Jolly sa for siden:
Får jeg spørre om hvordan din dagsmeny ser ut? For det var slik som dette mine venner også forespeilet meg at det var. Dem gikk ned utrolig mange kg på bare noen få uker. Og jeg prøver, men finner ikke helt ut av det:(
Jolly sa for siden:
Får jeg spørre om hvordan din dagsmeny ser ut? For det var slik som dette mine venner også forespeilet meg at det var. Dem gikk ned utrolig mange kg på bare noen få uker. Og jeg prøver, men finner ikke helt ut av det:(
mor til to tette sa for siden:
Jeg er kanskje den første med veing.
Forrige uke 72,8 nå 71,5 så -1,3 kg. Det er det størrste vekttapet siden jeg begynte med ketolyse/atkins for ca 5 uker siden.
mria90 sa for siden:
Hei!
Min dagsmeny er det ikke noe spesielt med:)
Spiser som regel omelett til frokost
litt mandler som i ny og ne gjennom dagen, salat til lunsj
ofte fisk til middag med grønnsaker, salat og sæterrømme
kvelds kan være rester eller mer egg. Prøver også så godt jeg kan å
drikke vann gjennom hele dagen og alltid ha med meg vannflaske i veska.
er litt lei av egg da... men får bare tenke at det er næring.
Btw, er det noen andre som mister matlysta?
ketto sa for siden:
Jeg skal veie meg i morgen.. Tror torsdag er den beste veiedagen for meg :)
Jeg begynner å bli litt lei egg og bacon og omelett til frokost ja :p. Så i morgen tror jeg at jeg skal prøve de pannekakene som er inne på Gred sin matside!!
Føler at kroppen står stille om dagen, så har ikke store forhåpninger om nedgang :sukk: Men, vi får se...
Er det ingen andre som har veid seg i dag? Trodde at onsdag var veiedagen :(
pleiadene sa for siden:
Er også ny oktoberslanker. Begynte for 14 dager siden, og har mistet 2,3 kilo. Lite? Er det noen her som er 60 år +? Det går kanskje treigere når man ikke er så ung? Skal ned 20 kilo, og håper at jeg klarer det denne gangen, har jo lagt inn mange aksjer hos Grete Roede for mange år tilbake, men å telle kalorier blir for vanskelig. Dette ser enklere ut. Jeg har ikke kjøpt "boka" men har den gamle Atkins-boka. Kan jeg spise et eple om dagen nå som jeg er over introduksjonskuren på 14 dager? Har forresten mistet posene under øynene! Ser ut som om jeg har tatt ansiktsløft!!!! Deilig. Jeg vil gjerne være med her, trenger støtte og oppmuntring!
arnakristin sa for siden:
[quote=pleiadene;791537]Kan jeg spise et eple om dagen nå som jeg er over introduksjonskuren på 14 dager? quote]
[color=#000000][/color]
Tror man først skal øke kh inntaket med grønnsaker, men du kan lese mer om Atkin’s Vedvarende stigen her, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4338
Atkin’s delen av forumet finner du her: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7
trollmo sa for siden:
Hei og hopp, vekta viste 300 gram ned denne uken:-)
Ikke så mye, men det er ned, og jeg har trena mye, i allefall i forhold til min standar siste året, som har vært lik null trening, bare jobb og jobb....
Er fornøyd med formen:-)
trollmo sa for siden:
Hei:-)
Tipper du er fornøyd med 1,3 ned:-))
Gratulerer, tyder på at du har vært flink:-)
Jolly sa for siden:
Hei hei. joda var veiedag i dag, og jeg håpet i det lengste på at jeg kunne få legge inn en minus, men det ble 1 kg opp. Akkurat slik som forrige onsdag. Sist tirsdag var jeg 70, på onsdag 71. Så var jeg nede i 70 igjen i helga og oppigjen til 71 i dag. Skjønner ikke det her jeg. Men, tickeren min, nekter jeg å endre ennå. Venter til freddan, er det ikek forandringer til da, så skal jeg prøve å finne krefter til å endre den tilbake igjen. :(
men nå er det natta ser jeg på alle skrivefeilene.
Tok en ketostix nå og den var mørk lilla. Har ikke drukket lite vann så det er ikke dehydrering.
Har gått over fra atkins til ketolyse. Atkins boka var vanskelig å lese mens ketolyse boka til Dr. Torkil var mye mye bedre.
Hos meg stemte det nok at kroppen trenger fire uker før den setter i gang ordentlig forbrening (håper det) men vi får se hva vekta viser neste onsdag.
ketto sa for siden:
100 gram opp på meg i dag :( Men, får håpe på bedre dager nå :)
Stå på alle sammen!!
genosha sa for siden:
Er seint ute med veiinga, men glemte meg bort i går.
Har gått opp ein halv kilo. Du verden. Men trener hardt for tida og FØLER meg slankere...nokon erfaringer med dette??
Kitt sa for siden:
Dersom du trener hardt, vil du bygge muskler og samle vann!:D
Kan være lurt å finne frem målebåndet!:ja:
Mange som ikke går ned i vekt pga trening vil oppdage at cm forsvinner uansett! Man blir jo strammet opp både her og der om man trener!:heia:
Jolly sa for siden:
Siden det var opp på meg i går, måtte jeg på vekta for å sjekke idag. og da var det ned 0,5 igjen. Så, den vipper nok litt opp og ned ja. Får bare smøre seg med tålmodighet, så bli det vel etterhvert :)
Ble shake til frokost idag, men olje. Så har jeg omelett til 2 lunsjer :-), deler den opp for jeg har så lang arbeidsdag i dag. Ikke hjemme før halv seks.
Jeg gikk lite i starten. Det er først nå etter 4-5 uker i ketose at jeg begynner å gå ned i vekt. Atkins sier at det tar ca 4 uker før forbrenningen er ordenlig i gang og det stemte nok på meg. Tolmodighet har alltid vært min svake side men denne gangen har jeg holdt ut og roer meg ikke ned før jeg er 60 kg (55 kg er det jeg har alltid veid).
