< Tilbake til oversikten

30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

vaskeklut sa for siden:

Jeg påtok meg ansvaret for å lage skravletråd jeg!

Prat i vei! Hva er planene deres for uka?

Hva spiser dere til frokost?

Yonah sa for siden:

Morn morn! jeg er ikke helt våken enda... sto opp halv sju og det var 3 timer for tidlig. Jeg har sovet dårlig pga alle doturene( 4 turer..), masse vann som måtte ut ja, jeg gikk altså ned 1.7kg fra midnatt til halv åtte!

Denne uka har jeg gått ned 200g! Enda jeg trodde vekta skulle stå stille, jeg har hatt så masse vann i kroppen, fingre og ankler har vært veldig hovne, men i dag føles det litt bedre.

Jeg har fått storebror avgårde med skolebussen og mannen fikk jentene til barnehagen og er bare hjemom en tur nå for å spise frokost mens han spekulerer på jobben han skal starte på i dag( handicaprampe på kirken her).

Planer for uka? Aner ikke, nte stillheten, etter en uke med en hper gutt som hadde vannkopper uten andre plager enn masse prikker som knapt klødde( dvs ikke før det kom skorpe på..).

Frokost? Aner ikke enda, jeg må komme igang først:D

sma sa for siden:

God morgen!

Er en stund siden jeg har vært her nå, og jeg kjenner at jeg trenger dette forumet for å klare å holde fokus. Så nå skal jeg prøve å være litt mer aktiv her. :)

Frokost har jeg ikke spist enda, men jeg kjenner at eggerøre frister. :)
Planer for uken? Vel, det hender masse på jobben for tiden. Vi har fått inn en ny kunde hos oss, og det er alltid litt stressende. Men det går nok bra som vanlig. Det krever dog en del ekstra jobb for meg så da får jeg ta fritiden som den kommer. :)

Yonah sa for siden:

Nå har jeg fikset meg cottage cheese med creme fraiche og paranøtter. Blir vel egg el.l senere. Også tror jeg at jeg skal lage kjøttpudding, må bare tine noe kjøtt først. Nannah la ut en oppskrift på dette i sted. Og kjøttpudding er veldig godt og kjekk mat, stekes i form og skjæres opp og masse godsaker i!

sma sa for siden:

Kjøttpudding altså? Det høres jammen godt ut. Jeg får surfe rundt litt på oppskriftsforumet og kikke rundt litt på alle de nye oppskriftene som har blitt lagt ut. :)

Elizabethcita sa for siden:

God morgen!!

Jeg starta dagen klokka ti, og har egentlig bare sittet foran pc'n og halvsovet... Hehehe ;) Har ikke kommet meg til frokosten enda, men eller og meller mellom omelett, salat med masse stæsj eller kjøttdeigform. Jeg trenger litt inspirasjon om dagene, for vekta har plutselig stabilisert seg halvannen kilo over minstevekt de siste ukene. har jo begynt å sykle, så kanskje jeg bygger litt muskler, men merker at det er lettere å skeie ut for tida også ja...

Denne uka skal jeg til legen og ta stoffskifteprøver igjen. Ellers skal jeg nyte dagene hjemme alene mens mannen er på jobb. Har diverse hobbyprosjekter på gang som jeg skal kose meg med, har blant annet begynt å lage kort, og det er artig det!! :) Ellers planlegger vi såvidt min tredveårsdag om noen uker, og min søte, snille svigermor har tatt på seg ansvaret for både hus og det meste av maten!! Så da blir det egentlig bare for meg å finne ut hva slags lavkarboalternativ jeg skal ta med meg.

grotingeling sa for siden:

God formiddag alle sammen :)
Jeg startet dagen kl 0600 i dag, og inntok min sjokolade-frokostblanding (ED-produkt) etter ankomst på jobb i 7-tiden. Hadde en herlig start på dagen med å måle meg med målebånd, og kom til at jeg tilsammen har minket med 49,5 cm :D. Ble i kjempehumør og fikk ny motivasjon, så nå føler jeg at dette kan bli en god uke. Skal til lege på onsdag for å sjekke status og finne ut om jeg nå skal over på fase 3 i dietten, men regner vel med å fortsette i fase 2 fram til ca jul. Ellers er det bursdagsfeiring på torsdag og så har høsten kommet for fullt her på vestlandet - og jeg liker høsten, masse herlige farger, mye vær (er kjempefasinert) og ikke minst masse kos inne. Ellers er planen å slappe av!

mokki sa for siden:

God dag. Her var det deilig å være tilbake til normale dager. Har spist høykarbo i helgen, og har vært så dårlig i magen. Aner ikke om det er maten, eller det at jeg lever på sterke smertestillende siden fredag pga en intens tannpine (gleder meg til tannlege besøk i morgen).
Frokost i dag var oopsie roll med ost.
Har spist oopsie til lunsj nå, samt 0,0% youghurt og noe skinke. God og mett men ikke tung i magen:)

Spent på uken nå. Har en jobb å gjøre etter helgen, samt at jeg nok samler endel vann denne uken pga mens i annmarsj..

