mokki sa for siden:
Nei det går bra. Og jeg har ufattelig mye bedre kontroll nå enn tidligere. Men dette må bare å sakte. Om jeg skal vende helt om med en gang så sprekker jeg og går lei, vært der før mange ganger. Så dette må jeg ta gradvis.
mokki sa for siden:
Nei det går bra. Og jeg har ufattelig mye bedre kontroll nå enn tidligere. Men dette må bare å sakte. Om jeg skal vende helt om med en gang så sprekker jeg og går lei, vært der før mange ganger. Så dette må jeg ta gradvis.
Carisma sa for siden:
Bruker du denne? Middags-tråden
Godt å se det er flere som spiser seint... Vi er fryktelig dårlige til å få spist middag noe særlig tidligere enn 21. Iriirterende vane, men sambo jobber som regel til 18-19-20 tida, og hvis vi skal ordne noe etter han er ferdig på jobb så er vi hjemme tidligst rundt 20. Og så skal jo maten lages også... :rolleyes:
Lurer* sa for siden:
Nå fant jeg et bilde av den beste av de beste
vaskeklut sa for siden:
Åh, Lurer*! :D Takk :D Den der skal jeg kjøpe neste gang jeg begynner å gå i manko på te:cool:
(ikke for det, jeg har ei svæær kurv med masse te på kjøkkenbordethost) :rolleyes:
Lurer* sa for siden:
Te er godt, jeg hadde nesten glemt det litt. Men så kom høsten, kulla, fyring i ovnen...og vips så var teen kommet frem fra skuffen igjen:)
Lurer* sa for siden:
Denne er også god, og noe rimligere
Men man må ha liktt melk i begge variantene.
Furine sa for siden:
Vaskeklut, veit kva du meiner, har eit halvt kjøkkenskap fullt av te. Åh, spennande, DEN må vi kjøpe! Det går uansett mest i grøn te frå Pickwick for min del. Men Celestial seasonings sin Sleepytime tea er glimrande for kveldste! Anbefalast!
Travel dag på jobb, i dag. Men det nærmar seg helg, så klagar ikkje! Har ete sikori rulla i kokt skinke, med kvit saus over laga av fløte og jbkm (og masse muskat!) og deretter gratinert med ost i omnen til middag, veldig typisk belgisk rett, og kjempegodt! Fattar enda ikkje heilt korleis folk kan ete sikori rått, i salat... Altfor bittert for min del. Kan like gjerne ete løvetann då.
Har dessverre kræsja litt i kveld, opna ein pakke katjant pedis peanøtter... Var så fysen på noko salt og sterkt.. :( Men kunne vore verre!
Blir forresten ganske seine middagar her også, rundt 8 på kvelden, sidan vi først er heime i 6-tida her i huset. Seinare om vi må handle inn til middag. Slik er det ein gong i dette landet, om ein pendlar.
Nydeleg haustver her, kaldt, men kjempefint med sol og nesten skyfritt!
mokki sa for siden:
Veiedag i morgen. Spennende som vanlig.
Lady_bug sa for siden:
Her hos meg har det gått trått de siste to ukene, har vært på helgetur og ungene har vært syke lenge.
Tenker litt over de forskjellige formene for lavkarbo, har lyst til å finne det som passer for meg ;)
lillemor88 sa for siden:
god morgen!
uffe, våknet i dag med skallebank og kvalm.. håper jeg ikke er blir syk:(
veide meg i dag.. kun 300 gram ned denne uken.. menmen så lenge det er nedgang skal jeg ikke klage:)
i dag blir en hektisk dag: jobb til 5.. så på senter så på innflyttning ting.. puh skal sove godt i natt da trur jeg:eek:
ha en fin dag alle sammen... og god helg:D
mokki sa for siden:
det ble minus 300g denne uken. Helt greit med tanke på den dårlige starten. 500g til nå og jeg bikker -10kg..
Elizabethcita sa for siden:
Jippi, jeg klarte minus 1,3 kilo denne uka!!
Nå er det tid for husarbeid og for å manne seg opp litt... Vi får besøk i helga nemlig, av tre gutter på 11 og 12 år... Min lillebror og to av mine tantebarn kommer hit og skal være hele helga. De har blitt skikkelig kompiser, og skal spille fotball, data, playstation...You name it... Vi skal vel stort sett gi dem mat og passe på at de legger seg, men jeg regner med at det blir høyt tempo og støynivå...Hehehe :D
vaskeklut sa for siden:
Hiiiihihihihi, jeg har gått ned nesten 1,5 kg denne uka :D bare dumt at tickeren ikke viser desimaler. så da blir det ned "bare" en kg på den. jeje. Jeg er strålende fornøyd! :D Snart har jeg jo faktisk nådd de -5kg før jul jo :eek: sånn om jeg fortsetter i dette tempoet. knis
Nå skal jeg lage omelett eller eggerøre for å feire. Ha en fantastisk dag, folkens, jeg vet jeg skal!
frifuggel sa for siden:
1,8 denne uken :D Yikes.. Og fikk igår målt en haug med centimeter på minussiden. Danser enda, jeg :)
frifuggel sa for siden:
Tickeren viser desimaler, hvis du bruker punktum istedet for komma når du er inne og endrer.. Altså f.eks 2.5 istedet for 2,5.
vaskeklut sa for siden:
Hihi, vi er så utrolig flinke, hele gjengen :D
frifuggel: takk for tips! :D
malleleo sa for siden:
elsker denne teen!
