< Tilbake til oversikten

Hvor bestille Atkins-produkter billigst på nett?

nellie sa for siden:

Dere som ikke har fått pakkene deres, hva har dere bestilt?
Sånn helt nøyaktig.

annabanana sa for siden:

jeg bestillte 1 pk tortillalefser, og resten atkins barer.

ja, greit å ta noen kjangser her i livet. med de 400kr som gikk rett i dass kunne jeg kjøpt masse nammis i norge for :(

annabanana sa for siden:

nå skal jeg forsøke å ringe. si at jeg har bare kjøpt lefser og sjokolade.
kan jo komme med tilbakemelding når jeg har ringt.

nellie sa for siden:

jeg tror på å være litt optimistisk jeg da:p
Har fått de 5-6-7 pakkene jeg har bestilt oppigjennom tiden, så satser på at jeg får dem i fremtiden også:)

annabanana sa for siden:

HURRA HURRA :) :)

dere har helt RETT!!
nå ringte jeg til de tollkontoret, og de sjekka innholdet i pakka. de beklaget at de hadde tatt feil, jeg måtte bare se bort i fra brevet, og pakken kom på posten i løpet av neste uke :) :)

Ja nå må dere BARE RINGE!! :) hu dama var veldig hyggelig.

annabanana sa for siden:

ørten skrivefeil, men nå blei jeg super gla :)
da er det bare å legge inn ny bestilling!

nellie sa for siden:

suuupert!!
De gjør feil de også.
Jeg syntes liksom det var så rart at de hadde åpnet pakken min og sjekket innholdet i den, også ikke stoppa den!

annabanana sa for siden:

ja, ikke sant?

ja, da vil jeg anbefale denne siden på det varmeste. steike billig!

annabanana sa for siden:

en ting til.. hehe..

jeg lurer på om det er navnet på firmaet som gjør at de stusser litt.
Netrition Inc. betyr ikke det noe sånn legemiddel greier da?

nellie sa for siden:

kanskje lurt å skrive pm til de andre, i tilfelle de ikke får med seg..

nellie sa for siden:

Inc betyr vel nesten det samme som AS i Norge. Incorporated.

Calvin sa for siden:

Er det sant??????

Åååååå, da håper jeg at jeg også får pakken min!!!

Men du fikk bekreftelse på at de hadde mottatt mail, ikke sant? Det har nemlig ikke jeg fått. Hvilken adresse sendte du til?

Edit: hvilket nummer ringte du?

Alyssa sa for siden:

Oi, så bra!!

Lurer på det samme som Calvin jeg, hvor ringte du?

Jeg prøvde nemlig det nummeret som står på det brevet jeg fikk. Kundeservicenummeret. Etter en stund med venting, fikk jeg snakke med ei dame. Sa hva det gjaldt, og da sa hun at hun måtte sette meg over til utlandsavdelingen, for dette kunne ikke hun svare på. Ble en stund venting igjen, før det til slutt ble opptattsignal ...

Calvin sa for siden:

Jeg får pakken min!!!
Problemet var visstnok at det ikke står på pakkene hva de forskjellige varene inneholder av de ulike stoffene, men nå sender de den i alle fall til meg. HURRA!!!!

Ringte forøvrig også nummeret nederst på brevet, og ba om å få snakke med noen som hadde å gjøre med post fortolling. Gikk så fint så.

nellie sa for siden:

:heia: her ordner det seg i bøtter og spann:)

Calvin sa for siden:

Jada. Så nå sletter jeg ikke linken din fra "favoritter" alikevel :D

Takk igjen for link, Nellie! :klem:

annabanana sa for siden:

skal vi se, kan svare uansett jeg:

Jeg ringte: 81000710

der satt de meg over til toll-ett-eller-anna. ikke utenlandsgreier

sendte mail til: [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL] , der fikk jeg bekreftelse på at de hadde motatt mailen med en gang.

