< Tilbake til oversikten

Noen andre oktober-startere her?

KattyM sa for siden:

Ok, jeg er tilbake etter en liten utskeielse! .... men vekten har holdt seg nede så fornøyd er jeg.

Nå skal resten bort!

Drømmepie sa for siden:

Jeg har startet idag. :ja:

mamma87 sa for siden:

Startet på mandag.gikk ned 20kg på ketolyse,og har holdt vekten nesten i 1år, men nå skal resten bort:D

Inger33 sa for siden:

Jeg starta på Mandag og skal ned 14 kg

KattyM sa for siden:

Morsomt! Jeg startet også i dag :) Tenkte jeg skulle oppdatere min vekt her inne, uke for uke med veiedag på onsdager, noen som henger seg på?

Drømmepie sa for siden:

Jeg kan godt veie meg på onsdager :ja:

KattyM sa for siden:

Jippi, da har vi en veiedag! :)

Alette sa for siden:

Hei!

Jeg begynte for en uke siden! Den 9. altså..
Hadde vært helt topp å få motivasjon og støtte fra folk som gjør det samme som meg ! :)
Har lyst til å gå ned 30 kg, men tror ikke jeg kommer til å ta alt på en gang.. Håper det på 15-20 kg i første omgang.

mor til to tette sa for siden:

Hei

Jeg har begynt med atkins for ca 12 dager siden, og vil gjerne være med :) Onsdag som veiedag passer helt perfekt :)

Jeg har ca 20 kg jeg må ta bort og det er kg jeg fikk under to tette graviditeter. Hele livet har jeg veid mellom 52-55 kg så denne kroppen kjenner jeg ikke lenger.

På de 12 dager har jeg gått ned ca 3,3 kg og det er ikke dårlig siden jeg ikke har vært sulten et sekund.

Håper alle sammen holder ut og når sine mål :)

genosha sa for siden:

Eg kaster meg på. Treng å gå ned 7 kilo til jul, har kjøpt kjole så det er målet mitt. Resten får eg ta etter jul :)

Lykke til alle sammen!

Er med på veiedag onsdager

JanB sa for siden:

Startet i går, 15.oktober.
Nå er det frokost med skikkelig eggerøre ispedd ostebiter og kjøttpålegg

Drømmepie sa for siden:

Hvordan går det folkens?

Jeg skal på tur i helgen og håper jeg får servert "riktig" mat dit jeg skal :ja:

Bør ikke by på noen problemer egentlig, så får vi se på onsdag om vekta har gått ned!

Ha en fin helg alle sammen! :heia:

LadyHege sa for siden:

Hei alle sammen!
Jeg startet på diett (hater det ordet) på mandag etter å ha hørt litt om dette fra ei veninne. Trodde jeg hadde vært superflink hele uken, helt til nå nylig da jeg fortalte at jeg hadde spist en masse frukt og grønt...bl.a. "Du skal jo ikke spise frukt!!!"
En liten nedtur der... :)
Derfor starter jeg på nytt idag, og kutter ut frukt også! :)

mamma87 sa for siden:

går veldig bra her:) slipper å ha ondt i magen hele tiden.Og er glad for at jeg er på vei ned igjen,herlig=)

kokos sa for siden:

Jeg har oxå startet med lavkarbomat i oktober.... Har drevet å lest en god del om dette før jeg startet. Følte jeg trengte å sette meg godt inn i hva dettte innebar før jeg startet....

Har kjøpt meg noen bøker, samt lest masse på nettet..

Skal ta av meg ca. 30 kg, og tenker at det må bare ta den tid som trengs.... nytter ikke å greie det på kort tid alikevel.....:D

trollmo sa for siden:

Hei, vil også henge meg på onsdager som veiedag;-) Flyr og veier meg flere ganger om dagen,det er en mani, så trenger hjelp til skjerpings der....gikk ned 15 kg på lavkarbo fra nov 08-til mai 09, men har gått opp 10 kg igjen.
mandag 12.okt bestemte jeg meg for og ta kontroll over egen vekt og eget liv igjen, da jeg føler meg ubekvem med den vekten jeg har nå:-) Sist var jeg ikke med i noen gruppe, men tenker dette kan være en insirasjon, se hvordan andre får d til også;-))
Lykke til til oss alle:-):)

trollmo sa for siden:

Utrolig flott forum:-)
Har sittet og lest i timer jeg nå, og funnet masse hjelp, masse oppskrifter også,....sist ble jeg såå matlei, da jeg ikke fant på noe og spise, men ser jo her at det er utrolig mye god mat man kan lage:-))

Kitt sa for siden:

Har du fått med deg Gerds fabelaktige oppskriftssider?

