< Tilbake til oversikten

Black Sunday


#202

Gracella sa for siden:

Black Sunday kan fryses, ja.
Jeg deler den opp i fire deler og fryser tre av de. Det er akkurat passe stykker å ta opp når man skal servere noe godt eller til å ta med seg på besøk. :)


#203

fjanni sa for siden:

kaka er ok når den er kald, men jeg ble så lei meg når jeg smakte på den mens den var lunken fordi den smakte som alt annet på ketolyse! EGG! Sjokoladeomelett! OMG! blæ. Den var helt grei når den ble kald da, men litt for mye sjokolade for meg faktisk så ble en liten klatt rømme på den gitt. Synden sjøl i min melkefrie uke! hehe.


#204

going down sa for siden:

Takk Gracella! Nå har min mann og jeg spist 1/4 av kaken. I morgen har jeg invitert søsteren min på kaffebesøk. Får se om det blir noe igjen til å fryse ned:D


#205

fjanni sa for siden:

forøvrig laget jeg den i brødform. springforma var opptatt med å holde gulrotkaken kjæresten min laget. hehe. gikk helt fint.


#206

Sirius sa for siden:

Har en kake på gang nå :)


#207

Iset sa for siden:

Det er en kake på www.detsoteliv.no som heter Black Magic som er identisk med denne, den har jeg laget maaange ganger. Med sukker da. Smaker helt nyydelig! Har ikke prøvd denne varianten uten sukker enda, men det skal jeg.


#208

Sandy sa for siden:

Nå står min i ovnen. Gleder meg noe helt sinnsykt til å nyte denne uten dårlig samvittighet. :sikle: (men neste gang blir det nok med nøtter i!)
Takk for oppskrift!


#209

Everio sa for siden:

Da har jeg laget kaken - i muffinsformer da :D

Synes den ble veldig god, men veldig kompakt og flat. Tilsatte derfor 2 ts jbkm (er det sånn det forkortes mon tro), 1 ts bakepulver og litt fløte og da ble de helt som vanlige muffins i konsistens og utseende :ja:


#210

isabella sa for siden:

Hvilke type muffinsformer brukte du? Papir eller teflon muffinsbrett.

Et spørsmål til - jbkm - tok du den i tørt eller rørte du den ut i fløte e.l.


#211

Eilan sa for siden:

God idé!

#212

Everio sa for siden:

Jeg brukte vanlige små. Fikk tilsammen 35 muffins av det, og det blir ikke så mange karber i hver :)

Jbkm tok jeg oppi tørt.

Uten de ekstra tilsetningene hang muffinsene fast i formen, men med tok jeg dem utav helt som vanlig og ingenting satt fast.


#213

Jabba sa for siden:

Høres utrolig deilig ut!


#214

isabella sa for siden:

Flott, takk for svar. Skal ha selskap neste helg og tenkte jeg ville bare ha lavkarbo kaker (om ikke gubben forlanger kjøpe marsipan kake - det er hans dag):p

Skal lage disse i helgen og se hvordan de blir.

Målte du fløten du hadde oppi eller bare tok du det på slump?


#215

Everio sa for siden:

Jeg tok bare litt fløte på slump. Dette var for å gjøre dem mindre "mørk sjokolade" i smaken. Tror faktisk jeg kutter 50g på sjokoladen neste gang og har i ca 1 dl fløte. Så det var greit å vente i 20 min før jeg helte røren oppi formene. Jbkm trenger litt tid å "sette" seg. Konsistensen skal være som med vanlig muffinskonsistens også før de er stekte, så da kan en se om en vil ha oppi mer jbkm alt etter hvor mye fløte en bruker.


#216

isabella sa for siden:

Takk for utfyllende svar!!

Gleder meg til å smake disse.


#217

Sandy sa for siden:

Mmmmm, kake til frokost ..... (med god samvittighet tror jeg...)


#218

Iset sa for siden:

Muffinsene må definitivt prøves. Men nå liker jeg best kompakte, saftige, halvrå sjokoladekaker i stedetfor sånne myke formkake-greier, hehe.


