Ferdig med legesjekk, slapp unna med tre stikk.. Hva ER det med de som tar blodprøver?!?! Har gått til samme dama i snart tre år, og enda har hun ikke skjønt at hun ikke kommer til å treffe blodårene i armen, at de eneste brukbare årene jeg har er oppå hendene. :confused: Kanskje neste gang.. Nuvel. Fyr i ovnen, god bok som venter, har fri idag, jobbstart imorgen. Blir mest jobb fremover, ferdig søndags kveld, så disse timene idag skal NYTES. Når bare huset får litt mer temp, så skal jeg trene litt, og så ta en aldri så liten "spa-dag" på badet. Kjøpte boblebad i sommer, og nå brukes det flittig, fryser sånn på tær og fingre, er ikke vant til sånt, jeg.. Har kjøpt ny, svindyr, olje til å bruke i karet, tenker jeg spretter den flaska idag. Skal bli godt.. :) Ha en fortsatt fin dag, alle sammen! :klem:
Da er jeg igang med dagen også. Har sykla ei mil på trimsykkelen nå, og har en pause før jeg skal ta de siste fem km. Må få rydda litt i huset etterpå, for vi får besøk i ettermiddag. Er ikke i form til besøk i dag, men har ikke hjerte til å avlyse for akkurat denne gjesten.
I morra skal jeg og ta blodprøver, og må si jeg kjenner igjen det du skriver frifuggel. Det er stort sett flaks når de finner blodårene mine, så det blir noen stikk i løpet av disse dagene... :rolleyes:
Siden vi snakker om bøker her for tida, så kan jeg jo si at jeg driver og leser Salvadoreña av Cecilia Samartin nå, og er helt hekta... Var vanskelig å legge den fra seg i går kveld, så det ble litt sent...:p
I dag er det forøvrig tacorester til frokost, og det er ikke akkurat å forakte...:D
Vekta ligger nå jevnt 500 gram over minstevekt, men den SKAL ned igjen!! Henger nok i litt enda fra de utskeielsene jeg hadde da jeg var syk. Jaja...;)
Åh, det er ikkje noko kjekt når dei må stikke og stikke.. Slik var eg når eg var lita, og opp gjennom heile oppveksten. Eg såg ut som ei blå nålepute etter kvar gong...
Men siste åra har det heldigvis vorte betre. Eg har ei åre i høgrearma som eg VEIT fungerer, og eg peikar den ut kvar gong og seier at DER skal dei stikke. Bingo :D
jeg og har trasige årer:rolleyes: på høyrearmen heelt ute til høyre er d EN som funker! når jeg lå på sykehuset fant de da fort ut at d var ikke vits i å prøve annet, så jeg var sykt bla etter 10 dager på sykehuset, med blodprøver annenhver dag:(
uansett da, så spiste jeg gryte til frokost, rester :D denne MÅ dere prøve den er så godt, og smaker helt annerledes.
1 boks fløte, ha evt. litt vann i hvis stor porsjon, men blir ikke så tykk da.
kalkun elr kyllingfile 2-3 stk
2-3 store ferske champinionger
halv paprika i små biter
tykk bacon (stjernebacon er knall, 1/3 av pakken kanskje) i ferdige spisestykker.
1 ts pesto
1 ts sennep
hiv fløten, pesto, sennep, og paprikan i kjelen, og begynn og kok. I mens steker du kyllingfilen i store spisestykker, så har dette oppi kjelen. deretter steker du bacon, når d er ferdigstekt har du oppi skiver sopp og steker d litt sammen. har alt oppi kjelen. kok til d begynner å tykner. jo lenger d står og putrer jo bedre:D
jeg scrapper i dag jeg da. begynner på julekalender nå.
Hehe, er den blodåra akkurat i knekken på albogen? Der er mi! Funkar kvar gong, takk og lov!!
Høyres ut som ei spennande gryte, forresten! Trur det er første gongen eg har sett sennep OG pesto ilag i noko. Har sjølv restar frå gårsdagens shepherd's pie til lunsj i dag, gler meg allereie! :D
Hei og hå - lite som skjer her i gården bortsett fra litt overtidsjobbing (igjen!!!!) Nå må det snart bli slutt, for jeg vil ikke gå i samme felle som i fjor høst da jeg endte opp med å jobbe 150 timer overtid på 2 mnd :(
Men jeg har fått trimmet skikkelig i dag - hadde en to-timers tur i skogen etter jobb, og både kropp og hode hadde veldig godt av det :D
Flink du har vært å trimme i dag! Jeg har droppet det i dag, men jeg litt dårlig samvitighet. Men sønnen kom hjem etter høstferie med farmor og farfar i går kveld, har vært borte 1 1/2uke borte. Så det var koslig å se han litt i ettermiddag og i kveld.
Får se om jeg kommer meg på svømming i morgen....eller så kan jeg finne frem rockeringen....