Er bare ikke mulig å gå matlei der i hvert fall! Og alt ketolyse/lavkarbovennelig!:sikle:

Bare klikk på bildene, så kommer oppskriftene!:D

mamma87 sa for siden:

Idag har jeg veiedag. minus 1,7kg viste vekta =) det må jeg si meg veldig fornøyd med:D

Inger33 sa for siden:

Det var jo utrolig bra :)

trollmo sa for siden:

Så flink du har vært;-))
Deilig og se pila gå riktig vei:-)

Jolly sa for siden:

Hei :) Jeg vil gjerne henge meg på her. Begynte på Ketosekuren i går, på søndag. Har som mål å komme meg ned 10 kg og ende opp på 63. Er nå i dag like tung som jeg var den dagen jeg kom INN på sykehuset for å føde min yngste datter. Hallo? Kan ikke være slik vet du.
Men fersk er jeg og tvilende også, på om det virkelig går an å gå ned i vekt når man får beskjed om å hive innpå fett i form at meierismør, skikkelig fløte og seterrømme.....huff, jeg blir kvalm og livredd. Tenk om jeg heller går opp i vekt og får enda flere kilo å ta av? Da tror jeg at jeg kommer til å gi fullstendig opp og kjøpe meg teltklær, så får det bli som det blir.
Hvor mange dager bør det gå før jeg merker en slags forskjell da?
Og hvor får dere tak i de flotte vektkurvene deres? Ticker greiene? Slik vil jeg ha å:cool:

Kitt sa for siden:

Velkommen! Ketolyse er helt topp!:)

Du vil nok merke forskjell allerede etter en uke!:D

Her finner du oppskrift på ticker!

Jolly sa for siden:

Tusen takk Kitt:)

Da har jeg fått laget meg ticker også, men hadde nå greid å velge en som flere andre har seg jeg, hehe. Kan vel endre på den senere.

Så, du mener at jeg i løpet av helga bør har fått kroppen i Ketoseforbrenning?

Jeg skal reise bort på lørdag med overnatting til søndag. Bursdagsselskap og greier. Hva gjør jeg? Jeg aner jo ikke hva de jeg skal være hos har til mat eller hva slags mat som befinner seg i deres kjøleskap. Og hva gjør jeg ang kaker, de er jo fullstappet av karbo. Og jeg MÅ spise noe. Har noen et godt råd ang kake, jeg evt. kan lage å ta med meg? En som er litt fet og samtidig litt god? Tenkte på en ostekake kanskje? Kremen inni består jo av rømme, fløte og philadelfia ost. Den skal toppes med gele, men hva kan jeg ha på toppen istede for gele, for den er jo også full av karbo? Butikkene her på landsbygda har ikke noe sukkerfri gele i sine hyller. Og hva med bunnen?? Den er egentlig av kjeks og smør, finnes det sukkerfrie kjeks?

Glad for svar, kommer til å bli en del av de fra meg fremover, håper dere bærer over med meg.

genosha sa for siden:

Hjeelp! Eg sprakk skikkelig i helga og vips så var det nesten 3 kilo opp. Det er slitsomt med ketolyse, det er voldsomme svinginger. Gruar meg til til veiedag i morgon...ellers alle sammen?

maja75 sa for siden:

Eg er heilt fersk her, og tenkte at denne tråden var noko for meg - kan eg og vere med?

Eg har akkurat starta så smått med å setje meg inn i Skaldemann sin måte å tenke på, og førebels er eg skeptisk, skeptisk, skeptisk! Samstundes er det noko i det som gjer meg nysgjerrig og eg har svært lyst til å teste det ut. Er det nokon andre som lever etter Skaldemann sine råd? Hadde vore kjekt å høyre nokon sine erfaringar...

trivsel2009 sa for siden:

Heisann!
Startet 13.oktober, så slenger meg med her :) Har ett mål om 10 kg. Har ikke en helt nøyaktig vekt, men har gått ned omtrent 1,5 kg på den siste uka....fornøyd med det, selv om jeg ikke eier tålmodighet.