JUBEL fra meg!
måtte jo veie meg i dag og jeg veide 104,8 !!!!!
da er jo 10,2 kg bort fra min kropp:D
good helg alle sammen!
frifuggel sa for siden:
Åh, så godt jobba!! Vi ligger ganske likt, vi to.. :) :heia:
lillemor88 sa for siden:
liten lørdags hilsen:)
bra jobba alle sammen :D
10 kg før jul skal i boks:)
Furine sa for siden:
Fin dag i Belgia! Har vore ute og gått tur, og funne både jordskokk OG baconcrisp på butikken! Ekstase! I morgon skal det eksperimenterast med jordskokk!
Er imponert over vektnedgong med dykk alle, wow!
Håper på like bra ver i morgon, vil gå meir tur. God natt!
Lurer* sa for siden:
Furine, hva er jordskokk?
Og alle dere så flinke dere har vært denne uken:heia:!
Jeg var i 30årslag i går , med mye godt å drikk og mye god mat. Dette var en av mine planlagte sprekker i høst, så det var helt greit. Men jeg gru/gleder meg til veiing i morgen....håper ikke det er mange kiloene opp....jeg har jo neste nød delmål 1-->15kg. Jeg får være flik i dag, så kanskje det hjelper:) appropo det så får jeg gå å hente meg en glass vann.
Yonah sa for siden:
Riktig god søndag til dere alle!
Jeg sprakk på fredag, mannen og jeg skulle på kinaresturant på fredag, også var den stengt pga ferie..Også havnet vi på peppes... Jauda, opp en kilo vann i løpet av to dager. Men pytt sann, vi koste oss og har vært barnefrie hele helga.
I morges gikk jeg tur og siden har jeg sittet her og strikket...
Morn! Eller noe...:p
Joda, jeg har skeia ut hele helga jeg... Hadde besøk av to tantebarn og en bror, og det var høy kosefaktor!! Vekta i dag viste 2,2 kilo mer enn fredag, så da måtte jeg nesten le...;) Blir sikkert enda litt mer til i morra... Men heldigvis er det alltid en ny dag med nye muligheter i morra, og nå skal jeg vært flink helt til vi skal på forsinka bryllupsreise i midten av november. Skal ha fem dager i Stavanger, inkludert en stor gospelkonsert, så det blir stas!
Nå har vi sendt hjem de tre gutta, og jeg er ganske så utkjørt... Blir nok sofa, data og tv på meg resten av dagen ja...;)
Skal på oppfølgingsmøte med NAV i morra, og er skikkelig spent på det. Må finne ut hva som skjer til neste år med attføring og greier, og jeg er spent på hvor hardt de har tenkt å kjøre meg... Men, men... Ingen vits i å bekymre seg på forhånd egentlig!
Håper alle sammen har en fin søndag!!
Klem:klem:
Furine sa for siden:
Jordskokk ein knoll som kan brukast til dømes i staden for potet, og den er meir gunstig for diabetikarar (sambuaren min er det).
Meir info: www.matoppskrift.no/sider/artikkel26.asp
Har leita etter det i månadsvis, heilt til eg innsåg at dette var ei vintergrønsak ;)
Kitt sa for siden:
Min attføringsveileder sier at NAV er en servicebedrift som faktisk skal hjelpe deg til å komme videre!:p
Henne om det, liksom!:D
Seriøst, ikke la dem herje for mye med deg!:klem:
lillemor88 sa for siden:
god mandag=)
smug veide meg i dag og vekta viste 105,7..... damdidam.. det vil si at hvis det er riktig er delmål nådd:D:D hurrraaaa.. tenk så utrolig morro det hadde vert og sett 99 til jul a... beste julegaven jeg kunne fått trur jeg:rolleyes:hihi
har alle hatt en bra helg?
prøvde og lage is i helgen, det ble så mislykka at søt suget mitt rømte laaangt vekk:D:p
kansje bare bra det da=) hehe men ekkelt var det i allefall.
ha en god dag da...
Takk!!
Skal prøve å hente frem staheten min, så får vi se hva som skjer... Føler meg rimelig godt forberedt i dag, så jeg håper det hjelper... Har time klokka ett, så nå skal jeg bare prøve å våkne litt etter helgens aktiviteter og utskeielser... Gikk heldigvis ikke mer opp i vekt til i dag (100g ned faktisk), så da er det bare å stå på og sende vekta nedover igjen...:p
Håper alle sammen får en fin dag!
Charlott sa for siden:
Siden NAV diskuteres må jeg bare komme med noe som er helt på trynet, fra 1.mars må alle levere meldekort. Selv om man blir innvilget tidsbegrenset uføre i 3 år må man levere meldekort hver 14. dag ....
Noen som har noen teorier rundt logikken i det ? :confused:
Kitt sa for siden:
Rett og slett fordi det da ikke heter TU lengre, men er et helt nytt system, arbeidsavklaringspenger!.
Er jo ikke noen big deal, da. Bare logge seg inn på NAV lørdag morgen, krysse av og klikke send!
Tar maks et minutt.
Har gjort det så lenge jeg har gått på attføring, så kan ikke skjønne at det skal være noe problem å fortsette med det!
Glemte det forrige helg, men pengene var likevel bare en dag forsinket, ikke noe problem!
NAV vil på denne måten holde folk litt på tå hev, og for noen kan nok det være på sin plass!
Man kan også søke om å få slippe å sende inn disse greiene!
Charlott sa for siden:
Gjorde det da jeg gikk på attføring og synes det er helt pyton å huske på...
