< Tilbake til oversikten

Black Sunday

#1

quebec sa for siden:

Det er navnet på kaken min som jeg lagde i går-seeeent i går vel og merke:)
[color=orange][/color]
Jeg fant den i en eller annen annonseavis, men har gjort den om til min egen, det må vel være lov? Byttet ut littegranne, og siden den ble bakt på en søndag, voila I give YOU BLACK SUNDAY :)
[color=orange][/color]
I såfall, denne kaka lover å være mørk, kraftig, fuktig og så god at du mest sannsynlig ikke vil klarer å stoppe etter kun ett stykke.
[color=orange][/color]
Hemmeligheten ligger i mye kokesjokolade og kaffe, og dessuten ikke noe mel av noe slag.:)

Ingredienser:
250 gram smør
250 gram kokesjokolade(selvsagt av den lovlige sukkerfrie og karbfrie)
1 dl sterk kaffe
2 dl natrenea eller splenda
4 egg

Smelt smør og kokesjokolade sammen med kaffe i en kjele på svak varme. Rør blandingen jevn. Ta kjelen av platen. Bland i sukker og sammenpiskede egg med en stålvisp. Hell deigen i en liten , rund form(20 cm) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175 grader i 1 time.
Avkjøle kaken i formen, og gjerne i kjøleskapet til dagen etter. løsne kaken fra formen ved å skjære rundt kanten på kaken med en skarp kviv ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sett kaken på et passende fat og nyt den!
[color=darkolivegreen][/color]
Er det ønskelige så kan man og legge et lag med sjokoladekrem på toppen, litt tynt lag av smeltet kokesjokolade og smør.
Noen liker også å ha litt vaniljeessens i røra og det går fint an :)


#2

quebec sa for siden:

naaaam, den var knallgoe:)
[color=#556b2f][/color]
fnis, sjokolade til frokost gitt :)


#3

Distrea sa for siden:

Jeg er i en fase nå... hvor jeg bør ligge langt unna dine tråder :p

:sikle: :o


#4

Mosepjusk sa for siden:

Hmm, redd det blir bakedag i morra gitt...


#5

Lava sa for siden:

Takk for den, du fristerinne :lol:


#6

Areola sa for siden:

Å, HJelp:eek:
løpebort


#7

Distrea sa for siden:

ååå,,, ? hvor da?... butikken?... var du tom for egg?? :p

hihihi


#8

Photobscura sa for siden:

Fader! Det er bare sååå kjipt å ha bursdag rett rundt hjørnet altså :mad: :o


#9

Areola sa for siden:

Bort fra tråden :o

Dette skal liksom være min "naturlig mat-uke" - og da kan jeg ikke se på sånne tråder :p

Men Quebec - tråden er definitivt lagret :)


#10

quebec sa for siden:

Tjihi, humrer her jeg sitter og leser innleggene deres:D
[color=#ff8c00][/color]
"nå får dere igjen for alle de lekre rettene dere har ledet meg inn i"
[color=#ff8c00][/color]
men seriøst, den kaka må prøves, er du sjokoholiker som meg, så er dette kaka som er strake veien til himmelen :D
[color=#ff8c00][/color]
[color=#ff8c00][/color]
stor klem


#11

Mosepjusk sa for siden:

Måtte innom tråden igjen for å sjekke at jeg har alle ingredienser, for denne kaka skal bakes i kveld! Gleder meg!


#12

Photobscura sa for siden:

Hvor stor blir den? Har en springform som jeg tror er 18 cm i diameter.
Jeg hadde tenkt å lage ostekake til bursdagen min, men lurer på om denne vinner, altså! Og én kake holder!!


#13

Mosepjusk sa for siden:

Til de som enda ikke har bakt denne kaka: HVA VENTER DU PÅ? :D

Kaka er alldeles nydelig! Jeg bakte den i form på 23 cm.
Smakte litt i går mens den var varm, mmmmm!
Men i dag tidlig etter å ha stått i kjøleskapet natta over; OH - MY - GOD!