Noen som vet noe om disse stixene? Prøvde en igår og resultatet ble lilla. Skal vell være i ketose da, men har lest ett sted at man ikke trenger være i ketose selv om den er lilla...?:confused:

Kitt sa for siden:

Utslag er utslag!:D
Finnes ikke "litt" eller "mye" ketose!

Men at du er i ketose betyr ikke nødvendigvis at du går ned i vekt. Ligger du helt på vippen, er det ikke sikkert du går ned.

Det mørkeste utslaget betyr ofte at man drikker for lite!:eek:

Filimo sa for siden:

Hei, jeg er helt ny her inne, snuser på dette med lavkarbo, men tenkte likegodt melde min ankomst her. Jeg er jo en oktober starter :)

tuppa84 sa for siden:

Heihei jenter,
Jeg startet min første ketolysekur på fredag. Håper dette forumet kan være til motivasjon!!! Veiedag blir onsdag for meg også:)

hso sa for siden:

Slenger meg med i "oktober-klubben" jeg også. Begynner på ketolyse i morgen.

Første mål er ned 7-8 kg til jul!

tuppa84 sa for siden:

Prøv denne:) Har også oppskrift på sjokolade muffins og sjokolade fondant! Kjempe gode. Bare å skrike ut! Lykke til:):)

Levitas sjokoladekjeks
100 gram smør i terninger
60 gram finmalte mandler
10 gram kruskakli
4 ss Splenda
50 gram kokosmasse
10 gram sesamfrø
3 små ts johannesbrødkjernemel
1 ts bakepulver
2 egg
1 stor ss peanøttsmør
35 gr. hakkede salte peanøtter
30 gr. hakkede mandler
2 plater sukkerfri Anton Berg-sjokolade
Skjær smøret i terninger og la det myknes noe. Bland alt det tørre, har man litt mer mandelmel, kan man ta litt mindre kokosmasse osv, ikke SÅ nøye på målene, og ha i smøret. Smuldre smøret godt i det tørre. Rør deretter inn ett og ett egg, og til slutt peanøttsmøret, peanøtter, mandler og sjokolade. Når alt er godt blandet fordeles små kuler på en brett med bakepapir. Bruk to skjeer dyppet i kaldt vann. Trykkes flate, til en størrelse på en Maryland Cookie, med en gaffel dyppet i kaldt vann. Jeg fikk 32,2 karb tilsammen i hele røra, og jeg lagde 17 stk så er 1,8 karb per stk
Stekes på 220 grader til de er gyldne, i min ovn betyr det i ca.10 min

trollmo sa for siden:

Fikk ett tips av noen andre snille her inne:-)
Gerd sin oppskriftside med masse godt:-)
Er ganske fersk selv, men var 5 dager i nice, og gikk faktisk ned i vekt, tross restaurantbesøk hver dag:-)
Serverer de pizza har du et problem, men kanskje er d salat til som du kan spise,
ellers kan du jo spise alt av kjøtt og fisk og grønnsaker til, bare og holde seg unna risen,poteten og pastaen:-)
Tenker du klarer deg fint jeg;-))

forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130

LiMe sa for siden:

Jeg startet 14.10. Første veiing i morgen, må si jeg er spent....

Hilde36 sa for siden:

Hei! Ja jeg har også startet idag:) Skal ned 20-25 kg,så jeg er spent på dette. Ble anbefalt Lavkarbo.no av ei venninne som har gått ned mye,og opplegget er i tråd med hva jeg liker best å spise. La til en venneforespørsel til deg:) klem Hilde36

Hilde36 sa for siden:

Hvis noen har tips til hvordan jeg kommer igang så blir jeg veldig takknemlig:)

genosha sa for siden:

Førstemann ut på veiing idag; opp 1 kilo! %#%¤# min egen feil pga utskeielser i helga..

nokon som har tips for å bli kvitt den fæle smaken i munnen? utenom tyggis?

