vaskeklut sa for siden:
Jeg lagde like gjerne en ny skravletråd jeg, siden den andre er så laaaaang, og det kom inn forslag på det. Prat i vei!
hoppe opp og ned jeg har kommet meg under 105 kg :D :D
vaskeklut sa for siden:
Jeg lagde like gjerne en ny skravletråd jeg, siden den andre er så laaaaang, og det kom inn forslag på det. Prat i vei!
hoppe opp og ned jeg har kommet meg under 105 kg :D :D
lillemor88 sa for siden:
Gratulerer:D kjempe bra!!!!!!!!!
jeg hadde veie dag i dag jeg å... 109,2 jippiiiiii da er jeg en kg under del målet:D
gleder meg kjempe masse til og se 105 for det har jeg ikke sett på lenge... så da låner jeg din vekt:p
snart helg og det skal bli godt! bare en senvakt i dag og tili i morgen så er det gjort.
2 lavkarbo skiver til frokost i dag.... littt kjedelig men...
ha en fin dag og gratulerer igjenn vaskeklut!:klem:
blondym8 sa for siden:
Da har du hvert flink :)
Det er så godt når man kommer til disse delmålene og man ser nye lavere tall på vekten :D
Jeg har holdt på med dette siden i April en gang og nå mangler jeg 200 gr til 25 kg. 25 kg er ett mål ;) 36 kg er totalt jeg skal ned, gleder meg til det også, men nå kan jeg faktisk gå i vanlig butikk og kjøpr klær det er gøy det :D Blir jo noe klær og kjøpe her etter hvert :rolleyes:
Hilsen fra BLondyM8
lillemor88 sa for siden:
wow! det er jo bare knall bra da! er nok mange dører som åpnes i klesverdnen da ja:):) etter 10 kg ned kunne jeg endelig gå i olabukse igjenn uten og føle meg "kvælt" det føles veldig godt:)
er veldig fint med dette forumet altså, syntes det er så spennende og lese hvordan det går med andre i samme situasjon, finne støtte og motivasjon:)
for når jeg ser alle dere som går ned motiverer det meg veldig til og fortsette når jeg har en stopp i vekta:) osv...
tusen takk:o
malleleo sa for siden:
dere er så flinke!! og har gått ned mye! håper d er meg en dag også;)
sitter her med frokost smoothin min: 2 egg en liten dæsj fløte, ein liten ss rømme, 1 ss cocosa, og 1 ts heiatd blåbærsyltetøy:) mmm, jeg er kanskje dårlig på å ha alle matgruppene i et måltid, men akkurat på en sånn travel dag er d viktigste at jeg får i meg brennstoff for mange timer:o
i gar ble d inntatt aalt for lite fett... så i dag må bli bedre:rolleyes:
kanskje vi snakkes i kveld! er jo blitt avhengig av å følge dere å fortelle;) dere er supre:D
Elizabethcita sa for siden:
Gratulerer med fin vektnedgang alle sammen!!
Nå har jeg tent opp i peisen (det hagler ute...), og skal se om kjøleskapet har noe fint til meg. Har en lei halsbetennelse for tida, så det er dårlig med både matlyst og hva jeg klarer å drikke. Har blitt noen utskeielser de siste dagene ja...Men, men...Vekta har sneket seg opp igjen en kilo, men jeg regner med den forsvinner fort når jeg bare klarer å spise/drikke ordentlig igjen.
Lurer på å hekle noen tøfler i dag. Håper å en dag få mulighet til å selge litt sånne småvarer: tøfler, kort, smykker, bilder osv... Hva skal man vel med drømmer om man ikke tester dem ut litt?:p
Elinengelen sa for siden:
Jeg har gått ned mye denne halve uka som jeg har omgangssyke, men nå vil jeg bli frisk. håper det ikke legger for mye på seg når jeg begynner å spise igjen.
Lurer* sa for siden:
Hei jenter!
Wow! Til der som har klart vektnedgang:heia: Jeg lever fremdeles i det uvisse og kjenner jeg gleder meg til jeg får vekten i hentelappen til vekten. I dag fikk jeg hentelappen på kokosmelet jeg har bestilt, så jeg gleder meg til å prøve en av oppskriftene med det:)
Her er det også kjølig, fyrer i ovnen. Første gang på denne siden av sommeren.
Til dere som er litt pjuske, håper formen blir bedre snart!
grotingeling sa for siden:
Mange flotte resultater her - fantastisk, stå på:heia:
Selv har jeg fått tilbake motivasjonen, og hadde en snik veiing i dag som viser - 300g siden mandag :D
Har meldt meg på -10 kg til jul-tråden, for det var uansett målet mitt.
