< Tilbake til oversikten

-Oktobertråden- Slank til jul!

K`s choice sa for siden:

NÅ tar jeg tak, og skal bli slank(ere) til jul. Starter for fullt i morra, og vil daglig(så langt det er mulig) skrive et lite "dagbokinnlegg" her. Veiedag er fredag, vekt skrives inn. Jeg vet ikke hva jeg veier nå, men veier meg ikke før fredagen.

Flere som tar tak nå når det snart er oktober? Bli med på Oktobertråden!

Kitt sa for siden:

Tror jeg slenger meg med her.:)
Hadde en full bukplastikk med sammensying av muskler for 2 år siden. 14. november skal det rettes opp litt småtteri etter denne operasjonen og jo lavere vekta er på den tiden, jo bedre blir resultatet.:D

Har holdt på for fullt med runde 2 siden 11. august og har gått ned 5.1 kg siden det. Skulle så gjerne ha fått unna like mye eller mer før den 14.11.

Litt ekstra press og støtte på veien er alltid velkomment!:heia:

K`s choice sa for siden:

Supert! To er dobbelt så bra som èn ;)

ZitCom sa for siden:

Jeg starter også i morra, altså mandag, så det skal bli interessant!
Må innstille meg i løpet av dagen for å få dette til å gå, men har man egentlig noe valg? Vekta ligger nå på 115kg, og jeg skal holde på til rundt sommertiden.

Så da er vi tre :D

Kitt sa for siden:

Jo fler, jo bedre!:D

nøtta sa for siden:

ja du har et valg ;) jeg tror det er viktig og ta et bevist valg for å lykkes :)

:heia:

ZitCom sa for siden:

Joda, såklart, har alltid et valg! Men hva som er riktig, eller galt, valg, er vi nok enige om :)

arkine sa for siden:

hiver meg på
på fredag skulle jeg ned de sisste 5 kiloene
veide meg på morran i dag ,, så nå skal jeg ned de sisste 7 kiloene
sukk,, 2 vafler ,og to vanlige brødskiver ,,dette var straffen..
vet jo at det bare er vann ,,men vann tar minst en uke og bli kvitt

sånn har jeg holdt på nå i hele sommer og høst 3 ,,4 kilo ned
2,,3 kilo opp ..virker som kroppen min ikke vil ned mer
jaja begynner på nytt i morgen

Titti sa for siden:

Hiver meg på jeg også! :ja:
Er akkurat der du er Arkine, opp og ned og tilbake igjen....

scartz sa for siden:

Jeg er med! Men veier meg på mandager. 91,5 kg sa vekta igår.. Begynner nå på 3 uka på ketolysekuren. Første målet er under 90!! Kroppen min tviholder på akkuratt disse kiloene, nekter meg å se 80 sonen!

But we can do it!! :D

har såvidt begynt å forbrenne fett igjen (dumme sausen i kinamaten som ødela.. trodde jeg var så flink å bytta risen med en bolle salat! :P) så nå skal kiloene rulle av!! :D krysser fingrene ;P Imorgen skal jeg bake lavkarbo brød, så dette blir bra :) I totally feel it

Tulla 81 sa for siden:

Jeg er også med!
Jeg var med på maitråden, junitråden, augusttråden, septembertråden og nå kliner jeg til med oktobertråden også!
Jeg har hatt null motivasjon i det siste, men skal ned de siste 10 kiloene. Dette håper jeg å klarer innen 28.11!!!
Det er 9 uker til, så det er bare å sette i gang. Gikk inn i ketose i dag og har veiedag på fredag!

Lykke til alle sammen!

Titti sa for siden:

K`s choice sa for siden:

Flotters at dere henger dere med!

Idag spiste jeg to speilegg med hvitost til frokost, en stor salat til lunsj, og torsk med grønnsaker til middag. Nå skal jeg lete opp ei oppskrift på lapper uten cc(for-det-har-jeg-ikke), og kanskje bake et brød.

Gruer meg til veiedag.. :(

ZitCom sa for siden:

Jadda! Starta i dag selv, som jeg sa! Ganske rart egentlig, for jeg er ikke vant til sånn mat i det hele tatt :p Gikk glipp av frokosten pga forsoving, men til lunsj blei det salat og et kyllinglår. Middag blei kjøttdeig m/ost og grønnsaker! Dette er jo faktisk noe jeg har spist før også når jeg tenker meg om.. hehe.

Veiing er egentlig ikke noe jeg tenker på, når jeg merker at buksa er større, da har jeg gått ned :)

Lykke til alle sammen!

Aryana sa for siden:

Jeg hiver meg også på denne! Begynte i slutten august og har til nå gått
ned 6 kg:) Håper på å klare 10 til før jul!

