Æsj, jeg går ikke mer ned i vekt. Stått stille helt siden mandag. Det har til og med vært en ekstra halvkilo et par dager. Må nok begynne å måle meg for å se resultater. Eller så må jeg kanskje kutte ut kaffe med suketter og fløte... Hmmm....
Er jo vanligvis ikke over 10 gram karber om dagen, så det burde ikke være problemet.
I morgen skal jeg feire 17. mai med to andre som er på samme diett, så det blir greit. Hun ene skal ha med dessert som vi kan spise, og det gleder jeg meg til ;)
Idag har jeg spist:
Frokost: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost og kokt skinke
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost, kokt skinke og agurk
Mellommåltid: røkt ørret med litt majones
Middag: Stekt torskefilet (altfor salt! må nok koke neste gang) med blomkål, smeltet smør og bacon.
Kvelds: Har laget sukkerfri gele som jeg tenkte å spise, pluss baconcrisp og Cola light. Mulig jeg tar litt grønnsaker og dip også.
Jeg går heller ikke fort ned Kazza... :mad: Har bare gått ned et halvt kg siden mandag. Egentlig er det jo ikke ille, men jeg hadde forventet at kiloene skulle rase av nå i starten. :) Kanskje jeg må kutte cola lighten. :help:
Jeg har gått opp 100 gram siden forrige mandag, og er nå på 94 kg. :confused:
Jeg har snikveid i løpet av uka, og har vært nede i 93,3 kg, så i realiteten har jeg jo gått opp en halv kilo denne uka. Skjønner ingenting, men er ganske skuffet. Jeg har jo fulgt dietten til punkt og prikke, og unnet meg ikke så mye som en pølsebit i går en gang. :(
Ny veiedag i dag, og vekten viste faktisk en oppgang på 1/2 kg:mad:
Har vært lenger ned i løpet av uken;) Jeg må innrømme at det blei litt søtningsstoff i kaffen og i desserter/kaker i går, skal kutte ut det!
Merker jo ellers på klærne at livvidden er gått inn.
Gjennom førte også et sykkelritt på 9 mil lørdagen, kanskje det også har spilt inn på vekta?
Veiedag for meg også, minus 0,7 kg - totalt så langt 3,2 kg. Fremdeles veldig fornøyd og føler at dette går riktig vei.
mai gikk veldig fint. Rekelunsj med Ziggylapper som brøderstatning. Brukte godt med ekte majones. Hadde bakt Gerds ostekake som falt i smak hos gjestene og som jeg kunne forsyne meg av i godt monn.:)
Veiedag... Har ikke gått ned noe denne uka... Jeg veide meg før jeg dro på trening i morges, og da var jeg +300g siden forrige uke, men etter trening var jeg 200 g mindre enn forrige uke. Men det er jo ikke noe å skryte av. Målte meg idag da, slik at jeg kanskje får noen positive tall der. Jeg har jo trent veldig bra.
Har også fulgt dietten til punkt og prikke. Spiste panna cotta og suksessterte igår, men de var begge med søtningsmiddel, så det var innenfor karbo grensene. Hvis det går sånn fremover, vurderer jeg å gå over til Grete Roede istedet, men jeg skal hvertfall prøve ut måneden, så får vi se. Tvi tvi!
Sostråle, så flink du er som har gjennomført et så langt sykkelritt! Det er jo kjempebra! Det er nok mulig at det har spilt inn på vekta, ja. Vet hvertfall at etter fjellturer og slikt på flere timer ofte gjør at vekten viser mer. Men da forsvinner det sikkert mer denne uka:)
jeg har sjeia ordentlgi ut i helga.. masse dritt mat og en god del øl.. hardkjør igjen fra i dag så får vi se.. tørr ikke gå på vekta på non dager trur jeg ;( men har jo på en måte bedt om det..
synes det virker som det distagnerer seg for en del her nå.. og i og med alle vi som er her begynnte 4.mai , og det er flere som opplever at vekt har stoppet litt opp så er det val kansje vanlig... ?!
Hei. Jeg startet også den 4 mai og har foreløpig gått bra ned i vekt. Begynnte på ca 88, etter første uka var jeg nede i 84 og når jeg veide meg i dag var jeg 82. Da er det kun 4-5 kilo igjen før jeg er fornøyd.
Jeg kjører på med riktige grønnsaker og er nok på en snitt dag heller noe over 20 gram karbohydrater en under (tipper 25-30). Spiser masse saus, rømme, bernaise, remulade. Til lunsj i dag hadde jeg kebabtallerken (uten pommes frites selvfølgelig) med ekstra salat. Drikker svart kaffe og pepsi max. Ellers ingen utskeielser (ingen lavkarbo brød, attkinsenbarer eller lignende). Jeg tror at mange er for forsiktige med både fett og riktige grønnsaker. Er ikke sulten og kroppen fungerer ganske normalt. Har selvfølgelig dårlig ånde, og får fortere stive muskler og kramper. Har forresten ikke trent noen ting (!), kun de vanlige turene med hunden. Lykke til alle sammen!
Ja, vi får håpe det begynner å skje ting igjen. Gøy å høre at det funker for noen da. Jeg tror kanskje at jeg har spist for lite fett... Prøver å skjerpe meg. Igår hadde jeg nemlig søtsug og lyst på noe hele dagen.
Idag har jeg trent 1 time bodywork og 1 time spinning (puh...)
Dagens meny:
Frokost: Omelett og 1 skive ketolysebrød
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med majones, kokt skinke og agurk
Middag: Kylling og nakkekotelett med salat og seterrømme med krydder
Mellommåltd: baconcrisp, kaffe med suketter og fløte, en kopp te med suketter.
Kvelds: Ikke bestemt meg enda. Kanskje selleri og agurk med dip
kjenner det faktisk er deilig og være igang ordentlig igjen etter helga... :) allerede tilbake i ketose. :D
dagens meny :
Frokost: 2 skiver soyaprotein brød med smør og skinke.
Lunch: 1 egg med rømme og fårepølse.
Mellommåltid: 1 skive av soya protein brødet igjen
Middag: grillet skinkebiff med salat og raspet blomkål stekt i smør med en dæsj CF med sopp.
