< Tilbake til oversikten

Eurodietten igjen

#1

nunno sa for siden:

Hei.:rolleyes: :heia:
Er det nokon som har gjennomført eurodietten? Og korleis gjekk det:confused:
Eg starta opp på søndag så eg er i startfasen ennå. Synes faktisk at det går greit, slit litt om kvelden men reknar med at det skal gå over. Merkar at eg er så sliten i beina, er det noko som andre har erfaring med?
Eg har til no tatt av 2 kg. det er eg godt nøgd med.:)


#2

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg har ikke prøvd selv. Kun prøvd noen smaksprøver av produktene som jeg fikk av mamma. Har fått resept av legen min, men i første omgang tror jeg at jeg velger å fortsette med kostindusert ketose. Både billigere og mer smakfullt.:)

Mamma gikk ned 13 kg på produktene, men gikk veldig lei av produktene, og vegrer seg litt for å starte opp igjen.

Entante har gått ned nesten 30 kg med Eurodiet. Hun har gått ned etappevis og delt (over 2 år), dvs. vekslet mellom de ulike fasene og maten fra Lindbergboka. Grunnen til at hun har vekslet mellom fasene er at hun føler at hud og muskler må få komme etter (stramme seg etter). Hun er over 60 år og har vært overvektig iallfall de siste 20 årene.

Vet ikke om dette ga deg særlig svar. Håper noen andre kan svare deg mer konkret.


#3

Vigdinil sa for siden:

Heia! Ja, jeg har gått på eurodietten for 2 år siden. Gikk ned 5 kilo de første 14.dagene., og totalt 10 kilo. Men det var svært vanskelig å klare å spise de produktene, så det gikk bare på vilja. Etter 1 år begynte jeg gradvis å gå opp igjen. Jeg bar også veldig slapp og svimmel den første tida. Nå har jeg gått på Atkins, til helgen blir det 3.uke. Jeg har gått ned snart 6 kilo og er i kjempeform. Så i dag ville jeg nok anbefalt atkins eller ketolysekuren(holder på å konvertere til den da en får spise litt mere av det jeg liker) Jeg har så masse energi og så får jeg spise vanlig mat, med begrensninger i kullhydratene. Koser meg med egg og bacon,eggerøre, kokt egg, lager pannekaker/lapper av ketolyse-soyaprotein, spiser kjøtt og fisk med litt sterrømme og salat, og geledessert laget av funlight med litt krem til ved behov. Føler det helt topp. Tar endel viktige vitaminer hver dag ved siden av. 750 mg. c-vitamin, biolifes bio-balanse vitamin og mineralkompleks. Skal gå over til ketolysevitaminer etterhvert som jeg blir fri. Så hvis du skal fortsette euroietten, forslår jeg at du tar endel vitamner, kan være jeg ikke tok nok da. Men uansett føler jeg det helt annerledes på denne kuren... mye mer energi! Uansett, lykke til, og er det noe annet du lurer på om kuren, så bare spør.


#4

nunno sa for siden:

Held framleis på, er faktisk på dag 11 så eg er jo litt nøgd med meg sjølv då. Har gått ned 4 kg:)

Kan jo ikkje akkurat sei at maten er den beste eg har smakt, nei. Spesielt ikkje pannekakene:eek:

Håper at eg skal klare å holde på ei stund slik at eg får gått ned litt før eg går over på kost i balanse, satsar jo på å ta av meir der også då (nok å ta av).:D

Eg hatt tatt blodprøve, og vert fylgt opp av lege. Tar ein del vitaminer, og må vel sei at eg ikkje føler meg noko særleg slapp så eg håper at det går greit.
Eg har ikkje satt meg noko inn i Atkins og Ketolysekuren, men kjem nok til å lesa litt om det for å finna ut om det kan passa betre for meg enn Lindberg.


#5

Fedonisten sa for siden:

Du leder med to dager på meg du da. Jeg er på dag 9 nå - og da vet jeg jo at du finnes her og at du holder på med det samme. Kan være god støtte det.

Hvilke produkter bruker du? Og hvilke liker du? Ser du ikke er så begeistret for pannekakene.... Har ikke smakt de før jeg. Og ikke den frokostblandingen heller. Og ikke muslibarene. Har du smakt noe av det?