Tulla 81 sa for siden:

Jøss og grattis med 6 kilo sinde slutten av august! Dette ser jo meget bra ut!
Jeg skulle starte denne uken, men klarte ikke i går heller!!! I dag har jeg allerede spist druer og da er dagen i dag også kjørt!
I morgen er det jobbgreier etter jobb med pizza og øl... Dette er faen meg ikke enkelt! Jeg vil alltid være med å få med meg alt også, så å sitte hjemme er ikke noe for meg!!!!
Jeg begynner IGJEN på torsdag og da er det ingen bønn!!!! Jeg har en dato som er 28.11 og da har jeg JULEBORD. Skal ned 10 kilo innen den tid! Da vil jeg være lekker og smekker.....

Lykke til alle sammen!

scartz sa for siden:

trokka på vekta idag morres, og YESS, en halv kilo lettere ! :P Må rette på den der vekt-linjalen min.... wohooo!

Aryana sa for siden:

Takk:) Har aldri gått ned så fort, har jo som de fleste prøvd noen kurer før.
Jeg hadde det akkurat som deg da jeg skulle begynne, man føler at det aldri passer. Etter flere uker fant jeg plutselig ut at nå er det nok og begynte neste morgen. Tre dager etter var vi på hyttretur i Danmark og det gikk faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Var i ketose hele turen!:D Man kan være med på det meste bare man planlegger litt i forkant. Kanskje du kan spise noe annet enn pizza på jobbfesten? Hvitvin er jo et alternativ til øl som du kan drikke litt av.
bare tenk på hvor flott du blir på julebordet hvis du begynner nå;)
Lykke til!

susasa_s sa for siden:

heihei:)
Jeg hiver meg på her jeg og:) skal begynne på ketolyse kuren på torsdag! begynte på den for litt siden, men måtte slutte pga. en operasjon. er nå super giret på å begynne på igjen:):)

indi sa for siden:

Akkurat sånn har jeg det og! Den der teite motivasjonen... Men i dag har ejg begynt, riktignok med en hotellfrokost med brød, men så, ED-mat og lavkarbo... Dette gikk jo såååå fint før sommeren! Rart det der med å komme inn i vanen, så mye lettere når en er i gang. Nå har jeg mindre å gå ned og, enn forrige gang jeg startet, det er liksom ikke noen sak å finne stilige klær, kondissen er på topp, og jeg føler meg jo fin... Mangler bare den der motivasjonen...
Men I DAG altså, er jeg i gang. Det er tre måneder og to dager til julaften, det burde bety mulighet for å gå ned sånn omtrent ti kilo.
Lykke til til oss:)

MamaMariposa sa for siden:

Jeg er med. Er nå på min andre dag med ketolyse egenkomponert... I går 22 sept veide jeg 89,1 kg. Jeg skal til London 4 desember, da forventer jeg at jeg ha gått ned endel så jeg kan shoppe litt nye klær i "normale" størrelser:o

K`s choice sa for siden:

Dagen idag: Ketolysebrød med hvitost til frokost, salat med feta og skinke til lunsj, omelett med bacon, ost, ketobrød og litt tomat til middag, og ketobrød til kvelds. Litt mye brød merker jeg. Men stor opptur å spise "brød" på Ketolyse, det har jeg ikke bakt før. Skal sjekke stix før jeg legger meg, kan jo håpe..

Tenk så smekre vi blir i julekjolen da dere! :rolleyes:

Tulla 81 sa for siden:

Bra at det ikke er bare jeg som sliter med motivasjonen, selv om det er en mager trøst...
Jeg begynner i morgen, og da er det full spiker. Jeg har som sagt 10 kilo igjen, så jeg SKAL klare dette innen julebordet. Da skal jeg unne meg selv en nydelig kjole og utstyr! Åh... Kjenner jeg gleder meg nå!

Det jeg kan trøste meg med er at 3 mnd uten lavkarbo og jeg har "bank i bordet" ikke gått opp noe...!! Det er vel dette som er hvileputen min tenker jeg!

Skal henge meg på 100% på denne tråden nå, og har veiedag fredag 3. oktober første gang...

Ha en fin høstdag alle sammen!

K`s choice sa for siden:

Dagen i dag: Ketobrød med ost til frokost, salat til lunsj, og lapper til middag. Kjedelig? Tja, men det er befriende å ikke være særlig sulten :D

scartz sa for siden:

Har bakt meg brød og rundstykker, så imorgen blir det frokost/lunsj. Tenkte å kjøpe meg egge- og rekesalat til å ha på. Den hvite som ofte selges i delikatessen, noen som vet om den er spisbar? Eller om det kanskje er tilsatt noe sukker i ? :confused: Den er så utrolig god :D

Hvis den ikke er brukbar, lager jeg min egen.. har funnet oppskrift.. Men mer lettvint å kjøpe ferdig... :p

Kitt sa for siden:

Ikke så veldig sulten om dagen, jeg heller.
Er egentlig ganske deilig å ikke være slave av sin egen mage, men lurer på om jeg får i meg nok. Vil jo ikke at nedgangen skal stoppe opp fordi kroppen går på sparebluss heller.:eek:

Har veiedag i morgen, veldig spent på resultatet. Føler at det har gått så greit den siste uken, nesten for greit!
Må legge meg snart, så morningen kommer fortere, tror jeg!:sove:

ZitCom sa for siden:

Det blir knall, men tror jeg får blikk om jeg dukker opp i kjole på julebordet!
Får kjøpe meg en ny bukse og en fin skjorte jeg :D

Stixen min viste forresten MØRK LILLA i dag, sånt er deilig :)

Må få bakt meg noen brød og litt sånt.. Sliter med frokost!
Noen tips til oppskrifter scartz?

