< Tilbake til oversikten

November-startere

Fleskesilje sa for siden:

Hei hei :D

Jeg begynnte for akkurat en uke siden idag og har gått ned 5.5 kg.:D
Er sååå fornøyd, letteste slankingen jeg noen gang har vært borti.
Ser bare frem til å fortsette med dette. :p

Chess79 sa for siden:

Så bra det fungere da:) Jeg klarer ikke å følge oppskrifter slavisk, mixser sammen det jeg synes er godt i forhold til hva jeg kan spise:) Hvor lenge har du holdt på da.??:)

Carisma sa for siden:

Ser ut til at det trengs litt begrepsoppklaring her.
Både Atkins og Ketolyse er lavkarbo! :D Lavkarbo er en paraplybetegnelse på kosthold med mindre enn 150g karbohydrater pr dag, sånn ca. Og de to nevnte er varianter av dette. I tillegg har du f.eks Fedon lindberg, optmial ernæring, south each, LCHF...
Kort forklart er det på samme måte som at Både BMW og Lada er biler, bare forskjellige typer... Eller at både VG og Dagbladet er aviser. Ble det bedre?

pleiadene sa for siden:

Hehe - men det err jo forskjell på BMW og Lada.... - går ut fra at forskjellen på lavkarbo og ketolyse blir det samme, det som passer best for hver enkelt ... det som passer for den ene, passer ikke for den andre, det er vel sånn. OK - fortsetter som jeg har begynt, og leser råd fra dere erfarne til øynene blir firkantet og nakken vond ... Er vel sånn i begynnelsen. Men jeg liker dere alle sammen - blir nesten litt avhengig! Takk for at dere er her.

Linda Kristin sa for siden:

Tenkte jeg bare skulle dele noen tanker med dere.
Jeg har et lite problem med livmoren etter to fødsler og barn på 2* nesten 5 kg. Var hos en spesialist igår og sjekket ut hva videre plan er. Etter undersøkelsen måtte vi fylle ut et skjema for operasjon og vekt og høyde måtte fylles inn. Mulig jeg er litt nærtagen, men dette var dialogen som fulgte:
Lege; høyde?
Jeg; 170
Lege; vekt?
Jeg; 85 kg
Lege; prøver du å gjøre noe med vekten din eller?
Jeg, litt satt ut; Ehh...ja.
Lege; Og virker det??

Greit at jeg er overvektig, men kan ikke helt skjønne hva dette har med underlivet å gjøre. Min overvekt ligger ikke noe særlig på magen da jeg hadde en BP for 1 år siden og fjernet 2 kg hud og fett. :D
Følte meg litt dum da jeg satt der. :(Vet at jeg må ned noen kg, men gjør så godt jeg kan..

Hmmm..

Kitt sa for siden:

Dersom man har for høy BMI vil en operasjon være risikabel. Alle kirurger vil vite vekt og høyde på sine pasienter, også for å kunne regne ut narkosedoser etc.

Fedme finnes ikke bare på utsiden, men også rundt innvoller etc. Kan gi uventede problemer.

Legen din er også på en måte programforpliktet til å snakke med deg om evnt. overvekt. Mange leger har hatt lett for å overse dette temaet og fått kjeft for det.
Bare vær glad han gjør jobben sin og bryr seg, du!:)

Carisma sa for siden:

Nei :nei: Ketolyse ER lavkarbo! Atkins er f.eks en annen from for lavkarbo.

Jepp, jepp. Ser den med vekt og høyde i forhold til narkose. Det har jeg vært med på, men siden dette var en lege jeg aldri har sett før så syntes jeg det var litt rart. hadde det vært fastlegen så hadde jeg ikke reagert på det.
Uansett; all is well, bare ble litt satt ut.:o

Solen skinner over Indre Østfold...:kul:

Det er rart detta med høst og vinter. Mange av oss ønsker vinteren velkommen med åpne armer. Tid for å pakke seg inn i varme klær, varmedresser og store sko. En sjans for oss "litt større" til å "gjemme" oss litt i massene. Solens varme årstid er over og alle de lettkledde menneskene som nyter sommeren pakker seg inn.
På en måte er vinteren vår sjans til ikke å tenke på hvordan vi ser ut hele tiden. :kadetgaar På om magen henger utenfor eller lårene er for tykke.

Jeg liker ikke vinteren. Ikke bare er den kald og lang, men den er glatt. Helt siden jeg datt og brakk ankelen 30 uker på vei med nr 1 i `03 har jeg ikke likt vinteren. Ikke fordi det ikke er koselig med hvit jul og snøleker med ungene. Bikkja borer tuneller i snøfonna og alt er hvitt og "rent". Nei, jeg liker ikke vinteren fordi med all leken, ungene, bikkjene og de tykke klærne kommer muligheten til å spise seg opp noen kg. Hvem vil lissom merke det da?:_plystre:

Nå er det slik at jeg allerede har fått et bedre liv på de 2 ukene jeg har drevet med ketolyse og ser på vinteren som litt mindre forlokkende nå. Har medlemskap på treningsstudio og skal ta opp igjen treningen idag. Alt går egentlig den rette veien. Skal stenge ute de lokkende stemmene i hodet som forteller om tykke klær som skjuler en kg eller to..........ihvertfall frem til man tar de av seg.:rolleyes:

Snøen har ikke kommet til Indre Østfold enda. Det har regnet i to dager, men etter regnet kommer det alltid sol. Hvis det er flere der ute med sammen tankegang som meg har jeg bare en ting å si;
Tenk på solen. :klem:

:goodluck:

Klem fra meg

Carisma sa for siden:

Du kan jo tenke at det ser enda større ut i tykke jakker og bobleklær! :D En av de få tingene jeg ikke liker med vinteren er akkurat det motsatte av det du sier, jeg føler meg nemlig enorm i alle de tykke klærne. :rolleyes: Sein vår og tidlig høst er mye bedre sånn sett :D

Panterpia sa for siden:

Åh....håper det er rom for litt klaging her....:(

Jeg er sliten. Har vært slagen med svineinfluensa i over en uke nå, og er såvidt begynt å føle meg bedre. Jeg har holdt kuren underveis, men med liten matlyst og litt aversjon mot "fett-eggesmak" har gjort at jeg har spist ganske lite denne uka. Jeg har veiedag på lørdager, men tok en tur på vekta idag bare for å se hvordan ståa var. Og jeg har gått opp 0,5 kg.??? Utrolig! Antar jeg har gått i sparemodus, for jeg har spist lite både mengde og kalorimessig. Og så er vel uke 3 litt "rar" på keyolysen - mener å huske at sist gang stod jeg stille i uke 4 og 4. Jaja.

Panterpia

Selvfølgelig er det lov å klage litt. Man kan ikke bare smile hele tiden. Det tror jeg ingen av oss gjør. Og det er godt å få det ut.