:klem: og fortsatt lykke til fra Fedonisten


#6

Gamla sa for siden:

Kjenner en som gikk ned svært mange kilo på Eurodietten. Hun holdt seg bare slank i noen få måneder, så begynnte hun å legge på seg igjen. Vet ikke hvor mange kilo, men det er iallefall svært tydelig. Grunnen var ganske enkelt at hun ikke hadde innsikt i hva hun kunne spise etterpå og sikkert var drittlei hele "posematen"! Derfor var hun raskt tilbake i sine vanlige søte spisemønster igjen! Nå har hun igjen startet opp med Eurodietten! Lurt!???:nei:


#7

nunno sa for siden:

Både frukostblanding og muslibarane synes eg er gode, og dei lagar god metthetsfølelse. Eg kjøpte litt av alt slik at eg skulle finne ut av kva eg lika best.
Det er jo ganske spesiell smak av det meste då, men koser meg med creme brulee eller sjokolademousse til kvelds, etter første skeia er det ikkje så gale.:)
Når eg skal over i fase 2 kjem eg nok til å satsa mest på barane, den med vanilje karamell synes eg er skikkeleg god. :spisesnak
Eg skal halde på i 21 dagar og det kjenner eg er nok, vert nok noko lengre i fase 2 der får eg iallefall eta litt vanlig mat til middag, og faktisk ta eit glas vin.

Lykke til du også og la meg høyre frå deg korleis det går.


#8

Fedonisten sa for siden:

Tror dette kan være vanlig hvis man ikke følger opplegget. Og blir fulgt opp. Jeg har jo hatt to runder med "idiotisk" bruk av Eurodiett tidligere, så jeg vet hva jeg snakker om. Uten at jeg dermed besitter sannheten. ;) Stor forskjell.

Fase 4 på Eurodiett heter "Kost og Vekt i balanse" - og det ER MENINGEN at man innen man kommer til den fasen skal ha gått kurs i regi av Fedon for å få hjelp til å legge om matvanene. Og for å lære hva som skjer i kroppen når vi spiser den maten vi har gjort når vi har blitt overvektige. Skipper man dette - og tenker at 'dette klarer jeg selv', så tror jeg det er dømt til å mislykkes. Men det er lett å føle seg "på toppen av verden" når kiloene er borte :ja: men det er jo også da den faktiske JOBBEN begynner.

Jobben med å opprettholde god helse og riktig og sunn vekt.

:klem:


#9

Nena sa for siden:

Helt enig - er nok mange som har gått i den fella gang på gang - meg selv inkludert :o . Tror man at man kan gå tilbake til "søppelmat" så er hele kostomleggingen lite verdt - det tar som regel kort tid før alle tapte kilo (og gjerne flere til) er på plass igjen.... Derfor nytter ikke all verdens "kurer", det er varig kostholdsomlegging og kunnskap om hva maten gjør med kroppen som må til!


#10

natteravn sa for siden:

Hei på dere
er ny i dette forumet og starter med eurodietten på fredag.
er det noen flere som er helt i startfasen som jeg kan vekle litt erfaringer med underveis

n


atteravn


#11

jeef-micro sa for siden:

Jepp... Jeg fikk legeerklering i dag, men har ikke fått bestilt varene enda... skal gjøre det i morgen


#12

Kokkosbolla sa for siden:

Jeg skal også starte nå :) Har fått produktene men på grunn av oppkast og diare denne uka her så venter jeg med å starte til mandag igjen. Skal være i fase 1 i 21 dager.

Så fint at vi er flere som kan følge hverandre.


#13

natteravn sa for siden:

Hei på deg
ja nå ble jeg glad, men jeg ser du ikke har så mange kilo igjen er dette et delmål eller en sluttspurt?
Hvordan gjør dere for å få denne vektgreia fra tickerfactory over på siden deres?


#14

natteravn sa for siden:

Hei på deg kokkosbolla
jeg skal også være i fase 1 i 21 dager, Nå blir det straks litt lettere når vi er flere.
Har du lagt opp noen form for treningsopplegg under kuren? har du kjennskap til kuren fra tidligere eller er du like fersk som jeg:)


#15

Kokkosbolla sa for siden:

Hei natteravn :)

Jeg gikk på ED noen uker i fjor også, men var håpløs... Så fortsatte jeg på lavkarbo. Men nå har det stått stille så lenge så tenkte jeg skulle prøve å få litt mere fart på tingene nå.
Jeg trener 2 ganger i uka på organisert trening og i tillegg så går jeg endel med vogna. Men sist klarte ikke jeg å yte max på trening mens jeg gikk på ED. Men det kan jo hende det blir annerledes denne gangen.