Kvelds: litt kims bacon svor.! :)
Huff, idag har jeg ikke trent/trimmet, men tror jeg tok i mer enn nok igår:( Men det hjelper vel ikke. Skal gå lang tur i morra.
Dagens meny:
Frokost: 1 skive ketolysebrød, 2 egg, reker og majones
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med smør og omelett med majones
Middag: 2 stekte laksefileter med gratinert blomkål og brokkoli og bernaisesaus.
Kvelds: 2 skiver ketolysebrød med smør og hvitost.
Mellom: Kaffe med suketter og fløte.
Jeg har ikke gått ned mye siste uke. Men kan heller ikke forvente det at vekten skl gå ned. I starten må man prøve og feile litt og se hva som virker positivt og negativt. En finner kanskje ut at brus ikke funker og lignende.
Glemte å veie på mandag...etter 17 var jeg ikke noe gira så da gikk det helt i glemmeboka. Har nå gått ned 4kg, og første delnål er 5. Så det er jo bra. Går litt tregere for hvert gram...men men. Om det ikke raser ned like fort som andre her inne, så går det hvertfall i riktig retning.
Om jeg ikke når endelig målvekt innen den datoen jeg ønsker, så går jeg hvertfall ned og føler meg bedre.
Her står det også mer eller mindre stille, ned 2 kg på 2 uker...nå var jeg ikke i noe særlig aktivitet i går, så kanskje det har litt å si, men skal ut på sykkeltur nå og blant annet kjøpe digitalvekt..:) Har dog minsket enda mer rundt mage og hofter siden forrige uke, så selv om vekten ikke akkurat raser ned, så skjer det ihvertfall noe!
juhu, ble så glad nå:) kjøpte digitalvekt og vekta viser 1 kg mindre enn den andre, så det ble 3 kg på 2 uker, noe som er helt ok synes jeg. også kjøpte jeg meg en bukse uten å prøve den, i en størrelse mindre enn jeg har brukt nå i 2 år, og den passet!! er så glad, dette funker!:)
Grattis, Mrs. Dolly - det er jo kjempebra. Ingenting som er bedre enn at klærne blir større (eller kroppen mindre):D
Jeg blir helt forvirret av alt dette jeg. Noen sier at man skal spise masse fett, mens andre sier at man ikke skal spise for mye, men holde seg innenfor en grense når det gjelder proteiner og fett (og self. karber). Har akkurat lest tråden som heter "dette funker jo ikke?" eller noe sånt, og nå er jeg veldig usikker på hva jeg egentlig skal gjøre. Hmm...
Jeg har jo stått stille i to uker nå, og tenkte da kanskje at jeg har spist for lite fett, så jeg har økt fettet ganske mye de siste dagene. Og jeg prøver også å spise mer grønnsaker, selv om det øker karbene litt. Har jo ligget rundt 10 g karber pr. dag.
Dagens trim:
Har gått 2 timer idag.
Dagens meny:
Frokost: Omelett med majones
Lunsj: 3 skiver med ketolysebrød, masse smør og majones, kokt skinke, haugpølse (eller noe sånt) og skinkeost.
Mellommåltid: Ketolyselapper med kokt skinke og majones
Middag: Kyllingvinger med brokkoli, blomkål og dip (seterrømme med krydder).
Takk for det kazza78:) jeg synes også det kan være litt forvirrende med hvor mye/lite av alt, jeg prøver å få i meg noe av alt, og da karbohydrater hovedsakelig fra grønnsaker eller fløte. dog har jeg vært litt 'slurvete' med egginntaket, er inne i en periode hvor jeg er litt lei egg... Første uken spiste jeg også mye ketolysebrød, nå blir det stort sett bare pålegg (div. oster, skinker) og stangselleri/agurk og hvitløksdipp, eventuelt noen oliven, i tillegg til middag, eventuelt omeletter av forskjellige slag, og avokado med rekesalat har jeg også spist en del av. Jeg merker at jeg ikke helt gidder bruke så mye tid på matlagingen, bortsett fra middagen, som jeg kan bruke litt tid på. Uansett, så går det nedover, selv om jeg vel egentlig hadde regnet med det skulle gå raskere. Dog viser jo cm noe annet, så da er det jo bare greit! :)
Her var det jammen lite trafikk for tiden.
Er det noen som har hoppet av, eller?
Blir spennende med veiing i morgen. Tror ikke jeg har gått ned noe mer i vekt, men føler at buksene ikke sitter like stramt, og det er jo like bra som å gå ned i vekt:o
Veiedag...
Har gått ned 700 gram siden forrige uke. Totalt 3,5 kg på tre uker.
Jeg har gått inn 6 cm den siste uken, og det er jo bra:D
Jeg irriterer meg litt over den ticker-greia jeg har som signatur. Den viser jo bare hele kilo, og ikke gram. Ser at det er noen som har gram også (f.eks 2,4 kg.), men jeg får det ikke til. Noen som vet? Det er jo motivasjon å se fremgangen:o
Jeg har gått ned noen få 100 gram, tror det er 300 g:( Hadde håpet på litt mer, men jeg trener en del så kanskje jeg bygger muskler istedet :rolleyes:
Jeg skriver ikke ned det jeg spiser, men kanskje jeg skal gjøre det for å evt kunne korrigere, Jeg drikker ikke mye kaffe, kanskje en eggmelk eller latte for dagen! Da blir det heller melkeprodukter i form av rømme og fløte;)
Prøver iherdig å spise mye fett, men det ligger litt latent i bakhodet at vi ikke skal, og det å spise ofte er også noe som henger igjen, jeg klarer ofte ikke mer enn 2 mlt for dagen fordi jeg er godt mett lenge:eek:
jeg har ikke hoppet av jeg. Jeg følger planen og går ned. Det går seint, men det gjør ikke noe. Jeg vet at jeg vil stå i ro noen dager og andre dager gå ned i vekt.
i går var jeg 1,7 kg fra første delmål. Ja dette tar lang tid. Men det viktigste er jo at det går rett vei. Og har ejg ikke tid til å trene kan jeg ikke forvente at det skal rase ned heller.
