< Tilbake til oversikten

Oopsie-inspirert pizzabunn!

Kristin_B sa for siden:

En bunn garantert uten soya-bismak :D

Vet ikke helt om jeg kan kalle det oopsie..men ideen er jo tatt derfra.

7-8 mellomstore egg
1 pk philadelphia naturell
oregano
hvitløkspulver
bakepulver

Mikser alt dette i mixmastern, så heller jeg det på en bakeplate..eventuelt langpanne om dere har sånne flate plater ;) Husk bakepapir!!!
Så tar jeg og rasper godt med ost oppå dette og gjennomsteker den, tar på fyll og ost, og steker til osten er sånn pittelitt gyllen! :sikle:

Mitt fyll:
Litt sukkerfri ketchup
pepperoni
skinke
purreløk

OST OST OST :D

Skjærer den opp og legger den over på rist ganske umiddelbart etter steking.. vi liker jo ikke vassen pizza??

Lykke til!! :heia:

JenJen sa for siden:

Kristin_B da! Du må jo poste sånn FØR butikkene stenger for helga :p

Det så utrolig godt ut :sikle: Og meget studielånvennlig :ja:

Kristin_B sa for siden:

Å søren...!! Sorry..skal ikke gjenta seg :p

Jeg har prøvd noen bunner, men synes den her har vært den beste :sikle:

Impulsiw sa for siden:

Den SÅ digg ut :sikle:

Gerd sa for siden:

:sikle:

Sandy sa for siden:

Å, jeg savner Pizza sånn, men her er kanskje løsningen??? Hvor mye bakepulver har du, og hvor lenge stekes bunnen og hvor varmt? Dette gleder jeg med til å prøve!

Kristin_B sa for siden:

egentlig..så lurer jeg på om bakepulveret kanskje er litt overflødig.. hmmm.. men jeg hadde i 1 ts jeg da..
Hadde vel ovnen på 225 grader og kanskje sånn 12-15 minutter.. Du ser når den begynner å bli litt gyllen oppå.. :ja:
Krydderet blir litt etter smak og behag, en teskje ++ av hver kanskje :ja:

Kristin_B sa for siden:

tror forresten at hvitløkspulveret er med på å gi pizzaen mye mer smak ettersom jeg ikke har så spennende fyll på ;)

Bergrosa sa for siden:

Åååå , jeg skal jo lage pizza i dag jeg, men har ikke så mange egg i hus...... Mon tro om det ikke blir en tur på butikken....... ( "synder" med vanlig pizzabunn jeg ....)

Kristin_B sa for siden:

næh..fy fy! ikke synde ;)

Impulsiw sa for siden:

Går jo an å ha hvitløkspulver i deigen da :ja: Sikkert bedre på smak..:sikle:

Kristin_B sa for siden:

Er det jeg har :ja: Hvitløkspulver og oregano.. :ja:

Impulsiw sa for siden:

:sikle: Kanskje prøve en sånn bunn mens jeg venter på piabrød fra junaiten.. :ja: Det ble veldig godt med creme fraiche..og en halv ts jbks også da :ja:

JenJen sa for siden:

Kristin_B, du er en engel!! :suss:
Dette var kjempegodt, anbefales virkelig :ja:

Kristin_B sa for siden:

Engel..det er meg vettu :ja: :lol:

Så bra at den falt i smak!! :heia:

Sandy sa for siden:

Nå har jeg prøvd pizzaen din og er meget positivt overrasket! Synes den var OK varm. Døpte den til "omelettpizza" mens jeg spiste, men kan anbefale å spise den dagen derpå - da var den veldig pizzaaktig og tenkte ikke et sekund på at bunnen er av egg... :-) Nå er lunsjen reddet i lang tid framover - TUSEN TAKK!!!

Antoinette6 sa for siden:

Kristin ! Søta ! Og pizzaflinka ! Denne skal jeg da sannelig prøve. Blir sikkert ikke så fin som din, for den så jo alldeles deiligdeilig ut ! Jeg har bare bakt sånn ketolysebakemix pizza, oig den har jo en del karbohydrater.

Og pepperroni er så godt ! Takkitakk ! :klem:

Kristin_B sa for siden:

Så bra du likte pizzaen Sandy! Kanskje du trenger litt mer hvitløkspulver eller annet krydder i bunnen? Jeg synes faktisk ikke at den smaker egg..

