Lurer* sa for siden:
Nam, hørtes godt ut Vaskeklut!
jeg er en snar tur innom, skal straks benke meg ned i sofan og se på Akutten! Bare elsker den serien:)
Lurer* sa for siden:
Nam, hørtes godt ut Vaskeklut!
jeg er en snar tur innom, skal straks benke meg ned i sofan og se på Akutten! Bare elsker den serien:)
mokki sa for siden:
akkurat skrevet handleliste og sendt mannen på butikken for å handle inn til resten av uken.
Har bestemt meg for å foreslå for min kjære onkel som kommer til å invitere oss i bursdagsselskap til mine to kusiner på søndag at jeg baker med en kake (med unskyldningen at jeg har en oppskrift jeg gjerne vil prøve ut :D). Har lyst å klare meg fint gjennom helgen.
Min bestevenninne spiser litt så lavkarbo light. Har vært flink lenge. Hun var ganske stor før, men ikke slik som meg og mer jevnere fordelt, men hun er blitt så flott. Håper jeg også kommer dit. Nå arver jeg klær fra henne. Supert det, men håper jeg også kan krympe ut av de.....
malleleo sa for siden:
åh, holder på å lage oreokake til ei begravelse i morgen! og jeg har ikke smkat noe! men suge ble såå stort at jeg måtte årne med noe søtt som jeg kunne spise :( huff.. veiedag i morgen også..
nå går d drit.. søtsuget vil jo aldri gå bort hvisjeg ikke klarer meg uten noe søtt i en stund :(
Filakia sa for siden:
Så lenge det er søtt uten karber, så synes jeg ikke det trigger søtsuget i samme grad jeg...?
mokki sa for siden:
Da var jentene levert i barnehagen. Nå holder smøret i pannen på å smelte og jeg skal steke frokostpannekaker. Nam.
Skal på senvakt i kveld. Skal ha med restene etter middagen i går og lage noe annet spennende også. Bare vet ikke hva enda.
Gleder meg som en unge til helgen og jeg skal prøve å lae den sjokolademoussekaken. er veldig spent og i hode mitt minner det om snickers... fnis
Jeg har en stor drøm om å klare å gå ned litt denne uken. Om det så bare er 100g. Det hjalp å klage litt i går, for motivasjonen er bedre nå. Og enda et kick var at flere av buksene jeg arvet i går er trang. Så de skal passe om ikke lenge!!!
malleleo sa for siden:
så bra du har funnet motivasjon mokki!
i dag skulle jeg passe jenta til venninna mi som også er 8 mnd. men hvemvåkner med spenningshodepine og får bekkenlåsning/løsning med gangsperre da:mad: endte med at sambomåtte komme hjem, for jeg kan rettogsett ikke løfte noe ..vanskelig å reise seg å sette seg:(
men d var veiedag i dag. gått ned 1 kg denne uka:D så nå er jeg gått ned 6,9 kg på 5 uker:D fornøyd med det;)
mokki sa for siden:
KJempebra malleleo. Da har vi gått ned likt nå (eller dvs jeg har en kilo som har sneket på igjen etter mye tull).
Kjipt med bekkenlåsning da. Uff. Håper det løsner igjen.
Nå har jeg laget matpakke til jobb i kveld: biffsnadder etter i går (er løk i så er ikke helt lovlig), dip (ja, den er også ikke helt lovlig, for jeg har brukt litt holiday dipmix), tomater og blomkål. Akkurat spist lunsj bestående av egg og bacon. Droppet melk og drakk en halv liter vann i stedet. Kommer meg på vanndrikkingen...
Lurer* sa for siden:
God kveld.
Da har jeg lagt igjen 12timer på jobb, tirsdagene er harde,men gir mange gode pluss timer:)
Jeg forsetter kampen mot kiloene denne uka...akkurat slukt en liten bolle med krem (rester fra det jeg lagde i helgen, jeg hiver det i fryseren så holder det seg i flere dager). Jeg kjenner at jeg må unne meg en uskeielse snart, jeg drømmer om lasange og gjærbakst :mad:
Nei, jeg skal ikke skrive slikt! Skal ikke dra dere andre med meg. Hadde ei vennine som var i Sverge i helgen, hun skulle se om hun fant kokoksmel, men nope. Er det noen av dere som har funnet det er hjemme?
Carisma sa for siden:
[quote=Lurer*;773389]jeg drømmer om lasange quote]
Prøvd ostelasagnen? Etter den syns jeg pastaplater smaker svamp :D
Lurer* sa for siden:
Hmm...kanskje jeg skal prøve det løper å leter etter oppskrift
Takk!
Tictac sa for siden:
Jeg må bare si at jeg sniker litt her inne av og til. Jeg er kjempeimponert over dere som har gått ned/skal ned mange mange kilo! :heia:
Stå på jenter! (og gutter!)
mokki sa for siden:
God ettermiddag alle sammen.