ja, nå er vi alle så lykkelige:) tihi..

jeg synes det er rart, for det er så sjelden sånne ting ordner seg. de bruker å være så vrange. men jaggu fikk vi det til. :)

Alyssa sa for siden:

Okey :cool:
Nå ringte jeg igjen ...
Problemet med pakka mi var inulin, resten var visstnok helt greit. Inulin kunne jeg ikke få, for det visste de ikke hva var. Jeg så nemlig på den milelange forbudtelista, og der sto ikke inulin. Er vel nesten sånn at enten står det på forbudtlista eller så har de ikke hørt om det før, og det er like gæærnt :p
Men iallfall så sa hun at det fikk gå for denne gangen da.
Hadde allerede lagd ny handlevogn inne på netrition, men jeg bestiller litt sånn "rare" ting, hadde feks tenkt å bestille xylitol, men er jo ikke sikkert de har hørt om det heller da, så ...

Ja, det var for å gjøre en kort historie lang - the bottom line is: nå får forhåpentligvis jeg pakken min også!

Hurra for at det ordnet seg! :heia: :klem:

Calvin sa for siden:

Skulle da for søren bare mangle at det ordnet seg.
Jeg sa det til hun dama jeg snakket med jeg; "Er dette helt som lotto dette her da?". Det er jo folk som har bestilt derfra mange ganger, og til og med fortollet varen og aldri hatt antydning til trøbbel... Makan til sludder og vås.
Legger nok inn ny bestilling så fort jeg kan, jeg også.

Distrea sa for siden:

:heia: nå er jeg lykkelig på deres vegne!

annabanana sa for siden:

hehe, i dag har de hatt mange desperate telefoner fra slankedamer som vil ha sjokolade :)

StineK sa for siden:

Så fint! :heia: :heia: Da trenger jeg ikke råspare på pastaen min likevel. :D

Alyssa sa for siden:

Hvis jeg finner ut at jeg tør å bestille derfra igjen, lurer jeg på om jeg skal sende handlelista til tollvesenet før jeg bestiller (eller ringe), for å høre om det er greit, eller om de mener noe er ulovlig. Det må de da kunne gi svar på? Er litt pingle jeg altså, vil gjerne være helt sikker før jeg bestiller noe fra USA igjen.

Calvin sa for siden:

de vil ikke kunne sjekke handlelista, med mindre du sender med en detaljert inholdsfortegnelse på varene du bestiller. Uansett; bestiller du produkter som er kjente for de, så skal det jo ikke være noe problem. Andre, mer uvanlige ting, kan det sikkert være greit å skaffe noe dokumentasjon om som du kan faxe de dersom det skulle bli behov.

Areola sa for siden:

Nå ble jeg glad på både deres og mine vegne! :heia:
Da kan jeg eventuellt bestille derfra hvisomatte jeg får somla meg til det.. :D

nellie sa for siden:

er jo bare til å ringe til dem hvis det blir problemer, så ser du jo at det ordner seg
:heia:

Impulsiw sa for siden:

:heia: :heia: SUPERT at det ordnet seg :lol: Tulletollere ..hoho.. :lol:

Areola sa for siden:

Kan man bestille stevia derfra uten at det blir noe tull?

isola sa for siden:

Netrition er jo bare et ordspill på "internet" og "nutrition", som betyr ernæring,
så det har jo ingenting med legemidler å gjøre.
Men flott at alt ordnet seg, nå ble jeg utrolig letta!!!

Impulsiw sa for siden:

Er Stevia lov å selge her i landet? Synes jeg hørte at det var forbudt...men hvis det ikke er forbudt kan man vel...trur eg... Du kan se om det står på den urtelista?

Impulsiw sa for siden:

Det er så mange regler å forholde seg til. Men feks c-vitamin går under legemiddel og er da ikke tillatt å importere fra tredjelan.. Sånn jeg har forstått det da. Fra EU er det ikke noe problem.

