< Tilbake til oversikten

Hvor bestille Atkins-produkter billigst på nett?

Calvin sa for siden:

Jeg skulle gjerne fått bestilt både advantage bars og andre atkinsprodukter, men de er jo så himla dyre her i norge så jeg vurderer å bestille de fra utlandet. Men hvilke nettsider er trygge å bestille fra, har trivelige priser, og relativt kort leveringstid?

Distrea sa for siden:

www.buyatkins.com/index.asp?.

gogle Atkins.com så finner du sikkert mer. Jeg har ikke skjekket det ut selv så veit ikke hvem som sender ut av landet og ikke.

Si gjerne fra hvordan det går :ja:

matvraket sa for siden:

dette lurer jeg også på..
hva med andre lavkarbo ting og tang...??

Albertine sa for siden:

Jeg vil ha bakemix... Finnes det lenger?

Betzy Boop sa for siden:

Hei!
Vet ikke hvor Atkins produktene er billigst,men du får i alle fall tak i mange herlige og spennende produketer på www.lavkarbopikene.no
I tillegg til en masse andre produkter.. Løp og kjøp;).

Har selv kjøpt masse derfra som jeg gleder meg til å prøve. Bl.a brownie mix,muffins,cheddar chips og mange deilige sjokolader. Nam nam..:p

Calvin sa for siden:

Lavkarbopikene var jo ikke så veldig billig i grunnen. 3 kroner dyrere pr bar enn det de vil ha på rimi. I tillegg kommer betaling for frakt... Men takk for tipset Betzy Boop. :klem:
Er det virkelig ingen som bestiller lavkarboprodukter på nett, fra utlandet for eksempel?

nellie sa for siden:

Jeg shopper barer her: www26.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=89

Pass på å handle for under 200 kroner, så går det fort fort fort.
Og det lønner seg veldig.. + at du jo slipper å betale momsen eller tollen eller hva det er..

det koster fra: 26 til 44 kroner for pakke på 5 barer

frakta varierer vel litt, men ligger rundt 160-170 kroner når du handler for under 200 kroner..

så hvis du da handler f.eks 3 pakker til 44 kroner og 2 til 26

Så betaler du, med frakten, litt over 14 kroner pr bar!!

Kan ikke bedre bli!

Santa Sofia sa for siden:

NEI! Takket være deg er jeg nå 68 dollar fattigere, men jeg venter i spenning på pakken min fra junaiten :stortsmil

Tina sa for siden:

ah. takk for netrition-tips. De barene høres jo så sinnsykt gode ut også!! Jeg kjøpte for 40 dollar. Brukte en omregner først som sa at det ble 196 kroner. Prøvde en annen omregner etterpå som sa at det ble 200,5 kroner. Jeg håper og regner med at dette går under momsgrensen altså. Med porto så ble det 350 kroner, for 35 barer!! blir 10 kroner baren det! Hurra! Jeg gleder meg!!

nellie sa for siden:

uansett om du må betale 50 kroner til i moms, så blir det jo billig for 35 barer:)

Jeg feiga ut på 36 dollar, for jeg orker ikke vente på flere fortollinger nå. Har ventet 10 dager på noe snadder fra Sverige :(

nellie sa for siden:

36 dollar skal gå mer enn bra.

40 er jeg litt usikker på. får opp at det er 200,50 kroner..
Og man må regne med at de er firkanta til beinet:p
Men kan håååpe på at det går bra!!

Hmm...tror man skal ha flaks da! Jeg har handlet en del på ebay, så jeg har fått min andel av tollklareringer. Det er stor jubel hver gang noe sniker seg utenom :uskyldig:

Tina sa for siden:

Gleder meg mest til "caramel cookie dough" - det høres så siinnssyyyykt godt ut :)

matvraket sa for siden:

:sikle: jeg må seriøst sjekke ut den siden :D
lønna kom på fredag, og den er allerede borte :eek:

så må nok vente til 12 mai igjen gitt :rolleyes:
det er lenge til det :D

nellie sa for siden:

Jeg fikk barene mine i dag!! Måtte betale 100 kroner i tollavgift og 50 kroner i moms da.. Tette meg som bestilte for typ 210 kroner eller no:p
Lesson learned

Jeg har bestilt! Kanskje du må bruke dine lekre molter som valuta? Litt moltebær mot en Atkinsbar? :D

beate sa for siden:

Er det noe med hvor mye du handler og hvor stort beløpet blir når det gjelder tollavgift og moms? Jeg mener, om du bestiller for 500 kroner eller 1000 kroner - er det stor forskjell i tollavgiften og momsen eller er det det samme så lenge det er over 200 kroner?

isola sa for siden:

Åh, crap.. MÅTTE dere vise meg denne siden? :D

Impulsiw sa for siden:

Driver og snuser på siden jeg også :sikle:

Pc-snuppa sa for siden:

Takk for at du la ut tipset her! La inn en bestilling nå, på OatMeal&Raisin frokostbarer og Cookiedough barer! Uhummmmmmmm, gleder meg til pakken kommer. Ingen sak og bestille derfra! I tillegg var det lett og finne ut frakten med frakt-kalkulatoren! 3 pakker med Oatmeal og to pakker med Cookiedough kom på 252 kroner MED frakten. 141 kroner FØR frakten. Synes ikke det er så gærent jeg:)
Så igjen, takk for tipset!

Ps. hvor lang tid pleier det og ta før du får pakken din vanligvis?? Det stod mellom 1-2 uker på lev.tiden men, hva pleier det og ta for deg?

:):D

Impulsiw sa for siden:

Jaja... da handlet jeg for rett under 200 kroner og det kom på 358. Tror de er billig. Ble vel 15 barer av ymse slag, 2 pakker med lavkarbo lefser, pita brød, en kjeks bakemix..:sikle: GLEDER MEG!!

I love nellie.. :suss:

nellie sa for siden:

Mine pakker er blitt stoppet i tollen, for jeg har handlet for over 200 kroner. Nå tok det akkurat 14 dager.
men venninnen min som handlet for under 200 fikk sine etter ca ei uke.

Impulsiw sa for siden:

Blir jo MYE billigere enn her til lands! Sparer jo over 10 kroner på barene... og mellom 10 og 20 kroner på lefser og kebabbrød... :) :) :)

Calvin sa for siden:

Var visst ikke bare jeg som lurte på dette nei... he he.
Tusen takk for link, Nellie! :Suss:

Må vente litt med å bestille jeg for vi reiser straks på ferie, men når jeg kommer hjem igjen så skal visakortet frem.

Men dere som har bestilt for over 200 kroner. Hvor mye bestilte dere for, og hvor mye ekstra måtte dere betale?

nellie sa for siden:

jeg bestilte for typ 210 kroner og måtte betale 100 kroner i tollavgift og 50 kroner i moms.
og regner med at de prisene bare stiger, jo mer man betaler over 200.
Men du får MYE for 200 kroner.. (jeg fikk jo 35 barer for det)

Calvin sa for siden:

Takk igjen, Nellie :klem:

Oh, nå så jeg forresten den fantastisk lave prisen på mama lupes tortillas der også. Under 25 kroner pr pakke... La linken til på "favoritter" jeg. :stortsmil

Ser de har masse flott så jeg håper noen kan fortelle meg som enda er lavkarbo-novise hvilke lavkarboprodukter de anbefaler meg å bestille fra denne siden... I tillegg til atkinsbarene da:sikle:

:blomster:

nellie sa for siden:

faktisk under 17 kroner pr pakke! + frakt da

Hyper sa for siden:

Men er det 200 kroner INKLUDERT frakt?..

eller er det 200 du kan handle for, så kommer frakten i tillegg?

nellie sa for siden:

du må handle for under 200 kroner.. frakten kommer utenom.

Calvin sa for siden:

Dette blir bare bedre og bedre. :D
Men hvor finner du valuttakalkulator som stemmer med tollvesenet sine satser?

nellie sa for siden:

Blir nok veldig dyrt hvis man bare skal handle Mama lupes. mtp at frakta er ganske så dyr. Menne hvis du slenger inn noen barer og sånn, så sparer du nok mye. Tollvesenet bruker vel ikke så annerledes kurser enn banken.. Pleier å regne med 5.2 jeg. I følge banken ligger det rundt 5.05-5.15

Pc-snuppa sa for siden:

Takker og bukker! Ikke så værst tidsmessig det da :)

Tina sa for siden:

Jeg gleder meg til pakken kommer! I dag er det 10 dager siden jeg bestilte. Jeg reiser bort på onsdag, så jeg håååååper pakken kommer før det! :-)

nellie sa for siden:

du bestilte sånn at du må betale moms? da tar det lengre tid.. Men de burde komme snart:)

Impulsiw sa for siden:

Veit ikke hva tollen er nå... men typen bestilte seg t-skjorter..han glemte 200 kroners regelen.. Så måtte han betale 198 kroner hvorav de tok 98 for å åpne pakka siden det ikke stod noe utpå og 100 var 25% moms=toll.....