Nå er jeg hjemme etter tidligvakt. Har spist smoothie til frokost og pannekaker til lunsj. Skal ha lettsaltet torsk til middag i dag.
Hvor mange måltider spiser dere for dagen? Jeg spiser nok alt for sjelden, men i en travel arbeidsdag der vi er ute på farten hele tiden så glemmer jeg, og er heller ikke sulten. Spiser frokost, lunsj, middag og av og til kvelds.... Ikke noe mellommåltid.
malleleo sa for siden:
heihei:)
jeg spise 2-3 måltider om dagen og som regel en snack som baconsvor på kvelden.;)
jeg er fortsatt liggende.. men kiro har satt på plass den nederste ryggvirvelen som var vridd ut av stilling og klemte på nerver:eek: d gjør skitvondt!
er suuulten, men middag er ikke før om 2 timer.. må vel lage met en smoothieelr noe så jeg holder ut:p
Imali sa for siden:
Hei hei,
har kikket litt her inne, og har veldig lyst å bli med. Har nøyaktig 30 kilo å gå ned fra nå av, har fått bort 6 fra før.. håper at 30 kilo akkurat er nok til å hive seg med i gjengen (var jo 36 tilsammen :D)
Ha i allefall en fin kveld dere, jeg har nettopp satt med ned til litt pc-bruk og te før jeg legger meg x)
lillemor88 sa for siden:
hallo og god morgen!:o
lenge siden jeg har skrevet noe nå, samboeren min raser fra meg om dagen:S jeg går liksom så tregt ned syntes jeg.... er det fordi jeg er jente?:confused:
kjøpte en pose soyamel er det noe jeg kan bruke den til? fungerer den i stede for soyaprotein?
ha en fin dag:klem:
malleleo sa for siden:
soyamel med 3 kbh bruker jeg i pannekakerøre, paibunn og lapper og sånn;) men jeg proker litt soyaprotein også i sånne ting... pass på å få bort soyasmaken da:p den er fæl!
da er jeg på vei til nok en kiro time, fortsatt hemma:(
og den starter om 30 min.. tvilsomt av vi vinner frokost:rolleyes: får oppdatere senere i kveld tror jeg;)
Filakia sa for siden:
Hva gjør man for å få vekk soyasmaken da?
vaskeklut sa for siden:
Helt vanlig at mannfolk går ned mye raskere enn kvinnfolk ;)
malleleo sa for siden:
ikke bruk så me av d, og bruk krydder i tillegg! i pannekakerøra er d nok med 2 ss av hver, og en liten ts me jbkm :) da bruker vi noen dråper vaniljeessens i..
i lappene er d jo salt, pepper,oregano osv;) kan ha d samme i paideigen og..
til frokost/lunsj hadde vi kyllingvinger og salat:D
mokki sa for siden:
snek meg på vekten i kveld. Står stand by denne uken også. Og nå som jeg har vært så flink. Sukk. Det var kjipt. Og da har jeg lyst å bare løpe på butikken og kjøpe noe tull bare fordi det ikke funker med lavkarbo likevel:(. Men jeg skal ikke!! Får bare ta fatt på ny uke og håpe på bedre tider da..
Har drukket 2 eller 2,5liter vann i dag. DET er bra for å være meg det. Så kommer meg virkelig der da..
vaskeklut sa for siden:
Om du har drukket så mye vann, så har du sannsynligvis mye av det i kroppen ;) Vei deg heller om morgenen før du spiser. Det gjør iallefall jeg, ellers svinger vekta i takt med hvor mye jeg har spist og drukket, noe som bare gjør meg deppa. Nå husker jeg ikke om du har sagt hvor ofte du veier deg, men jeg vil iallefall ikke ha anbefalt å veie mer enn en gang i uka, ettersom man lett blir besatt av det. Det blir ihvertfall jeg! :p Jeg har hittil veid meg en gang i uka, men skal begynne med annenhver uke! :D
mokki sa for siden:
Jeg veier meg hver fredag, men ja, er nok litt besatt. Vil helst hoppe oppå to ganger for dagen.
Men det er altså vekten fredag morgen som er den jeg ser på.. Men måtte bare ha en pekepinn nå... Og den var ikke så kjekk.
malleleo sa for siden:
kan være stor forskjell fra morgenog kveld!:rolleyes: få høre hvordan d ligger an i morgen tidlig da!
jeg bruker aldri å spise mye salt døgnet før veiedag;) hehe
vaskeklut sa for siden:
malleleo har et godt poeng her.
salt gjør at kroppen samler maaaasse vann! og, om du ikke går ned i vekt, er det kanskje en mulighet for at du spiser for mange karber og for lite fett?
mokki sa for siden:
ok. Innrømmer at jeg er dramaqueen.... Vekten viste 100g ned. Men er jo et men her... For jeg gikk jo på en skikkelig smell flere helger på rad, og gikk opp 1-2kg. Sist fredag veide jeg hvertfall 600g mer, så da har jeg jo egentlig gått ned 6-700g da... Men 100g i forhold til signaturen min...