#219

isabella sa for siden:

Enig med deg Iset, liker de best kompakt, fuktig og saftig. Men det er nok bare meg som liker det hjemme hos oss.


#220

Areola sa for siden:

Jeg hååper du tuller litt nå?


#221

journey sa for siden:

Tok du kremen oppå kaka? Jeg har laget kake nå, den har sprukket masse og for å skjule det lurer jeg på om jeg kan fylle et godt lag med pisket krem på. Hadde planer om å ha den med meg i 60-årslag i helgen, men vil helst skjule alle de fæle sprekkene i den... :)


#222

Ella-A sa for siden:

Har noen lagd denne kaka med annet enn anton berg, nå etter anton berg ble "tatt av markedet"? Tenkte kanskje å bruke sukkerfritt sjokolade, men hvis sambo skal spise den kan jeg ikke det, han tåler ikke maltitol i hele tatt så :p

Og (haha nå føler jeg meg ikke som en fjortis) - hvillken kaffe skal jeg bruke? drikker ikke kaffe, så vet ikke hva som burde og ikke burde brukes. F.eks kokekaffe eller f.eks sånn du har i bare vann?


#223

Everio sa for siden:

Jeg bruker ihvertfall bare pulverkaffi (sånn du har i vann bare ;))


#224

Anka sa for siden:

Nå står kaka i ovnen og gjett om jeg er spent på resultatet :-)
Deigen var nesten "til å dø for" iallefall... Nam, nam..
Jeg brukte opp litt mørk sjokolade som jeg var redd jeg kunne spist opp hele selv, så total karbeinnholdet på kaka blir litt høyere enn hva jeg ville valgt ellers.

100 g mørk sjokolade 70%
100 g " 86%
50 g " m/appelsin 70%
230 g smør
1 1/2 dl sukrin
4 egg
Jeg liker ikke kaffe, så jeg droppet det.
Pisket eggedosis siden jeg bruker sukrin, skjønte jeg burde det (?). Første gang jeg bruker sukrin, så det blir spennende...
Deigen ble som sagt kjempe god, så da er det bare å vente på kaka!!


#225

Anka sa for siden:

Tja... etter 50 min begynte det å lukte brent på kjøkkenet (på 170 c) så da tok jeg kaka ut. Den ser jo veldig mørk ut og passer godt til navnet sitt Black sunday ;-) Da får jeg krysse fingrene for at den er god og ikke smaker brent...


#226

Anka sa for siden:

Nå har kaka stått kaldt i kjøleskapet siden i formiddag. Den ble litt brent, men jeg skjærte av det brente så da gikk det bra. Kaka var fantastisk god, det synes mannen også ;-) Serverte den med krem og bær. Nam...:)


#227

quebec sa for siden:

så bra at den ble vellykket og at mannen i huset også likte den:)


#228

NinaOp sa for siden:

Jeg brukte 100g bakekakao i kaka og det var IKKE godt!! Sterk og brent smak. Må prøve med bare sjokolade en annen gang..


#229

Mona S sa for siden:

Hva slags sjokolade bruker dere? Jeg fant bare med maltitol, og det er jo "forbudt" søtningsstoff for ketolyse-dietten. Og den hadde 54 k i seg!
Kjøpte 86% vanlig, men den har 19 k pr 100, og det blir ganske mye når man bruker 250 g sjokolade...


#230

Sirius sa for siden:

jeg synes halv posjon oppskrift holder i lange baner (bruker 1 pl. 70 eller 86%)
man orker ikke mye om gangen...


#231

Areola sa for siden:

Maltitol er ikke forbudt, og les deg opp på sukkeralkoholer, så skjønner du at noe kan trekkes fra :)


#232

nalana sa for siden:

For et mot og for en energi. Jeg er imponert og nysgjerrig på den svigermors beste. Er det en lavkarbovariant av verdens beste? I såfall vil jeg og sikkert flere veldig gjerne ha oppskrift.:)

Den hvite sjokoladen blir sikkert lekker som glasur på denne som er så mørk. Kan sikkert blandes med litt smør og kremfløte og helles over uten å dekke hele. Blir sikkert penest hvis noe av kaken er synlig, i hvert fall ute langs kanten.