Kitt sa for siden:

Store IFA og Fribol- drops fra apoteket!
Eller knask persille!:)

Står på det samme 73 kg men ser at det er - 2 cm rundt hofter siden start for 2 uker siden samt -3kg til nå. Siste uka har jeg stått på 73 og det er litt frustrerende. Dem sier at det tar ca 4 uker før forbrenningen setter ordentlig i gang så jeg skal gi atkins sjansen i ca 2 mnd så ser vi hva som skjer.

Har vært i ketose ca 18 dager nå, lilla farge på stix (ikke den mørkeste) men utslag er utslag.

Lykke til dere andre og bedre lykke til min neste veie dag :)

KattyM sa for siden:

Hei! Jeg glemte å veie meg i dag, tar det i morgen :) Jeg er veldig spent, har vært på miniferie og ikke hatt full kontroll over hva som var i all maten vi fikk servert :P

KattyM sa for siden:

Vi har samme mål! :)

tuppa84 sa for siden:

kitt: Hjeeelp! Føler jeg drikker og drikker, men får alltid den mørkeste fargen av lilla. Kan det hende jeg allikevell ikke er i kytose? Fader... Vanskelig dette her slankegreiene..!

trollmo sa for siden:

Ned en kilo;-) Har ikke klart og unngå vekta titt og ofte da....
Brukt litt tid på og lese opprskrifter, så jeg kan få ett bedre kosthold, og vært super nøye med og spise minst fire ganger om dagen...ikke to som vanlig er med meg...er fornøyd:-)

trollmo sa for siden:

:-) Hvordan får man til og glemme og veie seg ? hehe...blir dratt opp der minst tre ganger om dagen...magnetisk den vekta...kanskje jeg må sette den i kjelleren, så det blir langt og kaldt og gå...nå er den vedsiden av senga, hender t.o.m jeg må oppom på natta ...litt smårar hvist:-)

trollmo sa for siden:

Flott med 2 cm rundt livet da:-) Nesten viktigere d enn vekta, selv om det er lett og henge seg mest opp i den....
Lykke til videre:-)

Hjelp!!!:eek:
Sliter voldsomt med motivasjonen nå....har hatt så lyst på hveteboller de siste par dagene, og den lysten vil ikke gi seg. Sliter litt med den maten man skal spise, f.eks egg og bacon er bra, men ikke uten brød:( salat har aldri vært en favoritt hos meg, og fisk er heller ingen favoritt hos meg. Begynner og bli temmelig lei egg. Og synes ikke oopsie-rollsn var noe god (kan jo være at jeg ikke fikk de til eller noe) Har bakt både soya-brød og ett annet som var "lov" men klarer ikke spise det :( noen som har noen tips?

Har vell bare ikke helt troen på at jeg skal klare det her. Og når det gjelder drikke, så tror jeg det er noe i det du sier...prøver å drikke så mye som mulig, men har maks fått i meg 1,5 liter på en dag. Men ble glad jeg fikk utslag iallefall :D

tuppa84 sa for siden:

Nå drakk jeg nettopp over en liter med vann og tok en ketostix etterpå, fikk myyyye lysere utslag nå enn midt på dagen i dag... Kan d bli vannet ut? Dette er akkurat som å spille lotto er like spendt hver gang!

Nå skal jeg være forsiktig med å uttale meg her, for har ikke fått satt meg så veldig inn i det her. Men tro man skal vente litt etter å ha drukket mye med å ta en stix. Er vell naturlig at det kan bli utvannet?!?

Ketorine sa for siden:

Hiver meg gjerne med jeg og med veiedag onsdag. Begynte den 5. oktober med et strengt lavkarbo-regime i heimen. Utrolig bra forum dette, har vært veldig usikker nå i begynnelsen og da har det vært god hjelp å kunne gå inn hit å lese.

Kitt sa for siden:

Du er i ketose selv om du får mørkeste farge! Men, det betyr som regel at man drikker for lite i tillegg! Minimum 2-3 liter væske!

Lite tips, eller råd eller....
Ihvert fall, man skal måle med stiksen om kvelden, helst minst 2 timer etter siste måltid!