Førnøyd med uken likevel nå!!
Lurer* sa for siden:
:stortsmilMokki! Jeg måtte le når jeg leste det site innlegget ditt! Flott at vekta viste mer ned gang når du gikk på i dag tidlig.
Jeg har egentlig bestemt meg for å kun veie meg 1 dag i uka...men det er så vanskelig:spent:vil se hvordan det går. Men det er så innmari dumt nå det varierer slikt!
I dag har jeg holdt meg hjemme, når jeg sitter helt stille er formen bra. Men bare jeg røre på meg så er jeg kvalm og svimmel. Ruslet tidlig hjem fra jobben i går. Skal i bryllup i morgen, så jeg håper at jeg får ristet fra meg dette.
Vi skravels jenter, ha en fin dag:klem:
malleleo sa for siden:
da er jeg på vei til enda en kiro time! mye bedre nå da synes jeg.. så håper d holder seg slik! jeg snikveide meg i dag, 100 g ned siden tirsdag....... men.. kremt.. er d flere som har problemer med at en aldri må pomelomme? enda jeg spiser grønt hver dag, og masse fett:S må vel ta tablett snart.. så d ikke blir et helvette..mandag var sist jeg pommelomma flau
du kan jo si at du begynte på nytt etter utskeielsen mokki! for d blir jo egentlig sånn.. og da er jo resultatet slett ikke værst! :D du skal jo ta uke for uke,og 6-700 g er helt gjennomsnittlig vektnedgang da :P
mokki sa for siden:
OI, det er lenge. Forsiktig så du ikke blir hel forstoppet. Jeg har egentlig ikke noe problem, men min mage har stabilisert seg veldig. kunne gå flere ganger om dagen jeg. Nå er det ikke slik lenger.
Om du sliter veldig med hard mage kan du ta duphalac eller laktulose (er det samme). Men dette er jo søtt så vet ikke helt hvordan det virker inn på ketose.. Men det er hvertfall med på å holde magen i sving..
Lurer* sa for siden:
Kjenner meg igjen i pommelomm historien din Malleleo. Jeg var gjerne 1 gang pr dag, men nå kan det gå 3-4 dager mellom hver gang.....fiber er jo bra for slikt....men det er kanskje vanskelig med fiber og lav karbo?
Bra du tok opp tema, for jeg har lurt på det samme!
Lurer* sa for siden:
Fant dette i en annen tråd:
Det som hjelper er å redusere fiberinntaket (hvis du spiser mye grønnsaker), evt. øke inntaket av vannløselig fiber (hvis du spiser veldig, veldig lite grønnsaker);
mokki sa for siden:
linfrø tatt med vann hjelper også på magen. HUsk å drikke masse, men det er jo kjent på lavkarbo.
mokki sa for siden:
Et aldri så lite bilde av dagens frokost:D
norwegiaost, taffelost, blomkål, brokkoli, baby plommetomater, fenalår og to kokte egg. Eeeeelsker kokt egg med smør på, men etter at jeg begynte på lavkarbo har det blitt lite kokt egg. Mest stekt egg elle romelett eller slikt. Og i dag nyyyyter jeg frokosten i et stille hus.
malleleo sa for siden:
wow den frokosten så go og sunn ut:)
skal ta 2 avførings piller i kveld.. d lactulose greierne er d alt for mye sukker i:rolleyes:... drikker jo ca 2 l vann 0g litt pepsi max hver dag, så d burde holde..
noen som vet om fiberhusk kan være positivt i denne sammenhengen? får i gang systemet..
Kitt sa for siden:
Her er en tråd om harde mager!:p
malleleo sa for siden:
takk, kitt! veldig bra tråd!:D
vaskeklut sa for siden:
Iiiiiihihihihihi!!:D
Sneik meg til å veie meg en dag før jeg egentlig skal. Og noen har nådd det første delmålet! Minus fem kilo! Hah! *:visemuskl :D hoppe rundt i glede
malleleo sa for siden:
grattis :D
jeg og snikveide meg i dag;) 0,5 kg siden tirsdag:D så jeg nærmer meg mitt første delmål med stormskritt:D
vaskeklut sa for siden:
Takk! :D vi er bra flinke, altså :D
Lurer* sa for siden:
Gratis jenter! Flinke er dere!