Da ble det deilig salat til frokost, og nå vurderer jeg hva middagen skal være. Har fortsatt igjen ostesaus fra gårsdagens fiskemiddag, og lurer på å putte den oppi en gryte med kjøttdeig og bacon bl.a. Nam! :p

I dag har jeg sykla ei mil på trimsykkelen min, og klarte augustplanen min med god margin. Legger ny plan for september nå, med 20 mil i løpet av måneden. Her skal man sannelig bli sprek!!!

Minni1 sa for siden:

Hei hei. Vi er syke hele gjengen. Har ikke fått handlet på en stund og merker nå at det begynner å blir ganske så slunket i kjøleskapet som er lettvint å spise når en ikke orker å lage mat. Fant en pose hasselnøtt kjerne i skapet på lørdag og går å småknasker litt på dem. Det har også blitt frokosten min i dag. Ikke den opptimale kosten, men jeg har ivertfall klart å holde meg unna brød og slike ting. ( har spist litt egg og salat og slikt i tilegg)
pr 100gr så er det 6 kh. Hele pose er på 250 gr. og på to dager har jeg spist halvparten. det er jo ikke så gæærnt det tror jeg.

Har lest at nøtter kan være en partystopper, men akurat nå er jeg mest opptatt av å ikke skeie ut med mye kh bare fordi jeg er syk.

Yonah sa for siden:

Er du sjuk, så er du sjuk:klem: God bedring!

Lurer* sa for siden:

God bedring Minni1:klem:

Frokost? Husker jeg et da, den var kl 6 i dag tidlig....neida, det var frokostvaffler, men tror det var siste morran de ble spist, ikke forde de ikke var gode, men d\for mye karbo.

Nå skal guttungen på allidret, jeg og snuppelure skal være hjemme og kose oss. Så skal jeg ut i butikken og fylle opp en ganske så tomt kjøleskap....eller tomt for lavkarbo mat:)

Kommer nok innom i kveld og skravler litt, om det er noen andre her. Og så må jeg fyle ut journalen min.

Heiså lenge

mokki sa for siden:

Noen sm vet om antibiotika virker inn på vekten?
Har fått meg en svææær infeksjon i en tann og er nå på antibiotikakur. Har en aldeles grusom tannpine...
Så nå spiser jeg bare det jeg orker. Allerhelst ikke noe, for mat gjør at det verker bare enda mer.

Yonah sa for siden:

Tja, infeksjoner virker i allefall inn på kroppen. Jeg får vann i kroppen ved sjukdom, sliten og belastet kropp osv. God bedring!
Kroppen får en del å jobbe med når den får antibiotika og har en infeksjon.

Carisma sa for siden:

Ville bare tipse om smoothie, drukket med sugerør... så får kroppen litt næring til å bekjempe infeksjonen.... :o

God bedring!!

vaskeklut sa for siden:

ååh, stakkar! bra tips over her ja; smoothie med sugerør. god bedring!

Lurer* sa for siden:

:klem: God bedring Mokki!

Jeg sittter på jobb, skal egentlig jobbe litt overtid, men trengte noen minutter å koble av. Så da måtte jeg stikke innom her og se hvordan dere hadde det.

Jeg kjenner at jeg er sliten i dag, har lyst på GODIS!!! må prøve å komme meg igjenom butikken uten å stoppe i den hylla ønsk meg lykke til

vaskeklut sa for siden:

Ah, jeg har vært på ikea og rema i dag. og sett maaaasse godteri! og i tillegg har vi en stooor skål sjokolade på stuebordet. men GJETT hvem som ikke har kjøpt/spist? :D hih.

lykke til, Lurer* !

Carisma sa for siden:

Hvorfor slik selvpining? Kast den! :ja:

Minni1 sa for siden:

Enig.:)

vaskeklut sa for siden:

Heheheh, jaaa! Jeg vil! Men den er ikke bare min, det er de andre to jeg bor med og sin. Hu ene kjøpte til oss da hu var ute på reise :)

I'll be strong!

mokki sa for siden:

Da var dagens frokost inntatt. Et stort glass vann og 3 oopsier med hvitost. Ja, og et kokt egg.

Nå skal jeg straks krype tilbake til sengen og pleie meg selv. Tannen er ikke god...
Ha en fin dag alle sammen.

Jeg har foresten drukket ca 1,5l vann allerede i dag. Så begynner å bli flink.

Lurer* sa for siden:

Flott Vaskeklut at du er sterk! Jeg klarte meg igennom dagen i går jeg også stolt.

Uff, Mokki den tann høres ikke god ut!

Jeg har vært å trent i dag, svømt 50minutter! Er VELDIG stolt over meg selv! Når jeg gikk opp av bassenget føltes beina tunge som bly, det var helt nydelig å sitte litt i bobblebadet.