Så står det noe om naturmidler da..urter og sånt. Da er det ei liste over hva som er handelsvare og hva som ikke er det.. et eller annet sted.

Areola sa for siden:

Det kan selge som dyrefor, og plantene som prydplante.
Jeg har faktisk sett det på helsekost i norge, men det var så himla dyrt.. det var det jo absolutt ikke på den siden! 5,79 for 1 oz.. som er... 28 gram? det var da ikke mye...

Areola sa for siden:

Jeg bare tenker/skriver høyt jeg..
PÅ urtelisten står det følgende:

§ 4. Urtelisten1

Urter er legemidler.2 Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel. 1	Jf. forskrift 22. desember 1999 nr. 1559 om legemidler § 2-1. 

2 Jf. § 2.

stevia hadde en H, så da skulle det vel gå greit..

Alyssa sa for siden:

Ja, det burde gå greit.
Men det spørs om tollerne vet hva stevia er da. Det de ville returnere min pakke for sto jo ikke engang på lista, men de visste ikke hva det var, derfor tok de ikke sjansen på at det var lov.
Nå er vel stevia litt mer kjent enn inulin da, så ja, det burde absolutt gå greit når det står på tillattlista. Blir det noe tull da, så har du jo den lista å slå i bordet med.

Areola sa for siden:

Ja jo ja, jeg tror jeg tar sjansen.. har aldri prøvd stevia før, så her var det jo en fin mulighet.

Skulle nesten tro det har begynt noen ny hos tollen, som har lest reglene litt for nøye :p

Santa Sofia sa for siden:

Så flott at det ordnet seg! Dere får ta det som videreutdanning av tollere ;)

isola sa for siden:

Må bare skryte litt til av dette her; bestilte tortilla & pitabrød fra Toufayan og Mama Lupe's,
de var typ helt ferske og myke! Da jeg kjøpte fra en norsk nettbutikk var de tørre..
Ikke så rart kanskje, siden de da har vært bestilt, fortollet og ligget på hylla en stund
for så å bli sendt til meg.. Kommer neppe til å bestille på den måten igjen..

Impulsiw sa for siden:

Hehe...tror jeg nevnte det her.. at det er noen amatører som jobber der :lol: Gubben har planta stevia. Han bestite frø fra England. Hvis det står H bak så kan de bare kysse seg bak :D

Der sa du noe! Mine også - ferske og fine. Hvis de skal innom et lager i norge først, kan det vel ta både 1 og 3 uker før de selger dem? Ikke mye ferske da... :rolleyes:

Impulsiw sa for siden:

Hadde en åpen pakke med mama lupes jeg måtte spise opp. Jeg brukte dem som lefse og hadde smør, salami og gulost på!! NYYDELG... Går an å prøve med smør, kanel og juxesukker.. :D

annabanana sa for siden:

Da er det bare å trykke i trynet :) mmmm

[ATTACH]4801[/ATTACH]

StineK sa for siden:

Hei på deg! :klem:

Endelig kom pakken i hus. :D

Calvin sa for siden:

oh, kom den til deg i dag allerede? ikke verst...
Jeg har sjekket sporinga av pakken min, og den er ikke registrert mottatt på postkontoret her, så da ligger det nok ingen pakkelapp i postkassa mi. Men i morgen kanskje? krysser fingrene

Iset sa for siden:

Det er jo livsfarlig å ha sånt i hus! Jeg tør nesten ikke bestille noe for har jeg det liggende spiser jeg meg dårlig. Æsj, den som hadde litt mer selvkontroll! :mumle:

annabanana sa for siden:

Jeg la inn ny bestilling i dag. spaghetti, lasagneplater, marshmallows, ketchup (jeg elsker ketchup, så det er et stort savn), 4 pakker (!!) tortilla lefser, 12 pakning med waffle sjokolade. Herregud, skulle tro jeg skulle spise meg ihjel. Men nå er det lenge til jeg skal bestille igjen. Greit å ha i hus :)

Smurte meg ei tortillalefse med smør, skinke, ost og agurk. det var veldig godt :) så dette blir brødskivene mine fremover. Derfor må jeg bestille masse! så kan jeg fryse det.