Det jeg ikke forstår er hva NAV vil oppnå med den nye ordninga ?
Kitt sa for siden:
Se, det er en helt annen sak!:)
De sier jo at det vil gjøre det enklere når man ikke får så mange ytelser å forholde seg til! Hmmmm, skeptisk!:confused:
Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet og se hvordan det blir!:eek:
Jeg har heldigvis vedtak på 18 måneder til med attføring!:p
Såpass ja? Det skal bli "festlig" å følge med på det, med min senile hjerne...:o Tror det blir mange varslinger på mobilen fremover altså... Men på den andre siden: Fra første mars gir rehabilitering, attføring og tidsbegrenset uføre opptjeningsrett til fødselspenger, og det er i det minste et stort HURRA for min del...:) Så spørs det bare om de følger det opp sånn som de har lovet da... :rolleyes:
Kitt sa for siden:
Husk for all del å få alt skriftelig!
Jeg kommuniserer bare med NAV på mail, etter å ha blitt lurt så utrolig mye før. Går aldri alene på et møte og forlanger vitner på alt!:eek::eek::eek:
Carisma sa for siden:
Det har heldigvis blitt fryktelig mye enklere å levere meldekort! Sist jeg var registrert hos nav hadde man tre dager på seg til å levere, nå har men over en uke. Havnet i en krangel med de fordi jeg hadde vært bortreist helga jeg skulle levere, og fikk ikke logget på sidene søndag kveld. Klaget, og det ble behandlet som en hastesak påstod de.... 3 mnd tok det å få svar, som seff var avslag! Jeg måtte bevise at de hadde hatt feil på sin server den dagen, for de kunne ikke gå inn i loggene og sjekke! :_ohmy:
Opplegget de har nå er jo rene ferien i forhold.. :D
Charlott sa for siden:
Det er nesten ett fett for meg hva ytelsen heter, det som er viktig for meg er å vite hva som kommer inn på kontoen hver mnd.
Da jeg gikk på attføring følte jeg meg stresset fordi jeg var så redd for å glemme meldekortet. Har nå utsatt uføresøknaden i 6-7 mnd, føler det som et nederlag å gå over på uføre selv om jeg ikke har jobbet på drøyt 3 år og vet jeg ikke har nubbsjangs til å fungere i en arbeidssituasjon.
Føler det kanskje litt slik at om jeg går over på uføre blir jeg litt "parkert" i systemet, at legestanden har gitt en opp og overlevert en til NAVsluket.
Tenk så mye enklere det hadde vært å være frisk og rik du :cool: :D
Kitt sa for siden:
Det hadde vært deilig, det!:D
Håper stadig på en stoooor lotto- gevinst så jeg kunne si takk og farvel til alt som heter NAV!
Er tross alt penger vi lever av!:p
Samtidig får man være glad man lever i et land som Norge, hvor man faktisk har rettigheter selv om man faller utenfor arbeidslivet!:)
Skal huske det... Utenom møter blir det nok mailkontakt på meg også, da det er for slitsomt for meg å snakke i telefon.
Skulle hatt med meg noen i dag ja, kjenner jeg. Men mannen har produksjon og svigermor er på tur, og de er igrunnen de eneste jeg kan tenke meg å involvere i dette, så... Jeg får samle alt det motet og den staheten jeg har... Hehehe ;)
Skal iallefall komme tilbake med oppdatering når jeg har kommet hjem igjen.
Charlott sa for siden:
Hehe, nå klarer jo jeg å glemme selv det å levere inn lottokuponger så drømmen om å vinne er noget ut i det blå ;)
Og visst er det deilig at man bor i et land med så gode rettigheter!
Er mulig jeg rett og slett er fordømt kravstor, men jeg har liksom mer enn nok med å eksistere og følge opp diverse legetimer (har tilogmed pendlet mellom Tønsberg og Haukland sykehus i Bergen for utredning) og selv å lete etter mulige behandlingsformer så NAVstyret blir rett og slett en ekstra belastning.
På min drøyt 3 år med NAV har jeg ikke vært på møte med samme mennesket 2 ganger, alltid en ny saksbehandler. Når man sitter der med en saksbehandler som får en til å føle seg som en skikkelig hypkonder gjør det fint lite med selvfølelsen og ghutsen man må ha for å være kroniker.
Har ei venninne som har så dårlig erfaring med NAV at hun rett og slett gruer seg syk i forkant av møter og havner laaangt ned i kjelleren etter møtene.
Slik skal det ikke være, selv i Norge.
Kanskje vi bare er ekstra uheldige med NAV her i Gjøviksområdet ?
Ser man bort fra slike ting er Norge et godt land å være syk i :)
Kitt sa for siden:
Jeg inolverte en venninne som er sykepleier til første møtet med ny saksbehandler(etter et helvete med den forrige). Nå viste det seg at den nye damen er helt fantastisk, men det hjalp godt å vite at jeg hadde støtte om det skulle bli en nye vanvittig runde!
Lykke til og hold oss oppdatert!:klem:
Kitt sa for siden:
Gubben holder styr på lotto- kupongene!:lol:
NAV- styret er en belastning man burde slippe når man er syk i utgangspunktet!:(
I denne runden har jeg vært veldig heldig med saksbehandlere. Hadde fabelaktig en på sykemelding/rehab, fikk en ny på attføring, men fikk tilbake den første når hun hadde lært seg attføring, hun også!