Men å holde styr på hvilken dag det er, det er vanskeligere....så fjern og distre for tiden, skylder på at jobben krever mye
Så har jeg også veid meg, og selv om det går noe saktere, så går det i hvertfall riktig vei:rolleyes: når jeg var ute og gikk her for 1 times tid siden, syntes jeg faktisk til og med at det føltes litt 'lettere' å gå, altså forstått på den måten at jeg nærmest kunne merke at jeg gikk med 4kg mindre på kroppen...? noen andre som har merket noe tilsvarende?
Jeg merker også at det er lettere. Er bare 4 kg så langt, og antall cm er ikke så mange, men ejg merker at det disser mindre og at innsidene av lårene ikke har det like trangt.
Godt tegn det!!!
Og at det går seint gjør jo ikke noe, så lenge det går nedover. Kanskje til og med lettere å holde vekten av når det går saktere ned.
Jeg merker også at det er lettere å gå, og kan se at magen min er blitt mindre! :D Begynner å kjenne det på buksene nå ihvertfall.
Veide meg i går, og hadde da gått ned en kg siden mandag, så jeg håper det fortsetter slik frem til den "ordentlige" veiedagen på mandag! I så fall har jeg gått ned 6 kg på en mnd. og det skal jeg være fornøyd med. Skulle ønske det fortsatte slik neste mnd. også!:)
Jeg hiver meg på 4. mai gruppa. Begynte å forberede meg til lavkarbodiett uka før (spiste mye mindre sukker og andre karbo'er samtidig som jeg begynte å lese om denne formen for kur/kosthold), så jeg regner vektminskning fra 27. april. Da veide jeg 80 kg, og jeg har som mål å gå ned 15 kg.
Kjekt å ha med mannen min også. Det var faktisk han som foreslo akkurat denne formen for kur. Han og de andre mennene på jobben hans har rene "symøtene" i lunsjen der de utveksler tips og råd og erfaringer. :D
Denne tråden er gla'lesning! Dere er kjempeflinke. :blomster:
Hmm, av en eller annen grunn var jeg ikke i ketose i går kveld, så skal snart sjekke igjen hvordan det står til nå. Kanskje jeg spiste for mye grønnsaker til middagen. Mine foreldre er her denne helgen, så da kan jeg ikke sitte med vekt før jeg forsyner meg av maten. Trodde ikke jeg tok så mye, men...
I dag skal vi grille, så jeg har kjøpt biffpølser fra Bønes Gårdsmat som er uten karber. Er spent på hvordan de smaker!:D
Jeg tok veiedagen min på fredag 29. da var det ned 1 kg siden mandagen noe jeg er kjempefornøyd med (ned 4 kg):D Er da kommet til mitt første delmål, som var å komme under 90 kg.;) Neste delmål er 85 kg.
Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg skulle reise bort denne helgen og viste ikke helt hvordan det skulle gå matmessig. :rolleyes: Tror det har gått bra, litt vin ble det lørdagskvelden men ellers har jeg styrt unna de fleste karbohydratene.
Denne uken blir nok også litt spesiell, da jeg skal lade opp til sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil, litt vanskelig å vite hva jeg bør spise i tiden før og ikke minst under rittet? I tillegg så skal mensen komme:mad: Sist jeg gjennomførte et sykkelritt så gikk jeg opp i vekt:( Men vi får nå se hvordan det går
Veiedag :)
Jeg har gått ned 1,1 kg siden forrige mandag, og har gått inn 6 cm fordelt på hele kroppen. Er veldig fornøyd med det, virker som det endelig har "løsnet". Jeg veide faktisk 400 g mindre før helgen, men jeg har fått mensen, og så har det vært 1-års feiring her i huset i helga. Sikkert en sammenheng der.
I uka som har vært har matlysten vært minimal. Jeg har nesten ikke orket å spise. Spiste omelett til frokost, og restene (ikke mye) til lunsj, og så har jeg bare spist en liten middag. Jeg har økt mengden av grønnsaker, og sluttet og veie maten, og det funker for meg! Og jeg har trent både lett og tung trening, og det har også gått greit.
Men på lørdag spiste jeg sukkerfri gele og sjokolademousse (ketolyse oppskrift), og etter det kom sukkersuget for fullt (har ikke hatt sukkersug på flere uker). Og jeg har gått og vært sulten mellom måltidene (noe jeg ikke har vært på en god stund).
Jeg har ikke spist "søtsaker" siden den første uka, så det virker som jeg kanskje bør styre unna det, for det satte igang både søtsug og sultfølelse igjen:(
Jeg har drukket litt lettbrus (i helgene) og kaffe med suketter og fløte, og det har gått greit. Får holde meg til det og bacon crisp:o
Jeg glemte å si at jeg også merker det godt på klærne at jeg har blitt mindre. Spesielt buksene. De sitter ikke like godt over magen:D
Jeg begynner å jobbe i morgen (har hatt mammaperm i et år), så jeg er veldig spent på det. Kommer sikkert til å bli helt utslitt og savne lillemann. Men det går seg vel til. Satser på at dietten skal gå bra, er ikke mye fristelser på jobb. Wish me luck;)
mandag er veiedag ja...vekten viser det samme som forrige uke. Har fått mensen, og det påvirket nok noe. Var en halvkg lettee før helgen. Målte midjen min, og den har gått ned 5 cm siden start, det samme har omkrets rundt navnlen. Rundt rumpa har ejg gått ned et par cm og. Så denne uken viser det ikke på vekten, men på målebåndet. Så jeg er fornøyd likevel.
Midjen min er under 80 cm, noen den ikke har vært på lenge. 80 er jo grenseland for kvinner, m etanke på farlig fett i og rundt mage. wohoo...en liten seier til meg
Veiedag, og vekta viser 91,5 kg. Er veldig fornøyd med å ha gått ned over 1 kg denne uka! :heia:
Håper det fortsetter slik fremover, for i slutten av denne mnd. skal vi sydover. :)
Merker forøvrig godt at klærne sitter løsere nå. Herlig!