Billett mrk. Gutt trenger hjelp med brødbaks :D

K`s choice sa for siden:

Hehe glemmer at det er en del gutter her også jeg :o
Men - vil du ha ekstra oppmerksomhet på julebordet vet du hva du skal gjøre ;)

scartz sa for siden:

Yess! Mesteparten av oppskriftene har jeg funnet her inne. Men her kommer de!

RUNDSTYKKER ( ca 8 stk - 14,7 karbs totalt)

50 gram mandler (jeg brukte istedet linfrø)
50 gram sesamfrø (valgfritt om du vil knuse frøene, det gjorde ikke jeg..)
5 ss creme fraiche
150 gram cottage cheese
3 ss kruskakli
5 ss olivenolje (evt annen olje..)
4 egg
1 ss bakepulver
9 ss soyamel (+++ deigen skal bli fast/seig)

*husk å mose cottage cheese'n slik at det ikke blir klumper i deigen!

• Bruk skjei for å forme rundstykkene.
    *175 grader i 20 min i ovnen :)

BRØD (38 karbs per brød)

5 egg
0,5 dl olje
1-2 ts seltin
2 dl seterrømme
2 dl vann
1 ss bakepulver
100 gram kruskakli
100 gram sesamfrø
100 gram linfrø (valgfritt å knuse frøene, det gjorde ikke jeg..)
50 gram valnøtter (her valgte jeg linfrø istedet..)
175 gram soyaprotein/soyamel

*stekes på 175 grader i midten av ovnen i 50 min.
*Tips! Pokker så stress å få brødet ut av formen. Anbefaler at den smøres først evt har bakepapir i. (brødet må være avkjølt når det skal tas ut)

Begge oppskriftene syntes jeg var gode, MEN det slår selvfølgelig ikke vanlig brød/rundstykker.. Men er veldig gode hvis du rister det i brødrister, og hiver på tykt lag med favorittpålegget ditt! :D (jeg prøver å spise meg mett på pålegget, ikke brødet/runstykkene, om dere tok den ;P )

wirow_84 sa for siden:

Hei! Hiver meg på her jeg og - klar for å gjøre noe med vekta nå, hatt det litt for slapt i sommerferien!!!!:( Nå er jeg så motivert- 12 kg ned før julaften? mon tro jeg kan klare det? Ønsker meg det i julegave av meg selv.
Vekta sto på 87.4 i morges....
Sist jeg gikk ned i vekt på lavkarbo ammet jeg fremdeles, men nå er lilletulla ferdig med den slags, så da kan jeg bare kjøre på faktisk!
Tror jeg må bake et brød som er greit, er i grunn det greieste å ha med brød på jobb, noe som ikke tar så lang tid å gjøre klart om morgenen!!!
Er så gira på bli både lettere, og komme inn i normale bukser uten at det strammer både her og der....
Gleder meg til å begynne igjen! :D

susasa_s sa for siden:

I dag laget jeg ziggy lapper for første gang..smakte veldig godt egentlig, men hadde forestilt meg litt mindre eggsmak..hvilke pålegg bruker dere på disse lappene?? føler kanskje skinke eller spekeskine er tingen sinden eggsmaken er så dominerende??

Tone-G sa for siden:

Jeg blir med! :heia:

Fungirl sa for siden:

Vil bare advare dere som har baket brød for første gang at man kan dessverre legge på seg. Eg gjorde det første gang eg lagdr brød for da spiste eg nok altfor masse :)
Skal krysse fingrene for at dere tåler det :)

ZitCom sa for siden:

Takk scartz :D

Får prøve å få gjort dette på søndag, nå ere sent jobbing i morra, og jobbing på lørdag, så tiden er knapp!

Føler meg egentlig ikke så veldig sulten om dagen heller, greit i grunn :)

K`s choice: Jo såklart det er en mulighet, men tror jeg kommer til å slite med fylleangst og mobbing dagen etter da :p

Titti sa for siden:

HenriettKK sa for siden:

Jeg begynte på mandag. Har uheldigvis ikke vekt.

indi sa for siden:

Kjekt med nykommere:) Vi får dytte litt på hverandre, så er nok suksessen sikret!
Jeg fant ut hvor tungt det er å trene i ketose i dag... Hadde glemt det! Huff!!!
Håper det går bedre etterhvert, er liksom avhengig av det der spinningkicket! :)

genosha sa for siden:

Eg er med!!!
Etter å ha begynt så bra i august datt eg heilt av lasset. I det siste har eg vore mykje på reising med altfor mykje god mat men no er det slutt!
Målet mitt er 8 kilo før jul og ein ny fin julekjole! Håpar vi kan oppmuntre kvarandre.
Skal kjøpe batteri til vekta i dag, gruar meg...!
Lykke til alle sammen!!