Er i tillegg tilknyttet en attføringsbedrift og har en flott veileder der! NAVs forlengede arm, som får betalt for å lose meg gjennom systemet på best mulig måte!
Jeg går ikke alene på møter med NAV lengre og vil ha ALT skriftelig, etter å ha blitt fullstendig kjørt i kjelleren i forrige rund!
Har hørt så ymse om NAV Gjøvik! Men er vel svært få NAV kontor som fungerer optimalt!
Forrige fastlegen min ba meg flytte til nabokommunen, for der kunne man i det minste snakke med NAV!:p
grotingeling sa for siden:
FANTASTISK at du har nådd et delmål :heia:, kjenner jeg bli glad på dine vegne. Og det er veldig motiverende også å lese om gode resultater når en selv har en slow periode.....
Helga var for min del bare kos. Tur med gubben til Norefjell, shopping på Svinesund og reisefestival hvor vi møtte Nils og Ronny fra Walkabout - lenge siden vi har hatt en kosetur, så dette var bare herlig :D
Furine sa for siden:
På tide å minne NAV om det faktisk er dei som er til for oss, ikkje omvendt? Har stanga hovudet i veggen hos NAV eg også... Heldigvis lenge sidan eg har hatt noko med dei å gjere no.
Offisiell vegedag i dag, har gått opp 1,5kg sidan laurdag?!:( Mensen snart på veg, så trur det berre må vere vatn. Men snakk om sjokk da!
Nydeleg dag i dag, har gått 30min gåtur på veg til jobben, 3 grader og nydeleg soloppgang! Ønsker alle ein fin dag!
mokki sa for siden:
Sliter litt med motivasjonen for tiden. Henger delvis med. Jeg er her og kommer nok enda sterkere tilbake.
Jabba sa for siden:
Min motivasjon er også dalende....gjør jo alt riktig men vekta vil ikke nedover.....er trist og lei i dag.....
:-(
Yonah sa for siden:
Hva trenger du for å motiveres videre? En klem skal du iallefall få:klem:
Lurer* sa for siden:
Lenge siden jeg har vært her å skravet. Får ta en titt på hva dere skriver om:)
Lurer* sa for siden:
Jupp, da er jeg oppdatert:)
Klem til dere som ikke helt har motivasjonen oppe, og er det noe vi kan bidre med så gjør vi det:klem:
Denne uken endte jeg på +1,5kg. Men helt greit, jeg vaqr i 30årslag på lørdag og trykket trynet full av melkesjokolase og Smash:D Er i gang igjen på lavkarbo nå, så får de om jeg ikke kommer med disse grammene også. Men denne uka blir det nok heler ingen trenig, uff mye å gjøre på jobben og skal på kurs i morgen og overmorgen. Skal til Oslo, så det forsvinner mye tid på toget.
Ha en knall ukem om jeg ikke får surret meg inn her før det er helg:)
mokki sa for siden:
Tja, er ikke noe annet enn lysten på alt mulig... Og syns det er blodig urettferdig at jeg ikke kan spise alt mulig godt jeg har lyst på (les f,eks potetgull). Og at jeg har veldig mye på meg for tiden. Er i praksis, skriver bacheloroppgave, og skal ha eksamen om 3 uker. Pluss at jeg enten er overdosert eller underdosert i forhold til mitt lave stoffskifte. ER hvertfall fryktelig sliten, og hører konstante pulsslag i ørene. Mest sannsynlig bærer jeg nå preg av å ha slurvet endel med medisinene.
Men det er ikke så gale. Henger med... Men klemmen var uansett god.
Carisma sa for siden:
Sett opp en liste med fordeler og ulemper ved å holde seg til lavkarbokost på tross av stresset. Vil det forrandre jobbsituasjon, eksamen og oppgave å spise potetgull? Eller vil du egentlig spise fordi du ikke har kontroll på det andre? :o
Yonah sa for siden:
Hva med å prøve et par strenge uker UTEN utskeielser?
For min del er det slike små utskeielser som gir meg lysten på alt mulig hele tiden. Så jeg må være striks, ellers tenker jeg mat hele tiden og det er forferdelig slitsomt og irriterende i en periode med mye å tenke på og mye som skjer.
Hva med å prøve et strikt Fedon Lindberg kosthold? Kanskje det kan gi deg de små utskeielsene du trenger? Rugsprø og bønner har reddet min hverdag etter 6 måneder i ketose. Si i fra hvis du trenger litt hjelp;)
Stor klem:klem:
vaskeklut sa for siden:
Enig med Imse her.
Jeg syns også det er verre å holde seg til å spise riktig om jeg har småutskeielser ofte. Nå har jeg dog en avtale med meg selv om at det er lov å skeie ut en gang i blant, men da er det den ene dagen, og da er det ikke lov på flere uker etterpå. Så får jeg tenke etter da, om det er verdt det den gangen, eller om jeg skal spare utskeiingen til en annen anledning. Dessuten, er det virkelig så urettferdig å ikke kunne spise det som ødelegger for kroppen din? Du har jo valgt selv å begynne med lavkarbo, og med det hører det med at man må endre leve- og tenkesett. Når man har gått en stund på lavkarbo og plutselig dytter i seg skikkelig høykarbo, kjenner man det (som regel) på kroppen, at dette ikke er bra. For min del reagerer jeg med at jeg får skikkelig høy puls, vondt i magen og jeg skjelver. Og det får meg til å tenke at det er f*en ikke verdt den skåla med sjokolade eller potetgull, å forgifte kroppen så sykt.