Jeg kjenner at jeg lurer på hvordan jeg skal komme meg igjenom søndagen, da er det 60årsdag fra kll10-19 hmm jeg får ha med litt blomkål på innerlommen og håpe på koldtbord:)

vaskeklut sa for siden:

Ja, vi er bra flinke :D

Fantastisk at du har svømt i 50 minutter da :eek::D

Hmm, kan du ikke ta kontakt med verten og spørre om hva som blir servert? Si det som det er, at du må ta hensyn til hva du spiser og derfor tar kontakt med vedkommende. Så kan du evt snike inn litt hjemmelagd mat på kjøkkenet før festen begynner, og be kokken om å merke maten med Lurer* (evt ditt egentlige navn :cool: )? De har jo ingenting med hvorfor du må ta hensyn, det må de bare respektere! :) Lykke til!

Yonah sa for siden:

Morn!
Jeg er treg i dag, forsov meg og bråvåknet klokka ni av at 4 åringen skrek. SÅ jeg duret ned trappa og fant henne på badet, hun skulle ha plaster( ikke noe sår, men plasterhjelper på alle vondter;) ). Jeg spurte hvorfor og hun sa: Jæ datt da jæ sku vaske gølve, jæ sølte sjokomjølk... da først hørte jeg at tv`n sto på og duret ut på stua der 6 åringen så på barnetv( de hadde satt på selv), på bordet sto en mjølkekartong og en sjokomjølkboks, sjokomjølk utover bordet, en bøtte på gulvet, og brunt vann utover gulvet... Prinsessa hadde sølt ut sjokomjølk og henta seg klut og vann og prøvd å vaske sjøl:love: Jeg fikk vasket opp sølet mens jeg igrunn hadde litt panikk fordi jeg ikke hadde hørt at de sto opp sjøl.
Så fikk jeg tatt opp og stelt Dokka og satt i gang sondematen og laget frokost til de andre to og en porsjon tacosalat til meg.

Nå skal jeg lage meg litt kaffe og slappe av litt etter den bråstarten... Det er fortsatt noen brune flekker på gulvet, men gulvet må tørke skikkelig, så får jeg støvsuge opp hundehår og vaske gulvet når mannen tar med seg ungene på torsdagstreffen i menigheten i kveld.

Filakia sa for siden:

Høres ut som en "herlig" start på dagen, Imse...

Selv er jeg trøtt og demotivert til en sosial samling i avdelingen i kveld. Tror jeg melder forfall... Det er delvis pga altfor lite søvn (selvforskyldt, legger meg ofte for sent...), og delvis at jeg omsider kom igang igjen med ketolyse-kosthold i går, etter 3,5 ukes pause.

vaskeklut sa for siden:

Sukk. Jeg fortalte ei venninne at jeg er begynt med lavkarbo.. Og endte opp med å få masse kjeft og snusfornuftige meninger om at det var usunt med alt fettet, og at jeg måtte trene masse, for det kom til å ødelegge kolesterolet mitt osv. Og jeg fortalte at det var en livsstilsendring, og det brukes for å gå ned i vekt osv.. Da fikk jeg bare en sur kommentar om at det var ikke ensbetydende med at det var sunt, og det var ikke alltid sunt å slanke seg.. Så der satt jeg da, med lavkarbomaten min stekt i masse smør og fikk lite lyst på den.. :( Det der syns jeg var en skikkelig motivasjonskiller, det å få sånne snusfornuftige og sure bedreviterkommentarer.. Hjelp?:hylgrine:

Filakia sa for siden:

Æsj, folk skal alltid komme med sine meninger og "gode råd", selv om man ikke har bedt om noen mening/råd.

Husk at DU har satt deg inn i dette, og mener at dette er riktig for DEG. Da er det revnende likegyldig hva en "room mate" mener...

Du får prøve å gi henne beskjed hvis hun begynner igjen, og si at "Jeg takker for ditt engasjement, men dette er mitt valg, min kropp, og ikke oppe til diskusjon." Det er enklere sagt enn gjort å svare sånn, men noen trenger åpenbart å bli satt på plass, høflig, men bestemt...

Lurer* sa for siden:

Imse, det hørtes ut som en tøff start p ådagen, håper at flekkene er borte og at dagen ble litt bedre etterhvert:) Det er guffent når man ikke hører at unga har stått opp og ordnet seg selv. Bra det bare var sjokomelk de skulle ha:)

Kipern Vaskeklut! Ikke noe kult å få huden full og bli demotivert på stedet! Men som Filakia, det er du som har lest deg opp på tema. Jeg har ikke fortalt så mange i min omgamgskrets at jeg har begynt med lavkarbo heller. Har noen FANTASTISKE kollegar som har vært i gjennom lavkarbo kurer og de stiller opp med gode råd og veiledning. Men ellers er det vel bare mannen og mamma som vet hva jeg driver med. Føler ikke for å anonsere det til alle å enhver. Det må liksom komme naturlig i samtalen. Men det er ikke akkurat noe som jeg tar opp midt under kaffepraten. Men klart situasjonen krever det så skal jeg fortelle det. Det er jo ingjen ovverraskelse at jeg er overvektig, så om jeg prøver å gå ned i vekt må jo bare være positiv:) Og jeg er strålende fornøyd med lavkarbo så langt.