Det er kun da man kan stole på at resultatet er riktig!:D

genosha sa for siden:

heeeyyy! tøft. Dette skal me greie..!:D

Emm hvis man ikke får i seg så mye væske? Hva er det vannet bidrar med, sånn foruten av at kroppen må ha væske..

Carisma sa for siden:

Den hjelper også til å frakte ting ut av systemet, så det ikke hoper seg opp med slaggstoffer.

Kitt sa for siden:

Husk også at det er snakk om totalt inntak, altså skal væske fra maten du spiser også regnes med!
Samtidig er det viktig å drikke nok! Sier jeg som sliter bigtime med det samme!:o:p

Linken over er fin å lese!:)

tuppa84 sa for siden:

så alt av flytende veske kommer inn under disse 2-3 literne? Te, vann, mineralvann osv? Sliter skikkelig med å få i meg nok drikke... Nesten vanskeligere enn å overholde dietten. Tvinger i meg vann.

Inger33 sa for siden:

Ønsker alle

Kitt sa for siden:

Kan bare si meg enig med pippipen! ALT teller!:D

(Bortsett fra alkoholholdige ting, da;))

tuppa84 sa for siden:

Fantastisk! Tusen takk for alle svar. Har gått på ketolyse i en uke nå, og har bare gått ned 200gr.. Litt motløs! Hvordan går det med dere andre??

Inger33 sa for siden:

Jeg gikk ned 500 g forrie uke og da etter en uke med kur og har mandag som veie dag

ketto sa for siden:

Hei. Vil også være med dere! Startet for 3 uker siden og har mistet 4.1 kg! Første to var mer lavkarbo :)

Veiedag onsdag er perfekt for meg også!

tuppa84 sa for siden:

Hvor lenge bør jeg holde på før jeg kanskje må vurdere andre metoder? Har tålmodighet på str med en ert kjenne jeg... ! Vil SE resultater!

Kitt sa for siden:

Et platå er ikke et platå før du har stått bomstille i minst 4 uker!:p

Følger du kuren til punkt og prikke som man burde i begynnelsen, burde det skje noe innen den ta, ja!

Lykke til!:klem:

Flisa sa for siden:

Hei jenter!

Nå er jeg veldig lei av å være "halvfeit" Jeg skal ned mine 10-12 kg. Nå skal jeg gjøre det uten sukker og karber!
Jeg trenger litt hjelp og motivasjon!! Men skal klare det, både for barna og mannens del! Kjipt å ha en kone som er sint hele tiden!!! PGA sukker og karber :-(

genosha sa for siden:

Heisann jenter! Mandag i dag og eg har som vanlig ein liten sprekk i helga..for mykje vin.. oh well. Starter på ny frisk! Ha ei fin veke alle sammen og hugs vegedag på onsdag...:cool:

Bollemor sa for siden:

Hei:)

Henger meg på her jeg:)
Har vært medlem her før, og noen kg mindre. Men har had mine utskjeielser, og føler jeg må starte fra starten igjen.
Har ett ønske om å gå ned ca 25 kg.
Men rekner med jeg må ha delmål igjennom det hele.
Når har folk inne her veiedag???

Hilsen meg

mamma87 sa for siden:

Jeg har mandager :)

Bollemor sa for siden:

Så flott da:)
tenkte det jeg oxo..

Inger33 sa for siden:

Jeg også har mandag :)

ketto sa for siden:

Jeg har veiedag onsdag, men er ikke flink til å holde meg til bare den..:( Litt dumt, for det er veldig motiverende når du går ned fra hver dag, men nå som det står stille og også kan gå litt opp er det skikkelig demotiverende.. Så, i morgen er det veiedag, og ikke før neste onsdag :nikker:

Det er vanlig at det er slik eller?? At det går litt opp og ned selv på denne kuren? Har holdt på i 1,5 uke på ren ketolyse og 1,5 uke før det med lavkarbo. Har gått ned 3,9 så langt (var nede i 4,1 da..)

Kitt sa for siden:

Litt opp og ned går det, ja!
Har jeg spist mye salt en dag-> opp!
Drukket nok og spist nok fett-> ned
Venter mensen->OPP!!!