Jeg måtte faktisk innse at jeg måtte hive ut alt av høykarbomatvarer før jeg klarte å la være å tenke på det. Så jeg fylte opp to bæreposer med alt av ris, pasta, godteri osvosv som jeg hadde liggende og gav bort!
Det ordner seg! :D
lillemor88 sa for siden:
god morgen.
det er ikke alle dager motivasjonen er på topp..
i går holdt jeg på og dette ut.
før jeg begynte på ketose var jeg skap spiser, så i går var søt suget så sterk at tanken om og smug spise en sjokko uten at noen fikk vite det var stor.
da måtte jeg virkelig jobbe med meg selv.
så for meg kan ikke utsjeinger være aktuelt, for jeg vet ikke om jeg hadde kommet meg på sporet igjenn:confused:
i november er det julebord helg med jobben, så da vurderer jeg og ha en planlagt sjeing.... men vi får se.
og kvitte seg med høykarbo mat er nok veldig lurt, vi har gjort det også.
bare en pakke ris til guttungen:P
en dag blir vel alt forandret, og man lever et "vanlig" liv med lav karbo.
men det er det og komme over alle kneikene og innse hvor bra men kan ha det med dette kostholdet.
:)
syntes det er bra dette forumet er fylt med gode mennesker. det bidrar til mye støtte for andre som sliter med motet og sånt.
og det bygger fine vennskap som hjelper oss videre på vei:D
ønsker alle lykke til!
ha en fin dag:o
Rin sa for siden:
I natt drømte jeg at jeg spiste opp en hel boks med Ben & Jerrys sjokolade-iskrem... var temmelig bestyrtet da jeg våkna, helt til jeg skjønte at det ikke faktisk hadde skjedd :D
Lurer* sa for siden:
haha 157cm:lol: herlig drøm!!
Intet nytt å komme med....sliten etter noen dager på kurs. Kjenner det skal bli godt med helg.Mannen skal ut med noen kompiser i morgen, da blir det tven og sofan på meg....eller tidlig senga:)
Lurer* sa for siden:
Har en intern krangel med meg selv om den smash pakka som ligger i kjøeskapet!
Mannen er ute med noen kompiser, og jeg har VELDIG lyst å bli venner med den Smashen:D
Jabba sa for siden:
Smash til den og bli kvitt den...... ler
lillemor88 sa for siden:
haha den var go;)
går det bra med alle?
til tross for mega fysenhet og div, viste vekta 105,2 i dag.. håper og se 4 tallet snart:D
nå skal jeg snart ned og tattovere meg(gleder meeeeeg)
en liten nyhet er at svineinfluensan har kommet til jobben min og det syntes jeg ikke noe om!
ha en god lørdag, hvis dere vil kan jeg legge ut et bilde når jeg er ferdig hos tattovøren.(vææær så snill si at dere vil a:)) hehe
haddeee
frifuggel sa for siden:
Når jeg når "matchvekta" skal jeg også ha meg ny tatovering! Har noen få fra før, da strategisk plassert på steder som ikke gjerne sagger.. ;) Har gitt de til meg selv som premie for vel utført arbeide, i forbindelse med fødsel, ferdig utdanning, ferdig videreutdanning... :D Ingen store. Mannen er ikke spesielt glad i dem, så planen min er å ha den neste, og siste, et sted han ikke ofte ser, nemlig (kors-) ryggen min... :cool: Så kan jeg kose meg med planleggingen mens jeg venter på Dagen :D JA, jeg vil se bilde!! :stortsmil
Lurer* sa for siden:
:lol:
Den ligger fremdeles uåpnet i kjøleskapet stolt
Og klart du må legge ut bilde Lillemor!!!!
Jeg kunne ikke tenkt meg en tatovering, men syns det er fint på andre.
I dag skal vi på 1år bursdag, har lagd gele jeg skal ha med og skal snrt lage litt krem til å ha attåt, hadde egentlig tenkt at jeg skulle få spise kake, men ombestemte meg...vil så gjerne neg 1,5 kg til for sa tipper jeg inn i en ny 10kilo klasse (om dere forstår hva jeg mener)
Tutte sa for siden:
JA, lillemor88, vil veldig gjerne se tatoveringen. Er ikke mer enn et par mnd siden jeg tok to stk. Premie til meg selv :)
Ikke så store planene her i dag. Det er helg og fri, deilig :) Har endel skolearbeid som skal gjøres, og ellers skal jeg bare slappe av og kose meg ! :) Skulle kommet meg ut på en god tur, men det er blitt utsatt til i morgen. Klarte å falle ned trappa på torsdag, så ryggen er fortsatt ikke helt samarbeidsvillig !
Ha en riktig fin lørdag :)
tinus76 sa for siden:
Heisann!!
Helt fersk ED bruker melder seg inn her.
Det jeg syns er litt merkelgi er at sammen med bleier og våtserivetter i stellebagen nå, må jeg ta med meg litt ED mat i tilfelle vi spiser ute, og mest sannsynnligvis skal vi til svigers etter byturen. HEHE. Litt rart syns jeg.
Jeg er jo ganske fersk mer ser at det er "sosial spising" som kan bli det verste. Men kostveilederen min sier jeg kan ta meg et glass pepsi max i sånne tilfeller - og det hjelper på. Jeg drikekr hverken te eller kaffi, litt latte da. Sjokoaldedrikken har jeg til frokost, og det er godt å ha noe annet enn vann å drikke på resten av dagen og.
Jaja, min første helg på dietten dette. Syns det hjelper veldig på med å melde seg inn i dette forumet og møte likesinnede!!