Filakia, håper du fant en løsning på kvelden:klem:

Skravle syk i dag ser jeg:) Har akkurat lagd en STOR posjon med lavkarbo lapper, skal få dem kalde og hive dem i frysern. Nå har jeg nok frokost i mange uker fremover. Hadde tenkt med på å prøve oopsier i dag, men tror det får bli i morgen.

Carisma sa for siden:

Gå inn på søk, velg utvidet søk, og finn alle tråder startet av Pål her inne. Der står det masse bra informasjon, og veldig gode argumenter for hvorfor de tar feil :ja:

mokki sa for siden:

Usj. Jeg går opp i vekt denne uken. Det er fryktelig demotiverende. Ja, skeiet ut i helgen, men det har jeg gjort før. Får bare håpe det er pga infeksjonen og mensen som er på vei...

Føler meg litt jojo nå på slutten av uka, har blitt mange sene kvelder selv når jeg vet jeg skal opp tidlig neste morgen :rolleyes:. I dag sovnet jeg rett og slett av :sove:, og kom nesten 3 timer for sent på jobb - starter normalt kl 7, men i dag ble den altså kvart på ti :flau:.

Mensen denne uka så vekta har vært noe opp siden mandag, men det går selv vel til neste uke tenker jeg - ikke noe stress. Og legebesøket på onsdag var i alle fall motiverende, alle kiloene jeg har gått ned i sommer er rent fett :D. Fortsetter i fase 2 de neste 6 ukene til neste kontroll, og det er helt greit for meg.

Snart helg og da skal jeg gjøre minst mulig, bare tasse litt rundt i hagen og samle sammen utemøbler og diverse som må i hus etter sommeren.

I dag er det en trøtt frue som tusler rundt her... Fikk selvfølgelig ikke sove i natt, og lå og tenkte på dagens oppfølgingsmøte på jobb istedet. Skal dit klokka tolv i dag.

I dag skal vi på middag til svigers, og det blir spennende å se hva som blir servert der. Hun har selv diabetes, og vet i tillegg om kostholdet mitt, så jeg regner med at det blir noe jeg kan spise med god samvittighet :)

Håper alle sammen får en flott helg!!

mokki sa for siden:

Som forventet gikk jeg litt opp denne uken. Men ikke så mye som fryktet. Bare 300g. Regner med det skylder infeksjonen (og kanksje de sterke smertestillende jeg tar og antibiotikaen), eller at mensen trolig dukker opp i løpet av helgen..

I helgen skal jeg på reise. Skal til Lillestrøm i festlig lag. Så blir spennende hvordan det går.

mokki sa for siden:

namnamnam.. Har et brett paprika ostechips stående til avkjøling. Er kjempespent på smaken..

Minni1 sa for siden:

Spennende å høre hva du syns om de.
Jeg syns osteschipen blir bedre når de er laget i microen .

Har veiedag i dag og har gått ned litt. 400 gr. for å være helt nøyaktig.

Har ikke fått vært så mye her inne denne uka på grunn av sykdom på hele familien. Kjedelig, men sånn er det.

I kveld reiser jeg på hyttetur. Blir nok litt karber i kroppen da ja, men skal ikke ta helt av. Og til mandag er det å lete etter ketolyse tilstaden i kroppen igjen.Så får jeg se hvor langt tid det tar før den dukker opp igjen.

Jeg klarer ikke å være helt standhaftig i uker og måneder på dette kostholdet. Det betyr at jeg går ikke så fort ned. Jeg har tatt av 8 kilo og klarer jeg 8 kilo i året som kommer også så er det jo 16 kilo. Det er bedre enn å ikke gå ned noe har jeg funnet ut.

Yonah sa for siden:

Jeg sitter her og strikker og skal egentlig brette klær og henge opp klesvask... Men de dagene ungene er hjemme får jeg gjort null og niks, jeg kan ikek snu r*ggen til Dokka før hun er på vei opp i sofan( og da må hun nipasses, hun har veldig dårlig balanse og ikke noen peil på at hun kan detta ned når hun sitter på kanten), eller lille frøken Dokka tømmer ut kjøkkenskuffer, skap i stua el.l. Dokka er veldig utforskende, slik en normal et åring... Bare det at hun er 2 1/2 år...

Prinsessa sitter og maler og maleskrinet og maleboka har antatt en brunsvart farge;) Dokka har malt litt også, sittet på fanget mitt og dratt penselen over arket og klappet den på arket, så hun har laget et maleri sjøl:love:

Vi tar lunsj når storebror kommer hjem klokka to tenker jeg, vurderer grove pannekaker av noe slag, det er jo fredag.

malleleo sa for siden:

jeg kunne aldri hatt sjokolade i hus:eek:

I går på håndballtrening så forstua jeg foten min ille, og strakk ei sene, pluss at skuldra holdt på å poppa ut:eek: endte med sykehustur og beordret rolige dager uten å belaste foten særlig og gå inne smertegrensen om noen dager... blir lite trening da:(

så i dag har jeg drukket alt for mye pepsi max og alt for lite vann, fordi jeg sitter i ro så mye:oikke vant til d..

veide meg og var gått ned 600 gr. men rekner med jeg går de opp egenlti til tirsdag:(

ikke har jeg fått mensen heller! 2 dager over nå da:confused: forhåpentligvis bare litt sein pgr ketosen!