Håper at du blir frisk snart og energien kommer tilbake igjen.
:klem:

Arwen32 sa for siden:

Hei alle sammen :)
Startet på ketolyse kuren 01.11.09 ,og satser på
å gå ned 20 kilo.
Er helt fersk her inne å håper å få "være" med dere ;)

Hei og velkommen Arwen32.
Selvfølgelig er du hjertlig velkommen her sammen med oss. Jeg personlig mener det er viktig å ha noen å dele kuren med. For støtte og trøst når det trenges.

Mvh Linda

pleiadene sa for siden:

Det var det som forvirret meg.... - er kanskje en smule dum når det kommr til slike ting, for lite mellom øra og for mye alle ande steder .... Men det er greit med oppklaringer. Så jeg bør egentlig forandre min kostholdsfilosofi fra Atkins til lavkarbo. Pr. nå i dag har jeg fått i meg 6 karber... Vekta i dag var trist. Etter fire uker er det enda bare 2 kilo. Til tross for at jeg har fått bedre humør på dietten, var morgenen i dag en nedtur. Takk for støtten og oppklaringen, Carisma!

Fluke sa for siden:

Jeg ble operert (fjernet mandler) da jeg veide 107 kilo -og jeg er 160 cm høy/lav. Og det var ingen som kommenterte vekten min. Jeg hadde blitt passe ilter om noen gjorde det også tror jeg.

Stixiepix sa for siden:

Hvor hardt trener dere? Las at man ikke skal trene for hardt under ketolyskuren, noen synspunkt.
Håper dere som har sett vekta stoppe opp, eller gå litt opp holder motet oppe. Det er normalt, og holder dere ut vil belønningen komme.
Hvordan skal vi spise på julebord foresten dere? Typisk norsk juletallerken, er det noe på den vi kan spise? Kanskje kjøttet? Hva med rabbestappe, eller surkål?
Stå på folkens, dere gir meg inspirasjon, takk for det ! :)

Jeg går tur med bikkja ca 1-2 timer hver dag. Ellers trener jeg normalt på helsestudio 2-3 ganger i uken, men har ikke gjort det på en stund nå.

Fluke sa for siden:

Jeg kommer til å spise kjøtt på julebordet. Bare kjøtt. :)

pleiadene sa for siden:

Ok! Tilgi maset fra en treg hjerne - jeg skjønner hva du sier, men jeg lurer på om folk teller kalorier samtidig med kullhydratene? Tror jeg ligger på 10 - 15 pr. dag,likevel er status quo minus vel 2 kg (kanskje mer, jeg HAR forstoppelse) på 4 uker. Hadde riktignok en utskeielse på to glass hvitvin en kveld jeg var bedt bort. (maten gikk fint). Lurer derfor på om jeg spiser for mye .... - spiser meg ikke mer enn mett. Vær så snill og ha overbærenhet med sånne som meg .... Eller er det slik jeg har lest et annet sted at det er først etter fire uker forbrenningen begyner for fullt?

frifuggel sa for siden:

Ja, det kan ta fire uker før forbrenningen starter for fullt. Dessuten, for å gjøre forvirringen total; jeg drakk to-tre glass vin i et selskap, og stod stille mht vekta i to uker etterpå.. Ikke alle som tåler "slinger i valsen" like godt, nei! Alkoholforbrenning (hos meg) gjør tydeligvis sitt til at leveren min tar ut ferie.. Får trøste meg med at jeg kan spise meieriprodukter uten å stå stille :o NÅ går det rette veien igjen, men nå skal det heller ikke bli noen "tull" før ut i februar. Glad norsk julemat nærmest kan kalles lavkarbo, sålenge jeg unngår poteter, rotmos og kaker. Blir nok jul, likevel ;)

Edit; De som går på South Beach dietten teller både kalorier og karbohydrater, såvidt jeg skjønner.

pleiadene sa for siden:

Huff da, håper jeg ikke skal stå stille så lenge ... har så lang vei å gå. Men som kineserne sier: Selv en vei på tusen mil, begynner med et skritt! Men takk for svaret - skal prøve å være avholden fremover. Har absolutt ingen problemer der, men det blir vel ikke så lett med juletreff o.s.v., men jeg får trøste meg med den fete maten jeg kan spise!

Dagens tilståelse.

Idag ble fristelsen for stor og jeg har hatt min første sprekk. Merker mensen nærmer seg og jeg spiste opp 1 hvetebolle og 2 kinderegg. Selvfølgelig datt jeg ut av ketose og tro meg, kindereggene smakte skikkelig dritt..hehe

Da er det bare å dra det inn igjen. Går på med godt mot.:o

Fluke sa for siden:

Så kjipt at kindereggene ikke smakte godt da. :( Det er liksom ekstra kjipt å sprekke når sprekkproduktet ikke smaker som forventet.

Det er litt som når jeg finner ut at jeg har lyst på røyk igjen, for det smakte jo så godt. :himle:

WeWe sa for siden:

Hei jeg slenger meg med her også :D
Begynte på ketolysekuren på mandag så i dag er tredje dagen, kjøpte ketostix på apoteket i går og prøvde og hadde lyserosa utslag.... i dag var den hakket mørkere. Jeg var veldig imponert over at det bare tok to fulle dager før jeg var i ketose, trodde liksom ikke kroppen MIN kom til å ta det så fort, he he.
Det som er litt dumt er at jeg ikke veide meg på mandag (pga batteriet på vekta ik virka) og det er en stund siden sist. Kjøpte nytt batteri i dag og skal veie meg first thing in the morning :p
Det har gått greitt disse dagene men jeg sliter litt med hva jeg skal finne på å spise... har ikke kjøpt boka (bare lånte den på biblioteket) så jeg surrer rundt her inne å leter etter info og tips.

Ønsker oss alle novemberstartere lykke til :heia:

Kitt sa for siden:

Hei og velkommen!
Du skal måle med stiksen om kvelden, helst to timer etter siste måltid. Det er bare da den er helt til å stole på!
Fargen har lite å si, utslag er utslag. Blir stiksen veldig mørk, kan det bety at du drikker for lite!

Frokost- og lunsjforslag!
Middag!
Oppskrifter!

Masse lykke til!

Hei og velkommen we-we.

Håper du vil trives her sammen med oss.:D

pleiadene sa for siden:

Hei på dere! Så på frokost-tv i dag, oppmuntrende om lavkarbo! Men jeg må få lov å syte litt, tilgi meg, men jeg har likevel lyst til å gi opp, vekte var opp nesten 1 kilo i morges. Hvorfor? Vann`? Hvorfor? Har ikke skeiet ut med noe, heller ikke spist for mye av noen ting i går. Er skikkelig deppa, men tok fram "boka" nettopp for å få litt mer motivasjon.

pleiadene sa for siden:

Hei igjen. Tja, har nå lest det jeg trenger i boka til Torkil. Vet fremdeles ikke hva jeg har gjort galt, men jeg KAN JO IKKE GI OPP, kan jeg vel? Med mine 162 cm over bakken er vekta nesten katastrofal. Jeg har noen fysiske begrensninger som gjør at jeg ikke kan gå lange turer (går små korte). Har et spørsmål. I oppskriftene hos Torkil står det majones. Lager dere den selv? Eller kjøper dere type Mills tube? Er ca 2 karber i 100 gram, men det er jo sukker i den? Håper dere skjønner at jeg har en dårlig dag og trenger en klapp på ryggen og motivasjon til å gå videre! Please, hjelp meg!