Ha en flott helg alel sammen! Jeg kommer nok innpå en tur på kveldinga og ':)
tinus76 sa for siden:
Kjekt å se at andre og har premier :) Første store delmål er å komme ned på 80 kg, da ahr jeg peilet meg ut en litt dyrere veske mannen har sagt han vil kjøpe til meg da <3
Lurer* sa for siden:
Heisann Tinus76:)
Velkommen inn til oss, har skravles det ogftem og det er en fin gjeng som støtter hverandre
lillemor88 sa for siden:
heihei=)
velkommen tinus:D
fler som unner seg premier ja:) så bra!!!
6 timer var jeg på tattoo sjappa i dag.. 4 timer brukte han på og tattovere... au:( hihi sliten og ikke helt i form.
er litt redd for svine influensan siden fler på jobben min har fått det nå.. så får vente og se.
ha en god kveld.. skal snart legge meg, helt slått ut.
byeee:D
tinus76 sa for siden:
Lillemor - den var jo helt nydelig da!!
Dattera mi på 5 klarte å få med seg litt av Miami Ink på TV'en her om dagen. Lurte fælt på om hun kunne få en sånn, kanksje ønske seg til jul LOL. Litt tidlig :D
Vi var på en av våres favoritt lunsj plasser idag, Ostehuset, for de som er lokalkjente. Mannen kjøpte en Cæsarsalat til meg, tenkte jeg kunne plukek ut tomat, agur og salat. Men utenom salatblad så var det ost, tre forskjellige brød med smør og krutonger... :rolleyes: Jaja, ungen likte visst det da, så ble saltablad på meg. Så ble det til at vi gikk til svigers og der hadde alle kylling og jeg suppen min. Etter det gikk det i chips - men jeg klarte å holde meg - så innstilt på å ikke spise det :ja: :stolt: Min første lørdag - håper det varer!!
lillemor88 sa for siden:
hahaha, ja en smule tidlig kansje.. men kansje klar for et klistremerke tattoo eller noe?;)
da har du vert flink... fortsett sånn:D
kost meg med en liten pose bacon svor i dag jeg da... hvis jeg er bedre i morgen skal jeg skeie ut med litt drinker... fotball kamp og pub.. håper jeg er frisk!:rolleyes:
tinus76 sa for siden:
Hehe, og av alle ting så fulgte jo en slik med i Elias chipsen. Hun har hatt det flere ganger før. Farfaren lurte fælt på hva edt var som falt ut av posen mens hun jublet!!
Bacon svor, hørtes godt ut.
Mannen sitter her og spiser litt taffel sticks, han klarte å skjule det lenge, men men. Går greit, jeg sitter litt ifra ham - han ser på James Bond for ørtende gang!!
frifuggel sa for siden:
Den var fin, skikkelig fin... Hva står det på den? Min kinesisk er litt rusten.. :D
lillemor88 sa for siden:
haha litt rusten a gitt:p:D
kina tegna betyr tro håp og kjerlighet. de hadde jeg der fra før så skulle bygge på den på en måte=)
syk blitt jeg:eek::(
frifuggel sa for siden:
Fiiiin tattoo.. Og er du "heldig" nå, så har du nøff-nøff syken, og trenger ikke vaksinen.. Hehe God bedring! :klem:
Lurer* sa for siden:
Uff, lillemor håper du ikke har fått sbineinfluensan ( iog med at det var flere på jobben som hade det). :klemmer:
Det var en fin blomst du har ordnet det! 4timer! Wow, det får en si!
Jeg er stolt, kom meg igjennom bursdag i går. Med medbrakt oppsi pizzasnurer, gele og krem. Nå gleder jeg meg til veie dag i morgen!
tinus76 sa for siden:
Lurer* - det er jo kjempebra!!! :heia:
Jabba sa for siden:
Flott tattoo ! Hvor mye betalte du? Mannen ønsker seg en tattoo og jeg lurer på om han skal få en i bursdagsgave av meg....
Lurer* sa for siden:
Innom for å si hei!
lillemor88 sa for siden:
bra luerer:D det føler veldig godt etter man har gått gjennom en slik utfordring:)
:) jeg har sovet i hele dag, er fortsatt ikke i form.. kroppen verker og jeg har tydligvis feber for våknet helt våt:(
får se i morgen da om formen er like dårlig må jeg desverre vurdere nøff nøff infun:(
men tusen takk for koslig tilbake meld på tattoo og sykdom:D
den var til 4500 men jeg fikk betale 3500.
måtte jo leve også da sa jeg=) hehe...
nå har jeg stått og knoten med og ta på flast selv, er ikke så greit når samboer ikke er hjemme:P men får testet smidig het i armene da.
den vaksinen har ikke jeg lyst til og ta:S har dere? i nedre eiker som jeg bor er det ikke satt av tid for den på en mnd så da er vel alle smitta uansett tenker jeg.???:confused:
får legge meg ut på sofaen litt jeg da..
haddeeeee;)
lillemor88 sa for siden:
en del skrive feil ser jeg.... jeg knotet med plast hvis dere lurer. og ifluensa da...og lurer ikke luerer hihihihihi.
Lurer* sa for siden:
:klemmer:lillemor, håper du kommer deg,
Jeg har ikke bestemt meg ang vaksinen enda, men jeg syns det er verre å ta avgjørelsen for ungene. Tenk om vi bestemmer oss for å vaksinere dem, så får de en bivirkning de ikke viste om...om 10år..uff....ikke lett dette.
tinus76 sa for siden:
Det der sliter jeg også med - hva skal jeg gjøre med ungene - kjenner jo ikke til bivirkningene...
