< Tilbake til oversikten

Noen andre oktober-startere her?

streber sa for siden:

Tusen takk for tips om arrheling:DHar notertmeg det, klistret inn i plannleggingsboka mi for 2010. Vi prøver først det legen forslo, den behandlingen varer 9 mnd , begynner vel på nyåret tenker jeg. :)Datteren min fikk arret etter to operasjoner( fikk det ikke til 1. gang) etter et stygt brudd ved skulderen.
Har hatt veiedag og gått ned 200 gr MEN det er innenfor den der j.... kiloen det også. Men er i MYE bedre humør ved nedgang enn oppgang da- uansett:)

mor til to tette sa for siden:

Jeg var redd for å bli med de -10kg til jul men ser at jeg også har klart det. Husker jeg sa til meg selv at hvis jeg klarte å gå ned til 68 kg ville jeg være fornøyd men jeg er overhodet ikke det. Idealvekta mi (før fødsler 55-54 kg) frister nå mer enn noen gang før.

Skal tilbake i jobb snart etter laaaaaaaaaaaaang permison og to barn så jeg har bestilt mange atkins barer fra USA som man kan ta i steden for frokost siden jeg ikke er noe flink til å spise frokost. Pakka har kommet til byen men ikke til postkassa mi :) Gleder meg å prøve andre smaker når søtsuge setter i gang (ganske sjeldent nå).

pleiadene sa for siden:

Du SKAL være fornøyd med målet ditt! Så setter du et nytt. Jeg synes du har vært kjempeflink, jeg! Men idealvekta før fødsel, vel .... Vi forandrer oss jo i kroppen - har lang erfaring på det der! Om du er et par kilo over de kiloene du ønsket deg, så synes jeg at det er kjempebra likevel, jeg. Lykke til!

Jolly sa for siden:

Ingen endring på vekta her, det ble 68 denne gangen også. Så, nå er det 8 uker og 5 kg ned, ikke et resultat jeg er fornøyd med, men som jeg kan akseptere. Nå blir det pause fra Ketosen i 2 uker, så får jeg satse på at jeg kan holde meg her i disse ukene uten å øke vekta noe særlig iallefall.
Hvordan jeg skal greie det vet jeg ikke, men jeg må fortsatt prøve å holde karb nivået forholdsvis lavt iallefall. Pasta, ris og brød er fortsatt litt ut iallefall. Men jeg kommer til å spise litt mer vanlig mat disse to uken. Det er jul bare en gang i året, og jeg liker jula utrolig godt, og det gjør jeg med julematen å. Da mener jeg ikke bare middagene, men mye av det gode pålegget, det spiser jeg kun når det er jul og det vil jeg nyte denne jula også.

streber sa for siden:

Enig Jolly! Elsker jula og kakene- slikt spises KUN i julen uansett, har jo stort sett vært på slanking de siste årene, men litt fri må man ha. kanskje kommer det mye på, men da har jeg laaaang tid å fjerne alt på etter jul!;):)Hatt juksejulaften og skeiet helt ut fra kl 17 og ut dagen i dag, bestemt jeg får lov til det 4 dager tilsammen i julen også. Håper ikke det blir så ALT for mye opp :)

Jeg har ikke teknte å skeie ut verken i jula eller nytt år. Har klart å holde meg unna alt søtt selv om det har vært mange mange bursdagsselskap. Har fått mange komentarer på at jeg har gått ned mye :) og det motiverer. Det er utrolig hvordan mine nære og fjerne venner støtter meg når vi er på besøk. Hvis jeg sier at jeg skal bare ha kaffe og vann så maser det ikke mer om kaker og mat :) Det er motiverende men den størrste støtten får jeg av mannen min og han komentere også at jeg ser veldig bra ut (han har vist glemt hvordan kona var når hun var slank) :)

Lykke til alle og kan ikke si at jeg gleder meg til veiedag på onsdag tror det blir hverken opp eller ned :)

Jolly sa for siden:

Jepp jepp. vekta i dag var 67,5 faktisk, og det er jo bare helt rått etter ei helg ute å kjøre med julebord og mer eller mindre vanlig mat. Men, jeg prøver å begrense meg da, og tenke litt. Så, jeg er veldig forsiktig tidlig på da, for jeg VET at det kan komme noen utskeielser på ettermiddag/kveld nå i adventstia. Så, jeg er veldig optimistisk nå, sånn tett innpå jula. Greier jeg å holde meg på denne stien, så skal dette gå bra. Og jeg kan møte det nye året med hevet hode, klar for ny dyst med ketose i løpet av januar.:D

streber sa for siden:

Så bra Jolly! Gøy da:D

trollmo sa for siden:

Her er også planen "ingen utskeielser i jula":-)
Har tenkt og "låne" noen gode lav karbo oppskrifter på julegodt av Gerd, og da tror jeg det skal være mer enn nok og kose seg med:-)
Veiedag på onsdag igjen...håper det går riktig vei denne gang......har i allefall ren samvittighet i forhold til kosthold og trening, så da hadde det vært hyggelig med litt "premiering " i form av litt ned...hehe...

Lykke til videre alle sammen:-)
Stå på !
Førjulsklem:-)

:suss:

Gruer meg til veiedag i morgen :( Jeg har ammet minstemann helt frem til i går. Han ammet kun på natta og ville ikke ha pupp om dagen, men natta var grusom han ville henge på den. I natt sov han hos mammaen min og det gikk kjempe bra med flaske selv om han ikke vil ha den hos meg. I dag har jeg brystspreng og masse masse melk i brystene (har utrolig mye melk mens jeg ammer). Vekta viste +500 gr og det er nok melk som gjør det siden jeg ikke har ammet i går og i natt. Tror jeg hopper over veing i morgen siden det ikke er riktig vekt.
Jeg er litt frustrert nå men måtte bare få det ut

Jeg sa at jeg ikke skal veie meg i dag men kunne ikke la være heller. Det ble +300 gr men tror at jeg er egentlig på minsu siden brystene mine er større enn hos Pamela Andersen eneste forskjell er at mine er fulle av melk og hennes av silikon :) Brystavvening tar live av meg og det er såååååå vondt

frifuggel sa for siden:

Varme ullkluter kan hjelpe litt på melkespreng, har du forsøkt det? Er kjempespent på morgendagens veiing, etter bare 1,5 hekto ned på de forrige to ukene. Får se, men enn så lenge ser det bra ut :cool: Torsdag som gjelder!

streber sa for siden:

Ned 200 gr i dag ifra forrige onsdag. Og JAAA det er fremdeles innenfor den dumme kiloen jeg går opp og ned, men er faktisk STORFORNØYD jeg! :Dhadde min 1.utskeielse etter kur start denne lørdagen og da å ha gått ned 200 -er for meg SUPERT!Puh! Lettet. :) Neste gang blir julaften, vet jeg nok ikke vil være like heldig når det blir flere utskeielser på kort tid, men jeg har det nye året på meg til å rette opp igjen da. GLAD i dag:):D

ketto sa for siden:

Mor til to tette: Melkespreng er vondt ja! Håper det gir seg snart :klem:

Jeg har veiedag i morgen jeg også. Ser veldig bra ut så langt.. Så får vi se om det holder. Det er torsdag som gjelder!

Nå kan dere le men jeg har faktisk kefir kluter på brystene med ull klut utenpå og alle de harde knutene er borte siden i går :) Litt bedre i dag men det er masse masse melk i puppene mine føler meg som en ku. Hadde jeg pumpet meg nå er jeg ikke i tvil på at jeg ville fått ut 1 liter :)

beate sa for siden:

Jaja, da var det veiedag idag. Har gått på fullstendig sprekk i går og idag så akkurat nå er jeg litt irritert på meg selv! Men gjort er gjort og spist er spist som man sier :) Ihvertfall så endte det opp med vektøkning fra i går til idag på 500 gram. Hadde gått ned 600 gram så da blir vel resultatet for denne uken fattige 100 gram da, altså landet jeg på samme vekt som for 14 dager siden i og med at jeg gikk opp 100 gram uka før denne. Men men, bare jeg som kunne gjort noe med det så kan jo ikke skylde på noen andre heller.