Så det er lønnsomt å bestille under 200 og heller bestille i flere vendinger..

Impulsiw sa for siden:

Fikk vite hva tollen var mens jeg skreiv...hehe..:D

Tina sa for siden:

Jeg henta pakka mi i går. HURRA! Betalte ikke moms og toll. Bestilte for 40,50 dollar. Med porto ble det 350 kroner, for 35 barer! Jeg har ikke smakt på så mange av dem ennå, men har ihvertfall smakt på endulge-baren med kokos. Sååå god. Smaker som bounty med mørk sjokolade! Nå har jeg barer for måneder fremover. Har med meg en med peanøttcrisp som jeg skal spise før trening i dag. Gleder meg allerede!!

isola sa for siden:

Jeg henta min pakke på fredag, knallfornøyd! La inn ny bestilling med en gang, like godt.

annabanana sa for siden:

heia :)

nå bestillte jeg for 189 kr.. men jeg lurte på.. hvis jeg krysser av på at det er en gave, da legger de ikke ved hva produktene koster. blir det tollfritt da?? skulle jo tro det.. jeg er uansett fornøyd med å ha fått barene til 11 kr stk :) wee

Alyssa sa for siden:

Hvis det sendes som gave, skal det bli tollfritt hvis det er under 1000 kr. Bestiller du for under 200 kr blir det tollfritt uansett.
Men jeg stusser litt på den gave-greia ... Leste dette i "nettavisen" :
De fleste varer kan sendes som gave så lenge de ikke trenger spesielle tillatelser. Matvarer, alkohol og tobakkvarer er blant varene som trenger slike tillatelser.
Det er jo matvarer dette, vil det si at det ikke kan sendes som gave likevel da, at man ikke slipper tollen uansett (med mindre det da er under 200 kr) :confused:

En annen ting: Jeg prøvde meg på en bestilling på netrition, og når jeg gikk til "betaling", kom dette:

Your order contains products which are sensitive to heat.
We recommend adding Thermal Packaging to your order at a cost of $2.95. Thermal Packaging consists of an insulated box and ice bricks.
Netrition.com will not be responsible for any heat-damaged product if you do not accept the Thermal Packaging service.

De anbefalte også en leveringsmetode som tar 2-3 dager for å minske sjansen for skade på produkter pga varme.

Dere som har bestilt barer/sjokolade/annet som er varmefølsomt; har dere valgt "Thermal Packaging" for ekstra beskyttelse? Og har noen opplevd skader/smelting på noen av disse varene når dere har fått dem?

Tina sa for siden:

Jeg bestilte uten "thermal packaging". Barene mine er ferske og fine og mindre varmeskadet enn de man kjøper på Deli de Luca!

StineK sa for siden:

Bestilte også uten Thermal. Er sjokoladene myke legger jeg dem i kjøleskapet før jeg åpner pakken. Litt rar fasong smaker like godt.

isola sa for siden:

Pffft, første gangen jeg bestilte fikk jeg IKKE opp den beskjeden.
Nå bestilte jeg jo litt andre ting, så jeg sjekka hvilke varer det gjaldt nå,
og det gjaldt da de samme tingene jeg hadde bestilt før.
Det går heeeelt fint, så nei takk.

Jeg har også bestilt uten slik spesialinnpakning og det har gått helt fint i forhold til smelting. Noe annet er at min amerikanske vaniljeessensflaskehadde gått lekk under transporten over dammen, så det luktet vanilje av alle pakningene ;)

Calvin sa for siden:

Da har endelig jeg også fått bestilt.
Har bestilt 20 barer, en pakke med tortillas, og så en pakke med pitabrød. Tenkte jeg like godt kunne teste disse pitabrødene og se hvordan de var.
Gleder meg til å få pakke!

