LIBBA sa for siden:
Kjøttkaker i fløtesaus med grønne saker til :D
LIBBA sa for siden:
Kjøttkaker i fløtesaus med grønne saker til :D
BenteR sa for siden:
Vi hadde det utrolig enkelt i dag, taco, men i morgen skal vi feire gubbens bursdag med helstekt indrefilet av okse, bacon, rosenkål, sopp, stekte sellerimoskaker og peppersaus, etterfulgt av sitronfromasj og bringebær. Til kaffien blir det mocca kake og suksessterte.
Alt lavkarbo :D
Legene påstår det er helt normalt at gubbens blodsukker havner på 11-tallet i et par timer etter mat og faller ned til 2-tallet innimellom :confused:, men etter han har lånt ene blodsukkermåleren min og sett hva som skjer, så er han nå på et mye strengere LCHF enn tidligere, og det etter hans ønske.
Tidligere har han ligget mellom 80 og 100 karber pr dag, men blodsukkeret svinger mye selv da. Nå ligger han rundt 50.
langaard sa for siden:
Boknabajas med smørdampa blomkål:)
Dietta sa for siden:
:confused:
langaard sa for siden:
Boknafisk:D
Dietta sa for siden:
Aha - meg forstå (endelig) ;)
BenteR sa for siden:
Hva er boknafisk :confused:
Bønna200 sa for siden:
Kyllingkjøttkaker og blomkålmos med brun saus.
akas sa for siden:
Kylling-rulader. Egenkomponert, med serranoskinke, tapenade og mozzarellaost inni (+salt, pepper og basilika). Stekt i ovn med fløte og litt kyllingfond ved siden.
langaard sa for siden:
Halvtørka torsk:)
Dietta sa for siden:
Boknafisk :) (og ja, jeg slo det opp jeg også)
Anarko sa for siden:
Svinekjøttdeig med tomatpurè, salat, litt løk, avokado, litt ost og et lass med kesam.
vaskeklut sa for siden:
Du Bente. Nå har jeg lurt på de der kakene dine VELDIG lenge. finnes det oppskrift av de ute på det o' store forumet? Jeg får så innmari lyst på hver gang du snakker om de og gidder ikke lage alle mulige kaker for å finne DEN ENE :rolleyes:
On topic:
I dag har vi hatt pannestekt indrefilet av svin med krydret fetaost som har fått "smelte" oppå. Tilbehør har vært fløteogostegratinert sellerirot. Til dessert har vi hatt Lena Beatrices kokosiskrem med bringebær :D
BenteR sa for siden:
Moccakaken har jeg lagt ut oppskrift på her forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50406
sitronfromasjen er funnet her på forumet
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50045
Jeg lager ikke multedelen men legger halvtinte bringebær dynka med en skvett konjakk over fromasjen når den er stivna.
Suksesskaka er min gamle oppskrift som er gjort lavkarbo. Har faktisk ikke notert mengdeforholdet ned, men jeg skal veie og måle og skrive ned når jeg lager kaka.
gamlebyen sa for siden:
I går spiste vi helgrillet ytrefilet med jordskokk- og sellerirotgrateng og hjemmelaget bearnaisesaus.
i dag blir det vårkylling. Helvetes slanking
Kanutten sa for siden:
Siden vi har bursdag i huset blir det biffer av indrefileet med smørdampet brokkolitopper og asparges, stekt sopp og surra løk, bakte poteter til de som vil ha, bakt tomat, rømme, urtesmør og sprøstekt bacon. Noe forenhver gane. OG peppersaus, seff. :sikle:
Dietta sa for siden:
:sikle:
Vet ikke helt hva det blir her, men må bli noe med mye smak (les: chili), for forkjølelsen setter smaksløkene noe tilbake :o
smgj sa for siden:
I dag skal det bli falaffel med nogo (fett og proteiner) attåt, tror jeg. Har kikerter i bløt og ingrediensene i hus.
vaskeklut sa for siden:
takk, BenteR!! :love: lover å lage en dag :D
senka sa for siden:
Kyllinggryte med kål:)
nellie sa for siden:
Ååh.. Jeg vet ikke.. Karbonadedeigsuppe kanskje?
Bønna200 sa for siden:
Tomat og urtemarinert kyllingfilet med blomkålmos med feta og urter. Og salat, selvfølgelig.
Sanney sa for siden:
det som havner på bordet hos min mor. 4 timers varsel om feiring av mormor og meg hos min mor, og jeg aner ikke hva det blir til middag =o sjangsen for at det blir lavkarbo vennlig er dog liten.
Anarko sa for siden:
Samme som i går. Altså svinekjøttdeig i tomatpurèsaus, kesam, mye diverse salat. En av mine favoritter.
Charlott sa for siden:
Nakkekoteletter med div grønnsaker, løk, chilli hvitløk osv, stekt i Rømmertopfen over flere timer. Kunne spises med skje :D
Yrla sa for siden:
Idag spiste jeg salat med tahini og hvetekimolje, + greddost og to kokte egg. Nom nom.