Har bestemt for at nå hopper jeg av i denne omgang. Må bare innse for meg selv at det blir for tøft med dette nå i disse juletider. F. eks var det babytreff på mandag, julelunch på jobb og juletrefest på kvelden i går, og i dag var det julekaffe på jobben. Så det sier seg selv at fristelsene blir for mange for meg! :( Men jeg håper på å starte opp igjen etter jul, og at vekta ikke går opp for mye til da! Lykke til til alle som følger opp videre i oktobertråden :D

Vektnedgang fram til nå: 3.1 kg.

trollmo sa for siden:

500 gr ned fra forrige onsdag...da ser det ut til og lee seg igjen da:)

ketto sa for siden:

-1.7 på meg!! Deilig. Det hadde stått litt "stille" noen uker nå. 13 kilo er borte. Og dvs at det er 39 kilo lettere for mine knær i følge boka til Torkil :D

frifuggel sa for siden:

Minus 1,7 på meg også, usikker på over hvor lang tid, sånn egentlig, siden det er to uker siden jeg sist var på veiing på den "offisielle" vekta.. Meeen, klager jo ikke, er over halvveis i "prosjekt vektnedgang" :D

streber sa for siden:

Så flinke dere er alle sammen:) Spist taco i dag jeg, for 1. gang etter kur start. Fant First price sin taco saus, medium ( ikke de andre mild og sterk), den er det 3,6 kh pr 100gr! Tok det glasset oppi kjøttdeigen,+ litt sterkt krydder, spiste isbergsalat, litt tomat, agurk og raspet ost, champingon ( med 1 kh pr 100 gr)glemte å sette frem rømmen æsj, kom på det nå da. Hadde selvsagt IKKE taco krydder oppi, det er jo stappa med karbohydrater. Men må bare si at DETTE var godt:D Var veldig sulten, men oi oi så fort jeg blir mett nå på dette kostholdet i forhold til vanlig!

trollmo sa for siden:

Hei 1,7 på begge to, ikke dårlig, tvert imot deilig deilig:-)
Gratulere med velfortjent nedgang:-)

pleiadene sa for siden:

Nå er jeg der hvor jeg ikke tør å veie meg. Ser på vekta med skrekk hver morgen, selv om jeg stort sett har fulgt dietten. Har spist litt for lite grønnsaker, og drukket for lite vann. Glemmer å fylle "måleflaska" mi som er så god å ha for å vite hvor mye jeg drikker.... Bare det kan jo stoppe nedgangen, man må jo drikke mye med denne livsstilen. Men likevel, jeg fikk resultatene fra siste blodprøver:
TOTALKOLESTROLET VAR GÅTT NED
DET GODE KOLESTROLET (HDL) VAR GÅTT OPP OG
DET DÅRLIGE KOLESTROLET (LDL) VAR GÅTT NED
OG JEG HAR FÅTT BEDRE VERDIER PÅ TSH'EN - TYROKSINSTIMULERENDE HORMON SOM BETYR AT FORBRENNINGEN HAR ØKT!
så jeg står fortsatt på, og har ingen planer om utskeielse utenom den brødskiva i går som ga meg skikkelige magesmerter! Altså ingen oppfordring til å gjøre det igjen.
[color=#000000][/color]

frifuggel sa for siden:

Er spent på blodprøvene mine neste gang, jeg! SKal ta en sjekk i januar. Har ikke hatt "kjempehøyt" kolesterol, men har ligget litt på grensen. Blir nok bra :)

trollmo sa for siden:

gratulerer med flotte prøver !!!:-))

streber sa for siden:

veide meg i dag, samme som sist, ikke opp ikke ned- er fornøyd med det- jeg har perioden min og er uggen i kroppen. Litt oppblåst også. Neste veiing blir etter noen utskeielser, så de blir vel ikke så kjekke. MEN tenker på det som forbigående dårlige nyheter isåfall :)GOOOD JUL!!:):)

trollmo sa for siden:

Fikk meg en liten førjulsgave i dag : 900 gr ned, og det tross dårlig samvittighet for og ha hoppet over treningsdager i førjulsstria:-)))) Er kjempe lykkelig :-) GOD JUL :-)

ketto sa for siden:

Julegave på meg også!! 1,4 denne uka :hurra:

frifuggel sa for siden:

Fikk en veldig bra en, jeg også; 1,1 kilo!! Og "bare" 3 fra delmål 2... :D Ha en aldeles strålende jul, alle sammen.