Kitt sa for siden:
Men hva tenker dere om akkurat deres barn eller noen i nær familie blir svært syke og dør fordi de ikke er vaksinert, eller dere drar med dere smitte til noen som dør?
Er ikke lett uansett, men jeg kommer til å vaksinere både ungene (10 og 16 år) og meg selv. Gubben er i høyrisikogruppen(blir innkalt til fastlegen når vaksinen kommer) og jeg skal vel jobbe noe på sykehus før denne pandemien gir seg.
Og det er ikke noen ny type vaksine vi snakker om. Den er veldig lik andre vaksiner av samme type (influensavaksinen som produseres hvert år), er vel utprøvd på mange mennesker og har blitt distribuert over store deler av verden allerede!
Carisma sa for siden:
Man kan bli påkjørt og dø om man går ut av døra, men skal man da bare sitte inne? Livet er en risikosport...
Kitt sa for siden:
Jeg syns ikke det kan sammenlignes!
Eller jo, men jeg ville nok komme til en annen konklusjon enn deg!
Dersom man ser seg for, bruker refleks, ikke går midt i veien og ellers tar sine forholdsregler er det meste trygt, selv høyrisikosport!
Vandrer man rundt på E18 derimot.......
Tar man vaksinen, kan det også gå galt, men da har man i det minste gjort alt man kan for å unngå smitte for seg selv og sine nærmeste!
Uforutsette ting kan skje med alle! Noen faller ut av et vindu i 6. etg og overlever uten store skader, andre snubler i fortauskanten og blir lammet for livet av en hjerneblødning!
Man kan ikke beskytte seg mot alle farer i livet, men man kan vaksinere seg mot en potensielt farlig sykdom som allerede har krevd mange liv bare i lille Norge!
Tutte sa for siden:
Ja, jeg synes virkelig at vi må få lov til å premiere oss selv når vi når målene våre ! :) Vi er jo så flinke ;) Neste store mål meg er 30 kg ned, så nå er det bare å jobbe mot d ! Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal premiere meg selv med da, men det blir nok ikke noe problem å finne ! ;)
Tutte sa for siden:
Kjempestilig tatovering du har tatt ! :) Den likte jeg veldig godt :D Har lyst på flere tatoveringer jeg, men ikke så lenge siden jeg tok to stk. Kanskje det blir en ny når jeg når minus 30 kg målet mitt ;)
Håper formen din er bedre :)
Tutte sa for siden:
Ja, jeg skal også ta svineinfluensa-vaksinen ! Jeg vil gjøre det jeg kan for å ikke bli smittet selv, og for å ikke smitte menneskene rundt meg !
Forstår at det gjerne ikke er så lett å bestemme seg, og å bestemme seg for om en skal vaksinere barna. Men her er det hvertfall ikke tvil om at det blir vaksinering !
vaskeklut sa for siden:
Jeg har absolutt ingen planer om å ta den vaksinen. Jeg syns det er altfor mye hysteri rundt dette. Jeg er absolutt ikke interessert i å ta en vaksine man ikke kjenner bivirkningene til, og jeg er i hvertfall ikke interessert i å risikere å bli dårlig om ti år, eller kanskje ikke kunne få barn f.eks på grunn av den. Men det er nå meg. Risikogrupper og eldre burde kanskje ta den, men jeg har trua på at de aller aller fleste med vanlig helse kommer seg greit igjennom den.
Carisma sa for siden:
Å ta vaksinen er nesten som å la VG vinne... :rolleyes:
Sambo har sannsynligvis hatt svinepesten tidlig i høst, og han var nesten ikke syk. Blir dårligere av en vanlig forkjølelse. Og han har høy BMI....
vaskeklut sa for siden:
Haha! Godt sagt :D Jeg har trua på å vaske hendene litt oftere og ellers vanlig hygiene. VG vinner ikke over meg! :D Spis sunt og godt, drikk masse væske. Så tror jeg nok man kommer seg igjennom hele greia uten en vaksine vi ikke vet for mye om enda. :helsesjek
lillemor88 sa for siden:
hihi:D
veldig enig i det at man ikke vet bivirkninger frem i tiden...
har vert og testet meg i dag, så får vite om jeg har nøff syken eller ikke i løpe av uka.. men sykemeldt ut uka da.
tatton min er også preget av sykdom.. den er fyll av lilla og blå merker og den er irritert..
ikke en veldig bra dag for og si det sånn.
og jeg savner syke godteposen!!!!!!!! snufs.
vet noen hvordan man lager marsipan? er den god?
:confused::rolleyes:
Kitt sa for siden:
Ikke bruk for mye søtstoff! Da blir det bare rar smak! (Syns jeg da!)
Carisma sa for siden:
I dag har jeg overrasket meg selv ved å være i ketose :eek:
Det forteller vel egentlig bare hvor lite jeg spiste i helga.. :flau: På lørdag glemte jeg å spise, og kom på det før jeg skulle ut. Så da ble det bare en skyr med litt fløte.
I går var jeg sliten etter bytur og spiste lite eller ingenting, og det lille jeg spiste var vel ikke akkurat anbefalt lavkarbokost :_plystre:
Så at jeg allerede er tilbake er intet mindre enn et lite mirakel. Full skjerpings en stund nå så slipper jeg alt dette ut og inn tullet!
