Kristin_B sa for siden:
weeeee :heia::spent::w00t:
Kristin_B sa for siden:
weeeee :heia::spent::w00t:
supha sa for siden:
Men hvor mange gram ost bruker dere i denne oppskriften? Altså i bunnen?
Kristin_B sa for siden:
eeeehmmmmm....jeg bare rasper ost oppå røra når jeg har hatt den på plata. Hvor mange gram det er, aner jeg ikke :nei: Men det spiller ikke noen rolle heller egentlig... Smak og behag :ja:
supha sa for siden:
åååå, er så sinnsyk stappmett. Vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Spiste 2,5 biter. :rolleyes:
Kristin_B sa for siden:
men var det digg da?? :spent:
Vibeke-67 sa for siden:
Skal lage denne nå jeg - lagde den for noen uker siden, og den var kjempegod! De første bitene smakte litt vel eggeommelett, men når jeg lot den stå litt var den knall god. Den var faktisk beste dagen derpå.
Jeg lager den i kveld med pepperoni, ananas og litt løk.
Mmmmmmm Deilige lørdagen
Jabba sa for siden:
Denne er bare så utrolig god !! Og enda bedre etter en tur i fryseren faktisk !!!
Kristin_B sa for siden:
smaker ikke egg om du har nok hvitløkspulver i bunnen ;)
Mmmmm....pizza :sikle:
Mosepjusk sa for siden:
Jeg har ikke noe hvitløkspulver i bunnen.
Men jeg har en haug med oregano og annet krydder :smile:
Kristin_B sa for siden:
mm..:ja: jeg liker hvitløk jeg da så... :stortsmil
elian sa for siden:
Denne skal jeg lage i dag! Gleder meg.
Husker jeg lagde pizza av Ketolyse bakemixen. Det er det kvalmeste jeg har smakt noen gang! Vi kastet en HEL langpanne!!! :o
Håper virkelig jeg har samme smak som dere og kan komme med det samme svaret som alle andre i denne tråden :D
Tiram sa for siden:
Denne oppskriften var utrolig god. :hungry:
Prøvd den flere ganger og blir sulten hver gang den dukker opp.
Tror jammen jeg skal lage pizza i kveld jeg.. :D
Kristin_B sa for siden:
Jeg laga den igjen i dag :sikle:
Jabba sa for siden:
Jeg spiste mitt siste stykke som jeg hadde i fryseren i dag og skal lage ny snarest mulig!!! Utrolig god pizza!!!
elian sa for siden:
Å HOLY MACARONY!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek:
[size=5][/size]
For en pizza!!! Jeg har og gubben har nå spist oss stappa!!! Og han pleier aldri å like sånn mat som jeg lager spesielt for min diett..
[size=5][/size]
Dette blir en klasikker her i huset!!!
[size=5][/size]
[size=5][/size]
[size=5][/size]
[size=5][/size]
[size=5][/size]
[size=5][/size]
[size=5][/size]
Tusen takk Kristin_B!!!!! :p:p:p:p I LOVE U!!!
Kristin_B sa for siden:
ler
:rodme: så braaa!! :heia:
elian sa for siden:
2 nye biter til frokost, og 2 biter sendt med guttungen på skolen :D
DIGG!!!!!!
Kristin_B sa for siden:
ah..genialt!! :heia:
elian sa for siden:
Laget enda en pizza vi :D:D:D:D Så lettvindt og såååå godt :p
isabella sa for siden:
Det var denne som gjorde at jeg laget Kristin_B sin pizzabunn!
Og jeg må bare henge meg på - sitter her nå stappmett etter 2 1/2 stk, måtte gi meg midt i 3 stk. (ca 1/4 av langpannen).
Lot den stå mellom 1. og 2. steking, var litt skeptisk etter jeg tok den ut av ovnen. Men etter den hadde kjølnet litt kjente jeg at kantene var sprø, og første bit var deilig!!!! Ikke helt som vanlig pizza, kunne gjerne hatt litt mer konsistens i deigen, men den blir nok en gjenganger her i huset.