helga blir altså rolig! skulle egentlig på beseggen, men avlyste pgr knær og nå dette...

god helg:D

linki sa for siden:

nå e snart tredje uke på lavkarbo over...eg syns eg har vore flink..men tror eg spiser litt for lite. vet jo søren meg ikkje ka eg ska spise..frokost og kveldsmat som er verst...møkka lei salat og egg..tror ikkje eg tåler egg lenger,får innmari med mageknip etter inntak av egg..noen som har noen gode frokost/ kvelds menyer å dele...savner litt å tygge på..ikkje bare grøntfor : P

linki sa for siden:

bør ein gå på kosttilskudd når ein eter lavkarbo,og eventuelt hvilke kosttilskudd??

vaskeklut sa for siden:

Tusen takk for støtte, folkens! Det hjalp masse :)

Jeg har forresten lagd oopsie-rolls! Skal de bli myke og fluffy, eller er det meninga at de skal bli litt.. sprø? mine ble myke. Er det bare jeg som syns at man må spise uhorvelig mange for å bli mett? :forvirret

Jeg ønsker det skal knaaase litt, og gjerne være litt mat i det.. Hm. Jeg har lastet ned den der lavkarbo-oppskriftsboka som ligger ute på forumet. er det noen som har tips til hvilke av lappene osv som metter litt? evt kjeks/knekkebrød elns som funker? :)

malleleo sa for siden:

jeg lager lapper, bruker den oppskriften med egg, CC, og ost, så har jeg i linfrø litt soyamel, bakepulver, og fiberhusk. steker dem ganske lenge. ikke smak av egg og mye mat i dem. bruker å ha kremost eller salami på dem jeg da:p Såå godt og ikke spise bare egg og bacon hver morgen.. går foresten an å ha bacon i røra og,, men blir lei av bacon og:rolleyes:

vaskeklut sa for siden:

hm! den høres god ut ja. jeg begynner å bli ganske lei egg sjøl :P men, den fiberhusken.. er den nødvendig, eller kan den erstattes med noe? jeg har lite med penger for tiden, så jeg har ikke råd til å kjøpe! hverken fiberhusk eller sånn ketolysebakemiks-greie.. soyamel har jeg da :D

er det forresten vanlig å bli helt sykt tørst når man spiser lavkarbo? og kvalme+slapphet? skulle egentlig sitte lenge på skolen og jobbe i dag, men måtte bare gå hjem rett etter forelesninga, fordi jeg var så elendig :wacko:

malleleo sa for siden:

fiberhusken har jeg i fordi jeg ble så hard i magen:o trenger den ikke... linfrøene synes jeg er viktig for de gir tyggemotstand.. jeg hiver egentlig i d som er lovlig jeg, som jeg ville hatt i et brød, hadde jeg hatt soyaprotein(tror det er det) har jeg putta i det og;)

første 10 dagene var jeg sykt tørst hadde såre lepper, og holdt på å besvime et par ganger:eek: fordi jeg glemte å spise da jeg ikke ble sulten... og hodepinen var helt forferdelig, men nå er jeg på dag 17 og er helt fin igjen, jeg glemmer av og til å drikke osm jeg skal da, men de værste bivirkningene har gitt seg!:)

arnakristin sa for siden:

Fiberhusk brukes som bindemiddel og det fås kjøpt i velassorterte matbutikker sjekk i hylla for glutenfrie varer, her i Norge koster en 100 g pose fra kr 47,-. Regner med at røra blir litt vel tynn uten. Dersom du har JBK så kan du sikkert bruke det istedenfor fiberhusk. Husk at soyamel har mye kh det er soyaprotein man bør bruke.

PrøveKanin sa for siden:

Da var jeg ned 10 kg :)

Har gått 26 dager på lavkarbo nå, men slankinga tok først virkelig fart da jeg kutta ut cola light og ost... (visste egentlig at jeg ikke tålte ost men spiste likevell..)

malleleo sa for siden:

ja, jeg bruker litt johannesbrødkjernemel og.. og kanskje d heter soyaprotein mel da? er 3 kbh per 100 gr.:confused:

Lurer* sa for siden:

Wow!:heia::spent::heia::spent:Flink du har vært!

Gratulere med fantastisk resultat :heia:

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer, prøvekanin! :D Supert resultat du har fått, må jeg si! imponert

Ellers: Hvordan merker man det om man får i seg for lite fett? Jeg liker å tro jeg får i meg nok, men det gjør jeg helt sikkert ikke:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Slapp, svimmel, melkesyre i musklene av "ingenting", manglende vektnedgang...

linki sa for siden:

sååå bra då!!:D trener du og eller??

linki sa for siden:

kordan ser ein dagsmeny ut for deg då? eg slite litt med frokost og lunsj...vet lissom ikkje ka eg skal spise!

vaskeklut sa for siden:

I see.. Går det i hele tatt an å få i seg for mye fett? Eller skal det være snakk om abnormale mengder da?

