kazza78 sa for siden:
Hei.
Jeg tenkte å prøve meg på Ketolyse kuren for første gang fra mandag. Noen andre som også skal? Kjekt å ha noen å dele erfaringer med :)
kazza78 sa for siden:
Hei.
Jeg tenkte å prøve meg på Ketolyse kuren for første gang fra mandag. Noen andre som også skal? Kjekt å ha noen å dele erfaringer med :)
lille bolle sa for siden:
heia ja jeg skal også begynne mandag 4 mai;)
vi skal ha konfirmasjon for min lillesøster i helga så derfor begynner jeg på mandagen.tenker jeg skal skrive ukes meny nå i helga
Bixen sa for siden:
Hei!
Jeg og mannen min skal starte med ketolysekuren på mandag! Har startet denne uken med å kutte ut sjokolade o.l. Er veldig giret og gleder meg til å starte!:D
kazza78 sa for siden:
Så bra! Da kan vi kanskje dele erfaringer :)
Har noen av dere prøvd kuren før?
Hvor mange kilo har dere som mål å gå ned?
Jeg har som mål å gå ned mellom 15 og 20 kg, men blir kjempeglad hvis jeg klarer 10 kg i første omgang.
Bixen sa for siden:
Jeg har ikke prøvd før nei. Har hatt lyst lenge, men mannen har vært skeptisk og trodd at det dreier seg om å spise linser og bønner, men i dag ble han overbevist av en på jobben sin. :lol:
Lettere når vi er to om det!
Jeg veier 98 kg nå og bør gå ned minst 20 kg, men helst mer. Får se hvordan dette fungerer først, og ta det litt etterhvert!
Nei aldri prøvd før:)
har som mål og gå ned 15 til 20 kg jeg og.er 166 høy og veier 80kg.
erleperle sa for siden:
Hei
Jeg og starter nå. Jeg hadde tenkt å starte mandag 4, men det passer seg bedre i dag. Jeg har brukt hele uken til å forberede, og er veldig motivert. Jeg har prøvd en gang før, og jeg gikk ned i vekt. Men jeg aner ikke hvor mye for jeg hadde ikke vekt tilgjengelig. Men merket at alle klærne ble veldig løse rundt rumpa. Det er et godt tegn.
Har gått ned 1 kg bar ei forberedelses uken. I dag er første dag uten karbo. Jeg vet at det vil ta tid før jeg er i ketose, siden det er første gang. Men er ikke i tvil om at dette skal gi resultater
Jeg har som mål å gå ned 20 kg, men har delmål underveis for å holde motivasjonen oppe. Mitt aller viktigste mål er å komme inn i klærne jeg brukte for to år siden. Der er det mange flotte bukser (som faktisk er trendy enda) som jeg vil inn i. Så jeg håper jeg slipper å kjøpe nye bukser, bare passe inn i de gamle igjen.
maritam sa for siden:
Jeg startet med ketolyse i går 30.april for første gang. Jeg og er veldig giret på dette... Jeg skal ned 20 kg. Joda dette klarer vi!:D
Lykke til!
Gostompen sa for siden:
heisann, jeg er helt ny her og har også tenkt å starte med lavkarbodiett mandag 4. mai. regner med litt innkjøringstid siden jeg ikke har prøvd dette før, men er veldig motivert!
trinny sa for siden:
Ja, jeg skal! Og det blir flott hvis jeg kan ha noen å dele med!
Trinny
renate78 sa for siden:
Jeg skal også starte til mandag,,, har godt modt men mange kg som skal bort.... 23 kg. Men håper det går så det bra med atkins kuren. Har ikke prøvd den før men gikk på candida kur en gang og gikk ned så det ula... Vet noen hva som er vanlig å gå ned i uka på atkins?
Rooogern sa for siden:
Hei, jeg skal og starte mandag 4 mai. :) blir spennende å se hvordan dette går, første gang på ketolyse og har mellom 35 og 40kg som skal bort. :)
Lykke til alle sammen! :)
Vatti sa for siden:
Her var det mange motiverte mennesker. Kan jeg også være med dere? Jeg har holdt på med ketolyse i en liten uke allerede, men trenger masse motivasjon, støtte og oppmuntring nå i startfasen. Jeg sliter veldig med godteri-abstinenser, og lurer på når det skal gi seg.
aslaug sa for siden:
Hei, starter i dag!
Ikke ren ketolyse, men noe lignende! Skal lage meg sticker i dag.
Hadde vært kjempefint å være en gjeng som kan følges ad framover!
Bixen sa for siden:
Så gøy at vi er en liten gjeng som starter på likt da!
Hva synes dere om å ha fast veiedag? Da kan vi jo backe hverandre opp osv. Eller blir det dumt og stressende?
For min del har jeg uansett veiedag på mandagen, så hvis dere andre også vil ha det er det bare å hive seg på! :heia:
aslaug sa for siden:
Jeg har veid meg meg i dag, 78 kg. Har tenkt å veie meg 1 gang i uka, det kan godt være mandager, hvis det kunne være felles veiedag? :D
Har hatt vektskrekk i mange år forresten, så jeg vil gjerne komme over den, så da hadde det vært fint med en slags forpliktelse for meg her inne.
Jeg kommer også til og ha mandagen som fast veie dag:)
både veie og ta magemål.skal prøve og få skrevet menyplanen min for ei uke idag og så blir det start i morgen:)
Kjempegøy at vi har blitt noen stykker som kan følge hverandre.ha en forsatt strålende dag:)
erleperle sa for siden:
Jeg er nok en av de som veier meg oftere ejg, men har allikevel mandag som start på nytt ukesmål og håper jo da jeg har nådd det forrige målet mitt.
Gikk ned 1,5 kg den uken jeg forberedte meg på lavkarbo. Denne uken håper jeg å gå ned to.
reultat forrige uke: gikk ned 1,5kg
mål neste uke: gå ned 1-2 kg
Kroppen er overrasket over den store endringen, så prøver å utnytte det litt i starten. Har tenkt mye på det, og vil ikke bremse det ned. Kroppen reagerer som den reagerer. Nedgangen bremser nok opp etterhvert. Skal jo ned 20 kg, så det tar jo lang tid. Men å gå ned så mye på en uke er motiverende.
linea sa for siden:
Hei! Jeg vil også slenge meg på:D Gikk på lavkarb. etter jul, og gikk ned 7 kg ganske så lett. Nå har det stagnert, og skal gjøre en ny innsats frem mot sommeren:cool: Målet er ca 10 kg.
