< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

RvLxx sa for siden:

Etter mye om og men rundt dagens middag, ble det taco (ja, på en mandag). Så min samboer får taco lefse og jeg får prøve med på et salat blad som holder til fyllet. Og siden jeg bare har kjøttdeig og ost som fyll så tenker jeg at det funker fett :stortsmil

Hadde det ikke blitt taco hadde det blitt spagetti til han og bare kjøttdeig til meg :snurt:

Storemy sa for siden:

Karbonade av kvernet svinekjøtt.. At jeg ikke har tenkt på det tidligere! Skjær beinet utav 1 kg svinekoteletter, kvern det grovt på kjøttkvern (det går sikkert an å skjære/hakke det smått med kniv, også) sammen med en hel kinahvitløk, salt og pepper. Klapp deigen sammen til en stor, røff karbonade, og steik den i smør i steikepanne. En til hver, hvis du lager de store, 200-250 gr. Kvern over Santa Maria grillkrydder. Bladsalat lagt opp på fatet ditt, med rå rødløk, ørlitt blodappelsin (svin + appelsin = uhmm), litt sylteagurk (dèt skal jeg lage uten sukker - en gang ;-)) med olivenolje og Trocomare urtesalt over..

Karrbis sa for siden:

Stekt laks med ovnsbakte chilli grønnsaker

Anarko sa for siden:

Karbonadedeig med tomatsaus, diverse grønnsaker, salat og hjemmelaga dressing.

smgj sa for siden:

Stekt laks med salat med masse snask i (avokado, oliven, salat, rødløk, minimais etc)

senka sa for siden:

kjøttsaus med squash og sopp :)

Karrbis sa for siden:

Stekt laks med jukseris og grønnsaker

Anarko sa for siden:

Ildfast form med diverse, ligner litt på moussaka.

Gerd sa for siden:

Squash-spaghetti med stekt kjøttdeig og salsa :sikle:

Kanutten sa for siden:

Stekte kottiser kokt opp i sjysaus med fløterot og salades. :sikle:

Paris sa for siden:

Hamburger ble det idag. M majones, crome frech, ost og grønt. Uten brød såkalt. Barna elska de!

Jean1986 sa for siden:

Tacosalat i dag med hjemmelaget guacamole:)

Anarko sa for siden:

Kyllingkjøttdeig, paprika, sopp og salat med ost.

TrillTrall sa for siden:

Hjemmelaget thaisuppe (variant av Hexeberg sin) og 2 skiver lavkarbobrød m/bremykt. :sikle:

Kjøpte lavkarbobrødet fra Norgesbakeriene i dag, det inneholder 6,7 g kh/100 g såvidt jeg husker - var knallgodt! Inneholdt mindre kalorier enn vanlige grovbrød også! Kosta 29-30,- for 700 g, veldig kompakt brød og veldig godt. Har enda til gode å finne et lavkarbobrød jeg er veldig fornøyd med (ingen av nøtte-frø-brødene jeg har laget selv er noe gode) så dette kommer jeg nok til å kjøpe av og til. :)

RvLxx sa for siden:

Ble Jegergryte her, med masse mat fløte og en halv boks med lett-rømme :rolleyes: Jeg hadde ingenting ved siden av, men min samboer fikk ris.
Og nå til kveldsmat ble det noe så enkelt som en kylling filè i biter og litt ketsjup, namme-nam finger mat :)

Paris sa for siden:

Oppskrift? Hørtes godt ut!

Jean1986 sa for siden:

I dag blei det biff med brokkoli og blomkål pure med bernaise saus.

senka sa for siden:

Det var laks og brokkoli,blomkål :)

Anarko sa for siden:

Reiser fra Stavanger til Bergen i dag, og har en liten haug med kokte egg til overs. Så middag i dag: kokte egg (i fleeeeertall) med kaviar. (Kokte egg med kaviar er også lunsj.)

vaskeklut sa for siden:

I dag blir det taco, i går var det burger i salat"brød" med masse grønt i.

senka sa for siden:

Kyllingfile med brokkoli,sopp,løk,purre i saus :)

annex sa for siden:

Har lagd en stor gryte grønnsaksmos (med blomkål, sellerirot, stangselleri, løk, hvitløk, buljong og smør + litt muskat, salt & pepper).
Skal serveres til nakkekoteletter og saus. Og muligens noen brokkolibuketter.

synsegulla sa for siden:

Tacosalat med hjemmelaget tacokrydder, hjemmelaget salsa og hjemmelaget guacamole. I morgen har mannen min invitert meg ut på date uten barn, 3.5 år siden sist. Da blir det indisk. Gleder meg!