Har nettopp gitt bort et stort stykke til en vennine som også går på ketolyse dietten. Regner med at det blir jubel der også!
Lurer på om jeg får mannen min til å spise den.... hmmm trenger ikke si det er lavkarbo før han smaker :D
TUSEN TAKK! Du er en :engel_ikk!
StineK sa for siden:
:ja: :ja: Tantungene mine elsker lavkarbopizza med bolledeigbunn - de vet ikke at det er noe spesielt med den. ;)
ChristianB sa for siden:
Prøver denne nå. Håper den blir god :)
isabella sa for siden:
Min mann sperret opp øynene den dagen jeg satt pizzaen på bordet. PIZZA... skal du spise vanlig pizza da? Jeg sa den ikke var helt vanlig, men god. Han smakte en liten bit, og jaggu spiste han ikke et stort stykke han også!!
Den var fullt brukandes mente han, men ikke helt kjøpepizza.
Så da blir det pizzakvelder på oss!
Jabba sa for siden:
Jeg har laget denne på nytt i helga og synes faktisk den var bedre sist gang - da halverte jeg oppskriften fordi jeg hadde for lite egg.
Men den er god altså !!!!
ChristianB sa for siden:
Denne bunnen var spesiell. Hvordan vet jeg når den er gjennomstekt? Før fyllet er tatt på, altså... Står i ovnen nå og har ikke lyst å ødelegge den :)
Kristin_B sa for siden:
Hmmm...når den ikke er bløt mer?? :o Hehe.. Eller når osten oppå begynner å bli gyllen på en måte..
Ja, den er spesiell..men den beste erstatningen jeg har smakt ;)
ChristianB sa for siden:
Spiser i dette øyeblikk :)
Fyllet jeg lagde ble litt kjedelig (bare kjøttdeig og løk, hadde ikke annet), men ellers var den god. Og så lettvint å lage.. Men jeg stusset litt på hvor mye bakepulver, hvitløkspulver og oregano det skulle være, jeg er ikke så veeeldig erfaren på kjøkkenet så måtte gjette meg litt frem. :P
Forsto jeg rett, smaker bunnen litt mindre egg i morgen? For nå minner det litt mer om omelett med kjøttdeig og ost på enn pizza :D
Kristin_B sa for siden:
Jeg falt kanskje allermest for den fordi den er sååå enkel å lage :lol: Latskapen lenge leve!!
Dette med kryddermengde er egentlig etter smak og behag. Men det skal en del til før det blir for mye...synes JEG da ;)
Det fyllet ditt kunne sikkert ha vært mer spennende, og hadde sikkert dekket over litt eggesmak det og.. med litt pizzasaus, eller ketchup som jeg bruker..
Har ikke synes den har smakt egg jeg faktisk..men bruker som sagt en god del hvitløkskrydder :ja:
Lykke til en eventuell neste gang da!! :heia:
ChristianB sa for siden:
Gjett om det blir flere ganger :D
Gerd sa for siden:
Ny favoritt :heia:
Kristin_B sa for siden:
:heia::heia:
er i hvert fall kjempekjappis å lage ;)
majama sa for siden:
Og kjempegod:heia:
Kristin_B sa for siden:
jeeeee:heia:
Mellon sa for siden:
Denne var overaskende god, selv om vår ble litt våt pga. fyllet, men gikk ned på høykant med kniv og gaffel. Ble bedre da den fikk stå over natta, og smaker også godt kald. Tok og pakket den i prosjoner dagen etter og frøs, tenkte jeg kunne ta med til lunsj på jobb :D
Kristin_B sa for siden:
Bruker ikke så vått fyll jeg, men vil tro den løser seg opp noe om du bruker veldig vått fyll ja! Bra du likte den!! :heia:
elian sa for siden:
Mmmmm... Nå er det lenge siden jeg har spist Kristin's pizza... Tror jammen jeg må lage en ny en i morgen :D
Mosepjusk sa for siden:
:lol:
Jeg skal lage i kveld. Skal fryse ned... tror jeg :smile:
Tone-G sa for siden:
Åhhhh! Gosj, det her så jo helt nydelig ut Kristin :klem: og :suss:
[color=red][/color]
Jeg holder jo på med middag nå, men fant ut at jeg skal lage den som kveldsmat idag! For jeg klarer nesten ikke å vente med å smake på denne :sikle:
[color=#ff0000][/color]
Det kan jo ikke være mye karber i denne.. jeeeesesss smask
Kristin_B sa for siden:
Har liggende i kjøleskapet nå jeg :sikle:
Følte jeg ikke fikk den helt til i går :confused: men i dag var den digg :sikle: Er mange som sier den er bedre dagen etter...