Her har du brukt vesentlig mindre sjokolade enn i oppskriften. Ble det bra allikevel. Ble den ikke liten? Og hva med sukrinen, ble den passe søt?

Hvordan i alle dager fikk du den hel ut fra brødformen. Lurer på om jeg også vil prøve i brødform, siden springformen min er ganske vid og jeg er redd kaka blir for flat. (24 cm tror jeg)

Er invitert på middag i kveld, og tenkte det ville være lurt å ha med lovlig dessert. Derfor denne lille "spørreundersøkelse" for å forsikre meg om at den blir perfekt allerede første gangen.:o

Jeg skal bruke en 100 g billig kokesjokolade, 2 stk anthon bergs sukkerfrie mørke på 45 g pr stk + 50 gram av Freias 85 %. Tenkte da å bruke 1 dl splenda. Noen som tror det blir passe?


#233

Jabba sa for siden:

Jeg skal ha bursdag her hjemme i morgen og vil gjerne lage denne kaka igjen...men ikke tale om jeg finner springformen min.....
Kan jeg ha bakepapir i ei ildfast form å steke kaka i den ?


#234

Sirius sa for siden:

ja det kan du!


#235

Mona S sa for siden:

MMMMM!
Jeg lagde black sunday som muffins på lørdag. Og tilsatte noen ss fløte og litt vaniljeessens, det smakte fantastisk! Og enda bedre ble det med litt vispa krem til!:D:p:)


#236

solsikke sa for siden:

Eg lagde denne som muffins i går...tilsatte som dere skrev over en skvett fløte og litt jbk-mjøl....mmmm de blei kjempegode...smakete nesten som sånn konfektkake..
Stekte de ikke så lenge ca 20 minutter, blei kjempedigg..
Anbefales som koz til påsken:)


#237

trillian78 sa for siden:

Hohoho! Nå står denne i muffinsversjon i ovnen :spent: I de 5 siste muffinsene hadde jeg i litt mandelmel bare fordi jeg nettopp har kjøpt en kg og er spent på hvordan det funker :spent:


#238

trillian78 sa for siden:

Åååååhhhh! :sikle: Milde himmel, denne var god! Alt for god! Den beste lavkarbokaka jeg har smakt!

Har spist to muffinser med krem på og et par bringebær på toppen av det hele. Himmelsk :love:

Mandelmelet funka fint det også. Klarer ikke bestemme meg for om jeg syns den var best med eller uten. De ble bare himmelske på to forskjellige måter :p


#239

Jabba sa for siden:

Blir de veldig flate som muffins? Hvor mye fyller dere muffinsformene ? Jeg har slike små pappformer.....


#240

Fetpåmidten sa for siden:

Jeg pleier å lage denne med 80-100g sukrin, og hakker 50g av sjokoladen opp i biter og har de oppi tilslutt. Det blir påskegodt....:)


#241

trillian78 sa for siden:

"Måtte" bare ha en av disse til "lunsj" også. Uimotståelige! Men oppdaget at jeg syns de er bedre når de er romtemperert enn når de er kjøleskapskalde.

Jeg fylte litt mer enn halvfulle former. De bla ganske flate, men jeg vil helst ikke ha de så tykke jeg da. De er jo ganske mektige. Kanksje annerledes hvis man har bakepulver og jbkm i dem.

Veide ikke opp sukrinet da jeg lagde disse. Men hadde kanskje en spiseskje sukrin i hele røra. Sjokkisen er jo ganske søt i seg selv. Er ikke så veldig glad i juksesukkeret jeg. Syns det lett kan sette en bismak. Jeg syns det er bedre å ha et par bær på toppen for å få søtheten. Blir mer "naturlig" smak på den måten.

Så lurt med hakka sjokolade oppi! Det tror jeg må prøve neste gang. Må bare prøve å la det bli en stund til neste gang. Det er vanskelig å la disse være i fred altså!

Jeg hadde valnøtter i noen av stykkene også. Veldig bra kombo.


#242

Irenesol sa for siden:

Denne ble så god at fredrik har bestilt den til konfirmasjonen sin om .... hjelp! 2 uker!!!


