< Tilbake til oversikten

30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Elizabethcita sa for siden:

God kveld alle sammen! Har dere det bra?

Jeg har hatt en superproduktiv dag i dag. Rydda i kjøkkenskapene, vaska kjøkken, vaska tre maskiner med klær, sykla 15 km på trimsykkelen, og nå driver jeg og scrapper litt kort og stæsj. Tror dette må være en av de mest energirike dagene etter at jeg fikk hypothyreose... Kanskje det er kelpasan-tablettene jeg nettopp begynte med som gjør inntog i kroppen?? Isåfall roper jeg høyt hurra!! :D

Skulle unne med litt sjokoladekrem i dag, men var litt for ivrig (eller for sløv til å følge med...:o ) med mikseren og endte med skikkelig kornete krem. Smakte såvidt, kasta det, og ble IKKE frista til å lage noe nytt...

Håper vekta gjør et skikkelig hopp nedover snart nå. Jeg sitter stuck mellom 103 og 104 for tida uansett hva jeg gjør. Har bestilt meg cocosa nå for å se om det kan hjelpe med litt mer fett.

Ha en god natt!!

vaskeklut sa for siden:

Lurer* og Elizabethcita, så flinke dere er! :D Jeg skal ikke skryte på meg å være så flink.. :P Men jeg skal gå hjem fra jobb i morra da.. Det tar ca 40 minutter, og det er i motbakke hele veien :D Oppdaga sist jeg var der (jobber som vikar rundt i forskjellige butikker) at det tok jo like lang tid å ta bussen, når man regna med ventinga, som å gå hjem! Så da kan jeg like gjerne gå den biten og få litt mosjon i samma slengen. Kanskje forsvinner det noen gram da og! :)

Ellers, så har jeg lagd lavkarbolapper i dag! De ble gode, men neste gang tror jeg at jeg skal ha i litt linfrø og kanskje litt kli? Syns de ble litt lite mettende og sånn. Noen som har erfaring med å lage grove lavkarbolapper? Del det med meg, a!:syklubb:

Yonah sa for siden:

Morn!

Dere er flinke alle sammen! SOm svømmer, går hjem fra jobb, vasker masse maskiner med klær, går ned 1/2kg osv!!!

Jeg har akkurat spist salat med bacon og revet ost og skal nå gå og lage meg litt kaffe. Jeg har fortsatt to jenter hjemme med vannkopper, de er sløve begge to og vil helst bare se på tv og sitte under et teppe.

Carisma sa for siden:

Jeg er litt sur i dag... Følte ting begynte å skje i kroppen i går for jeg var på do sikkert 8-10 ganger på jobb, og tørst som et uvær! Drakk nesten 5 liter vann. Så tenkte at endelig begynner ting å forvsvinne ut... Men neida! Snikveide meg i dag tidlig, og opp nesten en kg!!! Det kan jo skje underverket itl veiinga i morra, men jeg tviler sterkt på det. :nei:

Jeg har klart å tenke at jaja, det bare tar litt tid med meg, men nå er det nok! Har gått feil vei lenge nok nå, og jeg har vært sammenhengende i ketose i 2 uker nå også.

Har vel en liten mistanke om at skyhøyt nivå av stresshormon i kroppen, og min utroooolig dårlige uvane med å aldri få lagt meg om kvelden kan ha litt å si :flau:

mokki sa for siden:

Da tror jeg at jeg er på vei tilbake til dere. Formen er stigende. Skal til tannlegen igjen på fredag og håper virkelig at det blir en mindre smertefull opplevelse etterpå.
Har handlet rømme og fløte i dag. oopsier står i ovnen.
Ja, og fleksepølse da.. namnam...
Middag i dag var skinkebiff med blomkål og brokkoli og litt sopp og løk. Og litt sjysaus oppå..

malleleo sa for siden:

så bra at formen er stigende da:)

her har jeg skeia ut i dag:mad::o spist en halv lavkarbo sjokolade, og drukket pepsi max! DA begynner jeg på nytt i morgen!

Lurer* sa for siden:

Så bra formen er bedre Mokki.

Jeg trodde PepsiMax og annen lett brus var lov jeg? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Jeg har vært å svømt etter jobben i dag, klarte 1time i dag:). Skulle ønske jeg hadde mere tid til å trene. Det å svømme er deilig, får koblet helt ut og svømmer bort problemene. Men jeg skal være fornøyd om jeg får til 2ganger i uka.

arnakristin sa for siden:

[quote=Lurer*;767582] Jeg trodde PepsiMax og annen lett brus var lov jeg? Er det noe jeg ikke har fått med meg?[quote]

Joda i teorien kan man drikke PepsiMax og annen lett brus, men noen opplever vektstagnasjon dersom de får i seg søtningsmidler. I tillegg så kan søtningsmidler være med å opprettholde søtsuget. En annen ting er jo at mange blir veldig bevist på hva man putter i munnen etter en stund på lavkarbo og søtningsmiddlet aspartam blir ansett som ikke bra for helsa.

Lurer* sa for siden:

Phuu... det var "godt" å høre...for det var det jeg hadde hørt. Nå drikker ikke jeg lett brus hverdag, men jeg vill ikke ha dårlig samvittighet på lørdagskvelden når jeg tar en glas.

malleleo sa for siden:

jeg tror jeg går ned mindre hvis jeg får i meg søtningsmidler:( gikk ned bare 500 g forrie uke, for jeg spiste lakarbovaffler od krem, og "lovlige" drops den helga..

celeste sa for siden:

Heihei :) Hva skjer her i dag da? :) Selv har jeg nettopp kommet hjem fra jobb.. ble noen timer overtid i dag. Så nå blir det sløvings resten av kvelden :)

Her er det en særdeles sløv kveld. Kroppen er sliten igjen i dag, så da tar jeg det med ro. Prøver å planlegge 30årsdagen min (neste helg), og handlelista er allerede lang... Det er heldigvis utrolig mange gode lavkarbo-alternativer, så det er egentlig bare problemet med å velge... Hehehe!

Var lykkelig da jeg gikk på vekta i morges da, for den viste ENDELIG under 103!! 102,7 var den i dag, og forhåpentligvis enda lavere i morra som er offisiell veiedag. (Nå skulle jeg til å skrive offentlig veiedag her, men jeg håper Norge ikke kommer dit... Hehehe:eek:)

celeste sa for siden:

hehehehe.. ja, ikke mye som skal til for å forandre mening av ord nei :p

Så herlig da!! Så godt når man ser sånne forandringer :D:D Flink er du :D
Moro med bursdag da! Ja, mye godt ja så vanskelig å velge ;)

Lurer* sa for siden:

Hei jenter!