Var ikke meningen å jobbe så mye, men pga diverse uforutsette greier så endte jeg altså opp med å jobbe 12 timer i snitt hver dag :(. Men det er mye mindre nå altså, blir vel ca 30 timer totalt i hele år tenker jeg - og det kan jeg leve med :p
Svømming..... høres herlig ut, det skulle jeg absolutt fått lagt inn som aktivitet.
Altså, nå skal dere høre. Jeg jobber jo som vikar i Rema-butikker, og da sitter vi som regel veldig mye i kassa. I et ledig øyeblikk i dag valsa jeg litt rundt kassen og rydda, og kom over den der "helsekosthylla" alle butikker har. Og hvaaa ser jeg der? Jo, jeg ser noe som heter "Phase 2", som påstår at det stopper karboinntaket?! Noen som har prøvd det og kan bekrefte at det er like bullsh*t som jeg mistenker det er? Eller? Jeg ble fryktelig nysgjerrig på det der altså. :confused:
ang. mens! JA, d er normalt, 3 uker forsinka sist jeg da:cool: vi lever farlig helt til jeg får neste mens for da skal jeg sette inn nuvaringen;) men er jo så vanskelig å vite ca eggeløsning når ketosen kan forskyve ting i begynnelsen:rolleyes:
snikveide meg i dag, back on track! heldigvis! 107,6 kg, d var d jeg veide forrige uke, så nå er jeg på null og har fortsatt 5 dager igjen til veiedag.. slapper litt mer av nå:p
i dag skal jeg på min første time på spenst! hvor jeg gleder meg. ryggener fortsatt vond, såjeg skulle få skreddersydd program for ryggen:rolleyes:Men tenkte meg på stram opp time på torsdag da.. føler at sånne timer går så fort og du blirvirkelig ødelagt etterpå, kroppen jobber mer enn du aner:p
men før d skal jeg og Mali ta bussen til trondheim. skal innom skolen å treffe gammelklassen min,såskal jeg treffe ei venninne:D
I går kveld laga jeg min første adventskalender og jeg var så stolt at hodt på å sprakk :P
hvis dere vil se litt av min hobby så legger jeg ved en link her ;)hihi
Dette produktet har vært diskutert her før og de fleste opplevde at den ikke virket.
Og hvorfor ta tabletter når du kan spise riktig? Tror neppe du kan hive innpå med melkesjokolade og ta phase2 bare for å bøte på skaden.
Prøv å søk på phase2 /phase her inne. Jeg har ikke prøvd selv og skal heller ikke.
Nå har jeg kommet inn etter en tur på 45 minutter. Brr, på tide å ta frem stillongs, jeg er iskald på lårene. -4 minus i dag, skikkelig vinter jo, nå begynner jeg å tro at snøen er kommet for å bli, så om den blir borte i neste uke, da blir jeg skuffa... Det er jo så lyst og trivelig ute nå.
På jobb.. :p Egentlig fint med sløve formiddager noen ganger ;) Begynte på penicillin igår (bihulebetennelse), og føler meg allerede 50% bedre. Dvs at jeg nå er rimelig 100%, siden jeg fungerte på halv fart i ukene før... Hehe
Kaldt idag, var minus 4 da jeg startet på jobb, men nå er det rundt null. Får bruke resten av denne sløve formiddagen til å lete etter en dekkforhandler som har de vinterdekkene jeg ønsker meg.. Med pigg! Annet funker ikke i bakkene heromkring. De er glatte som bobsleigh-baner til tider.. :p
Morn!
Lang dag dette for meg allereie, har ikkje sove sidan 2 i natt, vakna då med null stemme, gugg og glye og knallvondt i halsen og hoste og hoste og null sjans å sove noko meir. Merka litt når eg åt middag i går, men det var berre litt ekkelt i halsen. Har heldigvis ikkje feber! Men har vore hos lege (må det i Belgia..) og er sjukmeldt ut veka med luftveginfeksjon (ingen gris i sikte). Så då blir det å ta det rolig til over helga. Har heldigvis mykje god, bra mat i hus, så skal vere prøve å vere flink og ikkje sprekke!
Fint ver her, og har nett sett til livs sein frukost med egg og bacon. Nam!
Ha ein fin dag!
Oi! Der var det mye fint å se på der!!! Du er flink!:) Masse god inspirasjon for meg som er en hobbyist som nettopp har begynt å teste ut kortlaging...
Har nettopp kommet hjem fra bytur nå. Var oppe to timer tidligere enn vanlig, så jeg var rimelig trøtt og gåen i morges. Traff en av mine hyggelige svogere på bussen, så da ble dagen så meget bedre! Labdama traff blodåra mi på første forsøk, etter å ha skrevet seg huskelapp siden sist... Hehehe:D
Var en tur innom senteret på vei hjem igjen. Både mamma og en av svigerinnene mine har bursdag i morra, så da måtte jeg jo ha gaver til dem. To julegaver fikk jeg med meg i samme slengen, så jeg nærmer meg stadig mer ferdig... Handla med meg litt grønt, kylling og nøtter før jeg slengte meg på båten hjem igjen.
