Anarko sa for siden:
I går ble det forøvrig kinakål og svinekjøttdeig-wok. Med hvitløkspepper og soyasaus. Hvitløkspepper er snadder, selv om du stinker litt etterpå.
Anarko sa for siden:
I går ble det forøvrig kinakål og svinekjøttdeig-wok. Med hvitløkspepper og soyasaus. Hvitløkspepper er snadder, selv om du stinker litt etterpå.
LaLa77 sa for siden:
I dag blir det selvfølgelig lammelår.
Godt pakket inn i en blanding av parmesan, bladpersille, hvitløk, olje og sennep. Når dette stekes blir det da en sprø skorpe rundt lammet som smaker supergodt, og som gjør at det blir ekstra saftig:)
Litt usikker på tilbehøret da, men det finner jeg sikkert ut av :D
Kanutten sa for siden:
Biff, brokkoli, bakt potet, bakt charlott, peppersaus, urtesmør, salat, dressing og rødvin. :sikle:
Ziltoidia sa for siden:
Kanskje noen har lyst til å hjelpe meg med middagen i dag..?
Dette er hva jeg har tenkt å bruke:
200g frosne reker, 100-150g brokkoli"ris"
Annet jeg har:
Rødløk, grønn paprika, ymse krydder, sopp, ost, kremost, egg, fløte, smør, avokado, cherrytomater, aubergine, red curry paste, hvitløk, sellerirot, hakkede tomater
Mariann S sa for siden:
Lammelår servert med sellerirot - gratinert i fløte og creme fraiche, med masse kvitløk, brokkoli og asparges, nam nam :D
Kitsu sa for siden:
Taco! Namnam. I godt selskap.
Yrla sa for siden:
torsk sammenvispet med egg og løk, stekt,over i salat med friske grønnsaker, olivenolje, rå tahini og fetaost
BenteR sa for siden:
Her også!
Kanutten sa for siden:
Ostefondue i selskap med et glass rødvin og en kjekkas av et eller annet slag på tv. :p MIN kjekkas er på jobb. :(
Momse sa for siden:
Naam, tihi :D
[size=3][/size]
Her blir det lammelår med fløtegratinert sellerirot :)
TigerTove sa for siden:
her bytter vi ut lam med hjort, men ellers samme plan ;)
Mariann S sa for siden:
Oppattevarma lammelår og tilbehør frå i går :)
BenteR sa for siden:
Tacorester fra i går blir forvandlet til pizza i dag :D
smgj sa for siden:
Kyllinglever med bacon, løk og paprika. :)
Ziltoidia sa for siden:
Fylte en aubergine med stekt revet ost, reker, litt sjampinjong, aubergininnmat, rødløk, grønn paprika dekt med revet edamerost... servert med en klatt stekt sellerirot, sjampinjong og mer aubergininnmat med liiittigrann fløte.
Det står i ovnen nå. Spennende. :p
Yonah sa for siden:
I dag ble det kyllingfilet med choronsaus og salat av agurk, paprika og purre.
senka sa for siden:
Laks ,gronnsaker,rømme:p
Yrla sa for siden:
salatgrønnsaker med torske-eggerøre med løk, med tahini og oljedressing og litt mandler og gulost
Dietta sa for siden:
Langfredag: Lammelår, Påskeaften: Lammelår, I dag: lammelår.
Bææææææææææææææææææ
Anarko sa for siden:
Hjemmelaga tomatsuppe med kokte egg
annex sa for siden:
Kokte egg, ansjos og oppskårne tomater
langaard sa for siden:
En snodig blanding av torsk og karbonadedeig stekt i panna med løk og blomkål:p
Kitsu sa for siden:
Hamburger og salat. Masse hamburgerdressing.
langaard sa for siden:
Et eller annet med svinestrimler:)
Aquarel sa for siden:
Vi skal ha kalkun form med fløte og brokkoli :) Og kanskje litt ekstra grønnsaker ved siden av. :)
Yonah sa for siden:
Svinestek, coleslaw, dampede grønnsaker og poteter til de som vi ha. Mulig jeg lager en fløtesaus også, for det er så godt på stek.
Mariann S sa for siden:
Her blir det kalkunsteik, valdorfsalat og fløtesaus :)
annex sa for siden:
Laks, agurksalat, rømme og noe grønnsaker til
Charlott sa for siden:
Sitrusmarinert kylling, rødløkskompott, grønne grønnsaker og blomkålpurè med masse parmesan :sikle:
Kanutten sa for siden:
Hjemmelaget pizza! :eek: :sikle:
senka sa for siden:
Kyllinglår og spinatstuing:)
Kitsu sa for siden:
Kokt torsk, selleritot med bacon, egg og smeltet smør.
Anarko sa for siden:
Kyllingfilet med salat. Steker også løk, paprika og sopp. Så vil jeg ha avokado :D
lille_trille sa for siden:
I dag ble det lettsalta torsk med blomkålmos og smelta smør.