Jeg har "bakt" oopsier i dag, tror de blir gode, skal få ligge på kjøkkenbenken i natt og god gjøre seg:sikel:. Prøvde meg på noen skolebrød jeg fant her inne, ikke fult så vellykket...men det er gøy å prøve nye ting.

mokki sa for siden:

Dagens veiing viste stand by denne uken. Så jeg ligger 0,5kg over der jeg var for 2 uker siden. Men som skrevet før så har infeksjonen slått meg helt ut.. Egentlig fornøyd, siden det ikke har vært noe ok uke lavkarbomessig. Men jeg er i full gang igjen.
Var hos tannlegen i morges. Var fremdeles puss nedi tannen, men nå skal det være rent nedi der, og jeg burde være symptomfri innen 3 uker. Da skal de rotfylle tanna og håper jeg ALDRI opplever dette igjen...

Oopsier til frokost i dag, og har laget to jeg tar med på skolen nå....

Lurer* sa for siden:

Godt å høre at det er bedre med tanna,mokki! flott at du har klart å holde vekta nede med denne tanna som har verket slikt.

malleleo sa for siden:

skjønner at sånn tann vondtvil jeg aldri ha!Så bra at d ikke harhatt så mye innvirkning på vekta da, mokko!

I dag har vi vaska til den store gullmedalje! og jeg testa negativt på test:D håper den stemmer lenge;)

Prøvde på med en paljettkjole/tunika på cubus i dag med en glinsende thights :rolleyes: hadde jo sett fint ut uten mage og sånn, for den var litt tight:( men da følte jeg at det er håp for at jeg kan ha på dagens mote en gang i framtiden...

Aaaner virkelig ikke hva jeg skal ha på i morgen! fester jo sjeldent så jeg vil pynte meg litt,, og vil egentlig ikke ha på den kjolen jeg brukte som gravid:cool:

jeje, skrvlami går no.. God helg alle sammen!:D

mokki sa for siden:

Fikk sove lenge i dag. Skeiet ut i går. Klarer altså ikke la vær.... Har en voldsom tankeendring som må til. Men film med mannen og kos, det blir alltid smågodt. Det positive var jo at jeg bare klarte halvparten av mengden jeg klarte før....
I dag blir det får-i-kål til middag hos mamma.
Nå skal jeg lage frokost. Tenkte jeg skulle steke bacon og egg. Jentene er også glad i bacom så det blir bra,...

Lurer* sa for siden:

Heisann.

I dag har jeg jobbet i hagen fått unna tremøbelen, nå står kun plastik møblene igjen. Kan ikke rydde bort alt, håper på noen fine høst dager hvor det frister å sitte på verandan og drikke kaffe:)

Jeg får alltid lyst på så mye penger når jeg er ute i hagen. Det er så mye jeg har lyst til å ordne der, med steinplatinger osv....og da må vi ha penger. Jaja, vi hadde hatt råd til en av plattingen i år, hadde det ikke vært for at vi kjøpte ny bil. Så jeg håper at de pengene vi setter av hver mnd skal bli nok til neste sommer.

Nei, skal jeg legge fra meg pcen igjen og komme meg ut igjen? Vesla sover og guttene er i butikken. Jeg kan jo sette meg i sola og lese bok, :ja: det gjør det. Hei så lenge.

vaskeklut sa for siden:

SOL?! :eek: Noen er altså så utrolig heldige! Her pissregner det verre enn verst. Men ikke for det, det er litt mer motiverende å sitte inne og lese pensum når det er møkkvær :D Blir fort at man gjør andre ting når det er sol og fint vær... :rolleyes:

Jeg har vært dårlig på å skrive litt det siste, men det har sammenheng med at jeg har vært sliten og sur og lei. Jeg klarte å skeie ut med skikkelig høykarbosjokolade med masse sukker i, her om dagen. Så jeg ble sur :P Meeeen, det legger jeg bak meg nå og starter på ny frisk :D Oppdaga i dag at jeg er under 2 kg unna første delmål, så nå er det lite karbo all the way altså! De kiloene skal vekk:D

celeste sa for siden:

Heihei alle sammen :)
Flere enn meg som sitter inne i pøsregnet og ja.. :rolleyes: Men må vel bevege meg utendørs snart så jeg får handla litt...
Jaja.. våkna faktisk relativt tidlig i dag også, til at det er møkkavær ute og lørdag. Så i dag har jeg vaska her hjemme og fyrt i ovnen. :D Herlig å sette seg ned etterpå da ja... :D
Ha en fin lørdag jenter :D

Lurer* sa for siden:

:heia: Go, Vaskeklut!

celeste sa for siden:

Søndag igjen, noe som betyr at helga er snart over, snart ny uke og ny veiedag :) Kunne godt ha tenkt meg å hatt en dag fri til altså ;);) Ellers så skinner faktisk sola her i trøndelag ogå, og forhåpentligvis slipper vi plaskregnet, om ikke for en dag :p:p hehe..

mokki sa for siden:

God morgen. Glad det er søndag og snart klar for ny uke. Jeg klarer meg ikke serlig godt i helgene gitt......
I dag skal vi feire bursdag for 4-åingen vår. Taco er bestilt fra henne. Og kake blir det også.... Får prøve å være flink å i det minste ikke spise halve kaken.....

Solen skinner i Bergen i dag. Deilig etter et grusomt vær i lang tid nå...

grotingeling sa for siden:

Jepp, solen skinner her på Askøy også - men jeg tar dessverre ikke sjansen på å være mye ute siden jeg fortsatt har litt feber. Har tilbrakt fredag og lørdag under dynen med en kraftig forkjølelse, men er nå mye bedre.

Plan for i dag - sove, drikke masse væske, spise og se på tv

Gratulerer med bursdagen til fireåringen!!

Jeg klarte meg godt gjennom en 30årsfest i går kveld. Det var heldigvis taco på menyen, jeg droppa både kake og is, og drakk vann hele kvelden. Følte meg rimelig flink da ja... Hehe ;) Ikke like flink på fredag da jeg endte opp med både grøt og yoghurtis. Men jeg har heller aldri reagert på dem da, så da går det bra lell :) Har faktisk gått ned 800 gram de to siste dagene, så da stoppa det iallefall ikkeno... I dag skal vi ut og spise med family'n min. En liten forskuddsfeiring av min 30årsdag. Lillebrorsan har bestemt at vi skal på Peppes, for der har de i det minste glutenfri pizza til meg... Han er 12 år, og veldig opptatt av at jeg ikke tåler gluten så godt og passer på at det blir ordna sånn at jeg også kan få. Blir nok til at jeg spiser pizza i dag altså. Det er jo tross alt bursdagsfeiring, og ikke minst en veldig snill lillebror som passer på søstersen sin...
Men, men... Tross alt bedre å ha en sånn planlagt utskeielse enn at jeg :rolleyes:
Håper alle sammen får en fin søndag!!