Kitt sa for siden:

Vekten går opp og ned og så litt mer ned og så litt opp......
Men til syvende og sist går den ned, om enn aldri så sakte!
Kroppen samler vann i perioder, særlig hos kvinner.
Har du spist noe salt, kanskje?
Spiser jeg spekeskinke, står jeg stille eller går litt opp.
Veier meg hver dag, men bryr meg egentlig bare om vekten på torsdager. Det er da jeg skriver den inn i lille boken, sammen med blodsukkeret. (Har dia2). Hver 4. uke måler jeg midjemålet også. Alt skal inne i den lille boken!:p

Jeg bruker vanlig majones på tube, ja. Spiser det ikke så ofte at det gjør noe, så det bittelille sukkeret bryr jeg meg ikke om!
Finnes majones uten sukker, men husker ikke merket. Kanskje du kan google det?

Stå på! Ikke gi opp! Resultatene kommer sigende til slutt!:heia:

:klem:
Selvfølgelig skjønner jeg at du har behov for litt støtte.
Min erfaring er at vekten variere litt hver dag. Nå hjelper dette sikkert ikke deg noe, men ville bare si det.

Jeg bruker mills sin pose majones, men har brukt den lite. Derimot kjøpte jeg mye salami o.l. i Sverige og så kun på karb.
Da jeg etter 1 uke hadde gått opp 0,8 kg i steden for å gå ned så måtte jeg se nærmere på det jeg spiste. I all salami jeg hadde kjøpt var det litt sukker eller druesukker. Samme gjaldt rekesalaten fra Norge. Skikkelig nedtur.
Kuttet ut alle disse produktene og kjøpte mørpølse i Norge isteden.
Etter to dagen begynte vekten å droppe ned og jeg gikk atter igjen av meg de 0,8 kg jeg hadde lagt på meg + 0,8 kg til. Ikke den største nedgangen, og med sprekken min i går så har jeg falt ut av ketose, men jeg prøver igjen.

Mitt råd til deg er å se på hva du spiser. Drikker du lettbrus?? Mange sier at det kan ødlegge selvom det er lov. Spiser du atkins sjokolade? Spiser du ketolysebrød?? Det er disse produktene jeg har fått en liten "advarsel" mot.

Håper det løsner for deg vennen.

:dulte:

Jojodama sa for siden:

Æsj, kjenner til det der, at motivasjonen synker til under bunn når vekta stopper opp. Men, det er "bare" å stå på, en eller annen gang løsner det! :goodluck:

Brus og nøtter er mine "party-stoppere". Mer enn 2-3 glass brus i uka stopper ihvertfall min vektnedgang. Sist jeg var på ketolyse slutta vektnedgangen totalt når jeg begynte å spise nøttemuffinsene, ketolysebrød osv. Jeg gikk faktisk opp før vekta stagnerte. :(

Skriver du mat-dagbok? Da er det lettere å se hva du spiser "feil".

Stixiepix sa for siden:

Det er skikkelig nedtur når en føler seg flink og resultata ikkje viser det samme. Har vært på og ta diverse slankekurer i snart 20 år, og det samme skjer hver gang.
Jeg kommer til ett punkt der jeg slutter pga. meir eller mindre at underbevisstheten min sender signaler om at "dette klarer du ikke alikevel" og så er jeg på full fart til kjøkkenet og lager en stor spagettigryte. Så legger jeg på meg igjen, og litt til, før jeg med større pågangsmot enn noen gang ett halvt år etterpå finner "superkuren" som jeg tror skal være IT.
Noen som kjenner seg igjen? Tror desse dagene der vekta går opp eller står stille, er de mest farlige for om kuren vil lykkes eller ikke. Det kan selfølgelig være en fin pekepinn på om man bør forandre på kosten om det går lang tid uten de resultatene en ønsker, men mest av alt er vekta en ødleggende faktor.
Men jeg klarer ikke å kvitte meg med den ! Bestemmer meg for å ikke vege mer enn en dag i uka, men ender med å gå på vekta hver morgen, noen ganger flere ganger pr.dag!! Bloir en bestettelse , det blir det hver gang !

pleiadene sa for siden:

Hei og takk for oppmuntring. Jo, jeg spiste baconchips i går kveld, det står jo 0 karber på pakka! Men det er jo salt, da. Og så har jeg spist salt skinke. Jeg får skylde på det og gå på med friskt mot igjen. Og nei, jeg har ikke skrevet ned det jeg spiser, men jeg holder meg jo til "leksa mi" - har alltid vært "lydig". Likevel skal jeg begynne å lage spisedagbok fra og med i morgen. Det er så godt å høre at andre også har opp og ned-turer, bokstavelig talt! Jeg ser meg blind på alle tickerene med ned 10, ned 12, ned 20 o.s.v. etter kort tid. Og så tror jeg at det samme skal skje med meg, men det gjør det jo ikke! Det er jo ikke helt sant uttrykket "inni er vi like", for det er jo tydelig at om en er svart, hvit eller gul utenpå, så er vi forskjellige inni, med forbrenning osv. Får trøste meg med at vi er forskjellige individer alle sammen, og at det er håp for meg også. Håper humøret stiger med vektnedgangen (hvis den kommer)

Jeg kjenner meg igjen i hva du sier stixiepix.

Jeg også går på med godt mot, hver eneste gang. Det blir en evig sirkel. Skulle faktisk ønske at det var billigere for personlige trenere. Skulle virkelig ønske at det ikke kostet 4-5000 kr i tillegg til treningsavgift for å ha noen som kanskje kan støtte oss ekstra.

Solange sa for siden:

Hei!
Ja, her kjenner vi oss igjen de fleste av oss,tror jeg:D
Jeg gikk ned 20 kg på eurodiett fra jan. til mai. Mye selskaper, besøk, representasjonsmiddager, reiser osv. har gjort at det ble vanskelig å følge en såpass begrensa kur, så siden mai har jeg gått opp 2 kg, ned 2 kg, opp 4 kg, ned 3 kg, osv,osv, i det uendelige............til jeg vips var gått opp 7 kg!!! Blir jo litt sliten av å ikke komme av flekken på en måte, jobber meg nå mot minus 20 igjen, slik at jeg OMSIDER kan begynne på de neste 20 jeg skal ned...puh.... Blir jo aldri ferdig:eek:
Det hjelper å ha litt dårlig hukommelse, går på med friskt mot på alle nye kurer:rolleyes:

pleiadene sa for siden:

Der er jeg fullstendig enig med deg, Linda Kristin. Det er ikke alle som kan hoppe og sprette i en klasse med mange andre, de fleste har forskjellig behov, ikke bare når det gjelder mat, men også trening. Var det noe man skulle få på "blå resept", så var de penger til slikt! Det hadde spart mange trygdepenger, tror jeg.