Superkjekt til både frokost, lunsj og middag, både varm og kald :D
Tone-G sa for siden:
:lol: min ligger i ovnen nå, å den skal jeg spise senere ikveld.. Iallefall litt av den.. Det lukter nydelig her nå:sikle:
Kristin_B sa for siden:
Lurer på om jeg var litt gnien på hvitløken i går...hmmmm... Ellers så stekte jeg ikke bunnen lenge nok først - den ble nemlig litt klissete.. :eek:
Mosepjusk sa for siden:
Mmmmm... Den jeg laga i går var HELT perfekt!
Masse oregano i bunnen, tacokrydra kjøttdeig og rødløk som fyll.. dååån asså, hehe!
Vi spiste 3 stykker hver, så gikk resten i fryseren.
Kristin_B sa for siden:
Mmmmm :sikle:
elian sa for siden:
Fikk ikke laget den her om dagen, men NÅ er stekovnen satt på. Pizza i kveld!!!!! :p:p:p:p:p:p
Kristin_B sa for siden:
:spent:
Fungus sa for siden:
Tusen fulle bæreposer med takk for den her. Middagen igår var nyyydelig., og frokosten idag ennå bedre, og jeg gleeeder meg til lunch :D
Eneste problemet var at bunndeiga ble veldig flytende, og slurvete som jeg er, så har jeg jo ikke vatret opp komfyren, så endel av bunnen rant ned i ene hjørnet, hahaahha.,
Om noen har triks for å få en mer deigaktig røre, så vil jeg gjerne vite om det :) Og om noen har triks for å øke sprøheten så er det også veldig interessant :rolleyes:
Kristin_B sa for siden:
Du må bare late som det er en tynn italiensk pizzabunn :D
Og så må du nok vatre opp komfyren din :D
marquise sa for siden:
Lurer på...... Har jo laget denne pizzaen flere ganger med veldig godt resultat :) Men nå sist gang frøys jeg ned halve pizzaen. Det ble ikke no' vellykka resultat når jeg varmet den opp igjen, ble så altfor løs og myk,- hva gjør jeg galt.
Hadde den på bakepapir på plata, i ovnen ca. 20 minutter.
Kristin_B sa for siden:
Oi...det har jeg aldri gjort faktisk :o
Her går den med før man trenger å fryse den :p
Ella-A sa for siden:
jeg har lagd denne en gang - og faktisk bare spist det to ganger fra fryseren (siden jeg hadde "julefri") men det gikk greit nok når jeg hadde den i mikroen :D ble kanskje litt seig? hvordan gjør andre det da? jeg har det liksom som krisemat til arbeid og sånn, så "sparer" liksom litt, har en tendens til å bli fort lei hvis jeg spiser det samme hele tiden :)
Sandy sa for siden:
Jeg har massser i fryseren - lar stykkene tine, og varmer litt i micron. Da blir de ikke så dvasne. Ellers spiser jeg pizzaen kald. Synes også det er godt. Jeg har inspirert mange av kollegaene mine - som IKKE går på lavkarbo - men som ville ha oppskriften!
Aphrodithe sa for siden:
Står i ovnen nå ;D
Aphrodithe sa for siden:
Da står den til avkjøling etter steking nr. 2. Skal den bli ganske flat? Den var mer fluffy ved 1. steking, men sank sammen ved steking 2. Gleder meg til å smake :)
Aphrodithe sa for siden:
Tynn bunn eller ikke, denne var ufattelig god!!!!!