Lurer* sa for siden:

Heisann jenter!

Det har vært sol her i dag også:) vi har vært i skogen med sviger, deilig. Hadde med pakke og kaffe. Jeg koste meg med omelett.

Jeg er egentlig litt overraskt hvor mye godt vi kan spise på denne dietten! I går hadde jeg lyst på litt is, men heldigvis hadde vi ikke dette. Men kremfløte, så jeg pisket det og hadde litt kakao i. Og inni fryseren med lokk på....og røre innimellom, og mamma kunne kose seg med "softis" til lørdagkos:)

Men jeg tror det er vikitg å unne seg en utskeielse inimellom, ellers blir man helt koko. Mamma skal gifte seg den 25.09, da har jeg bokket inn en utskeielse :)

Solange sa for siden:

Hei! Er det mulig å bli med i den her gjengen? Jeg har hatt et laaaaangt sommeropphold med av og på med lavkarbo, etter å ha gått ned 20 kilo fra januar til juni. Har gått opp ca. 4-5 kg i sommer, men er på god vei ned igjen nå, bare 2 kilo så er jeg nede på minstevekta igjen....Er godt i gang med trimminga og kosten igjen. Jeg lever på fase 2-3 på Eurodiet nå, har tilpassa kostholdet litt etter hva jeg greier å leve med, så lenge jeg kommer meg i ketolyse og går ned,så.... Jeg tåler mer karbohydrater nå enn tidligere, er det flere som har opplevd det?

Klar du kan bli med!!! Kjekt å se deg her inne igjen :D

Har litt den samme opplevelsen, men kun i korte perioder før alt stagnerer og vekten sniker seg oppover igjen.

Lurer* sa for siden:

Klart det! Koslig at vi er flere som kan følge hverandre, selv om det ikke er så koslig at det er flere som sliter med disse kiloene;)

lillemor88 sa for siden:

hallo=)

så denne tråden og tenkte at dette kunne være noe og henge seg på...

begynte med lavkarbo for 4 uker siden og det går veldig greit foreløbig.

merker at fysen kommer sterkt noen dager (tidligere sjokoman)
men det går... har prøvd og lage gele men funket ikke helt.. noen tips?

ha en fin kveld videre:o

vaskeklut sa for siden:

Solange og lillemor88; klart dere får være med! :D

lillemor88: jeg har ikke prøvd å lage gele.. men når jeg har lyst på noe søtt, så lager jeg meg en kopp te med natreen i! eventuelt litt cottage cheese med flytende natreen eller vaniljeessens og kanel eller bringebær i helga. mmmmmmmh. mettende er CC og, så man behøver ganske lite:spisesnak

ellers så prøver jeg igjen; er det noen som har forsøkt å lage grove lavkarbolapper/polarbrød?

arnakristin sa for siden:

For meg er fysing et symptom på at jeg har fått i meg for lite fett.
Husk at søtningsmidler kan være med på å opprettholde søtsuget.

vaskeklut sa for siden:

ååhå, forresten!! jeg må bare dele dette med dere. jeg lagde en helt fantastisk middag/kvelds tidligere:

strimlet og marinert svinekjøtt
løk
raspa blomkål
sopp

stekes i smør, blomkålen has oppi på slutten av steikinga

en god dæsj fløte over.

mmmmm. lagde stor porsjon, så har jeg til et måltid i morra og :D

malleleo sa for siden:

d hørtes godt ut vaskeklut! men sambo hater blomkåli alle former :( æsj..'

festen i helga var knall, jeg gikk ut av ketose, men d kan ikke ha vær mange kbh snakk om for i går ettermiddag var jeg back again :D og jeg var så dårlig at vekta raste 2,5 kg på 1 dag :P har lagt på meg den ene, og d sakl jo bare mangle, for jeg må jo spise av og til også ;) hehe

d ble jeg laga sjokoladefromasj kake. modifiserte oppskrifta litt.. så ble uten valnøtter,og barepeanøttene i botn. tok 1 lite stykke i går,og da ble d me 3-4 peanøtter. veldig god.og alle de som ikke var på diett likte den og. fromasjen ble god den og :D

håper alle har hatt en god helg! stå på til neste helg:p

lillemor88 sa for siden:

god morgen=)
da var det bare nyte den tiden før man skal på senvakt på jobben:p

men når omeletten er stekt og agurk og paprika er gjort klart så er det ikke noe stress=)

i morgen blir det verre for da er det rett bort etter jobb.. er fortsatt litt dårligg på mengder med mat jeg skal ha med...:rolleyes:

så noen hadde skrevet et middagstip(dette må jeg prøve)
pleier å lage en rett når jeg har dårlig tid:

kjøttdeig, bacon, brokkoli, sjampingoing med litt fløte, paprika, sQash(haha husker ikke stavelsen) steker alt, kjøtt først, så oppi en form.. s

stek grønnsakene og legg over i formen med ost på toppen... mmmmmmmm:o

ha en riktig flott da alle sammen=)

Minni1 sa for siden:

Det var en fin middagsrett Lillemor.
Den skal jeg skrive å ha på kjøkkenveggen så kan ungene lage den når jeg er for dårlig til å lage middag. ( de har sagt at de vil lære å lage mat)

Jeg har nemlig et stor problem , kansje noen her har noen tips?

Jeg er ofte veldig dårlig, slik at jeg er sengeliggende og mat er vanskelig å få laget. Savner det å kunne ta meg en yughert, noe frukt eller andre lettvinte ting. Nå må jeg skjære eller steke når jeg skal ha mat.
Har jo ofte ferdiglaget mat i fryseren eller kjøleskapet men når formen er dårlig over flere uker så blir det fort tomt.

Hva er den mest lettvinte maten dere spiser som ikke trenger å skjæres eller stekes/kokes?

Jeg har spist endel osteskiver, men må helt ærlig si at jeg må ha litt annet for jeg er litt lei av det akurat nå.