Har aldri deltatt på noen "gruppe" før, men føler en forpliktelse til å melde inn mål og meny:)
aslaug sa for siden:
Hei!
Så flott erleperle å gå ned så mye uten å ha starta helt! :D
[color=royalblue][/color]
Det er kjekt med så mange motiverte folk, så jeg skal rapportere daglig tenkte jeg for å holde motivasjonen oppe!!
I går spiste jeg 7% karbo 26% protein og 68% fett.
Startvekt 78 uke 19
Mål 70
*
[color=royalblue][/color]
Cam sa for siden:
Hei
Jeg begynner også i dag... jeg følger ikke ketolyse spesielt, men har tidligere lest Skaldeman og tenker å følge et generelt, egenkomponert lavkarbokosthold. Har fått totalt dilla på BLTsalat (rødløk, salat, bacon og litt tomat med aioli"dressing" til) og kommer til å spise mye kjøtt, fisk og en og annen atkinsbar som mellommåltid. Vet av erfaring at jeg har godt av å ha noen sånne enkle "snarvei-måltider" å ty til...
Jeg gikk på EuroDiet i fjor vår (egentlig i hele fjor, men etter å ha sprukket på sommeren kom jeg aldri skikkelig inn i det igjen...) og gikk ned 15 + kilo. Var superfornøyd! Nå er jeg bare forbanna og deppa over at jeg har klart å komme meg nesten opp mot toppnivået igjen. SKal ned maaaaange kilo, tenker 30 i første omgang.
Andre her inne som har erfaring med ED og nå skal over på mer "vanlig, fet mat"? Jeg MÅ bare klare det denne gangen. Rett og slett.
Cam sa for siden:
Oi, der ser jeg at vektnedgangen fra i fjor kom inn igjen i bunnen av innlegget mitt! Må prøve å få fjerna det, så jeg kan begynne på nytt igjen. håper bare jeg husker hvor man gjorde det:-)
Marri sa for siden:
Jeg er en fallende ketolysestjerne som ønsker å skinne igjen. Gikk ned 18 kg på kuren for to år siden. Etter nyttår har det ballet seg helt for meg :( og til min store fortvilelse har jeg gått opp 9 kg. Jeg har stort sett fulgt ketolysekuren, men har nok spist litt for mye sukkerfri sjokkis og drukket for mye pepsi max samtidig. Målet mitt er i første omgang å kvitte meg med dette behovet.
Start 4. mai: 93,9 (grusomt)
Mål 1. juni: 90,0
Bixen sa for siden:
Jeg fikk meg en positiv overraskelse da jeg veide meg i dag!
Startvekt: 98
04.05: 96,5
Merker det er litt styr å regne på kbh nå i starten. Salaten jeg skulle ha til lunsj ble nøye veid opp. Hehe! Men mett ble jeg! Omelett er enklest; da slipper jeg å tenke så nøye på det...
BiMa sa for siden:
Leser og leser i bøker skrevet om GI-kurer...og blir litt urolig, fordi de ikke er enige om spising av frukt og grønnsaker. :confused:
Men jeg har no startet i dag...og foreløbig går det bra. :)
Ca.30 kg skal det jobbes med. :mad:
Optimist sa for siden:
Jeg startet også på mandag!
Kom i ketose i går (tirsdag), så det gikk rimelig raskt. Deilig å tenke på at jeg forbrenner fett "as we speek". Skal ned....hva skal jeg ned? 20 kg? Etter 4 svangerskap, og en livstil uten så mye tid til trim, er kiloene krøpet på.
Startvekt 90 kg.
Lykke til alle sammen!
Bixen sa for siden:
Hvordan går det med dere? Jeg var veldig sulten i går, men i dag går det greit.
Har imidlertid fått veldige smerter i magen, men tror det er magekatarr. SIkkert middagen i går som ble for sterk for meg. Håper det går over snart.
erleperle sa for siden:
Alle er så motiverte! Det er kjempe bra :D
Keep it up! Om det er 5 eller 10 eller 30 kg...vi kommer oss ned. Et kg av gangen. Bixen, du kommer snart inn i det med tanke på utregningen. Du lærer deg porsjonsstørrelse, og kan forholde deg til det.
Nå skal jeg gå og bare lollypopbrødet :D
Vatti sa for siden:
Hmmm, jeg tror jeg må stå frem og innrømme at jeg har skrekkelig dårlige matvaner. Det har jeg hatt i mange år, men det er vanskelig å forandre. I dag har jeg startet veldig bra med eggerøre av to egg med litt fløte i og tre striper med bacon til frokost.
Så skar det seg. Fikk ikke tid til lunsj fordi det var noe jeg MÅTTE ordne, og vips var det tid for foreldresamtale, henting på SFO, raskt tur hjemom for å smøre et par brødskiver til SFO-barnet som måtte følges rett på fotballkamp. Jeg spiste selvsagt ikke skiver. Skulle spise etter fotballkampen, men da måtte det ene barnet bade og det andre slo seg helt vrang. Sambo laget spaghetti og kjøttdeig med kjøpesaus av ett eller annet merke mens jeg holdt på med å roe gemyttene/tørke etter badet. Så jeg fikk ikke spist middag fordi den var for lite ketolyse-vennlig men skulle lage meg noe etter at barna hadde lagt seg klokken syv. Men det ene barnet ville ikke sove, så da holdt vi på med legging til nærmere halv ti.. så måtte jeg lese av strømmen, svare på en mail, finne frem skoleting til i morgen........ og nå er det leggetid og jeg har bare spist egg og bacon. Jeg har bare spist frokost og nå er dagen over.
Jeg må skjerpe meg!!! Jeg må lage en ordentlig plan for hva og når jeg skal spise. I morgen skal jeg spise egg og bacon til frokost - som i dag. Men jeg skal også spise lunsj, middag og kvelds.
Hva skal dere ha til lunsj, middag og kvelds i morgen??
Jeg trenger hjelp til å komme igang med ordentlige rutiner.
whynn sa for siden:
jeg startet i dag.. er ikke helt sikker på hva jeg har startet på hehe ;) men holder meg unna karbo i allefall.. kjenner ikke te de forskjellige "atkins osv" og filosofiene demmes, men prøver i første omgang bare og ungå karbo..
skal ned 26 kilo er mitt endelige mål.. ;)
whynn sa for siden:
legge til det å da at i dag har jeg spist:
Frokost: stekte grønnsaker og laks med litt seterrømme.
Lunch: eggerøre av 3 egg med ost over og litt skinke
Mellommåltid: CC med kanel og nøtter
Middag: sovnet jeg fra ;p
Kvelds!?: jordbær bringbær og blåbær med fløte over.
og da må jeg spørre dere som kan det.. er det en okey dag?!