Ja, jeg har bare spist en bar enda :) men, jeg må nok ha en til i kveld. Håper jeg har nok selvkontroll til å ha alt i hus. Det blir ihvertfall mye enklere å ikke sprekke med så masse lovlig godis :)

StineK sa for siden:

Jeg kjøper Idun sin ketchup uten tilsatt sukker. :)

Alyssa sa for siden:

Pakken min kom også i dag. :D

nellie sa for siden:

Moro moro moro:D
Julaften i alle bauger og kanter her:D

Iset sa for siden:

Jeg har bare brukt den der sukkerfrie fra Idun, er ikke den grei? Atkins sin ketchup er forresten DRIIITGOD, men jeg vet ikke hvor den selges lenger. Jeg pleide å bestille den fra www.atkins.com før de la ned nettbutikken sin, de hadde flere tusen produkter.
De tortillasene er sikkert dødsgode som pizzabunn også (og pitabrødene), og så kan du lage sånne ovnsbakte fajita-greier med dem (fylle dem, dekke med salsa og ost og steke dem i ovnen). :sikle:

nellie sa for siden:

hvorfor la de ned den?
Nå som lavkarbo virkelig er i vinden, så hadde de vel tjent sinnsykt..

Calvin sa for siden:

Jeg fikk også pakken min i dag :D

Photobscura sa for siden:

Det er aspartam i ketsjupen til Idun :( Sånt skit holder jeg meg unna, altså!

StineK sa for siden:

Måtte gå å sjekke ketchupen. Det står den er søtet med sukralose. Dvs. Splenda. Trodde de bare hadde droppet sukker jeg. :confused:

nellie sa for siden:

eeeer litt skeptisk til om sucralose er så mye bedre enn aspartam jeg altså.
Noen som har noe forskningsmateriale å vise til?

StineK sa for siden:

Husker ikke referansen, men har lest at sukralose er mere stabilt kjemisk enn hva fx aspartam er. Aspartam reagerer lett med andre stoffer i maten.

nellie sa for siden:

yeah. men måten sucralose er fremstilt på er avskrekkende for meg:eek:
Menmen.
Dytter i meg litt diverse søtstoffer og prøver å være sunn ellers:p

Photobscura sa for siden:

Noen sa til meg at det var aspartam? Kanskje de har slutta med det og gått over til sucralose. Aspartam er helkjemisk og var egentlig ment å være en medisin... Sucralose er enkelt sagt klorbleket sukker, det stemmer at det oppfører seg annerledes i kroppen, men klor er ikke akkurat noe jeg har lyst til å ha i kroppen når jeg tenker meg om ;)

Impulsiw sa for siden:

Hmmm..ville jeg trodd også. At de droppet søtstoff i det hele... så sukrer de med fakesukker! Nesten enda værre spør du meg! Over til heintz.. kanskje?

Spiser så lite ketjsup at jeg tar vanlig de få gangene jeg spiser det.

Er på vannvogna resten av dagen. Ble en cola light til lunsj. Det er da FA** så vanskelig det er å holde seg vekke fra det... :confused:

Calvin sa for siden:

Litt på siden av ketchupdiskusjonen da...
Jeg har lagt inn ny bestilling i dag. Er veldig spent på hvordan det går denne gangen.

annabanana sa for siden:

heinz light ketchup er 50% sukker, og 50% aspartam som søtning.

Ingen søtstoffer er sunne, eller veldig bra for kroppen.

