< Tilbake til oversikten

Nannahs gode vafler

grotingeling sa for siden:

Må bare nok en gang få uttrykke min entusiasme over disse vaflene!!! :blomster:
Er for tiden på en liten ukes kjøretur mellom England og Norge, og har tatt meg meg 2 posjoner.
Kjempekjekke å ha til frokost, lunch eller hvis en blir småsulten mellom matpausene:hungry:
Har bl.a. brukt dem som "hamburgerbrød", men stort sett har jeg kjøpt ost og skinke e.l og bruk som pålegg :sikle:

Lindemor sa for siden:

Disse skal i dag prøves. Røren står i kjøleskap og blir kveldskos når roen senker seg! Kjenner at jeg gleder meg veldig!!! :)

Tiril77 sa for siden:

Noen som har prøvd å fryse disse?? funker det greit? og hvor mange dager ca holder de seg når de ligger ferdigstekte i en tett plastpose??

grotingeling sa for siden:

Ikke prøvd å fryse, men de holder seg i alle fall 4 dager i pose/boks.

Lindemor sa for siden:

Jeg må også få lov til å gi en positiv respons på disse vaflene. Her har vi kost oss med vafler to kvelder nå. Røren var like fin kvelden etter som samme dag. Jeg tror jeg fikk 12 plater ut av røren og de var virkelig gode!!!

Tusen takk!

littleme sa for siden:

Åh, jeg får alltid for høye forventninger når jeg ser så mye positiv respons!

Jeg lagde vaflene til frokost i dag, de så helt ut som normale vafler, men jeg syntes de luktet forferdelig mye egg, og smake ikke godt uten syltetøy. Mulig det ble litt for lite kremost, kan det ha noe å si?

Har igjen røre fortsatt, så skal prøve igjen i kveld, med kanskje å spe ut litt med fløte og eventuelt rømme? Men nå må det sies at jeg somregel får dårlig resultat når jeg skal bake noe. TORO 1-2-3 greier jeg, men ikke så mye mer enn det :P

littleme sa for siden:

Men, nå kom jeg på hva jeg egentlig skulle spørre om. Får dere disse vaflene sprø? Hvordan isåfall?? :)

Lindemor sa for siden:

Nei. Mine ble ihvertfall ikke sprø.

Bee sa for siden:

Fyttekatta Nannah! Du er rå!!

Nå har jeg akkurat greid å hive innpå 2 1/2 plate av disse nyyyydelige vaflene. Bringebær og CF på. Himmelsk!

Tror faktisk ikke jeg har laga noen av dine oppskrifter uten og ha blitt helfrelst altså.

Fløtepusen sa for siden:

Jeg er utrolig positivt overrasket! Syntes egentlig disse vaflene ble bedre enn vanlige. Mine ble litt sprø og fin i kantene når jeg tok godt med smør i jernet da jeg stekte dem. OMG så gode de ble!!!:eek: Jeg forspiste meg på tre med seterrømme og nyrørte jordbær! Min lille tass på 1 år var helt vill i nikkersen da han fikk et par hjerter. Ingen av oss har vært sulten mer i ettermiddag!

Dette må jo være helt geniale lomper/tortillas/burgerbrød/you name it!!

Prøver forresten pizza-oppskriften din nå. Det lukter i allefall helt herlig så langt!:D

Bee sa for siden:

Seriøst. Ikke bare var de gode nystekt, men nå, dagen etter, smaker de HELT som vanlige vafler. Og jeg spiser de uten noe på. HIMMEL

Fauna sa for siden:

Røra mi er helt tykk. Har jeg gjort noe feil?

Har også forsøkt ei annen røre her fra Hexeberg sin bok og den er helt flytende..

Nannah sa for siden:

Blir den for tykk, ha i litt vann, men den skal være ganske tykk!

Tullekoppen sa for siden:

Er i gang med vaffelrøre nå. Og senere blir det pizza. Tusen takk for oppskriftene - de gjør oppstarten så mye enklere:)

Edit; Fikk 13 plater deilige vafler. Nam nam. Syns røren fort ble for tykk og spedde på med fløte underveis.