I går var vi på kino, og jeg hadde veldig lyst på smågodt og popkorn, men vi hadde med oss litt godt fra Sukkerfritt, så vi klarte oss fint. Heldigvis går det bra selv om vi spiser kunstig søtning.
jeg har heva karboene litt jeg da. ligger vel på rundt 30 om dagen.. under meg litt mere enn jeg gjorde i begynnelsen. men går fremdeles ned ;) bare morro :D
vekta har vært ødelakt i noen dager nå,, men fått nye baterier og i dag viste den 88,7.! har ikke vært under 90 på så lenge jeg kan huske :D:D
Oi, så bra det går - for alle! Virkelig oppløftende lesning:) har veiedag først på torsdag jeg da, har snikveid litt og det har stått bom stille for meg så langt...:( men, jeg er fortsatt ved godt mot, har vært ganske aktiv i det siste gått minimum 1 time om dagen, (2 timer i dag, en halvtimes gåtur hver vei) syklet et par mil og trent lårmusklene i helgen, så jeg håper det kanskje har sneket på seg litt muskler og ikke annet...blir spennende å se på torsdag, da skal jeg også måle..:)
Jeg leste nettopp 42 'Oppskrifter med bilde' inne på Gerds profil, og anbefaler virkelig de av dere som ikke har vært der til å ta en titt inn der, spesielt om man er tom for ideer eller vil ha inspirasjon. Eller for den saks skyld, motivasjon, om man er lei av å spise det samme uke etter uke og synes croissanter, brød og pizzabunner ser mer og mer forlokkende ut... Ikke fortvil, klikk deg inn til Gerd:) Her finner du all slags gode saker. Siden er herved bokmerket og jeg gleder meg til å prøve det meste!
Hurra, har gått ned 1 kg siden sist! :) går ned 1 cm over magen i uken visstnok, men det og midjen er de eneste stedene jeg får til noen konsekvent måling, så hofter og lår har jeg herved gitt opp å måle - jeg får heller merke det på klærne. :rolleyes: er 1 kg fra halvveis nå, og det er jo kun motiverende!!
Så flott Dolly!
Jeg snikveide i går, og var da gått ned 1 kg siden mandagen. Håper det fortsetter, slik at jeg kanskje kommer under 90 kg i løpet av neste uke!
Merker godt på klærne at de er løsere i livet og rundt hoftene. :D
har kuttet ut cola light, og merker at det har løsnet litt hos meg. Snikveide i dag jeg, er i gang med delmål to, har en kg ned og 4 igjen. Merker at ejg går end cm og, mest i midjen, kjempe bra når klær passe rlitt bedre igjen. Har langt igjen, men er kjempe fornøyd til nå. Føler det går stabilt nedover, og jeg er jo aldri sulten! Jeg får ikke lavt blodsukker, jeg blir ikke dårlig etter to timer uten mat. Før kunne jeg være kvalm og nær besvimelse to timer etter frokost (hvis det var en krevende dag på jobb)
Lavkarbo er bra!!!
Har funnet ut at thaimat er ypperlig for meg. Med masse gode grønnsaker, kylling og kokosmelk. Det er ikke nok fett, men kan få ekstra fett i andre måltider. Jeg setter veldig pris på et så godt måltid med masse sterk smak! Og jeg kan spise ute med andre! (får jo ekstra grønnsaker og når jeg ikke skal har ris)
Vet du, det går nedover selv om det går sakte. Se på kurven min da..... Holdt på i 5 uker, og gått ned 0.9 kg.....kunne gitt opp, men nei, det gjør jeg ikke!
Jeg har absolutt tro på moderat mosjon, jeg forsøker konsekvent å gå minimum 1 times tid om dagen og da hvertfall en halv time hurtig gange. Noen dager blir det dog bare en halvtime, men da blir det også hurtig gange. De ukene hvor jeg har vært ekstra aktiv, gått eller syklet mye, merker jeg positive resultater spesielt godt på klærne rundt hofter og lår. Jeg har hatt en klassisk pæreform, hehe, nå begynner underkroppen endelig å samsvare med overkroppen, hvor hoftene begynner å stå mer i stil til skuldre:) nå i det siste har jeg også fått et par bemerkninger fra folk rundt, at de ser forskjell nettopp rundt hofter og lår:) me like! :p
Hei. Jeg er ny her på forumet og ser at dere ikke startet for så lenge siden, så lurer på om det er greit om jeg slenger meg på sammens med dere? Fin tråd dere har forresten. Har lest den og fått en del svar på det jeg lurer på som nybegynner.
Må bare spørre hva der er for slags "stiks" dere prater om som kan kjøpes på apoteket for å vite om dere er i ketose? Hva heter den? Tenkte å kjøpe sånn for å se om jeg også er i ketose nå. Er på min 4 dag i dag og fortsatt i introduksjonstiden men kun 20g karber pr dag. Skal ned iallefall 15kg også får jeg se om jeg er fornøyd med det:)
stix er ketostix som er en liten strimmel sommåler ketoner i urinen. Enten handler du på apoteket og spør i kassen der. Har aldri sett de stå ute jeg, men de har alltid bak kassen. Mange av stixene tester også glukose.
Jeg fant også ketolyse produktene på meny, der hadde de stixene. hvis ikke er det vel nettsiden [url]www.ketolyse.no[/url] hvor du får kjøpt stix, boka og pillene hvis du trenger de.
Vet ikke om dere har sett det, mn jeg har lagt inn et innlegg her der jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre mtp mat i ferien. Hva skal dere gjøre, om dere skal reise langt vekk i sommer?
Jeg har på en måte sett frem til å kunne slappe litt av på matfronten de to ukene vi er i Tyrkia, men jeg har jo ikke lyst å risikere å ese ut igjen heller selvsagt. :(
Ikke at vi hadde tenkt å gofle i oss hele dagen da, men en is i varmen er godt, samt en god burger eller pizza. Har tenkt å spise kjøtt og grønnsaker til middag da, men. Synes det er vanskelig, og er litt ambivalent. Kjipt hvis to ukers ferie skal ødelegge det jeg har oppnådd så langt, men kjedelig å ikke kunne unne seg litt ekstra de dagene i ferien også... :confused:
du kan fint klare å spise lavkarbo på ferie, bare be om å ikke få poteter, og hvis du hr burger kan det jo holde å spise ene delen av brødet. Masse grønnsaker i stedet for pasta og brød. Tror nok det skal gå helt fint. Du legger på deg, men mest vann. Og så lenge du er motivert kommer du fort inn i det igjen. det blir en slags pause, og du er forberedt på at vekten går noe opp.