Ellers så er helgevasken unnagjort, og nå har jeg lagd gele som skal være med på jobb i morgen så jeg har noe å spise når de andre henter fram fredagskaken :p
Lurer* sa for siden:
Åh, så flink du har vært grotingeling! Jeg har ryddet litt her oppe i hovedetasjen, men har ikke en gang sett på vaskebøtta.
Helgevask på torsdag ble innført som en prøveordning forrige uke, og du verden hvor deilig det var å komme hjem på fredag og slippe å gjøre noe annet enn å slenge seg på sofaen :D
Prøveperioden utgår neste uke, men jeg har stoooore indikasjoner på at dette blir en permanent løsning :lol:
Yonah sa for siden:
Så koselig med ny skravletråd!
Gratulerer til mistede kilo og klem til de som sliter:klem: Og alle andre som trenger en klem:klem:
Jeg har gått over til Fedon Lindberg for en stund pga jeg sto stille og slet litt på flere plan. Nå har jeg spist ketogent i 6 måneder og trenger en liten pause. Og vekta har stått stille i 4-5 uker.
Nå har jeg spist ala Fedon sinden tirsdag og vekta har gått ned en 1/2kg. Så jeg håper det fortsetter.
Uvant med mindre smør og fløte, men jeg koser meg med å kunne spise masse av paprika mm og belgfrukter. Jeg elsker kikerter, rene lørdagsgodtet, så å kunne spise 2x 1.5dl i døgnet er deilig!
lillemor88 sa for siden:
god morgen:)
greit med en liten ketosepause etter 6 mnd ja:) håper den nye mixen blir bra da og at vekt nedgangen fortsetter :)
jeg er trøtt! men bare tilivakt og litt overtid så er det rett hjem til senga og sove noen timer.
jeg tenkte jeg må prøve og trene litt snart, har liksom ikke hatt helt ork til det enda:mad: men trøster meg med at jeg har god bevegelse på jobb turer 3 ganger i uka og mye løping opp og ned trapper o.l.
hva er planene deres for helgen?
på lørdag tenkte jeg skulle unne meg litt drink kos.
noen som vet om bacardi med smak kan drikkes? er det fortsatt 0 karbs?
ha en god dag og en riktid fin helg alle sammen:full::syklubb:
mokki sa for siden:
God morgen. I dag viste vekta 0,8kg ned denne uken. Deilig!!!!! Da er det 7,8kg av mokki som er borte.
Yonah sa for siden:
Gratulerer så mye med nesten en kilo til borte mokki:blomster:
Helgeplaner ja... Grave ned noen smådyr som døde for oss i fjor vinter som har ligget i en fryser ( høres makabert ut, men det er noen gamle høner og en hane og en kanin jeg måtte nødavlive), ordne noe ved og kanskje klyve den, lage ostekake og muffins og dåp på søndag. Heldigvis skal Dokka på avlastning denne helga, så vi sender bare med bunad og henter henne etter kirken på søndag og da regner jeg med at de har pyntet henne ferdig;)
Nå spiser jeg frokost, 2 rugsprø med en stk skivet kyllingfilèet, litt stangselleri, agurk, paprika og en philadelfia mini. Jeg er stuptrøtt, jeg har ikke sovet siden klokka 5 i morges.. Lå og vred meg til klokka 8, men da sto jeg opp, fyret opp i ovnen, tømte oppvaskmaskina, satte på tørketrommelen og fikk opp jentene.
Jabba sa for siden:
Imse - synes du ikke det var litt skummelt å bytte filosofi? Jeg har også stått stille en stund nå (6 uker) og det tærer faktisk på humøret så jeg vurderer å gjøre noen grep jeg også....kanskje Fedon er tingen?
Veier du deg ukentlig? Hvilken dag? Ser jeg må følge med deg litt .... hvis jeg får lov.... :)???
Lurer* sa for siden:
God kveld jenter!
Sitter ig ser på beet for beet og koser meg. Endelig er det helg!
Så bra at det løsnet med vektnedgang når du endret filosofi imse:klem:
:heia: Mokki! Kult med så mye nedgang!
Lillemor bacardi med vannmelom :sikle: bland den med sprit!
Yonah sa for siden:
Hvorfor skulle det være skummelt å bytte diett?
Fedon sin diett er masse god mat, og så lenge det funker fortsetter jeg noen uker til.
Veier meg, eh, ja morgen og kveld og det har jeg gjort i 15 år og vet veldig godt at vekta svinger og lar meg ikke stresse av det, veiingen er like mye rutine som å pusse tenner;)
mokki sa for siden:
Godt vi er flere.....