Kjempefint at vi er flere som starter opp samtidig!


#16

natteravn sa for siden:

Hei igjen kokosbolla
Jeg trener/trimmer på sykkel og hurtige turer i skogen nesten hver dag. greit å vite at en kanskje ikke klarer å holde samme tempo når jeg begynner kuren.
Jeg kan nesten ikke vente med å komme igang.
Jeg har tidligere i sommer gått på lavkar. diett og klart å gå ned 8 kilo, nå har vekta stått på det samme de siste tre ukene og jeg var redd får å miste fokus derfor begynner jeg på eurodietten for å få litt fortgang igjen.
Jeg har tross alt 15 kilo igjen.
Men var maten ok eller var det andre fristelser som gjorde at det gikk skeis sist gang.?
Synes du er flink som klarer å motivere deg på nytt.:)


#17

jeef-micro sa for siden:

Den tickeren er ikke helt riktig, for det er delmål... skal ned ca 25 kg :)


#18

Kokkosbolla sa for siden:

Nattravn, det var vel egentlig ikke noe som gikk galt sist, egentlig. Jeg var aldri i fase 1 da. Men i fase 2 i 3 uker for så å gå over til lavkarbo kost :) Men nå skal jeg prøve meg på fase 1. Produktene er helt ok, syns jeg. Men jeg var nok ganske snever når jeg bestilte sist så denne gangen har jeg valgt litt flere forskjellige produkter. Så får vi se om jeg liker det.


#19

amy62 sa for siden:

Hei.
Jeg hiver meg på her og håper på å få være med på laget. Skal begynne på eurodiett i morgen. Har ikke prøvd noe slikt før og har en hel masse kilo som skal vekk. Det kan være kjekt å ha noen likesinnede til å dele erfaringer med.
Hilsen fra amy62


#20

Peita sa for siden:

Hei,

jeg har gått på ED fra mars til juli og gikk ned 21 kg, har hatt en sommer hvor jeg mistet all kontroll... og har problemer med å hente meg inn igjen. Gikk opp 3,4 kg og har gått ned 2,8 av de igjen. Var hos legen i går og vi ble enige om at nå var det full skjerpings og begynner på fase 2 i dag! Føles som jeg begynner på nytt siden det jeg har spist siden juli neppe kan kalles ED eller lavkarbo. Lykke til alle sammen og denne gangen skal jeg klare det!!!!! Kjempekjekt å være her inne å lese for å få inspirasjon så nå hiver jeg meg også med her.


#21

Kokkosbolla sa for siden:

Peita, 21 kg på 4 mnd er jo knallbra. Og om du ikke har klart å holde deg på lavkarbo og "bare" har gått opp 3,4 kg så syns jeg det høres supert ut jeg. Om jeg snubler skikkelig så føler jeg at jeg kan legge på meg så mye på en ukes tid. Kan du forresten si om det lønner seg å blande med melk eller vann? Og hvilke bør man absolutt blande med melk?

Så bra at vi blir mange som starter opp nå :) Og damer, 3 mnd til 20 desember. Så vi får stå på.


#22

Peita sa for siden:

Takk for det, joda jeg er fornøyd, men føles tungt når det er vanskelig å begynne igjen - jeg er jo bare halvveis... Men sammen med dere skal jeg klare det!! Du sa noe motiverende der: på julebordet skal vi rule!! Jeg blander forkostblandingen og pannekakene med skummet melk, har hørt at det er viktig med litt meieriprodukter for å gå ned i vekt, vet ikke om det stemmer men det funket for meg tidligere da. Synes produktene smakte bedre også da.


#23

Enid sa for siden:

hei alle dere som er ny her inne eller nye på ED! Tips er å titte i journalene til Titti, Ani, Euroslankerinnen, Dolphin og meg; vi har alle holdt på med ED de siste månedene :)
Ønsker dere alle masse lykke til!