Bixen sa for siden:
Tok en stix i dag og fant ut at jeg er i ketose! :) Trodde ikke det skulle være så lett. Har ikke hatt hodepine eller noe.
kazza78 sa for siden:
Så artig at så mange har slengt seg på. Har ikke vært pålogget siden jeg startet, så jeg fikk meg et lite sjokk med så mange innlegg. Kjempegøy!
Da er vi igang! Hvordan går det med alle som startet på mandag?
Jeg synes egentlig at det har gått veldig bra, "tjuv-tittet" på vekta i morges, og har allerede gått ned 2 kilo, men det er vel bare vann. (måtte stå opp og tisse 3 ganger i natt...)
Jeg har ikke vært så nøye med veiing av all maten, men har prøvd å holde meg til ting uten kbh. Merker at jeg går og småspiser Norvegia og kokt skinke. Er kanskje ikke så bra, men det hjelper mot søtsuget. Får de fleste kbh gjennom grønnsaker i salat.
Jeg lagde forresten den sjokolademoussen som sto i ketolyseboka igår, og den er bare helt FANTASTISK!!! Har fordelt den i 5 små plastkopper, og fryst ned, og da blir det bare ca 3 g kbh per stk.
Begynte å tisse på stixen i går, og det ble farge :)
kazza78 sa for siden:
Jeg er forresten med på veiing på mandager :)
Er dere andre litt kvalme og slappe?
Jeg var på Aerobic og styrketrening idag, og merket at jeg gikk helt tom. Var så sliten, at jeg nesten ikke gadd å sykle hjem (8 minutter unna). Og treningen var egentlig ikke så hard.
Jeg har spist følgende idag (tenkte det kan være greit å skrive ned, slik at jeg får oversikten):
Frokost: Omelett med skinke og ost (1,5 g)
Lunsj: Omelett med skinke og ost (1,5 g)
Middag: Stekt kyllingfilet med salat og 20 g Bretagne saus (ca 4,3 g)
Kveldsmat: 30 g avokado (0,3 g), noen skiver Norvegia, noen skiver kokt skinke og en "dæsj" naturell kremost (0 g).
Mellommåltider:
Sjokolade mousse (3 g)
Sukkerfri gele (0 g - måtte bare smake hvordan den var)
2 kopper kaffe med fløte (ca 1 g)
Bixen sa for siden:
Jeg har vært litt småuggen denne uken, men så viser det seg at jeg har fått lungebetennelse, så det er kanskje ikke så rart... :rolleyes:
Er heldigvis ikke sulten, og har heller ikke noe søtsug. Når jeg får lyst på noe snacks tar jeg meg noen never med Bacongull, som kun inneholder 2,5kbh per 100g.
I dag har jeg spist:
Frokost: 1stk av "Ingis superdupergode rundstykke" med skinkeost (oppskrift under bakst)
Lunsj: Rester av pizza fra i går med en klatt Creme Frâiche på. Nam!
Middag: Gerds Osteburger med salat til. (også oppskrift her inne)
Kvelds: Eggerøre med litt bacon og salat
Mellommåltid: Noen never bacongull.
Ellers har jeg drukket en del liter vann pluss cola light. God og mett og null søtsug.
Bixen sa for siden:
Whyn: Jeg er ikke så innpå dette ennå, men inneholder ikke bær en del kbh? Og nøtter? :confused: Kommer selvsagt an på hvor lite karber du skal spise da! :)
aslaug sa for siden:
Hei! Er ikke veldig inne i ketolyse, men får ikke du litt lite fett? Du er kjempeflink å regne karber, men kanskje du skal se hvor mye fett det blir ?
Jeg har vært på lavkarbo en stund og var kjempekvalm og slapp i begynnelsen. Det var plagsomt, men kan love at det går over!!
[color=#0000ff][/color]
God bedring Bixen!!!
whynn sa for siden:
bixen: spiste jordbær og bringbær og blåbær.. har fått høre de to første er lite i , litt usikker på blåbærene... nøttene å forsåvidt men var bare snakk om 4,5 stk..
må bli litt flinkere til og sjekke matvaretabellen.... :S
Lizabett sa for siden:
Jepp,jeg startet mandag 04.05. Begynte da på Xtravaganza kuren,og håper å komme i det som kalles ketose snart. Er litt usikker på forskjellen på ketose og ketolyse,har ikke funnet noe svar på det ennå. Nå først er det en beinhard pulverdiett i en måned uten karbohydrater for så å innføre lavkarbo.
Veide meg på mandag,da var vekta 99,7 og livmålet 104.
I dag(torsdag) var vekta 97,4 og livmålet 100,5,så ting skjer.:)
Men skal på min første kurskveld i dag,der skal eg måles og veies,så kanskje eg må bruke det som startvekt.:rolleyes:
Er sååå glad jeg har funnet denne siden,den er så inspirerende!
Bixen sa for siden:
Ketose er den tilstanden kroppen kommer i når den forbrenner fett fremfor karbohydrater. Ketolyse er satt sammen av ketose og lipolyse(fettforbrenning), og er navnet på en kur. :)
Gratulerer med flotte resultater allerede etter en liten uke! :heia:
whyn: Jordbær inneholder 6,6 kbh per 100 g, blåbær = 7,5 kbh per 100 g, og bringebær = 3,2 kbh per 100 g.
whynn sa for siden:
ja fant fort ut det jeg å.. hehe ups.. men men vært veldig flink ellers da:)
tisset på sånn pinne i dag ;p og den blei mitt på skalan ;) lilla :D det var morro og se :D
kazza78 sa for siden:
Jeg var innom butikken idag for å kjøpe Bacongull, men da fant jeg ut at Kims Bakon krisp inneholder 0 kbh! Så da kjøpte jeg den istedet. Kjempedigg at vi kan "snavle" litt snacks da!
Idag har jeg passet på å steke all maten min i masse smør, slik at jeg får nok fett! Og så bruker jeg ost i det meste (evt. Fetaost).
Frokost: 1 kokt + 1 stekt egg m/ bacon, litt skinke, 30 g tomat og en dæsj majones
Lunsj: 50 g ruccola med 2 egg, litt avokado, litt agurk, hvitost, Fetaost og kalkunpålegg. Helte litt av oljen fra fetaosten over.
Middag: Stekt karbonadedeig med sopp, grønn paprika og litt tacosaus. Smeltet ost på toppen. Hadde på litt basilikum og provence krydder.
Mellommåltid: Litt bacon crisp og sjokolademousse.