Jeg er ikke så veldig bekymra så jeg trykker nedpå det meste :p

Alyssa sa for siden:

Får da håpe det går bra. :ja: Skjønner at du er spent, jeg har veldig lyst til å legge inn ny bestilling selv, men må bare innrømme at jeg er redd for at de skal henge seg opp i noe denne gangen også.
Jeg prøver meg nok igjen altså, men foreløpig føler jeg meg litt for usikker på hva jeg skal tørre å kjøpe ... Håper jeg bare er reddhare!

Tina sa for siden:

jeg bestilte for snart 3 uker siden og har ikke hørt noe! Bekymret. Kanskje pakken har blitt borte!

Alyssa sa for siden:

3 uker - det var lenge! krysser fingrene for at den kommer snart!

Areola sa for siden:

Er det noen steder man kan se hvor pakken er på veien om man har valg airmail?

Alyssa sa for siden:

Nei, dessverre ikke.

Areola sa for siden:

Dårlig gjort :nedfor:

Søster sa for siden:

Driver å skal bestille diverse nå, men jeg er litt usikker på om jeg skal betale med kort eller ikke :confused: Hva har dere andre gjort?

nellie sa for siden:

jeg betaler med kort..

Søster sa for siden:

Ok, da gjør jeg også det :) Takk for raskt svar!

reodorfelgen sa for siden:

Jeg bestilte en del Atkins-sjokolader i går, og tok sjansen på å ikke ha de i en sånn spesialpose. Varene kostet litt under 200 kroner, og om jeg også hadde kjøpt posen hadde summen oversteget tollfribeløpet. Men det var kanskje ikke så smart likevel. Har noen her erfaringer med å gjøre det jeg har gjort? Blir det bare klisset?

Alyssa sa for siden:

Jeg tok ikke sånn pose, og det gikk helt fint.

Areola sa for siden:

Jeg bestillte med kjølepose, så når jeg får varene mine skal jeg gi beskjed om det gjorde noe forskjell :)

raptor sa for siden:

Det er så domt atte.. I light produkter fjerner de fettet, og har i mer sukker istede. Men det er vel for å tekkes de med fettforbi. Og i sukkerfrie produkter, erstatter de sukker med kunstige søtstoffer. For å tekkes oss lavkarbere. Tror de..:cool:

Betzy Boop sa for siden:

Juhuu.. :p Løp og kjøp!!!! :D:D:D

Iset sa for siden:

Tror de? De tekkes jo faktisk lavkarbere. :lol:
Men hva skal de erstatte sukkeret med da? Sjokolade uten søtt er ikke akkurat noe som selger, naturlig nok. Stevia er forbudt i dette moldbolandet, så det utgår også. Jeg skjønner godt at det produseres sukkerfritt, og jeg er glad for det. Så kan man heller begrense seg eller holde seg unna. :)

Paxen sa for siden:

Jeg bestilte også for 3 uker siden, og så en pakke til for 2 uker siden. Den siste kom i dag, den første har jeg ikke sett snurten av.... hmmm...
Den første inneholdt de berømte barene, den andre lefser og annen mat, ingen skumle barer. Kanskje det gjør forskjellen? Håper den bare er forsinket i tollen...

Calvin sa for siden:

Jeg fikk min bestilling etter 2 uker - en eske full av barer. Det som hadde hendt meg, var at jeg ikke hadde fått hentelapp, til tross for at pakken min hadde ligget i flere dager på posten og vente på meg. Det kan være lurt å ta en telefon til postkontoret

tulla sa for siden:

Jeg venter og venter på min bestilling. Til mandag blir det tre uker...:confused:

Tuppen sa for siden:

nå begynner det å drøye her synes jeg... bestilte for snart en mnd siden... men har ikke sett snurten av de.... hmm....

Alyssa sa for siden:

Uff, dette begynner å bli skummelt, syns jeg. Lurer på hva som tar så lang tid, det skal jo ikke ta mer enn 1 til 2 uker.