Jeg har ikke en to ukers ferie, men blir noen dager i tigerstaden. Da kommer jeg til å spise lavkarbo, men blir vel ikke ketose. Ser hva jeg klarer. Hvis det er mulig så er det mulig, hvis ikke går det helt greit. Jeg gikk ut av ketose på 17 mai, og syns det gikk greit. Vekten gikk litt opp, men angrer ikke. Sånne små pauser gjør at jeg ikke får en stor sprekk. Tanken min er å leve lavkarbo i lang tid, ikke bare et par mnd. For å kunne gjøre det, må jeg tillate å spise litt mer karbo ved enkelte anledninger.
Men det hele bunner egentlig i om en mestrer en planlagt sprekk. Hvis en er sterk nok så ser jeg ikke problemer i det. Hvis en planlagt sprekk kommer itl å ende i fråtsing av fett, sukker og karbohydrater så ser jeg ikke det positive i det.
Ja, jeg har planer om å spise lavkarbo da, og ikke gå over til et "normalt" kosthold med masse brød osv. Men jeg kommer jo til å gå ut av ketose, og i en vanlig fløteis er det jo et hav av karber... :eek:
Men jeg vet at det ikke blir problemer å gå over til ketogen kost etter ferien igjen, for jeg synes det går veldig fint å leve med denne kosten. Er jo noe jeg har tenkt å fortsette med lenger enn noen måneder. Kommer aldri til å gå over til høykarbokost igjen.
Jeg skal ut og reise noen uker i sommer, men har merket at jeg så og si ikke savner mitt tidligere kosthold. Selvfølgelig er det noe jeg av og til kan savne, men jeg trives veldig godt med å spise mindre og bli mer behagelig mett når jeg spiser. Tvert i mot er jeg litt usikker på hvordan kroppen ville ha reagert om jeg plutselig tok meg en softis eller noen chips.. Derfor er jeg selv bestemt på ikke å gjøre noe unntak til tross for at jeg har ferie:rolleyes: jeg skal innrømme jeg er rimelig redd for å gå på en smell nå som det går så godt, så jeg velger heller å kjøre 'safe' som jeg gjør, nettopp fordi jeg trives godt med tingenes tilstand pr nu. Jeg har vært med å spise pizza vi har bestilt, og bare spise fyllet..Det har fungert helt fint for meg:p For mange er det sikkert ikke noe som helst problem å spise litt mer KH over en kort periode, for deretter å gå tilbake til ketose. Om og hvor mye det eventuelt påvirker vekten har jeg forstått er veldig individuelt. Jeg tror egentlig det verste for meg ville ha vært den dårlige samvittigheten jeg garantert ville ha fått i etterkant om jeg skeiet ut, men så er det jo meget mulig jeg bare er ekstremt selvkritisk og muligens en smule nevrotisk...eller bare fanatisk! ;)
Vi skal ikke på noe spesiell ferie i år, bare litt rundt til slektinger og sånt. Men vi skal derimot i to brylluper, og da har jeg bestemt meg for å ta en liten pause. Har jo ikke tenkt å skeie helt ut, men vil gjerne smake litt dessert og kake. Kommer til å være litt forsiktig.
Har forstått det sånn på flere her inne på forumet, at hvis man skeier ut skikkelig (f.eks spiser masse sjokoladekake), blir man fort veldig dårlig over flere dager, og dermed kanskje mister lysten til å gjøre det igjen.
En annen ting jeg har tenkt litt på, er at jeg kanskje kommer til å unne meg litt frukt når vi har ferie. Det er jo så godt om sommeren, men vi får se. Har egentlig ikke savnet så mye så langt.
Jeg tror nok at hvis man skeier ut litt på ferie, så går det nok bra. Så lenge man ikke tar helt av med karber! Vi må jo kunne unne oss en is og litt frukt i ny og ne :)
Jeg finner det delvis lettere med kosthold da jeg reiser siden alt blir servert meg og jeg kan bare velge det jeg vil ha. Eneste utfordringen pleier å være når reisefølger insisterer på pizzarestauranter, de pleier ikke ha allverdens andre ting å velge i, ellers er det stort sett et hav av kjøtt- og fiskeretter å velge mellom. Økonomi kan dessverre være en utfordring for noen. Jeg bryr meg aldri om prisene og er ikke redd å be kelneren om lite karber og får dermed alltid det jeg vil ha.
Savner ikke noe jeg heller, og det er ikke sånn at jeg har planer om å gå helt berserk og trykke i meg på is og poteter. :p Men en liten smak hadde vært godt synes jeg! Den dårlige samvittigheten vil nok snike i bakgrunnen, men...
Ja, det er slik jeg satser på å gjøre det også. Blir nok noen saftige biffer på meg der nede! :cool: Synd jeg ikke kan fråtse i den deilige frukten da, men...
Veiedag igjen i dag, og jeg har gått ned 1 kg i løpet av forrige uke. Ikke ille det, men hadde håpet på å komme under 90 kg denne uka. Vet at jeg har vært lavere i vekt ila. forrige uke, men er tydeligvis noe vann som har kommet på i helga.
Ellers har jeg kommet meg ut på tur i dag etter et opphold på et par uker. Merker overskuddet kommer tilbake med en gang. Deilig!
Veiedag, ja...
Har gått ned 400 g siden forrige mandag, og ca 3 cm.
Jeg veide en halv kilo mindre før helga, men det kom visst på igjen. Var det samme forrige uke også. Jeg har ikke skeiet ut heller, bare litt Pepsi Max og baconcrisp.