#243

saxpia sa for siden:

Samme oppskrifta som på funksjonellmat, jo. Så da har jeg forholdet med sukrin. Så kjekt. Denne skal lages i kveld :sikle:


#244

Iset sa for siden:

2 uker tror jeg til og med min mann hadde klart å få bakt en kake. :knegg:


#245

Juve sa for siden:

Håhåhå:P Nå har jeg akkurat satt en Black Sunday inn i ovnen! Første gang jeg prøver, så er veldig spent.

MÅTTE bare bake denne til 17. mai, etter all skryten den har fått=)
Røra ble lysere enn jo trodde, men smakte fantastisk, akkurat som mørk sjokolademousse.

Jeg brukte en plate 86 % fra Black& Greens og en plate 75 % fra et merke som heter Planmil. Kjøpte den på Naturli'vis. Den inneholder xylitol. Får håpe jeg ikke reagerer på det:P

I tillegg tilsatte jeg litt kremfløte og vaniljeessens som jeg ser folk har anbefalt her. Så håper kaka blir like god som røra:P SKal la den stå i kjøleskapet til i morra.

Kommer tilbake med rapport:P


#246

Sulphur sa for siden:

Kan noen forklare meg hvorfor man må bruke stålvisp?


#247

Juve sa for siden:

Sulphur: Jeg er jammen ikke sikker jeg? Det er kanksje bare litt lettere å få pisket det stivt? Eller kanskje ikke det var meninga å skrive at man MÅ bruke det, men at det kan tolkes sånn? Jeg hadde en litt annen fremgansgmåte enn det som stod oppført. Jeg pisket eggedosis av søtningsmiddel og egg med håndmikser, og blandet sjokolade- og smørblandingen inn i dette. Gikk veldig fint. Tror ikke type pisk eller mikser er utslagsgivende for resultatet. Men så er ikke jeg noen ekspert, så kanskje noen andre vet?

Kaka ble forresten kjempe-vellykket! Hadde familiebesøk på kaffe og kaker i går, og kaka ble veldig populær! Serverte den med rømme og jordbær:P Farmor ville tilogmed ha oppskrifta, for den skulle hun bake på et sånt venninnetreff=) Man merker ikke at det er lavkarbo i et heele tatt! Det eneste var som flere har sagt her at den ble veldig søt, så neste gang kutter jeg ned på søtningsmiddelet:P


#248

FrøkenG sa for siden:

Mmmmm:D.
Tusen takk for en veldig god oppskrift.

Laget denne i går kveld, prøvdesmakte nå nettopp og den var kanongod. Jeg brukte bare 1dl søtningsmiddel (splenda + sukrin) og det var mer enn nok så følger de andre her om at 2dl kan være litt mye.


#249

Cornelia sa for siden:

Denne kaken reddet meg fra å sprekke i helgen!
TUUUUUSEN takk!
Var i bursdagsselskap hos min bestemor, laget ferdig denne dagen før så den sto i kjøleskapet over natten. Den var utrolig god!
Ble spurt om oppskriften av 2 personer :D
Gjorde forresten noen små endringer i oppskriften når jeg laget den.
Brukte litt mindre enn 1 dl splenda - det var absolutt nok.
Og hadde i ca. 0,5 dl. fløte i røra.
Brukte 200 gram sjokolade i kaken (100 gram 70% og 100 gram 85%) , også smeltet jeg 50 gram sjokolage i litt smør dagen etter og smurte på dette som glasur. Strødde over kokkos som pynt, rett før glasuren stivnet.

Tusen takk for en kjempe bra oppskrift!
Denne kommer til å bli laget igjen!


#250

Yonah sa for siden:

Mulig jeg har overset noen svar i tråden, men er det noen som vet hvor mange dråper/ts med flytende natreen man kan bruke i denne?


#251

annama sa for siden:

Nå står denne kake og hviler på benken...lukter nyyydelig!!! :ja:

Skal sette den litt i kjøleskapet før jeg skal ta den med til lillebror som har bakt en kake til meg i dag også!!