Prøv den du Antoinette! Lykke til :suss:

StineK sa for siden:

Da er denne med i oppskriftsboka mi :heia:

Anitra sa for siden:

Da skal denne testes ut i morgen! Jeg er virkelig skjessen etter pizza nå!

Kristin_B sa for siden:

Gjør det- lykke til Anitra!! :heia:

Sandy sa for siden:

Har likså godt laget en til - nå med mer hvitløk. Denne er bare helt fantstisk! Men får dere til "Pizzakonsistens" når den er varm? Nylaget er den for myk til å holde i hånda, men når den har stått og satt seg litt, er den helt perfekt! Men.... kan jeg spise den med god samvittighet? Går på lavkarbo og prøver å gå ned de siste kg som sitter så godt....

Kristin_B sa for siden:

Den er jo definitivt lav på karber, men teller du kcal i tillegg? Da kan det jo bli verre..
Har ikke regnet på hvor mye det er av hvert i den jeg altså... :rolleyes:
Men i en pakke vanlig philadelphia er det jo nesten 500 kcal + pepperoni + osten på toppen og i bunnen.. Det blir nok vel en del kcal ut av denne er jeg redd...

Mer hvitløk må nok til ja, 1 teskje var ikke akkurat å ta i :nei:

Og jeg spist ikke pizzaen når den er rykende varm, men passe så den går an å holde i, og da henger den fint sammen. Kanskje du trenger litt mer ost i selve røra?

JenJen sa for siden:

Min ble sånn skikkelig pizza, no problem å spise varm :) Men jeg lot den stå på benken mens jeg holdt på med fyllet (det var egentlig et uhell, jeg er veldig dårlig til å planlegge sånt :o), kanskje det har noe med saken å gjøre? Den rakk å bli ganske så lunken før neste stekerunde.
Skal lage en til i kveld :sikle:

Kristin_B sa for siden:

Tror ikke det altså JenJen, jeg har bare smelt på fyllet med en gang jeg tok den ut av ovnen. Tror heller det har med mengde ost i "deigen" å gjøre ;)

Trudeh sa for siden:

ÅåÅÅåÅhhhåååå denne var så deilig. Jeg lagde vanlige oopsier i ettermiddag.
De siste 2 på ei røre pleier og blir litt slappe, så de 2 brukte jeg som pizzabunn.

De var veldig godt stekt så jeg lot dem hvile litt og da ble de veldig sprøe og gode.
Fylte på med ketchup og rester av kjøttdeig,løk og champignon. Toppa det hele med masse ost...og gjett om jeg ni-koooser meg. jøje meg så deilig med nestenordentligpizza og takk Kristin:)

Kristin_B sa for siden:

så bra Trudeh!!! :heia::heia:
Jeg er veldig fornøyd i hvert fall! Men selvsagt..smaken er som baken :lol:

Anitra sa for siden:

Da står denne i ovnen! Hadde bare 1/2 pk med philadelphia, og røra dekte ikke hele langpannen,så neste jeg lager må jeg nok lage mere røre. men duverden så godt det lukter!!! Droppa hvitløkspulver jeg da, siden barna også skal ha :)

Vi gleder oss alle sammen, spes min mor som vurderer ketolysekur hun også :)

Anitra sa for siden:

Å herregud dette var godt!!

Kristin_B sa for siden:

var det godt uten hvitløkspulver også? :spent: Så bra! Har alltid trodd det var hvitløken som gjorde susen ;)

Anitra sa for siden:

Nydelig!! Men jeg har på: ketchup uten sukker, kjøttdeig,skinke, paprika, rødløk og champignon. Ikke mye av hver, men det er jo fordelt utover hele pizzaen. T.o.m min mann godkjente denne!