Men jeg har ikke drukket så mye vann denne uka, og mosjon har det heller ikke blitt så mye av. Er vel en sammenheng. Slitsomt å begynne på jobb igjen. Bedre lykke neste uke:confused:
Er litt seint ute med veiedagen min, jeg flyttet den til fredagene, og på fredag veide jeg 87,8 altså har jeg gått ned 5,5kg på 5 uker:D Jeg veier ikke maten min, men prøver å slenge på fett der det kan være naturlig. Er veldig flink å ikke skeier ut og, har vært på klubb og i bursdagsbesøk og latt være å spise kaker, is og lignende:)
Jeg trener en del og på lørdag sykklet jeg Bergen-Voss (17 mil) på lavkarbo, og det gikk kjempefint. Hadde energi all the way:D
Har vært en del trøtt siden jeg startet med lavkarbo, men kjenner nå at jeg begynner å få mer energi og overskudd igjen;)
nå har jeg vært dårlig på og innom her synes jeg... er masse med jobb om dagen gitt. sommeravsluttninger og greier. bestemt meg for og ta en uke av. prøver og være litt forsiktig men koser meg med en pils støtt og stadig og litt sjokolade å gitt ;p
fullt kjør igjen fra mandag av. så får vi se hvor langt tebake en uke med vanlig slår meg. litt intresangt det å.
Supre saker, kazza og sostråle! :) Her har det skjedd pent lite siden sist, både med vekt og mål..:( kan jo kanskje ha en sammenheng med mindre mosjon og kommende mens...får håpe det.. kjipt når man ikke merker noe til det i det hele tatt...men det er jo vanlig...sukk:rolleyes:
Jeg var plutselig ute av ketose igår, og skjønner ikke hvorfor...
Jeg sjekker ikke hver dag lenger, men har alltid vært i ketose når jeg har sjekket :confused:
Kan det være noe jeg har spist? Jeg spiser mye av det samme hver dag, men det ble litt annerledes i går. Vi spiste ute til lunsj, og grillet når vi kom hjem. Og det gikk mange timer mellom lunsjen og middagen, kan det kanskje ha noe å si? Jeg var skrubbsulten før middag (tok en kaffe for å dempe litt, i tillegg til vann).
I går spiste jeg:
Frokost: 2 egg med majones, 1 skive kokt skinke + en kopp kaffe med søtning og fløte
Lunsj: Cæsarsalat med kylling (på restaurant) - men den var ikke noe god, så jeg spiste bare kyllingen, og ble egentlig ganske mett
Mellom: 1 kopp kaffe med søtning og fløte
Middag: Marinert grillribbe med salat og rømme
Kvelds: 2 glass rødvin
Jeg begynte 1 mai og vil gjerne være med her om jeg kan.. Jeg har gått ned 9,7 kilo tilsammen.
Hadde en pause fra 5-8 juni pga bursdager etc og gikk da opp 3-4 kilo, de er nå av igjen.
For meg fungerer det fint og har ikke noe jeg går å lyster på, deilig å ikke gå rundt sulten.
Ser det har vært snakk om ferie og om man skal gå på det samme eller ha "pause". Vi skal på 14 dagers ferie til Tyrkia og har da planer om en pause selv om jeg selvsagt ikke skal dytte i meg alt mulig.. :)
Kazza: Jeg har værrt ute av ketose mange ganger, selv om jeg VET at jeg ikke har spist mer enn 15 kbh. Men jeg har likevel gått ned i vekt, og da har det ingenting å si om man får utslag på stixen eller ikke. Bare vent noen dager og se hvordan det går!
Nå har jeg snart gått ned 10 kg på under 2 mnd. og det bør jeg vel være fornøyd med? :D
Takk, og i ligemåde! :)
Er litt "konkurranse" mellom meg og mannen da, men han har gått ned 2 kg i uka de siste to ukene, så han er snart nede i den vekten han skal være i. Jeg må nok stå på litt lenger gitt... Ikke at jeg har tenkt å gå tilbake til normalkost noen gang, men blir greit å gå over til å holde vekten stabil, og kunne unne seg litt flere ting enn man kan nå.
Jeg var ute og drakk vin på fredag, det ødela mye for meg det. men, får bare jobbe med det nå.
Jeg har gått ned 100 gram eller noe sånn denne uka. Var egentlig litt over et kg, men det ble ødelagt av vinen. Får gjøre en bra innsats denne uken. (og heller revurdere om det blir vin på neste avslutning.)
fremdeles 4 kg igjen av delmål 2
skal på ferie neste helg, lørdag til onsdag, så da blir jo alt annerledes...
Jeg synes at vi alle sammen er flinke, jeg :D
Grattis så mye til alle dere som har gått ned så mye! Jeg ligger litt etter, men er fornøyd med ca. 1 kg i uka :)
Jeg var i ketose igjen i går, så det kan jo ha vært den marinaden (kjøpt ferdigmarinert i Sverige). Og jeg tenkte også slik at så lenge jeg går ned i vekt, har det ikke noe å si om jeg er i ketose eller ikke.
Jeg har gått ned ca 1 kg denne uken, men har ikke målt meg enda. Får gjøre det i kveld.
På fredag skal jeg ut med jobben, og da blir det vel en god del vin, tenker jeg. Sist jeg drakk vin, var jeg fortsatt i ketose. Vi skal spise Tapas, så jeg håper jeg klarer å finne noe med lite karber i. Kan jo være litt vanskelig å vite hva som er i de forskjellige sausene og slikt, men jeg får ta det litt som det kommer. Skal prøve hvertfall, så får det gå som det går.
Nei, har fortsatt som før jeg. Er mer avslappet da, og ikke SÅ nøye på om jeg spiser 15 eller 20 karber, og det hjelper kanskje??
Har begynt med verdens beste frokost; fløtepannekaker med bacon! :p
Men det er vel vanlig at det kan gå litt i rykk og napp. Denne uken skal jeg reise vekk og bo på hotell. Blir sikkert ikke så bra vekttap til mandagen igjen da...
Kjempbra med 6 cm mindre da! Jeg har gitt opp å måle, for jeg klarer ikke å måle på akkurat samme sted hver gang, så får så ulike resultater... :rolleyes:
Fløtepannekaker med bacon hørtes godt ut.. synes det er litt vanskelig å finne oppskrifter her jeg, synes jeg må gå igjennom så mye for å finne selve oppskriften. Jeg som kanskje er helt dum når det gjelder data..:(
Nei, det er litt innviklet, siden det ikke er sortert etter f.eks. kylling, svin, kjøttdeig osv. Men hvis det er en rett du har lyst på, kan du jo prøve å søke, så kommer det kanskje opp et alternativ?