Jeg klarete å knuse vekta i går! Og IKKE på pga vekten min, men jeg la den på benken når jeg skulle støvsuge, og vips så lå den kust i ca tusen knas på gulvet gaah
I dag har har jeg unnet meg en liten sprekk, var på bryllupdmiddag til mamma. Så spiste middag, og litt kake. I morgen er det bursdag, tror det blir en kake bit da også. Men nå koser jeg meg med baconsnaks.
malleleo sa for siden:
god morgen alle sammen!
stidd opp med snuppa i dag:) ryggen er litt bedre så nå får jeg til å løfte med litt smerter dog..
jeg bestemte meg for at i går skulle jo få lov til å spise så mye lovlig søtt som jeg ville, så ingenting i fram til neste helg! jeg tror d er lurt for meg at en dag i uka må jeg få lov til å spise krem osv:p elrs blir d annenhver dag, og d er jo sånn snikspising som innebærer masse dårlig samvittighet, og trøstespising osv:rolleyes::o
Jeg er jo alt for glad i krem med en liten ts options kakao pulver i ! himmelsk!;)
så nå er jeg livredd for at jeg ikke har gått ned noe på tirsdag :(
skal legge inn litt bilder i dagboka etterpå med bilder av noen retter vi har laga:D for å bevise at ketolyse innebærer masse god mat!
i går ble d lammekoteletter, salat, bbrokkoli, og litt bearnes.. sauer ikke såå godt:p hehe
Yonah sa for siden:
Så flinke dere er.
Vekta mi står stille fortsatt, men så¨ar jeg jammen spist sikkert 6 atkinsbarer de siste ukene og i går klarte jeg å spise 1/3 av en sukkerfri sjokoladeplate( sånn som er søtet med maltitol av alt..)...
Nå prøver jeg å spise en omelett til frokost og fikk litt avsk* for omelett... Men jeg orker ikke å lage meg noe anna, så jeg får vel bare spise den opp..
Imali sa for siden:
Jeg har vært på vekten i dag, har veiedag på søndagene hver uke. Jeg har gått ned 2 kilo siden forrige søndag og er skikkelig stolt! Jeg slet litt med tanken på å spise så mye fett for å gå ned i vekt, den gamle kalori telleren i meg var ikke helt enig. Derfor er det skikkelig deilig å se at det virker :D
Så om 8 kilo til er jeg 80 kilo! Kan ikke huske sist jeg veide 80 kilo.. har fremdeles 25 kilo totalt til å gå ned, men men.. jeg er jo på vei.
Ha en flott søndag!
grotingeling sa for siden:
Fantastisk resultat - gratulere så mye :heia:
Ha en flott søndag videre ;)
Fårikålsøndag
Har invitert venner på fårikål i dag, så i går kokte jeg en stooooor gryte med fårikål - tror det er 25 liter :D
Var på Åge-konsert i går kveld, og kom hjem til et hus som lukter fårikål og måtte selvsagt prøvesmake..... NAM!!!!! Er veldig kjekt at denne type mat er ok, for dette er skikkelig godt.
I dag skal jeg lage Heistad sjokoladepudding som dessert til meg selv, for en av gjestene har med karamellpudding til alle andre.
Ellers blir nok dette en planleggingsdag, for jeg har endelig funnet tilbake til litt motivasjon - så nå skal jeg gå gjennom skap og skuffer, sette opp en handleliste og planlegge måltidene for uken som kommer.
Keep on smiling :stortsmil
lillemor88 sa for siden:
mmmmmmmmmm fårikål:D misunne.... det er helt ok? jeg har så lyst til å lage det jeg også en dag, er jo bare så godt!
i morgen skal jeg og min kjære i bursdag for første gang siden vi begynte , merker at det jeg gruer meg til er event. mas fra verten og sånn... " kom igjenn og kos dere osv..." tenkte jeg skulle lage litt fun light gele og ta med det tar jo ikke lange tiden og diske opp med i kveld så...
blir skummelt men vi er blitt noen sterke mennesker etter 7 uker snart:p
ønsker alle en god søndag... og kos deg med middags gjester;)
lillemor88 sa for siden:
hei igjenn=)
nå skal jeg til og spise søndags lunch, og tenkte å legge ut bilde(syntes mokki sin talerken så veldig god ut) går for det meste i dette hos meg da:
Lurer* sa for siden:
Da er min skeie helg over. Har spist litt normal mat i dag ogs, så i morgen er det pånigjen:) Skulle gjere ha vist hordan helgen har hatt innvirkning på kiloen, men det var at denne vekta har falt i gulvet da:p.
Ja, ja ellers lite å melde fra denne kanten.