Paris sa for siden:

Idag blir det taco - med alt som er nødvendig! Og godt samtidig!! Skal forresten lage salsaen litt sterkere idag tror jeg - hvor mye chili bruker dere?

Nordmørsloppa sa for siden:

kylling med sataysaus(peanøttsaus) og mangosalat

Anarko sa for siden:

Fant ut at det er lenge siden jeg har laget chiligryte. Så da blir det middagen i dag. Langtidskokt for å virkelig få frem alle smaker.

senka sa for siden:

kyllinglår med erter,løk,gulrot ;)

vaskeklut sa for siden:

Jamie Olivers kylling tikka masala :)

Rin sa for siden:

Improvisert tom kha gai. :) (Soppen jeg skulle bruke hadde mugnet - ble erstattet med den ekstremt tradisjonsrike thaigrønnsaken sellerirot...)

nellie sa for siden:

Speltlompepizza i hvit variant. Creme fraiche, kylling, vårløk og dressing.

Nordmørsloppa sa for siden:

fylt løvbiff

fyll: ost, bacon, løk, paprika, egg

senka sa for siden:

Det blir moussaka med squash ;)

*LoveBugMama* sa for siden:

I dag blir det stir fry her. Strimlet svinekjøtt, sukkererter, paprika i strimler, brokkoli, løk, hvitløk o.l. Bruker de grønnsakene jeg finner i skapet. :) Sønnen min får litt nudler ved siden av, jeg spiser det uten.

Jean1986 sa for siden:

i dag skal jeg prøve meg på pannekaker, spent på hvordan de smaker i forhold til de man er vant med:p

langaard sa for siden:

Finnbiff til sambo og "juksebacalao" til meg:)

Ziltoidia sa for siden:

Googler etter oppskrifter som bruker godt krydder (gjerne kanel) til kjøttdeig for å lage kjøttboller eller noe annet... Si gjerne ifra om du vet om noe!

Rin sa for siden:

Ikke kjøttboller, men - jeg har en chilioppskrift med blant annet kanel, og LCHF-bloggens kjøttdeig- og kålgryte med chili og kanel er en evig favoritt (hvor det fint lar seg gjøre å erstatte fløte med kokosmelk, forøvrig). :) Kanel til kjøtt er namnam!

Ziltoidia sa for siden:

Ooooh, med kakao! :w00t:
Ei som bodde i kolektivet ført var kakobesatt og jobbet på restaurant, så etter henne står det en stor krukke med kjempedigg luksuskakaopulver på kjøkkenbenken.:D

Takker for tips!

Lich sa for siden:

Lammegryte: lammekjøtt,løk,hvitløk,paprika,fennikel,aspargesbønner og litt gullerot.Krydrer med curryleaves,chilli,curry,mørke sennepsfrø,oregano og basilikum.lukter godt, deilig med fridag og tid til å lage god mat:D ,

Rin sa for siden:

DET høres nydelig ut! Og jeg har lammekjøtt i fryseren! :sikle:

smgj sa for siden:

Tunfisksalat; kapers, mais, majones, soltørket tomat, løk, tunfisk, kokte egg, sitronpepper, baconbiter

Anarko sa for siden:

Spyd med kyllingkjøttdeigpølser og kålrabifries.

Paris sa for siden:

Jeg skal blåse liv i en god gammeldags biff stroganoff. Blir gøy.

Maria29 sa for siden:

Helstekt fersk kylling,godt krydret med estragon, timian,hvitløk og masse smør .Sellerirotmos,blomkålris og saus til:)

Jean1986 sa for siden:

Det smakte ikke godt i det hele tatt, pjuk! Så det blir ikke laga igjen! :)

Janis sa for siden:

Skinkesteika er i ovnen. Har ikke planlagt noe utover det, men blir vel grønnsaker og en fløtesaus :)

BenteR sa for siden:

Laks og brokkoli med pestosaus og squash-spagetti.

Anarko sa for siden:

Svinestrimler med tomat og agurk, og sukkerfri sweet chilisaus. Ble litt wokaktig egentlig.

smgj sa for siden:

Stekt torskerogn med blomkålmos.

Karrbis sa for siden:

Kjøttdeiggryte med blomkålris

senka sa for siden:

HOT suppe:D

Maria29 sa for siden:

Ovnsbakt laks med brokkoligrateng.

senka sa for siden:

Laks med blomkål :D

Yonah sa for siden:

Baconsurret kylling med sennep. Usikker på tilbehør enda, mulig det blir bl.a. blomkålris og damet brokkoli.