Filakia sa for siden:

Lettvint mat kan være

• oste-chips (jo, de må jo sånn sett lages, men tar ca 3 min. på bakepapir i micro, ingen annen tilberedningstid), og smaker veldig annerledes enn bare å spise osteskiver som de er (forsøk gjerne oster med litt smak - eller krydre mer nøytral ost selv - jeg har bl.a. testet med ferdigskivet jalapeno-ost og tomat-taffelost, veldig godt, falt også i smak hos 2-åringen her!)
  • creme fraiche tilsatt konsentrert funlight (f.eks. bringebærsmak, gir bringebær-yoghurt-lignende smak),
  • kokt egg (må jo lages, men jeg koker mange egg i slengen i eggkokeren, skreller dem, og har liggende i flere dager i kjøleskapet, greit å kunne ta et egg (evt. med litt majones på, eller med litt oste-og-salami-ruller til) om man trenger noe litt kjapt
  • grønnsaker med dip laget på creme fraiche og krydder
  • bringebær (har alltid frosne bær i fryseren) med pisket krem (det er litt mer karber i ferdig pisket krem på boks, men jeg ville valgt det om jeg var syk, og allikevel orket krem)
  • noen nøtter
  • ferdig stekte kjøttboller kan jo spises som de er, evt. varmes litt i micro om du orker

Vil også tro du kan finne andre gode tips på oppskriftsforumet her inne.

Filakia sa for siden:

Lillemor88, bruker du da sånn ferdig kuttet smårett-bacon i? Eller bacon i skiver? Virker kanskje enklest med smårett-bacon?

Og ferske eller hermetiske champignon? (prøver å bli flinkere til å kjøpe fersk selv, men...)

Minni1 sa for siden:

Filakia.
Tusen takk for en flott liste du lagde.
Har spist endel av det, men noen ganger så ser jeg bare det jeg ikke kan spise.

Skal jammen lage meg en liste med all lettvint mat , Den skal jeg henge på kjøleskapet.

Carisma sa for siden:

Cottage Cheese! :D
Men enten friske bringebær eller litt sukkerfritt syltetøy

lillemor88 sa for siden:

flotte smårett tips:D

jeg syntes småretsbacon er så dyrt... så tar bare en pakke bakon legger hele "klumpen" på ei fjøl og skjærer alle skivene samtidig så bare bruker jeg henna over panna og (hmmm hva skal jeg si) gnir de fra hverandre?:p

men kjøpte stor pakke med smårettsbacon i sverige(mye billigere) de var også kjempe godt og steke i panna og bare helle omlett røre over.. smeltet på tungen:eek:

jeg bruker alltid fersk sopp... har så mye uflaks med hermetiske ser du, de lukter som regel shiit! også er det vel mer karber? hm.... men best med fersk da i alle fall.

jeg har alltids lavkarbo brød i frysern i skiver slik at det er lett og ta opp og spise med pålegg.

nå skal jeg opp å lage middag: idag blir det forma med div og blomkål stappe mmm:)

Filakia sa for siden:

Takk for svar, lillemor88 :)

malleleo sa for siden:

takk for fine smårettideer! det er kjempegreit når man har lyst på noe, uten å trenge noe;)

jeg bruker å steke 2-3 pakker smårettbacon fra sverige om gangen å ha i kjøleskapet. for 2 pers varer d 4-5 dager :) elr 0.5 kg i skiver, varer i 3 dager for 2 pers :) da er da bare å hive de litt i pannen sammen med d andre du steker, elr snavle :P

åh, jeg fikk mensen i dag, og jeg føler meg drit, masse smerter, og vondt overalt! så har spist litt av dessertene vi hadde i går for jeg føler synd på meg selv :S

veide meg i dag da, og var 109,1 kg :D lurer på om jeg skal la denne være gjeldende siden d kan bli mer trøstespising utover kvelden.. vi får se på vekten i morgen.. glad jeg veide meg i dag i allefall da :)

Lurer* sa for siden:

Hei jenter!

Her var det mye godt, får helt vann i munnen...men nå er det snakrt legge tid, så jeg får vurdere de i morgen:)

Jeg har vært å svømt i dag, føler meg skikkelig stolt der seg forter meg ned i vannet i håp om at ikke ALLE skal se meg. Men jeg føler med mer og mer fornøyd for hver runde jeg tar, holdt ut 45minutter i dag. Da fortet jeg meg ut. Har vært hos ei vennine og kost med babyen hennes, en liten gutt på 1mnd sukk.

Jeg har alltid, lavkarbo lapper i fryseren, 2minutter i micron så er de klare til å spise:sikle:

Jannicke sa for siden:

Heisann, kanskje jeg med mine 114 kilo, og 168cm, og dermed en bmi 40, kan være med her og skravle....

Har en (usannsynlig?) drøm om å veie 65 kg.......
Har fått innvilget GBP, står på venteliste.

Prøver dette for å komme ned ok til å få prøverørs forsøk i januar......

Hei Jannicke - her er du hjertelig velkommen :D
Du stiller med samme utgangspunkt som jeg hadde i februar, og jeg er nå ned over 20 kg - så din drøm er absolutt oppnåelig, sammen kan vi heie på hverandre :heia:

Hva er GBP??? (britiske pund??? :lol:) Men seriøst, tror ikke jeg har hørt om GBP, kan du si noe om dette?

malleleo sa for siden:

hei jannicke! dette klarer du!:D

jeg var 115kg og 168 cm. i dag 4 ukeretter start er jeg 109 kg;) d funker! og d motiverer!

GBP-gastric bypass:rolleyes:

jeg og er kvalifisert til d, og hvis ikke dette funker skal legen sette igang prosessen:( så dette skal funke:)

lillemor88 sa for siden:

god morgen:)

gjeeesp!
i dag måtte jeg stå opp tidlig for og lage frokost, lunch og middag ....:eek:
var litt pes kan man si.. men sånn er det når man skal bort etter jobb.

ha en fin dag alle sammen :syklubb:

Minni1 sa for siden:

Hei hei.
Da er jeg igang igjen etter å ha hatt mange unskyldinger fort at det er vankelig å finne lettvint mat. Takk for svarene i går , det er noe med å få litt innputt i periodene som går litt trått.

Begynte dagen med mikro egg med litt skinkebiter over. Det er veldig lettvint og godt.

Og nå skal jeg skjære opp litt salat. Jeg har en slik kjekk tupperware salatbolle hvor salaten holder seg lenge når den er ferdig oppkuttet. Da tar jeg bare litt ved siden av alle måltidene jeg spiser. Veldig lettvint.

Dere må ha en god dag alle sammen.

mokki sa for siden:

Forstår bare ikke hvrofor jeg ikke klerer å holde fokus på kostholdet. I helgen ble det kaker. Og dumme meg kastet ike resten og spiste dermed kake opp til flere ganger i går. Vekten har krøpet oppover. Jeg elsker maten på lavkarbo. Klarer meg utmerket uten brød, poteter, ris, paste.. men så kommer de helgene da, med utskeielser... Blir så irritert på meg selv. Jeg vet det sitter i hode, men klarer altså ikke la vær.