Jeg har vært i ketose siden tirsdag :)
Bixen sa for siden:
Jeg synes det er litt vanskelig å velge næringsrike grønnsaker! Blir til at vi bare spise kinakål og agurk, og det er vel mest vann? Synes man får så mange karber med f.eks. paprika. Hvilke grønnsaker bruker dere?
Hadde også planer om å bruke en del blomkålsmos som "erstatning" for poteter, ris og pasta, men det er jo en god del karber i blomkål også...:confused:
Hva spiser dere som tilbehør?
Bixen sa for siden:
Kjempefint hvis vi kan legge ut hva vi spiser også, så får vi litt inspirasjon og tips!
I dag har jeg spist:
Frokost: Ingis rundstykke med skinkeost
Lunsj: Grillet kylling med kinakål, agurk, rød paprika og rapsolje over
Middag: Gerds lavkarbo blomkålsuppe med Ingis rundstykke til. (ikke så god suppe syntes jeg....)
Kvelds: Bacongull.... Ble stappmett etterpå
erleperle sa for siden:
frokost: en skive lollypopbrød med smør, ost, skinke og grønnsaker på
lunsj: en pannekake med skinke
middag: to pølser med salat til, oljedressing på salaten
kveldsmat: en pølse og en pannekake
pannekakene har skikkelig mye fett. Blitt litt lite proteiner i dag, skulle egentlig lage kylling, men plutselig stod middagen på bordet og da var det pølser. Kyllingfilet får bli i morgen til lunsj heller da. Har ikke kontroll på hvor mange kh, men så lenge jeg er i ketose så.
utenom dette har jeg i dag hatt to turer, hver på 5 km. Den ene var passe rask mens den andre var skikkelig rask (den ble i stedet for løpetur)
whynn sa for siden:
i dag har jeg spist :
Frokost: tunfisk og reker med litt majones.
Lunch: 2 egg mest og skinke over.
Middag: ostelasagne.. (funnet her inne) Nyydlig og ruccola salat.
Kvelds : blomkål, brokkoli, med dipp.
men er det noen som vet hvordan Ruccola salat ligger ann på skalaen.? finner den ikke på matvare tabellen...;S elsker ruccola og spiser det te nesten alt.. er det mye karber i den så gråter jeg ;p
Bixen sa for siden:
Rucola inneholder visst 1,5 gram kbh per 100 gram! :)
Vicky sa for siden:
hei! har nå gått på ketolyse i 2 uker og har gått ned ca 1,5 kg.vet ikke helt hvor jeg skal skrive,men problemet mitt er at jeg kan ikke spise egg,nøtter eller fisk pga allergi :( ,så jeg syntes det er vanskelig og vite hva jeg kan spise,særlig og bake...er ik så lett og bake med egg-erstatning...men ska prøve igjen :)..blir ensformig når en ik tåler egg..:(
her er en meny for en dag:
Frokost: bacon stekt i smør
mellommåltid: en halv easylife pose
lunsj:kylling med feta og masse salat,og en te med en natreen i.
mellommåltid: ca100gr blå og bringebær og ca 60gr kesam med vanilje(hva kan jeg bytte denne ut med kjenner at jeg må ha noe annen smak enn kjøtt og gr.saker.
middag: varierer med svinefilet,kylling,karbonadedeig++ og smelta smør og gr.saker
kvelds:en halv pose esylife og en kopp te med 1 natreen
hva syntes dere jeg burde forandre pånoe?spiser jeg for lite fett??
Vichy :)
Rooogern sa for siden:
jeg starta på tirsdag 5mai og var i ketose dagen etter så det gikk jo fort. ;) hatt litt hodepine men det begynner å avta. Måtte snike meg en tur på vekta i dag og ble litt ekstra motivert da den allerede viste 4kg mindre. :D har spist nakkekoteletter med masse kryddersmør og woka brokkoli og paprika og tomat (nam nam). woka kyllingfilet i biter og brokkoli og paprika krydra med hvitløkspepper og litt seterrøme til. Kylling kjøttdeig stekt sammen med grønnsaker med chilikrydder og hvitløkspepper og litt seterrømme. Kyllingvinger og grilla kyllinglår. Ikke så veldig glad i fisk så har blitt lite av det gitt. :p føles egentlig ikke som om man er på slankekur. ;)
renate78 sa for siden:
Heg er med på en felles veie dag, men måtte snik veie meg i dag. Start på mandag 84 kg i dag 81.9.
Var i ketose i går har kjøpt meg stiks på apoteket.... Men i natt spiste jeg 3 twist når jeg var oppe å tisset og i dag er jeg IKKE i ketose lenger.... F.... hva tenkte jeg på. Blir litt oppgitt over meg selv. Men har startet på "nytt" igjen i dag (skal kaste all twist og sjokolade når jeg kommer hjem). Godis suget er på topp og det er vanskelig. Det gikk så bra før jeg spiste Atkins advantage chocolate decadence bar i går. tror det var den som utløste søtsuget mitt. Må prøve å bare spise 1 bar i uka som lørdagskos kanskje.
Vel nok om det. Ny dag nye muligheter, og er sikker på at i morgen er alt myyyye bedre igjen. :p :)
renate78 sa for siden:
Hi hi fikk det til..... Har prøvd lenge nå.... :D
BiMa sa for siden:
Går ganske greit for meg også; litt hodepine har det vært noen dager.
Skal i bursdagsbesøk på søndag...og det er kaker, kaker, kaker...Forslag til hva jeg gjør med det?:eek:.
I neste uke går turen til London, og jeg er usikker på hvordan det skal gå med spisingen da.
Er rømmegrøt OK å spise i disse maidagene?
Bixen sa for siden:
Ang. kaker i selskap, så blir det vel å si som det er at du dropper karber, og heller drikke lightbrus, kaffe osv. Evt. kan du jo prøve å bake noe lavkarbo selv som du kan ta med?
Jeg sjekket en rømmegrøt i butikken i dag, ferdiglaget, og den inneholdt 5,5 kbh per 100 gram. :)
Nå har vi hatt den beste middagen til nå på ketolyse. Hadde en pose fra Toro liggende med sånn gratineringssaus til kylling, og den inneholder kun 3,6 gr karber per dl ferdiglaget saus! Hadde en god salat med kinakål, agurk, rød paprika og fetaost til, med litt olje på. Nam, nam, nam!!!