Derfor har jeg bare en offesiell veiedag i uken hvor jeg noterer vekten, endrer ticker etc. Sett litt over langsen, er det det eneste som blir riktig! Eller i hvert fall riktigst!;)

malinsol sa for siden:

Hei , jeg startet mandag ! hehe .. så er veldig fersk her. og spent er jeg også:D håper det går rette veien , altså nedover .. lykke til

Hei! På han igjen etter en STOR sprekk i helgen. Det vil si kanskje ikke bare en sprekk men hele helga ble en stor sprekk. Vurderer å gå bort fra ketolysekuren og bare holde meg til generell lavkarbo. Noen som har erfaringer med vektnedgang bare ved å holde seg unna "verstingene" som potet, pasta o.l.?

Likevekt sa for siden:

Hei!

Jeg startet med lavkarbo, nærmere bestemt diett fra spis deg slank, på fredag 23. oktober, dermed har jeg veiedager på fredag. Har så langt motstått fristelsen til å smugveie meg:) Lykke til alle sammen! Håper vi sammen taper mange kilo!!!

mria90 sa for siden:

Startet idag jeg, igjen, etten noen måneder med stopp.
Føles bra å begynne på igjen!

Skal ned mellom 10 og 15 kg. Sist jeg gikk på ketolyse gikk jeg ned over 8 kg på 4 uker:D har gått opp et par kg siden da.

Jolly sa for siden:

Da er det onsdag og veiedag er det ikke så? Ikke så mange andre som har vært innom ser jeg. Men, jeg var nå på vekta i dag, og det ble 2 kilo ned. Hadde veiedagen vært i går, så hadde det blitt 3. For av en eller annen grunn, så har jeg lagt på meg 1 kg i natt...og det ennå jeg trena en halv times tid i går. Rart :confused: Vekta har helt siden helga ligget på 70,5, men nå skulle den plutselig bli 71,5??
Uansett, jeg har greid å fått mørkere sticks, så nå er jeg oppe i 50, men over der har jeg ikke kommet meg, ennå iallefall. Kan det være årsaken til at vekta har snudd? Må den være over 50 for at forbrenninga skal være på topp?
jeg er ikke verdens mest tålmodige sjel, så jeg hadde håpet på at min kjempeinnsats, skulle gi meg litt mer, tidlig, for det er det som holder min motivasjon oppe. Selvsagt, slik er det vel for alle. Vet bare at jeg skal ikke ha så mange slike nedturer, før jeg sklir ut...:(
Må kanskje inn med mere fett? Vanskelig å vite hva som er oppskriften her da. Hadde vært noen mål å gått ut fra, så hadde det vært litt enklere tror jeg. Så mange dl el. noe slik.
Jeg får vel i meg et par dl fløte, steker i meierismør, 4 Udo's kaplser,nøtter. Er vel her det ligger en plass og det er kanskje altfor lite?
Men, min kursleder sa at mørk sticks ikke alltid betydde at du var på topp forbrenning, det kunne også vise at du fikk for lite fett eller vann. Burde ikke min stick da vært mørkere om jeg får for lite fett?
2 kg er form meg ikke noe nedgang. For jeg vet av tidligere kurer, at første uka taper du lett 2 kg pga overgangen til annen mat, samt tap av vann. Så, det er først nå kampen begynner. Og jeg skal ikke gi meg riktig ennå:)

Kitt sa for siden:

Etter trening kan vekten gå opp fordi du sannsynligvis binder mer vann!
Og bygger muskler, så klart!:D

Angående stiksen er ikke fargen det viktigste!
Utslag er utslag!:heia:
Det går ikke an å være "litt" i ketose!
Som kurslederen din sier, mørkeste farge indikerer som regel at man får i seg for lite væske.:eek: Da blir konsentrasjonen av ketoner større-> mer utslag!

2 kg ned på en uke er MYE! Det er faktisk ikke anbefalt å gå ned mer enn 0.5-1.0kg for at huden, kroppen og ikke minst hodet skal følge med!

Så bare stå på! Drikk mye, helst vann, når du tror du har spist nok fett, ta litt til og ikke stress!:D

trollmo sa for siden:

Ja, da var d veiedag for meg også, rakk bare ikke innom før jobb...begynner 5, så da er d travelt, og rett i klærne og bilen....