Nå prøver jeg igjen på ny frisk. I dag spiste jeg eggerøre og bacon til frokost. Eggerøre, bacon, tomat og agurk til lunsj. Middagen i dag blir ikke helt lavkarbo, for mannen ville så gjerne prøve en fiskegryte han hadde sett i avisen. Så da blir det fiskefilet, grønnsaker, litt bacon i ildfastskål med sursøt saus over og inn i ovnen i 20 min. Sursøt saus er vel ikke akkurat lavkarbo.........

Men men. Jeg elsker jo fløte og smør og alle disse lovlighetene i denne livsstilen.. problemet er jo at jeg elsker kaker like mye.... Jeg må jobbe med hodet,....

Minni1 sa for siden:

Kjenner det igjen Mokki.

Jeg tror det har noe med at vi er vant med dette fra vi var små.
Det tar tid å endre kostholdet, jeg tror det tar mange år før dette kostholdet er i blodet på samme måte som slik vi spiste tidligere. Vi må på en måte lære alt på nytt av igjen.

Lurer* sa for siden:

Heisann!
Og velkommen til nye:)

Har hatt en lange dag på jobben i dag, sliten i hode kjenner jeg. Lagde noe nytt når jeg kom hjem i dag fløtegrøt, det var nam. Men meget mektig, fikk litt glatt smak i munnen. Men for meg som elsker grøt var den helt grei!

Kaker! Åh...jeg har luktet på endel av de kaken som ligger her på forumet, tror jeg må prøve å bake de en dag... litt mer lov det er det ikke?

mokki sa for siden:

God morgen. da var jentene levert i barnehagen og det er stille og fredelig rundt meg. Skal gjøre skolearbeid frem til jeg skal i praksis kl 14.30 i dag.
Tenkte jeg skulle lage meg noe mat snart. Når jentene spiste frokost tok jeg meg bare en avokado og noe ost. Så nå er jeg sulten...

Yonah sa for siden:

Morn!

Jeg er hjemme med Dokka i dag og... Nå har hun vært hjemme siden forrige mandag pga. vannkopper... Det var fortsatt en prikk uten skorpe i morges og hun sukrlet i natt, så vi får holde henne hjemme i dag og. Jeg lengter etter en dag alene, så jeg kanfeks få støvsuge og vaske gulv, for det orker jeg ikke når jeg må r*dde før jeg støvsuger, mens jeg støvsuger, før jeg vasker og mens jeg vasker, fordi ting havner på gulvet hele tiden...
Men jeg har fått brettet en bleievask i dag da, og nå skal jeg henge opp en vask og brette en vask. Så jeg får da gjort noe fornuftig;)

mokki sa for siden:

Haha.. Hadde et par skiver med taffelost igjen. Tenkte jeg skulle prøve å lage ostechips av de... Inn i ovnen...
Og så gikk jeg i dusjen. Glemte helt at jeg hadde noe i ovnen:eek:
Nå ligger det 5 mørkebrune rundinger på benken min. Tror ikke jeg har lyst å smake.. fnis..

Yonah sa for siden:

Au da, det der har jeg gjort noen ganger, putter mat i stekeovnen, setter på timeren på mikron og da den piper aner jeg ikke hvorfor den piper...

mokki sa for siden:

Jeg er så utrolig lite strukturert når jeg har fri. Har tusen ting å gjøre, og en stor skoleoppgave jeg knapt har begynt på. Men når jeg har fri så er det mye kjekkere å surfe her, eller lage mat....
Nå sitter jeg her med en smoothies. Tenkte å prøve. Den ble egentlig god, men har mye fløte i og den er nesten litt kvalmende.... Regner med jeg blir stappmett av dette glasset. Er fløte, bringebær, egg, en 0,0% solbæryoughurt og bittelitt splenda. Den ble så himla tykk at jeg tok oppi litt juice selv om det ikke er lov...

malleleo sa for siden:

lite strukturert? har jeg aldri hørt :Per d hele tiden jeg.. men nå er jeg i premisjon da :P

tror jeg skal lage meg fløtegrøt.. elr smoothie.. men jeg vil ikke bruke noe søtt i så jeg vet ikke..

celeste sa for siden:

Heihei alle sammen :)

I dag har jeg for første gangen på lavkarbo blitt småhekta på ostechips :D:D hehe.. har bare lagd med norvegia og krydder tidligere. Synes det har vært greit nok, men ikke noe som har frista noe særlig. Men i dag prøvde jeg sånn kavli skivet ost med paprika som jeg fresa i micron. De ble gode de :D Så gode at jeg måtte kjøpe mer ost for å ha.. Kjøpte likså gjerne to andre smaker også. Jalepeno og bacon. Bacon smakte mer som baconost på tube, men jalepenoen og paprikan likte jeg best :D Ble snacks det ja :D

Malleleo: Jeg pleier å lage smoothie noe gang med kokosmelk(kun prøvd med kjøleskapkaldt), CC, olje og frosne bringebær eller evt bytter ut kokosmelken med fløte, bare litt mindre mengde. De blir gode, og søtning trengs ikke :D I tillegg blir de veldig mettende ;) (I kokosvarianten er det mindre karber.)
Begge tilfellene kjører jeg CC/kokosmelk - CC/fløte i blenderen først, før jeg blander oppi resten. Blir en tykk god smoothiekonsistens på den..

lillemor88 sa for siden:

god morgen:)

disse ostechipsene høres veldig spennende ut... må prøves:o
denne uken hadde vekten stoppet opp:( noen som har opplevd dette så tidlig?

men motet holdes oppe og er bestemt på og nå andre del mål (106)...

ønsker alle en kjempe fin dag.... nå er det snart helg også så det blir bra!

Lurer* sa for siden:

Heisann!

Liten tur innom...har egentlig tusen ting å gjøre i huset, men det var dette med å "skal bare" Men nå kan jeg sitte her mens eldste mann ser på barnetv, så får jeg rydde og brette tøy etterpå.

Uff, var på vekta i går, drit happy....ikke så happy i dag for da var den kiloen på igjen skal slutte å veie meg hver dag og holde meg til en dag i uka

Jeg må få surra meg til å lage smothi en dag, men det virker så tungvint om morran (må legge til at jeg står opp kl 6, og må ut av huset med to unger kl 0710).