Kjøpte billige pepperbiffer på Kiwi i dag, så i morgen blir det biff med stekte aspargestopper, bearnaisesaus (ferdig fra Fjordland) og blomkål/brokkoligrateng som er kjøpt i frossenpose på Rema! Skal bli godt med litt sauser osv. Synes det har vært litt kjipe middager denne uka.:rolleyes:
kazza78 sa for siden:
Da begynner helga, folkens. Det kan bli tøft. Bra vi har lettbrus og bacon crisp/gull ;)
Idag var jeg på barseltreff (har en sønn på 11 mnd, og er fortsatt hjemme i permisjon), og endte opp med å spise ett egg med litt majones... Ville liksom ikke begynne å spise opp alt pålegget på bordet, he he.
Bra jeg spiste litt omelett før jeg dro :)
Har noen av dere prøvd noen av saus oppskriftene? Jeg fikk litt sjokk da jeg så oppskriften på grunnsaus - med 300 g smør. Det er jo nesten en hel pakke jo! Da bruker jeg heller posesaus, og tar bare litt i gangen.
Jeg gjorde noe lurt her om dagen (synes jeg selv, hvertfall). Jeg lagde kyllingsaus (bretagne) fra pose hvor jeg brukte fløte istedet for melk. Det som ble igjen helte jeg over i små plastikk shot-glass (ca 20 g pr glass) jeg hadde liggende, og frøs ned. Så nå kan jeg ta opp en porsjon i gangen, istedet for å lage ny hver gang:D
Jeg har spist:
Frokost og nesten-lunsj: Omelett med skinke og sopp
Lunsj: 1 kokt egg med majones
Middag: Kylling med bearnaise saus og salat
Mellommåltid: sjokolademousse (det som var igjen fra igår) og bakon krisp
2 kopper kaffe med suketter og kremfløte
renate78 sa for siden:
i dag har jeg spist:
frokost: 2 egg og 1/2 pk bacon
lunch: 6 kyllingvinger
Mellom: skinke med majones
middag: 2 nakkekoteletter, saus, paprika, løk, feta.
Og 2 og 1/2 atkins advantige bar og nå har jeg super vondt i magen.....
Angrer litt på at jeg har bestilt atkins prod for over 1000 kr i dag. men behøver kansje ikke overspise son som i dag heller.....
Jeg leeeeeeengter etter skummet melk... Jeg kan ikke drikke det sant?????
Men klarer meg utrolig bra på denne kuren. har ikke føltes så bra på kur noen gang faktisk.:visemuskl
whynn sa for siden:
Bixen: takk igjen ;) hehe
jeg var i ketose på torsdag, fant bare spor på fredag morgen, men nå er den god og lilla igjen ;) smugkikka på vekta jeg å.. holdt på og få sjokk. gått fra 96 kg til 92,4 siden mandag.. regner med det er mye vann og sånn kansje men alikevel a gitt ;)
super fornøyd med maten å. savner svært lite... men lyst på makaroni ..! hehe
men får ikke til og endre på den ticker greia da.. skjønner ikke åssen jeg kommer inn på'n en gang .... :( mulig jeg har lakt den ut feil rett og slett får går ikke og trykke på den. trur jeg lager ny..!
Bixen sa for siden:
Helg ja... Var hardt i går når fredagskosen bare var et glass vann... :snurt:
Satt og siklet på de forskjellige dessertoppskriftene som er lagt ut her. Lurte på å lage vafler i dag, men må få fatt i sånn Johanneskjernebrødmel eller hva det nå heter.
Men egentlig synes jeg dette går ganske greit foreløpig. Hadde vært godt med et skikkelig grovt brød da, så får se om jeg ikke kan finne en oppskrift på det. Noen som vet om et?
Vatti sa for siden:
Lørdag.
Synes også at helgen er vanskelig. Skal lage frokost - eggerøre og bacon. Lurer på om jeg må kutte ut Pepsi Max. Jeg går ikke ned i vekt til tross for at jeg nå har gode utslag på stixen.
Litt motløs i dag, kjenner jeg. Kanskje jeg må komme å holde en av dere flinkinger i hånden litt...
erleperle sa for siden:
husk at du er i ketose om sixen er lys eller mørk lille. Veldig mørk betyr ikke at du forbrenner mer fett, men kanskje det betyr at du har drukket litt lite.
Jeg og drikker pepsi max, men prøver å begrense det til et glass en gang til dagen. Det er nok det. Holder med vann utenom.
Helgen er vanskelig. Jeg elsker helg, med frii og bare gjøre det jeg vil. Men nå er jeg glad den ikke er lengre, gjør det litt lettere å holde ut.
I går hadde jeg taco til middag, spiste sammen med familien. Kjempe bra med taco i grunnen, er bare å kutte ut mais og lefsene...og spise masse rømme til :D jeg koste emg
Vatti sa for siden:
Ja, det har jeg lest og jeg stusset litt over det. Ketonene er jo et resultat av fettforbrenningen, men da må det vel være sånn at jo høyere fettforbrenning jo mer ketonutskillelse, og da altså jo mørkere stix?
Hvor mange måltider spiser dere per dag?
Bixen sa for siden:
Jeg spiser fire måltider til dagen, frokost, lunsj, middag og kvelds. Er jo ikke akkurat mengder med mat man kan spise på denne kuren, så jeg blir fort sulten hvis jeg spiser mindre enn det.
Hvordan er matbudsjettet deres nå? Vårt er sprengt for lenge siden. Er jammen dyrt når man skal leve på egg, kjøtt og grønnsaker... Har sikkert spist mer egg i løpet av denne uka enn jeg har gjort til sammen hele året. :eek:
Synd at det ikke lønner seg økonomisk å velge sunn mat fremfor halvfabrikata og karbobomber.
erleperle sa for siden:
Utslaget på ketostix sier ikke noe og hvor høy eller lav forbrenningen er, den forteller hvor mange ketoner osm er i urinen. Derson urinen er full av ketoner kan det være fordi du ikke har drukket nok vann. Er den bare lyse lyse lilla viser det at du fremdeles er i ketose og bruker fett som energikilde
Jeg har også fått mørke lilla og følt at nå må jeg jammen meg brenne masse fett. Men det har ikke utslag på hvor mye du går ned. Poenget er at du skal være i ketose. Hvis du får mørkelilla, tenk deg heller om, har du drukket nok vann?
Jeg spiser som regel frokost, lunsj, middag og kvelds, men nå i helgene blir det heller mindre porsjoner og flere måltider. Har hatt frokost mellommåltid og lunsj allerede jeg. Prøve rå få i meg størst andel av menge tidlig på dagen, er jo da jeg trenger energi.
BiMa sa for siden:
Ja, det er dyrt å handle...men så lenge det gir ønskede resultater er jeg villig til å betale mer :).