#24

natteravn sa for siden:

Hei på dere alle sammen
Skal si jeg ble overasket og glad det er så mange likesinnede her.
I morgen er den store dagen min og med mål til jul var en genial ide
Motivasjonen er på topp så dette skal gå som en lek damer.
natteravn


#25

indi sa for siden:

Henger meg på jeg og, er på min 29. dag idag i fase 1, og syns det har gått veldig greit, 10 kg i minus, og klarer å holde koken på trening og kjekke ting:) Nå skal jeg være litt til stede her på forumet også!
Bra det er så mange i startgropen, det er smart å snakke sammen:)
Litt oppmuntringssolskinn og snille tanker til alle!


#26

natteravn sa for siden:

Hei alle dere
Da er dag en snart gjennomført. Er overrasket hvor bra smak det er på disse produktene.
spiste sjokoladebar tidligere og da føltes det nesten som en sprekk:o
Tenkte jeg skulle bake en brownies til kvelds og jeg gleder meg til det.
Har vært og gått en lang rask tur så dette starter bra;)


#27

nettan sa for siden:

flott det har gått bra da:) lykke til videre:)


#28

indi sa for siden:

Jepp, lykke til og stå på! Og god helg:)
i


#29

natteravn sa for siden:

Hei alle dere!
Ja nå er de to første dagene med ED gjennomført. er overrsaket hvor god smak det er på disse produktene.
jeg er har vært ute å gått hver dag og har i tillegg syklet på ergo.sykkel foran tv om kvelden.
Da jeg tar vanndrivende tabeletter tror jeg ikke jeg har så veldig mye vann i kroppen, men i dag når jeg sto opp var jeg faktisk 2 kilo lettere. HURRA
Har nå trua på at jeg skal klare og gjennomføre denne kuren.


#30

indi sa for siden:

Knallbra med god start! Og klart du klarer det! :)
Syns det har gått bra for min del, det er egentlig så enkelt at det går på "autopilot" i hysterisk travle hverdager, og jeg har vel ikke tenkt så mye på det sånn til vanlig. Det hjelper veldig at sultfølelsen omtrent forsvinner og:)
Så det er bare å holde koken:)


#31

Pip sa for siden:

Hei alle sammen, litty morro og lese litt fra dere som er i gang. Jeg skal få, regner med det, legeerklæringen på tirsdag så da blir det bare å bestille. Er det noen av produktene dere synes er helt pyton, kan være greit å vite om det er mange som synes samme produkt er pyton. Jeg har stort sett vært altetende og alltid glad i mat, så det blir spennende å se hvor det havner. Skal reise en uke til egypt med likesinnede fra singellivet.no og er spent på hvor mye jeg klarer innen den tid, og ikke minst -HVA GJØR JEG MED MATEN I EGYPT?, Har mest lyst å ta en uke fri, men da ryker vel heleprogrammet eller hur..... mentalt vil jeg klare å hente meg inn igjen, men hvor mye kan man regne med å legge på seg igjen på en uke UTEN DIET. Har jo ikke tenkt å gå helt bananas dernede, men vil jo kunne unne meg mat sammen med de andre og ikke helt være på slankeren, noen tips til meg fra dere erfarne??


#32

jeef-micro sa for siden:

Nå har jeg ikke smakt produktene enda da, siden jeg ikke starter før litt uti uka her, men jeg vil tro at det må være greit å ta med seg av de produktene som blandes med vann til utlandet... eller om du har tenkt å sprekke så er det jo ikke noe vits i det.

Jeg går bare å håper det ikke smaker alt for ille, for jeg er var på mat, og går fort lei. Feks så har jeg aldri samme pålegg på brødskive/knekkebrød/fiberrik to måltid på rad, for jeg blir så lei... nå har jeg veldig begrenset valg, og når det i tilegg ikke smaker så innmari godt tror jeg at jeg kan bli lei etter en liten uke...

men jeg skal gjøre et forsøk og satser på at jeg greier meg bra (skal i allefall være positiv :) )


#33

Kokkosbolla sa for siden:

Min helg ble ikke helt som jeg hadde tenkt.. men det var jo i dag jeg skulle starte uansett..

Pip, jeg hadde tatt med meg litt ED og spist salat og kjøtt og grønnsaker med de andre når det passet seg sånn. Når skal dere på tur?

