Vet ikke helt om jeg kan kalle det oopsie..men ideen er jo tatt derfra.
7-8 mellomstore egg
1 pk philadelphia naturell
oregano
hvitløkspulver
bakepulver
Mikser alt dette i mixmastern, så heller jeg det på en bakeplate..eventuelt langpanne om dere har sånne flate plater ;) Husk bakepapir!!!
Så tar jeg og rasper godt med ost oppå dette og gjennomsteker den, tar på fyll og ost, og steker til osten er sånn pittelitt gyllen! :sikle:
Mitt fyll:
Litt sukkerfri ketchup
pepperoni
skinke
purreløk
OST OST OST :D
Skjærer den opp og legger den over på rist ganske umiddelbart etter steking.. vi liker jo ikke vassen pizza??
Å, jeg savner Pizza sånn, men her er kanskje løsningen??? Hvor mye bakepulver har du, og hvor lenge stekes bunnen og hvor varmt? Dette gleder jeg med til å prøve!
egentlig..så lurer jeg på om bakepulveret kanskje er litt overflødig.. hmmm.. men jeg hadde i 1 ts jeg da..
Hadde vel ovnen på 225 grader og kanskje sånn 12-15 minutter.. Du ser når den begynner å bli litt gyllen oppå.. :ja:
Krydderet blir litt etter smak og behag, en teskje ++ av hver kanskje :ja:
Åååå , jeg skal jo lage pizza i dag jeg, men har ikke så mange egg i hus...... Mon tro om det ikke blir en tur på butikken....... ( "synder" med vanlig pizzabunn jeg ....)
:sikle: Kanskje prøve en sånn bunn mens jeg venter på piabrød fra junaiten.. :ja: Det ble veldig godt med creme fraiche..og en halv ts jbks også da :ja:
Nå har jeg prøvd pizzaen din og er meget positivt overrasket! Synes den var OK varm. Døpte den til "omelettpizza" mens jeg spiste, men kan anbefale å spise den dagen derpå - da var den veldig pizzaaktig og tenkte ikke et sekund på at bunnen er av egg... :-) Nå er lunsjen reddet i lang tid framover - TUSEN TAKK!!!
Kristin ! Søta ! Og pizzaflinka ! Denne skal jeg da sannelig prøve. Blir sikkert ikke så fin som din, for den så jo alldeles deiligdeilig ut ! Jeg har bare bakt sånn ketolysebakemix pizza, oig den har jo en del karbohydrater.
Har likså godt laget en til - nå med mer hvitløk. Denne er bare helt fantstisk! Men får dere til "Pizzakonsistens" når den er varm? Nylaget er den for myk til å holde i hånda, men når den har stått og satt seg litt, er den helt perfekt! Men.... kan jeg spise den med god samvittighet? Går på lavkarbo og prøver å gå ned de siste kg som sitter så godt....
Den er jo definitivt lav på karber, men teller du kcal i tillegg? Da kan det jo bli verre..
Har ikke regnet på hvor mye det er av hvert i den jeg altså... :rolleyes:
Men i en pakke vanlig philadelphia er det jo nesten 500 kcal + pepperoni + osten på toppen og i bunnen.. Det blir nok vel en del kcal ut av denne er jeg redd...
Mer hvitløk må nok til ja, 1 teskje var ikke akkurat å ta i :nei:
Og jeg spist ikke pizzaen når den er rykende varm, men passe så den går an å holde i, og da henger den fint sammen. Kanskje du trenger litt mer ost i selve røra?
Min ble sånn skikkelig pizza, no problem å spise varm :) Men jeg lot den stå på benken mens jeg holdt på med fyllet (det var egentlig et uhell, jeg er veldig dårlig til å planlegge sånt :o), kanskje det har noe med saken å gjøre? Den rakk å bli ganske så lunken før neste stekerunde.
Skal lage en til i kveld :sikle:
ÅåÅÅåÅhhhåååå denne var så deilig. Jeg lagde vanlige oopsier i ettermiddag.
De siste 2 på ei røre pleier og blir litt slappe, så de 2 brukte jeg som pizzabunn.
De var veldig godt stekt så jeg lot dem hvile litt og da ble de veldig sprøe og gode.
Fylte på med ketchup og rester av kjøttdeig,løk og champignon. Toppa det hele med masse ost...og gjett om jeg ni-koooser meg. jøje meg så deilig med nestenordentligpizza og takk Kristin:)
Da står denne i ovnen! Hadde bare 1/2 pk med philadelphia, og røra dekte ikke hele langpannen,så neste jeg lager må jeg nok lage mere røre. men duverden så godt det lukter!!! Droppa hvitløkspulver jeg da, siden barna også skal ha :)
Vi gleder oss alle sammen, spes min mor som vurderer ketolysekur hun også :)
Nydelig!! Men jeg har på: ketchup uten sukker, kjøttdeig,skinke, paprika, rødløk og champignon. Ikke mye av hver, men det er jo fordelt utover hele pizzaen. T.o.m min mann godkjente denne!