Har ikke helt funnet ut av dette ennå...hva som er lov og ikke lov...fortsatt vil ikke hodet mitt helt gå med på at jeg kan spise det jeg gjør. Det blir en blanding av små og store måltider...er ikke så strukturert av meg.
Lurte meg på vekten i morges...og det viste 1,5kg ned :); hadde ikke trodd det etter en kurv med jordbær og fløte/ gresk yoghurt i går. Men har vært på 2 F&S-treninger og gått ganske mye denne uken.
Men så er det dette besøket i morgen da :confused:...og nesten en uke i London i om noen dager...gleder og gruer meg litt :D:cool:.
kazza78 sa for siden:
Er VELDIG dyrt å følge dette, synes jeg også. Har vært på butikken nesten hver dag og kjøpt forskjellig, og kjøleskapet er helt fullt. Matbudsjettet her i huset er også sprengt for mange dager siden. Men vi får satse på at det er verdt det.
Jeg har lest litt her inne på forumet og har sett at noen sier at vekten stanser hvis de drikker lett brus, bruker søtningsmiddel eller fløte... Da ble jeg litt redd, for jeg føler det er ting jeg "trenger" for å ikke falle for andre fristelser. Håper det ikke er tilfelle for meg... Bruker jo både suketter og fløte i kaffen... Men jeg klarer meg egentlig godt uten kaffe, men det metter jo veldig :confused:
Og den sjokolademoussen (eller evt andre "søt"saker)skal jeg spise kun i helgene fremover, tenkte jeg. For jeg trenger jo ikke å trigge søtsuget hver dag. Skal jo ikke spise dessert hver dag når jeg går tilbake til et normalt kosthold heller. Ble litt gira da jeg fant noe som var sååå godt som var lov å spise, men må vel trappe ned på slike ting...
Jeg spiser også ca 4 måltider om dagen. Frokost, lunsj, middag og et mellommåltid (eller to). Kommer an på om det blir sen middag eller ikke.
Jeg begynte også å registrere hva jeg spiser på noe som heter Mat på Data igår, og det er kjempegreit. Da får man oversikten over hvor mye karbo, fett, proteiner man spiser i løpet av en dag. Tror det finnes mange slike sider rundt på nettet.
Idag har jeg spist:
Frokost: Omelett med sopp, ost og kalkunpålegg
Lunsj: Salat med kalkunpålegg, ost, fetaost, agurk, tomat og pinjekjerner.
Middag: Kyllingvinger med blomkålsstuing
Mellommåltid: 2 kopper kaffe med suketter og fløte, litt bacon crisp. Og så har jeg tatt opp en porsjon med sjokolademousse til senere.
Ha en fortsatt god helg:D
Bixen sa for siden:
Signerer deg, Kazza78, jeg kommer til å døøø hvis jeg ikke kan drikke min daglige dose cola light. :dramaqueen: Hehe!
Får håpe det går fint!
I kveld har vi kost oss med biff, aspargestopper, salat og en liten dæsj Fjordland Bernaissesaus. Nam, nam!
I tillegg har vi kjøpt sukkerfri sjokolade også, og den smakte bra! Greit å kunne unne seg noe søtt på lørdagen synes jeg, så lenge vekta ikke stagnerer. Men skjønner ikke hvordan det kan skje så lenge det bare er snakk om en dag i uka? :confused: Jaja, vi får se!
whynn sa for siden:
ukedagene går det i ,frokost, lunch, mellom måltid, middag og kvelds.. for når je er på jobb så er det frokost når vi kommer og barne på skole / sfo spiser 2 ganger og da spiser vi med dem. blir jo ikk eså store måltider da..
frokost klokka 8:00,
Lunch: 11:00
mellom måltide: 14:00
middag: ca 18:00
og da blir det gjerne litt på kvelden i 22:00 tiden å.. men holder forbrenningen oppe da i allefall, når jeg spiser så tett gjennom dagen.
Marri sa for siden:
Hurra, nå har jeg funnet nøkkelen til mine problemer...tror jeg:cool: I mitt selvbedrag har jeg trodd at sukkerfri sjokolade og pepsi max ikke kunne ha noe med at jeg ikke gikk ned men opp til tross for at jeg var i ketose, MEN nå etter en uke uten sjokkis og brus så viser vekta 2,5 kg NED!!! Jeg er skikkelig happy. :):):)
Vatti sa for siden:
OI; da kan mitt problem ligge i samme område! Jeg har vært rimelig fortvilet. Utslag på stixen hver dag men ingen vektnedgang.
Men buhuuu... jeg som er så glad i pepsi max!!!
Vatti sa for siden:
Har dere forresten noen oversikt over hvor mange kalorier dere får i dere i løpet av en dag? Eller spiller det ikke så stor rolle?
aslaug sa for siden:
Jeg har inntrykk av at det Ikke skal telles kalorier på lavkarbo, man skal spise når man er sulten og stoppe å spise når man er mett. Dette er jo det beste hvis man klarer det, å kun telle karber og blåse i kaloriene.
[color=blue][/color]
Jeg har hatt spiseforstyrrelse i mange år og strever med dette, er ikke sikker på når jeg er sulten og når jeg er mett. Hva gjør man da?:confused:
Bixen sa for siden:
Man skal liksom ikke telle kalorier, men dersom man opplever vektstagnasjon er jo et råd å kutte litt i kaloriinntaket og se om det hjelper.
Her er veiedag i dag, og jeg har gått ned fra 96,5 til 93,9 på en uke. :D Fornøyd med det! Håper ikke jeg blir nødt til å kutte cola lighten min ihvertfall - da er jeg helt fortapt! :rolleyes:
erleperle sa for siden:
Jeg er ikke en som har noe stort forbruk av hverken cola, tab pepsi eller sukkerfritt godteri, men litt blir det jo. Kanskje bedr eå bare slutte med det i stedet for å se om det stagnerer. Jeg kan kutte ut en uke og se om det øker nedgangen heller. (sier jeg mens et glass cola light står forann meg og en pose ifa sukkerfri ligger ved siden av...) Kan jo være gøy å se om det gjør noen endring. Jeg har jo ikke noe høyt inntak. Men det er jo godt innimellom å drikke noe annet enn vann. Har jo pleid å være ganske variert det som drikkes, men blir litt ensformig med bare vann.
Mandag er registrer-din-vekt-dag og min vekt sier at ejg har hatt en nedgang på 1,3 kg siden forrige mandag.
kazza78 sa for siden:
Veiedag...