Den dagen vekta viser 60,0 skal jeg kjøpet hvit sjokolade og spise den opp før jeg er fortstetter mot 55 kg :)
trollmo sa for siden:
Jeg tok frem målbåndet når jeg leste svart til Kitt på denne meldingen, og det var faktisk 2 cm inn:-)!!! Ikke rart man føler seg slankere da, tross bare 300 gr ned:-) Merkes jo godt på ei trang bukse d:-)
Sjekk du også:-)
Bollemor sa for siden:
Har nesten ikke gått ned noe jeg:(
skjønner ikke hva jeg har gjort galt... merker jo på klærne at det er rommere, pluss at jeg har fått på meg klær jeg ikke har gjort på ei god stund før.
Men ser liksom ingen framgang:/ LITE motiverende..
Carisma sa for siden:
Så å få på seg klær man ikke har brukt på lenge er ikke framgang? :_oy:
genosha sa for siden:
Jepp!! Har gått ned 3 cm rundt magen :) Men nå er det hoftene eg helst skulle tatt knekken på, men dei kjem vel dei og!! Tok med godt mot på meg ei gammal bukse i dag og sitter her på kontoret med pustebesvær, hahahhaa!
God helg, alle sammen!!
Jolly sa for siden:
HEI BOLLEMOR:D
Endelig noen som er i samme båt som jeg. Jeg har nå gått ned litt, men på 3 uker, så tok jeg 3 kg. Bare det at de siste to ukene, så har jeg gått opp og ned den 3.kiloen flere ganger. Senest nå på onsdag, da var jeg igjen 1 kilo opp, og i dag har jeg tatt av halve av den igjen. Så, nå er det 2,5 kilo ned på 3 uker.
Men, jeg føler sååå med deg. Vi får holde sammen du og jeg Bollemor, så kanskje vi bli klok på ta her sammen etterhvert.
Selv om vekta ikke er min beste venn (bare den siste uka har den vært grei -1,3kg) så har jeg fått mange kommentarer på at jeg har gått ned. Kjøpte bukser i str 40 og de passer kjempe fint. For to mnd siden brukte jeg 44 :(
Når jeg en dag blir ferdig slanket (55 kg) så skal jeg bruke 20 000 kr kun på klær og det er ganske motiverende. Det var min mann som ville spandere nye klær og det holder motivasjonen oppe selv om det ligger 5 store kofferter med mine klær før graviditet for 3 år siden.
nile75 sa for siden:
hei :) e på min 15 dag m ketolyse,har veie dag på onsdager,hadde vært gøy om man var flere her inne som gjorde d i lag :)har som mål å komme mæ ned 20 kg til så æ har god tid he he he :)
trollmo sa for siden:
Har veiedag på onsdag jeg og:-) Lykke til tll oss alle frem til d:-):D
pleiadene sa for siden:
Hei på dere. Jeg tør ikke veie meg ... - er på tredje uka, og kjenner at bukselinningen er mer slunken. Jeg har så lyst til å lage pannekaker, men får ikke tak i proteinpulver. Noen som vet hvor man får kjøpt det i Oslo?
Jeg har 20 kilo som skal vekk. I går skeiet jeg ut, eller gjorde jeg det? Var på restaurant med venner: Lutefisk, baconfett og ertestuing. Potetfatet sendte jeg videre ... Det må vel være greit. Men jeg drakk tre-fire glass med rødvin. Det er vel fy. Synes det er MEGAFINT med alle som holder seg i skinnet, lever etter oppskriften og går ned mange kilo. Lurer på om det er håp for meg ....
pleiadene sa for siden:
Hei Bollemor. Den kiloen du har gått opp og ned, skyldes det at du har skeiet ut, eller er det bare kroppen din som reagerer sånn? Jeg tror ikke jeg har mer enn 2,5 kilo på tre uker,jeg heller.
Jolly sa for siden:
Vet ikke hva Atkins sier om vin, men på Ketolyse, så er det iallefall ikke totalforbud mot hverken rød eller hvitvin. Anbefalt å sjekke ut antall kcal på vinen, å ta den med minst kcal mener jeg at jeg leste. Øl var ikke så bra, og ice var vel fy fy. For den er jo full av sukker. Noe brennevin var også okei. Så, vi kan, om vi vil, ta oss ei fest. Bra, med tanke på julebord sesongen som er like om hjørnet :D
Har forresten også veie dag på onsdager, men jeg må innrømme at min utålmodighet gjør at jeg entrer vekta, minst annenhver dag, hehe. Men, nå har jeg lovet meg selv at jeg ikke skal dit før på mandag igjen. Siden jeg tross alt skal i bursdag i kveld, og i selskap i morgen. Tvi tvi
Jolly sa for siden:
Den kiloen jeg har gått opp og ned, tror jeg ikke skyldes at jeg har skeiet ut nei. Ikke bevisst iallefall. Jeg har ikke rørt sukkerholdig mat siden jeg startet, og prøver å være veldig bevisst på hva jeg spiser. Jobber på for å få nok fett og vann iallefall. Ellers blir det mye kcal, men det skal visstnok ikke være så veldig mye å bry seg med. Den siste 0,5 kiloen var der fortsatt i morges iallefall. Satser på at den er borte til onsdag:o
frifuggel sa for siden:
Det er vel ikke antall kcal i vinen som kan gi problemer, men for de på lavkarbo som lever restriktivt, antall karbohydrater. Problemet, kanskje spesielt for oss nye, som gjerne ikke er mentalt forberedt på denne effekten, er at alkoholen skal skilles ut gjennom leveren. Og så lenge leveren jobber med alkoholen, så forbrenner den ikke fett. Kan ta noen dager før fettforbrenningen er skikkelig oppe og går igjen..