Iset sa for siden:
Denne skal jeg prøve i dag. :D
Det eneste jeg ikke skjønner, er hvordan dere kan bruke KETCHUP (harrysaus) som pizzasaus. Det direkte krymper seg i meg når jeg hører om sånn blasfemi. :lol:
Jeg koker alltid sausen selv og fryser ned så jeg har. Til nøds bruker jeg tomatpuré som jeg blander ut med vann til passe konsistens, og har i litt søtstoff, salt, pepper, hvitløk og oregano og rører godt. Ketchup hører kun hjemme på pølsa. IIIIIK!
Gleder meg til Ooopsie-pizza i kveld, mens jeg ser Sarah Connor chronicles. :D
LilleM0r sa for siden:
Er enig med deg der - pizzaen er kjemegod, men med en annen saus.
Hvilken oppskrift bruker du?
Iset sa for siden:
Jeg freser litt finhakket løk og hvitøk i litt olivenolje i en gryte, så har jeg oppi ca. 1/2 liten boks tomatpuré. Så lar jeg det frese litt før jeg har oppi 1-2 bokser hakkede tomater. Løken må ikke bli brent!
Så har jeg oppi salt, pepper, litt søtstoff (sukker eller sukrin) og masse oregano og basilikum. Lar det småputre i en halvtimes tid eller så.
Rester har i fryseposer til en annen gang. :)
LilleM0r sa for siden:
Takk skal du ha! Denne skal jeg prøve - for den kan jeg da bruke til annet fyll enn kjøttdeig.
Kristin_B sa for siden:
[size=5][/size]
FORDI at jeg liker best å lage mat med minst mulig ingredienser OG som lager minst mulig oppvask! :lol:
Jo, og så tenkte jeg vel at pizzaen ikke hadde godt av å ha så mye vått fyll på seg..hmmm...
Hilsen latskapen-lenge-leve Kristin :D
Når det er sagt, så er dere selvfølgelig velkomne til å dele deres oppskrift på pizzasaus!! :heia: Litt variasjon skader jo ikke ;)
Ella-A sa for siden:
hihi blasfemi faktisk.. men er greit med enkel saus da. jeg lagde meg pizza uten bunn idag - var veeeeldig sulten - med hakka tomater og hvitløk og krydder, det ble IKKE godt! krydret nok for lite.. skylder på at jeg er syk, glemte sikkert bare å krydre ordentlig eller noe. Men litt kjedelig med bare hakka tomater og kjøttdeig da..:p
Kristin_B sa for siden:
pizza UTEN bunn.. hmmm.... det hørtes noe spesielt ut :p
Ella-A sa for siden:
er oppskrift på det her inne da, men jeg hastet nok litt for mye til at det ble godt. Dessuten har jeg alltid synes at det beste på pizzaen er bunnen, og at resten nesten er overflødig..:p
Kristin_B sa for siden:
:lol: det hørtes litt rart ut :p Men hver sin smak :D
Ella-A sa for siden:
yeah, tror jeg skal prøve med bunn neste gang ja, det er litt bedre det, greit å kunne holde i den også, og å kunne skjære den i biter. Sånn som den ble ble det jo egentlig bare kjøttdeig i tomatsaus..:p
Kristin_B sa for siden:
Jah..det hørtes ut som en gryte liksom :p
Amarylliz sa for siden:
Snadder!!!
Idag har jeg prøvd pizza-bunnen din! Det var kjempegodt! Mye hvitløk tar helt klart bort eggesmaken.Jeg satte bunnen inn i ovnen før varmen var kommet til 100. Da den var helt fast, tok jeg den ut og att den på benken ihverfall et kvarter. Det gjorde at den ble fastere. Fyllet var ganske enkelt kjøttdeig blandet med bacon og halv boks hakkede tomater med basilikum og oregano. Brukte endel urtekrydder i for å piffe den opp. Jeg spiste den med en gang, og den var ikke løs! Brukte creme fraiche som dressing......
Ble kjempegodt:sikle: Veldig mettende.