Calvin sa for siden:

Jaja....
Ett eller annet i pakken min inneholder riboflavin og niacin - produkter som klasifiseres som legemidler. Synd for meg, for da får jeg ikke denne pakken, men den returneres til avsender. Ikke får jeg penger i retur heller, for dette er mat som har vært ute på reise, og det er jeg som har gjort en feil ved å bestille forbudte produkter så synd for meg. Sure nesten 400 kroner :(

Bestillingen min var forresten:
1 171-0011 7-inch Low-Carb Tortillas, 10 tortillas $3.19 $3.19
1 281-0001 Low Carb Marshmallows, 75g $1.69 $1.69
1 443-0001 Low Carb Pita Bread, 6 pack $3.09 $3.09
1 89-0082 Morning Start Breakfast Bars, Chocolate Chip Crisp, 5 bars $5.69 $5.69
1 89-0968 Advantage Bars, Caramel Chocolate Peanut Nougat, 5 bars $6.69 $6.69
1 89-0970 Advantage Bars, Caramel Double Chocolate Crunch, 5 bars $6.69 $6.69
1 89-0971 Advantage Bars, Caramel Fudge Brownie, 5 bars $6.69 $6.69

da er det bare å gå på jakt etter det/de forbudte produktene, og så legge inn ny bestilling når lønna kommer om 2-3 uker...

Edit:
Da har jeg funnet ut at ALLE Atkinsbarene inneholder både niacin og riboflavin. Det betyr i praksis at alle som bestiller atkinsbarer fra denne nettsiden kan oppleve det jeg opplevde nå. Surt, men sant. Vi kan visstnok bestille fra EU, men jeg finner ingen nettsider innen EU som har disse produktene like billig dessverre. Jaja, da blir det ingen bestilling siden...

Distrea sa for siden:

:eek::eek::eek: nææææææ! fyttikatta da hadde jeg blitt sur og lei:mad:

ingen anelse om disse ingrediensene heller jeg... Fa.. så surt!
Hadde vel ikke gjort så mye om de visste dette var ulovlige ting der dem sendte det :rolleyes:

Calvin sa for siden:

Det er jo ganske vanlig med både niacin og riboflavin, så det er jo i og for seg ikke noe galt i det. Problemet er at vi bestiller fra USA. Hadde dette blitt bestilt fra EU så hadde man uten problemer kunnet bestilt opptil 3 mnd forbruk og ingen hadde sagt noe på det.

Esj, nå kjenner jeg at jeg blir litt gretten. Hadde gledet meg til barer, tortillas, og pitabrød. Nå blir det null og niks...

Georgine sa for siden:

Jeg bestilte akkurat det samme som deg og fikk alt i posten uten spørsmål!

StineK sa for siden:

Så frustrerende! Jeg fikk pakke i dag med atkins-bars. Ren flaks at ikke min pakke ble stoppet også da.

Ser at også pastaen inneholder riboflavin forresten.

Impulsiw sa for siden:

Har fått andre pakka med akkurat de tingene du beskriver.

Sikker på at det ikke er en AMATØR idiot som behandlet akkurat dine varer? Det er ikke reseptbelagte legemidler det der!!! Ville klaget!

Samboen gjorde det en gang. De sa det var legemiddel. (var en plantegreie) - han sendte regelverket og der stod det ikke at det var ikke reseptbelagt legemiddel. Så lenge det er godkjent å selge over disk her til lands skal du kunne kjøpe det!

Grrrr. :( så sinna på dine vegne.. men KLAG!!

Calvin sa for siden:

I følge menneskene jeg har kranglet med på telefonen i dag, så har alle andre enn jeg "griseflaks, for det skal ikke kunne gå an. De produktene inneholder stoffer det etter norks lov er forbudt å innføre"... YEAH RIGHT. Hvor mange har bestilt fra denne linken, og fått varene sine - joa, så langt jeg kan se så har det funket for alle unntatt meg. :rolleyes:

Distrea sa for siden:

åhh... ja, jeg forstår deg så godt :mad:

Distrea sa for siden:

kanskje bare kjøpe deg en trøste "milk chocolate & creamy caramel" (nutrilettbar med 2 karber) ... til litt trøst :o

Impulsiw sa for siden:

Det er ikke mulig!! Sikker på at det ikke er en AMATØR dust som har behandlet saken?? Har fått andre pakka nå jeg.. ikke noe problem!