Panterpia sa for siden:

Jeg hadde virkelig en gledelig veiedag idag!:D

MIdt i uka hadde jeg gått opp 0,5 kg. fra forrige uke, men det er tydelig at det å være syk og ikke ha matlyst har ødelagt så mye allikevel, for vekta idag viste -1,4 kg fra forrige lørdag og det er jeg veldig fornøyd med. Det betyr -4,7 kg. på tre uker.
Jeg tror jeg samlet en del vann ifb. at jeg spiste for lite, så da matlysten var tilbake og jeg klarte å få i meg mer fett, da begynte doturene...

Henriette23 sa for siden:

Hei.
Da melder jeg meg også inn her igjen, er 1,5 år siden jeg var aktiv her sist. Men er nå klar for å gå ned enda mere.

Så nå har jeg laget matplan for de neste 4 dagene, for det fungerte veldig bra for meg sist. Så da håper jeg det blir lettere å gå igang, nå som jeg er litt inne i det.
Mitt første mål er minus 20 kg. Så nå er det bare å være streng med seg selv.
Kjempe fint med slikt forum hvor man kan følge hverandre litt :)

Ser noen her snakket om trening ol... Her jeg bor ble jeg henvist av legen til noe som heter Fysioteket... Vet ikke om alle kommuner har det, men det er kosthold/treningsveiledning. Dem har forskjellige treningstilbud, varierer sikkert litt det også. Men igjennom dem fikk jeg 3 mnd rimelig trening på treningstudio her, hvor det ble laget et eget treningsopplegg som passet meg. Fikk en veileder på treningstudioet som jeg kan snakke med om det er noe jeg lurer på. Hun anbefalte også forskjellige gruppetimer som var greie å være med på i starten. Verdt å undersøke det med fastlegen evt? Veldig fornøyd :)
Det er rett å slett fysisk aktivitet på resept.

Ha en flott helg alle sammen :D

Så utrolig moro da panterpia. Håper du er frisk igjen og står på.

Hei og velkommen Henriette.
Så flott at du joiner oss igjen.

Vi har fysioteket her også. Kanskje legen hendvender meg dit hvis jeg spør. Har igjen 8 mnder av kontrakten på helsestudio her så jeg får vente å se.

pleiadene sa for siden:

Jeg drømte at jeg var syltynn og slank
uten en lyte - ingen skavank!
Jeg drømte jeg kranglet med Kåre Norum
og ba ham forsvinne fra dette forum!
Jeg drømte om blåbær og pannekaker
at fjeset var blottet for dobbelthaker!
Jeg drømte om Atkins og ketolyse
at jeg for alltid var sluttet å "fyse"
på poteter og ris og spesielt brød
som nå kunne seile sin egen sjø!
Fritt frem for salat, proteiner og fett
Det er DET som nå gjør meg skikkelig mett!
(fikk bare lyst ....)

Kjempebra !!!:D

Chess79 sa for siden:

hehe..jævlig bra:_punk:..lo godt nå ja:D

Driver å prøver ut gele oppskriften jeg nå. Hadde vært greit å kunnet lagen en egen gele til selskaper eller for kos.
Skal bli spennendes å prøve:)

Arwen32 sa for siden:

Høres godt ut :D Jeg holder på å lage fløtepannekaker ;) Spent på hva de kommer til å smake :p

Geleen var en höydare!!

:D Smakte digg.

Kitt sa for siden:

Oppskrift, takk!:sikle:

Jeg brukte oppskriften som jeg fant i en tråd her.

Gelè:

1 dl fun light bringebær
5 dl vann
7 plater gelatin

Kokte opp vann og fun light.
Løste opp gelatinplatene en etter en og fylte det i former. Har slike muffinsformer i silikon.
Satte den i kjøleskapet og ventet...... og ventet..... og ventet...hehe
Det ble utrolig god smak på geleen, men jeg syntes den ble litt sterk.

Serverte med pisket krem.

Nice.:D

pleiadene sa for siden:

Fokusere positivt
Etter å ha fomlet og sutret litt på sidene her, har jeg nå 5. uke enda ikke gått ned så mye. Men jeg har gått ned. Får utslag på stixen, og lurer på om dere vil være med på å fokusere på HELSEGEVINSTER av gevinsten!

• Jeg tror denne levemåten stimulerer noen lykkehormoner i hjernen, for jeg har absolutt fått bedre humør!
  • Av en eller annen merkelig grunn føler jeg med MYE lettere, selv om vekta og speilet sier noe annet
  • Jeg føler meg vel etter måltidene. Aldri oppblåst mer.
    " Huden er penere - poser under øynene borte, venner bemerker at jeg ser yngre ut!
    Andre som merker gledelige resultater, selv om de har gått lite eller mye ned i vekt? I så fall, hvilke helsegevinster? Jeg tror det er viktig å dele dette også .....

Snart er min 2 dag på ketolyse kuren over.
Men jeg klarer rett å slett ikke å få i meg nok karbo. Hitil i dag har je spist 12 g krabo, og etter middagen nå så er je så mett at tanken på å putte mere i munnen i kveld bare er å glemme. :o

Bruker mesteparten av karbene på grønnsaker, elsker salat. Men å lage en god posjon salat senere idag, høres bare for mye ut. Jeg pleier ikke å spise så mye som je gjør nå..
Hopper over både frokost og kvelds, så til vanlig spiser je salat til lunsj og en liten posjon middag. Så sier seg selv at je sikkert må venne meg til å gå spreng mett rungt en stund :(

Noen tips?

Stixiepix sa for siden:

• Jeg føler meg vel etter måltidene. Aldri oppblåst mer.
    " Huden er penere - poser under øynene borte, venner bemerker at jeg ser yngre ut!
    Andre som merker gledelige resultater, selv om de har gått lite eller mye ned i vekt? I så fall, hvilke helsegevinster? Jeg tror det er viktig å dele dette også .....[/quote]

Jaaaa samme her ! Føler meg så mye finere i huden og er mye mer opplagt ! Såg noen bilder fra julebordet i går (der jegklarte å bare spise kjøtt flink) og da såg jeg yngre ut syns jeg ! Høres skikkelig selvdigg ut, men det er sant! hehe

Foresten: er spent på om det vart rett nå. Har prøvd å sitere folk før på forumet, men da ble det seende feil ut. Hvis det blir det nå håper jeg dere kan guide meg om hvordan dere gjør det :) Er nybegynner i dette her.