Gikk forresten på vekta i morges, og nå var den gått ned til 100,8 etter å ha sosa et par uker oppe i 101tallet igjen. Ble jo med på minus 5 kilo til jul, og nå har jeg i det minste MINUS! Hehe:p Riktignok bare 100 gram minus foreløpig, men minus er minus...;)
Nå skal jeg bare slappe av litt før jeg tar dagens sykkelrunde. Blir vel godt å bli varm i kroppen etter å ha vært ute i kulden, tenker jeg...
I morgen er det veiedag igjen. veeeldig spent på resultatet.... Tenk om jeg får se 5 tallet.... Tviler på det meeen... Litt dumt i kveld. Besøk hos svigermor, og spiste to kornmokjeks med brunost på, og to biter pære... jaja, spiste i det minste ikke halve pakken da... Jeg kommer meg på begrensingene. Det er en innvendig kamp. Men håper jeg en gang vinner..
Flink du var Mokki! De indre kampene er harde, og at du kun spiste det lille der er jo kjempe bra!
Jeg har vært hjemme med ungene i dag, planleggings dag. Så vi ruslet bort til en annen mamma som var hjemme, 40minutter en vei:) Så det har blitt litt mosjon på meg:)
God morgon!
Takk for det, Imse! Så friskt og godt det må vere med tur i nysnø! Her nede er det også byrja å bli kaldare om natta, men på ingen måte nær snøtemperatur. Kanskje like greit, for Belgia stoppar opp når/om det kjem snø! ;)
No kosar eg med på sofaen under teppe med laptop og ein god kopp te.
Gratulerer Mokki med fin vektnedgang! :)
jeg er så lite kravlesyk i dag... sliten tror jeg er grunnen.
vært oppe siden 5, på stram opp time, og har ei svært sutrete datter i fanget i hele dag:rolleyes:
Jeg har egentlig ment å si det til dere som har snø, Imse i allefall. Tenk at dere har snæ som ligger i begynnelsen av oktober! Kjenner jeg syns det er deilig at det ikke her her. Men jeg gleder meg til snøen ...men kunne tenke meg at den ventet 1mnd tid:)
Men jeg er enig med deg Imse, det blir så mye lysere når snøen legger seg på bakken. Åh, jeg syns høsten er en koslig tid. Har tent i ovene og på bordet lyser det i levende lys. (må ha det i en stor glass bolle sik at snuppa ikke får tak i det)
Hva skjer her i kveld da? :) Jeg småpjusker litt her hjemme, fyrer i ovnen og har tent lys :D Lurer på å ta med meg lysa inn på badet og tappe vann i badekaret og en dæsj med badesalt :D
Jeg skal ha det til lørdagskos jeg :D akkurat nå er jeg fremdeles så mett at jeg hadde ikke hatt sjans om jeg hadde fått den slengt etter meg engang.. eller.. jeg hadde nok fått ned litt :p
flere som har fått meg seg den nye VG reklamen forresten? let me tell you 'bout the birds and the bees, the flowers and the trees.. hehehehe.. Den er GENIAL!! :lol:
Må trekke på smilebåndet hver gang jeg ser den jeg. :lol:
Sitter og tenker på alt jeg skulle ha gjordt, det er deilig å være hjemme aleine, men jeg kjenner at jeg snart finner senga i stede. Så får jeg heller stå opp med ungene kl 6 og jobbe litt i huset da.
Jeg husker den gangen det å stå opp før kl 9 i helgene var utenklig, nå er jeg glag bare jeg får sove til 8!
Jeg har vært oppe kl 6 omtrent 6dager i uka (mannen pleier å ta en dag i helgen) i 1 1/2år nå. Snuppa har ikke sovet noe særlig lengere om morran. Og når jeg var i permosjon så stod jeg opp kl 6 sammen med mannen, for å kunne ta en kopp kaffe før unga våknet. Det er utrolig hva man venner seg til. Men jeg er ikke den om er opp halve natta heller da:) Livet har snudd litt.
Og du kan jo banne på at dersom ikke unga vpkner kl 6 bså vpkner jeg kl 0630 av at det er stille i huset, og begynner å tenke ekletanker og må opp å se om ungene puster gal.
Hehehe.. ;) Godt at du får en dag å sove utpå da :D
Pleier å være flink å legge meg i 10-11 tida, men er likevel i skikkelig sovemodus når klokka ringer på morran. Så får nyte å sove lenge i helga så lenge vi har mulighet til det :D En gang så kan det hende det blir slutt på å ligge å dra seg. :)
Jeg har ferie nå - har hele 9 dager med fri før jeg skal tilbake på jobb! Hva i alle dager skal jeg finne på??? Jeg kommer til gå på veggen......ler
Må ha noe å gjøre hele tiden liksom - blir fryktelig rastløs!
