Denne uka har jeg vært snill med meg selv og tatt gjennomsnittsvekta i stedet for vekta i dag. Det vil jeg nok fortsette med en stund for å motivere meg selv. Torsdagen er den værste dagen for meg vektmessig - vekta viser ALLTID høye tall denne dagen - resten av uka er det bedre.
Så denne uka blir det nedgang på 600 gr ......
Jeg hadde ny personlig rekord i går - vekta viste 80,5 kilo....så lite har jeg ikke veid på 16 år!
Tenk om jeg snart skal få se 70 tallet.....DET hadde vært noe det!!!!
Veiedag her også på torsdager. Ingen nedgang denne gangen. Helt ok, da det julebordene har startet og det ble utskeielser både fredag og lørdag. Slik blir de neste tre helgene også. Helt greit, bare jeg ikke går opp igjen... :-)
Gå inn på Kontrollpanel oppe til venstre på den grønne linjen. Klikk Endre dine detaljer, så kan du bare endre i vei der det står Min kostholdsfilosofi!:)
Hei, hei,
Jeg er tilbake, om jeg får lov.
Med halen mellom beina lusker jeg meg tilbake, igjen med litt for mange kilo etter en ikke-veie-seg-periode.
I dag veide jeg 95,9, og det er vekta mi nå, for jeg må innse at den gangen jeg veide under 90 er nå blitt et og et halvt år siden :eek: og all vekt over dette kan ikke være vann-vekt lenger :p
Jeg kommer til å registrere minste-notering gjennom uka framover istedet for den faste vekta på torsdag, fordi jeg trener på onsdager og går alltid litt opp dagen etter trening.
Også må jeg få målt magen min, om noen kan fortelle meg hvor jeg har lagt målebåndet.....
70809 94.7kg
240909 91.8kg -1.0 Totalt minus 2.9kg på 4 uker. Gj.sn: -0.725kg pr uke
221009 91.4kg -0.1 Totalt minus 3.3kg på 8 uker. Gj.sn: -0.4125 pr uke
291009 90.9kg -0.5
051109 88.5kg -2.4kg Svin på besøk
121109 88.8kg +0.3kg
191109 88.6kg -0.2kg Totalt minus 6.1kg på 12 uker. Gj.sn.:-0.51 pr uke
261109 89.4kg +0.8kg:eek:
Vel, opp 800g var ikke det jeg hadde håpet på, men fikk mensen i natt, så får heller satse på myyye ned neste uke!;)
Og jeg er fortsatt under 90!:heia:
Ned 1 kilo, og trommevirvel; dette var 1 kilo fett!! :D danser rundt på gulvet Herregud, 2 hekto fra halvveis!! Ikke det at det er "snart gjort", men det er da en ende der, ett sted..
Jeg må virkelig anbefale å velge seg ut uka laveste vekt istedenfor det vekta viser på torsdager altså...
Vekta i dag viser 0,4 ned fra forrige torsdag, ukas laveste viser ned 1,6! (sier litt om hvor mye vekta mi svinger i løpet av en uke også.. )
All time low, ned 1,5 hekto :) Ned er ned! Og skrives dessuten på konto for "lite vann og søvn". Regner med at veiing imorgen hadde vist et annet resultat.. :p
Det betyr at jeg har sneket med inn på "overvekt" og ikke lengere "fedme" i forhold til BMI. Av tickeren ser man siden jeg startet. :D
Og imorgen er det måle i cm-dag. Som er det jeg egentlig bryr meg mest om!
Ikke så morro å veie seg idag. Hvis noen har innspill, så gjerne les journalen og kom med kommentarer.
Snikveiing i løpet av uka:
74,4 mandag
73,8 onsdag
74,1 idag torsdag som er veiedag.
Er fornøyd. Gjennomsnittet ved den daglige veiingen har gått ned og jeg føler at jeg har gått ned i cm, men det er første måling i dag, så det sier jo lite.. :p
Jeg veide meg på mandag, og hadde gått opp 1,3 kg, men jeg har ikke skeiet ut, annet enn med meieriprodukter, og mensen midt oppi det hele, så nå får vekta pause fram til sjuende januar, og snart skal jeg se søttitallet :D
Ned 300 gram :) Kunne vært mer, uten ramsalt pinnkjøtt, men de grammene forsvinner så snart jeg får drukket nok vann :D
Edit; 02.01.10; Der var de borte, vanngrammene, så det ble 700 gram istedet :D Første gang på så lenge jeg kan huske (eller har veid meg..) at jeg har gått NED i julen! Og det enda så mye god mat jeg har spist.. Rare greier.. <3 lavkarbo
Da er det vel på tide å oppdatere igjen.
Etter å ha gått opp hysterisk mye etter jula (eller hele desember egentlig grunnet stress, reising, syk og genrellt lei :flau:), har jeg fått av et par liter/kg, så da er dagens vekt startvekta for 2010.
Prosjekt 1 er å komme seg tilbake til delmål 1 om ganske nesten nøyaktig 2,5 kg.
Jeg er ikke på scratch før jul ennå, selv om jeg for en gangs skyld hadde forventet det :p. Jaja, bare fire hundre ubetydelige gramser igjen, men jeg har gått inn en cm i midja! Hurra! :heia:!
Uff, dere er så flinke! ;):heia:
Jeg skal ikke en gang fortelle hvor mye jeg har gått opp på 4 uker.:eek: Vet mye er vann og håper det forsvinner fort!
Er tilbake på ketolyse fra i dag og slenger meg med her igjen neste uke, forhåpentligvis med et kjempevekttap!:rolleyes:
Frifuggel; nå må du se på hvor mye jeg gikk OPP uka før da ;)
Det var nok mest vann, både opp og ned, men jeg har tidligere erfart at det har vært vanskelig å ta av "vannvekt", men det er kanskje mest når "vannvekten" har vært "vannvekt" i flere måneder :p
Ser aldri på "opp", av prinsipp, ser på "ned" og uansett om det er vann eller ikke, så har jeg stor respekt for jobben du har gjort! Alternativet hadde jo vært at "vannkiloenen" hadde blitt værende på kroppen.. :cool:
Jeg gikk opp alt for mye i julen og har kun gått ned 100g siste uke. :nedfor:
Etter som jeg ikke har sjans til å få av gifteringen og mensen dukket opp over en uke før tiden, tror jeg myyye er vann og at jeg rett og slett begynner nytt veieregime neste uke! Orker ikke begynne med en nedtur, liksom!:p
Jo, men jeg går jo opp og ned underveis. Forøvrig har jeg vel aktivt gått inn for å få ned vekta mer eller mindre sammenhengende siden jeg var 11... :o
:D
Vekta er fra i går, da dagens vekt ikke var helt representativ pga veldig sen middag i går kveld.. Men whoohoo! Jeg kan oppdatere tickeren! ENDELIG!
Opp tre hekto.. Vel, kunne vært verre :p Får bare fortsette sånn som jeg har startet, må jo "løsne" en gang.. Endrer ikke tickeren, siden dette er vann, men går jeg ned et halvt kilo til neste torsdag, så har jeg gått ned et halvt kilo :D Selv om tickeren da flyttes bare 2 hekto. Nemlig :cool:
Må være noe galt med vekten. Jeg kan ikke ha gått ned 3,5 kg fra tirsdag til torsdag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.