Stixiepix sa for siden:

Der ja, det ble feil igjen :mad:

Kitt sa for siden:

Du må passe på at det står (quote= navnet til den du siterer; og et tall) først i innlegget du siterer, og (/quote) til slutt, så skal det bli riktig!

Bytt ut ( med [ i innlegget mitt!
Skriver jeg inn [ ene så kommer innlegget delvis som et sitat!

Kitt sa for siden:

Bruk grønnsaker med litt mer karber!
Løk, rød paprika etc

Jostein85 sa for siden:

Hei alle.. Er også nå på 3dje dagen på Ketolysekuren.. Startet bra med at stixen viste at jeg var i ketose allerede i går kveld. Dagen i dag har blitt 3egg og bacon til frokost, litt salat og dressing med litt røkt fisk til lunsj.. Kokt torsk med smelta smør og ei halv pakke grønnsaksblanding.. Har ikke helt fått i meg alt det med karbohydrater, MÅ man få i seg nok karboer i løpet av en dag?? grovt regna tror jeg jeg har fått i meg ca 6gram karbo i hele dag.. tror jeg har det mye lettere å få i meg for lite karbo enn for mye om jeg skal holde meg til rundt 15gram pr dag.

borg sa for siden:

Jeg startet med Lavkarbo i februar -09 og gikk ned 9 kg fram til april, men siden har jeg stått nesten stille bare litt opp og ned. Nå i november har jeg startet opp igjen og skal holde meg strengt til lavkarbo.

Det jeg synes er vanskelig er hvor mye en skal spise av fett til hvert måltid, samt fisk og kjøtt. Jeg spiser seterrømme va 3-5 ts. til salat.
Så baker jeg med brød uten soyamel og da blir det vel proteinfattig. Spiser 1-2 skiver enkelte dager.
Flott å leseandres e faringer på disse sidene:)

03. november 09: 88 kg (startvekt)
09. november 09: 86 kg :D
16. november 09: 85,2 :)
23. november 09: 84,7:rolleyes:

Litt mindre ned denne uken. Begynte med litt grovt soyaproteinbrød så det har nok noe å si ja.

Chess79 sa for siden:

November
[color=royalblue][/color]
Startvekt: 09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg:D
[color=#0000ff][/color]
yeeey im happy:)

pleiadene sa for siden:

Hei Stixiepix! Selvfølgelig skal vi være fornøyd med oss selv! Om vi synes vi ser penere ut med mindre av det ene eller det andre, så er det ikke selvdigg! Det øker selvtilliten! Selvros kan vi ikke få nok av - hvert fall ikke i slankeperioden! Når det gjelder meg, så har jeg jo enda 17 kilo to go, og de tre som er borte, er det bare jeg som ser. Men JEG ser også at jeg ser bedre ut midt i fjeset, og som sagt, andre legger også merke til at jeg ser yngre og penere ut. OG TAKK FOR DET!!!

Kunne ikke vært mer enig med dere jenter. Mulig det bare er jeg som ser at snart 4 kg er borte, men jeg merker det på hele kroppen. Målte verdier idag og hadde gått ned 3 cm rundt livet og 1 rundt armene så jeg er ganske fornøyd. Totalt siden jeg startet med å kjitte ut matvarer som inneholder mye karb viser vekta - 5,2 kg det på litt over 3 uker. :D

Vi er flinke og vi må fortsette å fortelle oss og hverandre det fordi:

:D Det er sant

pleiadene sa for siden:

Heisann igjen, sitter og venter på middagen som står i ovnen, etter oppskrift fra en av dere! Men må bare fortelle at jeg er blitt helt hekta på disse stixene som jeg bare har hatt noen dager. Første gang jeg hadde utslag, jublet jeg, for dette gjaldt virkelig meg også! Jeg var i ketose!!!! Dagen etter likeså, og i går kveld. Til og med da jet sto opp i natt og måtte tisse, gjorde jeg det på stixen - for kanskje jeg hadde tatt feil. Men den var veldig rosa! Hipp hurra! At man kan bli så himla glad for sånne ting! Jo, det er håp, håp, håp! Kanskje jeg kan ta med meg bikini når jeg skal til Arguineguin i mars???????

Stixiepix sa for siden:

Det har du rett i Pleiadene :-) Er ikke vant med å skulle snakke " i rosende ordlag" om meg selv. Det har vært maaange år med dritpreik om hvor stygg og ekkel jeg er i speilet. Selvtilliten har vært på bunn alt for lenge nå.
Det har ingenting med vekt å gjøre egentlig. Må nok lenger inn i meg selv for å finne de grunnene. Men muligens finner jeg da også grunnen til at jeg er overvektig?

Har foresten fått typen min til å gjemme vekta! Kjempelurt. Nå skal jeg kun få tilgang til den hver torsdag. Da tror jeg faktisk det blir lettere å holde kuren, for jeg drakk nemlig ett glas O-boy igår, rett etter jeg hadde bedrøvet kontantert at jeg hadde gått opp 600 g !! haha Snakk om å være i ubalanse :-)

pleiadene sa for siden:

Hei Stixiepix! Jo, vi må bli snillere med oss selv. For meg har kanskje overvekten handlet mer om beskyttelse, for jeg ha mange ganger tenkt med skrekkblandet fryd på meg som tynn igjen, og det paradoksale i det er at jeg blir engstelig. For hvor blir beskyttelsen av da? Da SER jo fok meg ...Sårbarheten min. Hvem jeg egentlig er under alle disse kiloene! Men er det så farlig, da? Egentlig? Alle vi som bærer på for mye er vakre på en eller annen måte. Kanskje øynene våre er vakre? Jeg har i hvert fall pene hender! Jeg tror kanskje at om jeg turte å vise hvem jeg er, hvor sårbar og usikker jeg er, så ville kiloene rase fortere. Jeg kjenner på motstanden hver dag, og gjør alt jeg kan for å slåss mot den. Det er vel derfor vektnedgangen går så sakte, kanskje ...

pleiadene sa for siden:

Nå er jeg her igjen. Må ta en pause fra jobben min før jeg begynner å lage middag. Skal jobbe litt i ettermiddag også. Det skal sannelig disiplin til for å ha hjemmekontor! Lage middag, sa jeg? Mannen min får Fjordland (eget valg) i dag, mens jeg får resten av den gode, sunne middagen fra i går. Har surfa rundt på sidene her, synes det gir meg inspirasjon, selv om vekta STÅR STILLE nå i 5. uka. Skjønner ikke det. I går spiste jeg kanskje litt for få karber - er det noen som vet om det stopper?

Jostein85 sa for siden:

Fortsatt i ketolyse her...:) brokkoligrateng med ost oppå står i ovnen, og jeg har gått ned 1,8kg siden søndag..:D

Kitt sa for siden:

Dersom det blir for lite karber, kan kroppen tro det er krise på gang og tviholder på kiloene!:eek:

Jeg må ligge over 20karber for å gå ned! Er i ketose opp til 50 nesten, men går best ned mellom 20 og 30!