Kost meg med biff i kveld.. Men litt for mye rødvin gitt....:cool:
Lady_bug sa for siden:
Hei hei!
Endelig er jeg tilbake på ketolyse, har vært av og på flere ganger over sommeren men har hatt så dårlig motovasjon.
Nå er motivasjonen på topp, strategien er lagt og jeg er klar for en forandring.
Så godt å se at det er flere her inne på 30+, godt å ha noen å gå løpet med.
mokki sa for siden:
Velkommen lady_bug. Håper vi kan hjelpe deg å holde motivasjonen oppe.
I dag har jeg sovet lenge. Vi skulle handlet i går (handler en gang i uken), så kjøleskapet er rimelg tomt. Så jeg spise rundstykker til frokost sammen med resten av gjengen i dag... Jaja..
Yonah sa for siden:
Velkommen Lady bug :blomster:
Jeg sitter her med en kopp grønn te og frokosten min; 2 rugsprø med roastbiff og kyllingpålegg( tror det var provence krydder ), agurk,paprika, stangselleri og tomat og en liten boks philadelfia light.
Det snør ute og bakken er hvit. Ungene er på "telttur" på rommet og ar med seg frokosten opp og sitter under noen småbord med teppe over og hører på kardemommeby på cd. Jeg sitter og ser på blafringen i ovnen og håper vi snart får isolert gulvet i stua, for det er iskaldt allerede.. Men materialene ligger ute og flisa( skal såklart isolere med flis, det er like bra som glava og puster 100ganger bedre og får ikke det gamle huset til å råtne ned) til isolasjon ligger i potetbingen i kjelleren. Ja, noe fornuftig må man bruke en potetbinge til når man ikke spiser og dyrker poteter;)
Lurer* sa for siden:
Det høres så koslig ut Imse...helt til du kom til det kalde gulvet.
Lady bug velkommen! Det er velig fint med forumet, det gjør at man forstår at det er flere der ute som sliter med det samme.
:heia: Jeg fikk vekta i dag, klarte ikke å vente til å veie meg til i morgen tidlig, nå midt på dagen viser vekta en total nedgang på 10,4kg :heia: jeg er helt gira!!!!! Gleder meg til å hoppe på vekta i morgen tidlig:)
frifuggel sa for siden:
Åh, så flink du har vært! Bra du fikk deg en ny vekt, sånn at du får bekrefta det gode arbeidet :)
mokki sa for siden:
Holder på å lage knekkebrød. en oppskrift som går kjapt å lage. Fikset litt på den oppskriften jeg hadde. Første brettet er ferdig. Tok en minismak av en liten bit som var løs, og de virker svæææært lovende. Gleder meg til knekkebrød til frokost.
Tror disse er veldig ok lavkarbo. Inneholder kruskakli, havregryn, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner, vann og buljong. I stedet for samalt hvete har jegv tatt 1dl soyaprotein og malte mandler og soyaflak tilsvarende 1dl.
celeste sa for siden:
Flere som er her i kveld ja :) Her sitter jeg bare og sløver og nyter å ha fri :D Gubben kommer hjem straks også :)
vaskeklut sa for siden:
NÆH :eek: så utrolig bra! :eek: gratulerer! :D
Hih, jeg har litt lite å prate om for tida, men regner med jeg kommer sterkere tilbake! smugleser litt i mellomtida^^ stå på, folkens :cool:
Lady_bug sa for siden:
Så bra, det er kjempegod nedgang! Gleder meg til jeg merker at jeg går nedover igjen! Spent på hva vekta di viser imorgen tidlig da. :spent:
mokki sa for siden:
God morgen. Her jeg og jentene oppe. I dag skal vi på fjellet og lage middag på stormkjøkken i regnet. Godt vi er vant til å bevege oss ute i regn....
Gleder meg til frokost. Skal spise hjemmelaget knekkebrød, egg, te... namnam.
Lurer* sa for siden:
God morgen jenter!
Jeg er enda mer fornøyd i dag, må få lov å skryte her inne selv om jeg skal legge inn i veietråden også:) I dag viste vekta en total nedgang på 11,4kg!!!!! Jeg er bare :D.
Men vekta mi er litt rar, den har to kg instillinger...som viser 1kg forsjell...så jeg bestemte meg for å tro på den som var strenges, vil ikke lure meg selv heller:)
I dag er SOL, men kaldt. Tror jeg skal rusle ut i hagen med snuppelure, og mens hun sover skal jeg tegne litt på Ikea. Har fått OK av mannen til å kjøpe den hylleseksjon til å ha på stua. Og da tror jeg det blir Ikea sin Bestå som blir kjøpt inn, det er den som passer under vinduet:)
Vel først må jeg se om jeg får oppdatert disse vektmålerne mine:)
Ha en riktig flott dag alle sammen!