Jeg har gått ned 2,7 kg siden forrige mandag, og er veldig fornøyd med det :D
Klarte faktisk å jogge 2,5 km idag på tredemølla... Og det er jeg veldig stolt over:)
Idag har jeg spist:
Frokost: Lavkarbo lapper, egg og bacon
Lunsj: Kyllingsalat
Middag: Laksefilet med bearnaisesaus og grønnsaker.
Det blir vel noe småspising i løpet av kvelden også, tenker jeg.
Grattis til alle sammen som har holdt ut hele uka :)
Bixen sa for siden:
I dag har jeg spist:
Frokost: Rester fra gårsdagens tacograteng (kjempgodt! kjøttdeig med kinakål og ost som stekes i ovnen)
Middag: Egenkomponert lasagne
Kveld: Det får vi se på, men lurte på å lage vafler
Kjøpte Landlord hermetiske tomater i dag, og de inneholder bare 1,5 g kbh per 100 gram! Tror det er mindre enn de fleste andre merker? Var ihvertfall godt å kunne lage noe med dette i!
Ellers har vi handlet i dag, og budsjettet er faktisk doblet fra tidligere... :eek:
Holder på å bake et grovt ketolysebrød nå, og håper det blir godt.
erleperle sa for siden:
Grattis med å ha klart 2,5 km og 2,7 kg. Det er kjempe flott!
Tre måltider høres litt lite ut, håper du har mer enn det på en dag, sånn at ikke forbrenningen stopper opp.
Jeg vil også gå ned like mye som deg kazza!!! en ny uke er her, så da får jeg prøve.
Jeg
BiMa sa for siden:
1,3kg på meg også...rimelig fornøyd etter en daff helg, med for lite aktivitet og bursdagsbesøk. Det ble som forventet for fristende med marsipankake og hjemmelaget iskake :(.
Sostråle sa for siden:
Heisann:)
Jeg starte også på ketolyse forrige mandag. Jeg har ikke telt karber, men har vært veldig forsiktig med inntaket, stort sett grønnsaker til middag. Ofte blomkål kokt i fløte som igjen er most og så tilsatt smør, mektige greier. Ellers er jo dette en kost en blir fort mett på og metthetsfølelsen varer lenge.
Har ikke hatt de store problemene med svimmelhet, hodeverk oa. Det jeg har savnet er litt frukt, jeg har spist litt bringebær med kremfløte om kvelden og da ofte etter trening, har ikke søstoff på og har heller ikke den store søthungeren. Men jeg har faktisk unnet meg en liten bit mørk sjokolade med ingefær og sitron (nyyydelig) av og til.
Jeg gikk tidlig inn i ketose, er litt usikker i kveld siden jeg drakk kaffe med melk og suketter i, og vi skal vel strengt tatt ikke ha hverken kaffe eller søtningsstoff.
Hvor lenge skal dere være i ketose?
Jeg har som mål å gå ned mellom 20 og 25 kg, men får ha delmål og det er å komme ned til 85 kg. Jeg veide i utgangspunktet 93,2 kg (mandag 4 mai) og i dag viste vekten ned til 90,3 kg altså et tap på 2,9 kg:D noe jeg er veeeldig fornøyd med.:heia:
Sostråle sa for siden:
Heiann:)
Må bare se om eg har fått inn ticker på min signatur;)
kazza78 sa for siden:
Idag har jeg trent styrke og jogget litt på tredemølla.
Mine måltider:
Frokost: Omelett med skinke, sopp og ost
Lunsj: Kyllingsalat med tzatziki
Middag: Kyllingsalat og 5 kyllingvinger med en dæsj rømme
Kvelds: Omelett
Mellommåltider: 2 kopper kaffe med suketter og kremfløte
Bixen sa for siden:
Jeg har gått min daglige 4 km lange tur i dag. Herlig vær! :cool:
Menyen har vært:
Frokost: Ketolysebrød med skinke (smakte faktisk godt, som grovbrød!)
Middag: Kylling i creme fraiche og salsasaus med salat
Kvelds: Fløtevafler
kazza78 sa for siden:
Bixen, hvilken brødoppskrift brukte du?
Er så mange ulike oppskrifter at jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne...
Pøsh sa for siden:
Så motiverende denne tråden var.
Jeg må bare summe meg litt, jeg er igang, men trenger bedre oversikt over hvilke alternativer og måltider jeg kan spise.
Vil gjerne henge meg på her etterhvert :)
Etter å ha lest og tenkt og styrt på, så lander jeg på ketolysekuren :)
whynn sa for siden:
veiedag ja. var i går det ;) min viste 91,9...! stooorfornøyd med det i og med den viste 96,4 da jeg startet..! :D gjør tydligvis noe riktig hehe :D dette er så morro.!
men.. jeg har såå lyst på vafler..! ahh..
Bixen sa for siden:
KETOLYSEBRØD
4 egg
2 dl Crème Fraiche (el. Seterrømme)
Ca. 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Visp eggene og tilsett Crème Fraichen.
Ha oppi det tørre.
HUSK BAKEPAPIR i formen, det holder ikke å bare smøre den.
Det er ingen elting involvert for deigen er ganske flytende.
Stekes på 180 grader i 50 min.
Det er ca. 1 gram karbohydrat i hver skive om du skjærer brødet tynt. (Det er 24 karbohydrater i hele brødet, og jeg har faktisk skjært 24 skiver hver gang jeg har bakt:-))
Oppbevares i kjøleskapet så holder det seg godt.
Er hentet fra denne bloggen, der det forøvrig er andre oppskrifter som også skal testes! Jeg brukte seterrømme istedet for CF, for jeg er litt lei av den smaken i all mat. Det ble veldig godt, og brødet fikk skikkelig skorpe.
Jeg har også bakt dette som rundstykker i muffinsformer, og droppet da det søte+kardemomme. De var gode med en gang, men så ble de litt for kvalmende for min del, og fikk en litt svampaktig konsistens. :nei:
Pøsh sa for siden:
whynn sa for siden:
Pøsh: ;* nyydlig hehe .... satt nemmelig og lukta på en vaffel hos tanta mi i går ;) det er selvkontroll..! hehe
kazza78 sa for siden:
Så mye alle sammen har gått ned. Står jo 5 kg på flere av dere jo... Wow... Grattis!
Og takk for brødoppskrift, Bixen. Den skal jeg prøve.
Den bloggen så jo veldig grei ut, den skal jeg sjekke flere ganger når jeg begynner å bli matlei. Synes egentlig at det går veldig greit så langt.