Lang erfaring!:o

pleiadene sa for siden:

Og takk for det, Kitt. Det er sånne tilbakemeldinger fra folk med erfaring vi trenger. Skal spise mer salat til kvelds. Hvis jeg orker. Jeg drikker jo så mye, at jeg føler meg stappmett hele tiden, og er oppe mange ganger om natten. Får tydeligvis en skikkelig utrensing av alt vannet.

Grovbrødet på bakemix boksen.

Har laget dette brødet et par ganger og har kommet til den konklusjonen at jeg ikke kan spise det. Litt synd i grunn, men det stopper vektnedgangen min noe så veldig. :( Gikk faktisk opp i stedet for ned over en ukes periode.
Derimot så har jeg laget brødet på soyaprotein boksen, men denne gangen brukte jeg bakemix i steden for soyaproteinpulveret og syntes brødet ble mye bedre.

Tenkte jeg bare skulle dele litt med dere andre. Vi reagerer på forskjellige ting alle sammen og foreløpig har jeg gudskjelov ikke reagert noe særlig på søtningsstoffer. Spiser det ikke hver dag, men koser meg med litt brus, gele eller en atkinsbar i helgene. Dette er mitt godteri.:D

Hvordan er det med dere?? Har dere merket om det er noe som kanskje sinker nedgangen??

pleiadene sa for siden:

Kjære Kitt, får jeg lov til å spørre deg om noe som kanskje andre også lurer på? Jeg ser at du har har lang erfaring siden du har vært medlem siden jan 08. Hvor mye gikk du ned i begynnelsen, og gikk det relativt raskt? Jeg leste at man kanskje skulle pause etter seks måneder, gjorde du det? Når startet du ny kur? Og hvordan har du levd mellom "kurene" hvis man kan si det sånn. For du har jo bare seks kilo igjen! Sånt er motiverende å lese om, men jeg er interessert i erfaringene dine sånn helt fra begynnelsen av. Mitt mål er 20 kilo i første omgang, deretter kanksje 5 til. Men det går så forferdelig sent med meg, og det har gått opp og ned mellom 2 og 3 kilo på 5 uker. Pr. i dag er det bare to ... - deprimerende, men det burde jo være oppmuntrende likevel ettersom det jo faktisk går ned.

Jojodama sa for siden:

All mat med nøtter, og grovbrødet på bakemixen er mine stoppere. Dette vet jeg fra min forrige ketolyserunde.

Jeg har fått omgangssyken, og er kvalm. Så ketolysemat har ikke frista så veldig i det siste. Idag er jeg bedre, og kjenner at jeg er litt sugen på noe stekt mat. Men bare tanken på stekeos...æsj! :utenutryk Må vel innom en varmedisk, for det er stekeos som byr meg mest imot.
Så nå går det i brus og 0,0% yoghurt tilsatt cottage cheese. Blir jo kvalm av sult også, så må få i meg noe. Klageklage.:o

Men, desto større grunn til å glede seg til veiing i morra. Noe godt må det jo ha ført med seg, denne fasten? ;)

Kitt sa for siden:

Det var mange spørsmål på en gang, men jeg skal svare så godt jeg kan!

Grunnen til at jeg har mye erfaring, er ikke at jeg har gått ned så mye, men rett og slett at jeg vel snart har gjort alle tabbene i boka!:o

Har aldri gått veldig fort ned! Gikk ned 1.4kg første uka, 0.9 den neste, gikk så opp igjen 1.4!:eek:
Ikke mye å skryte av mao.

Så røk jeg den store muskelen i leggen på trening. 6 uker i rullestol og på krykker, fullstendig avhengig av andre til absolutt alt.
Klarte i hvert fall å holde vekten sånn passe.
Gikk ned til sommeren, sprakk som et troll og la på meg igjen.
Ny runde, da gikk jeg ned 4.6kg på 7 uker, men det er det raskeste jeg noen gang har gått ned.
Så skulle jeg gjennom en lite operasjon, måtte over på lavkarbo og røk tvert igjen!:o

Det siste året har jeg vært flinkere, ikke flink nok, men den som gir seg er en dritt!;)

Tickeren min lurer deg nok litt, for det er bare et delmål! Denne runden startet jeg titter i boken 27. august. Ved veiedag forrige uke hadde jeg et snitt på temmelig nøyaktig 0.5kg pr uke!
Mangler nok en 10kg til etter det, men jeg har gooood tid!:D

Jeg har jo hatt pauser innimellom, men det er ikke noe jeg har planlagt alltid. Er man frisk og blodprøvene er fine, kan man holde på så lenge man vil!

Dersom jeg klarer å leve sånn passe lavkarbo, legger jeg ikke på meg mer enn et par kg.
Problemet er at lavkarbo er så vanskelig! Man kan jo skeie ut uten å tenke på å falle ut av ketose, og da har jeg litt lett for å skeie ut litt/masse hver dag!:o

Håper jeg har lært til nå, jeg må rett og slett leve så ketogent som mulig i hverdagen!

Husk at det ikke er så bra å gå ned for fort!
Kroppen, huden og ikke minst hodet skal også være med!
0.5- 1kg i uka er det optimale, og det vil gå i rykk og napp!

Skryt av deg selv fordi du faktisk er i gang, kos deg med helsegevinstene og all den gode maten og se på all nedgang, stor eller liten, som en seier!:heia:

Bare spør igjen om det er noe jeg har glemt, eller mer du vil vite!:)

pleiadene sa for siden:

Tusen takk for at du tok deg tid til svare! Håp for meg også, jo, jeg SKAL klare dette. Jeg klarer dietten fint, min eneste utskeielse i disse ukene har vært to ganger med et par glass vin. Stixen gir utslag, og så vidt jeg forstår så er det slik at om man er i ketose, så forbrenner man fett ... - er det ikke sånn? Så da går jeg vel ned etterhvert jeg også. Det jeg sliter mest med er å få i meg alt vannet, men jeg drikker altså, til jeg nesten er kvalm! Er oppe flere ganger om natta! Takk igjen, godt å ha noen å spørre.

turbomonica sa for siden:

Men kan man strengt tatt kontrollere hvor mye man går ned? Ble litt redd her, for det var etter min mening mye(4,7 kg på en uke) men har jo fulgt boka... det skal sies at jeg hadde et enormt matinntak, så det er kanskje derfor??

Fumle sa for siden:

Da har jeg lest meg igjennom alle svarene og kan hilse på dere :)

Navnet er Charlotte og ferden min startet i fjor med lavkalori.. Nå har jeg stått stille en stund og begynte på mandag med lavkarbo istedet så får jeg se hvordan dette går!

Var i Ketose første kvelden og den er fortsatt mørkerosa, men regner med at det er fordi jeg drikker mye vann! hehe...