Har nemlig bursdag i dag...:)

Gleder meg til å smake på den!!!


#252

ireile79 sa for siden:

Denne hørtes jo helt nydelig ut... Tror jeg nesten må prøve å lage denne. Hvilken sjokolade bruker dere egentlig??


#253

annama sa for siden:

Kaka ble VELDIG bitter...:o/
Andre som har laget den med noe lysere sjokolade og som syntes den ble bedre...?


#254

Borealis sa for siden:

Ojojoj....denne må prøves. Til helga kanskje? ;-)


#255

Sulphur sa for siden:

Det syns jeg også min ble den gang jeg prøvde, men den bitterheten forsvant da den fikk stå i noen dager. Kaka ble mye bedre da! Smakene fikk satt seg og den ble mye rundere i smaken.


#256

annama sa for siden:

Javel...? For noen besøkende fikk smake kaka etter noen dager og de berømmet den!! Ba om oppskriften også!!
Rakk aldri å smake den da (ble borte gitt...;)), men da skal jeg forsøke å bake den igjen...:ja:


#257

Iset sa for siden:

Hvilket søtstoff brukte du? Bitterhet kommer av søtstoffet. Jeg tror nok Sukrin er best å bruke, det smaker som sukker. Jeg bruker ikke noe annet.


#258

annama sa for siden:

Brukte Natreen - pulver. Har sett etter sukrin men finner ikke...?
Hvor kjøper du det?


#259

Viclin sa for siden:

Jeg kjøpte Sukrin på SunKost i dag.


#260

Iset sa for siden:

Jeg har sett Sukrin i så og si alle helsekoster. :)
Natreen gir en virkelig ekkel bismak, jeg takler det ikke. Skikkelig bittert.


#261

Sulphur sa for siden:

Kakao i seg selv er jo også veldig bittert, så det trenger nødvendigvis ikke komme av søtstoffet.


#262

Iset sa for siden:

Åja det synes ikke jeg, men jeg er vant med mørk sjokolade. Mørk sjokolade kan nok smake litt bittert om man er vant til lysere. Men Natreen gir ofte en svært bitter smak på bakst, det har jeg erfart mange ganger. Rett og slett litt beskt.


#263

annama sa for siden:

Har akkurat bakt boller med barna med Natreen. Kjenner ikke til noen besk smak og ingen av barna sier noe heller...
Gode er de!! Skal selv holde meg til 1!;)



#265

marjalena sa for siden:

Jeg leste oppskrift på kakeglasurer her inne, og lurer på om du tror denne blir god me en krem laget av lys sjokolade på?? :) Har ikke prøvd kaka, så aner ikke hvordan den smaker... Men skal prøve å lage den SNART, høres nyyyydelig ut!!:D


#266

frøken sa for siden:

Er dette en kake som er god for alle, eller smaker den litt ketosemat? Lurer på å bake den til jeg får besøk.


#267

Mosepjusk sa for siden:

Om den smaker litt ketosemat? Åssen smak er det?
Jeg har servert denne til kollegaer som ikke går på lavkarbo, og jeg fikk bare positive tilbakemeldinger! :smile:


#268

Kitt sa for siden:

Vel, ingen jeg serverte den til forsynte seg to ganger, for å si det sånn!:p

Den blir ingen søt kake og blir skrekkelig mektig!

Må si jeg ikke skjønner de som syntes den er så fantastisk, men jeg syns den var helt ok, da! Kommer nok ikke til å lage den ofte, men ......


#269

camryn sa for siden:

For ein som ikkje drikk kaffe, kor sterk er sterk kaffe? Har kun sånn instant kaffee greier og har ikkje peiling. :)


#270

Kitt sa for siden:

Pleier å bruke en spiseskje pulverkaffe til en kopp når jeg skal ha kaffe i kaker etc.

Drikker heller ikke kaffe, men har alltid gjort det på denne måten og ingen har klaget enda!;)


#271

noraa sa for siden:

Mmmm :)

Kan denne legges i noe annet enn en kakeform? Jeg har ikke kakeform, nemlig.. og har lyst til å bake i dag!