Jolly sa for siden:

har nå helt glemt å melde inn hva jeg har veid meg på siste ukene, men jeg er på vekta hver dag for å holde kontroll, syns det er greit jeg. Noen dager blir det opptur, noen dager nedtur og noen dager helt greit. Men, jeg varierer fra 66,5 og til 68, og det kan jeg akseptere. Men, stabil på 67,5 for det meste. Og der har jeg mål om å prøve å holde meg til over nytt år. Kan akseptere oppgang til 68 for jeg spiser nå mer eller mindre normalt, slik som før ketolysekuren...som også innebærer godis. Den står liksom fremme da, så det er jo altfor lett å bare ta en bit nå og da....men, når det er tomt så er det tomt. Blir ikke kjøpt inn noe mer

ketto sa for siden:

Hvordan har jula gått da folkens? Noen som har veiedag i dag er det ikke :confused:

Jeg har i morgen :)

pleiadene sa for siden:

Hva er EasyLife-trening?

frifuggel sa for siden:

Deltar på Life treningssenter, de har et opplegg med pulverkur og trening, slanking. Etterhvert skal de over på sunn mat. For mye karber for meg i sunn mat ;) Droppa pulveret kjapt og gikk tilbake til lavkarbo, men er med på treningen og oppfølgingen rundt vekta..

streber sa for siden:

JEG GIDDER IKKE VEIE MEG I DAG,blir heller neste onsdag, for da er jeg ferdig med utskeielsene og behøver oversikt over hvor mye jeg skal kjempe med utover året. DET vil jeg ikke vite i dag. DET er jul bare en gang i året:):)

trollmo sa for siden:

En kilo opp fra sist uke, tross at jeg hadde gått ned 1,5 kilo først...jaja, sånn er livet...hehe, tar det ikke såå tungt da , for er i form, trener og har det godt med meg selv om dagen egentlig:-) Dessuten føler jeg meg ikke tjukk nå, dissse siste kiloene er ikke strengt tatt nødvendige, men et mål er satt, og da er det jo okay og nå det....men vi får se, kanskje blir jeg for tynn da...er ikke pent det heller:-) Viktigere og ha formen, og klare og holde vekta stabil fremover:-)

ketto sa for siden:

Her ble det +600 gram. Tror det skyldes for lite vann.. Har ikke skeiet ut. Litt 86% sjokolade med cocosa har det blitt i jula da :p

2010 skal bli året hvor resten av disse tunge kiloene skal bort!! Det er mange, men absolutt noe jeg tror jeg skal klare!! :D

frifuggel sa for siden:

Minus 300 gram. Blitt lite vann på meg også, og endel salt som jeg ellers klarer meg uten. Pinnekjøtt blir liksom ikke det samme uten salt.. :cool:

streber sa for siden:

I morgen er det på igjen :)

trollmo sa for siden:

Veiedag igjen....
en kilo ned fra sist onsdag, men ikke ned i forhold til tickeren...gått opp og ned et par kilo, som en jojo, selv om jeg er i ketose....jaja, regner med at kroppen har sitt og styre med, og at pila går nedover omsider....mener og huske at det var slike de siste 4-5 kiloene sist også...kroppen kjemper i mot nedgang liksom....Ikke miste motet, men se fremover !

streber sa for siden:

OPP 2 kg her, hadde juleferie -kostholdsmessig- fra 23. des. til 01.januar. Synes det er helt ok, ikke sur for det i det hele tatt. Fortjente de kiloene. legger vanligvis på meg 3-4 kg på 9-10 dagers juleferie, så metoden jeg fulgte fungerte for meg altså, ganske så fornøyd egentlig:DDet jeg gjorde var å ha alle middager lavkarbo og alle måltide3r spist hjemme. Men kaker og godt og 4 mandariner (!!! spiser ca 60 i løpet av desember til vanlig, men nå var det helt greit å bare spise det i julefritiden)spiste jeg som jeg ville av, trente som normalt.

frifuggel sa for siden:

Fire hekto ned siste uka :cool:

ketto sa for siden:

1,2 ned på meg :D Da er de 600 gramma fra jul borte! Pluss 600 til!
Deilig!

frifuggel sa for siden:

Tråden ble "borte", synes jeg måtte hente den opp, begynte å få panikk og trodde jeg var den eneste igjen fra oktober, men det er jeg jo ikke :D

trollmo sa for siden:

1 kg ned:-) Og ett hakk videre endelig...

streber sa for siden:

bom stille!!! :eek:de 2 kg fra jul sitter godt enda de, en uke etter første etterjulsveing.:mad: Hadde nå vært "hyggelig" med 200 gr ned da, jeg forlanger ikke så mye.... sutre sutre...hmmm Såh... 84,2 enda ja

ketto sa for siden:

Henter oss opp igjen ;) 1,5 på meg denne uka :D

frifuggel sa for siden:

Åh, har glemt å skrive torsdagsveiinga her :o Minus ett kilo :D

ketto sa for siden:

Frifuggel: startet du i oktober? Eller, har du gått ned alle disse kiloene siden oktober, eller begynte du på ketolyse i oktober.

