Überteite vekt, den svingte fra neste 95 til under 94 i dag, så jeg tar gårsdagens vekt. Ikke at den er så mye bedre. Æsj altså. Jeg har faktisk vært kjempeflink.
Mye søvn og ikke stress har æren tror jeg. For helgen med flytting og slikt har ikke vært helt sunn. (øl fredag, noen brødskiver lørdag). MEN merkelig nok så har ikke cm. rikket seg denne gangen. Men bra at det hver uke er enten vekt og/eller cm som minsker.
Uff, har jo egentlig bare gått ned 1,7 kilo på siste to mnd! Tror jeg dauer. Jaja, går hvertfall ned.
Ned 1,3 kilo :meditere: Og den blir stående i over tre uker, ikke i Norge igjen før om en tre ukers tid, blir nok veiing morgenen etter :rolleyes: Eller uka etter.. :cool: Er rimelig spent på den der!
Jeg har falt litt i et sort hull og her nede har det vært smågodt, både av den sukrede sorten og den såkalte sukkerfire sorten. To kilo vann er følgende og jeg kan lage kratre på leggene.
Derfor blir det ingen rapportering i dag...
Laveste vekt på ti år for en uke siden, opp igjen denne gangen. (cm dog ned) Så tar pause og håper på bedre tall neste gang. Skal kutte ut melk i kaffe og nøtter/mørk sjokolade som mellom måltid. Ikke for at det er ofte, men litt kan være litt for mye.
Pokker meg 700g til ned! :eek: Det betyr faktisk at jeg i realiteten har gått ned 2 kg siden forrige tirsdag..... Håper akupunkturen i dag gir like mye resultat... :rolleyes:
Tid for torsdag igjen!
Jeg har kommet meg opp av hullet, og synes det er helt greit at jeg hoppa over forrige uka, da jeg har gått ned 2,6 kilo i vann siden søndag :p
Nå veier jeg meg hver dag og lager graf mest for å se de daglige variasjonene og lære litt mer om kroppen min, og da jeg veide meg i dag hadde jeg gått opp tre hundre gram siden i går. Ikke at det bekymrer meg, for når jeg spiser sent så har jeg enten gått opp eller så står jeg stille dagen etter. Det går uansett rett vei, jeg løper fortsatt på do fire ganger i timen, selv om vanninntaket har roet seg noe.
Ja, gudene veit hvordan, men det tør jeg ikke begynne å forske på :D Stikkedama har helt klart en finger med i spillet, men.... Tror aldri jeg har gått ned så mye så fort før.
Ned er ned ;). Jeg har fortsatt litt over to kg igjen til den laveste noteringen jeg vet jeg har hatt, så det er nok først etter jeg kommer under det at den største jubelen kommer. Men i mellomtiden er jeg dønn lykkelig at det bare går nedover om dagen :D
Ikke noe annerledes enn før, bortsett fra at jeg har skjerpet meg betraktelig når det kommer til å overse sultsignaler. Spiser med en gang jeg er sulten, til jeg er passe mett. Det er jo dette jeg forfekter mer enn noe annet, så det er så tåpelig at jeg selv har så store problemer med det :p.
Spiser rent kjøtt av alle slag, littegran grønsaker, kokosmelk, smør. Ingen kunstig søtning, meieriprodukter eller noe erstatningsmat. Ikke fordi det ikke er lov, men fordi jeg bare ikke gjør det :p. Så, ingen strenge regler eller harde regimer denne gangen. Jeg hører på hva kroppen vil ha, og den vil stort sett ha fett og proteiner, så da gir jeg den det!
Ja, og så drikker jeg enooormt med vann.
Jeg ble jo også satt på metformin (diabetesmedisin, i mitt tilfelle mot insulinresistens), men har først nå tålt maksdose etter tre måneders tilvenning. Så det er mulig det har hatt noe å si også.
Som sagt, fortsatt litt over to kg til laveste notering, så jeg tror nok at jeg puster mer ut når vekta beveger seg under det, selv om jeg er sjeleglad for hvert gram som forsvinner, være det seg vann eller fett :)
Fire hekto siden mandag (hadde veiedag da, siden jeg satt i fly på torsdag, passet dårlig å veie seg.. :p) Spent på neste torsdag, nå, kjennes ut som om kroppen jobber..
Jeg er idag nøyaktig det samme som for en uke siden, Men siden jeg er så lurt og har to veiedager, og velger den beste, så får vi se imorgen. :D
Fornøyd med stillstand, da jeg jo tok av litt på pommes frites på mandag, hehe!
ps. Jeg har også begynt å veie med så og si hver dag, også på kvelden. Fin måte å bli kjent med vekta. Går opp på kvelden, ved mye salt (sukker...), etc.