MamaMariposa sa for siden:

Snikveide meg i dag morres... Er det seriøst mulig at jeg har gått ned 2,6 kg siden mandag? Jeg veide meg flere ganger:p:D:D:D

Andreaen sa for siden:

Jeg er også med. Målet mitt er 8.4 kilo frem til jul. Det er mycket mulig:)
Lykke til alle sammen:D

Kitt sa for siden:

Ned 1.4kg siste uke!:D
Målet mitt er 6.4kg ned til jul.
Første delmål, 4kg før 14 november!:rolleyes:

K`s choice sa for siden:

Veiedag: Veier nu 81, 9 kg, målet er å veie 70 kg. til jul.

Spist idag: Pannekake til frokost(egg, bakemix, fløte, rømme, cc, og sånt). Atkinsbar til lunsj, omelett med ei ketobrødskive og spekeskinke og paprika og ost til middag. Litt baconcrisp og en lavkarboøl til kvelds.

Håper på å være under 80 kg. neste fredag..

scartz sa for siden:

Hmm jeg har egentlig ikke noe mål til jul... Vet lissom ikke hvor mange kilo jeg kan forvente meg å ta av.

Dette er min 3. uke i ketolyse, gikk først ned 2,5 kg, så 0,5 kg, regner med at jeg går ned 0,5 kg denne uka også (vært god gang på ketostixene..).

Er 10 kg mye å forvente innen jul? :O kanskje 80 kg skal være målet mitt? :D

arkine sa for siden:

jaja såle det en solid sprekk igjen da ned to kilo ..og sikkert gått dem opp igjen i dag , gikk så fint i går kveld med biff , fløte kantarell løk og lovlige ting pluss litt ulovlig litt potet og martini og en del hvitvin

så kom dagen i dag ,,,en god frokost vanlig brød ,,, også sprakk jeg totalt en berlinerbolle en pistasj bolle ,og endelig lit små sjokolader ,og nå lurer jeg på om jeg skal lage noen vafler ,,,
føler meg teit dum ,,
men klarer ikke og stoppe når jeg først hiver innpå olovlige ting da er liksom dagen ødelagt alikevel
er vel flere som har den tankegangen

jaja er snart mandag begynner for fult igjen da antaglig

Wanda sa for siden:

Hei! Fant tilfeldig denne siden i går og har nettopp meldt meg inn. Jeg slenger meg med på å bli slank til jul. Har 14 dager igjen med kortisontabeletter og venter vel ikke nedgang i vekt før det.... Lite kjekke tabeletter som medfører måneansikt, vektøkning spesielt på magen, mye vann i kroppen og redusert forbrenning bl.a. Men starter for fult og håper på det beste. Lykke til alle sammen;)

K`s choice sa for siden:

Velkommen hit!

Bruk de neste 14 dagene til å sette deg inn i prinsippene samt trappe ned karbene anbefaler jeg.

Går selv på kjipe medisiner som spolerer for meg, men er i gang med å trappe ned og skal slutte snart tenker jeg. Men Ketolyse virker for meg til tross for disse :D

Lykke lykke til, vi hjelper hverandre framover!

indi sa for siden:

Alle de mandagene jeg har begynt! Er kanskje det som er verdens mest lettvinte feil... for da kan man jo bare kjøre på med tullemat helt til mandag, og når sprekken kommer på onsdag, så blir det jo lenge til neste mandag...
Ikke lurt!
Denne gangen startet jeg rett på en tirsdag, etter hotellfrokost med masse godt... og nå skal jeg holde ut! :)
Lykke til til ALLE:)

susasa_s sa for siden:

Ser at mange spiser ketosebrød.. går det ann å få kjøpt, eller må man bake det selv?

arkine sa for siden:

lureste er vel og bake selv ,
jeg kjøpte et brød gjennom lavkarbopikene ,,,,ikke det beste jeg har smakt,,,, til en pris av 45 kr ,for et lite brød,,,, ,,bedre de enn baker selv
er mange oppskrifter her inne

LilleM0r sa for siden:

Hei alle sammen,

Jeg er ny her og på ketolysekuren - og fikk lyst til å være med her:)
Etter to uker i ketose føler jeg behov for et kontaktnett og oppdaget dtte forumet. Fint! Jeg har allerede lest og lært mye.
To uker med mye fet og uvanlig mat for meg - men det er jo godt! Kjenner at jeg har savnet smaken av føletsauser og lignende forbudt matvarer;)
Savner å kunne løpe en skikkelig intervall - for det klarer jeg ikke lengre.... skal ned 15 kilo totalt - kjenner at jeg har tatt av meg noe(tipper 2 fordi jeg har ikke vekt hjemme, og fordi jeg vegrer meg mot å anskaffe meg en, er nok redd for resultatet), og formen er fin nå. Slet litt første uken.
Hvor mye kan en forvente å gå ned pr. uke?