Kjempeflink har du vært!! klapper

frifuggel sa for siden:

Begynte på ketolyse i oktober, tror jeg har gått ned ca 16 kilo siden da, om jeg ikke husker feil. Flink, ja :D

pleiadene sa for siden:

Veldig, veldig flink! Herregud, det høres jo ut som en drøm! Skulle ønske det var meg ....

frifuggel sa for siden:

Har vært heldig, i tillegg til at jeg har hatt null utskeielser, og trimmet. For meg ser det ut til å være en god oppskrift..

ketto sa for siden:

Kun 100 gram ned denne uka.. Men, 16,8 totalt siden 7/10!!!

frifuggel sa for siden:

Endelig løsnet det igjen, 1 komma 3 kilo ned. Og da, selvfølgelig, ett skarve hekto fra at jeg nådde delmål to.. :p Men, herregud, klager ikke, altså!!

ketto sa for siden:

Grattis!!

Selv ble det 1 kilo denne uka :)

ketto sa for siden:

:DHer må vi hentes opp gitt ;)

Snikveide meg og har i dag gått ned 20 kilo hurra Om 100 gram er jeg tosifret!!

Kitt sa for siden:

Grattis! Så kult!:heia::heia::heia:

streber sa for siden:

Gratulere Ketto!!!Her har ikke jeg skrevet på en stund!Det kommer nok av at jeg fortvilet så vekten gikk opp og opp etter jul- ja jeg skrev ETTER jul:(Etter mye spekulering fant jeg ut at det ekstra smørfettet jeg begynte å tilsette etter jul(gjennom eggemelk)for å være flink(ketolyse jeg går på) KANSKJE var synderen. Da jeg startet det nye regime med litt mindre meieriprodukter, mer grønnsaker, og ikke noeEKSTRA fett gikk jeg ned 1,5 kg på en uke...holder på med uke 2 bare ennå, så helt sikker på at jeg har funnet synderen kan jeg vel ikke være enda, men HÅPER og TROR, så jeg slipper spekulere mer på det.Startvekten for litt over en uke siden var 100 gram MER enn da jeg startet i oktober- det var morsomt....håperhåperhåper det har ordnet seg nå.

ketto sa for siden:

Krysser fingrene for at du har funnet synderen Streber og at det går nedover fort de kiloa som kom på!!

Jeg er tosiffret :D

streber sa for siden:

Gratulerere som Tosifret!!!
Ble ned 200 gr forrige uke. Ned er ok- så klager ikke. Skal prøve å la være å veie meg nå som jeg har perioden, det er ikke noe poeng i. Prøve å holde ut til uka etter. utålmodig nå, siden jeg ber spent på om ting har ordnet seg.Kom på en ting til jeg gjorde annerledes etter jul, i tillegg til ekstra fett gjennom eggemelk- jeg stekte i smør også- mens før jul stekte jeg bare i olje. Så jeg har nå disse to ukene kun brukt olje i steking og ikke tilsatt ekstra fett. Ned 1,7 kg. Mangler 2,6 kg på vekten jeg hadde før jul.

frifuggel sa for siden:

Ned 2 kilo under ferien, greitt nok. Og NÅ ER JEG PÅ 80-TALLET!! [ATTACH]6835[/ATTACH]

streber sa for siden:

Men Frifuggel,har du gått NED på ferie!!??Du store min tid så flink du er! Gratulerer så mye!:)
Jeg er nå fornøyd med mine 200 gram ned denne uken jeg, 1,9 på 4 uker-1,5 den 1. uken, mensen uken veide jeg meg ikke 200 gr de to neste! Så NÅ tror jeg faktisk jeg kan tørre å si at mysteriet er LØST! Tror dere ikke det? har jo gått rette veien etter jeg kuttet ekstra fettet og bare bruker olje igjen:DJoo, jeg tror jeg tørr å si det jeg:D Er så glad så glad!

frifuggel sa for siden:

Flink du er! :D
Joda, gikk ned på ferie. Enda så mye god mat jeg spiste... Det går an, altså!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.