Santa Sofia sa for siden:

Jeg fikk et par pakker i forrige uke som var bestilt henholdsvis 19. og 23. mai. Begge pakkene var blitt lagt inn i noen blå strisekker siden merkelappene tydeligvis nesten hadde ramlet av :eek:. MEn innholdet var i orden, heldigvis! :)

StineK sa for siden:

Anbefaler å kontakte posten - jeg har flere ganger opplevt å ikke få hentelapp slik at pakker er blitt returnert til avsender. Sløvt postkontor her...

majama sa for siden:

Fikk pakkelapp i posten i dag, bestilte for litt over 2 uker siden:):):)
Min forrige pakke var det også en blå striesekk rundt.

Paxen sa for siden:

Pakken min kom i dag :D Med et klistremerke fra Deutsche Post i Frankfurt. Liten omvei....

Søster sa for siden:

Nå er det 14 dager siden jeg bestilte :rolleyes: Gleder meg til å spise taco med tortillas :sikle:

Alyssa sa for siden:

Venter spent på pakke nå. Håper alle dere som bestilte for lenge siden, har fått pakkene deres!

tulla sa for siden:

Jeg fikk min på lørdag, endelig. 150 kroner i toll.... men innholdet i pakken smaker godt.:)

nellie sa for siden:

hadde du bestilt for sånn akkurat over 200 kroner da? det er kjipt når det er sånn AKKURAT

tulla sa for siden:

Ja, det stemmer. Så vidt over 200 kroner, omregneren jeg brukte stemte ikke helt :confused:

nellie sa for siden:

lønner seg å prøve å ligge rundt 35 dollar, tror jeg..

Søster sa for siden:

Jeg fikk min pakke på fredag, så da ble det taco på meg i helgen. Godt var det, men må innrømme at tortillasene var ikke like gode som de vanlige :o Ellers så har jeg kjøpt en del barer som jeg trolig ikke får spist siden jeg blir så uvel av de :( Uff, ikke meningen å være gledesdreper... :o

Calvin sa for siden:

Søster: hvilke barer bestilte du, og har du mye tortillas? Kanskje noen er interresserte i å kjøpe de av deg

Søster sa for siden:

Jeg har 9 kokosbarer, fire karamell/peanøttbarer og fire "Chocolate Chip Granola Bar". Har smakt på alle sortene ja ;)

Tortillasene kommer jeg til å beholde, for de er helt greie :)

"Kom å kjøp"!

Alyssa sa for siden:

Har "snust" litt på de Chocolate Chip Granola - barene, men ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe dem ... Er de gode?

annabanana sa for siden:

jeg venter på 3 pakken min :) gleder meg til å få kokosbarer igjen.. spiste en sånn vanlig chocolate bar i dag.. æsj.. nei.. KOKOS... mmm

Tuppen sa for siden:

har du tenkt å selge kokosbarene dine så bare send meg pm!!!!! jeg er AVHENGIG av de :P

missatkins sa for siden:

bestillte masse barer på netrition for Subtotal $30.41 :) Endelig har jeg en plass der jeg kan bestille barene. Er litt vanskelig å få tak i og er veldig dyr på kostholdbutikkene. koster ca 30 kr per stk:/ med frakt blir det 3 dollar pr bar jeg bestillte:D det er jo kjempebillig:))

Søster sa for siden:

Hm..tja.. jeg er sikkert ikke den rette å spørre, for jeg synes ikke at at noen av disse barene har vært spesielt gode :o
Sikkert bedre at noen andre som liker barene svarer deg ;)

Søster sa for siden:

Tja, kanskje jeg skal selge de :rolleyes: Eller bør jeg prøve å venne meg til de? Nei tror ikke det :lol: Skal vi si 50,- stk? :lol: ;)
Neida, det var bare tull, seller de gjerne jeg :) Lurer litt på hvilken bygd utenfor Ålesund du bor i jeg. Skal nemlig hjem til en av bygdene utenfor Ålesund neste helg ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.