Soul sa for siden:
Hva da? Om det ikke allerede er gjort? Rent bortsett fra at man ikke opererer med "bevis" som sådan da. Man benytter hypoteser som styrkes eller svekkes. Nettopp fordi man ikke skal forelske seg i sine hypoteser. Dessuten så fremsettes de enkelte hypoteser ofte innenfor gitte rammer, og de gir ingen svar utover de eventuelle rammene.
Selfølgelig, derfor så teller ikke svar som regner utenfor heller.
Strengt tatt så kan du ikke bevise at du eksisterer heller.
Nei, nettopp. Men metoden(e) må altså være BEDRE og ikke dårligere.
Som altså ikke finns enda.
Tja. Hvorfor skal man det?
Hvorfor er alt som er bevist sant og alt som ikke er bevist ikke sant?
Spør du de riktige folk innenfor fagmiljøene er det vel strengt talt ikke gravitasjon bevist heller...
Hvilke "beviser" er det som finnes, og som er anerkjent blandt fagfolk, som styrker troen på telepati og poltergeist?
Igjen, det kommer selfølgelig ann på hvem du spør.
Så i bunn og grunn handler heller ikke vitenskapen, ironisk nok , om viten ,men om tro. Alt i fra dine egne vinkler.
Dette skjer gang på gang. Men ikke på alle områder. Så det er klart muligheten er tilstede for at du kan ha rett.
Og det er selfølgelig mulig for at jeg tar feil også.
Man vet ikke at alle naturlover er den absolutte sannhet, man antar det , siden man ikke kan basere antagelser på kunnskap man ikke har.
Men selfølgelig er det mange innenfor fysikkmiljøene spesielt som har bestemt at slik og slik er det, og alt annet er tull. Hva de kommer til å si hvis noen eventuelt skulle komme fram til at "sannheten" er noe annet er en annen greie...
Men på meg virker det rimelig opplagt at en frosk som tror på solguden Bjarne er primitiv. Uansett om den ikkeprimitive (sammenlignet med frosken) Bjørnar også tror på den samme solguden, altså Bjarne.
Primitiv i forhold til objektets natur, og da tenker jeg ikke på kultur eller miljø. Bevis? Hvor står det at en utdannet person som tror på gud har mer rett en en fattig person i slummen som tror på gud?
Folk i eliteklassene har like mye vrangforestillinger og fordommer som andre i arbeidsklassen eller slummen.
Det er jo bare å se på endel personer som har voldtatt historien oppover i tidene.
Men nå vet jeg jo heller ikke hva du legger i ordet primitiv.;)