pleiadene sa for siden:
Hei alle sammen. Er så glad for å ha funnet dette forumet! Startet for snart tre uker siden, etter to uker var det ned 2,4 kilo, har ikke turt å veie meg siden, tror jeg gjør det i morgen (hvis magen virker). Men jeg får veldig kick av å lese om alle flinke her, skikkelig oppmuntring til å gå videre, selv med min innebygde redsel for fett .... Med mitt høye kolesterol - som er normalt på piller - så ligger det der ... Men jeg har jo heller ikke gått ned i vekt på fettfrie dietter heller. Dette blir spennende. gleder meg til å følge med dere alle sammen. Tar meg en kosestund med karbo.no hver dag.
trollmo sa for siden:
Hyggelig og se deg her:-)
Det er veldig koselig og stikke innom og lese litt , og få litt tips og inspirasjon:-)
Håpe atkins dieten blir bra for kolestrolen din, har lest at det kan være veldig bra:-)
Lykke til:-)
Vi snakkes.
ketto sa for siden:
Hvordan har det gått med de som har veiedag i dag??
Ellers vil jeg dele et tips med dere. Iallefall de som har litt tregere mage om dagen :) Ta 1-2 spiseskjer fiberhusk og svelg ned med vann! Knallbra for magen. Fiberhusk får du i noen butikker sammen med varer fri for gluten, og i helsekost. Jeg tar vannet bak i ganen og heller fiberhusken på og svelger så fort jeg kan. Litt ekkelt, men magen fungerer, og vekta går nedover!!
I morgen er min offisielle veiedag. :)
trollmo sa for siden:
600 gr ned:-) Kjempe deilig:-) Tror jeg snart er ned en bukse str, og det blir deilig:-)
beate sa for siden:
Jeg bør vel melde meg inn her jeg også. Jeg startet rolig den 21.10.09 bare for å se om jeg har noen mulighet for å gå ned noen kg. Er ikke i ketose, ammer litt fortsatt. Men i og med at lisjtuppa nå spiser fast føde 3 ganger for dagen så vil jeg etterhvert vurdere om jeg skal prøve det. Vet ikke om det er ammingen eller andre ting som gjør det, men er helt for jævlig snopesyk og har vært det i mange måneder nå. Kan spise omtrent alt jeg kommer over, og ikke noe problem med å kjøre i meg en 200 grams sjokoladeplate om lysten er der. Slik hadde jeg det imidlertid ikke før siste graviditet så noe har skjedd etter at jeg begynte å amme. Gikk ned alle svangerskapskiloene ganske kjapt. Så sto jeg rolig en stund selv om jeg spiste alt jeg kom over før jeg sakte, men sikkert begynte å gå opp igjen slik at jeg ved oppstart på karboredusert kosthold var 3-3.5 kilo tyngre enn minstevekt etter fødselen. Tror dette har litt sammenheng med at jeg begynte med mat til vesla rundt 4 måneder for det er etter dette at jeg begynte så smått å bevege meg oppover i vekt. Altså mindre amming- kiloene kommer på! :p
Som sagt er jeg usikker på hvordan jeg skal gjøre det framover. Fortsette som nå, eller gå inn i ketose. Vi får se etterhvert tenker jeg. Jeg trimmer ikke heller så her har jeg en jobb å gjøre. Men jeg har så lite overskudd og all min tid har så langt gått til lisjtuppa og den andre datteren min på snart 4 år, og jeg har hatt minimalt med avlastning med minsta så langt. Kanskje bare rundt 10 timer totalt på nesten 7 måneder så det sier seg selv egentlig. Men jeg håper dette blir bedre med tid og stunder da.
Vekten er som følger (veiedag på onsdager):
Ved oppstart 21.10.09: 79.5 kg
Uke 1: Nedgang 600 gram
Uke 2: Nedgang 700 gram
Uke 3: Nedgang 200 gram
Totalt 1.5 kg på 3 uker. Vekt nå: 78 kg.
Altså ikke så mye, men litt er bedre enn ingenting :D
Jolly sa for siden:
hei hei Beate og velkommen inn i "klubben" vår.
Jeg skulle hatt veiedag i dag, men glemte hele greia i morges. Har bestem meg for å fokusere litt mindre på vekta og de ketose sticksa, blir så skuffa hele tia over at det lyser litt rosa og vekta står stille, så jeg prøver å tenke kosthold og litt mindre på alt det andre.
Det positive er at jeg iallefall snart må ut å kjøpe meg nye bukser, og det i en str mindre. For de jeg nå har er faktisk så vide at jeg må ha belter på, og det er liksom ikke så mye fasong i dem lengre :-) Kan ikke si at jeg er så skuffet over akkurat det da, koster noen peng, men helt greit faktisk.
Så, får vi se om vekta kan være litt snill med meg i morgen. Nå er jeg inne i uke 4, og vekta har ikke beveget seg på 2 uker, snufs snufs. Hadde håpet på noen få kilo til før julebordet 11.desember, men....vi får se. 4 uker igjen å gjøre det på. For den kvelden da skal jeg spise "normal" mat og karbohydrater, men ikke poteter...kanskje litt potetsalat. En kveld kan ikke gjøre så mye skade, og i jula da skal jeg også spise normalt. Så, får jeg pense inn på lavkarbo igjen over nyttår, for å stabilisere eller gå ned noen kilo til. Jeg må ned minst 4 til for at bunaden skal bli grei nok men helst 6 for at den skal bli behagelig.
nile75 sa for siden:
koselig å lese på den her sia,man får liksom ett ekstra puff av d :) å man treng
er den støtta man kan få..man e faktisk ikke aleina i verden :)
ketto sa for siden:
Hurra!!! 1,7 kg denne uka. Deilig :) 100 gram til -8 kg.
mamma87 sa for siden:
gratulerer:)
pleiadene sa for siden:
Supert at du har holdt vekten, ikke minst gått ned 20 kilo!!! Men har du holdt deg på ketolyse i det året du har holdt vekta? Eller har du hatt noen utskeielser innimellom?