LIBBA sa for siden:
I dag er det blitt stekte italienske pølser :sikle: (4gr karbohydrater pr 100gr) kjøpt på Coop,
og grønne saker til :D:D
gamlebyen sa for siden:
Hvitløksfylt vårkylling med blomkålpure.
Imp sa for siden:
Har spist gryte med ribberester, erter, blomkål, sopp, løk og diverse krydder og boksetomat, seterrømme oppi. Namnam!
vaskeklut sa for siden:
Fyllikgnyllik! Eller hva nå kanutten kalte det :lol: Uansett: det er den beste kyllingen jeg har lagd, so far :eek: med semigresk salat til og saus lagd på fløte og krafta. Jeg hadde rett og slett en mouthgasm. :rolleyes:
langaard sa for siden:
Fyllikgnyllikk er godt, ja:D
Stabukken sa for siden:
I dag hoppet jeg over middagen siden jeg jobbet, men i morgen skal jeg ha grillet kylling, deles i biter, lag saus av et beger rømme blandet med en tube baconost. Hell dette over kyllingen og sett det i ovnen på 200gr i ca 20 min. En salat til er godt.
Dietta sa for siden:
Her ble det HOT HOT HOT taco, for i det hele tatt å kjenne smaken. Virker som forkjølelsen er på retur, så i morgen blir det kanskje mat som mannen order å spise også ;)
snowflakes sa for siden:
jeg skulle så gjerne fått noen tips fra dere... vet ikke helt om jeg er på riktig plass da...=) men jeg prøver meg...
fløte, jeg har en del fløte som må brukes i dag... noen som har middagstips med masse fløte snakker nesten en liter....??
Anarko sa for siden:
Fyllt champignon. Den blir fyllt med svinekjøttdeig med tomatpure (rester fra i går), skinke, paprika og litt annet snadder, så med litt ost på toppen.
Når det gjelder fløten: fløtegratiner! Sånn ca alt kan fløtegratineres. Lag suppe, krem til dessert, drikk kaffe med fløte, fløtesaus, hvit saus av fløte (og vann hvis du syns smaken blir for tung).
Kanutten sa for siden:
Når det er snakk om fløtegratinering så skal det kanskje ha en tur i steikovnen eller i en kasserolle?? Men jeg skjønner jo at du mener at fløten kan brukes til det meste! Bruker mye fløte jeg. :p
Anarko sa for siden:
Ja, selvsagt i ovnen eller i kasserolle. Jeg tenkte ikke på å nevne det. Men om andre ikke skjønte hva jeg mente så var det bra du presiserte det :)
Kanutten sa for siden:
Det er bare jeg som er så forbaska treg! :p
Dietta sa for siden:
Fløtegrøt :D
senka sa for siden:
Tysk ostesuppe:)
Bønna200 sa for siden:
I dag blir det kinesisk wokblanding med litt soya og oystersaus, med salat. :D
annex sa for siden:
Kjøttkaker med ertestuing
vaskeklut sa for siden:
her og! pluss brun løk :)
Kitsu sa for siden:
Wasabi-svin og salat.
BenteR sa for siden:
Her hadde vi tacorester, biffrester og bacon- og grønnsakrester, rømme, ost og litt krydderier gjorde restene til en god gryterett :D
Dietta sa for siden:
Nakkekotletter :)
langaard sa for siden:
Karbonadekjøttdeigsuppe:D
BenteR sa for siden:
Nå har dere skrytt så lenge over kjøttdeigsuppe, at jeg også vil ha. Hvilken oppskrift er det alle koser seg med for tiden?
LIBBA sa for siden:
Stekt laks i fløtesaus :sikle:
Tilbehør: stekegrønnsaker :)
Sunn og god start på uka :D
nellie sa for siden:
"Kjøttsaus" med kyllingkjøttdeig (squash, paprika, purreløk, krossade tomater)
Dietta sa for siden:
Utgangspunktet mitt er fet, tysk, ostesuppe :D
Bruker fond i stedet for buljong, og tilsetter masse grønnsaker. Vanligvis purre, brokkoli, blomkål og litt sellerirot. Hopper over smøreosten og bruker bare greddost (prøver å holde melkeproduktene litt nede). Og det som virkelig gjør susen, er MASSE chiliflak :sikle:
langaard sa for siden:
Høres ut som min oppskrift, jo:p
BenteR sa for siden:
Da er middagen til i morgen bestemt :D
Takk for oppskriften!
Anarko sa for siden:
Tror jeg slår på stortrommen og lager fiskekaker/burgere av torsk i dag.
Dietta sa for siden:
Kan du skjønne det du :p
Forøvrig synes jeg bare det vitner om god smak jeg ;) din suppegjøk.