Samboen klagde en gang. Han ble nekta en plantegreie som de mente var legemiddel da.. men det selges jo på helsekosten UTEN resept. Mener de ikke har lov å stoppe det som selges over disk her til lands... De gjør MANGE feil der asså..

En eller annen fersking eller sommervikar som har gjort en feil!!! KLAG på det :ja: Det er jo ikke sånn at du innfører akkurat DE STOFFENE naturell da.. blir så sinna på de amatørene. Det er jo et lovlig innhold i matvarer.. i EU og i Norge... Får jo ensten ikke kjøpt en matvare uten de stoffene i!

KLAG...sier jeg bare. Så får de erstatte varene hvis de mugner.. MAKAN.. :(

Calvin sa for siden:

Godt tips, men jeg tror det må kraftigere lut til. Dette lukter baconkrisp og rømmedip, og et digert glass med cola zero.

Impulsiw sa for siden:

Der står det til og med Askorbinsyre.. ! Det er jo c vitamin. ALLE legemidler står på den lista, men det betyr ikke at de er forbudt. RESEPT belagte legemidler er jo noe annet... men ikke det som er fritt..

Send skriftlig klage.. !

Hvis det er sånn kan man ikke bestille NOE fra junaiten da...

Calvin sa for siden:

Ser sånn ut ja... Men vi kan bestille fra EU

Distrea sa for siden:

off ja... Er sinna MED deg jeg nå asså:mad:

nellie sa for siden:

så rart. aldri hørt om, enda så mange jeg har sett som har bestilt derfra.

Impulsiw sa for siden:

Kan ikke være rett. Jeg er helt sikker. Man bestiller en MATVARE..matvarer inneholder jo tilsetningstoffer som står på den lista. I seg selv er jo slike stoffer legemidler men når det er tilsatt i mat er jo saken en HEEEELT annen.. Amatører av noen tollere!

nellie sa for siden:

Pakken jeg fikk i dag var jo åpnet og sjekket liksom.
Hvis det hadde vært sånn, så hadde de vel stoppet den også?

Sikkert en eller annen tullertoller som ville ha varene selv!!

Calvin sa for siden:

Jeg går omtrent i frø her nå, så jeg har sendt følgende mail til posten:

Kunne sikkert formulert meg bedre og alt det der, men jeg vil ha et svar nuh!

Impulsiw sa for siden:

Jæ*** BRA!! Er så sinna på dine vegne grrrr. :( slåmegihue

Da MÅ de svare. Mail stiller som vanlig brev ifl. lovverket! Nå må de dustene svare for seg... gleder meg.. gnimegihenda

Må ikke gi deg på dette asså. Støtter deg fullt ut mot overmakta! :ja:

Impulsiw sa for siden:

hæhæ...:lol: Bare såååå enig. Sikkert ei lubben tolldame som går på lavkarbo!! hohoho... :lol: maktsjuke dritts***

Distrea sa for siden:

det var kjempe bra!
håper du får svar fort og at du kan få hentet varen dine. Jeg håper og tror det er som Impulsiw sier :ja:

Calvin sa for siden:

Tror dere sinne kan være med på å øke forbrenninga?
håper det kommer noe godt ut av det her

StineK sa for siden:

:lol: helt sikkert Calvin :lol:

Flott brev du sendte. :heia: Veldig spent på svaret du får jeg også.

Alyssa sa for siden:

Nå hadde jeg tenkt å starte en sinnatråd her, men så ser jeg at jeg ikke er alene om å oppleve det jeg opplever akkurat nå ... Jeg fikk akkurat samme melding i posten i dag som Calvin, pakka blir returnert, og jeg sitter kun igjen med slankere lommebok. Grrr! :mad:

Distrea sa for siden:

hehe.... godt vi kanm ha litt humor oppi det hele da :p

nææææææi!!!!????? offoffoff. Håper dette er FEIL asså

Alyssa sa for siden:

Her er forresten det jeg bestilte:

Inulin Powder
Cocoa Butter, pure
7-inch Low-Carb Tortillas, 10 tortillas
Better Balance Protein Cereal, French Vanilla, 1 oz bag
Better Balance Protein Cereal, Apple Cinnamon, 1 oz bag
Product Catalog, 1 catalog $0.00
Low Carb Pita Bread, 6 pack
Extend Bars, Chocolate Delight, 15 bars

Calvin sa for siden:

Oh Alyssa, er vi to i samme båt ja.
Blir du med å stifte posten-tollerne opp på veggen etter øreflippene og piske de med piggtråd? Jeg kjenner at jeg har veldig lyst til det akkurat nå.
Føler med deg altså! :klem:

Alyssa sa for siden:

Ja, gjett om jeg gjør! Jeg er så sinna at jeg skjelver! Så utrolig meningsløst dette her, at pakkene våre skal bli returnert! Legemidler liksom - hah! :klem:

Impulsiw sa for siden:

jisses..sikkert samma dama!! :lol:

Tror jeg har forbrent tusen "sinna" kalorieri dag.. :ja:

Impulsiw sa for siden:

må være feil..kan ikke FORSTÅ noe annet. Det står i tollreglene at hvis man skal importere legemidler fra USA må man ansette en fagperson til å ta seg av importen. Det må jo være apoteker ellerno..men det er jo LEGEMIDLER...

Hvis man må ansette en fagperson for å importere vanlige matvarer og helsekost prod.. fra USA, da fikk vi ikke mange varer derfra el?

Har nok brukt tusen "sinna" kalorier i dag ja... :ja:

Tina sa for siden:

OIOI. Nå ble jeg sinna og litt redd for min egen pakke. Jeg var superduper fornøyd med pakken som jeg fikk for noen uker siden og bestilte derfor på nytt forrige uke. Skal følge spent med i postkassen fremover nå altså!!

Alyssa sa for siden:

Ja, nå har jeg også skrevet brev. Hadde tenkt å ta meg den frihet å bare kopiere brevet til Calvin, men fikk av en eller annen grunn ikke limt det inn i mailprogrammet, så jeg måtte skrive mitt eget. Dog skrev jeg jo mye av det samme som deg da, Calvin - takk for at du la det inn her :klem:

Her er mitt brev:

Til Postens Godssenter.

Jeg mottok i dag et brev som sa at min bestilling fra USA (referansenr KU008447562NO) har ankommet, men vil bli returnert fordi den inneholder legemidler som ikke er tillatt innført til privat bruk. Dette er hva jeg bestilte:
Tortillas
Pitabrød
Sjokoladebarer
Kornblandinger
Kakaosmør
Inulin (et fruktosefiber)

Klassifiseres virkelig noe av dette som legemidler?

Kan jeg ikke bestille mat fra USA overhodet? Har sett på forskriften om legemiddelklassifisering, og jeg tror ikke det finnes en matvare man kan bestille, som ikke inneholder et eller annet på den lista. Har fått inntrykk av at det kan være riboflavin og niacin i sjokoladebarene som er problemet. Det er alminnelige B-vitaminer som det er helt normalt å tilsette alskens mat, både her i Norge og i land rundt om i verden. Ser at alle andre vitaminer og mineraler også er på legemiddellisten, og det utelukker så godt som enhver tilgjengelig matvare der ute.
På lista står det forøvrig følgende definisjon av legemiddel:
Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.
Ikke noe av det jeg bestilte går under denne kategorien, jeg bestilte bare ganske alminnelige matvarer.

Jeg ble anbefalt å bestille fra USA på en nettside for mennesker i samme situasjon som meg. Der er det flere som bestiller i kvanta som må fortolles, og mange som har bestilt flere ganger og de har aldri opplevd noe lignende, selv om de har bestilt akkurat det samme som meg, fra samme nettside i USA. Har de bare vært usedvanlig heldige som har fått pakkene sine uten problemer?
Vil gjerne at dere ser på min pakke igjen, og vurderer hvorvidt det kan være gjort en feil her.

Jeg vil gjerne ha en snarlig tilbakemelding på dette, da pakken er ment å returneres i begynnelsen av juni, og jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan få matvarene mine.

Med vennlig hilsen
Alyssa

StineK sa for siden:

Bedrifter slik som f.eks. lavkarbopikene og meny-butikker selger jo Atkins-sjokolade og annet lavkarbo fra USA. Har virkelig disse hver sin ernærings-fagperson ansatt?

isola sa for siden:

Men herregud! Jeg fikk min pakke nr 2 i GÅR, uten problemer.
Eller, okei, alle Dreamfields lasagneplatene var knust, men, ja. :D
Blir spennende å se om dere får svar, og hva de skriver.. Dette går virkelig ikke an!!
Som StineK sier, det selges jo her også.. Jeg blir helt matt.