Ziltoidia sa for siden:

spekulerer... noe med sopp og masse løk, vårløk og hvitløk... og flaskegresskarmoset til Rin, og... hm... må da se til å få til noen krydrede kjøttboller snart. Det har surret og godt i hodet mitt ganske lenge nå. :p

I går prøvde jeg forsåvidt å lage røsti av saltet blomkålmos, løk og revet sellerirot, men det ble bare mer mos og rot etter en tur i stekepannen. Men det var innmari godt!

Jean1986 sa for siden:

I dag skal vi på middag til min far så da blir det servert biff stroganof

Janis sa for siden:

Kyllingfilet i kokosmelk - oppskrift

Ingredienser:
kutt paprika i strimler (gjerne flere farger)
vårløk, hvitløk. gjerne litt krydder som koriander litt karri en knust tørket chilipepper. la dette surre i litt olje/margarin
1 boks kokosmelk (ikke lett) røres ut og blandes med grønnsakene. la dette småkoke litt
Fremgangsmåte:
stek kyllingfileter og legg de oppi kokosmelken og la de trekke en ca 10 min.

Fant den på www.mineoppskrifter.no

Karrbis sa for siden:

Hamburger med bacon og salat.

smgj sa for siden:

Nesten det samme, men med biffkjøtt og litt rød curry (den thailandske pastaen).

Maria29 sa for siden:

Løvstek med avocadopure.

Yonah sa for siden:

Det ble ikke baconsurret kylling med sennep i går, så det blir det i dag, med salat med olje/sitron dressing og stekt blomkålris ris.

Karrbis sa for siden:

Thai chilli suppe med kylling og scampi

Gerd sa for siden:

Hjemmelaget tomatsuppe, stekte kyllingbiter og kokt egg :D

senka sa for siden:

Kyllinglår med grønnsaker :)

Anarko sa for siden:

Kyllingkjøttdeigpølser (igjen) med blomkålmos.

Filifjonka sa for siden:

Omnsbakt torskefilet med sprøsteikt chorizo, blomkålmos og asparges med parmesan.

smgj sa for siden:

I dag ble det stekt kyllinglever med bacon, løk, sopp og fersk paprika. Bedre enn multivitamin. :)

Paris sa for siden:

Biff ble de her idag!

Nille sa for siden:

Her blir det rekefest i dag.

Har 4 kg reker liggende i kjøleskapet. (Det bør være nok til 5 personer). Brød er kjøpt til de som spiser det, ellers masse salatgrønnsaker, sitroner, egg, skikkelig aioli, skikkelig majones, avocado og masse godt til.

Rin sa for siden:

Rosmarin-marinerte landkyllinglår og ovnsbakt kålrot, tenker jeg. Samt noe smørje av hvitløk og rød paprika. :cool:

senka sa for siden:

marinert kyllingfile med erter,gulrot:)

Karrbis sa for siden:

Reinskav og sopp i fløtesaus med kokt brokkoli

BenteR sa for siden:

Gryte med sopp, bacon og øl-marinert elg + masse dampa grønnsaker

LIBBA sa for siden:

Blir ovnsbakt laks, grønnsaker og fløtesaus :D

Bønna200 sa for siden:

Chiligryte med sellerirotmos. :)

Jean1986 sa for siden:

Pizza, første gang jeg lage lavkarbovariant så skikkelig spent:) Skal legge ut bilde om det blir vellykka;)

Paris sa for siden:

Pølse og squashgryte

Anarko sa for siden:

Min mor sine hamburgere. Nomnom

Yonah sa for siden:

Sei dyppet i mandelmel, surret løk med rømme og salat med sitron/olje dressing. Smakte akkurat slik jeg husker seibiff, må ha det oftere.

Jean1986 sa for siden:

Sånn blei pizzaen, og det smakte som pizza:) Utrolig godt! ;)

Anarko sa for siden:

Hvilken bunn brukte du? Ser namnam ut :)

senka sa for siden:

Grilla kylling og stor salat :)

Bønna200 sa for siden:

Chiligryte, med etterlengtet kål og løk. ;)

Bolleklumpen87 sa for siden:

Idag skal jeg ha baconsurret kyllingfilet fylt med brie, smørstekt broccoli og soppstuing:)

senka sa for siden:

Laks,bøomkål,brokkoli :D

Yonah sa for siden:

Seibiff med løk og faktisk gulrot. Nå som jeg har en sommer tar jeg litt gulrot, det er en grønnsak jeg har savnet til fisk. For meg er revet gulrot til fisk det ultimate.

nellie sa for siden:

Skal teste byggrynsgrøt i dag. :)

Anarko sa for siden:

Ovnsbakt kylling, salat, dressing og kålrabifries.

j88 sa for siden:

sitter akkurat å spiser det samme, veldig godt

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.