Foresten det tenkt jeg på malleleo, link til dagboken?
malleleo sa for siden:
tror den skal ligge i signaturen min nå :) skal prøve å bli flinkere til å ta bilder av maten vi ordner! for siden vi er to så blir d til at d blir ordna orntli some regel hele tiden:p
vet du hva, når jeg leser om at du har skeia ut i helga, så vet jeg faktisk ikke hva jeg ville ha skeia utmed jeg:rolleyes: for jeg har jo lyst til å skeie ut med krem og sjokolade( og d har jeg gjort, men samtidig holdt meg i ketose)
laga faktisk is i helga! ble spist opp i går da.. suksess:D den sukkerstoppen gikk bra du:rolleyes:
Lurer* sa for siden:
Tihi, jeg så dagboklinken nå:) Har den liget der hele tiden? Er jeg så blind?
Jeg kjenner hadde det ikke vært for bryllupet i går og bursdagen i dag så hadde jeg holdt meg til kuren. Har en hjemmeladg is som er aldeles nydlig, og krem med kako eller bringebær er aldeles nydelig:sikle:
Jeg har samlet en hel haug med lavkarbo oppskrifter, og tror jeg endte med 34 A4 sider:) Så nå kan jeg kose meg med mange nye oppskrifter:)
malleleo sa for siden:
hehe, nei, du er ikke blind:p jeg la den der når du spurte om d ;)
ja, hadde vært tøft for meg og om jeg skulle i brylupp o.l.:o
våre vanligste retter er
-fløyelsgrøt
-pannekaker
-pizzalasagne
-koteletter m/soppstuing,brokkoli og evt.saus(bearne, brun)
-taco
-svinefile m/tilbehør som over
-kyllingfile m/ tibehør som over
-all kylling i forkjellige former
har prøvd brokkolimos.. fysj:(
og vi er leie!
noen forslag til middag i morgen?
Lurer* sa for siden:
pizzalasagne?? hva er det i den Det hørtes spennedne ut!
Lurer* sa for siden:
Hva med litt fisk?
Laske fille stekt i ildfast form? Med blomkål og bråkoli, og saus etter ønske?
Kylling fille i ildfast form. På en seng av crem fresh med ønsket krydder i. Stekes i 45min på 225grader. De siste 16 minuttene tar du ost på.
malleleo sa for siden:
den blir stor da! i denne rekkefølgen
1 boks tomatpure(125 gr, 5 kbh per 100) har dette i bunn
1 boks bogskinke skjæres i tærninger og haes oppå puren
litt revet ost og oregano
kjøttdeig med tacokrydder(seff. heimlaga)
1 fersk skivet chaminjong
masse ost med pizzakrydder
salat og hvitløksdressing( boks rømme, litt majo, 3-4 fedd hvitløk, salt og pepper) til.
kan jo varieres masse denne lasagnen da:D
Lurer* sa for siden:
Nam! Da var den også notert inn i Word-dokumentet:) Takk!
malleleo sa for siden:
sambo HATER fisk:( så d lager jeg bare når han er borte i middagstidene.. da blir d laksefille, og torsk og sånn..meen d er sjeldent ja:o
Lurer* sa for siden:
Åh,kipt! Heldigvis spiser vi alle fisk her i huset...prøver å få til en fiske middag i uka....Jada vet det budre vært fler, men det er noe med tid eller noe i den duren. Noe må jeg skylde på:)
mokki sa for siden:
åå, stappmett. Eller hvertfall god og mett. Koser meg med frokost her. Er så deilig med late morgener når jentene er i barnehagen.
Koser meg med fenalår og spekeskinke, baby plommetomat, ostechips, kokt egg. Og te. Nyyyter stillheten. Ute plaskregner det...
Elizabethcita sa for siden:
I dag ble jeg så glad da jeg gikk på vekta! Den viste 100,9, og det er nøyaktig 20 kilo mindre enn da jeg begynte!!:D
Om 1 kilo er jeg under 100.
Om 1,9 kilo når jeg tredje delmål.
Om 3 kilo er jeg over halvveis til hovedmålet.
Om 5,9 kilo har jeg bare 20 kilo igjen til hovedmålet.
Det hjalp meg MYE å tenke sånn altså!!:p Godt at i det minste en ting er på "bedringens vei" midt oppi all sykdomsfrustrasjon og sånt. Og det er absolutt ikke meningen å demotivere andre fordi deres mål/delmål osv ligger lenger unna altså... Ble bare så glad da jeg oppdaga det i dag, at jeg måtte dele det med noen...
Nå skal jeg ta meg en tur på trimsykkelen, og så skal jeg se hva kjøleskapet byr på av spennende mat til meg :)
Carisma sa for siden:
Nå ble jeg skikkelig forbanna på meg sjøl.... Jeg har surra rundt med lavkarbo i fem år og bare gått ned ti kg! :mad:
malleleo sa for siden:
om 2,5kg når jeg mitt første delmål,ned 10 kg! om 7,5kg er jeg under 100 kg,så jeg har gått ned halves dit nå.. bah, ble ikke såå motivert av dette jge.. har litt for mye igjen:rolleyes::(
lurer på hva jeg skal lage meg til lunjs jeg:cool: lurer på torsk i "hvitsaus", elr laks:D lurer frista meg:p
skal lage aspikk etterpå! mmhm!
vaskeklut sa for siden:
Husk at spekeskinke osv inneholder mye salt som binder vannet i kroppen din.. :) Mtp veiing og slik.
vaskeklut sa for siden:
Hihihi, jeg må innrømme at jeg lo høyt :p Ble først veldig trist, fordi jeg trodde den ble ødelagt av vekten din, og så måtte jeg bare le høyt :o Hihihi!