Impulsiw sa for siden:

Dette er det som står på lovdata FØR lista over forbudte legemidler..:

§ 1. Definisjon av legemiddel Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom. såå

Så langt jeg kan se er ikke tilstetningstoffer i mat ment å påvirke fysiogiske funksjoner...annet enn smaksløker da.. :lol:
De har KLART feiltolket lovverket.. :ja:

GRRRR

Impulsiw sa for siden:

Ja nå ser jeg at Alyssa har PÅKEKT den åpenbare meningen med legemiddeldefinisjonen i klagebrevet sitt! :D

Stå på jenter! Dette kan de ikke gjøre. Sitter her med pakka mi fra junaiten nå.. har sååå lyst på atkins bar.. hehe.. :lol:

annabanana sa for siden:

næææi.. nå blir jeg redd for pakka mi. har venta leeenge nå :(

ikke henta posten i dag. løpe og sjekke

annabanana sa for siden:

NEEEEI... F*** I JA.. nå blir jeg jævla sur...

brev fra posten jeg også! returdato 3 juni!!

hvordan går det med dere? fått noe svar?

jeg skjønner ikke helt.. kan jeg betale 97 kroner i toll så får jeg varene?

det står ulovlig bla bla. men så kan jeg fortolle varene, og da går det?
nei.. har bare skumma gjennom. frustrert :(

annabanana sa for siden:

åh, nei jeg tror ikke det går :(

det står:

For tollklarering av denne sendingen må følgende dokumentasjon vedlegges:
SENDINGEN INNEHOLDER LEGEMIDDEL SOM IKKE TLLATES INNFØRT.
SENDINGEN VIL BLI RETURNERT.

ååh.. jeg har tenkt på de barene hver dag i 3 uker :( sukk

kopierte brevet til Alyssa jeg. kan vel prøve.

Tuppen sa for siden:

nu tør jeg ikke å bestille derfra!

annabanana sa for siden:

nei, uhu.. 400 kr rett i dass.. :(
tørr ikke satse på å ha flaks neste gang. blir for dyrt

annabanana sa for siden:

ja, jeg la de til i favoritter, så får jeg se på dem i morga :) rakk å se en belgisk sjokolade.. hmm :)

uff.. jeg synes dette er skikkelig trist jeg altså. SÅ opptatt går det an å være av mat.. uff uff.. tenker på alle de barene jeg skulle spise.

Calvin sa for siden:

Huff og huff... Jeg hadde håpet at det ikke skulle være flere enn meg, men vi begynner å bli noen i denne båten.
Forstår godt hvordan du har det. :klem:

Alyssa sa for siden:

Klart det er trist! Har gått og ventet på denne pakken jeg også, gledet meg til å spise pitabrød og alt det andre jeg bestilte ... Bra du også sendte brev, jeg syns slett ikke dette går an i det hele tatt! :klem:

Jeg er forøvrig ganske vant til å sende mail som jeg aldri får noe svar på, men dette trenger vi jo fortgang i. Jeg har skrevet ut brevet, og lurer på om jeg skal sende det som fax også, hvis ikke jeg hører noe ganske straks. Eller blir det bare unødvendig masing å på en måte sende dobbelt?

Calvin sa for siden:

Nei, send i vei. Det skulle jeg også gjort om jeg hadde hatt mulighet.

Alyssa sa for siden:

Da gjør jeg det, må bare finne en faxmaskin først. Mamma har på jobben, så det burde gå greit.
Må vel ringe til dem også, men. Den tid, den krangel :rolleyes:

annabanana sa for siden:

ja, jeg fikk sånn automatisk svar at e-mailen min var motatt, og skulle bli behandla.

tenk hvis de ikke ser mailen før de stakkars barene mine er på vei tilbake til USA.

luringen sa for siden:

holder meg nok til de produkter og barer jeg får tak i norge ser det ut til ja.

nellie sa for siden:

ikke jeg:p må ta noen sjanser her i livet!!
Alle pakkene jeg har bestilt har kommet frem og det begynner å bli endel av dem..

Alyssa sa for siden:

Fikk dere sånt svar begge to? Har ikke fått noe jeg ... Sendte mail til postfortolling - den mailadressa som står nederst på det ene arket, sant? Hm, har de ikke fått mailen min da eller :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.