Visp eggedosis så stiv som mulig..bland in kremost og det tørre
på lav hastighet i mixer'n. La røra hvile kaldt en stund.
Stekes i vaffeljern.
Server m rørte bringebær og CF.
Disse er de beste vafflene jeg har laget på lavkarbo:love:
Ble veldig lik vanlige vaffler synes jeg!
På apoteket kan du kjøpe Nestargel. De har som regel ikke det inne på lageret, men de burde ikke bruke mer enn én dag eller to på å få det inn hvis du bestiller det. :)
Skal det ikke være smør i disse? Er det nok med fettet i osten?
Jeg har laget denne røra og er veldig spent! De andre i familien skal ha vafler og da tenkte jeg også å ha...
Jeg lagde disse i går med Natreen, men de fikk en forferdelig ettersmak synes jeg. Mann og barn likte de da, så mulig det bare er jeg som er sær. :p Konsistensen var imidlertid veldig fin - de ble sprø og fine, og ikke så fettete som andre lavkarbovafler jeg har smakt.
Ja, du må ha fiberhusk for å få ordentlig vaffel-konsistens.
eller blir det nesten omelett.
vafflene er absolutt de jeg har laget som er mest lik vanlige vaffler.
Bruker bare disse.
Så og si alt kunstig søtstoff har en form for bismak..kansje bortsett fra maltitol,
men det har jo som kjent endel utrivelige bivirkninger:D
her gjelder det å smake seg fram til man finner det søtstoffet en selv liker.
Hvor mye sukker tilsvarer 4ss sukrin?
Har alle ingrediensene i hus men mangler sukrin, har derimot splenda.. men lurer på om jeg skal ta like mye av dette? Hmm :)
Lagde disse i dag. Noe så fantastisk enkelt og godt. Var jo som vanlige vaffelkaker, jo. Spiste med rømme og jordbærsyltetøy. Nydelig. Tusen takk for oppskrifta. Disse kommer garantert til å bli laga igjen.
Tenkte jeg skulle ha noen til lunsj i morra. Prøve med annet pålegg. Smør og hvitost.
Selv takk for oppskrifta! :D
Har laget egglomper etter oppskrift herfra, men de ble rimelig fettete og tynne.
Vaflene derimot er helt utmerkede! Lesset på med stekt bacon, salat, rømme og burger uten det minste klin! Har også planer om å bruke dem neste gang vi har taco :D
Som sagt, geniale!
Fantastiske vafler!!!!! All ære til Nannah for denne fantastiske oppskriften.
I kveld fikk vi overraskende besøk av noen venner, og her i huset er det jo ingenting som ligner på besøks-mat/kaffegodt siden vi begge er på lavkarbo :cool:. Det var da jeg kom på denne oppskriften, og gjett om de slo an :D. Ettervarmet to og to plater med ost mellom i jernet, og det ble kjempesuksess. Også ost og skinke falt i smak, så her har vi en gjenganger
Har også laget vaffler i dag...med rørte bringebær og rømme til .mmmmmm:sikle:
Det jeg liker best med disse er at de ikke er fettete...og du trenger ikke smøre jernet..
De smaker vanlige vaffler rett og slett:)
Det er IKKE det samme...en god del karber i Hi-maize...det er laget av mais...Fuberhusk har ikke karber og er laget av Psyllium:)
Jeg vet ingeting om egenskapene til Hi-maize. har aldri brukt det da jeg synes det har for mange karber
Mine forsvant til kvelds. Da var de kalde, men helt supre likevel. Guttungen på 7 fikk med seg to hjerter på matpakka...han var svært fornøyd. Jeg og, han er ellers veldig skeptisk til annerledes mat. Disse likte han minst like godt som vafler, og som han selv sa så veslevoksent og ivrig:"mamma, så er de sunne og!" :lol: hehe...
O milde himmel! Det var gode vaffler! :D Andre LK vafler jeg har prøvd har vært veldig fettete og griset ned vaffeljernet mitt, men disse ble tørre, fine og supergode!
Fikk 8 stk. og klarte bare én. Men, det er garantert vaffler på jobben i mårra, og da kan jeg ha med mine egne! Hurra! :)
Ja, det ble en suksess, selv uten Fiber Husk! Tok 2 ts ekstra JohannesBKM i stedet. Hadde bare 1 stk Snøfrisk, 125 g (og ikke 200 g) brukte deretter 1/3 boks Cottage Cheese. Lot det stå i kjøleskapet i 3 timer (praktiske årsaker) men da var røren så tykk at jeg måtte ha i litt fløte og smeltet smør. :p Likevel var røra tykk, og måtte "spa" ut litt røre over på vaffeljernet. Den ble liggende der som en klump, men ble likevel en perfekt vaffel!
Vaflene ble nyyyydelige, gjestene var imponert, barna likte de også, men vi orket ikke å spise så mange for de var jo så mettende!
Tusen takk, Nannah! Jeg blir så glad når jeg får sånne gode erstatninger!!
Men falt dessverre ikke i smak hos oss.
Syntes de smaker masse egg. Minner ikke om de vaflene vi lager til vanlig.. Veldig synd, hadde gledet meg sånn til å smake vafler igjen :(
Kanskje vi gjorde noe feil med røren? Men aner ikke hva..
Har laget disse mange ganger og de har ALDRI smakt egg :confused: Har servert dem til kaffegjester som ikke er på lavkarbo og har alltid fått skryt....
Sikker på at du fulgte oppskrifta og ikke bommet på noe?