Har en i ovnen akkurat nå jeg :D
Men det var det jeg skulle si ja, jeg vet ikke om det er osten som gjør det fordi sist gang glemte jeg å ha ost på før 1. steking. Oi, glemte visst det i dag også når jeg tenker meg om :flau:
Bunnen var veldig god uten krydder også, bare så det er sagt :_plystre:
Denne lagde jeg igår:heia:
Men da jeg så hvor rennende røra var, så feiga jeg ut og turte ikke helle den ut over stekebrettet.....så, jeg miksa inn litt glutenmel, kruskakli og soyaprotein....:o
Ja,ja..så da ble det jo ikke Oopsie-Kristin-pizzabunn allikevel...men soyaprot.bunn,...ikke så godt det. Men bortsett fra bunnen, ble det veldig godt, og brukte det samme fyllet som Kristin. Så dette var en veldig lett og ikke minst rask pizza å lage!
Idag skal jeg være skikkelig tøff og gjøre det riktig;)
Å, tusen takk, Kristin :D Dette var virkelig saker, tenk ;) Lagde denne til meg selv i går, og lagde vanlig til min kjære. Var ikke misunnelig på ham i det hele tatt ;)
Og, ja, - den er seriøst tyntflytende. Tok å dekte stekeplata med aluminiumsfolie som jeg smørte med smør. Helte på røra og strødde på ost! Yu-hu! Lagde Isets pizzasaus, tok på ost, skinke og salami (mye), og litt ekstra oregano på toppen. Helt konge :ja:
Igjen,- takk til deg, Kristin, dette funka virkelig :D Har forsøkt en del andre bunner uten noe særlig godt resultat, kan du si :confused:
Å, glemte å fortelle no' lurt ;) Har jo lest hele tråden før jeg starta pizza-baking.
I og med at bunnen er veldig tyntflytende, stekte jeg den ca 3 minutter slik at den stivna litt. Tok den ut, og tok slikkepotten for å samle kantene slik de er på ordentlig pizza. Så la jeg på et lag ost over hele, også litt på pizzakantene. Dette ble jo litt sprøtt når bunnen var ferdigstekt :D
JenJen fortalte at hun hadde "glemt" pizzabunnen på benken slik at den ble litt lunken, og det gjorde jeg også :rolleyes: Tror det er et supert råd, fordi bunnen, og særlig den lille kanten forble litt sprøtt :D
Jooooda Kristin. stoler på deg...jeg ble bare litt skræmt..
Om en liten stund nå, så skal jeg tilbake til kjøkkenbenken, gleeeder meg, og lover å gjøre det ordentlig denne gangen;)
Nå har jeg lagd pizzaen, og den var helt herlig. Til og med datteren min på 16 år syns at den var helt topp. Syns at det å følge lavkarbo har blitt mye enklere etter at jeg fant oppskrift her inne på Ziggys polarbrød, Oopsie Rolls og denne gode lettvinte pizzaen!:)
Oh my, må bare henge meg på jubelkoret her - det var knallgodt!!! Og jeg tror jeg har spist for mye... Hehe... :p
Jeg sammenfattet alle tipsene som har kommet underveis her da - og gjorde en liten vri sjøl og.. Brukte Philadelphia Light med krydder, og det funka helt fint :)
Som fyll hadde jeg tacokrydra kjøttdeig, litt sukkerfri ketchup, litt tomat og ost :)
I dag er dagen for å prøve denna!
Håper at det blir igjen såpass at jeg har til lunsj i morra, er alltid stas med fancy fredagslunsj :smile:
Gleder meg!
Hvis du skal spise den alene blir det definitivt nok til lunsj i flere dager og ;)
Jeg var alene hjemme når jeg testa, delte den opp i 9 ca like store stykker, var optimist og trodde jeg skulle klare å spise 3, klarte det og, men kjente at det var litt mye... Så resten har jeg pakka 2 og 2 og lagt i fryseren :)
Mmmm - denne skal jeg prøve ut ja, håper den blir god! Enig med dere at soyaproteinmelet ikke smaker så godt.
Forresten - tror ikke jeg vil gå for denne på ED i fase 1 eller 2. Ikke for mye av den i alle fall. Man skal jo passe litt på fett og kalorier i den dietten. Så Kikja, jeg ville vært litt forsiktig. Kanskje unnet meg den til helgekos kanskje?
Gleder meg Kristin, til pizzaen!
Oppdaget underveis at jeg ikke hadde noe smøreost, bare en liten klatt CC. Tok derfor cc + 2 ss naturell yoghurt + 1 ss soyaprotein. (Hater smaken av soya, men nå kjente jeg ingenting)
Denne var bare suupergod. Er så glad for alle gode oppskrifter dere deler med oss:lesebok:. Jeg hadde litt pizzakrydder i deigen + de kryddrene som du nevnte. Meget godt. Det som overasket meg var at det ikke var eggesmak:). Kan bli litt lei den smaken (eggesmaken)
NÆRINGSVERDIER Pr. 100 g (1 dl) tilberedt vare uten kjøtt
Energi: 230 kJ (55 kcal)
Protein: 1,5 g
Karbohydrat:10 g
Fett: 1,0 g
Salt pr. 100 g tilberedt vare: 0,7 g
har hatt pizza hver helg vi siden jeg lagde den første gangen :sikle: Blir pizza til helgen også :D Fedondama fikk oppskrifta og skrev så blekket sprutet :lol: Mange som savner "helgepizzaen" sikkert :ja:
Denne pizzaen er helt nyyydelig. Særlig dagen etter. Typen digget det og ønsker seg pizza i morgen:D. Tusen takk!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.