Krizzi sa for siden:
ja go mårn
så flink du er.:) det er veldig inspirerende å lese.
er det noen som kan fortelle meg hvordan dere lager en slik målestav ? jeg klarer ikke å finne ut av det selv:confused:
krizzi
frifuggel sa for siden:
Lurer*, du er kjempeflink! Kan være greitt å bruke den "strenge siden" av vekta, om den har flere personligheter.. Hehe. Og så kan man likevel ta med seg at det kanskje er 2 kilo.. :D Flink har du da vært, uansett!
Krizzi; her inne finner du en god veiledning på hvordan man lager ticker:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker+factory
Måtte endre min ticker idag, hadde skrevet feil på målvekt, så plutselig har jeg enda flere kilo som skal bort. Hadde faktisk vært greiere om feilen var i andre enden av skalaen, men.. Må man, så må man ;)
Lurer* sa for siden:
Haha Frifuggel, uff kjedlig å oppdage det! Men jammen bra du oppdaget det nå og ikke når du var rett i nærheten av målet!
frifuggel sa for siden:
Joda, stusset litt, men som sagt; bedre nå enn senere! Myyye bedre :o Tenk å ha oversett det til våren.. Har jo ikke gjort det, da, kan ikke tenke meg at mattekunnskapene mine er så dårlige. Men, det er noe med hodet når man nærmer seg målet, det skal nå gjerne være litt nærmere for hver uke/måned. Nå er det litt hipp som happ, vet jo at jeg må bruke laaang tid ennå. Forhåpentligvis kortere enn jeg har brukt på å legge de kiloene TIL, da..
lillemor88 sa for siden:
halloooo:D
endelig hjemme etter borte helg=)
akkurat gafflet i meg middag, måtte samle alle ting jeg hadde så utfallet ble dette:
eggerøre.laks,stekt sopp paprika og skinke.
blomkål stappe=)
gikk på vekta da jeg kom hjem, den viste 109 så da er det stor sannsynlighet for at jeg ser 108 i løpe av uka:D
håper alle har hatt en fin helg da.
i kveld kommer samboeren min hjem fra island(spendt på om det lurer en gave) hi hi:p
riktig god søndag videre og så bra og lese om mange fornøyde "veiere":o
Jabba sa for siden:
I dag er min andre dag uten godteri (IFA, Extra Drops og Sukkerfritt sjokolade) og jeg sliiiiiter....Har såååå lyst til å putte noe i munnen.
Ikke det at jeg spiste så mye før - men det ble 2-3 ruter sjokolade i løpet av dagen, og noen dropser . Etter å ha stått stille i 6 uker tester jeg nå ut hverdagen uten kunstig søtning, meieriprodukter, nøtter og tomater.
Hvis dette hjelper - blir jeg i grunnen litt overrasket....over at det er så lite som skal til for å stoppe nedgangen liksom......
Nei - jeg får ta meg en slurk med vann...... :-)
mokki sa for siden:
ikke noe ok dag egentlig.. spist vafler nå... men i morgen er det andre boller..
celeste sa for siden:
møkkadag :( dagen før veiedag, er kvalm og har pakka i meg masse høykarbo sjokoladekjeks :(:(:( veldig skuffa over meg selv :(
Elizabethcita sa for siden:
...og jeg har spist is... Men det er heldigvis en ny dag i morra. Jeg prøver egentlig å riste av meg utskeielsene fra den siste uka, og jeg er igrunnen rimelig sikker på at det ikke hjelper å spise MER is altså... Hehe:o
Lurer* sa for siden:
:klem: til dere som sliter litt i dag. Tenk i morgen er det en ny dag med nye muligheter. Ja det er"litt" klisje å si det, men det er jo sant! Vi har jo alle opplevd at det fungerer å spise lavkarbo.