Jolly sa for siden:
Grattis til deg Ketto. Kjempebra resultat på ei uke da. Får jeg lov å spørre om hvordan din dagsmeny kan se ut? For jeg går også på Ketolyse, men jeg står helt stille, og greier ikke å finne ut hvor jeg evt. gjør feil. Derfor hadde det vært kjekt å sett hva andre har til meny, slik at jeg kunne sammenlignet litt.
ketto sa for siden:
Jeg har også stått stille litt, men nå har det løsnet heldigvis!! Så jeg tror egentlig at det bare er å være tolmodig :klemme:
Jeg tar 1-2 teskjer med fiberhusk og svelger ned med vann på morran da. Og det har virkelig holdt magen i orden :nikker: Et tips??
Ellers spiser jeg gjerne:
Frokost: Egg og bacon til frokost.
Lunsj: 1 knekkebrød (fra ketolyse.no) med gulost. (hender også jeg hopper over denne))
Middag kjøtt som kylling, svin osv. Og broccoli og blomkål gratinert med ost og fløte.
Og kanskje et knekkebrød og litt valnøtter til kvelds :)
Hvordan er din meny??
beate sa for siden:
Takk for det! :) Selv om vekta står stille som du sier så må du jo ha gått inn litt på kroppen da ettersom klærne er blitt såpass mye for stor? 2.5 kg ned gir ikke meg så mye endring på klærne mine ihvertfall. Du skal se at det slipper etterhvert igjen. Like viktig at cm forsvinner vettu! :p
Jolly sa for siden:
Min dagsmeny kan være som følger:
Frokost: Proteinshake m/Udo's og psyllium husk
Lunsj: Omelett av 3 egg, fløte, norvegia m/bacon, laks, kylling el. lignende. Noen ganger litt brokkolig og blomkål, alt etter hva jeg har i hus.
Middag: varierer alt etter hva som finnes i hus, og hva familien har til middag. Men, kjøtt eller fisk, stekt i meierismør med grønnsaker eller frosen miks. Må noen ganger ty til det om det ikke er så mye grønnsaker i kjøleskapet, eller tidsklemma kommer. Prøver å få lagt inn enten fløte, seterrømme eller creme fraich i middagen for å få nok fett.
Kvelds: noen skiver norvegia, og noen skiver skinke.
Så, blir det noen kopper med te i løpet av dagen, også prøver jeg så godt jeg kan å få i meg nok vann.
Skjønner ikke helt at dette ikke skal funke??
I går gikk jeg ned mot lys rosa, i dag fikk jeg null utslag på ketose. Så, merkelig nok så er jeg helt ute av ketosen.... så nå lurer jeg på om jeg rett og slett får altfor lite fett. Det som jeg vet, er at jeg spiste over 3000 kcal pr. dag, første uka jeg gikk på kuren. Så, leste jeg her inne etter uke 2 og jeg var bekymret for at jeg ikke hadde gått ned, at jeg trolig hadde for mange kcal. For å komme ned i kcal så måtte jeg kutte ut noe fett. Nå tror jeg kanskje jeg rett og slett må prøve å få i meg mer fett igjen, og heller glemme kcal. For det funka nå første uka, iallefall. Lell om de 2,5 kg trolig var mest vann.
ketto sa for siden:
Hvordan går det med oktorbergjengen?? Lite aktivitet i tråden... :p
Selv har jeg veiedag i morgen og er spent :) Men siden jeg hadde så stort vekt-tap forrige uke så er jeg ikke så optimistisk..
Jolly: Du er jo på normal BMI så da kan det kanskje gå senere??? Men skjønner jo at du ikke vil høre at du skal være tolmodig ;) Nesten som å si til en som er på overtid i sv.skapet om at den kommer når den er klar :rolleyes:
frifuggel sa for siden:
Er på så mange steder/tråder, at jeg nok har "glemt bort" denne. Nådde første delmål idag (dvs første etter start på ketolyse), og er bare happy, happy :D
ketto sa for siden:
Gratulerer med 2-siffret!! Gleder meg til det er min tur!!
beate sa for siden:
Ja, da har det vært veiedag her også. Har hatt litt utskeielser, men resultatet denne uka ble - 800 gram så er fornøyd med det tross alt :)
Uke 4: Nedgang 800 gram
Totalt: 2.3 kg.
trollmo sa for siden:
Happy Happy feeling i dag: ned 1,8 siste uke:-)))
Helt utrolig deilig da...
ketto sa for siden:
-700 gram på meg. Men det er jeg fornøyd med! Hadde jo så stort tap forrige uke :)
Grattis med nedgang til beate og trollmo også!
Gratulerer til alle som har gått ned. Jeg tørr ikke veie meg mer siden jeg har stått stille i 2 uker :( men vet ikke om det har noe sammenheng med at jeg er blitt syk med influensa.
Har drukket pepsimax og spist 2 atkins barer i løpet av de to ukene og det er kanskje en stopper for meg. Skal kutte det ut og se om det kanskje er en stopper for meg. Jeg er frustrert siden vekten i dag var på +300 gr enn for to uker siden og jeg har spist mindre enn ellers.
ketto sa for siden:
mor til to tette: Det har vært slik hos meg også. Ikke helt stopp, men det er mye og lite annahver uke..
Kitt sa for siden:
Lite ned ved mens og eggløsning, mye ned de andre 2 ukene!
Har vært sånn gjennom maaange forskjellige slankekurer, jeg!:p
Jolly sa for siden:
Vi må passe på å oppdatere de trådene som vi har adoptert, så får vi en påminnelse om at vi skal inn her:)
På min veiedag i går var jeg fortsatt 70, så null ned. Men, måtte for sikkerhetsskyld sjekke i går kveld også, og da var jeg fortsatt 70. Bruker nemlig å være litt tyngre på kveld, så jeg måtte derfor oppå i dag også, og da var det jaggumeg ned 1 kg gitt. Stålende fornøyd og under 70 streken for første gang på 4 år.