Albertina sa for siden:

Oh, joy! Disse hørtes jo helt fantastisk gode ut!

Skal gå til innkjøp av sukrin, splenda og JBK på mandag! Så blir det vaffelfest!
Skal ta bilde av vaflene og komme med terningkast!

Og Nannah, jeg har lest en del andre oppskrifter du har, og skal helt klart teste mange!

Nå sitter jeg med kveldsmaten min, et stort glass isvann og et kokt egg med majones på! Ey!

Nannah sa for siden:

Takk, Albertina:)

S@nne sa for siden:

Bøyer meg i støvet Nannah!! :D Disse var fantastiske!! Var ganske skeptisk når jeg så røra, men etter en bit var jeg hekta! Smaken og konsistensen er super!!! Så tuuusen takk for nok en herlig oppskift!:)

Anarko sa for siden:

Jeg har nå røren stående i kjøleskapet. Den ble VELDIG tykk. Bør jeg da spe ut med vann/fløte før steking?

Lindemor sa for siden:

Min røre ble også veldig tykk da den stod "på vent" og jeg hadde litt vann i, men den skal være tykk altså. En spiseskje midt i hjernet og vaffelen blir stor og fin når den stekes!

Lykke til!

Anarko sa for siden:

Jeg vannet nok ut for mye, selv om røren fremdeles var tykk så ble det ikke bra i jernet. Men var bare en kake som gikk fullstendig ad undas. Resten ble både spisende og gode :) Jeg blandet ut mer og mer vann etterhvert, siden jbkm kan gjøre hva som helst tykt. Uansett er jeg fornøyd med vaflene. Sambo likte de også. Har to kaker igjen som jeg kan ha til kvelds, eller kanskje frokost i morgen :)

Bønna200 sa for siden:

Laget disse i går kveld. Var ikke helt fornøyd. Syntes det smakte litt mye egg og hadde en litt pussig konsistens. Men putta i meg to til lunsj nå og da var de jo bare supergode! Så neste gang skal jeg lage dem kvelden før:sikle:

Tone-G sa for siden:

Den skal være tykk! Legg en skje på vaffelhjernet, så brer det seg ut når du begynner å steke :ja:

MissPivotal sa for siden:

Åh, disse var kjempegode! Hadde i en ts vaniljepulver også for å gjøre de litt ekstra søte. NAM! :hearts:

snøffe sa for siden:

Søndags-kaffe-kosen er reddet! Eneste minuset er at jeg ikke får ha de i fred for disse høykarbo folkå i heimen.. :p
Tusen takk til Nannah!! :)

Mono sa for siden:

FIXED!

Men godt mulig jeg pisket eggedosisen for mye, røren ble nå ganske stiv. Ellers er det bare å bøye seg i støvet, for dette var nett so vanlege vaffler! :)

Kjersti1982 sa for siden:

Har ikke kremost (Ikke mer enn 50 gram isåfall). Noe annet jeg kan erstatte det med? Har prøvd de en gang før. Nam nam :D Tenkte jeg skulle lage noen til lunsj på jobben i morra, men oppdaget jeg hadde alt annet enn kremost hjemme :o

shailene sa for siden:

Ikke for å være frekk, Nannah, men jeg må bare si det.. Du skulle ALDRI lagt ut denne oppskriften. Har bokstavelig talt levd på disse i 3 dager nå, det er ikke bra.. De var jo ALT for gode.. :nedfor:

Hvis noen lurer er disse UTROLIG like vanlig vafler altså, og mist like gode. Ikke fullt så faste og luftige, men det er nok fordi jeg ikke fikk stivpisket eggene, og kun hadde fiberhusk som tykningsmiddel. Men de ble supergode uansett! Anbefaler å ha i litt mer søtning enn det står i oppskrifta, og godt med kardemomme, da blir eggesmaken helt borte.

Aline sa for siden:

Tror jeg må steke vafler igjen imorgen :sikle:

heidia79 sa for siden:

Jeg lager røre nååå... og jeg må vel ærlig innrømme at jeg er kresen , så dette blir spennende!! :lol:

heidia79 sa for siden:

Men... hvor mange karbser det i en slik røre?