Fuffe sa for siden:

Heisann. Jeg vil gjerne være med på tråden deres :)
Så flink du har vært PrøveKanin :D

Jabba sa for siden:

Får du i deg for mye fett kommer det ut igjen på den normale måten - sammen med avføringen. Du får en slags fettdiare......

God formiddag
Denne helgen har utviklet seg til å bli en skikkelig sprekk, så noe englebarn kan jeg vel ikke påberope meg å være. Ble dessverre kjøpt inn sjokolade og potetgull ifbm besøk i gå, og tilslutt greide jeg ikke motså fristelsen. Har nok spist 1/2 pose potetgull og en mellomstor sjokolade tenker jeg, og siden jeg i tillegg ikke spiste mine vanlige ED-måltider i gå så anser jeg dette for min store sprekk så langt. Effekten av sprekken kom i form av urolig mage, slapp og trøtt selv etter 8-9 timers søvn og et enormt søtsug - vekten har jeg ikke en gang sjekket...... Ikke akkurat noe å hige etter nei :nei:

Men nå har jeg kastet alle rester, og vurderer seriøst en uke i fase 1 - vi får se. Tar dette helt med ro og uten panikk, for her er det bare å komme seg tilbake på rett spor

malleleo sa for siden:

jeg og skeide ut med en hav kongen av danmark dropspose(lavkarbo):mad:
og spiste litt for mye karbo i går, så sticksn sank i utslag:rolleyes:
egg og bacon og masse vann i dag!

celeste sa for siden:

Heihei :) Slenger meg med her jeg også :) Alle hatt en fin helg?

celeste sa for siden:

Og forresten.. middagstips tas i mot med takk! :) Står i mellom ostelasagne, pizza eller kyllingfilet med ett eller annet.. Får ikke bestemt meg :confused:

PrøveKanin sa for siden:

hei

Nei trener ikke, men har fått en snodig lyst til å gå en lang tur så det har jeg gjort nesten hver dag siste uka.

Må legge til at jeg dessverre hadde en utskeielse igår (en øl, chillinøtter, 2 pepsi max og kebab )

En dagsmeny for meg har siste uka vært kyllingvinger for 100 kr per dag og vann :P

Men liker også fisk og koteletter / biff osv

Dessverre tåler jeg dårlig ost / Rømme / Fløte og den slags ting

vaskeklut sa for siden:

Ååååh.. I dag er en dårlig dag, altså.. Lagde lavkarbopizza, men den smakte guff, fordi jeg hadde for lite krydder i deigen.. Og så har jeg gått opp 1,5 kilo!! :hylgrine: Jeg skal ha mensen om ei ukes tid, kanskje det har noe med det å gjøre.. men.. ååh. jeg som trodde jeg var så flink nå:(

Lurer* sa for siden:

:klem: vaskeklut! Det er nok mensen som gjør utslaget, jeg var "heldig" å startet på mens dagen, men jeg gruer meg til jeg ser vekte går oppover igjen:(

Men jeg må bare skryte over meg selv, jeg er bare SÅ stolt:cool: Var i 60årslag til pappa og kona i dag. Har ikke fortalt at jeg går på lavkarbo enda.....så var litt spent på hvordan det skulle gå i dag, men jeg veide meg FØR jeg dro og det gjorde at jeg fikk jern-kraft:)

Men så serverte så grei mat. Luns rundstykker og kaffe. Dette var stående bufe, så jeg hentet meg kaffe og fant frem lavkarbo lappene fra veska:)Til middag var det 3 retter. Forrett var parnesan, med spekeskine, salat og asspargis:nam: så var det kokt laks med poteter, agurk og saus. Heldigvis hadde jeg snuppa på fanget så hun gommet i seg potetene mine:D. Og til dessert var det jordbær i fløte, de ordnet snuppelure alt av. Og når kaffen ble servert så ble det kun kaffe på meg, klarte å ikke smake på marsipankaka! Jeg gleder meg til å veie meg i morgen, håper denne dagen gjorde utslag:)

Lurer* sa for siden:

Så koslig med nye fjes:)

Lurer* sa for siden:

Jeg prøvde denne i går, og den ble bare helt knall! Denne skal bli et fast innslag i helgene!

celeste sa for siden:

Nettopp trena jeg nå. Skulle vel helst ha spist noe, men finnes ikke sulten. Lurer på om jeg skal prøve meg på litt agurk og dipp :D Oi.. jeg skulle jo bake brød eller noe i kveld og jeg :rolleyes::rolleyes:

Lurer* sa for siden:

Tihi, jeg skulle ha lagt oopsie i kveld, men har utsatt det til i mrogen. Kommer meg ikke opp av sofan:)

Flink du har vært med trening!

celeste sa for siden:

Takktakk :D
Skulle gjerne ha utsatt det jeg også, men MÅ ha noe til lunsj på jobb i morra. Starter klokka 8 og vet ikke om jeg gidder å styre med å bake før jobb igjen. Hadde vært så greit å hatt det ferdig i kveld. Nettopp ferdig med agurken nå da (namnam) så skal se om jeg klarer å dra rævva opp av stolen og tilbake på kjøkkenet igjen :D:D hehe

LinnKristell sa for siden:

Hei, måtte jo bare skrive her:) "Fint" å se at jeg ikke er alene med 30 + overvekt, selv om jeg vil tro at vi alle ville vært uten:) Jeg har akkurat begynt på ketolyse og har gått ned 4 kg på en uke:) Håper alle har det bra og står på!

celeste sa for siden:

Så flink du er :D Nei, du er nok langt fra alene, selv om de som er her godt kunne tenkt seg å ikke vært her :p:p

Lurer* sa for siden:

Tihi, nei LinnKristell, du er nok ikke aleine. Men jeg er helt enig med deg at det er godt å vire at man ikke er aleine!