K`s choice sa for siden:

Velkommen hit!

Man kan vel gå ned alt fra 0,5 kg til 3-4 hg første uken tipper jeg.. Noen som vet? ;)

Min daglige oppdatering: Frokost - ketolysepizza. Middag - fårikål.
Og så lurer jeg på om jeg skal lage meg litt grøt til kvelds, men leter etter en god oppskrift.

ZitCom sa for siden:

Jaja, stakk innom vekta for morroskyld i dag... Jaggu var det 4 kg mindre enn forrige søndag! Sånn ca hvertfall, har ikke digital vekt, men uansett :D

K`s choice sa for siden:

Rettelse - 3-4 KG altså! :rolleyes:

scartz sa for siden:

Jeg gikk ned 2,5 kg første uka, nå 0,5 kg per uke. Men jeg mener det varierer veldig hos mange. Men det er sunnest for kroppen å gå ned 0,5-1 kg per uke, for da blir ikke muskelmassen forbrent opp! Pluss, går man for raskt ned i vekt kan huden ha problemer med å henge med :O

indi sa for siden:

2,7 på min første uke, jeg er egentlig fornøyd i dag jeg:) Nå er det bare tre feriekilo igjen... pluss de neste 10 sånn omtrent!
Jul, here I come:)

Narnia sa for siden:

Siden Kitt annonserte i septembertråden at det allerede var en tråd for oktober, så joiner jeg her!

Kommer til å ha en liten planlagt sprekk i morgen, da skal vi feire guttene mine. De blir ett år!
Får litt familie på besøk, og gjør det litt lettvint denne dagen. Synes det er så mye stress med slike ting fra før at jeg ikke orker å tenke på ketolysevennlig mat i tillegg. Med unntak av kakene da, jeg skal bake Gerds ostekake. Det er den eneste ostekaka jeg har laget faktisk!

Gikk ned 2,5 kg i september, og det er jeg forsåvidt fornøyd med.
Må jobbe med å få inn en halvtimes gåtur hver dag. Dørstokkmila er så høy!

Trudeh sa for siden:

Jeg er med, men det blir ikke før neste fredag. Er helt ny og venter pakken i posten like før helgen:-)

Trudeh sa for siden:

Jeg skjønner ikke helt....skrev et langt innlegg men det forsvant da jeg måtte logge inn på nytt. Er det tidsintervall her inne? Jeg sitter nemmlig å leser masse.....litt inaktiv...kanskje derfor?

Trudeh sa for siden:

Neida, nå funker det ser jeg. Ville bare si at jeg venter "pakken" med bok etc. like før helgen, så jeg bruker en del tid på å lese meg opp, samt trappe ned på karbohydratene. Jeg har fått inntrykk av at det er lurt. Jeg kommer ikke til å veie meg i starten...måler med målebånd takk!
Antar jeg har rundt 20 kg å kvitte meg med....., så jeg trenger litt hjelp til å sette meg delmål.Det blir så vanskelig da jeg ikke har tenkt å ha fokus på kg, men velvære og cm. Burde kanskje finne noen klær jeg har vokst ut av....bruke de som dokumentasjon på ønsket effekt.
Noen som har tips? Som gjør det på denne måten?

Antoinette6 sa for siden:

Åh, jeg gleder meg til ukene fremover. Nå SKAL jeg ned, koste hva det koste vil :)

LilleM0r sa for siden:

Har jobbet helt til nå - og er utslitt.... i hodet - men må innom her å lese litt før jeg legger meg. Må opp tidlig i morgen for kjøre mange mil..

Lager meg frokost som jeg spiser i bilen og drikker kaffe. Egg og bacon i en luncboks, egentlig ganske koselig:)

Og så kjenner jeg for første gang at jeg har gått ned!! Rundt midjen - måtte måle og jeg har mistet 7 cm på 2 uker -og er fornøyd:D
Livet er hærlig dere - i ketose.

Natta:sove:

genosha sa for siden:

aaargggggH!

Har spist ketogent sidan fredag, har utslag på stix men har gått opp 2,5 kilo???? Kan det være at påleggsmat og sånt er litt salt?
Blir jo heilt ifra meg her...

Antoinette6 sa for siden:

jære genosha. Jeg VET hvordan du har det ! Men vet du? Jeg kuttet ut kaffe og gikk ned til 10 g karbohydrater pr. dag fordi vekta gikk opp, og VIPS: 600 g NED fra igår morges til i dag.... :) :) :)

genosha sa for siden:

oisann! Men går det an å leve uten kaffe?
Ok, skal prøve å kutte ned til 10 karber - takk for tipset :) Føler meg oppblåst og fæl no.

Trudeh sa for siden:

Jeg er helt ny og ikke helt igang enda, men er det riktig det dere sier at kaffe innholder masse karb?