Også er jeg litt redd for at hvis jeg kun blir sittende å "daffe" så kommer jeg til å sprekke big time når det komme til søtningstoffer (som jeg nå på 9 dagen holder meg 100% unna)
Har jo masse bøker jeg kan kose meg med da....og så burde jeg vasket ned kjøkkenet....men vi får se hva det blir til.....
Jeg har KUN drikki grønn te og vann i dag :D:D 2 store imsdalflasker etter jeg satte meg ned med middagen :D Og jeg pleier å drikke mest vann på jobb egentlig. Ganske sløv med vannet hjemme...
Hei, så flinke dere er allesammen. Jeg er forholdsvis nystartet på Atkins... lavkarbo...
jeg har holdt på i 6 uker nå... men jeg synes ikke jeg går så mye ned.. jeg har gått ned ca 5 kilo... og jeg har veiedag i morra. Vet ikke om jeg spiser feil jeg rett og slett.
Her er et eksempel på hva jeg kan spise en dag.
Frokost: Enten litt rester fra middagen dagen før (med minimalt grønnsaker da)
Eller en frokostpannekake med bacon, litt ruccola, bittelitt småhakket tomat.
Lunsj: Rester etter middag, eller en salat med mye proteiner og litt ost i, med dressing uten sukker (passer på innholdet av karbo)
Middag: En stor stekt kjøttbit m/ salat eller blomkål/broccoli. Eller mat laget i ildfast
form... feks kjøttdeig, litt løk, babymais.. blandet med creme fresh og fløte..
og ost på toppen...
Så koser jeg meg med en halv sånn Atkins Karbo Bar til kvelden...
Dette er sånn ca hva jeg spiser hver dag...
Er det noen som kan gi meg noen tips?? Hva gjør jeg feil..
Jeg mener jeg burde gått ned mye mer enn jeg har gjort. Jeg veide 122,9 kilo når jeg startet og har som sagt tatt av litt under 5 kilo.
Setter pris på alle tips og råd....
NB: Ketose stixen min viser lilla hver dag... ikke den sterkeste lilla.. men den nest sterkeste...
Klem
Birgit
Du Birgit, du har gått ned masse du! Det er ikke slik at alle kraftig overvektige raser ned i vekt på lavkarbo. Jeg har gått ned 15kg siden mars, men jeg har kost meg og føler at jeg har kontroll på ting og jeg går ikke løs på en hel isboks noe mere, jeg kikker ikke engang på boksen om den står på bordet og mannen og ungene spiser.
Følger du opplegget til Atkins slik det er beskrevet? Spiser så mange grønnsaker du SKAL spise? For meg ser det ut til at du kanskje ikke gjør det. Legger du til en og en matvaregruppe og så og så mange karber i uka som du SKAL?
Sånn ellers synes jeg du bare skal slappe av og glede deg over 5kg mindre. Om det virker mindre, så sleng 5kg mjøl i en sekk og gå tur også prøver du en tur uten sekk, da kan jeg hilse og si du gleder deg over de kiloene!
Er heilt enig med Carisma og Isme, ingen dårleg vektnedgang du har hatt!
Eg har sjølv gått ned ca 7kg sidan midten av mai på generell lavkarbo, og det er IKKJE raskt, men eg synes det er heilt ok, eg kjenner meg lettare og klea mine er meir romslege, utan at eg har stressa med vekta. Akkurat no står det litt stille med meg, men eg har ikkje tenkt å stresse med det, eg har all verda med tid. Det har tatt nokre år å få kiloane på, så då skal det få ta litt tid å få dei av også. Lettare å halde seg til det når ein har det fint på vegen.
Har starta dagen med ein steikt nakkekotelett med svartrot (scorsonerrot), etter å ha sove 12 timar! Fin start på dagen!
Hei foresten Furine! Og du 5 kg på 6uker, prøv å fokuser på hva det hadde vært uten lavkarbo.
Jabba, ferie i 9 dager høres helt nyedig. da hadde jeg kasnkje hatt muligheten til å få orden på dette huset. Men jeg forstår tanken om at sprekken er nærmere når man går rundt å surrer i huset hele dagen. Men dette klarer du! Og om ikke annet så får du henge litt her inne:)
Det er nydelig vær her hos oss i dag, men jeg har ikke kommet meg ut enda. Fikk sove litt lenge i dag,og måtte lage meg omelett....rydde litt i huset. Drømme meg bort om nytt garderobeskap til gangen, regnet på det 5000,-. Må nok sjekke konton litt i kveld....men jeg vet at dersom vi begynner med skapet i gangen så har jeg lyst å renovere hele rommet....og da blir det fort dyrt:)
Det trenger ikke bli så dyrt. Vi var hos Garderombemannen og så på garderobe, og fikk tips om at de hadde messetilbud helga etter. Da fikk vi 45% rabatt. Og så gikk vi for en ferdig pakkeløsning inni, i stedet for de litt fancy tingene vi hadde sett på først. Så der sparte vi 6-7000. Mangler bare at sambo blir ferdig med å sette det opp... :rolleyes: Litt lei av å ha klesskapet over hele leiligheta :cool: Poenget mitt var egentlig at hvis man sjekker litt rundt på alternativer så kan man spare 50/60% av den prisen man tror.