Jeg er igang med lavkarbo igjen etter laaaang tid med masse karber, brød, og kilo......
Kristin_B sa for siden:
Så flott du likte den!! :sikle:
Aphrodithe sa for siden:
Bra det er flere enn meg :rolleyes: Hihi
Ella-A sa for siden:
Hihi ja sant, jeg er skikkelig sånn pizzabunn - brød - bakevarer jente, jeg synes det er det beste i verden. Kunne gjerne spist bare pizzabunn med litt saus på på lørdagene jeg. Men nå er jo ikke det helt keto-vennlig, så da er det greit å bruke denne bunnen og FYLL på :p
lokkebiff sa for siden:
Aldeles NYDELIG pizza!!! :sikle:
Jeg blanda osten inn i bunnen (istedet for å strø den over)
Som fyll brukte jeg en pk. kjøttdeig, 1 boks tomater og 1/2 boks rømme + masse løk- og hvitløkspulver
Ååååh, så godt!! :sikle:
Kristin_B sa for siden:
snowqueen sa for siden:
Kristin!!! TUSEN TAKK! Jeg er evig takknemlig!! Det var NYYYDELIG! Syns det var litt trist å kalle den Oopsie-inspirert-pizzabunn, så i kokeboka mi heter den Kristinbunnen ;) Det var helt fantastisk. Tusen, tusen takk.. :)
Venus sa for siden:
Bump for Hjørdis.
Kristin_B sa for siden:
Hvorfor har jeg ikke svart på denne da??
Tusen hjertlig takk!! Så stas at en pizzabunn er kalt opp etter meg :D:D
Weeeheeee :heia:
trillian78 sa for siden:
Yes baby!!! Kristinbunn! :heia: Jeg har ikke spist pizza siden jeg startet med ketolyse i oktober. Og nå tenker jeg bare WHY NOT??? :eek: Dette var grisegodt!! Satt og åt og tenkte bare: Er det virkelig virkelig sant at jeg slanker meg nå??? Nammenammenam! Kristin, jeg elsker deg! :suss:
Kristin_B sa for siden:
:lol: Oioioi!! Så bra at du likte den :heia::heia:
trillian78 sa for siden:
Hehe, ble reprise på denne pizzaen i går kveld igjen. Og restene gikk med til frokost i dag :lol:
TrineG sa for siden:
Åååh, jeg har hatt pizza abstinenser en stund nå !! Dette skal prøves ved første anledning ! Gleder meg :D
Kristin_B sa for siden:
Hehe...men man kan jo spise den til frokost, lunsj og middag med god samvittighet ;)
Lykke til! håper den faller i smak :heia:
muskatt sa for siden:
Jeg ble SÅ glad da jeg fant denne oppskriften, fordi jeg har en superkresen mann ( han jobbet på Peppes i studietiden...) som er sånn passe fornøyd med min nye kostholdsomlegging. Men denne godtok han som lunsj idag!! Hipp Hurra. Pizza på Lavkarbokur!! Me like:D
Kristin_B sa for siden:
:w00t:
:heia::heia::heia:
TrineG sa for siden:
Jeg må finne en ost jeg kan bruke, uten kumelk! Er det noen som har tips ? :)
muskatt sa for siden:
Hva med soya ost- selges på Meny. Vet dette kan brukes på Pizza,men vet ikke hvordan det smaker
Fant dette da jeg googlet litt:
oppskrift på osteerstatning som kan brukes på Pizza:
2 ss maizenna, 3 dl erle, 1 egg, 2 ss vann, olje, 1/2 ts sennep, salt, pepper
Pisk egg i vannet med gaffel. Ha maisennamel og erleten i en gryte. Visp egg i erleten, og varm forsiktig opp mens du rører til den koker og tykner. Tilsett sennep,olje, salt og pepper. Sausen kan brukes som "ostesaus" på smørbrød, pizza eller til gratinering på f.eks ovnsbakt squash, som hollandais til kokte grønnsaker, eller som saus til kjøttfondue. Denne porsjonen passer til en stor familiepizza.