Første skikkelige utskeielsen hadde jeg i går kveld da, da måtte jeg ta en bit av ei julemarsipanstang...som jeg elsker. Det gikk heldigvis bra. Og i dag ble jeg bydd noen nyydelige karameller og jeg måtte si ja i dag også. Veldig skummelt. Og fest i kveld betyr at jeg slettes ikke bør sjekke ketosen min i morgen og aller helst hoppe over vekta også. Og ikke legger jeg inn oppdatering på tickeren min heller, jeg venter til mandag, for da er den sikkert 70 igjen.
men uansett. ha ei flott helg alle sammen, og tvi tvi. Det nærmer seg julebordskveld på de fleste av oss.
pleiadene sa for siden:
Så godt å høre at flere har det på samme måte som meg. Var skikkelig deppa da vekta gikk opp! I dag var jeg 300 gram lettere (til tross for to glass rødvin i går), det hjelper jo på humøret. Trodde det bare var meg som hadde en kropp som besto av "treg materie" - men jeg fortsetter, så får vi se ... Jeg må jo tro på det, siden det er så mange her inne som har gått ned mye! Jeg VIL tro å denne livsstilenringen, jeg SKAL tro på den, og jeg MÅ klare den! Det er vel den første tiden som er verst.
jvb sa for siden:
Bare lurte på om dere som veier dere og ser at dere går opp eller ned noen hundre gram: Får dere samme vekten hver gang om dere veier dere tre ganger?
Kitt sa for siden:
JA!
Særlig om jeg ikke skjønner oppgang, må jeg jo prøve flere ganger!:p
Tenk om vekta rett og slett tok feil første gangen!:rolleyes:
Plasserer alltid vekta på samme flis på badegulvet og setter føttene på tilnærmet samme sted hver gang!:o
pleiadene sa for siden:
Hehe -nei! Men jeg oppdaget at om vekta sto på millimeteren på samme sted på badegulvet, så ble den lik. Så nå står jeg nesten med målbånd og passer på at vekta står der den skal! Den blir jo flyttet litt på, og sparket litt borti av andre som bruker badet!
pleiadene sa for siden:
Ser på håndballkamp - Romania leder! Og jeg sitter og hopper og spretter i stolen, og hyler og skriker. Går med noen kalorier der, godt jeg er alene hjemme! Må ta en pause i pausen! Men JIPPI! Har ikke prøvd stixene før, fikk dem i går, og tisset på en etter middag i dag.Den ble rosa! Det skulle vel bety at jeg forbrenner fett,gjør det ikke? Selv om det ikke er mange grammene jeg har gått ed siste uke! Betyr det noe at den var lys rosa? Eller skulle den vært mørkere? Jeg drikker mye vann.
Kitt sa for siden:
Du skal helst bruke stiksene om kvelden, minst to timer etter siste måltid. Det er da du kan være heeelt sikker på at resultatet er riktig!
Men utslag er utslag! Grattis!
Fargen spiller liten rolle. Blir stiksen helt på det mørkeste kan det heller bety at man drikker for lite (:o), men høres ikke ut som om det er et problem for deg!
pleiadene sa for siden:
Tusen takk, Kitt. Godt å få tilbakemelding. Jeg tok stixen halvannen time etter middag. Til kvelds skal jeg ha en halv avocado med litt rømme og reker. Så får jeg håpe at vekta er "snillere" mot meg i morgen. Jo, jeg har begynt å veie meg hver dag, etter å ha hatt vektskrekk i de siste 15 år! Det blir jo opp og nedturer, men jeg ser jo at summa summarum så går det jo nedover. Saaaakte. Men likevel!
pleiadene sa for siden:
Hvordan gjør man det? Oppdaterer? Er litt treg på sånt....
Kitt sa for siden:
Betyr vel rett og slett at dersom tråden dukker opp i kontrollpanelet ditt, kan du legge igjen en liten oppdatering på hvordan det går med deg.
Dersom alle gjør det, blir det mer liv i tråden og den vil dukke opp i kontrollpanelet til alle som noen gang har skrevet her og minne dem om å skrive litt igjen!:D
pleiadene sa for siden:
Og takk for det, Kitt. Jeg har aldri deltatt på noe forum før, og er ikke så dyktig på dette! Blir kanskje kløpper etterhvert! Regner med at jeg blir bedre og bedre på alt mulig, etter hvert som kiloene slipper taket! Vi får stjele og omskrive "slpp fangene løs) og ha klokketro på dette: SLIPP KILOENE LØS, DET ER SNART JUL!
Franskloffen sa for siden:
Jeg har gått ned 2,4 kilo på..er det 4 uker nå? Først gikk det ganske raskt, men så har jeg vippet lenge nå mellom 86 og 87. Ganske demotiverende, men jeg vet jo at det må være min feil. Jeg har hatt en utskeielse per helg kanskje, og siden veiedagen min er mandag får jeg vel maksvekta da.
Jeg er blitt litt slapp og mørket gjør meg giddeslaus, jeg har liksom ikke lyst å lage mat, ikke lyst på egg og bacon, ikke lyst til noe. Spiser omega 3, det har hjulpet mot vinterdepresjon før, men kanskje det er noe annet nå.