Gleder meg til klokka blir 16:00 og jeg kan dra hjem til kaka mi i kjøleskapet, hehe!

Jeg fikk 34 karber i hele kaka.


#14

Hannehk sa for siden:

Oh my God! høres utrolig farlig god ut den der! Tror jeg må prøve selv om jeg egentlig ikke burde. OK lager den neste uke i matklubb :D


#15

Mosepjusk sa for siden:

Ikke vanskelig å overtale, hehe!
Når jeg tok den ut av ovnen var den litt sånn deigete i bunn, hvis du skjønner.
Nesten litt sjokoladepudding-konsistens, men smaken var herlig asså!
Så gjør som det står i oppskrifta; bak den helst dagen/kvelden i forveien og ha den stående i kjøleskapet... hvis du klarer :D

Tusen takk for en fantastisk oppskrift, quebec!


#16

quebec sa for siden:

åh, så godt å høre at den falt i smak :)
Endelig kunne jeg også bidra noe på den store fristelsens sti :)

Jeg skal nemlig bake den til min mors 60 års dag og jeg skal ikke si et ord om at den er lavkarbo :)

ja, jeg og synes at den ble best dagen derpå, men selvsagt svært vanskelig å la være å prøvesmake :)


#17

Distrea sa for siden:

Jeggu fikk jeg denne servert på ett sølvfat i dag.. (noe lignende hverfall)
,,, og jeg sier bare.... ååååhhhhh.... :sikle: Resten av kaka blir ikke gammel ;)

Første kaka jeg har vært helt fornøyd med (annet enn cookies'ene)
Kanskje for at den er helt uten melerstatninger :ja:

Mmmmmmm koser seg


#18

Mosepjusk sa for siden:

Forresten; Sølvfatet tåler både oppvaskmaskin og micro... hvis ikke du har tømt og hivd det allerede ;)
Men lokket til sølvfatet (ehh...) tåler ikke micro...


#19

Distrea sa for siden:

I know.. har slike kjekke sølvfat selv :D


#20

nordlandsjenta sa for siden:

kaka hørtes sinnsyk god ut, så tror jeg må prøve å lage den...
MÆN, (nu kjæm æ me aillj vette på enn gång:p)

koffer må man bruke stålvisp???
å ska man avkjøl litt den der smør-kaffe-sjokoladeblandinga, før man har i eggan? å laga du eggedosis???


#21

luringen sa for siden:

ligner på fedons franske fristelse..? namme den iallefall, så da må denne og prøves..


#22

Photobscura sa for siden:

TYDELIGVIS!!! F***!!!!! Jeg har nettopp ødelagt sjokkis for hundre spenn, det deler seg nemlig! Viktig å ikke ha idiotfilter på oppskrifter, altså! Jeg har vel bakt kake fem ganger i hele mitt liv, og nå er jeg så frustrert at jeg nesten kan bite av meg arma, for hele driten har skilt seg, og det ser ikke ut til at den kan blande seg sammen heller! :mad:


#23

Photobscura sa for siden:

Og nå skjedde det igjen? :eek:??? FØR jeg hadde i egga, nå er jeg helt på gråten her, 200 spenn har gått til kaka så langt... Må jo nesten bare prøve å steke den likevel... Åh, jeg hater å bake kake :hylgrine:


#24

nordlandsjenta sa for siden:

uffda... men, godt d ikke bare er jeg som ikke skjønner alt på kakebakinga... er laaaaangt ifra noen kakebaker selv...
hehehe, må le litt også da, ikke ondt ment... dyr kake... hoff...:p:p


#25

nattfrue sa for siden:

Sjokolade kan oppføre seg ufint hvis den smeltes på for høy temperatur, og egg koagulerer og blir til "eggerøre" hvis du blander dem med for varme ting... Jeg bakte kaka i dag, og gjorde følgende: Hadde varm kaffe i kjelen først, tok den til side, hadde i smør og sjokolade. Rørte rundt til det hadde smeltet så mye som det kunne ved hjelp av varmen fra kaffen, før jeg satte kjelen tilbake på plata på lav temperatur og rørte konstant til alt var smeltet og godt sammenblandet. Hvis du vil være heeelt sikker på å ikke få problemer, kan du smelte alt sammen i vannbad i stedet (bolle oppå en kjele med litt kokende vann i - bollen skal ikke berøre vannet). det burde hjelpe :)


#26

Distrea sa for siden:

Den inføringen der trengte jeg! TAKK TAKK :)


#27

Photobscura sa for siden:

... Sorry at jeg raste litt fra meg :p, det som var komisk vet dere, var at da jeg satte i gang med forsøk nr to, så kommer min kjære og sier at det der skjer nå og da når de baker brownies på jobb, det er bare å avkjøle det godt og så røre i de hvispede (og helst romtempererte) eggene fort i røra, så blir det helt fint! Mannen hadde rett, jeg burde jo ha spurt han først, hehe. Så det kan hende jeg kasta sjokkis for rett under hundrelappen uten av det var nødvendig.
Nå vet jeg i alle fall hva jeg kan gjøre i nødstilfelle, og hva jeg kansje BØR gjøre i utgangspunktet. Kaka lukter nydelig, og røren var helt herlig! Skal smøre på sjokoladelokk, og hakke nøtter og strø over i morgen :sikle:!


#28

quebec sa for siden:

uff så dumt at det ble slik da.
men....jeg vet ikke hvordan jeg ellers kan forklare oppskriften. annet ennå være forsiktig med varmen.

:)


#29

quebec sa for siden:

Nå har jeg bakt kaka enda en gang. Bakte den igår, lot den stå i kjøleskapet over natten, idag har jeg laget sjokoladekrem, nyyyydelig, for jeg slikket på skjeen :)
strødde litt hakket sukkerfri og lavkarbosjokolade på toppen.
Tilogmed min mor sa mmmmmmmmmmm:)
[color=#a0522d][/color]
gjett om jeg gler meg:)


#30

smilefjes sa for siden:

Da står denne i ovnen - og det var såvidt den kom seg dit, for røra var ekstremt god...

Photo - jeg brukte ikke maltitolsjokolade, men heller 86% med sukker jeg. Tok oppi 200 gram av den isteden, det blir 38 g karb på hele kaka - det er greit nok. Så slapp jeg stresset med kranglete sjokolade. Men neste gang tror jeg at jeg skal teste å lage denne med kakao og noe greier istedenfor hele sjokoladen, så får jeg karbene enda mer ned. Jeg tåler ikke sukkeralkoholer noe særlig, så jeg får ikke spist så mye med maltitol i. Når jeg tenker på det så er jo mørk sjokolade bare kakao, fett og litt søtt sånn ca, så det burde jo la seg kreere ett eller annet selv...

Skal ha på sjokoladekremen også. Og spise den med pisket kremfløte og to jorbær til. Stønn... Glede seg...


#31

Lava sa for siden:

Kan man bruke pulver sukker (splenda) eller må det være flytende sukker?
Tror jeg bare trenger kjøpe flere egg, (må jo ha til frokost)
så kan jeg lage kake :D


#32

Distrea sa for siden:

:lol:


#33

Photobscura sa for siden:

Åh, ja, nei, jeg brukte ikke maltitolsjokolade, jeg får skikkelig trøbbel av det, heller rårørssukker enn maltitol! Kjøpte økologisk sjokolade på helsekost, men måtte jo gå og kjøpe ny. Heldigvis har vi Deli de Luca rett over gata, og de har Black & Greens. Smelta noe over og strødde over hakkede hasselnøtter! Jeg tror den blir sjukt god!