Dilly sa for siden:
I dag ble det oppvamet helstekt oksefilet med sellerimos :)
Bønna200 sa for siden:
Kyllinkkjøttdeig blandet med CC, løk, hvitløk, chili, koriander og tandorikrydder. Formet til burgere og stekt i stekeovn. Hakket kål og løk ved siden av. Og selskapsdressing.:D
BenteR sa for siden:
Jeg kokte ei gryte med ørten forskjellige grønnsaker, bacon og kylling i kyllingbuljong.
Kjempegodt, og så fikk jeg rensket godt opp i grønnsakskuffen
langaard sa for siden:
Svinestrimler i fløtesaus og rotmos med piff:)
Yrla sa for siden:
Fordi jeg var blakk ble det salat med kokte egg.
Dietta sa for siden:
[LEFT]I dag blir det SUPPE :hungry:[/LEFT]
Dietta sa for siden:
Eh, hva er piff :confused: Høres unektelig godt ut :D
Brokkoli sa for siden:
NAM. Hva slags? Jeg tenkte å stikke innom en "eksotisk matbutikk" og se om jeg finner litt ålreit pastinakk, så jeg kan lage litt syndig pastinakksuppe...
Dietta sa for siden:
Litt sånn rydde i kjøleskapet suppe: Litt kjøttdeig, litt smårettskinke, masse forskjellige grønnsaker og det viktigste av alt: CHILI :sikle: Lurer også på å bake minimais muffinsene/rundstykkene til Rin til mannen ved sdien av. Bytter ut det søte med salt og krydder.
Pastinakk tror jeg nesten ikke jeg har smakt i hele mitt liv :rodme: Er det godt (ja ,selvfølgelig ellers ville du ikke ha spist det. Men hva smaker det som ?)
langaard sa for siden:
[img]https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6o1_SDB6xKcZab5ePzkxIeWGipNH3hwAAzIBkOxG7qji-HhnMjg[/img]
Med salat:D
Kanutten sa for siden:
Avkokt laks med sursøt rømmedressing og salat.
Brokkoli sa for siden:
Nam, chili!
Pastinakk smaker... Vel... Som en rund, litt søt rotfrukt. Den gir en god sødme til maten, og smaker også godt sammen med andre grønnsaker (om man blir litt redd av 10 gram karbo per 100 gram), for eksempel blomkål.
Men det beste som finnes... Det er pastinakkpuré. Pastinakk, smør, litt fløte, ferdig. :D
Dietta sa for siden:
Å himmel - nå fikk jeg assosiasjoner til et Drammens uttrykk jeg lærte da jeg flyttet hit: Få ræva ta potta :eek: Smakfult måltid :p
Kanutten sa for siden:
Er det et ektepar? Har de barn? Har du tatt foreldra fra de søte gnyllikbarna? :eek: :hylgrine:
Dietta sa for siden:
Tusen takk. Lurer på om jeg ikke skal teste det ut på mannen, og så smaker jeg en skje (som jeg pleier når det er noe jeg egentlig burde holde meg unna enn så lenge) :)
langaard sa for siden:
:lol:
Dietta sa for siden:
Tror hun spiste gnyllikbarna i forige uke (eller var det meg ???)
Brokkoli sa for siden:
Om foreldrene til gnyllikbarna er det samme som ølkylling sier jeg GIVE ME SOME! Eventuelt ølgnyllik. Kanskje det er fyllikgnyllik?
Anarko sa for siden:
I full fart tacosalat. Very good.
Dietta sa for siden:
:lol: Garantert fyllikgnyllik
Kanutten sa for siden:
Æh, hvordan får man stappet en ølboks inn i kloakkåpninga? Ja, det heter det på fugler. :p Jeg har hørt at fyllikgnylliker skal være veldig godt, men jeg sliter altså litt med tankene rundt det anatomiske OG en stor boks. :o
langaard sa for siden:
Bare og presse på:D
vaskeklut sa for siden:
Kanutten: stappstappstapp!:cool: Som en god kamerat av meg bruker å si: går det ikke med makt, så går det med mer makt :lol:
Kanutten sa for siden:
:lol: Stakkars hønemor. For ikke snakke om hanefar. :p
smgj sa for siden:
Det kommer egg ut der.... :p
Og ja - det er bare å presse på.
Hint: slå av (kun for gode lavkarbere, alle andre kan drikke) ca 1/2 dl fra boksen og tilsett urter (timian og rosmarin er snaskens) før pressing... .
Yrla sa for siden:
nam, spiser nå salat med jarlsbergost og fiskekake
vaskeklut sa for siden:
funker det forresten å lage sånn ølkylling i stekeovn? ..og hvordan gjør man det?