Jeg drikker ikke mengder, men 2-4 kopper i løpet av arb. dagen blir det.
leter i matvaretabeller

Anitra sa for siden:

Her vil jeg også gjerne være med. Jeg startet mandag, og er allerede i ketose. Stix og tabeletter er kjøpt inn, så her er det bare å stå på!

solsikke sa for siden:

Jeg kan komme med et lite tips som kan virke litt absurd, men som jeg tyr til når jeg er litt lei, og har en dårlig dag..
Ta bilde av dere selv før dere starter, og ha det til skrekk og advarsel....
Det kommer dager innimellom som en føler seg ille til mote, og ikke syns en har gjort det så bra....da skal jeg love dere at før-bildene kommer godt med....
På meg så viser vertfall 14kg stor forskjell...
Tenker også at slik skal jeg ALDRI bli igjen....

Tiram sa for siden:

Det har jeg gjordt. Lagret på pc'en som skammens bilder..
Jegt har enda ikke slitt med motivasjonen, for jeg ser på de bildene hver fredag jeg. Nok motivasjon for 1 uke.

Anitra sa for siden:

Jeg har bilde jeg også, ikke mye pent å se på nei...

Pentax sa for siden:

Hm, tror jeg må ta bilder jeg og, har printer så jeg kan printe ut i små format og ha med overalt.... Skal ikke ned så mye, men jeg vet at lavkarbo er bra for flere ting enn vekta (eksem, leddplager), så alt taler FOR lavkarbo. Det gikk kjempefint i 2 uker, så hadde jeg noen tunge dager hvor alt skar seg. Idag har jeg gumlet sjokolade, og finner liksom ikke noe som motiverer meg......

fjanni sa for siden:

Ja, da kommer jeg inn i oktobertråden fordi september er jo over. ;p

Første veiedag for meg blir fredag 3. oktober og håper jeg har gått ned fra forrige uke, men er ikke helt sikker på det. :lol:

achillea sa for siden:

Slenger meg på denne tråden.

Har gått ned 23 kg med VG's vektklubb, men har de siste 5 månedene vært på et platå. Bestemte meg for å gå litt mer drastisk til verks og prøver nå ketolysekuren. Begynte på mandag, har allerede godt utslag på ketolysestixen, samtidig som jeg har spist masse god mat de siste dagene.
Har ikke veiet noe av maten enda, men prøver meg litt frem for å se om jeg klarer meg uten. Håpet er å ta av minst 7 kg ut året og helst 10.

Startet på 87.1kg på mandag og har gått ned 1 kg allerede. Blir spennendes å se hvordan totalen blir for uken.

scartz sa for siden:

aaah pokker. islattèn min ødela forbrenninga mi.... d'oh... jaja, får håpe at jeg klarer å få forbrenninga tilbake imorgen. Kan ikke være sååååå mange karbs i lattè? er jo hovedsaklig h-melk og fløte (pluss sirup :/ )

tonetrollet sa for siden:

Uansett hva jeg gjør, så rekker jeg ikke å bli slank til jul... Men jeg henger i stroppen og mye slankere, det skal jeg bli til jul! Og så heier jeg på dere alle sammen!

Trudeh sa for siden:

Takk for tipset ang. å ta bilde. Jeg har da noen skrekkbilder på pcn fra sommerferien:p
Jeg har tidligere hatt en periode hvor jeg gikk ned 14 kg, og det er merkes veldig godt på bilder.

Jeg lurer på en ting...har kjøpt bok og tabletter utenom ketolyse.no , så jeg lurer på om disse sticksene er å få kjøpt på apoteket?
Jeg har en sønn som har Dia type 1 som bruker noe som heter Diabur Ketostics. De brukes for å sjekke om han har glukagon og ketoner i urinen. De er vel neppe egnet for samme formål. Jeg kan litt for lite om dette enda til at jeg skjønner hva disse sticksene indikerer.(Ketose eller ikke....men hva er det som gir utslag?

Hva er forskjellen?
Mulig det blir feil å spørre om i denne tråden, men jeg tar sjansen likevel.

Jeg har pakket og er klar for en langweekend i Milano med 5 venniner, så jeg er som sagt i full gang på tirsdag neste uke....da kommer jeg knallsterkt:)DETTE gleder jeg meg til å starte på nå, har blitt utrolig inspirert av å lese om alle de flinke folka her inne.Virkelig til å ta av seg hatten av.