Når jeg lager fløtepannekaker har jeg:
2 egg
1,5 dl fløte
1,5 ss smør
3 ts Johannesbrødkjernemel
litt salt
Pisker godt sammen og lar stå i 20-30 min.
Da blir røra ganske tykk, så jeg sper ut med vann til den har tynnere rørekonsistens. Det blir nok til 3-4 pannekaker, men for meg holder det med en pannekake til frokost. Ca. 6 kbh i hele røra hvis jeg tar litt hardt i. :D
De må steke litt lenge for å ikke gå i oppløsning når man snur dem. Jeg pleier å la pannekaken gli over på en tallerken, og deretter hvelver jeg den over i panna igjen.
Dette er en oppskrift fra Gerd her inne som jeg har forandret litt på.
Jeg har ofte laget røren kvelden før, så er det bare å steke en til frokost neste dag uten mye styr.
Veiedag i dag for meg, og jeg merker at det generelt går saktere, i underkant av 1 kg i uka, ser det ut som. Dog har jeg ikke vært like aktiv den siste tiden, så det henger kanskje sammen med det. MEN, jeg skal ikke klage, er i det minste kommet halvveis og klarer nok noen uker ekstra i ketose når jeg skulle begynne å nærme meg målet;)
Jeg synes vi er flinke, det er godt å se at det går den riktige veien for alle!:)
Nå har jeg stått stille siden lørdag. Jeg gikk opp ca 1 kg etter å ha hatt en kveld på byen med vin og sånn. Er vel ikke 1 kg fett, men vann og annet. Men står helt stille nå. Blir uheldigvis mer og mer oppblåst også. (har desverre nesten en hel uke der ejg ikke kan være i ketose forann meg, så blir vel ikke bedre).
Må skifte gir når ejg kommer tilbake. Å stå litt stille på vekten er bare å forvente, at det går tregere er bare å forvente. Kjedelig er det.
Jeg har gått ned to kg siden mandag! Merker godt på klærne at jeg har gått ned, noe som har resultert i voldsom shopping, nå som jeg finner passelige klær i alle butikker...:o GøY!!
Grattis igjen, Bixen! Besett så du raser ned da! Kjempebra!
Jeg hadde en tur på byen med jobben igår, og skeiet ut litt.
Jeg holdt meg i selen med mat, vi spiste tapas, så jeg spiste bare salat, reker, kylling og kjøttboller. Mulig det var noe sukker i noen av marinadene, men det vet man jo aldri.
Jeg drakk en øl, en mojito, en annen "rød" drink som jeg ikke vet hva var, og ellers rødvin, så her ble det mye sukker. Men i dag er jeg tilbake, litt fyllesyk, men spiste et par stekte egg nå, og det gjorde sikkert susen.
Har ikke tort å sjekke vekta, i tilfelle jeg har gått opp litt:confused:
Får ta en veiing etter en joggetur i morgen.
Jeg har gått ned 2 kilo siden forrige fredag, har veidag fredag men veide meg i dag pga nattevakter. Kroppen blir litt i ulage når jeg jobber netter men ble kjempeglad i dag når jeg har gått ned såpass mye.
Da er det 12,2 kilo ned siden 1 mai, er fornøyd med det..Bare å fortsette å være flink da..
God helg!
I morgen har vi holdt på i 6 uker for de som startet 4 mai. Jeg for min del synes det går kjempefint, har en vektnedgang på ca 1 kg i uka og det er jeg fornøyd med.
Jeg veier ikke maten og jeg teller ikke karbs. Men tror at jeg allikavel er innenfor 18 karbs for dagen. Og så lenge jeg går ned i vekt stresser jeg ikke.;)
Leser at det er mange av dere som går ned både 1,5 og 2 kg i uken, det er jo skikkelig motiverende, men pass på. HVis du skal ned mye så er det ikke sikkert at skinnet ditt henger med og du vil få mye løs hud:(
Ikke gi opp!!Jeg er i samme båt som deg!Starta nogenlunde samtidig med dere på tråden her inne, men var litt "useriøs"i mai, så hang meg ikke på tråden, men vil gjerne være med nå :p
Det er kjipt når det går så seint, og det er jo ikke fordi at det er så lite å ta av :ohar 20 kilo "kos" som skal av, de sitter godt kjenner jeg! Har vært flink i juni, og det er ikke noe gøy når en ikke går ned:mad::mad: Jeg har kommet fram til at jeg ser ut til å kun være i ketose på kveldene så nå prøver jeg å endre litt på måltidene, spise mer på formiddagen f.x. Det er jo mange årsaker å velge mellom når en skal finne ut hva som sinker, så det er jo bare å begynne i en kant.. Vet det hjelper å gå tur o.l men med to barn på 0 og 2 år ORKER jeg ikke, er så trøtt og uopplagt på dagene, og våken halve natta. (Kan ikke akkurat ut å gå da..) Slitsomt... I morra blir det (litt)rømmegrøt til frokost!
Puuh..godt å få ut litt frustrasjon!Det gir ihvertfall motivasjon å lese om dere andre som får det til da, grattis til dere :)
Hvis du følger boka, og ingenting skjer så kan det hende du må vurdere å gjøre litt endringer. Ikke alle kropper er laget etter boks, så vi må ofte justere litt ut fra egne forutsetninger. :ja: Prøv å bytt ut matvarer, se på om fettinntaket er høyt nok osv.
Det er bare måling med stix på kvelden ca 2 timer etter siste måltid som gjelder.
Forøvirg er du jo heldig som har baby og kan ut på trilletur nå som finværet kommer :) Litt frisk luft gir utrolig mye energi.