Kristin_B sa for siden:

så flott!!! :heia: Er lite kreativ på fyllet jeg, men det funker med pepperoni også :ja:

StineK sa for siden:

Blir lagt flere ganger dette! :ja:

Holdt på å lage Himmelsk Gryte jeg - så jeg tok litt av denne som pizzafyll. Fungerte bra. :)

JenJen sa for siden:

Har en i ovnen akkurat nå jeg :D
Men det var det jeg skulle si ja, jeg vet ikke om det er osten som gjør det fordi sist gang glemte jeg å ha ost på før 1. steking. Oi, glemte visst det i dag også når jeg tenker meg om :flau:
Bunnen var veldig god uten krydder også, bare så det er sagt :_plystre:

Kristin_B sa for siden:

skjønner man kan lage mange varianter av denne også :ja: Så fiiint :heia:

Mosepjusk sa for siden:

Denna MÅ jeg prøve en dag!

sirimor sa for siden:

Denne lagde jeg igår:heia:
Men da jeg så hvor rennende røra var, så feiga jeg ut og turte ikke helle den ut over stekebrettet.....så, jeg miksa inn litt glutenmel, kruskakli og soyaprotein....:o
Ja,ja..så da ble det jo ikke Oopsie-Kristin-pizzabunn allikevel...men soyaprot.bunn,...ikke så godt det. Men bortsett fra bunnen, ble det veldig godt, og brukte det samme fyllet som Kristin. Så dette var en veldig lett og ikke minst rask pizza å lage!

Idag skal jeg være skikkelig tøff og gjøre det riktig;)

Kristin_B sa for siden:

sirimor da :snurt: stoler du ikke på meg? :D Hell røra på stekeplata, og så rasper du ost oppi :ja: Gøtt gøtt gøtt :sikle:

marquise sa for siden:

Å, tusen takk, Kristin :D Dette var virkelig saker, tenk ;) Lagde denne til meg selv i går, og lagde vanlig til min kjære. Var ikke misunnelig på ham i det hele tatt ;)

Og, ja, - den er seriøst tyntflytende. Tok å dekte stekeplata med aluminiumsfolie som jeg smørte med smør. Helte på røra og strødde på ost! Yu-hu! Lagde Isets pizzasaus, tok på ost, skinke og salami (mye), og litt ekstra oregano på toppen. Helt konge :ja:

Igjen,- takk til deg, Kristin, dette funka virkelig :D Har forsøkt en del andre bunner uten noe særlig godt resultat, kan du si :confused:

Kristin_B sa for siden:

:heia: så flott!!
har også prøvd noen forskjellige bunner..men denne soyaprotein-smaken, den kan jeg godt klare meg uten :ja:

marquise sa for siden:

Å, glemte å fortelle no' lurt ;) Har jo lest hele tråden før jeg starta pizza-baking.
I og med at bunnen er veldig tyntflytende, stekte jeg den ca 3 minutter slik at den stivna litt. Tok den ut, og tok slikkepotten for å samle kantene slik de er på ordentlig pizza. Så la jeg på et lag ost over hele, også litt på pizzakantene. Dette ble jo litt sprøtt når bunnen var ferdigstekt :D

JenJen fortalte at hun hadde "glemt" pizzabunnen på benken slik at den ble litt lunken, og det gjorde jeg også :rolleyes: Tror det er et supert råd, fordi bunnen, og særlig den lille kanten forble litt sprøtt :D

Nå var det ikke mer i denne omgang!

sirimor sa for siden:

Jooooda Kristin. stoler på deg...jeg ble bare litt skræmt..
Om en liten stund nå, så skal jeg tilbake til kjøkkenbenken, gleeeder meg, og lover å gjøre det ordentlig denne gangen;)

Kristin_B sa for siden:

ååh..!! det hørtes smart ut!! for kanten min har blitt litt sånn godt stekt, og det smaker ikke så veldig godt.
Takk for tipset :heia:

majama sa for siden:

Skal prøve denne i morgen :sikle:

Kristin_B sa for siden:

har en bunn i ovnen nå... I'm doing it marquise-style :D

marquise sa for siden:

:rodme: Nå ble jeg litt glad, da! Håper rådene funker for deg!

Takk igjen for flott oppskrift, Kristin :D:D:D

Kristin_B sa for siden:

akkurat ferdig...ser knallbra ut!!! :sikle:

Mamzen5 sa for siden:

Nå har jeg lagd pizzaen, og den var helt herlig. Til og med datteren min på 16 år syns at den var helt topp. Syns at det å følge lavkarbo har blitt mye enklere etter at jeg fant oppskrift her inne på Ziggys polarbrød, Oopsie Rolls og denne gode lettvinte pizzaen!:)

Kristin_B sa for siden:

så bra!!! :heia::heia:

kikja sa for siden:

Kan jeg spise denne når jeg går på ED, tro...?
Frister veeeeldig å prøve og lage, for er såååå lei av salat til lunsj på jobb..!!!