I går formiddag var vi på skogtur og fisketur, fikk litt trim da:) i går kveld var jeg og sambo på date, og d bli kyllingsalat,med hvitløkssaus, og unna meg litt mais:p tvilerpå at jeg gikk ut av ketose. gidder ikke sjekke en gang, for toleransen min har gått opp tror jeg.. har jo vært ut av ketose 1 gang og d var kl 23 etter mye alkoholkonsumering:rolleyes: var jo i ketose neste morgen igjen, så kanskje den jeg hadde drukket så mye veske at d ikke vistes og synes var tåkete:eek: haha
gleder meg til veiedag jeg nå:D denne uka er bra!
sambo skeia ut med en bolle i går og kebabtallerken! han ville jo ikke for min skyld da.. men jeg unner ham d når han først er ute av ketosen..
Må skryte litt av han da; 20 kilo!! siden mars:D og veier 84 kg nå.. pondus har han enda, og mer å ta av, men han føler at alle musklene hans har forsvunnet etter ketolysestart.. og er ikke motivert til å trene:rolleyes:
jaja,mine tanker etter ei fin helg.. håper alleandre hadde ei god helg også! i dag skal d ryddes og vaskes her i gårn:p
Høres koselig ut med date! Vi burde også blitt flinkere til å komme oss ut av huset og gjøre noe sammen - selv om det er kun blir på kino eller en liten tur på pub-en.....
Vi har to gutter på 15 og 9 år og eldstemann burde jo virkelig være i stand til å passe minstemann. Men så har det seg slik at eldstemann har Aspergers syndrom og elsker å bestemme og styre - slik at minstemann blir hans personlige slave med en gang vi er borte..... så det er ikke så ofte vi gjør det.....
Han trenger dessuten masse forberedelse (helst dager i forveien) slik at det er vanskelig å ta ting på sparket.... Men, men - kanskje neste helg???
Vaskedag her også :rolleyes: Gleder meg ikke så forferdelig masse, men det må gjøres :rolleyes: Veiedag i morra, er veldig spent.
I dag skal jeg også lage kake og ha med på jobb i morgen. De skal få vanlig kake da.. Jeg tenker å ha med meg litt sjokoladekrem jeg da. Har tross alt bursdag :D:D
Husk at målinger på morgenen ikke teller, for man har sannsynligvis ketoner i urinen uansett pga mange timer siden mat. "vanlige" folk kan også ha ketoner i urinen på morgenen. Mest sikkert resultat er på kvelden ca 2 t etter siste måltid. ;)
Har båret inn min ærverdige ergometersykkel.. Den har vansmektet i garasjen fordi jeg har syklet på vei og kjørt bil, istedet. Mest det siste, kanskje. :o Men, har vært flink i noen uker nå med å trene, kjente det var på tide med litt variasjon, så nå har jeg tørket (pusse-) støvet av den, og gitt den en plass i stua. Må jo nesten bruke den, da ;) Blir når sambo har fått på seg joggeskoa og skygga banen, men tenk, det regner... DA kan man ikke jogge, nemlig, når man har sånne fisefine, spesialtilpassa joggesko at de ikke tåler regn! :rolleyes: Tror jeg holder meg til mine, kjøpt-på-salg-og-gulle-gode, joggesko når den tid kommer. De tåler både vann og er pyntet med ørlite hvitmaling på tuppene.. Go' skoa.. ;)
Har en ellipsemaskin stående i stua vi.. Men her ventes det ikke på at gubben tar på seg joggeskoa nei, men snarere at han skal ha en ettermiddagsdupp eller jeg får jaga han ut litt ;)
Flinke dere er som har trening apperter hjemme. Jeg vet svigers har en trimsykel stående, kanskje jeg skal ringe å foreslå at jeg kan låne den litt.
Denne uka har det ikke blit svømmin på meg, og jammen dukket ikke tanta rød opp i dag, så veiedagen i morgen ser jeg ikke frem til. Jeg syns jeg leste at noen av dere har fått utsatt mensen på denne kuren, jeg har hatt mens ca hver 14dag siden jeg begynnte!!! gal snart
Ja, hjemmetreningsapparater er faktisk veldig kjekt... Jeg synes det er veldig tiltak å dra på senter og trene (utslitt før jeg kommer dit...) og kan ikke jogge, men sykkelen på stua den får kjørt seg...;) Jeg sykler i ukedagene når mannen er på jobb jeg da, og ser på tv samtidig:D
Nå skal vi straks i bursdag til min søte svigerinne. Hun har bestilt lavkarbo/glutenfri sjokomoussekake fra meg, så da skal jeg også holde meg til den. Hun er veldig interessert i det jeg driver med, så jeg slipper iallefall å bli prakka på alle mulige usunne ting da...