Nå skal jeg brette litt tøy, så skal jeg kose meg med litt krem,.....den jeg lagde i går ble smør:rolleyes: så jeg kastet den....og jeg bare måtte stoppe på butikken i stad og kjøpe krem, ellers hadde ostepoppen ryket ganske fort i kveld.
celeste sa for siden:
hehehe.. nei, du sier noe der. fikk innmari lyst på pizza i sted, altså med karbobunn. Meeen... nei.. Har pakka i meg nok av andre ting allerede. så nå blir det bare vann resten av kvelden.. ;)
Lurer* sa for siden:
Du celeste, du ladde lagd deg en pizza i går. Men var ikke fornøyd med bunnen. Lagde du den med ost og jkm? Hcis du ikke prøvde den skal jeg finne oppskriften ti oldeg, for den er god:sikle:
celeste sa for siden:
ost og jbk ja.. synes ikke den ble mye god akkurat.. blæh.. :(
men hadde krydra salat kylling oppå, så mulig det var like mye den jeg ikke syntes var god. vet ikke jeg.. men lukta av bunnen da jeg stekte den også, var ikke noe særlig fristende.. :(
Carisma sa for siden:
Dere som er glad i å skravle kan hjelpe til å dra opp innleggstallet på totusenogni-tråden! :D
(les reglene i første innlegg først)
Lurer* sa for siden:
Uff, da det var kjipt. Hadde håpet jeg kunne "gi" deg en oppskrift du ville like. Men det er mange varianter her på forumet, prøv en ny en neste gang. Så finner du sikkert en du liker etterhvert.
Jeg har spist fårikål i dagnam droppet potetene..så det lille melet mamma har i fårkålen bestemte jeg meg for at gikk greit.
Lurer* sa for siden:
tihi, syns du vi skravler mye:lol:
celeste sa for siden:
har prøvd to forskjellige oppskrifter, men ingen falt i smak. Så tror jeg heller bare dropper hele pizzaprosjektet. Hmm.. kom forresten på at jeg har jo kjøpt sånn pose med pizzabunnmix fra USA. Bare glemmer at jeg har den. Kan gi det en sjanse til ved en senere anledning, og prøve den.
celeste sa for siden:
Har forresten bursdag om en uke jeg. Hva gjør dere i sånne anledninger? Lager dere karbovennlige varianter og spiser kun det, eller unner dere dere vanlig kake den ene dagen?
Yonah sa for siden:
Lager lavkarbokake... Jeg prøver å unngå vanlige kaker, jeg blir så hemsk dårlig av sukker og mjøl... Masse gode oppskrifter under kaker og desserter i oppskiftsdelen her på forumet.
Yonah sa for siden:
Blomster til de som har gått ned, til de som sliter ( men enda står på! ) og til alle andre som måtte trenge en blomst: :blomster:
Jeg har vært i dåp idag, jenta til søstra mi ble døpt i dag og vi hadde koldtbord og kaker og jeg laget en variant av Gerds ostekake( med sjokoladebiter i bunn og osterøra).
Lurer* sa for siden:
Tror jeg hadde lagd en variant av lavkarbo, som jeg kunne forsyne meg med. Og vanlig til de andre.
Carisma sa for siden:
Nei, men syns det er synd ikke flere er med og drar opp innelggstallet i den tråden :rolleyes:
malleleo sa for siden:
Da er jeg tilbake etter hyttetur i helga!kosa oss masse,ogd fine plastkortet mitt ble brent:P
Skeia ikke ut, men sto påvekta når jeg kom hjem og jeg hargått opp :(
har vært lite vann egentlig..
skal se i morgen da, på morgnen.. selv om veiedagen ikke er før tirsdag..
vi skravles :D
vaskeklut sa for siden:
Hææææææææææææhæhæhæhæhæ!!!
Jeg støtta hendene til ryggen nå nettopp, og jeg kjenner jeg har fått mindre valk! Hiihihihi fnise :spent::w00t:
Lå i badekaret og slappet av i ettermiddag, og plutselig la jeg merke til at magen ikke lenger stikker så høyt opp av vannet fnis:lol: . Rart å legge merke til slike ting, for jeg bruker ikke å se på meg selv i speilet en gang - suser kjapt forbi hver morgen for å sjekke håret før jeg sprinter på jobb :liste:
malleleo sa for siden:
hhahahah, jeg og har fått midre ryggvalker:D d er så hæli!
MEN, sto på vekta og den viste 108,5:confused::( så nå skal jeg ha minimalt med meieriprodukter, mindre proteiner, mer vann, og null søtning.. dette går ikke:hylgrine: Vil jo ikke gå opp.. miste motet helt, og vokse meg diger atter en gang er mitt værste mareritt!
lillemor88 sa for siden:
ikke gi deg! stå på en periode nå og så skal du se:) dine "ryggvalker":p er jo mindre og da vet vi jo alle hva det tyder på:)
så dette greier du!!!!!!!!!!
jeg lurer på en liten ting: har ikke hatt mens siden 7 uker siden er det så mye kluss som skjer med hormonene våre på detta her? syns det frustrerende og plagsomt! hehe
jeg har vert og borra hull på morningen i dag og nå går bedøvelsen ut AU!