Hvilken brød oppskrift bruker du celeste?

celeste sa for siden:

En jeg har fått av ei som driver med akupunktur. ("vanlig" brød ja)
Men tenkte å prøve meg på ziggylapper/polarbrød igjen. Eller.. uff.. jeg veit ikke jeg.. Noen tips?

angelinajolie sa for siden:

Hei:)
Har akkurat begynt på ketogen dietten. Har prøvd så masse forskjellig. så dette blir spennendes:) Skal ned 30 kilo. Lurer på hvordan du får den streken med hvor mye du har gått ned etterhvert?

Lurer* sa for siden:

Jeg fikk et brød av en på jobbe, hun hadde kjøpt en brødmix, den smakte veldig godt. Så nå skal jeg bare finne ut hvor hun har kjøpt denne miksen, så skal jeg kjøpe slike tenkte jeg. Ellers så har jeg lagd lavkarbo lapper som jeg bruker til frokost (lunsjen min er alltid en salat da vi har en flott kantine på jobben). Eneste ulempen med den lappeoppskriften jeg har er at den bør stekes i lappetakke for å få den fine runde formen. Men dersom ikke det er viktig, kan man lage "halvsirkler" i stekepannen.

celeste sa for siden:

Disse lappene må prøves neste gang :D
Nettopp laga en porsjon polarbrød, men de blir da så flate? Første gangen jeg laga de ble de så luftige og fine. Andre gangen ble de bare tynne og ekle. Nå prøvde jeg å gjøre slik som første gangen, men ingen hell. Noen tips?

Nå kommer forresten sambo snart hjem :D:D

PrøveKanin sa for siden:

Hei

Etter utskeilsen på lørdag (chillinøtter, 1 øl, 2 pepsi max og en stor kebab)
har jeg ligget syk med feber og oppkast i 2 dager... Har kjøpt inn kiwi, appelsin og andre ting som gir umiddelbar psykisk bedring ihvertfall :)

Noen som har noen gode råd her ?

mokki sa for siden:

Hei. Uff. livet mitt består ikke av lavkarbo nå. Jeg hangler avsted med magevondt og tannsmerter. Så kommer sterkere tilbake når ting roer seg..

Yonah sa for siden:

:klem: Så kjipt med vondt i tennene! Men får du vondt i magen av masse karber eller noe anna?

celeste sa for siden:

flere som har vært på vekta i dag da? Fornøyd med resultatet? :)

Lurer* sa for siden:

:ja::D minus 3kg denne uka ogaå:heia:
Så bra at du spurte, jeg har lyst å rope det ut!!!!!

Hva med deg?

celeste sa for siden:

Så flink du er :D:D KJempebra :D Så herlig når man ser en slik nedgang, da har man virkelig lyst til å rope det ut :D:D
Jeg er dritskuffa, kun gått ned 0,7 kg. :( Og det verst av alt er at jeg aner ikke hvorfor.. Har trena 4 ganger forrige uke og ikke spist noe jeg ikke skulle ha spist. Føler jeg har hatt en fin uke. Så er bare veldig skuffa. Men gir meg ikke. 40 min ellipse nå i kveld og avslutter det med en god smoothie :D

Lurer* sa for siden:

Jeg skjønner at jeg har noe å lære når det gjelder smoothie..har ikke helt kommet dit enda at jeg har lagde det, men det kommer vel.

Kjedlig med så "lite" vekt nedgang:klem:, men tenk 0,7 ned er bedre enn opp. Og tenk du hadde ikke gått nede 0,7 hvis du ikke hadde lagt om livstilen litt. Og trent 4 ganger i løpet av en uke :heia: kanskje det er muskler som kommer inn i kroppen? dagen lille oppmuntringsinnlegg:D

Carisma sa for siden:

Jeg blir faktisk litt provosert av at å gå ned 0,7 kg er negativt. Det er jo nesten en kg! All ære til Lurer*, men 3 kg pr uke er ekstraordinært! Ingen kan forvente å gå ned det!

Hvorfor er jenter sån at ingenting er bra nok? :nei:

celeste sa for siden:

Takktakk :) Godt med litt oppmuntring :D Nei, tror ikke det er noe muskler som har gjort inntog enda nei. Det er vel ett eller annet jeg har spist/ikke spist som forårsaker det. Uka starta veldig bra, men ble bare dårligere og dårligere. Men men.. får bare lære av det, også stå på enda mer uka her.

celeste sa for siden:

Årsaken til at jeg ble skuffa er at jeg har pleid å gå ned mer enn dette per uke. All nedgang er bra nedgang, for all del. Jeg føler jeg har stått på bra denne uka, og synes da det er kjedelig at jeg går ned mindre enn det jeg har gjort i andre uker der jeg har sløva! Derfor synes jeg at for MIN del at det var for lite. I tillegg har jeg masse å ta av, så det å gå ned mer enn dette er ikke urealistisk

Lurer* sa for siden:

Helt klart 0,7kg er bra!