Lurer* sa for siden:
Tihi, jeg følte at jeg måtte pressiere litt ang den vekta ja:) Men skulle den ha knust pga vekta mi burde den ha gjordt det gjordt for 10 kg siden, og ikke nå som jeg har blitt letter:D
Elizabethcita syns det var motiverende å lese at du nærmer deg et av målene dine! Det hjelper å dele det litt opp...jeg liker å se på minus kiloene som smørpakker:) Da blir det mange som er forsvunnet fra denne kroppen:D
celeste sa for siden:
Heihei :-) åssen har alle damene her det?
celeste sa for siden:
Uff, jeg er en mester på å skrive spørsmålsinnlegg rett før jeg skal gå å legge meg ;) Med andre ord, lite oppfølging etterpå. Hehe.. Får inn og skravle mer i morra tenker jeg :D:D Ha en finfin kveld alle sammen :D
Lurer* sa for siden:
Tihi:D Sov godt!
ps. Har det bra.
celeste sa for siden:
Så flott :D Takket være at jeg måtte bestille kokosmel før jeg gikk og la meg, så rakk jeg å få med meg innlegget ditt :D
Hvordan har helga di vært da? Og, hvordan gikk veiinga? Ikke rukket å sjekke dagboka di i dag, må oppdatere meg litt i morra ;)
mokki sa for siden:
jepp. Det vet jeg.
lillemor88 sa for siden:
:Dgod morgen=)
veldig greit og tenkte sånn : 1 kg til det osv...;)
pleier det jeg å: i dag viste vekta 109.6, 1 kg ned fra del mål 3:D:D weeee
bursdagen i går gikk kjempe bra... ble kaffe og bitte litt fun L. gele..
maten de serverte kunne jeg ikke ha spist uansett for jeg var alergisk.. hoho!
så det var jo en lettelse. skal snart på jobb 1 etterfulgt av jobb 2 nå ( tirsdager er noe slit):cool:
ønsker alle en strålende dag:ja:
mokki sa for siden:
God morgen her også.
Så fint at bursdagen gikk fin lillemor88. Du er sterk slik. Der har jeg mye å lære....
Jeg har akkurat spist frokost. I dag ble det en fedonskive... Skal til tannlegen i dag. Det er deilig å tenke på at nå skal jeg ha to helger uten jobbing. Og da klarer jeg sååå mye bedre å holde meg på lavkarbo.
Ellers driver jeg og grubler og tenker på om jeg skal prøve meg på eurodietten. Kanskje jeg hadde klart å holde meg i skinnet bedre da...
malleleo sa for siden:
så flink du er lillemor, jobbasånn der en sommer jeg:( fysjameg sier jeg bare,, sliiit! :P hehe
skal oppdatere mer senere i dag..
malleleo sa for siden:
ja, da er jeg hjemme igjen :) har vært til mamma så dagen ikke blir så lang når jeg ikke får gjøre noe særlig..
veiedag i dag, og har gått ned bare 0,5 kg :/ er faktisk skuffet, og jeg vet jeg kommer til å kose meg med krem i kveld :( det er vel psyken som som ikke tåler nederlag noe særlig enda...
hardessuten fått avslag på 8 jobber på 1,5 mnd! jeg gir nesten opp.. leverte søknad på dressmann i går, men mannen gliste så skeivt og sa at hvis jeg ikke hører noe innen ei uke er ikke jeg en de leter etter. Jeg søker bare deltidsjobber, da jeg begynner på skole i januar.. men neste mnd får jeg bare 6000 kr.. og så ingenting fram til slutten av januar! (jeg mista jobben i permiskon da de la ned) så jeg er litt neffor!
dessuten ser d ut som et dass her hjemme! fordi ryggen er sånn som den er.. sambo er bare superdårlig på å ha d ryddig, å plukke opp og legge på plass er vanskelig ja.. jeg får ikke til å plukke opp sælrig.. har problemer med å løfte Mali, så løft og bøying må spares for henne.
sorry at d ble klaging i dag :( Skal på mary kay kurs i kveld da :) til mamma, å bli fin og fjong :P
Carisma sa for siden:
Join the club... Har bare fått på en enda, men ikke kommet ordentlig i gang heller. Permittert da, men vil ikke tilbake til den jobben... :o
Men har du meldt deg hos bemanningsbyråer? De kan både hjelpe med søknader, og har ofte veldig underskudd på folk som er villig til å ta deltidsjobber siden de fleste vil ha fulltid.
malleleo sa for siden:
jeg har ikke d.. for jeg kan ikke ta hvilken som helst jobb før jeg er helt frisk(aner ikke når d blir) kan ikke drive å løfte å lempe hele tiden..
men;TUSEN takk, jeg skal melde meg der! jeg kan jo jobbe litt dagtid nå når jeg fortsatt er i permisjon:)
mokki sa for siden:
Uff. Det er så nedbrytende å ikke få jobb. Masse tanker til dere!