Sukkertrangen slipper aldri helt, jeg har så lyst på dessert eller bare litt frukt! Kanskje hvis jeg tar frem buksa i str 40 så kommer motivasjonen tilbake...
beate sa for siden:
Da har det vært veiedag i heimen, og vekta stoppet på 76.8 kg så da blir det 400 gram ned i dag. Har vært litt opp og ned denne uka, igår var jeg faktisk på samme vekt som forrige onsdag. Men det er vekta for onsdagene som teller så da blir det 400 gram ned! :p
Uke 5: Nedgang 400 gram
Flere som vil oppdatere da? Nyskjerrig jeg, artig å høre andres resultat også! :D
frifuggel sa for siden:
Har veiedag imorgen, så venter til da, tenker jeg :) "Vet" at jeg har gått ned, blir spennende å se hvor mye jeg ender på!
ketto sa for siden:
Samme her ;)
trollmo sa for siden:
Gratulerere:-)) Fin nedgang du har:-))
trollmo sa for siden:
Veiedag i dag jeg også:-)
300 gr ned denne uken....går riktig vei:-)
Kunne håpe på mer, men skal nok være fornøyd:-)
ketto sa for siden:
Veiedag: 1,5 kilo Hurra!
Værste er jo egentlig at jeg har stått "lenge" stille nå.. Ulempen med å veie meg hver dag ;) Har bare gått opp og ned samme kilo siden søndag. Men, det er jo ikke rart at kroppen stopper opp litt innimellom! Ukesresultatet er jeg jo kjempefornøyd med :D
frifuggel sa for siden:
Hadde gått ned ett kilo den siste uken, og det var 100% fett!! :D
ketto sa for siden:
Så flott!!! Hva slags vekt har du???
frifuggel sa for siden:
Ble veid på det senteret som har EasyLife. Skal få min egen Tanita-vekt, den er i posten og på vei til meg :)
Jolly sa for siden:
Hallois:D
har hatt ei utrolig grusom hektisk uke, så jeg rakk ikke inn for å legge inn vekta å onsdag.
Den har tippet mellom 68,5 og 69 nå en ukes tid. Så, jeg la inn på tickeren min 69 her om dagen, og satset på at det skulle holde. Sålangt har den ikke gått over iallefall. Og med dagens hjemmlaget vanlig pizza, og fruktfat, så kan jeg vel ikke akkurat regne med noen nedgang de første dagene. men, håpet er at den skal stabilisere seg på 68,5 til onsdag iallefall.
Så til nå har jeg gått ned 4 kg på 5 uker. Avslutter uke 5 på søndag..tror jeg da? nei, forresten 6 uker blir det. Kunne tenkt me at det var et par kilo til på disse ukene, men skitt au. Får være fornøyd med det jeg har greid, det er iallefall bedre enn det var.
Vekta mi har streiket. Batteriet er død og fant ikke det store flate tykke batteriet. Det er derfor jeg ikke har skrevet inn på lenge her og mannen min kom med batteriet i dag vekta viste 71.1 dvs. -400 gr på to uker og det er ikke mye men litt er bedre enn ingenting.
Må innrømme at siste to ukene har vært hektiske med mye sykdom og forkjølelse og jeg har spist lavkarbo men ikke nok fett, og jeg har merket at når jeg spiser mye fett går jeg raskest ned i vekt. Skal prøve å fete menyen min så får vi jo se men jeg gir meg ikke skal ned til 55 kg om jeg må sulte :)
trollmo sa for siden:
Veiedag i morgen...spennende...
trollmo sa for siden:
Tjo hei:-) Ned en hel kg denne uken:-) Perfekt, deilig !
ketto sa for siden:
-600 gram på meg :D
Jolly sa for siden:
Veldig sent ute denne uka, men men. Hektiske tider :-) Slik er det vel i alle hjem disse ukene ser jeg for meg. Selv holder jeg på med mva periode, så journalføring av bilag er mitt kveldsfordriv denne uka, skrekk og gru. Liker det slett ikke, men MÅ, noe MÅ man bare gjøre.
Når det gjelder vekta, så må jeg si jeg er stor fornøyd. Jeg er nå nede i 68 kg, har vært det hver morgen 3 siste dagene, og da kjører jeg den inn. Gjerne 0,5-1 kg tyngre om kvelden, men så lenge vekta viser stabil morgen, så er det stabil, hihi.
Jeg har hatt noen sprekker, så jeg er nok ikke i ketose i dag. Det har blitt noen noe frukt på meg siste dagene, samt at jeg har gått litt lei av mat...og da blir en gjerne litt sulten og det er skummelt. Men, jeg krysser fingrene på at det holder seg og at jeg greier å kjøre meg inn i rute igjen. 68 kg var nok del målet mitt, så neste delmål nå blir 65. Men, det målet har jeg ikke formeninger om å nå før over nyttår. For nå i jula må jeg tillate meg noen sprekker. Det er tross alt jul kun en gang i året.
Iallefall, vekt start 73 (men jeg var 74 i vår da...) nå 68, så 5 kg ned på Ketose. Var nok sant som det ble sagt kroppen måtte ha litt tid på å komme seg igang.
frifuggel sa for siden:
Bare 1,5 hekto denne uka, går sikkert bedre neste uke ;)
-1.3 kg på to uker og jeg er faktisk litt glad :)
streber sa for siden:
Heeei- æ vil vårrå med!!:D!Startet tidlig i oktober, en mandag. Har veiedag mandager. Søker meg til forum fordi av alle vi som begynte samtidig, er det straks bare meg igjen. Min kropp protesterer på å gå ned i vekt, hver gang jeg gir den beskjed om det :( Irriterende, jeg har lært opp andre, som bare raser i mål på 2 mnd :mad:Meen jeg UNNER dem det ja, for all del. VIL jeg også bare:)Synes data er gøy, men er ike så flink, lurer på hvordan dere får til vektlinjen nederst i svar rutene deres?????Den som viser hva man går ned og har igjen.