:mad: I dag er jeg litt gretten, for siden fredag har jeg gått opp fra 86,5 til 88,5. :mad:
Det er sikkert bare vann, men kjipt likevel. Vi var på hotell i helga, og spiste ute, men jeg valgte bare mat med lite karber. Men man vet jo aldri hva de har på kjøttet på restauranter. :rolleyes: Hadde håpet å ha litt å gå på nå når vi reiser utelands, men det blir visst ikke noen utskeielser på meg gitt.:(
Jeg har også gått litt opp etter den turen på byen på fredag. Ser at jeg er på vei ned igjen nå, så satser på at det fortsetter riktig vei. Er ved godt mot:)
Jeg er litt spent på hvordan det går i sommerferien, jeg har bestemt meg for at jeg hvertfall skal spise en is, og jordbær! Jeg ammet forrige sommer, så da ble det ikke noe jordbær.
Etter å ha spist jordbær med krem 3 dager på rad, var jeg nede på rekordlav vekt på søndag, for deretter å ha gått opp 2 kg på et døgn i går, og jeg står på samme sted i dag. Jeg bruker normalt ikke å veie meg hver dag, men hurra-opplevelsen søndag og antiklimaks de to siste dagene, har gjort sitt...regner med det bare er vann, men allikevel, jeg forstår ingenting?:confused: nå har jeg ikke veiedag før på torsdag, men jeg merker jeg er litt sur i dag:( bør jeg kanskje øke fettmengden? jeg har muligens vært litt slurvete med det de siste par dagene...det har gått mye i oopsieruller, hehe. Kan det være litt for lite fett i dem? og salt bacon som binder vannet? sukk i dag skal jeg kjøpe jordbær igjen:)
Hmm, jeg er visst helt ute av ketosen jeg. Har ikke giddet å sjekke på noen uker nå, men sist jeg sjekket var jeg ikke i ketose, og nå er jeg det heller ikke. Jeg spiser jo ikke mer enn 15-20 karber. Har tatt det med ro fordi jeg har gått så greit nedover i vekt uansett, men denne uka går det visst trått. Er sikkert bare jeg som stresser litt, men kjedelig er det jo uansett...:mad:
Veiedag i dag og jeg har gått ned 1,9 kilo, jeg er super fornøyd med det selv om mange kanskje sier det er for mye. Er jo uker man ikke går ned noe særlig for så å få skikkelig nedgang. Har holdt på siden 1 mai og har nå gått ned 14 kilo. Herlig når det går ned og ikke opp. God helg alle sammen!
Jeg har veiedag på fredagene, har bare ikke vært innpå å fått skrevet noe om den. Jeg er av de som veier meg i tide og utide for å sjekke vekta. Denne uken lå det an til enoppgang på vel1 kg,noe jegikke var fornøyd med:confused:
Men vekten svinger opp og ned og på veiedagen var det allikavel vektnedgang på 400 g, ikke allverdens men dog edre enn opp:D
Har da siden 4 mai gått fra 93,2 til 86,8 kg:D Det er nesten 6,5 kg og jeg er superfornøyd.
Spiste forøvrig en is med mye mer fett og mindre sukker i nå i helgen, med kaffesmak og den var nydelig, men inneholdt litt for mange karber:o
jeg har gått opp igjen noen kg, etter en flott liten ferie. Var å forvente, det meste er nok vann. Men allikevel så må kroppen justere med tanke på salt/vann/mageinnhld.
Så nå er jeg 5 kg ned, akkurat mitt første delmål.
Jeg har gått ned litt denne uka, og er vel der jeg var før den byturen forrige helg. Tenkte jeg skulle prøve meg på litt jordbær denne uka. Håper det går bra. Savner god frukt nå når det er så varmt.
Hei :)
God varm sommer til alle sammen. Hadde veiedag i dag og det var oppløftende. Ned 1,2 kg og vekta viste 85,5 kg, JEg er kommet til mitt andre delmål noe jeg er strålende fornøyd med:D
Merker jo at i denne varmen så er ikke matlysten helt på topp heller, jeg kjenner at jeg er litt uggen i kroppen men orker ikke å spise så mye.
Men jeg kjenner savnet etter frukt veldig, noen andre som også gjør det?
Er det lurt å spise litt fruktsalat med masse fløte på?
Veiedag for meg i går også. Gikk ned 1 kilo denne uken og det er jeg fornøyd med.
Matlysten er ikke helt på topp i denne varmen og jeg får litt hodepine innimellom så jeg må bli flinkere til å spise når jeg er på jobb..:)
God helg allesammen, jeg jobber netter denne helgen så det blir ingen utskeielser denne helgen..:)
har gått ned 6,4 totalt, altså 1,4 inn i delmål to.
Er nå nede der jeg var for tre uker siden. Hadde en liten stagnering, også var det en 4 dagers planlagt sprekk. Back in the game nå.
Har justert målet mitt litt også. Tror ikke jeg trenger 4 delmål a 5kg. Det hele kommer jo an på hvor mye muskler jeg har og hvor mye fett, det er jo synet som teller og ikke tallet. Men regner med det holder med 10-15 kg. Får se.
Tok veiedagen idag, jeg. Er nede i 84,1 kg, og det å være under 85 kg er det første delmålet mitt, for nå er vekta fra graviditeten endelig borte. Var ca 84 da jeg ble gravid. Har nå gått ned over 8 kg :)
Og jeg kommer inn i jeansen som jeg har drømt om å bruke i over et år nå :D
Jeg spiste litt jordbær med fløte et par kvelder forrige uke, og det var himmelsk!!! Sjekket om jeg var i ketose den ene kvelden, og det var jeg!
Reiser på ferie i morgen, og da blir det litt utskeielser i en ukes tid fremover. Skal på litt vennebesøk og sånt, og da vil jeg ikke være en "belastning" for de som skal lage mat til oss. Så da tar jeg heller en liten pause på litt over en uke. Og jeg SKAL spise en is mens jeg er på ferie. Gleder meg!
Her har det vippet opp og ned 2 kg de siste ukene, men nå tror jeg at det endelig begynner å gå riktige vei igjen. Jeg tror jeg har vært litt dårlig til å få i meg nok fett rett og slett, og synes det hjelper å spise litt ekstra av det. Også unngår jeg søtningstoffer, for nå vil jeg ha litt fart på sakene:) så får vi se neste uke!
Fortsatt lykke til!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.