Kanutten sa for siden:
Kanskje på varmluft og rett på bunnen i ovnen? Må teste!
vaskeklut sa for siden:
Ja, del gjerne resultatet! Funker liksom så dårlig med grill på en "røykebalkong" når man bor i åttende etasje :o Kan vel alltids ta med en engangsgrill til fellesarealet, men det begrenser seg selv litt hvor godt en engangsgrill virker til slik :lol:
vaskeklut sa for siden:
...når jeg tenker meg om så vil vel vekta av kyllingen og ølboksen mose den der engangsgrillen uansett... :lol:
smgj sa for siden:
Ad engangsgrill.... Nope. Må ha lokk.
Ad stekovnsgrill ... Muligens... men det oser en god del da og du bør nok iallfall ha en dryppform under.
Ellers kan jeg meddele at det ble thailkyllingcurry i kokosmelk til middag.
Kanutten sa for siden:
:ja: Må setter den i en ildfast form.
Bønna200 sa for siden:
Grillet sommerkotletter i stekeovnen. Fant ut at skulle vi vente på grillvær, må vi vente en stund. :rolleyes: Hadde grønnsaker til.
BenteR sa for siden:
Her ble det verken ølkylling eller annet snadder, men rett og slett wienerpølser, grov pasta i pestosaus og kokt blomkål og broccoli etter sykehustur der jeg fikk ENDA en auto-dritt-diagnose:mad: Denne gangen noe litt mindre komplisert heldigvis, "bare" Sjøgrens syndrom.....
Kanutten sa for siden:
:klem:
Bønna200 sa for siden:
:suss:
Ziltoidia sa for siden:
Stekte opp sellerirotskiver, sopp, grønn paprika og rødløk i smør, med salt og pepper. Tilsatte så fløte og philadelphiaost og en ts red curry paste. :3
Helte det over smørdampet brokkoliris og serverte med creme fraiche og 'cherry plum tomatoes'.
Dietta sa for siden:
:klem:
langaard sa for siden:
Herregud så mange plager enkelte skal ha!!:klem::suss:
senka sa for siden:
kylling,grønnsaker,salat med olivenolje:)
Bønna200 sa for siden:
Kyllingkjøttdeigsuppe med indisk vri. :love:
langaard sa for siden:
Karbonadekjøttdeigsuppe type HOT:D
senka sa for siden:
Mousaka med squash;)
Kanutten sa for siden:
Med Cajannepepper?? Jeg har fått sånn dilla på det! Det blir HOT på en helt annen måte enn med chili... Jeg er bra lei chili for tiden.. :o
Kanutten sa for siden:
Se her, se her! Fyllikgnyllik i ovn!!!
langaard sa for siden:
Masse kajennepepper, ja:)
Kanutten sa for siden:
Sambo hadde bare en kommentar; Stakkars ølboks..... :p
langaard sa for siden:
Kitsu sa for siden:
"Lomper" med valnøttsmør. Lat i dag.
Ziltoidia sa for siden:
Pannekaker... alt for mye.
Æsj, nå er jeg drittlei pannekaker. Lar denne posten stå som en påminnelse til meg selv om å ikke lage det på leeenge. :p
Er godt med kanel og tagatesse da. Men jeg ble litt småkvalm. Alt alt alt for mye.
BenteR sa for siden:
Spis fisk så blir du frisk :rulleøyne
Her blir det ovnsvakt steinbit med jarlsberost og bacon + fløtegratinert selleri og dampa grønnsaker :D
Anarko sa for siden:
Chiligryte/suppe med salat. Smaker mer og mer fantastisk jo lenger du koker den.. Blir også lunsj i morgen :D
Dietta sa for siden:
:heia: Kelner - vi vil ha mere øl..........
Forøvrig ble det helt edruelige nakkekotletter her :) hikk..........
Kanutten sa for siden:
:lol: :klem:
Dietta sa for siden:
:love::suss:
Yrla sa for siden:
salat med tahini og olje og påleggslaks og edamer
Mariann S sa for siden:
Chili con carne med revet sjokolade :)
BenteR sa for siden:
Grilla nakkekoteletter, smørdampa nykål og rotmos :D
Charlott sa for siden:
Hjemmelaget fiskebiffer med smørdampede grønne grønnsaker :sikle:
nellie sa for siden:
laksekoteletter, agurkrømme og noe paprika og purre. Er ikke så ille spennende om dagen!:)
Dietta sa for siden:
Resten av suppa fra forrige dagen, med masse cayennepepper i :D
Klara sa for siden:
Samboer foreslo, handlet inn og lagde stekte middagspølser med blomkålpuree og tomatsalat i dag. Smakte jammen nydelig å gjøre så lite for maten for en gangs skyld :D
Kitsu sa for siden:
Et-eller-annet av egg.
Bønna200 sa for siden:
Eeeh.. Noe veldig nytt her i huset, chicken tikka masala. ;)
Dietta sa for siden:
Anarko sa for siden:
Svinekjøttdeig, brokkoli, rødløk og ruccula med skyr dressing.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.