God ketose-helg folken! Keep ip the good work;)

nattfrue sa for siden:

Du kan bruke de sticksene sønnen din bruker. Forhåpentlig får du ikke utslag på glukagon :p Bare se på den delen av sticksen som skal skifte farge fra hvit til rosa eller lilla. det som måles, er om du har ketoner i urinen. Når du kommer i ketose og går over til fettforbrenning, omdanner kroppen fett til ketoner som den bruker som brennstoff i stedet for karbohydrater. Noe av dette skilles ut gjennom pusten (derfor får man ofte dårlig ånde) og urinen. Har du utslag på sticksen (fargen spiller ingen rolle, er utslaget mørkt, kan det bety at du drikker for lite vann, bare), betyr det at kroppen din "går på" fett, og du er i ketose :)

Når diabetikere sjekker med disse sticksene, og får utslag for ketoner i urinen, kan det bety at de er i ferd med å få ketoacidose, en tilstand hvor kroppen ikke har (nok) insulin og derfor forbrenner fett, samtidig som blodet har for mye syre og blir surere enn det skal være. Det er alvorlig og må behandles. Når en du får utslag, betyr det ikke det samme - du er i stedet i såkalt kostholdsindusert godartet ketose, som ikke er farlig for kroppen i det hele tatt :)

Trudeh sa for siden:

Takk nattfrue:-)
Da skjønte jeg litt mer av sammenhengen.Så flott at jeg kan bruke de da.....har jo flust i skapet. Ble litt redd i det jeg oppdaga at jeg faktisk skulle ha ketoner i urinen, noe som er en svært alvorlig tilstand for sønnen min og hans diabetes iallefall.(har haldigvis ikke opplevd det da) Men jeg husker at jeg i starten brukte de og sjekket ang. syreforgiftning og ketoner støtt og stadig:o:o De gangene jeg bruker de nå er om han er syk....har feber el. Da trenger han mer insulin, men klarer nødvendigvis ikke spise nok mat så da følger jeg litt med.

Ser at du går for ketolyse uten måling og veiing....mener du da maten eller deg selv?

nattfrue sa for siden:

Begge deler - men mest meg selv :) Jeg veier mat en sjelden gang imellom for å ha sånn noenlunde peiling på hvor mye grønnsaker jeg spiser, for eksempel (for å regne ut karboinnholdet). Men veier ikke meg selv, prøver å holde fokus på å føle meg bra og bli sunnere. Skal ned massevis, men tror jeg ville blitt altfor opphengt i kilo og gram hvis jeg hadde veid meg, så åt skogen med dét. Buksene taler sitt tydelige språk uansett :)

Kitt sa for siden:

Mye slankere er veldig bra det også!:heia:

fjanni sa for siden:

hehehehe.. ehm. sirup er jo bare sukker, og h-melk er det mye i. bestill uten sirup og med soyamelk. smaker utrolig godt og du føkker ikke opp noe.

Trudeh sa for siden:

Jeg dropper og veiing av meg selv....tror forventningene og fokuset på kg kan demotivere meg....det vil jo være perioder hvor en kommer til å stå stille eller nødvendigvis ikke går ned i kg. Har du drevet på lenge med keto?
Jeg har prøvd meg litt fram i noen dager, men regner meg ikke som i gang før jeg har fått og lest boka.Jeg er derfor veldig usikker på hvor mye karber jeg får i meg.Har følt meg utrolig rar denne uka....litt tung i kroppen,litt tung i hodet og veeeeldig mett hele tiden.Utrolig nok har jeg MER energi enn jeg ellers er vant med. Rart, for tidligere har spist mye, mye mer mat medmasse karboinnhold og likevel følt meg litt fysen på ting.Dette er en rar følelse, men GOD.
Jeg tror nok jeg blir en god "Ketonist"

nattfrue sa for siden:

Jeg har holdt på i 3 måneder, og knapt vært sulten så langt :)

Hvis du holder deg til rent kjøtt/fisk/fugl og spiser grønnsaker som vokser over jorda, men ikke for mye løk og paprika, for eksempel (det kan spises, men i litt moderate mengder) , tviler jeg på at du får i deg for mye karbohydrater. Spiser man etter reglene, er det vanskelig å få til, egentlig. Og den rare følelsen i kroppen går over :) Deilig med økt energi - og ikke minst jevn energi. En kjempefordel med lavkarbokosthold :) Enig med deg - du blir nok en god ketonist!

KetoKay sa for siden:

Slenger meg på, bra motivasjonstråd dette.

Jeg startet for alvor den 22.september. Da veide jeg 131. I dag står vekta på 127,7, altså ca fire kg på snaue ti dager. Jeg syns dette er topp jeg. Keep it up, folkens!

genosha sa for siden:

Heisann alle sammen!
Håper alle på oktobertråden har det bra!
Lurte på ein ting, eg hadde ein 2, 5 kilos oppgang på tre dager etter begynte ketose kur og spurte legen min om dette i forbindelse med eit anna ærend, viste seg at eg var full i vatn og er no satt på vanndrivende i 30 dager - hjelpe meg, dei fyrste to timane sprang eg på do og ikkje mindre enn 3 (!) kilo vatn rann utav meg. Lurer på om dette har noko å sei for ketosestixen Vil det gi feil utslag?

Kitt sa for siden:

Vanndrivende skal tas om morgenen, ketostiksen testes om kvelden.
Burde derfor ikke ha noe å si. Bruker vanndrivende 1-2 ganger pr uke selv og har fint utslag om kvelden uansett, dog noe lysere de dagene jeg tar pillene.
Utslag er utsalg!:)

genosha sa for siden:

Det er jo sant :)
Tusen takk for svar, rekner med eg får utslag i kveld!