Jeg og mannen driver og planlegger økonomi og diverse stæsj i forhold til å få barn nå... Litt mye å tenke på siden jeg ikke har/vil få rett til fødselspenger og sånn, men vi er flinke til å tenke alternativt og planlegge heldigvis... Ønsker å prøve ganske snart (når jeg har vært stabil med blodprøvene noen måneder til...), så får vi se hvordan det går...;)
Har en av de derre løpe-marathon-og-alskens-andre-løp-mennene, jeg.. Joggesko de fleste dagene :) Og god oppbacking når det gjelder egne treningsmål, selv om han nok var en biiiiteliten smule sjokkert over pulsen min på hardtrening.. Hehe.. Glad den går ned, da!
Åh, så spennende! Hadde jeg vært litt yngre, så hadde det blitt prøverør på oss, også. Kan jo få i utlandet (tidl. øst-europa, f.eks), men har ikke mindre enn to venninner som har prøvd, og fått brystkreft (og ingen barn). Tror hormon-behandlingen er årsaken, jo eldre vi er, jo mere puttes det i oss, for å gjøre oss verpeklare.. ;) Må jo sies at fire venniner har fått barn, da :) Verdens fineste smårollinger, og et par som er "små-store" blitt.. Er glad de norske legene er mere restriktive, og følger ordentlig opp! Tvi tvi, både med den store planen, selskapet og syklinga :)
Ja da prøver jeg på i gjen i morgen.... !!!!! Har skeia ordentlig ut i helga...buhu---:( skulle jo ikke d...men d bare fortsatte, og har sittet inne hele helga... Blir ikke noe 30 kg i minus av dette... :(
Så i morgen mandag er det egg og bacon til frokost.. salat til lunsj og kylling til middag. Og jeg må visst planlegge måltidene og ha ting klart, ellers så går dette dårlig. Ketolyse jeg prøver.
Noen som veit hvor lang tid det tar etter en reell sprekk og komme i ketose igjen ?? Huff ja det er no ikkje vits og angre heller, har kost meg masse masse da!! Men det kan jeg jo også gjøre med ketolyse maten !! ; ) jaja... fortsett og ikke gi opp !!!!!:)
Og då var helga snart over, gitt! Helgane går altfor fort, alltid.
Eg ser fleire har leita fram ergometersykkel og anna apparat. Go for it! Eg har ein ergometersykkel også, men den har gjort ein strålande jobb som stumtjenar siste åra ;) Eg burde eigentleg drage den fram igjen, og komme meg i gong på Wiien igjen (moro, men brettet dreiv og blacka ut heile tida sist eg brukte det, noko som totalt øydela moroa), men no skal eg først bli fullstendig guggefri (antibiotikaen har gjort sitt, er mykje betre!), så skal eg byrje på eitkvart.
Har laga lavkarbolasagne med squash i dag, og vaniljepudding (enkel crème brûlée-oppskrift eg fann her inne, men uten noko søtt på toppen) som var kjempegod, samt baka Karins brød. Elles har det berre blitt huslige ting, sidan eg teknisk sett framleis er sjukmeldt, ut denne dagen.
Jimmys Girl, det er definitivt viktig å planlegge maten når ein held på med dette. Men du skal sjå at det går seg til og blir ein vane ganske raskt. Eg har nett gjort klar frukost og lunsj til både meg og min kjære for morgondagen. Har for så vidt gjort klar lunsj for fleire dagar (kjekt med middagsrestar!).
En katastrofal helg er over. Så da er vi i sving igjen mandagen... Ny uke med nye muligheter. Egget koker inne, litt fiskepudding og rømme, og tomat/agurk og te så er frokosten fullkommen:D
I dag er jeg sur på meg sjøl.... Har hanglet litt gjennom dagene pga jobbsituasjon, og generellt stress, og etter å ha trent med utslitt på tirsdag kom jeg meg ikke i gang igjen heller. Selv om jeg veit jeg er avhengig av treninga for å holde på humør og fokus.
Og kom en hendelse som "toppa heile driden" i helga.... Så jeg tryna i en boks med is i går :mad: Spiste hlavparten (på rekord-tid :rolleyes:). Men det var ikke verdt det Ble syyykt dårlig! Og i dag våkner jeg til enda et avslag på jobbsøknad.... Ikke lett å motivere seg til å fortsette søkinga :nei: Tror jeg maler litt dør i stedet.
åååååhh, forsikringsselskapet ringte og d ser dårlig ut.. hvordan i alle dager skal vi tryllefrem 75 000 kr, for å fikse fukt, sopp, osv :/ ikke har jeg jobb og ikke ser d ut til at jeg får jobb heller.. søker og søker.. må vel levere et par i morgen også ..
:klem: til deg Carisma, hørtes ut som du trengte en.
Jupp, enig med deg fruine, denne kuren krever plannlegging. Jeg har ca 66 frokost lapper i fryseren, to minutter i mikron og hiver de i vesk aså har jeg varm frokost når jeg kommer på jobb. Dette finner du ut av Jimmys Girl.