Bønna200 sa for siden:
Indisk gryte med tandori masala. :D
langaard sa for siden:
Suppegjøk sjøl:p
annex sa for siden:
Nakkekotelett, sjysaus, grønnsaker med en smørklatt på
senka sa for siden:
Blomkålmos med kyllingfile og rømme:)
langaard sa for siden:
Chilipølser og mos av blomkål og søtpotet:)
Brokkoli sa for siden:
Middag på jobb. Kjedelig, men nødvendig siden jeg må jobbe en stund til. En halv grillet kylling med salat og creme fraiche.
Anarko sa for siden:
Torskeburgere med salat, ketchup og sylteagurk (siden jeg må ha det på burgere). Kesam som dressing.
nellie sa for siden:
Mørbrad og blomkålstappe:)
Mariann S sa for siden:
Her blir det straks koteletter med fløte/creme fraice-gratinert blomkål :)
annex sa for siden:
Det ble kokt torsk med smelta smør på,
og en mos av blomkål, brokkoli og sellerirot til
Godt!
MonicaG sa for siden:
Gratinert blomkål; fløte, bacon, pølsebiter og ost. Snadder!!
BenteR sa for siden:
KJøttdeigsuppa i går var god, så i dag blir det enda ei suppe til middag;
ertesuppe kokt på påskens fenelår
langaard sa for siden:
Paleoegg med salat og rotmos:)
Momse sa for siden:
Moussaka med sellerirot :)
Snart ferdig! suuulten
gamlebyen sa for siden:
HAr ca 1 kg bankekjøtt hjemme som skal bli no snadder
nellie sa for siden:
Hva er paeloegg?
nellie sa for siden:
Her blir det laksekoteletter og brokkolipuré.
langaard sa for siden:
Fant oppskrifta på blisunn.no, kjøttkaker med hele kokte egg inni:D
nellie sa for siden:
Dægærn! Heter det Paleoegg eller paeloegg?
Bønna200 sa for siden:
Ble nok til i dag også. :)
smgj sa for siden:
Er ikke det det som kalles skotske egg?
en.wikipedia.org/wiki/Scotch_egg
langaard sa for siden:
Paleoegg:)
langaard sa for siden:
Det ligner, ja:)
nellie sa for siden:
Okei!:)
gamlebyen sa for siden:
Scottish eggs skal friteres!
gamlebyen sa for siden:
Og da ble det beef curry!
smgj sa for siden:
BiggAss salat:
Kalde deler: tomat, soltørket tomat, tre slag salat, agurk, hjemmesyltet kålsalat og vinaigrett
Varmt over: 1 fiskekake i terninger, 3 baconstrimler i biter, sukkererter, champingnon, purre og sukkererter
NOM!
Dietta sa for siden:
Endelig: Bønnas deilige chicken tikka masala :sikle: veldig mett
Bønna200 sa for siden:
Var den god, eller? Jeg er bare så kjempeforelska i den sjøl. ;)
Supah sa for siden:
I dag ble det grillribbe med stekt løk, paprika og asparges :smile:
Dietta sa for siden:
Helt nyyyyydelig :D Nå ligger vi rett ut på sofaen begge to - har seff spist for mye :)
Bønna200 sa for siden:
Så bra. :D
Anarko sa for siden:
1,5 kyllingfilet (var 3 igjen, og måtte dele broderlig med mannen), wokka brokkoli og paprika, kald salat: isberg, tomat, agurk. Skyr naturell blandet med chili paste og litt sukkerfri ketchup.
annex sa for siden:
I går var det nakkekotelett, men lille store foster-hunden (en nydelig flat coatet retriver) kom på besøk og hadde skadet en pote, så det endte med at han fikk koteletten og jeg fikk tilbehøret og rødvinen.
Kanskje ikke helt etter boka.....
Charlott sa for siden:
Helstekt og langstekt entrecotè med diverse grønnsaksbehør :D
Anarko sa for siden:
Blir ikke noe middag i dag, ganske enkelt pga manglende tid. Men i morgen når jeg og mannen er fremme i sogn får vi burgere av svinekjøtt :D
Dietta sa for siden:
Her blir det HOT HOT HOT kjøttdeigsuppe (igjen :o)
Bønna200 sa for siden:
Tikka masala. :D
BenteR sa for siden:
Her blir det helstekt lammelår igjen.
Serveres med dampa grønnsaker, saus og sellerimos.
Har nesten klart og bestemme meg for og lage sitron og bringebærfromasj som dessert.
Og siden jeg er i veldig godt humør i dag og har bittelitt ekstra energi, så ble det sitronfromasj med bringebær i som dessert
Dietta sa for siden:
Heldiggris :sikle:
langaard sa for siden:
Torsketaco:)
smgj sa for siden:
Bacon, kyllinglever, paprika, løk og purreløk. Tomatbønner og rucola.
Kitsu sa for siden:
Blomkålsuppe.
Mariann S sa for siden:
Kveite med sellerirotmos, sprøstekt bacon og eggesmør :D
senka sa for siden:
Det var grilla kylling og salat:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.