#34

majama sa for siden:

Nam:) Denne skal prøves, men får vente til neste helg for jeg har Gerds ostekake i kjøleskapet nå. Bra dere har lagt inn erfaringene deres med lagingen, for jeg er ikke spesielt flink på kjøkkenet:o


#35

smilefjes sa for siden:

Da er kaka testet!

Den var god! :sikle:

Jeg erstattet splendaen med sukrin, men neste gang skal jeg lage eggedosis eller noe sånt med sukrinen og ikke bare røre den inn i kakerøra, for konsistensen ble litt sånn knasete av at man kjente litt av sukker-kornene. Men det var ikke noe problem da - smaken var konge den!

På toppen smeltet jeg 86% sjokolade, en halv plate, sammen med en klatt meierismør og rørte oppi en skvett kremfløte. Helte miksen over kaka, strødde på hakket valnøtt, og satte den i kjøreskapet.

Så spiste jeg kake i dag med krem ved siden av.

Nå er jeg mett nå... Og så godt som det var! :lol:


#36

Lava sa for siden:

Da er kaken testet her også! Sitter og spiser NU,
og kaken var god den, kanskje man kan ha i litt nøtter
neste gang?
Den var høy og fin da jeg tok den ut av ovnen igår,
og sank raskt sammen :lol:
Men smaken var flott!


#37

Distrea sa for siden:

det tror jeg er kjempe godt! kokossmak hadde ikke vært dumt det heller :sikle:


#38

Photobscura sa for siden:

Beste kaka jeg har spist!!!


#39

Vibeke-67 sa for siden:

wow - den skal prøves!


#40

quebec sa for siden:

fint dere liker den!

noen som vet om litt cocasa ? vil gjøre susen også?

eller da....må kanskje lage en helt ny oppskrift? Nytt navn?


#41

Areola sa for siden:

OKej, jeg har klart meg helt til nå, men thats it. Jeg har gjort stor-innkjøp av 86% sjokolade, og skal prøve meg i kveld. MEN; skal det lages eggedosis av eggene?
Og skal det virkelig være 2 dl splenda i ?
Er ikke det fryktelig mye?


#42

Areola sa for siden:

Nei, nå må noen svare synes jeg, så jeg får laget kake :sikle:


#43

Distrea sa for siden:

tror oppskrifta er rett jeg :ja: ellers ville sikkert noen sagt når de hadde bakt den at den var i søteste laget :ja:


#44

Areola sa for siden:

løper til kjøkkenet

:D


#45

Distrea sa for siden:

løper etter :p


#46

quebec sa for siden:

jeg brukte 2 dl natrena faktisk.
:)


#47

smilefjes sa for siden:

Du kan godt lage den litt mindre søt - den er nokså søt. Men smaker fantastisk slik også da :sikle:


#48

Areola sa for siden:

Skal lage den nå:)
Men eggene . eggedosis?


#49

ninanett sa for siden:

Hvilken kokesjokolade er det lavkarber/ketolyse folk kan bruke og hvor får vi tak i denne?:confused::confused::confused::confused:


#50

Photobscura sa for siden:

Jeg bare vispet dem litt luftige, ikke akkurat dosis. Kaka blir kompakt, så jeg tror ikke det har noe å si.

Jeg brukte 86% sjokolade med rårørssukker. Ikke at det er bedre enn vanlig sukker annet enn at det er økologisk og uraffinert, men jeg blir helt råtten av maltitol. Jeg fant en sjokolade som bare hadde 11 gr kh pr 100 gram, og da blir det ikke så mye i kaka totalt heller, dessuten orker man ikke å spise så voldsomt mye av den, en bit eller to er meget tilfredstillende!


#51

nøtta sa for siden:

en 86% med bare 11 khd, oj hvilken var det ??


#52

Photobscura sa for siden:

Café D'or tror jeg? Eller var det Black & Greens? Eller kanskje det var den fra Freia? Akkurat nå er hodet mitt så blautt av varmen at jeg ikke klarer å gjøre rede for hvem jeg er en gang :D


#53

xtra sa for siden:

Dette var en suveren kake. Lettvint å lage og veldig god. Takk for oppskriften!