:D


#272

Lene:) sa for siden:

Denne kaken var helt nydelig:)


#273

Råååsa sa for siden:

Da står morsdagskaka i ovnen! Gleder meg til i morra! :)


#274

Sesti sa for siden:

Jeg fikk ikke til denne... :(
Hadde i en dl fløte i tillegg, for røra ble veldig sterk. Men det ble for mye fett rett og slett, og når kaka ble avkjølt skilte fettet seg ut så man ser små fettperler i den nederste cm av kaka. Smaken var helt grei, litt bitter mørk sjokoladesmak og veldig mektig, men ellers grei.

Kjipt, siden jeg skal ha valentinesmiddag her med en haug av folk senere :P


#275

Maja sa for siden:

Skal lage denne i kveld. Er ørlitegrann bekymret i forkant, for jeg ser at ikke alle har vært like fornøyde.

Det finnes så mange forskjellige sjokoladetyper på markedet og mengden søtning må sikkert tilpasses hvilken sjokolade man bruker. Men jeg sitter ikke igjen med noe klart svar på hvilken kombinasjon av hvilken sjokolade og hvilket søtningsmiddel som blir best. Noe som har klare meninger om dette? ¨Magen min blir helt tullete av matitol, så jeg tør ikke å bruke for mye av slike sjokolader. Jeg er redd freia sin 86% kakao blir for bitter. Jeg skal derfor prøve med freia 70% og 150 g sukrin. Eller blir det for søtt?

Jeg har anton berg (mørk, 45 g) liggende i skapet og tenkte å bruke den til glassuren, siden jeg tåler matitol i små mengder.

Men en ting lurer jeg veldig på: Bruker dere vanlig meierismør eller usaltet???


#276

Kitt sa for siden:

Jeg brukte vanlig meierismør og det var nok ikke det som gjorde at kaken ble for mørk og tung for meg og de fleste andre i min familie!


#277

Maja sa for siden:

Da har jeg prøvd denne kaken også. Vet ikke helt hva jeg skal si om resultatet. Det ble definitivt konfekt. Føles nesten som å spise ren sjokolade.

Jeg brukte 200 g freia 70% premium med 30 g kh/100g og 150 g sukrin. Hvis man deler kaken i 8 stykker, så blir det ca 7.5 g kh pr stykke. Kaken ble mer enn søt nok, kanskje en tanke for søt?

Jeg valgte å skille eggeplomme og hvite. Jeg pisket eggeplommer og sukrin og tilsatte 1 dl kremfløte for at sjokoladesmaken ikke skulle bli altfor intens. Jeg stivpisket eggehvitene. Det ble så mye røre at jeg måtte bruke en stor form (24 cm) og kaken hevet så mye i ovnen at den gikk over kanten på formen. Tok den ut etter nesten 1 time, da den begynte å bli svidd på toppen, men fremdeles var veldig våt inni. Den falt fullstendig sammen ved avkjøling og nå er den ikke høyere enn 1-2 cm. Vet ikke om det er sånn det skal være eller om min kake er mislykket??

Jeg kan ikke melde meg på i hallelujakoret som sier at dette er verdens beste kake. Men folk har jo forskjellig smak og preferanser. For meg ble dette litt for lite "kake" og mer som å spise ren sjokolade, men det er vel derfor det kan kalles konfektkake. Det smakte godt, men dette er ikke noe jeg kommer til å servere gjester.


#278

Gracella sa for siden:

Maja: Server kaken i tynne stykker med rømme og bringebær til. Da får man en syrlig "motvekt" til konfektsmaken :).

Ellers klarte jeg det mesterstykke å bruke 1/2 kg smør i stedet for 250g :eek:
Står og skravler i vei mens jeg skjærer opp og smelter hele pakken!! Nå skal det jo sies at jeg vanligvis kjøper 250 grams pakker, men jeg kan ikke skjønne hva jeg tenkte på.

Kaken er litt saltere (og fetere!) enn godt er, men jeg skal vel klare å få den ned - med rømme og bringebær, he, he


#279

Maja sa for siden:

Jeg brukte usaltet meierismør, og det tror jeg er lurt mtp at det ikke skal være saltsmak i en slik kake.