Holder på å lage middag. Kyllingfilet med tomat og brokkoli/vårløkpurre. de andre får ris også..
Etterpå skal vi rett ned til svigermor og drikke kaffe.
Ukas første trimtur går avstabelen om 5 minutter - må bare innom "lille rommet" først, for jeg sliter litt med magen i dag. Er nok bare mensen-mage, men kjipt uansett.
Skal bli deilig å strekke skikkelig på beina - here I go :liste:
celeste sa for siden:
God tur :D:D Venter på at middagen skal gli ned jeg, så blir det trening her også :D
celeste sa for siden:
Hjemme fra jobb til rett tid i dag, veldig godt. Blir mye overtid der jeg jobber så blir lite tid hjem. Men trenger pengene også.. hehe..
Sambo har shina bra mens jeg var på jobb i dag også :D Men må vaske bad og soverom da.. Får se hva det blir til etter trening ;)
Her storhagler det i rykk og napp. Og jeg som har flere poser med tulipan løker liggende i gangen og vente på å planta ned.. hehe..
Lurer* sa for siden:
Mokki, har du prøvd jukseris? Veldig godt til alle typer mat hvor du helst ville hatt ris:)
Til dere jobbsøkere:klem: Håper at det løsner seg, og at dere får det dere ønsker dere!
Jeg holder på å bli gal! Jeg vil veie meg, men jeg har ikke vekt. Jeg kjenner jeg er nærvøs når jeg ikke får veid meg. Liker å se hvordan dette går.
Lurer* sa for siden:
Uff, denne tråden begynner å bli VELDIG lang, tror vi blir nødt å feire oktober med ny skravle tråd:)
Æaj, jeg finner ikke noe bra på tv:(
Mye klaging på meg her:)
lillemor88 sa for siden:
:Dgod kveld!
ny tråd fra oktober høres fornuftig ut;)
snart legge tid, men litt kvelds først...
lagde noen osteskinke ruller i micron.. mmmmmmmm det var veldig godt altså:rolleyes:
håper at alle har hatt en fin dag...
nattaaaa
Lurer* sa for siden:
:hmm: Tror jeg må bli flinkere å lage slik kveldsmat som du lager lillemor, kom hjem fra jobb kl 2015...da var det veldig enkelt å ta bacongull.
mokki sa for siden:
Jeg har spist vafler hos svigermor.. svake, svake mokki!!
lillemor88 sa for siden:
:spisesnakhar brukt 7 uker på en halv pose bacon gull:P syntes det smaker veldig tørt:S gjør ikke du? en ting jeg alltid har i veska er agurk og paprika stenger, veldig greit hvis man skal på jobb sent eller bare bort et sted=)
ååå mokki da vaffler.. sikle sikle:rolleyes: det er nesten det jeg savner mest:D
snart tid for frokost og siden jeg har senvakt blir det eggerøre og laks med agurk og paprika:rolleyes: det syns jeg er litt snadder da=)
Ps: pose med paranøtter eller mandler er kjekt å ha i veska å(metter)
ha en riktig fin dag:D
mokki sa for siden:
straks frokost her også. Ha en fin dag alle sammen.
Happiness sa for siden:
Hei
Jeg har ikke vært her inne på en stund. Men nå er jeg motivert igjen håper jeg!
3. dagen min i dag. Går forholdsvis greit. Ser nå at mye sitter i hodet :rolleyes: vane å gå og finne seg noe godt...
Jeg har spist cc og en halv avokado til frokost.
Filakia sa for siden:
Jeg har ikke prøvd å lage lavkarbo vafler selv ennå (har bare såvidt fått kjøpt meg nytt vaffeljern, og har ikke hatt tid til å prøve ut ennå), men det er jo en rekke vaffel-oppskrifter her, så du trenger ikke savne vaflene... :)
Hvis du går på oppskrifts-underforumet og klikker på "Søk i dette forumet" og skriver vafler, så finner du alle oppskriftene som er lagt ut her. :)
EDIT:
Ang. bacongull, så velger jeg heller BaconSvor istedet, den til venstre her:
Smaker mye bedre, etter min mening! Sjekk bare datoen på disse, det hender jeg opplever å finne poser som er gått ut på dato. Kjøper gjerne mange av gangen, og da er det jo greit at de har en viss varighet.