Anitra sa for siden:

Da har jeg endret tickeren min. Jeg startet jo på 102 kg sist, så alt er motivasjon for meg!! Snikveide meg i dag til morgenen, og det er 2 kg ned siden mandag!! Nå begynner jeg å komme over det verste, og formen er stigende!!

Kitt sa for siden:

Så bra!:heia:

scartz sa for siden:

Jeg tror ikke jeg forklarte meg bra nok:P Jojojo, seff vet jeg det er mye karbs i latte, men ikke sååååå mye at det skulle ødelegge hele forbrenninga! jeg vet at der er 3 dl h-melk og 1 dl fløte.. så er det en shot (4 cl?) sirup. Sirupen vet jeg ikke er bra i det hele tatt :P Men, såååå godt :D

Jeg drakk en latte for 2 uker siden, og da ødela den ikke forbrenninga mi! Så dette var jo nedtur...

Men soyamelk ja, de selger det på den kaffesjappa! Men er det godt? :S Og uten sirupen mister jo latten hele smaken lissom...

tertit sa for siden:

Etter å ha gått ned 20 kg på "lavkarbo og fettkur" på ett år til mars 2007, valgt jeg nå den 22.09.08 å begynne på'n igjen! Det var da 100 dager igjen av 2008, så en bra dag å starte på. Har lært noe denne tiden! -light produkter, altså kunstig søtstoff fører til insulinutskillelse selvom produktet i seg selv ikke har kalorier! Så da er det vanskelig å komme i ketose, som jo er et tegn på at man fordøyer fettet sitt som jo over lang tid er lagret og lagret!
Så nå har jeg ikke "falt i fellen" og brukt kunstig søtstoff! Etter 3 dager var jeg i ketose. 3,7 kg ned og cm'erne minsker, og jeg er lykkelig!
Vil altså gjerne dele denne erkjennelsen med dere! Kunstig søtstoff, sikkert alle typer, fører til at man lagrer fett, og dermed ikke bruker av det man allerede har lagret!

Kitt sa for siden:

Signerer!

Anitra sa for siden:

Jeg klarte også fint å komme i ketose, til tross for pepsi max. Det er favoritt brusen min!

tertit sa for siden:

Jeg har ingen problemer med å komme i ketose til tross for at jeg får i meg kunstig søtningsstoff omtrent hver dag.[/quote]

Så flott for deg! Men det var det som gjorde at jeg lenge ikke kom i ketose.:( Drakk noe med søtstoff hver morgen.... Jeg tror kanskje også det er forskjell på søtstoffene. Nå tester jeg Stevia.:)

LilleM0r sa for siden:

I boka til Torkil så står det at man skal bli varm i kroppen og at dette er et tegn på at man tar av - har også sett i forumet at en del andre har det sånn. Jeg FRYSER mye - betyr det at jeg ikke tar av?
Jeg er i keotse og har vært det hele tiden siden jeg startet, har ikke jukset en eneste gang.

K`s choice sa for siden:

Veiedag! Huffameg, bare 0,4 kg ned :(
Feil jeg VET jeg har gjort: Ikke tatt alle tablettene, spist litt på kanten-mat(pastasaus, panert fisk), ikke trimmet, og kanskje spist for mye fett.
Så det er vel ikke så rart.. Men jeg har vært i ketose hele tiden.
Denne uka blir strengere!
Noen som vet om te er negativt forresten? Frukt-te altså?

K`s choice sa for siden:

Må føye til at det har blitt noen Atkinsbarer og to poser baconsvor :o
Og en god del pastiller og tyggis.

Såå-- Det er vel egentlig et under at jeg i det hele tatt har gått ned :rolleyes:

Anitra sa for siden:

Veiedag for meg. Jeg blir å ha fredager fast fremover. Startet på mandag på 91.9 kg og idag viste den 89.6 kg, så det er 2,3 kg ned.

fjanni sa for siden:

Ja.. her er det samme vekt som siste veiedag i September. Altså 72.8 kg. Greit nok. Vi satser på en bedre uke nå.

:heia: til dere alle!

Flisa sa for siden:

Jadda........ ukene går så fort at jeg helt glemmer å veie og måle.
I dag hadde jeg litt tid om morgenen, og fikk både veid og målt. Den siste uken har jeg gått ned 1,5kg. Nå er nåla endelig under 60 og jeg veier 58,5kg.... Jippi..... der kom etterlengtet motivasjon for meg til å fortsette!!! Legger det inn her også jeg!!
liv: 82
hofte: 96
under bryst: 81
mage: 90

God helg:-)

magdalena sa for siden:

85.7 - 86.1 - 85.0 -84.5 -83.6

Dagens vekt i rødt:D Er godt fornøyd. 12 cm borte fra liv,hofte og lår også.Mest fra lårene,de har skrumpet inn med 3 cm hver.
Måtte jo komme etter på denne tråden,alle forsvant jo fra september.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.