Aline sa for siden:

aner ikke, skriv inn ingrediensene på diett.no vaflene er sååååå gode! :D

Dolsi sa for siden:

Nå fikk jeg vanvittig lyst på vafler også jeg da som spiste middag for bare en time siden :o

vimsen85 sa for siden:

Har bare et ord: NAM!

Victory sa for siden:

Så fint at denne kommer opp HVER dag når man er i strenge-fasen!! :p

Bravo sa for siden:

Tusen takk for superduper vaffeloppskrift, Nannah!! :blomster:

Jeg har laget de for første gang nå i dag, og det var VELDIG populært hos småfolket her i huset!
Hadde egentlig noen spørsmål, men så skummet jeg heller gjennom endel av tråden her, sånne ting lønner seg jo, så nå har jeg egentlig ikke noen spørsmål mer:p

Jeg brukte xanthan gum istedenfor JBK, så lurer på om dette gjorde den enda hakket tykkere i konsistensen. Lot den stå 10 min i kjøleskapet før steking. Neste gang skal jeg dose bittelitt ned på tykningsmidlene. Og som for mange i tråden her, så skjønte jeg etterhvert at det funket å legge en klatt av røra i midten av jernet og la det spre seg utover selv. Som marjusen, så opplevde jeg også at de blåste seg opp endel..presset ned jernet og vaflene pep godt..mulig jeg var litt raus med bakepulveret (veldig toppede teskjeer) Jeg tror kanskje sånne gamle, gode, tunge vaffeljern hadde vært tingen her. (Har et lett billigjern selv)

Veggpryd sa for siden:

I dag har jeg veldig lyst på vafler. Tror jeg må på Kiwi og kjøpe kremost i dag. Vafler med smør og svensk gouda, tror jeg er kjempegodt! :D

yaeger sa for siden:

Hvor mange karbs er det i røra? evnt pr plate=)? tenkt å lage for å ha med på kiiino :D

begulno sa for siden:

Tuuuusen takk for atter en nydelig oppskrift fra deg :-) Lagde vafflene i dag og må si at ingen kunne merke at dette var lavkarbo :D Nydelige var de :)

Tarato sa for siden:

Nannah! Jeg bøyer meg i støvet for deg. Skikkelig nesegrust nede i støvet også. Disse vaflene er helt fantastiske! Takk til deg for at du forsker og deler med oss andre!

Bik sa for siden:

Må kanskje steke noen i morgen :)

Tarato sa for siden:

Jepp. Det bør du ;)

Tarato sa for siden:

Og jeg kan rapportere at de var like gode - om ikke bedre - etter en natt i tett boks i kjøleskapet.... Godt med alternativ til "brød" og knekkebrød ;)

NinaOp sa for siden:

Tusen takk for oppskrift!
Personlig syns jeg kanskje de var litt smaksløse, og litt vel luftige, men de er helt ok. Tror nok oppskriften blir brukt mye hos meg som tilbehør til annen mat, som lompe etc. Syns de smakte bedre med en liten kladd smør i jernet.

Tone-G sa for siden:

Det er jo den store vaffeldagen idag :love:

akas sa for siden:

Ja, og derfor har jeg prøvd vaflene for første gang! Jeg tok 6 ts fiberhusk istedenfor Fiberhusk + JBK, og vaniljepulver istedenfor kardemomme eller kanel. De ble veldig gode!
Imidlertid tok jeg kanskje litt lite røre i jernet, for de ble veldig tynne (falt sammen etter at de kom på rista).
Takk, Nannah, for den gode oppskrifta!!! :blomster:

Nannah sa for siden:

JBK gir en bedre (tjukkere) røre enn bare fiberhusk. Sikkert derfor de ble litt tynne. Røra skal bli ganske tjukk. Ikke glem å la den svelle en stund da :)

Mustang sa for siden:

Heisann! :)

Skal prøve meg på vaffelrøra idag/morgen, men lurer på om jeg kan erstatte bakepulveret med noe annet? Er supernysgjerrig på vaflene etter alle disse kommentarene :D

LibraGirl sa for siden:

Denne skal prøves så snart vi har fått vaffeljern i hus :D

Bik sa for siden:

Jeg bruker å fryse de. Så tar jeg opp etter behov, og tiner de i microen. Akkurat som nystekte :sikle:

Tarato sa for siden:

Lag de med en gang du; og stek i stekepanne ;)

Happiness81 sa for siden:

Prøvde denne vaffeloppskrifta idag, kjempegode :)
Jeg måtte spe røra me litt vann, men det ble flere vafler også da. Til og med min kresne datter på 9 år syns disse var gode ;)

senka sa for siden:

Lagde de bare en gang, men måtte kaste alt :( pga JBK .
Æsjjj for en lukt og smak, ble veldig lei meg :rolleyes:
Finnes det noe annet å bruke i stedenfor :confused:

smgj sa for siden:

Jeg lager dem etter denne oppskriften og de er kjempegode!
lchf-bloggen.blogspot.no/2012/07/lavkarbo-vafler.html

Carisma sa for siden:

Jeg bare bruker litt ekstra fiberhusk

Nupsida sa for siden:

Siden jeg har bursdag og kjæresten har lyst på vafler leita jeg litt rundt på forumet etter oppskrift og etter alle fine ordene må jeg prøve!
Har alltid vært veldig fornøyd med oppskriftene dine før så er veldig spent på disse! Både meg og kjæresten er veldig glade i vafler så håper på suksess :D

Resultatet kommer senere :)

Nupsida sa for siden:

Nå har jeg prøvd to ganger og jeg får de ikke til.. :/ hos meg blir de innskrumpa og minner vel heller mer om vafler som har ligget ute t par dager. Er det noe jeg gjør feil? :/

Nupsida sa for siden:

Eneste er at jeg har brukt litt ekstra fiberhusk istedenfor jbkm, kan det være det som er problemet?

Photobscura sa for siden:

Jeg bruker bare et par ts fiberhusk, og null jbkm, og lar den heller svelle litt i kjøleskapet. Blir alltid helt perfekt! :)

Ninasju sa for siden:

Dytter på denne i anledning vaffeldagen i dag. Lager disse til meg, og "vanlige" til resten av familien.

Nupsida sa for siden:

Da prøver jeg den for 3 gang, irriterer meg at jeg ikke får det til! :P

Camomilla sa for siden:

Mine blir veldig gode på smak, men ganske tynne og som Nupsida skriver, litt sånn dag-to-vafler. Jeg hadde i jbkm så jeg bare droppet det :p Føler likevel jeg har feiret vaffeldagen i går :)

Nupsida sa for siden:

Nope, funka ikke denne gangen heller.. Blir gamle vafler :(
kjæresten er godt fornøyd, men jeg blir like skuffa hver gang!

Camomilla sa for siden:

Jeg tror at hvis man går for sprø-vaffel-feeling, så MÅ man ha en eller annen form for mel i. I det minste spelt vil jeg tro, eller allerhelst hvetemel. Og det driver ikke jeg med lenger. Jeg kan til nød strekke meg til spelt om det har stått i vann leeeeenge. Men for myk-vaffel-feeling er de helt fine som de er, synes jeg. Jeg får den gode smaken og "vaffel-følelsen" :)

Ninasju sa for siden:

Nupsida: i går blandet jeg to oppskrifter, for jeg husket litt feil. Derfor hadde jeg i en stor skje rømme, etpar vaniljedråper og litt fløte. Det skal jeg absolutt fortsette med. De ble kjempegode.

Dadda sa for siden:

Dytter på denne litt jeg. Skal prøve imorgen og gleder meg masse:):)

Dadda sa for siden:

Jeg er kjempefornøyd med første forsøk NAAAM. :D Fulgte oppskriften full og helt. Brukte kardemomme. Røra ble veldig tykk, men det gikk fint- bare å ha mindre i enn vanlig og presse ned lokket på vaffeljernet etterhvert som det hever seg.
Sparer halve røra til imorgen for å se hvordan de er da.
Dette blir ikke siste gangen. Hadde rørte bringebær søtet med sukrinmelis og kesam til:D
Uventet mettende!!! Takk Nannah:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.