Jolly sa for siden:
hei du:) Velkommen innom oss. For å få den tickeren så går du inn på den adressen som ligger ovenfor en slik vektlinje. Husker ikke helt hva den het: www.ticker.com eller noe slik. Så, er det egentlig bare å følge beskjedene du får. Jeg fikk det nå til jeg, så da må det funke for andre også ser jeg for meg :p
Har vært der du er. Hvor jeg har prøvd, men liksom aldri fått noe igjen for det. 2 kg, og det har gått kjapt, å så har det stoppet opp der. Og mange innpå her vet at jeg slet noe forferdelig de første 4 ukene, hvor jeg gikk kjapt ned 3 kilo alt første uka, så sa det stopp. Og jeg holdt på å gi opp flere ganger. Men, her inne var det alltids noen som dro meg opp igjen, gav meg en forklaring, beskjed om ikke å gi opp, men gi meg selv noen uker til. Og plutselig så løsna det litt igjen, så er det stille ei stund, og akkurat når du holder på å gi opp igjen, så kommer det litt belønning. Iallefall så er det slik min kropp fungerer. Det går i rykk og napp istede for jevnt ned. Største problemet mitt nå er å få i meg nok fett tror jeg, derfor er jeg inne i en liten stop igjen. Så, må ut å handle litt idag, fløte, seterrømme, meierismør, macadamianøtter og noen poser bacongull :D Så, blir det å kaste innpå med fett de neste dagene, for å se om det løser seg opp igjen. Min krisemat er Norvegia. Når jeg er sulten på et eller annet, så tar jeg noen skiver med norvegia. Fullt lovlig, lite karbo, mye fett og proteiner. Så, pass på å alltid ha en i kjøleskapet. Ruller du sammen noen skiver kokt skinke, kalkunpålegg el. l sammen med noen skiver ost, så har du faktisk noe kjapt å hive innpå ved kriser...istede for å ta noe som egentlig er neimat.
Nok nok, ha en flott dag videre.
streber sa for siden:
skal vi se da...der ja, ble det en ticker, fikk spørsmål om jeg ville legge den ut på facebook siden min jaaaaaa sæææærlig, er jo så stolt av min nåværende vekt liksom hi hi :)Ser litt letter på ting nå som jeg fant dette forumet, godt å høre flere opplever at det går sent!!! Trøst i slikt :)
Jolly sa for siden:
Hvor lang tid har du brukt på de 4 kg som du har gått ned da? Jeg har akkurat gått i 7 uker nå i dag og har til nå tatt 6 kg, men den siste kan jeg ikke si er "bankers" ennå da. Om den sitter på onsdag, så skal jeg kjøre den inn. Har funnet ut at kroppen jager litt opp og ned fra dag til dag, så først når den har vist det samme 3 morgener, så kjører jeg den inn i tickeren min. Men, jeg har iallefall tatt 5 helt sikkert:) Egentlig så har jeg bare ei uke igjen, hvor jeg har bestemt meg for å gå på dette. men, akkurat nå syns jeg dette funker så bra at det er helt okei å fortsette gjennom jula også, men med å tillate meg kos enkelte dager når det er familiesamlinger og slik. Det er det å kunne begrense seg tror jeg...som kan bli problemet, hi hi.
Iallefall lykke til videre, går så bra så. Vi må bare være litt tålmodig.
streber sa for siden:
DEt føles som ca tre år:(- men jeg har brukt 9 uker, kroppen min protestere vilt, den har blitt herjet med, mange slankekurer, så det er kanskje ikke så rart??Hver gang jeg går ned en kg., kommer det på 3-700gr neste dag, så bruker jeg en uke eller tre på å få det samme kg av igjen!!! Så alt skrytet i boka om at de raser ned... det har jeg ikke sett noe til. Men holder nå ut.:)Uff, tiden går her inne, må skynde meg ned på treningsrommet en times tid, før bytur. Har en tenåringsjente med et stygt arr som skal utredes- om det er noe å gjøre med det....
beate sa for siden:
Jeg må vel skrive her jeg også, har glemt det. Har veiedag på onsdager, og forrige uke fikk jeg ikke anledning til å veie meg på onsdag. Men på torsdag viste vekta ca. 400 gram ned så velger å ta det som tellende resultat for den uka. Jeg har imidlertid gått opp disse grammene igjen siden da, sliter litt nå med at vi har kommet i desember måned og alt godt det fører med seg! :eek: Blir spent å se da hva vekten viser denne onsdagen og resten av desember måned!!
Uke 6: Nedgang 400 gram
Jolly sa for siden:
Kjenner meg såå gale igjen her da. Har hatt det slik jeg å. Nå er jeg inne i min 8.uke. Og jeg har tatt 5 kilo, DET er slettes ikke mye, ut fra hva som står i boka og hva andre opplever har jeg sett og lest. Jeg går ned 1 kg og neste dag er det opp igjen, så går det 3-4 dager før jeg igjen er ned den samme kiloen. 2 steg frem og et tilbake. Nå var jeg ned en kilo på mandag morgen, på kvelden, UTEN noen store måltider, så var jeg pinadø opp 1,5 kg??? Hallo? Så, 67 kg på morgen, 68,5 på kvelden, og 68 neste morgen. Og der står jeg nå da.... Og der blir jeg nok, for nå kjenner jeg at jeg har problemer med å motstå alle fristelser som florerere rundt meg. Så, ketose, den er nok blank. Tvi tvi på at jeg greier å holde stabil iallefall.
Lykke til du å, vi får bakke kvaranner.:rolleyes:
streber sa for siden:
DET får vi gjøre;)! VET du hva det MEST irriterende er????? MIn kjære mann spiser maten JEG tilbereder, matpakke og middag- jeg regner, veier og lager men HVEM går ned???? HAN- 11 kg på 9 uker han ja- skikkelig FIN har han blitt!!!! Det er jo bra det, men han hadde ikke så lyst å bli ,med en gang han- mens jeg var kjempegira!!!!:mad::mad: Gladnyhet- fant medisterkaker og julepøser i lavkarbo på Ultra, det ligger i fryseren nå- meen mener det var 2,5 i medisterkakene og ca det samme i julepølsene også. Merket fører også vanlig pølse (sterk) med 0 karbo. Merket heter JACOBS:)
ketto sa for siden:
Jeg har ikke planer om å sprekke i julen, men en vet jo aldri.. Men motivasjonen til å holde er der. Får lage litt mer cocosa og mørk sjokolade (86%) til å ha i fryseren i jula. Evt. litt marsipan osv.