HATER tannlegen!
lillemor88 sa for siden:
mye skrive feil på meg nå.. litt bedugget av bedøvelsen?:cool:
vaskeklut sa for siden:
Er det noen som er lærere/lærere to be her? i såfall:
Gratulerer med dagen!
I dag er verdens internasjonale lærerdag, så i dag skal man feire og klappe seg selv og lærerkollegaen på skuldra! :lesebok::happybday:stortsmil
Furine sa for siden:
Akkurat no fekk eg sinnsjukt lyst på ostekake! Mandag - lavkarboostekakedag? Tja ;)
celeste sa for siden:
Vekta mi viste null nedgang i dag den.. Men men :rolleyes:
Klarte faktisk å spise omelett til lunsj i dag da :D Og ble kjempemett, så ble ikke snavlings på meg i dag. Veldig godt ;) Nettopp laga oss tacogryte til middag, og er nok en gang stappmett :D Vente på at maten siger litt ned, så blir det en tur på ellipsen etterpå :D
malleleo sa for siden:
takk for oppmuntrende ord!
Jeg skal melde meg inn i spenst igjen :D gleder meg! jeg var kjempeflink til å trene før jeg ble samboer :P har seg d da du ?? Legen anbefalte meg d faktisk, droppe kiro og begynne der i stedenfor :P men blir d dumt å slutte med kiro.. føler d er litt ekkelt å si i fra :S
I dag har jeg spist 2 egg, 5 skiver bacon( sånn tykke biter vettu), til middag hadde vi ytrefile med brokkoli, salat, creme fraich med soltørkede tomater(kjøpt i sverige, NAMM), og littebitt peppersaus. stappmett!
Jabba sa for siden:
Jeg sitter her og drømmer om den sukkerfrie sjokoladen som ligger i kjøleskapet.....men jeg er flink og spiser IKKE! Men guri som den frister!!!!
Kan jo selvfølgelig kaste den - men vet av erfaring at det jeg ikke har hjemme har jeg bare ENDA MER lyst på....... hi hi
celeste sa for siden:
null treningslyst akkurat nå :( er såååå trøtt :rolleyes:
sambo ligger på sofan og snorker nå... hmm.. Nei, nå SKAL jeg gå å skifte så jeg får trent litt!!!
Yonah sa for siden:
God kveld!
Vi har vært utpå hele dagen, skaffet briller til lille Dokka( får de om ei uke) på 2 1/2 år, henet noe diverse på byggmiks og en svær pall med takshingel til broren/søstrene til mannen... Vi ( dvs lille Dokka) har stor bil og har lov å kjøre stor henger, så vi blir satt på slike oppgaver... Pakka med shingel veide visst 1200kg...
Så besøkte vi tantene/søstrene og fikk hjelp til å spise opp noen muffins vi hadde med i dåp i går.
Og Fedon funker for meg, i allefall denne uka, for nå har jeg gått ned i ca 1/2kg denne uka og har kost meg med bønne/linser og rugsprø( 2 om dagen) og massevis av grønnsaker jeg før har hatt restriksjoner på.
celeste sa for siden:
hehehehe.. det har jeg også merka.. :heia:
malleleo sa for siden:
håperdu fikk trene bra! skal rocke litt jeg nå:)
frifuggel sa for siden:
Fedon funket for meg også, har gått "motsatt" vei av deg, men av samme grunn. Man blir litt lei, å det er det godt å kunne variere litt på hva man spiser. Blir helt svett av å lese journalen din, forresten (har ikke lest alt.. Har bare vært her inne i nesten to uker.. ;)) Har stor respekt for de som takler tre unger, på en gang. Samtidig med egen sykdom, hus etc., så bøyer jeg meg i støvet for det du får til! Godt at kiloene løsnet igjen, kan jeg tenke meg! Flink er du. :klem:
celeste sa for siden:
Jepp, det ble en halvtimes tid. Magen var så full av taco at jeg ble kvalm :rolleyes::D
Lengre økt i morra :D Har rockering jeg også. Kommer dessverre så sjelden på at jeg faktisk har den :rolleyes:
Lurer* sa for siden:
må en snar tur innom å si hei:) Har vært på foreldremøte i barnehagen og skal egentlig se på Akutten. Men jeg har blitt avhenging og må innom å lese litt om dere!