800 gr ned:-) Er storfornøyd:-) Vet av erfaring fra sist at det ikke er vits å gå ned så altfor fort, huden min klarer ikke følge med...den er vel ikke like stretchy lenger...og det er ikke såå moro med henge hud over knærne, så skal prøve og være litt tålmodig, 500 gr i uka er målet:-) Litt over nå, men det går nok saktere etterhvert....

Jolly; 2 kg er jo supert da:-)
Du må jo ha vært kjempe flink da !
Kos deg med nedgangen, smil til deg selv i speilet og gi deg selv en kompliment for hva du har utrettet denne uken !

Ha en stålende kveld !

Her var det -300 gr og det synes jeg er for lite. Har vært i ketose sidn 04.10. og stix er mørke rosa eller lys lilla. Får håpe det går bedre neste onsdag :)

Kitt sa for siden:

300g er ikke så lite, altså! Se for deg en bordpakning med smør! Så mye fett er borte fra kroppen din! Det er bra, det!:heia:

Og du, fargen på stiksen har ikke noe å si! Utslag er utslag!:D
For mørk farge indikerer som regel at man drikker for lite!:eek:

Uansett, lykke til i uken som kommer!:klem:

Bollemor sa for siden:

Hei hei:)
kred til alle dere som har gått ned noe;) kjempe bra!
Jeg har veiedag på mandag.. er litt spent.
Jeg trener endel styrke fortiden, lure på om det kan gjøre slik at jeg ikke ser nå vekttap på vekten på mandag? :S
må se at det funker, ellers blir det vel dårlig motivasjon.

maja75 sa for siden:

Eg vil også gjerne henge meg på!
Har ambisjonar om å verte litt strammare, og kanskje verte kvitt dei 10 kg som eg gjekk opp då eg slutta å røyke (for mange år sidan).. I og med at eg tidlegare har hatt eit litt for tvangsprega forhold til vekt og slanking (statistikk og veging tre gongar om dagen osv), har eg no valt å prøve å la vere å vege og måle (faktiskt, heilt sant!) og prøve å berre kjenne etter om det kjennes bra. Er det nokon som har erfaringar med dette? Trur kanskje det vert litt for ullent og vanskeleg å halde motivasjonen oppe når eg gjer det slik, men, men... no er dette eit eksperiment! :-)

Ønsker lykke til til alle dykk andre - fint å ha ein slik stor heiagjeng! Heia! Heia!

genosha sa for siden:

Heisann sveisann!! Eg har gått opp 1.5 kilo og er i DÅRLIG humør. Stixen lyser rosa men har trent eindel denne veka...buksene er trange. Grr. Men! Det løsner nok, noken som har tips?
Gratulerer og masse klem til alle som har gått ned!!!

Jolly sa for siden:

Da er vi nok i samme båt Genosa:D

Vi får bare høre på de andre her inne som prøver å trøste oss så godt dem kan. Ikke gi opp, hold ut, bruk tid, kos deg med maten og glem stiksa, hehe. Jeg prøver sjøl, men kan ikke si det er så lett da. Jeg er slik av person at jeg helst skulle vært ferdig med alt jeg begynner på, i går. Og slik er det med dette også. Helst skulle kiloene vært borte i går selvsagt. Så, nå er det å smøre seg med tålmodighet og være bygget av stål fremover for å stå imot alle fristelsene som driver forbi nesa mi hver dag...Slik som i dag, da det var bursdag på jobb, og en nyyydelig blåbærostekake med nøttebunn ble servert. Pokker altså, jeg er så flink. Takket høflig nei takk, jeg er mett, kanskje senere i dag.:D

mria90 sa for siden:

Jeg skal ihvertfall ikke bruke sticksa, brukte det litt før, og jeg gjorde ikke annet enn å sjekke at jeg var i ketose. Jeg mener at om man gjør ting riktig, så trenger man ikke sticks til "bevis".