Vet ikke om dette kan være noe.
LineJM sa for siden:
[img]http://www.tine.no/binary?id=24995[/img]
Oopsann! Så etterpå at det var 25% kumelk i den, men det finnes endel nisjeprodusenter og ostemakere som lager hvit geitost med bare geitemelk. Bøffelmozzarella er laget på bøffelmelk :rolleyes:, det finnes sikkert andre varianter der ute, ordentlig feta skal være laget på sauemelk hvis jeg husker rett. Har aldri prøvd soyaost, men har hørt skumle ting om smak....
TrineG sa for siden:
Tusen Takk for tips :D
edit : jeg går for Bøffelmozarella i første omgang :)
sirimor sa for siden:
Verdens beste pizza! (har jeg sagt det før?) Denne lager jeg nesten hver helg. Veldig greit å dele å ha i frysern, tar med til lunsj på jobben, lækkert:D
Kristin_B sa for siden:
Gabben sa for siden:
Denne var jo kjempegod. En skikkelig god pizza. Jeg nøt hver en bit jeg tok. Det eneste jeg frykter er hvitløkslukten. Hadde jo endel hvitløkspulver i og tenket å ha denne med i matpakken på jobb.
Denne blir jeg å lage, blir en favoritt her i huset ja. Tror nok at resten av huset også vil like denne (jeg er alene hjemme idag og dermed er det bare jeg som koser meg med den). Jeg skal fryse ned resten.
Kristin_B sa for siden:
Ketoseånde eller hvitløksånde....det blir som å velge mellom to onder :lol:
Fint at du likte den :heia:
Gabben sa for siden:
Ja du sier noe der ;)
Min søster går også på ketolyse. Hun prøvde oppskriten igår og fikk senere på kvelden sms fra ho.
"Pizzaen var nydelig, men mektig".
Ho blei veldig glad for oppskriften, hun også. :D
Kristin_B sa for siden:
Mektig er vel ikke noe minus?! ;)
Dietorelle sa for siden:
DA har jeg laget denne pizzaen også, og jeg må bare si som de andre her: den er kjempegod!!
Jeg lagde bunnen som beskrevet, lagde Iset`s pizzasaus og hadde på, og fyllet oppå der. Fyll: Kyllingfilet(3-4 stk)tacopulver(skal lage den som ligger her inne etterhvert, men nå brukte jeg litt ferdig...så litt karbo der) som jeg steker, steker en løk og en paprika og blander alt sammen.
Den var som sagt kjmepegod, og veldig mektig! Jeg er glad i mat jeg altså, men orket bare 1 1/2 bit:-)
Kristin_B sa for siden:
bluVelvet sa for siden:
Hm.... denne må prøves... :-)
Kristin_B sa for siden:
Lykke til :D
saxpia sa for siden:
Denne skal helt klart prøves. Jeg eeeeeeeeeeelsker pizza, og når så mange skryter av den, ja, da må det jo være noe i det ;)
Ser at flere sier at dere fryser den. Det går bra, det, altså? For da er det jo supert å sette av en dag og steke noen runder for så å putte i fryseren.
Kristin_B sa for siden:
Du kan selvsagt ikke forlange at den skal smake som en bunn med hvetemel..men den er en god erstatning synes jeg... Billig og enkel og lage :ja: Lykke til! :heia:
Homer Simpson sa for siden:
Takk Kristin B!
Prøvde oppskrifta di i dag og dette var en suveren pizza-erstatning. Jeg har ikke spist "vanlig" pizza på 1,5 år og denne var kjempegod.
Takker, takker, takker...
Kristin_B sa for siden:
Jippi :heia::heia:
saxpia sa for siden:
Nå har vi også prøvd denne :ja:
Nylaga, rett ut av ovnen, så fikk vi veldig omelettfølelse, dog en veldig god omelett. Men til lunsj i går og frokost i dag, så er det mer pizzafølelse, synes jeg. Kaldt pizza er digg.
Takk for ei flott oppskrift. Den kommer til å bli brukt flere ganger. Garantert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.