Ja, jeg er ganske sikker... Eneste var at vi laget dobbelrøre.
Det første min bror sa da han smakte var: De smaker jo bare egg :(
Smakte ikke som vanlige vafler.
Men konsistensen og utseende var helt likt :rolleyes:
Hm, det var merkelig ja.
Kanskje jeg er for godt vant? Jeg vet ikke. Er litt var for alt som smaker egg.
Utrolig synd at ingen likte dem.
Kanskje det egentlig ikke går og doble røren??
Jeg har laget dem uten søtning og kardemomme/kanel og brukt dem som lomper/lefser, selv ikke da smakte mine egg, så dette er nesten litt mystifistiskt ;)
Disse skal jeg lage i morra :sikle:
Men, jeg har bare en pk tine kremost her. Tror det er 125 gr..
Kanskje jeg kan lage litt mindre røre, eller går det å spe med noe annet istede?
Nå har jeg endelig fått prøvd disse jeg også. Synes de ble de beste lavkarbovaflene jeg har prøv så langt. Røren ble stående kaldt en stund og tyknet litt mye , så spedde ut med litt skummet kulturmelk.
Begge ungene og mann likte disse godt også :)
Nå har jeg laget en røre helt etter oppskriften, og en røre uten søtning, kanel og kardemomme,men med salt.. Er spent på resultatet :))
Må bare si det igjen, disse er helt supre :heia:
De uten sukker og kryddet ble veldig gode, tenker jeg skal prøve de som pølsebrød en dag, med Jacobs brattwurst pølse med bacon rundt :sikle: mmmmm
Jacobs pølser har 0 karber :heia: Fåes kjøpt på meny
NAM!!! Disse var gode, akkurat satt til livs 3 plater!! Ooops.... Det eneste jeg savnet var brunosten... Men klarer meg så fint uten, atte!
Takk for deilig oppskrift:)
Prøvde å lage vaflene, men de satt seg bomfast i jernet :)
Kan det være fordi jernet var nytt? eller er det andre som har hatt problem med det? Det ble lapper av vaflene sist, men det blir liksom ikke helt det samme :)
Har noen forsøkt å erstatte johannesbrødkjernemelet i denne oppskriften med litt ekstra fiberhusk? :)
Har ikke johannesbrødkjernemel i hus og fikk veldig lyst på vafler - NÅ! :D
Jeg prøvde denne varianten ettersom det var det jeg hadde i hus og det ble kjempegode vaffler! Mettende var de og - det var nok med 2 stk med litt lett syltetøy :) Deilig søndagskos!
Fant denne oppskriften i går kveld, og delte resultatet med 17-åringen i huset. Tenkte jeg skulle spise resten til frokost idag, men det ble ikke igjen noe gitt :o Sønnen på 17 elsker vafler og er rask med vaffel-pressa og han var enig med meg at dette var kjempegodt! Tusen takk for flott oppskrift:D Trengte et alternativ til mel-vafler til sønnen, han legger lett på seg rundt magen....
Kjære, kjære Nannah! Du er virkelig i ferd med å bli en skikkelig mester på dette altså. Jeg leste gjennom tråden, så all oppstandelse for disse vaflene, men hadde allikevel ikke altfor høye forventninger da jeg i dag satte i gang for å lage dem selv.. [color=red][/color] ...MEN KJÆRE TID ALTSÅ! Sååååååååå gode!! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å klure ut alle disse fantastiske oppskriftene dine (jeg har prøvd en del av dem, og de er superbe alle som en!) [color=red][/color] Selv sønnen min (han eeeelsker vafler) som har vært heeelt oppgitt over mine forsøk på å lage vafler lavkarbo-style måtte innrømme at disse vaflene virkelig var gode! [color=red][/color] Juhhuuu! Takk kjære deg! Og, fortsett med eksprimenteringen på kjøkkenet, vi blir så glade! [color=red][/color] Du burde gi ut en kokebok! "Lavkarbo allà Nannah" Hvilket som helst bokforlag kan gå inn her og se hva du får til! [color=red][/color] Takk takk, supertakk!:suss::blomster:
Hvor lenge kan røra stå i kjøleskapet? Har laget røra nå og tenkte jeg skulle steke opp et par hjerter sånn at jeg har kvelds og frokost i morgen - men holder røra seg til i morgen kveld?
Har for tiden stooore vaffelabstinenser. Er fra gammelt av vaffloholiker. Har testa ketolysebakemixvafflene, men har nu gått over til å bruke mandelmel. Omelett med hjerter er ikke helt tingen !
Hvor finner man fiberhusk?
Og.... hvilken kremost? Philadelphia?
Alt for deg, vet du!;)
Jeg har begynt å bruke Landlord sin smøreost, jeg! 150g i pakka og koster bare 8-9kr!:D
Ikke så god singel, men helt fin i ting som feks Oopsie og andre oppskrifter her inne!:)
Har ikke verdens beste utvalg av butikker her. Kun Ica og Prix, og ingen av dem har fiberhusk. Landlord har jeg hamstra når jeg er på en Rema. Guttungen spiser dem.
ICA har Fiberhusk i sortimentet, så bare be dem om å bestille. Hender de trenger en tupp bak for å begynne å ta inn noe butikksjefen aldri har hørt om. Står ofte sammen med glutenfrie bakevarer!
ICA Vøyenenga har både den store og den lille posen (100g og 300g?).
har sendt kjæresten ut for å handle, så skal det bli vafler til kveldkos! har virkelig savnet vafler altså! blir spennende dette:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.