Er forsåvidt på tredje dagen idag, og ting er nydelig, jeg bor hos svigers (jeg er 19 og går skole, ikke 45 og arbeidsledig), så det sier seg selv at jeg ikke kan bestemme middager, men jeg er så heldig, de elsker fisk, og spiser aldri ris og pasta selv, og sjeldent potet:D

Idag fikk jeg kokt laks, wokede grønnsaker og rømme;D

trollmo sa for siden:

Heldig gris:-)) Middagen servert og greier:-)) Litt misunnelig....hehe
Neida, bare nyyt det, og kjempe fint at de serverer mat du kan spise da, ellers er d ikke lett og takke nei dag etter dag....
stå på:-)

genosha sa for siden:

Takker og bukker! Trur eg gjer alt riktig, er nok berre utolmodig :)Tenkte å henge opp kjolen eg skal gå med på kjøleskapet? No kjem helga so om å gjere å holde seg unna fristelsane...God helg!

Franskloffen sa for siden:

Hei!
Jeg startet nå sist mandag.

Jeg har gått på ketolyse før og tatt av meg 7 kilo på 6 mnd. Ikke superrask av meg altså, men jeg hadde litt for mange utskeielser underveis. :D
Det var i 2008, og jeg sluttet fordi jeg ble gravid. Nå er ungene ute og blitt hele 8 mnd og det er på tide å kutte ut sjokoladekjeks og annet tull.
Jeg går omtrent rett på den menyen jeg hadde sist, det var nok ikke helt streng ketolyse, sluttet å telle kh etter noen uker når jeg var vant til å anslå innhold. I tillegg tålte jeg å få i meg litt mer enn 15, men det er litt skummelt å tenke sånn, da blir det fort utskeielser hver dag :p

Målet mitt er ned 20 kilo, startvekt er 89 kg denne gang.

Jolly sa for siden:

Da er det helg folkens. Tøff dag i dag, mange fristelser på en fredag, men har greid meg sånn passe. her er mine utskeielser i dag: Det ble 4 pastaskruer med tomatsaus( bare for å smake), en kjøpt varm karbis i byen (uten tilbehør bare for å maule,hihi), taco hvor jeg tillot meg å toppe salaten med 1 ss tacokjøttdeig til middag og 5 grønne druer. Hvor mange karber kan dette bli da?
Jeg har aldri orket å telle karber, sikkert dumt av meg, men da må jeg begynne å veie og greier og det gidder jeg rett og slett ikke, asså.

jvb sa for siden:

Beklager å si dette men; ikke skyld på kuren hvis du ikke følger den.

Varm lunsjkake på meny, ca 150g er omtrent 15g karbo, dvs 10% (pga grønnsaker og mel)

mria90 sa for siden:

Jeg har aldri telt karber og jeg går ned som faen, men jeg er også veldig nøye på at det jeg putter i meg er safe.

Hah! Jeg har gått ned 4 kg på 5 dager, og er 3 kg unna første delmål:D
Dette går i et strålende tempo!

ketto sa for siden:

Jeg er nå nede 5,9 kg ned! Strålende fornøyd med det :D Selv om det selvsagt kunne gått enda fortere i starten ;)

Shooterr sa for siden:

Bare for å presisere, så er karboinnholdet i lunsjkakene til meny 8%, og i karbonadekakene 5%.

Ellers enig i at det ikke går an å klage på kuren om man ikke følger den.

ketto sa for siden:

Skal vi ha en veietråd her for motivasjon??

Synes det går veldig greit på kur egentlig. Har ikke så mye søtbehov, og er jo god og mett! Dette må være den beste slankekuren jeg har forsøkt!!

Jolly sa for siden:

Joda, jeg prøver til beste evne å følge kuren jeg.Men når du har 3 unger og full jobb, så er det ikke alltid at det er så enkelt å drive å veie. Så, da må en prøve å huske, sånn ca, og satse på at du treffer sånn omtrent på 15. Den lunsjkaka var jeg nok ganske sikker på hadde en god del karber. Men, hva gjør du når du er på farta og er så jævlig sulten. Kjappeste jeg kunne komme på der å da, var å ta en slik lunsjkake. For det var selvsagt mye annet som fristet mer, som sjokolade og slik dette var nå i det minste mat :-) Og jeg spurte om det var sukker, noe det ikke var. Men, hvetemel,d et var det sikkert. Uansett, den var jævlig god:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.