Må legge til at jeg er vegetarianer så å finne ut hva som funker for meg kommer til å bli interessant... Blir ihvertfall ikke strengt Ketolyse fordi det er litt mer karb i soya enn kjøtt, men får det vel til å funke på et vis etterhvert :) Går ihvertfall strålende frem til nå så jeg er fornøyd :D Blir spennende å se på vekta til Mandag :D

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere :)

Hei Charlotte og velkommen til oss.

Håper du vil trives her og lykke til med kuren. :D
Husk; sammen er vi sterke :visemuskl

Mvh Linda

pleiadene sa for siden:

Går fremdeles ikke ned, 200 gram opp i dag, og skjønner ikke hvorfor! Stixen var rosa i går kveld. Biter tenna sammen og bestemmer meg for å fortsette, for hvorfor skal det virke for alle andre enn meg? Kanskje jeg samler vann? Har det med å holde på ting når livet er vanskelig, og akkurat nå er det litt svart og kjipt, men jeg vet jo at det går over.

Kitt sa for siden:

Kanskje du skal gjemme den dumme vekta en uke eller 2?
Stress er ikke bra for vektnedgang.
Måler du deg forresten? Husker ikke....:o

Jeg var opp 800g i dag, men fikk mensen i natt, så det tar jeg helt med ro!:p
Regner med bedre resutater neste uke!:D

Stå på! Ingen vits i å gi seg nå!:heia:

Hei.

Jeg skjønner godt at du blir litt oppgitt, men jeg kan trøste deg litt med at jeg hadde det slik jeg også. Måling for meg ved uke 3 viste egentlig en oppgang, men ikke siden siste måling. Det varierer veldig for meg. Noen dager opp og andre ned.
Jeg er avhengig av vekta mi. Det og ketostixene. :(
Den gode nyheten er at jeg de siste dagene kun har gått ned og jeg føler at det har løsnet litt. Kanskje har det med at jeg tar omega 3 i tillegg til ketolysetablettene, men det kan jeg ikke si for sikkert.

Det vil komme for deg også. :D Jeg har troa.

Klem

Er så glad for den tråden her :) masse oppmuntring og gode råd i starten :)

Måtte lure meg på vekta i dag tidlig, selv om veiedagen min ikke er før på søndag. Og på 4 dager har je godt det nøyaktig 2 kg :D Sikkert mye vann og slikt i starten. Men da kommer hvertfall motivasjonen i gang.. Så gleder meg til veiedag søndag.

Ha en strålende dag alle sammen

Så kjempebra at du har gått ned 2 kg. Det er en god start. Hold motivasjoenn oppe så skal du se det skjer ting..hehe..:D

pleiadene sa for siden:

Ser på siste innlegget mitt. Gud, som jeg sutrer! Det var ikke meningen. Skal prøve å være mer optimistisk! Alle har vel nok med sine egne plager. Jeg har sittet og meditert en stund og prøvd å finne ut alt som er BRA med meg, og det hjelper litt. Tross alt så er det mye som er bra også, selv om vekta er noen gram høyere enn i går, og at jeg har kranglet med mannen min! Tenker jeg positivt, så gir det ringvirkninger på omgivelsene (mannen min) også, så jeg får tviholde på sånne tanker. Jeg fikk ROS for jobben min, SKRYT av datteren min fordi jeg fremdeles tviholder på kuren min, og så vant jeg totusen på ekstra, så jeg da jeg sjekket på nettet! Så alt er ikke bare surt!

Chess79 sa for siden:

Du er ikke alene om å sutre hehe. Jeg skal ikke klage altså..men siden mandag har jeg gått opp en kilo..skjønner ikke helt hvorfor..men kanske det har med væske å gjøre.??.eller har jeg fått i meg mye salt?? Har ikke spiste for mye, kanskje for lite..kanskje man kan spise for mye fett?? Blir ofte kun to måltider om dagen..blir ikke sulten ved lunsjtider. Spiser lit morpølse i mellomtiden da for å holde forbrenningen oppe:)
[color=teal][/color]
Ser jo at det er flere som nevner dem med at vekta går lit opp og ned, og at man ikke skal henge seg for mye opp i det. Jeg merker da på klærne mine at jeg har blitt noe smalere og andre ser jo at jeg har gått ned så da får jeg være fornøyd:) Men blir nok skuffa om vekta står stille på mandag, iallefall pom den har gått opp!

pleiadene sa for siden:

Hei Kitt. Nei, jeg skal ikke gi meg! Som du sa: den som gir seg er en dritt! Og det vil jeg ikke være. Men jo, kanskje jeg skal gjemme vekta og kjøpe målebånd, for enten du tror det eller ei, så har jeg faktisk ikke det! Skal gjøre det i morgen. Først skal jeg veie meg en siste gang på lenge ... sette vekta i et skap og så tar jeg trikken til by'n og kjøper målebånd!

Mettek sa for siden:

Hei! Kan jeg også få være med her? :D

Jeg starta 18.november med å holde meg unna "junkfood", men har ikke startet før i uka her med lavkarbo-diett!

Litt om meg selv, er ei jente på 23 år er 1,77m høy og startvekta var 97,7 kg..:eek: Etter ei flink uke har jeg gått ned til 96,6 kg, dvs ikke ei lavkarbo-uke. det blir det ikke resultater av før i neste uke! (satser jeg på, hehe)

Målet mitt er å komme ned på 70-tallet, men 70 kg er drømmen! Første delmål er under 90 kg! Det er leeenge siden jeg har vært!

Spennende å lese deres andre tanker og daglige sysler rundt dietten, og det er godt å være et sted hvor man kan følge hverandre :)

Jeg har btw veiedag på onsdager!
Lykke til alle sammen :D

¤Lene¤ sa for siden:

Hei hei jenter :)

Nå sitter jeg her på min siste nattevakt :heia: før jeg begynner i ny jobb på mandag. Jeg finner mye motivasjon i det dere skriver, og har i dette øyeblikk bestemt meg for å starte på ketolyse igjen.
Jeg startet første gang i midten av mars -09, og var flink fram til begynnelsen av juni. Da var det konfirmasjon, bryllup og andre festligheter, så jeg datt ut og vekten gikk opp :mad: Men, nå SKAL jeg inn igjen!! Har snakket om det hjemme de siste ukene, og t.o.m handlet inn riktig mat, så jeg har absolutt ingen unnskyldninger å bruke.

Jeg er 26 år, og bor i Vestfold sammen med min samboer og vår herlige datter som straks fyller 2 år. Vekten viser for øyeblikket 80 kg, og jeg er 165 cm høy. Målet mitt er i første omgang å komme ned til 70 kg innen utgangen av mars, før det endelige målet er 60-65 kg. Litt avhengig av når jeg føler meg fornøyd :)

Gleder meg til å følge med på nedgangen deres :)

-Lene

Hei Mettek og Lene.