Kipt Imse, men stor bil er vist ensbetydene med at man må stille opp for alle (alltid). Mannen har lastebil, men nå har vi blitt flinke til å si nei! Og folk forstår heldigvis det:)
Lurer* sa for siden:
Rockering sier dere.....hmmm tror jeg bestilte meg en i fjor vår. Den står montert i skapet.....sikkert full av støv. Kanskje jeg skal finne frem den jeg også:)
Foresten så har ryggvalkene min også blitt minde * I like* .
celeste sa for siden:
Rocking er moro :D (altså de få rundene jeg klarer før den detter ned, og jeg må heise den opp igjen :p:rolleyes:) Noen som sa at øvelse gjør mester?? :D hehe
Lurer* sa for siden:
Uff, jeg tror jeg ga opp...for jeg var ingen mester....men i morgen skal den få lov å lufte seg fra sakpet tror jeg Kanskje det går lettere uten så mange ryggvalker:)
celeste sa for siden:
eller større sjanse for at den deiser i gulvet, for har ingenting å henge seg fast i?? :veitikke::lol:
Lurer* sa for siden:
:lol: gjenstår å¨se i morgen. Jeg lover å rapportere:)
natta!
lillemor88 sa for siden:
god morgen alle sammen=)¨
i dag er det meldt kraftig regn her i buskerud:( uffe , jeg som skal på skogen med jobb 1 og så rett på jobb 2:S kunne det ikke vært opphold....?
rokking er kult, hørt at man får tak i en "rokke" ring med vekter eller noe som slår vekk fettet. kusinen min prøvde dette men endte med en midje full av blå merker:eek:
nå er det snart tid for og starte bilen ser jeg, nista med lunch og middag er klar for denne laaange dagen:cool:
ha en god tirsdag, så snakkes vi=)
frifuggel sa for siden:
Glad jeg skal trene innendørs, men den værmeldinga.. :p Liker høsten, men ikke alt det våte som renner fra skyene, har vært nok, liksom. Ha en fin dag!
Furine sa for siden:
Skal prøve å kome meg i gong med aktiv gåing igjen, etter eit halvår utan. Skada ankelen min i april, og det har tatt si tid å bli bra igjen.
Men det er litt lite inspirerande å gå til jobb når veret er dårleg.. Men i morgon skal eg! Come rain come shine!
Ønsker alle ein fin dag :)
mokki sa for siden:
God morgen. Akkurat spist frokost. egg og bacon i dag. Plaskregner i Bergen også. Optimisten meg sendte med dress i barnehagen. Godt jeg tok med regntøyet også.....
Jeg skal på senvakt i dag. Skal gjøre skolearbeid nå. Men er så himla trøtt i dag. Forstår ikke....
malleleo sa for siden:
wee, da er jeg meldt inn i spenst igjen og skal på veiledningstime på torsdag!
Rockeringen min er med vekter og bølger som dasker fettet ja;) men jeg har for vondt i ryggen og bekkenet er for ustabilt enda:rolleyes:vondt var d..
faktumet er her! +1 kg på ei uke!:mad: for en trivelig veiedag!
her ligger snøen fortsatt da:D
Yonah sa for siden:
Vi gjør akkurat denne transporten med glede da, for endelig skal broren og søstrene til mannen få seg nytt hus. Søstrene bor i noe de fleste vil kalle ei rønne, ingen gulv er rette, trappegangen er uisolert, ikke varmtvann på kjøkkenet( de hadde, men noe skjedde og en måned før innfløytting gidder ingen å fikse den biten), kloakkrør som tetter seg osv.
Så nå bygges det svær tomannsbolig i tømmer. Og vi frakter med glede tak osv til de.
Men sånn ellers har vi ikke lov å låne bort denne bilen med mindre det er for å frakte Dokka da, strenge regler på dette hos NAV;) Bilen er jo for å få med utstyr til Dokka. Og hengerkroken måtte vi betale for selv.
Yonah sa for siden:
Akkurat kommet hjem fra en tur på 3 kvarter i vinterlandskapet:D Riktignok stikker de største tuene opp og steiner osv, men det er hvitt,lyst og trivelig og vi får nyte det så lenge det varer. Jeg liker ikke den mørke høsten med mindre det er solskinn.
Storebror kom inn til oss før klokka 7 i dag og spurte om han kunne få gå ut og gå på ski;) SÅ han var ute og gikk på ski nesten før hesten fikk slippe ut:D
Lykke til på Spenst malleo! Og kjipt med en kilo pluss akkurat på veiedag:klem:
frifuggel sa for siden:
Liker sne! Gleder meg til vi får sånn som legger seg, her også.. :) Har vært å shoppa, men det er helt umulig å finne hverken bakemix eller sojamel her jeg bor. Blir vel til at jeg må farte litt, men det får vente til over helga. Ingen hast. En kaffekopp nå, mens fryseren står og tiner seg litt. Blir kjekt med nyrydda fryser, nå som jeg skal kokkelere og fylle opp med alskens retter til bruk på travle dager. Eller late dager.. :o
Furine sa for siden:
Eg slo meg med her, eg, som de nok merka. Har ikkje vore aktiv her inne på skravletråden før, men no skal eg prøve det. Merkar det er fint å ha andre likesinna i "nærleiken" i det daglege.