Kitt sa for siden:
Men det smaker så uendelig mye bedre med en skikkelig hjemmelaget rømmedipp ved siden av!:sikle:
Man tager seterrømme og tilsetter det krydderet man foretrekker. Ferdig laget dippmix inneholder masse karber!
Carisma sa for siden:
Eller bare plain rømme :D
malleleo sa for siden:
heihei damer! dere er flinke! vakkel hørtes sykt godt ut! mmmmmmmmm
spist litt aspik i dag og litt feit skinkesteik:D nam!
motivasjonen daler :/
Lurer* sa for siden:
Jeg trodde det var alt for mye krabo i Baconsvor, er det ikke det? I så dall må jeg kjøpe det en kveld, for det er aldeles nydelig!
Jeg har lagd vaffler! Prøvd to av oppskriftene her inne, og de er knall gode:sikle: Kan absolutt anbefale p steke slike. Jeg har stekt vanlige vaffler til fam og besøker og Lavkarbo til meg:)
Jeg har vært å svømt i dag, deilig. Jeg burde egentlig ha klart å svømme to dager i uka, men jeg klarer som reger bare 1.
mokki sa for siden:
Vært hos farmor i dag på middag. HUn serverte saltet torsk først (jeg spiste litt potet for å slippe mas fra farmor), og verdens beste blomkålsuppe. Den er skikkelig lavkarbo, med masse fett og fløte... namnamnam.
Etterpå spiste keg litt fruktsalat med vaniljekesam og noen jaffa kjeks. Så kan ikke akkurat skryte på meg noe fin dag.....
Men men. Jeg føler likevel at jeg har gjort et vanvittig bra steg i riktig retning ang maten jeg spiser, og må bare jobbe videre..
Lurer* sa for siden:
Det er bra Mokki, tror det er en tankeprosses vi må gå igjennom for å begynne å tenke lavkarbo. Og det at man er ops på hva man spiser er et steg i riktig rettning.
Jeg sitter her og tenker på om jeg skal ha kredm med kako eller bringebær....og jeg som hadde bestemt meg for å ikke spise krem i kveld! Men jeg var i butikken, og vips så hadde det hoppet en boks med kremfløte opp i kurven, hva skulle jeg gjøre? Nekte den stakars kremfløten å få bli med hjem? Nei, den står fint i kjøleskapet mitt:)
lillemor88 sa for siden:
:oskal søke litt på vaffeloppskrift tenker jeg ja:D
denne livsstilen her er helt rå! hehe, er bare så utrolig overasket over resultatet man får av og spise helt nyyyydelig mat:D
veldig veldig bra altså!
sånn avokado ? spiser man den rett fra butikk?
skal jeg legge meg nå jeg.. litt tidlig men er mega trøtt! ser ut som en tomat i trynet:eek:
natta alle sammen, snakkes plutselig:cool:
mokki sa for siden:
Morgendagens lunsj er nå laget.
Det blir omelett med vårløk, oppkuttet squash, litt baby plommetomater og to babybel ost.
Var på toalettet i sted og husket da plutselig at jeg bare har drukket 0,5l vann i dag. Så nå har jeg hylt nedpå en halv liter til.. Og skal drikke enda en straks. Har drukket masse kaffe i dag jeg..... Heeelt glemt vannet.
Filakia sa for siden:
Det er 0,5 g kh i 100 g baconsvor fra Maarud, så nei, det kan umulig være for mye ;) Og en hel pose veier bare 45 g. (små poser sammenlignet med bacongull)
vaskeklut sa for siden:
Jeg vet, den er HELT fantastisk :o Det er jo så mye GODT :D
Avokado spiser du som den er. Det er en fordel at den er litt myk, det betyr at den er moden. Men ikke sånn at den får fingergroper av bare å plukke den opp da.. hih. så deler du den i to med en kniv (husk at det er en stein inni, skjær rundt) vrir avokadoen fra hverandre og plukker fram brødkniven og "hogger" tak i steinen og vrir litt for å få den ut. voila, du har en spisbar avokado! smaker nydelig med salt (jeg bruker urtesalt) og pepper på. spises med skje :D mmmm. nydelig! og så er den full av fett og fiber. smaskens greier dette!
Kitt sa for siden:
Jeg spiser min avocado med rekeost fra tube, jeg! Eller reker og majones, om jeg har!:sikle:
mokki sa for siden:
Da var dagens jobbdag over. Kjenner jeg er sulten men er lenge til middag så må finne på noe lurt.... Kjenner jeg har lyst på krem, men det er tomt i kjøleskapet.....
Carisma sa for siden:
Ost og skinke-ruller :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.