Velkommen inn til oss. Utrolig koselig at dere vil være med på tråden. Jeg har funnet mye støtte i denne tråden og håper dere også vil det.

Lykke til på kuren. Sammen er vi sterke:D

Tenkte jeg skulle samle de som ville være med på veiing i den første tråden. Skriv inn dataene deres i tråder under denne og hvilken dag dere veier så skal jeg ordne resten :)

Jaja folkens.
Idag er det julebord på skolen og det skal bli spennendes. Skal nok gå bra siden det er koldtbord. :D
Og med litt varm julemat så finner man mye god og fettrik mat.

pleiadene sa for siden:

Hei på dere! Kanskje det hjelper å tenke positivt - har gått ned 4oo gram siden i går!!! Skjønner ikke det heller,for jeg har holdt meg til det samme opplegget hele tiden, men jeg har altså gått NED! JIPPI!!!!

frifuggel sa for siden:

Flere som har sagt det, men kan sikkert med fordel gjentas; Noen ganger må kroppen ha litt tid for å knekke "koden" og godta det nye kostholdet.. :) Godt det løsnet :klem:

Grattis !

Det kommer i rykk og napp. Kjempebra at det løsnet litt for deg.

Jeg kommer nok ikke til å gå ned så mye dagene fremover da jeg selvfølgelig fikk mensen idag, men da vet jeg ihvertfall grunnen:p

pleiadene sa for siden:

Grunnen til at jeg har gått litt ned og fremdeles tviholder på denne kuren, nei, unnskyld, livsstilen, skyldes all oppmuntring herfra! Kasta meg på 12-trikken i dag og kjøpte et målebånd. For det er jo ikke så lett å måle seg med tommestokk som var det eneste som fantes i huset! I morgen tidlig skal jeg begynne å måle litt strategiske steder i stedet for å være opphengt i vekta! Jeg er heldigvis ferdig med mine sykluser, er over den tida. Og for de som gruer seg til den såkalte overgangsalderen, som er langt fram for mange av dere, kan jeg si at det var ingenting. Hadde hetetokter i en måned, og så var det vekk. Alt sammen. Ja, bortsett fra vekta, altså, men den har jeg jo dratt med meg i 20 år! Så får vi fortsette å hjelpe og støtte hverandre! Dette forumet er alfa og omega for meg, og når jeg er litt "nede", så hjelper det alltid å gå inn her! Takk til dere alle. klem.

Kjenner igjen følelsen der ja.

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering over hvordan det gikk i går. Var på julebord på skolen og føler jeg var kjempeflink.
Det begynte kl 18.00 og jeg hadde på forhånd bestemt at jeg ikke ville drikke. Ikke noe stort problem siden jeg vanligvis drikker ca 2 ganger i året lissom..hehe:o
Det ble servert julemiddag og jeg valgte ut noen flotte stykker ribbe, en medisterpølse, pyttelitt rødkål, tyttebær og litt saus. Tok så lite av saus, rødkål og tyttebær at jeg håpet det ikke skulle ha noe å si. Og helt riktig hadde jeg hellet med meg og det slo ikke ut.
Da tiden kom til risgrøten kjente jeg at jeg ville ha og kjempet med følelsen i ca 30 minutter før jeg greide å skyve det til side. Ingen grøt på meg nei.
Kvelden ble en suksess og til tross for mensen så har jeg siden mandag gått ned fra 84,7 til 82,7. Er strålende fornøyd og vil absolutt ikke ødlegge noe her nei.
Lite tips til dere er å ta omega 3 tabletter. Hvis dere ikke gjør det allerede da sef. Jeg har merket en større nedgang etter at jeg begynte med disse.

Stixiepix sa for siden:

Å lese alle innleggene deres var akkurat det jeg trengte idag!! Har også vært litt nedfor i det siste, synes ikke jeg har fått de resultatene jeg fortjener, så flink som jeg har vært :-)

Idag sto jeg med en bolle med nugatti på i handa!! Hjelpes meg, det var like før altså ! hehe ,, Men jeg spiste den ikke heldigvis.
Nugatti har vært en følgesvenn siden barndommen, og da mener jeg stort sett hele tiden!

Har kanskje ikke sagt så mye om hvem jeg er foresten. Jeg er 34 år, har tre barn, mann og ett over 100 år gammelt hus jeg for tiden driver og pusser opp. Vi planlegger å ta steget å gifte oss i løpet av de neste par årene, og jeg vil jo gjerne komme inn i drømmekjolen.
Vekta var 88,5 kg da jeg startet for 3 uker siden kommende tirsdag, og nå stopper vektnålen på 84. Har stått stille de siste dagene, men holder motet oppe. Og nugattiboksen skal ut av huset!

Mettek sa for siden:

Så flink du er :) :) Det som er det vanskeligste er at alt sitter i hodet, og gamle vaner er vonde å vende! Derfor jeg sliter hvis noen spiser sjokolade foran meg eller som i ditt tilfelle, risgrøt. Man trenger det ikke, men man er vant til å spise det som er! hehe :) Men du har vært superflink, både med vel overstått julebord og flott vektnedgang! :D

Mettek sa for siden:

Jeg er med! Jeg har veiedag på onsdager:
18.11.09: 97,7 kg
25.11.09: 96,6 kg (-1,1 kg)

pleiadene sa for siden:

Hei Linda-Kristin! Du er til stadig oppmuntring! Gratulerer med standhaftighet og vektnedgang! Jeg har fulgt rådet om ikke å veie meg, men kjøpte målebånd, og da jeg målte midjemålet mitt, fikk jeg sjokk. Jeg trodde ikke det var SÅ mye. Blir spennende fremover,det der! Hadde en utskeielse med to glass vin i går kveld og håper det ikke gjør noe. Skal holde meg i skinnet med hensyn til vin fram til den 8. da jeg skal på juletreff i forlaget, da blir det servert ost, kjeks og vin! Skal spise osten og lovlig tilbehør, og ta to glass tørr hvitvin da også. Ettersom jeg er veldig glad i vin, - jeg har aldri vært noen stordrikker, men er nok en vin-nyter! Derfor synes jeg at jeg har vært veldig flink i disse fem, seks ukene, nøyd meg med kun to små glass to ganger siden jeg begynte. Ellers har det ofte blitt en halv flaske på lørdagskvelden til god middag.

frifuggel sa for siden:

Målbånd er en fantastisk oppfinnelse ;) :D

pleiadene sa for siden:

Ja, for jeg hadde bare tommestokk, og det gikk ikke .... he-he

Panterpia sa for siden:

Jaja, her er det vel bare å krype til korset og innrømme helgens fadeser. Vi var på julebord, og det skal seg litt med både mat og alkohol, så her er ketosen bortevekk.
Innveiing viser en pluss på 0,5 kg. men jeg bekymrer meg ikke så hardt for det, for her er det nemlig den tiden i mnd.

Ny uke, nye muligheter! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.