Kommer inom å ser om noen av dere er her i kveld:)

mokki sa for siden:

I morgen er det veiedag igjen. Nå har jeg vært helt i lavkarboånd igjen siden tirsdag, men før det har jeg klart å gå opp et par kilo. Så klarer jeg å havne på stiltstand skal jeg være glad. Men jeg står på videre jeg....

vaskeklut sa for siden:

Hola!

Litt lite pjatting fra min side for tida. Er helt sinnssykt sliten av å måtte jobbe veldig mye på siden av studiene mine (jeg får ikke studielån dette semesteret,nemlig.) så jeg har lite overskudd til noe..

Ingen som har tips til billig lavkarbomat? (Jeg er drittlei alt som heter egg..) Matutgiftene mine har skutt i været siden jeg begynte å spise lavkarbo, og deeeet er litt kjipt.. Nå skal det jo sies at jeg spiste ekte studentmat som pasta, havregrøt, pizza osv.... :rolleyes:

Da er dagens husarbeid unnagjort, og jeg kan lene meg tilbake og bare nyte et nyvasket hus :D
Har startet et forsøk på å innføre helgevask på torsdag, slik at det er helg når jeg går fra jobb på fredag - gleder meg til i morgen allerede :stortsmil

Men nå er jeg rimelig sliten, for jeg har jo ikke trimmet noe særlig på to uker pga den dumme forkjølelsen :(. Kjenner det dermed i hele kroppen at jeg har bevegd meg mer enn normalt.
Tenker det blir en tur innom badekaret litt senere i kveld, med bobler og badeand

Lurer* sa for siden:

Hva er billig da Vaskeklut? Hva er budsjettet du må holde deg på?

Minni1 sa for siden:

Jeg må tenke litt på det med billig mat. Men skal prøve å finne noen lure tips etterhvert.:)

vaskeklut sa for siden:

16-1700 i mnd.. det er egentlig litt urealistisk, men jeg har helt sykt dårlig råd for tiden :( ligger vel på 2500 ca nå.. får helt sykt elendig betalt i jobben, men forsøker å finne noe annet da, søker i vei! så sitter ikke bare og glor og syter om at jeg ikke får en ny jobb :P bare så synd at søknadsfristen på de jeg har søkt på er om leenge, så jeg får ikke vite noe enda! Hmpf :sint:

Carisma sa for siden:

Søk på f.eks student her inne, eller tilbud. :)

Ellers kan man jo stacke opp av Kiwi sine Gø' helg tilbud.
Kyllingkjøtdeig og karbonadedeig er billig på Rema. Grønnsaker er billigst på innvandrersjappene. Krydder også.

Carisma sa for siden:

Ring og mas på de. Da viser du initiativ, og du havner øverst i bunken.

Jannicke sa for siden:

Hei igjen alle sammen.

Ja, som noen kanskje har fått med seg er GBP forkortlsen på Gastric By Pas. Det er en slankeoperasjon man kan få invilget ved en bmi på over 40.

Jeg har vert hos kirurg, er veiet og målet og funnet tung nok.
Jeg står på venteliste.

Halvannet til 2 år ventetid.

Jg gleder meg til operasjonen, for jeg har innsett, etter 22 år på konstant slankekur, at jeg greier ikke bli normalvektig, dvs ca 60 kg på egenhånd.
Så for meg er det livreddende.

Nå er det slanking frem mot søsken icsi i januar som står på tapeten.

Vel,jeg kjente jeg ble frustrert i dag, når vekta var samme som i går..... Ble skikkelig lei meg..... Tåpelig i grunn, for jeg vet jo at man ikke kan gå ned masse hver dag.................
Meeen.

Hvordan er det med veiinga hos dere?
Jeg har kommet inn i en vond sirkel, jeg går på vekta som det siste jeg gjør før jeg legger meg, og det første jeg gjør når jeg står opp......hver eneste dag.....huff, jeg greier ikke la være....... Tåpelig, jeg vet, men....

Og så har jeg bomma litt, jeg har tengt at jeg skal ha MINST 15 karbr, og så er det MAKS 15 karber.....hehe.
Ja så feil kan man ta....

Håper alle har det bra og har hatt en super dag.

celeste sa for siden:

Jeg har også vært besatt av veie meg hver dag, og se at tallene går nedover. Det jeg har funnet ut at jeg må gjøre nå er rett og slett å gjemme vekta. Etter jeg veide meg på mandag putta jeg faktisk vekta i skapet på gjesterommet. Da ser jeg den ikke når jeg er på badet, og tenker ikke på det på samme måte. Skal kun ta den frem på mandager. Måtte gjøre noe, blir jo rent rar i hodet av det...

Carisma sa for siden:

Man kan få en veninne, eller mann/sambo til å passe på/gjemme vekta også. Og så bare veie seg når den tas fram/når man er på besøk.

mokki sa for siden:

God morgen alle sammen.
Her er jeg og jentene oppe til en lat morgen. Jentene skal i barnehagen men gidder ikke stresse når det ikke er nødvendig....

Vekten i dag (har veiedag om fredagen) viser omtrent samme som sist fredag. Jeg skeiet jo ut hele helgen og mandag så jeg må vel si meg fornøyd. Jeg skal jobbe hele helgen så da er det lett å ikke skeie ut... Så er spent på neste fredags veiing...

malleleo sa for siden:

heihei jenter! takk for tipset om smoothie,laga d i forigårs til lunjs:) laga en liten en da, med 1 egg, en liten dæsj fløte, liten dæsj rømme, og ei halv ts av d lavkarboblådærsyltetøyet.. ble kjempegodt og holdt meg gående i 4 timer!

snikveide meg i dag jeg og:p ned 1,4 siden tirsdag, men bare 500 g siden mandag:p uansett kjempefornøyd, siden jeg ikke klarer å holde meg unna litt pepsi max hver dag, svake mennske! sier jeg bare.. men siden jeg var så flink i begynnelsen tåler jeg ikke mer enn ca 5 dl før jeg får skikkelig vondt i mage av lufta:confused: tror kanskje jeg kan ha blitt allergisk mot kullsyre av dette kostholdet jeg assa:eek: kanskje bare bra d da, så jeg behersker meg..

prøver å ikke veie meg hver dag.. men blir 2-3 hver dag da:o

nå ståregg og bacon å freser i panna, fyy hvor lei jeg er d! men jeg må tvinge i meg litt mat.. har jo vært oppe siden 06.30.. sånn er d med ei på 8 mnd i hus:cool:

ha en fin dag!:D

malleleo sa for siden:

jeg mener jeg veier meg andrehver eller 3 hver dag :P

Lurer* sa for siden:

God kveld jenter.

Nå er endeilg gullrekka tilbake, har kylling vinger til kos/middag i dag, gleder meg.