Kristin_B sa for siden:

tror kanskje at du bare må regne på kaloriene.. den er kanskje litt kaloririk?

kikja sa for siden:

Huff, orker ikke tenke kcal midt oppi alt dette.. :p Har ikke hørt/sett/lest noe om kcal-begrensing heller, da...

Kristin_B sa for siden:

åååh...oki! Kan lite/ingenting om ED jeg så ;) Da kjører du på..sikkert :ja:

kikja sa for siden:

Skader ikke å teste ;)

Kristin_B sa for siden:

bare jeg ikke får skylda dersom nedgangen din stopper opp så ;)

kikja sa for siden:

Hmm, var det da... Men nei - kan jo ikke skylde på noen med så fint navn.... ;)

kikja sa for siden:

Oh my, må bare henge meg på jubelkoret her - det var knallgodt!!! Og jeg tror jeg har spist for mye... Hehe... :p

Jeg sammenfattet alle tipsene som har kommet underveis her da - og gjorde en liten vri sjøl og.. Brukte Philadelphia Light med krydder, og det funka helt fint :)

Som fyll hadde jeg tacokrydra kjøttdeig, litt sukkerfri ketchup, litt tomat og ost :)

Kristin_B sa for siden:

Man må jo sette sin egen smak på det :ja::D Da har du noe å variere lunsjen med! :heia:

Mosepjusk sa for siden:

I dag er dagen for å prøve denna!
Håper at det blir igjen såpass at jeg har til lunsj i morra, er alltid stas med fancy fredagslunsj :smile:
Gleder meg!

kikja sa for siden:

Hvis du skal spise den alene blir det definitivt nok til lunsj i flere dager og ;)
Jeg var alene hjemme når jeg testa, delte den opp i 9 ca like store stykker, var optimist og trodde jeg skulle klare å spise 3, klarte det og, men kjente at det var litt mye... Så resten har jeg pakka 2 og 2 og lagt i fryseren :)

Mosepjusk sa for siden:

Mmmmmm :sikle:
Dette var virkelig en vinner!
Tusen takk for flott oppskrift, Kristin! :blomster:

sirimor sa for siden:

Nå har jeg også omsider laget denne "etter boka", og den ble alldeles nyyydelig!!:sikle:
Takk for oppskriften:D

Mosepjusk sa for siden:

Jeg delte den i 16. Vi spiste nesten halvparten til middag.
Jeg har til lunsj i morra :smile:

Anitra sa for siden:

Da prøver jeg denne med CC. Hadde jo selvsagt glemt å kjøpe philadelphia, og jeg hadde også i 1 ss med soyamel, for å få røren litt tykkere.

Ella-A sa for siden:

noen som har regna kcal på denne? tenkte å lage en sånn imorgen med kjøttdeig, løk og ost - sånn standard pizza liksom..:p

Impulsiw sa for siden:

Det lurer jeg på også? Kaloristene..hvor mange karber blir det per røre? Teller begge deler jeg :ja:

I dag SKAL Jeg lage den bunnen! Så nå er det bare å kjøpe maaaaaasse gulost.. :lol:

Vibeke-67 sa for siden:

Mmmm - denne skal jeg prøve ut ja, håper den blir god! Enig med dere at soyaproteinmelet ikke smaker så godt.
Forresten - tror ikke jeg vil gå for denne på ED i fase 1 eller 2. Ikke for mye av den i alle fall. Man skal jo passe litt på fett og kalorier i den dietten. Så Kikja, jeg ville vært litt forsiktig. Kanskje unnet meg den til helgekos kanskje?
Gleder meg Kristin, til pizzaen!

Kristin_B sa for siden:

Jeg regner ikke kalorier jeg! :D

Håper det smaker Vibeke :heia:

Impulsiw sa for siden:

Oj...kan ikke kalles "deig" dette.. er jo like tynt som eggerøre:lol: skal lure på resultatet..må ha MYE ost føler jeg...:ja:

Kristin_B sa for siden:

Ekke deig nei :nei:
Men smaker pizza:sikle:

Impulsiw sa for siden:

Takk for fantastisk pizza"deig" Kristin...ENDELIG blir et pizzalørdager i huset igjen!!