Jeg også går litt opp og ned samme kiloa, men skriver resultat hver torsdag, og det har vært ned hver torsdag. Det har vært viktig for min motivasjon!
Hipp hurra :) 68,8 kg dvs. -1,4 kg fra forrige onsdag. Fett er godt og masse masse fett :)
frifuggel sa for siden:
Har nok nådd et aldri så lite "platå", ikke noe ned siste uken. Men, det er i alle fall ikke OPP! :D Og en eller annen gang "måtte" det jo komme, kroppen har vært veldig snill med meg i snart tre måneder, så da aner man jo at det kan stoppe opp en stund :)
May-Linn sa for siden:
Hei alle sammen.
Så denne tråden og fikk lyst å henge meg på med dere :).
Har vært medlem her i et år ca. Og begynte på Easylife "dietten" November 2008. Gikk ned ca 10 kg og har vært litt opp og ned etter det. Har fortsatt 6-7 kg igjen. Og begynte på ketolyse kuren for 10 dager siden. Til en stor skuffelse har jeg bare gått ned 1 kg :(. Da det står i boken som dere alle sikkert vet hvor mye man kan gå ned i starten, så blir det så demotiverende. Men jeg gir meg selvfølgelig ikke lett. Trener og står på og følger boken til punkt å prikke. Men syns det er veldig rart og ikke gå ned mer enn det jeg gjør. Nå er det jo selvfølgelig ikke lurt å veie seg hver dag heller. Det vet jeg:). Så tror jeg skal henge meg på dere med hver onsdag :D.
Nå drar jeg til syden til Lørdagen, og huff, lurer på om jeg skal gå på kuren der nede. Da blir det jo ikke så veldig mye kos. Men Nå er jeg jo så godt igang også. Hva syns dere andre? Jeg er helt ny på denne kuren, så er så koselig med litt råd fra dere erfarne :D. Det trenger jeg ihvertfall.
Og til slutt, til alle dere her som har holdt på litt nå. Har lest litt og tommel opp til alle dere som er så flinke og holder ut og står på så lenge :D. Og så mye dere har gått ned. Kjempe bra :D.
Hilsen ny på ketolyse :p
May-Linn sa for siden:
Obs, har vist bare vært medlem siden feb 2009 :p. Utrolig lenge siden jeg har vært her inne :) Hi.
pleiadene sa for siden:
Hei på deg! Jeg er også en som sliter, og ikke raser ned som mange andre gjør. Det skuffet meg forferdelig i starten, og jeg trodde det var bare meg som hadde det sånn ... - at heller ikke dette virket. Men jeg står på likevel, på grunn av oppmuntring her i forumet. Du, når det gjelder arr, det kommer jo an på hvor/hvordan o.s.v., men jeg har god erfaring med gamle arr som har vært stygge. Hvis du kjøper de sterkeste E-vitaminkapslene du får tak i (jeg bestilte E-1000 fra USA), stikker hull på denne og masserer inn oljen fra kapselen inn i arret - arrene, to - tre ganger daglig, vil de mykne og i noen tilfeller har de forsvunnet helt. Jeg anbefalte en bekjent om å gjøre det, hun hadde stygge arr etter en brystoperasjon, og arrene forsvant nesten fullstendig! Ufarlig, så prøv.
May-Linn sa for siden:
Det er enda godt det ikke bare er meg. Som du sa selv, så trodde jeg også jeg var den eneste som hadde det sånn. Tenker også at det kanskje er like greit å ikke gå ned så fort. For da faktisk kanskje vekten holder seg der når jeg nådd målet :). Men men, ikke lett å tenke sånn heller. Er jo som vanlig utrolig utålmodig :(. Jeg får bare prøve å stå på, og bli motivert av dere andre her inne :D.
trollmo sa for siden:
uwak !!! 200 gr opp !!! :-(( Og jeg som trodde jeg hadde vært så flink...:eek:
jaja...er jo ikke alt for mye da, men vil helst ned på veiedagen da...om det er opp og ned de andre dagene innimellom....jaja, får håpe på bedre lykke neste uke...vil gjerne nå målet til 13 januar:-) Kan nok hende det stopper opp litt på slutten.... stiksen var i allefall mørkere igjen i dag...har såvidt vært utslag de siste dagene...
beate sa for siden:
Ja da har det vært veiedag i heimen, og vekta viste at det totalt ble + 100 gram denne uka. Er på en måte fornøyd siden vekta viste + 400 gram i helga, men man vil jo helst at det skal gå NED da! :p
Men vet jo at det er min egen feil så da kan jeg ikke skylde på noen andre heller. Bedre lykke senere håper jeg.
Uke 6: Nedgang 400 gram
Uke 7: Oppgang 100 gram
Hei dere som er fiender med vekten :) ikke fortvil
Jeg har vært på ketolyse siden oktober. Jeg startet med 79 men de første 3 kg slanket jeg med noe sultekurer som jeg brukte 3 mnd på. De andre 7,2 kg er blitt borte siden oktober med hjelp av lavkarbo. Jeg trodde at vekta skulle rase nedover men det ble ikke slik. De første tre ukene gikk jeg ned ca 3 kg og jeg stod helt stille i 4 uker. Det var frustrerende men Atkins sier at det er helt vanlig med stilleperiode i begynnelse. Det først nå etter ca 10 uker at vekta går nedover raskere enn noen gan.
Hos meg er det vanlig tror jeg at jeg går ned ca 2 kg og stille en uke så går jeg nedover igjen.
ketto sa for siden:
-600 gram ned. Har vært lengre nede, men det går nedover :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.