#54

sirimor sa for siden:

Denne likte jeg, kjempegod var den. Lagde den nå i helgen, den store kakebake-dagen kan man si.
Fikk ånden så innmari over meg at jeg bakte både denne, Gerds ostekake, Nannahs eplekake og en modifisert utgave av svigemors beste (iflg. min forlovede) og alle ble kjempegode!


#55

Zahir sa for siden:

Hvor får du tak i sukkerfri kokesjokolade, og hva heter den? -har prøvd den lokale helsekosten, men der haddr dr kun lys sjokolade som var sukkerfri...


#56

luringen sa for siden:

min ble helt flat og soggy i midten...men god da!


#57

smilefjes sa for siden:

Da er denne testet - uten sjokolade.

Fant 100% kakao fra confecta på butikken og lagde kaka med den isteden. Brukte 25 g mindre kakao enn oppgitt og 25 g mer av smør. Den kom da ned på 28 g karbo på hele sulamitten - det var ikke verst. Og ble nyyyydelig!!!


#58

Nila sa for siden:

Da venter jeg bare på at ovnen skal bli klar sånn at jeg kan sette inn kaka:p Røra smakte jo fortreffelig, så dette lover bra:rolleyes:


#59

Mosepjusk sa for siden:

Nå baker jeg denne kaka... igjen! Den er super!
Skal ha den med på jobb i morra :)

Nila: Hvordan smakte kaka?


#60

quebec sa for siden:

den er faaaaarlig god :)


#61

Frodige former sa for siden:

Denne oppskriften SKAL jeg prøve! Men lurer på hvilken kokesjokolade du brukte? Og hvor får man tak i den. Jeg er ganske så fersk her inne så vet ikke hvor man kjøper de forskjellige varene. Takk!


#62

sirimor sa for siden:

Du kan bruke Anton Bergs sukkerfrie mørke sjokolade. De er på 45 gram, så ikke veldig store. Du finner den i den vanlige godishylla på Rema 1000. Koster kr. 8,50 pr. stk. tror jeg. Lykke til.


#63

Sissi sa for siden:

Nå vet jeg hva jeg skal lage!!! Hehe.. Prøvde meg på kjeks i går å kake i dag ingen var vellykket!!! :( Men nå tror jeg at jeg ar funnet kaken for meg.. Skal dra å handle inn til den i kveld så jeg kan kose meg i morgen!! Har halsbetenelse så da kan man vel kose seg litt ekstra?? Hehe...

Hilsen Meg

Lurte på om det er best å bruke anton berg sjokoladen eller kjøpe freia 86% sjokolade??


#64

Sissi sa for siden:

Nå står kaken i ovnen :D Gleder meg masse.. Kake røren smakte jo kjempe godt så da blir selvfølgelig kaken god!!!!

Får sette den i kjøleskapet med engagn den har kjølt seg litt så jeg får smake på den snart :D

Brukte 86% sjokolade og da var det noen her inne som sa at det ble 38 karber på hele kaken , men blir det rett? Med smørret og natreen??

Jeg er ikke god til å regne på sånne karber.. Hehe.. Får se å lære meg det ordentelig..

Hilsen Christine


#65

Sissi sa for siden:

Nå klarte jeg ikke å vente mer.. Lagde kaken i dag tidlig og nå følte jeg at det var på tide å smake :) Og den var ikke dum :D

Synes kaken var kjempe god, men jeg synes den ble litt for sterk :S
Tok å stiv pisket litt fløte og tok oppi vanilje ekstrakt, ble deilig :D

Skal prøve å lage denne kaken en gang til, men tenkte at jeg kunne bruke en plate lys og en mørk sjokolade? Noen som har prøvd det?

Men dette var en kjempe god kake og enkel å lage var den å :)

Takk for mange fine oppskrifter her inne..