Og jeg mente det jeg skrev. Klart man kan ikke forvente at man går ned 3kg hver uke. Men jeg forstår Celeste om at man gjerne skulle ha godt ned mer på en uke. Men hun er motivert til å holde på videre og jeg syns man skal få lov å klage litt, og så jobbe videre etterpå.

Carisma sa for siden:

Jeg har også masse å ta av, men et snitt på over 500g ville være helt urealistisk for meg. Alle kropper er forskjellig, og vi skal vel være glad for at det er ned og ikke opp. :rolleyes:

Og at man har gått ned mer i snitt før, er ikke en målestokk som fungerer. Kroppen holder hardere på kg for hver kur man er på.

celeste sa for siden:

[quote=Carisma;766315]Jeg har også masse å ta av, men et snitt på over 500g ville være helt urealistisk for meg. Alle kropper er forskjellig, og vi skal vel være glad for at det er ned og ikke opp. :rolleyes:

Og at man har gått ned mer i snitt før, er ikke en målestokk som fungerer. Kroppen holder hardere på kg for hver kur man er på.[/quote

For hver kur man er på ja.. Men er ikke det jeg snakker om. Snakker om f.eks forrige uke, uka før der og uka før der igjen. Jeg er glad for at det går nedover, men når jeg VET at jeg pleier å gå ned 1 - 1,5 kg i uka, så synes JEG det er kjedelig å gå ned mindre når jeg føler jeg har vært flink. Verre enn det er det ikke...

mokki sa for siden:

Tror ikke det er karber. Det er nok en miks av antibiotikakuren, mengden med sterke smertestillende jeg tar og mensen.
På fredag skal jeg til tannlegen igjen. Så får vi se. Jeg tipper antibiotikaen ikke har virket som den skal eller at tannlegen ikke fikk renset opp godt nok. Jeg har vondt i kjeven etter å ha spent meg så mye og klarer omtrent ikke gape....
Er lei av vondt nå...

vaskeklut sa for siden:

Takk for god støtte altså! Det er skikkelig godt å være her inne og kunne diskutere litt opp og ned. Det er vel bare vann i kroppen, som dere sier. Ser på målene mine at jeg har gått sammen om ikke annet :D hurraaa!

God morgen alle sammen, ikke helt våken ennå selv om jeg er kommet meg på jobb.
Skal ha en times presentasjon kl 9, så hvis jeg ikke snart våkner må jeg nok ut og stikke hode i kaldt vann

linki sa for siden:

blir så lei detta regnværet...får lyst t å proppa meg full med all slags namis...men det er jo ikkje verd det då.så får nok stå over..tror eg får laga meg litt oopsie brød.har ikkje prøvd di ennå...ellers så har eg godt ned ca 4 kilo på 3 uker. har kost meg i helgene,lure på om det ødlegger litt for vektnedgangen.men skitt la gå,lørdagen må eg ha ...tror jaffal det!!!

Carisma sa for siden:

Tror er nok stikkordet her ;)
Å legge om livsstilen handler vel så mye om å bryte gamle vaner og kvitte seg med tankegods. Nå vet jeg jo ikke hva du mener med å skeie ut...
Men her er en kvalifisert uttalelse om utskeielser på lavkarbo: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709

malleleo sa for siden:

hei, folkens! så flinke dere er! :D jeg hadde veiedag i dag, og jeg hadde gått ned 0,5 kg på ei uke. forstua foten på torsdag, så har vært veldig rolig siden da. og mensen er 6 dager sein.. hvis jeg ikke får den til lørdag må jeg vel ta en test, for da skal jeg feste :)

Lurer* sa for siden:

huff... jeg forstår ingen ting jeg....mensen klarte å komme i dag igjen, bare 2uker siden sist! Passet bra at jeg lagde bringebær fromasj, som jeg kunne spise nå dom jeg kom hjem fra jobb.

Jeg er stolt over meg selv kl 0805 var jeg i bassenget og svømmte i 45minutter.

PrøveKanin sa for siden:

Gratulerer til alle som har hatt bra resultater, kan ikke si det samme selv. Skeiet ut med frukt idag også (fortsatt syk med feber og forkjølelse).

Det beste om "uhellet" er ute er vell bare å starte neste dag og late som man aldri skeiet ut og spise som vanlig. Vet ikke.

celeste sa for siden:

Så flink du er Lurer*. Herlig med basseng da :D Årevis siden jeg har vært i bassenget nå... Spørs om det blir noen turer dit om noen kilo :p
Dere driver med i kveld da? Her blåser det og regner som bare det. Sett "Menn som hater kvinner" vi nå. Kjempebra film!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.