Mokki, det er rett holdning. Har man driti seg ut så er det bare å stable seg opp på beina igjen:D
Og malleleo, du trenger også en :klem: håper dere finner ut av det. fukt og sopp høres ikke bra ut!
Dagen har vært veldig fin. Kom hjem til ferdiglaga middag og greier :D Ikke hverdagskost ;)
Kaka jeg hadde med på jobb forsvant, og jeg bidro ikke :p Hadde med meg litt krem med kakao og sukrin istedet jeg :D
Jammen var det hardt å stå opp i dag og gå på jobb.. Hadde lyst å berre krype under dyna igjen og bli der. Er ganske gåen i kveld. Det har vel kanskje ikkje heilt sleppe taket i meg, det som heldt meg heime sist veke.
Kva i all verda gjer ein når forsikringa ikkje dekker fuktskader...? Trasig! Håper det løyser seg, Malleleo!
Hadde squash-tagliatelle med min sjølvmiksa ta-det-du-har carbonarasaus til lunsj i dag, det var ei positivt overrasking! Kjempegodt! Og ganske gøy når kollegaer lurer på kva du et, for det ser godt ut og luktar godt ;)
Skal på tur med jobben i morgon, som varer heile dagen, berre håper eg kan "ordne meg" matmessig. Føler meg uglesett når eg skal ete i lag med "vanlige folk". Men det er kanskje berre inni hovudet mitt? Maten er inkludert i opplegget, så får berre snirkle meg gjennom det på eit vis! I morgon er det vel forresten vegedag hos meg. Eg prøvar å ikkje tenke for mykje på vekta, eg synes sjølv eg har meir utbytte av å ikkje tenke så mykje på det.
Har laga vaniljesaus i kveld, tenkte vi skulle kose oss litt etter middag, med bringebær og heimelaga vaniljesaus. Mmmm :)
Slenger meg med på denne tråden jeg, ser ut som et hyggelig sted. :)
Er rimelig fersk når det gjelder lavkarbo. Har bare holdt på en uke med Atkins. Så langt synes jeg det er positivt. Slipper å sulte sånn som på andre lavkalori-kurer jeg har prøvd før. Er kjempeglad for at jeg ikke har noe søthunger, kan se andre spise sjokolade, uten å måtte ha.:D Trodde ikke det var mulig, jeg som var helt avhengig.:)
Verdt å teste ut, Lurer! Eg ser at andre har kokt squashen på førehand, men eg berre blanda den i sausen på slutten av koketida. Og så varma eg den oppatt til lunsj i dag. På den måten vart ikkje squashen ihelkokt. Kjempedigg!
WOOOHOOOO:D:D:D 106,0 kg!! gått ned 2,5 kg denne uka!
bøtta på med vann og minimalt med krem;)
håper du hadde en fin dag i går celest!
jeg og skal prøve juksetagliatelli, litt lei brokkoli..
og takk for klemmen! min onkel som er bygningsingeniør skal hjelpe oss å VINNE:D så x fingrene for at d går...
skal på barseltreff i dag, da skal jeg servere, knaskegulerøtter og agurkmed dip, og spekeskinke med kremost inni, evt kanelsnurrer mamma har lage til de som ikke er på slankern :P vi er faktisk 4 stk på lavkarbo og 2 ketolyse:)
men snuppa har feber da.og har vært mye våken i natt, spydde i går. den ene hjørnetanna opp har brytti gjennom, men tror alle 4 holder på å komme og at d er derfor hun er litt syk:(
Åh, dere er så flinke! Jeg for min del har IKKE vært så flink :P Hatt en litt voldsom utskeielse.. -Igjen. Jeg har tendensen til en skikkelig utskeiing en gang i måneden, rett før uka setter i gang. Det blir jeg virkelig ikke kvitt, altså!! Noen andre som har det likt? Evt noen råd? Spiser fett og lite karber så det holder, men så kommer de dagene rett før mensen da, og da skakkjøres hele greia. Hm. Ser ut som at pms-trollet bare tar helt av :o
Jaaaja. På'an igjen nå, med lite karber og masse vann og urtete uten søtning. mmmm. Jeg må bare ha te når jeg sitter og gjør skolearbeid.. :p Sitter med en innleveringsoppgave nå, som jeg bare ikke får til!:mad: argh.
Heihei. Vært litt treg her inne siste dagene. Men har det bra.. Ikke vært noe videre flink i matveien. I går benyttet vi finværet og gikk i kosgen og laget middag på stormkjøkken. For å gjøre det lettest mulig siden det hele var veldig spontant og på ettermiddag ble spaghetti napoli hemetikk til middag... Men prøver å ha kontroll og ikke ta helt av i løpet av dagen.
Akkurat spist frokost. Egg og bacon. Avsluttet med "dessert", krem med mandler og litt jordbærsyltetøy. Ble aaaalt for mett. Drukket en liter vann også.
Jeg merker at jeg har drukket for lite vann denne uken. Det virker som nedgangen min avhenger veldig av vannmengden. Mend et er jo egentlig gammelt nytt. Må bare oppleve det selv...