Hilsen Christine


#66

quebec sa for siden:

jeg synest at anton berg sin er best etter å ha prøvd litt forskjellig.men det er smak og behag. :)


#67

Mosepjusk sa for siden:

Jeg bruker de lyse sjokoladeplatene fra Sukkerfritt.com kjøpt på Rema 1000.
Vurderer å prøve litt hvit og litt mørk sjokolade i dag, men er redd for at det blir helt merkelig...
Har ikke bestemt meg enda, så vi får se...


#68

Gracella sa for siden:

Denne kaken er bare kjempegod!
Jeg bruker Anton Berg sin sukkerfrie og så blander jeg splenda og sukrin.

Som tilbehør kjøper jeg en pose frosne bringebær og så bruker jeg rømme i stedet for krem. Den syrlige smaken passer perfekt til alt det søte!!!

(Nå hadde jeg egentlig kjøpt inn ingredienser til å lage Gerds ostekake til helgen.....hmmm, valgets kvaler:confused:)


#69

Mosepjusk sa for siden:

Jeg pleier ikke å ha noe på jeg, så takk for tipset!

Luksusproblem :lol:


#70

Mosepjusk sa for siden:

Jeg lar den stå kaldt i kjøleskapet over natten, også deler jeg den opp i små ruter med pizzakutter :smile:



#72

Anitra sa for siden:

Denne har jeg lyst til å prøve meg på, men problemet er at jeg er ikke glad i sterk sjokoladesmak. Kanskje jeg ksal teste ut lys sjokolade på denne?


#73

Anitra sa for siden:

Jeg brukte en lys og en mørk, og syntes den ble himla god. Men så er ikke jeg glad i mørk sjokolade da.


#74

elian sa for siden:

Høres nyyyydelig ut! Den skal prøves!


#75

snowqueen sa for siden:

Det bør dere virkelig, den var til å spise opp! HAH! :p
Min ble litt mørk, så jeg lurer nesten litt på om det går ann å ha no kremfløte i røra? Hmm.. Det må jeg teste ut :)


#76

nøtta sa for siden:

nå står denne i ovnen

250g smør
80g 86%
70g cloetta mørk sukkerfri
4egg
2dl sukrin
1/2 dl sterk kaffe
mmmm jeg gleder meg


#77

nøtta sa for siden:

naaaam!!!

men litt svampe konsistens, men nydelig smak mmmmm!


#78

luringen sa for siden:

dæ...det var mye smør...hmmm...hvis jeg har litt mindre av det blir den mindre "soggy"/svampete da? Det er godt det altså.Men kanskje den blir mer sjokoladekakevanligaktig??


#79

sma sa for siden:

Er det virkelig ingen som har lagt ut bilde av vidunderligheten?! :eek: :D


#80

nøtta sa for siden:

denne ble etterhvert ALTFOR søt, hadde holdt lenge med 1dl søtning. Nese gang skal jeg lage helt uten tror jeg, jeg spiste den med rømme til for å dempe den intense søtsmaken.


#81

deniz sa for siden:

lagde denne i dag..og hmm hmm hmm den var god....klarte ikke vente til i morra med å smake på den....lurer på om hvis man skiller eggene pisker eggedosis med halvparten av sukkerertatningen og hvitene stivt med andre halvdel, om kaken hvil bli luftigere...det skal jeg prøve nestegang...
Men utrolig god som den var også:)


#82

Bacon sa for siden:

2 dl Natreen? Er ikke det veldig mye?
Jeg har sukrin også, men jeg vet ikke om den smelter som vanlig sukker. Skal jeg isåfall bruke 2 dl sukrin også?
Dette er første gang jeg skal lage lavkarbokake nemlig, så jeg har litt nerver... Noen som kan hjelpe? Jeg og sambo har anniversary så jeg vil liksom at dette skal bli en braksuksess.


#83

Iset sa for siden:

Mange sier at Sukrin ikke smelter, men jeg har til og med brukt det i ostekake og jeg kjenner ingen knasing overhodet, blir akkurat som vanlig ostekake.