[ATTACH]5291[/ATTACH]

Anbefales!!! NB: huske maaaasse hvitløkspulver og ost i bunnen... og evt. litt oregano :sikle:

Kristin_B sa for siden:

Yeeees!! :heia::heia: så bra!!! :sikle:

Impulsiw sa for siden:

Supert! Må jo gå an å lage "lapper" av den også? Krydder lapper? :sikle:

Kristin_B sa for siden:

kanskje...vetke :nei:

Impulsiw sa for siden:

Får bare prøve da rett og slett :ja: ostelapper...:lol:

Kristin_B sa for siden:

:ja: gjør det! og legg inn rapport her :p

Impulsiw sa for siden:

Selvfølgelig...jeg rapporterer! Først må vi spise opp pizzaen..den var mektig :D

tonetrollet sa for siden:

Denne var nydelig!

Oppdaget underveis at jeg ikke hadde noe smøreost, bare en liten klatt CC. Tok derfor cc + 2 ss naturell yoghurt + 1 ss soyaprotein. (Hater smaken av soya, men nå kjente jeg ingenting)

Fyll: Karbonadedeig, bacon, løk, squash, grønn paprika, oliven. Masse chili! Ost, pesto og tomat oppå.

Hadde gjester som sa det var den beste pizzaen de hadde smakt!

NAMMENAM!!!!:D

Impulsiw sa for siden:

:heia: der ser man! :heia: god pizza er et must!

Tror faktisk at man ikke behøver philadelfiaosten heller...bare NOK gulost..så holder det med egg og hvitløkspulver..:ja:

kikja sa for siden:

Jeg vet - har bare vært så himla matlei at jeg bare måtte prøve noe.... :)

nnn sa for siden:

Denne var bare suupergod. Er så glad for alle gode oppskrifter dere deler med oss:lesebok:. Jeg hadde litt pizzakrydder i deigen + de kryddrene som du nevnte. Meget godt. Det som overasket meg var at det ikke var eggesmak:). Kan bli litt lei den smaken (eggesmaken)

Jabba sa for siden:

Kan denne fryses? Altså med fyll på?

Jabba sa for siden:

Blir det for mange karber med f. eks pizzafyll fra Toro? Sånn pose som man tilsetter kjøttdeigen + vann?

Heksehilda sa for siden:

Jeg kopierte fra Toro sin hjemmeside:

Tomat (46 %), løk (24 %), stivelse (mais,
potet), sukker, vegetabilsk fett, salt, urter, krydder,
hvitløk og farge (paprikaekstrakt).

Nettovekt

52 g - gir 3 dlferdig pizzafyllbasis

Næringsverdier

NÆRINGSVERDIER Pr. 100 g (1 dl) tilberedt vare uten kjøtt
Energi: 230 kJ (55 kcal)
Protein: 1,5 g
Karbohydrat:10 g
Fett: 1,0 g
Salt pr. 100 g tilberedt vare: 0,7 g

marquise sa for siden:

Det er veldig lett å spare karber på pizzasaus...... Sjekk ut Isets pizzasaus. Enkel og med myyyyyesmak.

Lykke til :D

Jabba sa for siden:

Hvor lenge steker du bunnen første gang?

Impulsiw sa for siden:

15 minutter :ja:

StineK sa for siden:

Jeg bruker ferdigsaus. Når jeg regner karber per pizzastykke blir det ikke ille.

Jabba sa for siden:

Ok - da søker jeg Isets pizzasaus! Takker!

Kristin_B sa for siden:

Ah....kanskje jeg skal lage pizza igjen i morgen?? :sikle:

Impulsiw sa for siden:

har hatt pizza hver helg vi siden jeg lagde den første gangen :sikle: Blir pizza til helgen også :D Fedondama fikk oppskrifta og skrev så blekket sprutet :lol: Mange som savner "helgepizzaen" sikkert :ja:

sirimor sa for siden:

Den er bare sååå bra!
Jeg serverte den en fredag jeg fikk søster på besøk. Hun er ikke så bevandret i lavkarboland, men hun likte den veldig godt.

Må lage igjen, dele opp og legge i frysern. Da har jeg lunsjen klar for noen dager;)

Kristin_B sa for siden:

:heia::heia:
Så braaaa!!!!!:spent:

supha sa for siden:

Denne pizzaen er helt nyyydelig. Særlig dagen etter. Typen digget det og ønsker seg pizza i morgen:D. Tusen takk!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.