Jeg går ikke ned et gram om jeg skeier ut en gang hver 14.dag, da hadde jeg stått helt stille.. Så jeg prøver å planlegge ting på forhånd og alltid ha ferdig mat i fryser og kjøleskap, slik at vi bare kan ta en spontan tur og jeg slipper å skeie ut.
Jeg har det egentlig greit jeg.. fnis.. Og så lenge det fungerer og jeg går jevnt ned så stresser jeg ikke. ER ikke så lenge til 10kg er borte og det er fra sommeren, så det har jo gått fort egentlig.. For at jeg skal klare å kunne leve slik som dette, så må jeg ta slike utskeielser. Lavkarbo blir min hovedmåte å spise på, men jeg må gi meg selv rom for å f.eks spise en is om jeg vil. Bare det ikke blir hver dag.
Skulle jeg stoppe helt opp over lengre tid i forhold til nedgang så får jeg gå i meg selv og tenke litt mer.
blir du ikke fristet til å skeie utenda mer da? nårn først er i gang liksom?
tørr ikke å skeie ut jeg:rolleyes: såå redd for at jeg skal klare å stoppe:eek:
skulle egentlig på trening i mårest, men snupp hadde over 39 i feber, så her er d en rolig dag..
spist alt for mye spekeskinke i dag, så blir vell vanndame i disse dagene da:rolleyes: HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG? kan ikke alle sammen skrive hva de har til middag den dagen de skriver her?
er så matlei ser dere, at gubben kommer snart hjem og jeg harikke starta på middag en gang for jeg har ikke lyst på noen ting:(
morn!
jeg sitter og koser meg med en kopp te mens jeg leser pensum. denne gang er temaet mobbing, utrolig interessant og trist lesning..
anyways, malleleo! du spurteo m hva vi skulle ha til middag :D
jeg skal ha marinerte svinekjøttstrimler (sånn ferdigstrimlet i marinade fra rema) som jeg heller litt fløte over, og raspa blomkål, evt litt løk. og kanskje litt grønt til :D sinnssykt godt!
heihei!
da var arbeids dagen over og middagen spist.
idag ble det: stektsvine kjøttbiter, bakon med sqash paprika og brokkoli stekt i fløte med ost over og inn i ovnen til gratinering.. mmm var kjempe godt altså=):D
nå er det rett i dusjen og så blir det en meget tidlig kveld på meg tenker jeg.... bare få med meg middag halv 8 hos meg eller no:p
Tja, det kunne gått verre matmessig i går! Eg snirkla meg gjennom dagen, men enda opp med å ete nokre ting eg ikkje burde, fordi der ikkje heilt var alternativ, og eg ikkje orka å gå svolten i timesvis. Denne plassen vi var på hadde eigen patissier-kokk, og søren heller, dei hadde FANTASTISKE greier, blant anna minicroissantar med mørk sjokolade (eg åt ein), og makronar, creme brulee, sjokoladeganache, bær med pikekyss, og alt i små, lekre porsjonar... Eg åt litt creme brulee og litt bær, men det vart faktisk for søtt! Kanskje like greit? Dei hadde forresten ei vanvittig god villsvingryte til lunsj, med ovnsbakt sikori og tyttebær til, mmm! Så det var ikkje så gale :)
Vegedag i går ja, hadde gått ned 200 gram sidan sist veke. Lite, men greit. Går i alle fall ikkje oppover.
Har kjøpt meg ny jeans i dag, sikkert eit halvt år sidan sist, sist var nok før eg byrja med lavkarbo. Kjempedigg å komme seg inn i ein storleik mindre enn sist! :) Hadde egentlig tenkt å vente med å kjøpe kle, men i dag var freistinga for stor. Lei av gamle, slitne jeans!
I dag er det forresten heimelaga kjøtpudding med stua svartrot til middag. Trur ikkje svartrot er så mykje brukt i Norge, men det er veldig mykje brukt her i Belgia. Har funne ein versjon på boks med 4 karbar per 100g, så dei gir eg meg sjølv lov til å ete. Ein kan kjøpe dei ferske også, men det er ganske mykje arbeid med dei, så det blir på boks i dag. Surrar dei med litt smør, salt, pepar og godt med muskat! NAM!!
middag? Squash tagentalla i carbonarasus, med sjarlottløk og bacon :sikle: var bare helt nydleig, har dere ikke spist det til middag enda? Lag det i morgen!!!!
Vaskeklut, der er ferdig te. Eple og kanel, smaker nydelig med noen dråper melk:)
Middagen spiser jeg nå... Ble rimelig forsinka da vi kastet oss av sted for å se på vinterdress på europris til Dokka ( og ikke hadde de liten nok heller).
Nå spiser jeg eggerøre av 3 egg med purre i, en halv tomat, en halv paprika, litt agurk og kikerter. Også har jeg laget dobbel porsjon og den blir frokost i morgen når vi skal på tur.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.