Jeg gikk på en smel ang veiingen denne uken, og har bestemt meg for kun veie meg en dag i uken....så får vi se om jeg klarer der:) Herreligher, hadde aldri trodd ejeg skulle tro det var gøy å gå på vekta igjen:D

Maika sa for siden:

Tenkte jeg skulle klore ned noen ord her jeg også. Jeg er nok ikke en ivrig skriver men jeg leser på forumet hver dag.

Jeg har nå gått på lavkarbo i snart 1 år og har tatt av rundt 30 kilo (Har en del igjen). Vet ikke nøyaktig kilo eller hva jeg egentlig veier for min vekt tror jeg ikke fungerer mer. Den viser ikke samme nummer hvis man går på den 2 ganger og kan varierer med optill 8 kilo, så jeg kan nok trygt kaste den. Uansett så merker jeg på klærene mine at vekta fortsetter å gå på ned og nå er andre rundt meg begynt å kommentere vekttapet mitt også.

Jeg har ikke opplevd noen sprekker på denne tia. Jeg får lyst på noe godt innemellom, men velger ting som er lov å spise litt av, som sukkerfri sjokolade, nøtter og lignende. Har tidligerer prøvd alt for å gå ned i vekt men har alltid gått på en smell. Denne gangen ser jeg ikke på det som en slankekur men en kost omlegging for livet. Det er ingenting jeg savner. Jeg var sukkeravhengi og det er helt borte nå. Tok 2 uker å bli kvitt sukkeravhengiheten og de uka var harde men det gikk og jeg er kjempestolt over å ha kommet så langt som jeg har.

Kan takke min fantastiske kjæreste for mye for han elsket meg selv på mitt største og stakkeren måtte bruke mye tid og krefter på å få meg til å skjønne at han var glad i meg. Han har vært en fantastisk oppbakking hele veien, for han roser meg i skyene for kiloene som renner av og viser tydelig hvor stolt han er av meg. Og nå vet jeg at han er glad i meg uansett vekt <3

Minni1 sa for siden:

Så flink du er maika.

:heia:

Lurer* sa for siden:

Ja, du har vært virkelig flink Maika!

Nå har jeg skrevet ut noen oppskrifter, skal lage divere lapper, oopsier osv. Nå skal frysern fylles at lavkarbo alternativer:)

Manne og sønnen skal ut på telt tur, så det er bare meg og snuppelure hjemme, så jeg skal få god tid til å prøve meg frem. Mannen skal bare på butikken først og kjøpe noen dusin med egg til meg:)

Helg!!!! Har sovet leeeeenge i dag, men nå er det på tide å gjøre noe. Tror det blir tur i skog og mark, men først må jeg komme meg på butikken og handle inn diverse som mangler i skapene. Samboeren er endelig klar for en omlegging i kosten, så i helgen skal vi gjøre et forsøk på lavkarbo-mat til ham :D. Selv er jeg jo fortsatt på ED, så mine måltider går stort sett av seg selv. Men nå får jeg sjansen til å prøve ut noen av de flotte oppskriftene jeg har sett her inne ;)

Carisma sa for siden:

"Deltatt på en sosial sammenkomst"... med andre ord vært drita... :rolleyes:

tulla sa for siden:

???? Dama er hardt skadet

Carisma sa for siden:

Men hun er jo ikke den første som detter utfor ting i fylla... Ikke lenge siden det skjedde i nærheten her heller.

malleleo sa for siden:

skader i fylla er ikke greit:(
har blåøye fra forrige helg jeg, da jeg tryna i trappa:o:rolleyes:

sånn går no dagene da... litt farting i dag da.. spste pannekaker til middag! jamm! brukte 3 egg, 2 dl fløte, en dæsj soyamel,endæsj soyaprotein, litt jbkm,og litt fiberhusk :P jeg kan ikke å regne ut karb:p dette ble til 2 pers.

fra og med mandag er d sukkerstopp! jeger et svaakt menneske,og kan ikke spise krem hver dag:(

håper alle har en rolig og fin søndag:)

vaskeklut sa for siden:

Det går etter forholdene bra med jenta! Heldigvis får hun til å gå! Hun har falt rett ned på steinhellene utafor stua vår :confused: Men jeg tror nok ikke hu har vært drita. Dette skjedde før klokka ni... De er ikke akkurat alkiser de i andre etasje.. Hu har sannsynligvis skullet gått ut for å røyke, og åpna verandadøra, gått ut i tro om at det var en veranda der og falt ned. Den var sikra med lås og lenke, men den var ikke sikra godt nok. Nå er den heldigvis sikra bedre. Bare synd noe sånn måtte skje først!

Creepy likevel altså. Hadde jeg vært hjemme hadde jeg mest sannsynlig sett at hun falt, for jeg har full utsikt til den plassen, både fra rommet mitt og stua vår :eek: Ekkelt å tenke på!

mokki sa for siden:

Jeg sliter litt. Jeg klarer ikke følge opp lavkarbo i helgen og bruker hele uka på å hente meg inn igjen.
Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å følge det hele opp. Og som så mange ganger før så kjenner jeg at entusiasmen daler. Jeg VET det fungerer likevel klarer jeg ikke samle motivasjonen.

Jeg driver å lurer på om jeg skal bestille legetime på fedonklinikken og prøve meg på eurodiett. Kankskje jeg da hadde klart det?? Da blir det liksom en kur på en måte, med oppfølging...
Jeg blir så matt.

vaskeklut sa for siden:

Hva er det som skjer siden du ikke klarer å holde deg lavkarbo da? Spiser du Mel, poteter osv, eller er det søtsakene?

malleleo sa for siden:

men du kan spise masse godt i helgene! unn deg krem elr noe "lovlig" godis for å holde motet oppe.. i dag spiste vi svinefile med soppstuing og fersk brokkoli, og jeg synes d er like godt som om hvis jeg skulle hatt ris elr optet i tillegg der igjen..

Taco i helgene er jo knall.. vi drar ofte til mamma å spiser taco, og hun bruker poser.. men d unner vi oss!
baconsvor er jo kurant..

er d ingen andre rundt deg som holder på med dette og da?

Lurer* sa for siden:

Jeg husker at jeg grudde meg til helgene, for jeg trodde det skulle hardt å holde seg. Men etter å ha snokt i oppskriftene her inne syns jeg helgen er helt grei. Klart den byr på utfordringer, men det handler om å finne alternativer.

Frokosten, mannen min lager bare VERDENS beste omelett...nå lager han den med fløte, så jeg kan spise den....og ungene legger ikke merke til at jeg ikke tar brød til:)

Så letter du etter alternavtiver her inne. Jeg har funnet pizza, taco, bernes saus, vafler, kaker.