Lurer* sa for siden:
Jupp, det er derfor det en diskusjon her hjemme. Vi har ikke bestemt oss for det ene eller det andre, det er vel noen uker til før vi "vanlige" kan få vaksinen, så vi har heldigvis litt til å bestemme oss på.
Var åsvømte i går, og det var tungt. I dag ruslet jeg hjem fra jobb 4timer fortidlig. Kvalm, varm, kald. osv. Fikk sovet litt før mannen og ungene kom hjem, så nå er formen noe bedre. Kommer meg nok av gårde i morgen også, skal bare jobbe frem til kl 12...skal til tanlegen.
Lurer* sa for siden:
Glemte det viktigste det var veie dag i går
:heia: minus 2,2kg!!!!
vaskeklut sa for siden:
gratulerer :D kjempeflink er du!
jeg selv har gått opp 2 kilo etter en helg med nesten BARE høykarbo:o knis. jaja. det var noe jeg hadde latt meg selv gjøre, og forberedt meg på. var nemlig med på å arrangere en konferanse i helga, og da ble det (de få gangene jeg spiste) altfor mye høykarbo, aaaaaalt for lite vann og veldig lite fett. men, jeg hadde gitt meg selv dette. nå er jeg back on track, og jeg må si det føles godt å spise lavkarbo igjen.
jeg tror forresten jeg er blitt skikkelig upopulær blant naboene i andre etasje. jeg hengte nemlig opp en lapp om at de måtte se til å rydde inn all skiten sin. de hadde masse rot liggende strødd i kjelleren, istedet for å putte det inn i boden de har til disposisjon. makan altså. jeg er ikke interessert i å vasse i andres rot når alle boenhetene har sin egen bod med mer enn god nok plass i! de ble sure, men noen som ser hvor det bryr meg eller? :D :cool: dra ned et øyelokk og vise hvor mye det bryr meg
Lurer* sa for siden:
Er det ikke litt deilig med en slik helg da Vaskeklut, jeg koste meg forje lørdag, og gikk opp 1,1kg. Så dette er nok mye vann som skulle ut igjen:)
Hvis de blir sure fordi du ber dem rydde etter seg, så la de bli sure. Enig med deg, ikke noe gøy å tråke oppi andres rot.
vaskeklut sa for siden:
jo, det var SKIKKELIG godt å sette tenna i et par brødskiver og potet bl.a :P jeg tror nok det er mye vann ja, og jeg satt nesten ikke rolig i hele helga. var oppe og gikk konstant! og ikke minst i trapper. så jeg håper og tror at de forsvinner ganske fort igjen :)
ja, vettu! de må få være så sure de bare vil for min del :D men de har heldigvis rydda nå :D hihi. jeg har en tendens til å få det som jeg vil når jeg blir gretten :P makan altså. voksne mennesker burde klare å legge ting inn i bodene sine istedet for midt på kjellergulvet.
Carisma sa for siden:
Åh, vi har en sånn parkeringsnabo! Plassen flyter over av møbler, madrasser, plastposer fulle av dritt og til og med papir! Skikkelig stilig når det har vært påsatte branner i mange av naboblokkene (bla den store dødsbrannen like etter jul).
Styret har sendt massevis av klager til han, men det synker ikke inn. Den dagen så mye som et papirark detter over streken til min plass skal jeg F*** meg leie et selskap til å kjøre bort driten på hans regning! Så det så!
vaskeklut sa for siden:
hahah!! gjør det :D og post bilder av det her :D jeg heier på deg:cool:
sånne idioter burde lære på den harde måten. de tullingene oppe er visst småsure.døra vår sto litt på gløtt, i det de kom bråkende ned trappa (for en time siden. er det ikke meninga man skal være stille om natta?! greit, jeg er et nattedyr, men det er ikke de andre jeg bor med :confused: ) begynte de å dytte igjen døra så det brakte! dette er ikke første gangen de bråker om natta. nå begynner jeg å bli irritert, for de har stue rett over soverommet mitt. og jeg har varsla om at jeg hører ALT som foregår der. de burde vel ta hintet da?? møkkafolk. de få gangene jeg vil legge meg tidlig så går det ikke,fordi det er så lytt her, og de har ikke skjønt at man kan dempe stemmer og ikke trampe hardt rundt når klokka passerer 2300... det er fryktelig irriterende å måtte følge døgnrytmen til noen andre :S
what dæven do i do?
Furine sa for siden:
True med å ringe purken? Fins det ikkje noko lov om at det skal vere stille etter eit visst tidspunkt?
alven85 sa for siden:
Hei:)
Dumt spørsmål kanskje; men er det noen som gidder å bli litt bedre kjent med meg? Som har overskudd og ork til å hjelpe meg litt, virker som forumet her er ganske åpent (og det er kjempeflott)!! Men jeg kunne tenke meg en liten venn her inne.. En som jeg vet hvordan jeg har det når jeg ser meg i speilet å hater det jeg ser osv.... Noen som kan støtte meg litt, og som jeg selvfølgelig kan støtte tilbake!!! Håper noen skjønner hva jeg mener...
Stikker snart på aftenvakt. Ønsker alle en fortsatt fin onsdag!:):)
Yonah sa for siden:
Du, det er mange venner her inne:klem:
Jeg skal med glede følge deg om du lager deg dagbok/journal!
Jeg startet i mars og har gått ned 16kg, først 6mndr på ketogen diett og nå på Fedon Lindberg.
Hva du skal velge må du nesten velge selv, men jeg kan anbefale begge deler;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.