Ellers så lurer jeg på: hvordan er det med de som kommer i mål? Blir vekta stabil? Og hvorfor går man ikke opp igjen etter denne dietten? Jeg har iallefall prøvd mange ganger før å slanke meg og opp igjen har jeg jo gått.


#34

Kokkosbolla sa for siden:

Forresten, må man spise grønnsaker til hvert måltid? Jeg blir rimelig mett av frokostblandingen f.eks. og da virker det jo rart å dytte ned grønnsaker også.


#35

natteravn sa for siden:

HEI kokkosbolla!

Jeg spiser ikke grønnsaker til hvert måltid, men ca 2 ganger pr dag og da i rikelig mengde.
Syntes det er greit sammen med suppe og omelett.
Ellers så spiser jeg ganske mye gele laget på funlight om kveldene, bruker det som snavel. Fungerer fint det også.

natteravn


#36

jeef-micro sa for siden:

Legen min sa til meg at jeg kunne spise grønnsaker kun om jeg følte ED-produktene ble for lite...

Nå har jeg i morgen igjen og starter på onsdag, men skal prøve å få til grønnsaker i tilegg til middagen i allefall...


#37

natteravn sa for siden:

Hei pip
Når jeg leser at du skal til egypt ville jeg først ringt reiseopperatør og spurt om du har lov til å ta disse matvarene med deg. Det ville vært surt og bli fratatt dette i tollen, de koste tross alt ganske mye penger.
Da kan det hende at det da er noen andre som tar valget for deg.
Ønsker deg en riktig god ferie og tilbakemelding etterpå da egypt står høyt på ønskelisten over ferier.


#38

indi sa for siden:

Heia Jeef!
DU kan spise så mye av de tillatte grønnsakene du vil, og 250 g av de på liste nummer to hver dag. Du har vel fått brosjyren med listen i? Legen din kan jo ikke ha gjort hjemmeleksa hvis han sa til deg at grønnsaker bare var hvis edproduktene ikke var nok! Jeg har skrevet lista inn i mobilen, greit å finne fram når jeg er i butikken!
Slik jeg forsto det på dama, er det viktig å spise masse grønnsaker først og fremst av to grunner, den ene er at dersom du ikke spiser grønnsaker i tillegg til posematen, får du forstoppelse... Den andre er at det å finne gode matvaner som skal følge deg videre gjennom hele kuren, og grønnsaker og salat er noe av det viktigste både for kuren og livet etterpå også...
Jeg er veldig glad i sopp, og spiser det flere ganger i uka. Lunsj på jobb er salat, og ellers går det mye i tomater og blomkål. Knallgod tomatsalat går det mye av, og den får jeg heller ikke ha i fred for resten av familien, hakke to tomater veldig fint, bland sammen med et hvitløksfedd, en halv hakket rødløk og en hakket neve med basilikumblader. Har i litt salt og pepper, og hvis ikke alt blir spist opp med en gang, har jeg i en teskje god olivenolje og setter det kaldt. Knallgodt!
fine kveld til folk:)
i


#39

jeef-micro sa for siden:

Legen min har nok ikke misforstått... Man må jo ikke spise grønnsaker til alle måltider, og det skal jo litt til å være fornøyd med bare ED produktene i løpet av en dag. Han sa jo ikke at det holdt med bare ED produkter, men at om jeg følte det var nok, så måtte jeg ikke spise grønnsaker, men putte de inn når jeg syntes ED produktene ikke var nok. som feks til middagen. Ikke alle får forstoppelse heller... Og det står på min liste at du KAN spise så mye du vil av liste 1, og OPPTIL 250 gr av liste 2... står ikke noe der om noe minimum...


#40

natteravn sa for siden:

Hei Jeef micro
Slik har jeg også forstått det, fyll på grønnsaker der det måtte være behøvelig.
Det blir spennende å høre hvordan din start blir.
Ha en fin dag.
Natteravn


#41

jeef-micro sa for siden:

Har en helt OK dag...hittil har ikke maten smakt langt på nær så guffent som jeg hadde trodd... Den erterpureen var ikke det beste jeg har smakt, sitter og spiser det nå, men jeg har lagd tomatsalat og har kokt brokkoli til, så går det ned...

En time etter frokosten så ble jeg fryktelig kvalm, men merket ikkenoe spesielt til det etter lunsj, så det kan være bare at frokosten var søt...