Surt haustver i Belgia, men skal ikkje klage, september var kjempefin.
vaskeklut sa for siden:
Furine: velkommen skal du være! Det er som du sier, kjempeålreit å ha noen som vet hva man snakker om når man sier "HMMMMM, jeg har d*vla mange kilo å ta av" og som vet hvordan man har det :)
Jabba sa for siden:
Er skikkelig lei av denne forferdelige smaken i munnen man får når man er i ketose....det smaker helt forferdelig....og munnvann hjelper ikke. Jeg er på "ingen søtstoffer" testing og kan ikke stappe i meg pastiller heller.......
Har nettopp lest ferdig hele Twilight sagaen - og lurer nå veldig på hvilken bok jeg skal begynne på nå....."Panserhjerte" ligger og venter - men det gjør også "Tyvene" av Knut Faldbakken og den har jeg lånt på biblioteket.....så kanskje jeg rett og slett må velge den da.....
malleleo sa for siden:
har du lest stieg larsson triologien?? den er dritbra!!:D
tusen strålende soler er også dritbra;)
hilsen lesehest! klarer ikke sitte så lenge nå, for jeg er vant til å sitte med en pose tyrkisk peber ved min side når jeg leser:rolleyes: så jah.. leser ikke så mye mer..
Furine sa for siden:
Takk for det, Vaskeklut!
Larsson trilogien er vanvittig bra ganske enkelt, eg fann dei billig på nederlandsk her nede, så då vart dei kjøpt gitt. Fekk også min kjære til å lese dei, trur faktisk han vart ferdig med dei før meg. No les eg den nyaste Dan Brown boka. Spennande så langt!
frifuggel sa for siden:
Shandaram anbefales også.. Husker ikke navnet på forfatteren i farta, men han er australier, og dette er en slags selvbiografi.
Carisma sa for siden:
Jeg har bare dårlig samvittighet for lesinga mi... Har startet lesesirkel med noen veninner, og har ei uke på meg til å få lest "Eat, Pray, Love". Syns den er litt trå... :o
Furine sa for siden:
Eg las forresten "the bodies left behind" av Jefferey Deaver sist veke, den var spennande heile vegen!
Lydbok er tingen for meg :lesebok:, hører på dem i bilen til og fra jobb og slipper dermed å bli stresset i rush-traffikken :D. Akkurat nå hører jeg på Alkymisten av Paulo Coelho, veldig bra bok.
Veggpryd sa for siden:
Lydbok må jeg prøve. Kanskje det får tilbake leselysten min. Den har vært fraværende i flere år nå.
Carisma sa for siden:
Jeg elsker lydbøker :D Er igjennom et par-tre i mnd ca. Nettop derfor sliter jeg så med å komme igang med vanlig lesing igjen... :rolleyes:
Men det skal sies at det er veldig avhengig av hvem som leser på lydbøkene. Har måttet gi opp et par bøker som sannsynligvis er veldig bra bare fordi de ble helt forferdelig lest.... Nils Ole Oftebro f.eks.. han klarer jeg bare ikke høre på :nei:
Furine sa for siden:
Ja, det har litt å seie kven som les! Har blitt lite lydbøker siste åra, sidan eg bur utomlands, og eg ikkje er SÅ begeistra for fullblown DUTCH dialekter, som dei sikkert fins på her... Burde kanskje sjekke ut eit bibliotek og finne ut om om eg har rett eller ei..
Har kjøpt mange gode engelske lydbøker på www.amazon.co.uk
Furine sa for siden:
Takk, Grotingeling! Skal sjekkast ut! Har høyrt Ringenes herre laga i høyrespel av BBC, det var ganske bra, men det er det einaste så langt. Slikt kan vel høyrast på via ein ipod?
Carisma sa for siden:
Veldig mange lydbøker ligger visstnok på Itunes.
Furine sa for siden:
Godt poeng! Men eg har faktisk aldri brukt nettbutikken i iTunes. Slik er livet utan visakort :o Til no har eg berre rippa mine eigne cdar.
God morgon forresten! Sol i Belgia i dag :)
mokki sa for siden:
God morgen. Akkurat inntatt frokosten. Egg og bacon i dag også...
spent på fredag om det blir nedgang denne uken. Kroppen min slipper ikke lett på kiloene, det har jeg smertelig erfart mange ganger.. Så for hvert 100g jeg går ned så må jeg være fornøyd..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.