#84

elian sa for siden:

Når jeg brukte det i hjemmelaget is, så smeltet den ikke. Det knaset som bare det. Men når jeg hadde det på pannekaker så smeltet det. :)

Jeg har forresten bilde av Black sunday med krem og masse frukt/bær på, men har ikke fått lastet det inn enda. Tar det i morgen :D Det var morsdagskaka det :p


#85

Bacon sa for siden:

Så det stemmer med 2 dl Natreen? Kaken blir ikke for søt?


#86

elian sa for siden:

Jeg tok bare 1dl Splenda, og den var da MER enn søt nok! :eek:


#87

Bacon sa for siden:

Iiip! Om 1 dl Splenda er for mye og oppskriften sier 2 dl, hvor mye Natreen skal jeg bruke da da? Nå er jeg både nervøs og forvirret! :o


#88

elian sa for siden:

Det kommer nok kanskje litt an på hvilken sjokolade man bruker. Jeg brukte kokesjokoladen fra sukkerfritt.com. Jeg tror jeg kunne droppet å ta i søtstoff egentlig.

En lur ting er å smake på røra :p


#89

Bacon sa for siden:

K. Jeg har kjøpt inn Anton Berg, den er jo også ganske søt fra børjan av.
Jeg har aldri brukt Natreen/Spenda før, er det å smake til en teskje av gangen eller er det å deise en slump oppi? Vet at disse søtningsmidlene er veldig sterke, men ikke akkurat hvor sterke de er.... :o n00b

Takk for svar!


#90

elian sa for siden:

Med den sjokoladen ville jeg garantert droppa søtningsmiddel jeg. :)


#91

Bacon sa for siden:

Nå står den i ovnen. Smakt til med 2,5 teskjeer Natreen. Og 1 dl kruttsterk italiensk espresso. Jeg så nemlig ikke at det stod 1/2 dl kaffe før nå. :D


#92

Bacon sa for siden:

:sikle: Skal følge oppskriften med tanke på kaffeinnhold, en hel desiliter med mongosterk espresso ble nesten litt for mye (merk, nesten).
Men steike, dette var god frokost det! :_ohmy:


#93

Iset sa for siden:

Så rart? Jeg laget hjemmelaget is i går, med biter av mørk sjokolade i, og brukte sukrin. Det gikk helt fint, merket ingenting til sukrinen. Men jeg kjørte det LENGE sammen med egg til eggedosis da.


#94

Everio sa for siden:

Denne skal jeg jammen prøve i helgen :D


#95

Sandy sa for siden:

Er dette kake ;-)
Framgangsmåte?
Hvor lenge og hvor varmt skal den stå?
sikle sikle


#96

Alyssa sa for siden:

Det står i det første innlegget i denne tråden ;)


#97

luringen sa for siden:

min ble som konfekt nesten...fulgte den oppskriften på første sida, sånn ca. Kommer til å halvere splenda neste gang og piske eggedosis, for den hevet sge, men falt sammen. Spiser den med vispet rømme...deeelig. brukte en mørk sukkerfritt sjokolade og en freia mørk med appelsin...


#98

Eilan sa for siden:

Denne står i ovnen nå! Røren smakte helt konge, tok en dæsj splenda i og endel vaniljeessens. Har brukt Freia 86%.


#99

fjanni sa for siden:

jeg skal prøve å lage den i morgen, men jeg har så lyst å lage den med sånn gulrotkakekremlokk. hehe. må jo droppe melisen da, men kanskje bare rømme og philadelfiaost og litt søtning?! (ikke denne gangen da, siden jeg har melkefri uke..men kanskje en annen gang..)


#100

fjanni sa for siden:

herregud å god den røra er! nam nam! da gjenstår det bare å se om kaka blir like god. røra mi skilte seg sikkelig den også, men det var bare å gjøre som photo sa. avkjøle og røre inn eggene med pisk. :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.