Idag har jeg trent litt "trappmaskin", vært på MRL og har gått ca 1,5 timer (i ganske bedagelig tempo med vogn, så jeg får ikke brukt armene).
Dagens meny:
Frokost: Omelett med sopp, skinke og ost (blir ikke lei den...)
Lunsj: Salat med skinke, agurk, tomat og fetaost (glemte egg)
Middag: Kyllingfilet med salat (pluss litt blomkål som jeg hadde igjen) og en dæsj Bretagne kyllingsaus.
Kvelds: Avokado med reker og en dæsj majones.
Ellers har jeg ikke spist så veldig mye mer.
Har vel vært innom kjøleskapet og hivd innpå med noen skiver Norvegia og litt pølsepålegg (er litt svak der):o
Var på kafé og drakk en halv flaske Cola light også.
Mrs. Dolly sa for siden:
Hei, jeg er ny her:) Det er jo supert med en fellestråd, hvor vi kan peppe hverandre litt. Og det må jeg si, det er jo en knall start for de fleste - veldig motiverende lesning:) Jeg startet 7 mai, så jeg har veiedag i morgen...det vil si, jeg 'smugveide' meg for et par dager siden, og da var det minus 1-2 kg (må skaffe digitalvekt;)) Er spent på morgendagen, skal også få menstruasjon nå, så jeg føler meg litt ekstra tung i kveld, ja, som en vannballong.:D
Bixen sa for siden:
:mad: Jeg MÅTTE bake den Black Sunday-kaken det er oppskrift på her inne. Dumme meg brukte Splenda, som inneholder mye karber per dl. (12), så hele kaken kom på 34 karber. Og den var så god at jeg klarte å stappe i meg tre kakestykker. Måtte bare kaste resten i frysa for å ikke spise mer av den. Nå aner jeg jo ikke hvor mange karber jeg fikk i meg. Bakte i hjerteform, så det ble ikke like store stykker, og derfor vanskelig å regne ut karber per stykke.
Åh, nå ble jeg sur altså! Skulle ikke forundre meg om jeg går ut av ketose nå. Og jeg som var så godt i gang...:(
Måtte bare få ut litt frustrasjon...
Mrs. Dolly sa for siden:
Kan godt forstå det er frustrerende..:( Om du skulle ha kommet ut av ketosen, er du sikkert back on track i morgen eller overimorgen igjen. Ikke gi opp ihvertfall - i morgen er en ny dag med nye muligheter! :)
whynn sa for siden:
jeg vurderer og ta en sånn detox 24 timer's kur... få renset ut av kroppen. er det da sånn at kroppen lettere kvitter seg med fettet etterpå !? noen som har non erfaringer der?
også lurer jeg på. jeg går ned i vekt men ikke i mål noe sted. hvor tar jeg av? hvor kommer de kg jeg har mistet fra ...!?
Bixen sa for siden:
Tror man mister en del vann i begynnelsen, og det trenger ikke gi noe utslag på midjemål el.l.
Er det noen som vet når man evt. kan se om man er ute av ketosen etter å ha spist for mye karber?
whynn sa for siden:
Bixen: bruker du ikke ketostix da? det er lissom sikkert 70 motivasjon for meg.. og se jeg fremdelesfår utslag og er i ketosen..! ;)
Bixen sa for siden:
whynn: Jo, jeg bruker det, og var fortsatt i ketose i går kveld, så da regner jeg ikke med at kaken gjorde noen forskjell. :D
Litt deprimerende var det å gå på vekten i dag. Har bare gått ned 300 gram på 4 dager... Håper det tar seg opp!
Mrs. Dolly sa for siden:
Har noen av dere målt dere? Hvordan har det gått så langt? Om jeg har målt riktig, så har jeg minsket 1 cm rundt den 'nederste' magen;), altså der hvor magen er størst, 4 cm (!) rundt hoftene og 3 cm rundt bredeste delen over lårene! :eek: det er jo fantastisk!
kazza78 sa for siden:
Jeg har glemt å måle meg, så jeg har ikke peiling på om jeg har gått inn noe. Må måle nå på mandag. Jeg har ikke gått ned noe særlig siden forrige mandag, så jeg lurer på om jeg må endre noe, men det er jo fortsatt et par dager igjen.
Jeg var ute og spiste middag og drakk rødvin igår. Spiste kyllingsalat og drakk 4 glass vin. Jeg måtte så forferdelig på do da jeg kom hjem, at jeg glemte å sjekke om jeg fortsatt var i ketose. Har forstått det som om rødvin har lite karber, så jeg håper det gikk bra.
Hoppet over frokosten idag, men tror jeg har fått i meg nok likevel.
Bakte Ketolysebrød, og synes det smakte veldig bra! Da blir det noe annet enn bare egg til frokost fremover :)
Jeg har spist:
Brunsj: Omelett
Mellommåltid: To skiver med nybakt Ketolysebrød med Norvegia og Jalapeño ost. Nam!2 kopper kaffe med suketter og fløte.
Middag: Flatbiff med blomkål, sopp, løk og bernaise saus. 1 glass rødvin
Regner med at det blir litt Cola light og Bakon Krisp etterpå.
Bixen sa for siden:
:hjelp:Jeg har forspist meg på baconcrisp i kveld.
Pøsh sa for siden:
Hvilke butikker har Kims Baconcrisp?
Hadde et håp om Rema i kveld, men ble skuffet.
Sthlm sa for siden:
Hei! Jeg og min kjäreste startet torsdag 7. mai så håper jeg og kvalifiserer for å väre med i denne gruppen:) Så flinke alle er, ser jo ut som vi skal klare dette! Går faktisk fint med maten, har ikke mye sötsug eller uheldige bivirkninger som svette og vondt i hodet. Men savner VELDIG gjärbakst, kaker og bröd!!! I går så menyen slik ut:
Frokost: Avokado med reker og ett egg
Lunsj: Cäsarsallat med krepsehaler og dressing
Middag: Chili gryte uten bönner med römme og guakemole til
Og så ble det bacon crisp på kvelden og noen pecan nötter som mellom måltid. Fortsatt litt skeptisk til at et slikt kosthold kan fungere, men det vil vise seg snart :) Opererte foten min for to uker siden, så håper ikke det at jeg ikke kan trene noe gjör at denne kuren ikke fungerer. Til vanlig er mitt motto "en dag uten trening er en dag uten mening" så er veldig vanskelig å skulle sitte med foten höyt i flere uker....
kazza78 sa for siden:
Der jeg bor, er det bare Meny som har Kims baconcrisp. De har ikke på Rema eller Rimi. Har ikke sjekket på andre.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.