Jeg har også veiedag på torsdager men jeg har tatt ut batteriet av vekta og stuen den langt bort. Gikk på en real smell psykisk sist jeg veide meg og jeg orker bare ikke mer depping over vekta nå....Så da veier jeg meg ikke enda....tar det en dag buksene sitter løsere....ler
Derfor jeg har begynt, som Photoobcura, å veie meg oftere. Så ser jeg de faktiske endringene som skjer så fort! Veide feks. 2 kilo mer i går ettermiddag enn idag! Og ikke blir jeg like sjokka hvis resultatene ikke er som foventet. (Og jeg som enda har alltid forfektet at man skal ha toppen en veiedag i uka -men har innsett at akkurat den dagen kan være høyest vekt i løpet av en uke...)
Egentlig 72,6 igår, mens 71,7 (!!) idag. Pleier jo ta den beste vekta av disse to dagene, men dette var for utrolig, så tar middelsnivået mellom igår og idag. :D
Ned 100 gram, bare. Meeen, er da ennå på 8-tallet. Ned er ned! Skal teste ut melkeprodukter en stund, eller rettere sagt UTEN melkeprodukter, tror ferie helt uten gjorde det litt vanskelig for magen min å bearbeide dem, nemlig.
Jeg slenger meg med her jeg, men har ingen nedgang å rapportere. Veid 82,2 hele uka, bortsett fra i dag for da veide jeg 82,3. Det oppdaterer jeg ikke tickeren for. Men så lenge jeg ikke går mer opp, er jeg kjempefornøyd:)
Ser det er en stund siden jeg rapporterte sist, men det går fortsatt nedover, om enn sakte, så sikkert :D
Jeg er nå 400 gram under min før dette laveste notering, og vaker rundt på 77-tallet! Herlig!
Jo takk! Er jo ikke snakk om tålmodighet sånn egentlig. Jeg har jo hele tiden 'gjort ting riktig', men det skulle bare noe mer til før det løsnet igjen.
Og det går fortsatt nedover! Siden sist har jeg gått ned åtte hundre gram og veier nå 77,1 kg :D.
Ah! Endelig under 71 kilo igjen. Tok sin tid. Tikka inn på 70,8 idag. Ned 500 gram faktisk.
Bare 300 gram over laveste notering, og 800 gram til første store mål er over!!
Det går litt opp og ned, som vanlig, men mest ned :D. Siden sist notering her i tråden skriver vi 76,8, altså ned 300 gram (men jeg har vært nede i 76,4!). Wohoo!
Vekta tikket inn på 69,6 kilo idag. All time low. Får se hva offisiell måling blir, da jeg måler idag og imorgen og tar snittet. Er nemlig sjuk, så kan være lavt vann-innhold bare. (Men etter frokost, kaffe, vann, så var det fremdeles ikke mer enn 70,1)
Min veiing i dag er 700 gr over minste-notering før ferien min. Jeg kjenner nå at jeg trenger en ny minste-notering snart - har kun gått ned 1 kilo de tre siste mnd. For motivasjonens skyld hadde det vært fint å kunne komme under 76,5 snart.....
Gjør jo alt riktig så hvorfor skjer det ingenting......grrrrr
Nå er det år og dag siden jeg kommenterte hit sist :)
Det er fredag i dag, og som tråden tydelig viser, så er dette en torsdagveietråd.. men jeg sniker meg inn med oppdatering :)
Etter 2 svangerskap og masse opp i vekt så nådde nåla på vekta hele 120kg. Hva skjedde liksom???
SÅ! Nå etter noen uker med lavkarbo, litt utskeiing i påsken og nå på lavkarbo igjen, så er jeg gått fra 120 til 115,9kg.
Da ser vi igjen til neste torsdag :)
Mål er 100 kg når vi skal reise på sommerferie i september.
Haha, samme her! Jeg har fortsatt gått ned mer siden denne tråden, måtte faktisk lese alt om igjen, og litt gøy å lese at jeg så gjerne vil under åtti kilo og at midja mi endelig er under nitti, når jeg i dag veier 72-73 kilo og er 81 cm i midja! :D
Lykke til! Hilsen ei som ikke har fast veiedag noe mer! ;)
Vet det ikke er torsdag i dag - men legger ut allikevel....
Ned 500 gr og ENDELIG så jeg 65 tallet på vekta.....(65,8 for å være nøyaktig)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.