Det som overrasker meg er at jeg kan spise så mye god mat på denne dieten/kuren. Klart jeg savner melkesjokoladen og gjærbakst, men jeg har satt meg en helgen hvor jeg skal skeie ut, og da får jeg heler fråtse da tihi.

Lykke til! Med valget, selv om jeg ikke tror det blir noe lettere å bytte diet. Helgen kommer med de vanene vi har lagt til oss.

Mye på hjerte i dag gitt:) Er hjemme med syk snuppe, så da har jeg god tid på morran:) Ha en god dag alle sammen.

mokki sa for siden:

Frokosten er ikke noe problem. Ikke middager heller. Jeg har ingen problem med å droppe potet eller ris til middag. Problemet er kaffematen. Jeg har rett og slett ikke lyst å la vær å smake på det når det kommer til stykket. Kan si poå forhånd at jeg skal la det vær, men likevel så har jeg ikke lyst når det kommer til stykket. I helgen ble det også et superdeilig rundstykke med egg til lunsj i går for det var så masse igjen etter at alle pasientene hadde fått frokost..
Nå har det vektmessig gått forholdsvis greit i helgen da... Jeg gir ikke opp, og klarer meg utmerket i uken og stortrives med maten jeg spiser.. problemet er vel bare den at jeg tydeligvis vil ha både i pose og sekk... altså lavkarbo med alt fett og godt i uken og høykarbo i helgen med som i går: lefser...

malleleo sa for siden:

hvis d er påjobb de største utfordringene er.. kan du ikke lage en kake som du har stående der da, så tar du deg heller noe sånt? sjokoladefromasjkake med peanøtter i bunner nammis, den prøvde vi til sablo sin bursdag. da serverte vi bare lavkarbo (og ketolysevennlig) desserter;) gele, fromasje, og den kaka ;)

ikke gi opp enda i allefall :) som sagt ovenfor, så vil du nok mæte samme utfordringen på en annen diett også :)

Filakia sa for siden:

Jeg skal ikke si at jeg alltid klarer det, har hatt noen sprekker selv (i tillegg til en planlagt ferie-pause, som dessverre ble lengre enn den skulle), men i det store og hele går det greit. Dette er for meg noe jeg gjør for to ting, det ene er helt klart vektreduksjon, det andre er helse/velvære (og da ikke bare som følge av vektnedgangen, men underveis også, pga mat som fungerer bedre for meg). Det siste blir en liten paralell til hvordan folk som får allergier/intoleranser eller diabetes, evt. andre sykdommer som man kan bli symtomfri om man spiser riktig. Så jeg prøver å tenke på at ved å spise mat med sukker og stivelse, så blir jeg faktisk syk, eller i det minste kommer kroppen min i ulage, og det tar tid, stålvilje og krefter å komme på rett spor igjen. Er det kakestykket da verdt det?

Filakia sa for siden:

Du sier du spiser taco med pose(krydder?), men hva med tortillas eller taco-skjell (evt. nachos), spiser du det når du er borte? Eller "kun" taco-kjøttdeigen, salsa (på glass?), grønnsaker og ost?

Lurer* sa for siden:

Jeg sier bare at denne må du linke til! Fikk vann i munnen!

malleleo sa for siden:

Når vi er borte å spiser taco gjør vidså ketolysevennlig som mulig, selv om jeg ikkeegentlig vil d:rolleyes: spiser det grønne+paprika, masse ost, rømme, salsa på glass er litt sukker i d,menbruker en ts elr to, åen del kjøtt.. ikke notortillaelr noe i tillegg,men jeg har hørt at ostechips skal være kurant som nachos :) så d skal vi prøve neste gang vi har taco.

Husker ikke hvor lang ned påliste på desserter jeg fant denne,men her er den i allefall;) Jeg hadde ikke valnøtter i.jeg brukte heller 1 sjokolade med vanøtter i , mindre kbh sånn., åsså hadde jeg CF bare i toppen, så da ble d en mørk og en lys del:p ved mistag d da, hehe. rekna ikke kbh, men d kan ikke være mye, for jeg brukte en stor rund form,og den bleveldig mektig,så stykkene ble små.
Sjokolademoussekake

300 gram sukkerfri eller mørk sjokolade
4 dl kremfløte
2 dl creme fraiche
1 dl salte peanøtter
1 dl grovhakkede valnøtter

Varm opp 2 dl av fløten i en kaserolle og tilsett oppknekt sjokolade og la den smelte i fløten.

Visp resten av fløten til krem, og ha i creme fraice. Bland godt.
Rør inn sjokoladeblandingen, og fordel røra i to boller.
I den ene tilsetter du nøttene og heller det i ei smurt, bakepapirkledd springform, før du forsiktig heller over resten av røra.

Sett i kjøleskap og la stå i minst 5 timer før servering, eller over natten.

malleleo sa for siden:

jeg mente posekrydder ja:)

Lurer* sa for siden:

Åh! :sikle: den Sjokolademoussekake skal jeg lage til helgen, skal i bryllup og har sagt ja ti å ta med kake:) Da blir det en verdensbeste og en Sjokolademoussekake.

vaskeklut sa for siden:

Åh, hallofoten! Den kaka hørtes helt fantastisk ut! Den må jeg lage en gang jeg skal lage kake :D

Ellers, så hadde jeg en utskjeiing (hvordan skriver man det der?) for en ukes tid tilbake, og gikk opp to kilo, men hah, du dæven. De har jeg gått ned igjen, og mangler 800 gram til første delmål igjen. :cool:

Mokki: Om du har lyst på de tingene, så er kanskje problemet at du ikke har spist nok fett? Jeg merker jeg har mye mindre lyst på høykarbo når jeg har fått i meg nok fett iallefall. Og som folk sier over her, ta med deg lavkarbokake du kan ha stående på jobb om det er kakespising som er problemet :) Ha generelt med deg matpakke! Du føler deg myyye bedre etter å ha spist den, selv om det ikke er hvitt brød i. kanskje spesielt derfor. :)

Snakker om mat her. Jeg lagde fantastisk gode kjøttkaker i går!
Hadde alt på slump, men det ble noe sånn som 400 gram kjøttdeig, en halv boks CC, en løk, salt, pepper, limepepper, oregano og chilikrydder. Blanda det hele sammen med ett egg og lagde kjøttkaker jeg stekte i smør.

Etter at de var stekt, raspa jeg blomkål og surra i panna med litt olje og det smøret som var igjen fra kjøttkakene. Skar opp en halv liten tomat og noen agurkskiver og hadde sammen dette. Nam!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.