Jeg leste et sted at noen hevdet at kaken hadde brownieskonsistens, men det har ikke min kake. Den er mer porøs enn seig liksom...

Jeg skjønner ikke hvordan en kake som hever seg til over kanten på kakeformen kan falle sammen til å bli bare 1 cm. Noen som kan forklare hvorfor.

Jeg har laget glassur av Anton Berg sukkerfri som jeg smeltet og rørte sammen med usaltet smør og litt kremfløte. Kaken smaker helt ok. Mannen min synes den er god.


#280

Gracella sa for siden:

Kaken min er også litt "fast og svampete", ikke som en brownies, nei.
Jeg bruker en ganske liten form, da synker den ikke så mye sammen.


#281

hoppetussa sa for siden:

får man kjøpt slike sukkerfrie sjokolader hvor som helst,eller må en på helsekost??


#282

Kitt sa for siden:

Rema har Cloetta sine, både mørk og lys variant!


#283

Charlott sa for siden:

Ikke Rema her på Gjøvik.... :o Merkelig at de ikke har det samme utvalget i hele kjeden... :confused:


#284

Kitt sa for siden:

Det er ikke alle butikkene som har plass til/vil ta inn alt. men er det i sortimentet, skal de kunne bestille alt du ber om, sier butikksjefen på min kjære, flotte Rema!:hearts:


#285

Charlott sa for siden:

Er 2 Remaer her, får ta en liten runde og snakke pent med butikksjefmenneskene :p


#286

Kitt sa for siden:

Gjør det, du, så bestiller de nok til deg. De får jo varer fra hovedlager hele tiden, så det burde gå fort også!:)


#287

Elmira86 sa for siden:

bruker dere vanlig salt smør eller usaltet?


#288

Kitt sa for siden:

Jeg brukte i hvert fall helt vanlig meierismør!:)


#289

Mosepjusk sa for siden:

Jeg bruker alltid vanlig meierismør.


#290

Elmira86 sa for siden:

det var godt, for det er det jeg handlet inn:D


#291

Tone-G sa for siden:

Jeg lager denne nå, og røren smaker fantastisk godt :sikle:

Gleder meg til det ferdige resultatet :heia:


#292

Tone-G sa for siden:

Åhhhh, denne skal jeg bake igjen !
Tok meg et stykke nå som frokostdessert, å gleder meg til neste dessert.. Tror nemlig det blir flere stykker idag :heia:

Nam!


#293

Karboadolf sa for siden:

:)Denne kunne jeg tenke meg å prøve, men hvor får man tak i kokesjokolade uten sukker og karbohydratet?


#294

Kitt sa for siden:

På Rema feks!!!
De fører sjokoladen fra Sukkerfritt, både mørk og lys.
Den mørke inneholder 50g karber pr 100g, men av disse er 48 sukkeralkoholer og kan trekkes fra!:D


#295

Karboadolf sa for siden:

Takk for svaret, da er det bare å glede seg til kake til helgen.:D


#296

Pandaguri sa for siden:

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men bruker dere varmluft når dere steker kaka?

Jeg forsøkte meg på denne, men brukte ei 23cm form, og synes kaka ble for lite stekt etter en time (brukte ikke varmluft). Men den var såpass god at jeg kommer til å lage den igjen :)


#297

Kitt sa for siden:

Jeg brukte i hvert fall ikke varmluft!:)
Kaken skal jo være litt rå og tung på en måte!


#298

Pandaguri sa for siden:

Ok, da blir det uten varmluft neste gang også :)

Kaka falt forresten veldig sammen når jeg tok den ut av ovnen, men men, er vel smaken som er det viktigste :)


#299

MiniMe74 sa for siden:

Kaken er laget og ble kjempe god!:) Tusen takk for oppskriften!

Denne burde vel være grei å fryse? Tenkte at det kunne være kjempe fint å ha kaken nedfryst i biter så jeg kunne ta med meg et stykke når jeg skal bort på middag og sånn.


#300

kjgros sa for siden:

Hei!
Hvor får man tak i sukker og karbofri kokesjokolade?:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.