#42

natteravn sa for siden:

Jeg har også vært nærmest bilsyk de førsye dagene her, men nå er det over.


#43

jeef-micro sa for siden:

hehe kjenenr følelsen.. JEg har faktisk drukket hele 2 liter vann hittil i dag :D er kjempefornøyd med meg selv :D

Hvor lang tid tar det før man kommer i ketose?


#44

natteravn sa for siden:

Jeg har ikke satt meg inn i dette med ketose ennå. Jeg er fornøyd bare vekta går rett vei


#45

jeef-micro sa for siden:

det er sant... er ikke så om å gjøre med dårlig ånde :p

jeg har veiedag i morgen... gleder meg.


#46

natteravn sa for siden:

Lykke til i morgen jeg krysser fingrene for deg


#47

Kokkosbolla sa for siden:

Bruker dere vanlig melk, laktoseredusert melk, soyamelk eller den laktolight'n som de selger?


#48

Ani sa for siden:

Jeg har brukt ekstra lett melk. Er jeg på steder hvor de ikke har det bruker jeg lettmelk. :)


#49

jeef-micro sa for siden:

Jeg har laktoseintoleranse, så jeg bruker laktoseredusert :) men den er det jo mye mer karber i en "vanlig melk"

er det noen av dere som er plaget av luft i magen? fytti hvor oppblåst jeg er... og lukta skal jeg ikke begynne å kommentere engang :rolleyes:


#50

natteravn sa for siden:

Hei hei
Jeg er som en ballong jeg også, mye luft her ja.


#51

jeef-micro sa for siden:

Bra det ikke bare er meg da... rekner med dette gir seg etterhver... sikkert bare kroppen som kvitter seg med gørr


#52

natteravn sa for siden:

Håper det, for dette er ikke behagelig:eek:


#53

Kokkosbolla sa for siden:

Hm sånn ang gasser og sånt.. hehe

Er dere mye på do også eller? Jeg syns jeg må på do hele tida jeg.


#54

jeef-micro sa for siden:

hehe ehr deler vi alt :p
har vært masse på do, men for det meste så kommer vel det av at jeg ikke er vant til å drikke så mye vann. I tilegg spiser jeg en del grønsaker, og fiber og grønnsaker har jo som kjent en bra virkning på tarmperistaltikken :P


#55

Storeba sa for siden:

Godt å være flere. Kanskje kan jeg unngå å slite ut venner og mann med kurprat?


#56

jeef-micro sa for siden:

fenikkel er forresten kjempebra motluftsmerter :) jeg enten tygger de frøa, eller lager te av de :)


#57

natteravn sa for siden:

Hei på deg storeba
velkommen til til deg. er du kommet langt i din fase?


#58

Storeba sa for siden:

Takk for det. Jeg har bare vært igjennom en dag, så jeg er heltf ersk. Skal ned 13 kilo, med 7 kilo som første mål. Har høyt insulin nivå, så det er først og fremst derfor jeg går så "drastisk" til verks. Jeg har ikke fått lest alt som er skrevet, men det er godt å få litt tips.:)


#59

jeef-micro sa for siden:

nå har jeg gått en uke på ED, ikke er jeg i ketose... Har veiedag på fredag, så skal bli spennende å se.

Hvor mye har vi lov å "tilsette"? er det lov å feks bruke litt olje når man steker grønnsaker? og jeg så også at mange syntes omelettmed ekstra skinke var godt. Er det i fase 2?

Jeg begynner å bli matlei....


#60

Storeba sa for siden:

Er du ikke i ketose? Det var rart. At du steker i olje har i alle fall ingen ting å si for ketosen, det vet jeg, men om det er "lov" vet jeg ikke......


#61

annette sa for siden:

Heisann, ny her jeg og , 3 dag og det går ganske greit !Litt vond smak i munnen, og jeg er vel ikke så flink til å spise grønnsaker, holder faktisk med produktene !

iallefall gått ned litt, men det er vel de berømmelige vann kiloene!!!

Strever enn å med å kopiere ticker!


#62

jeef-micro sa for siden:

Nei jeg er ikke i ketose, og i morgen har jeg gått på ED i tre uker... ikkehar jeg gått ned noe særlig heller... kanskje en kg...


#63

annette sa for siden:

Jøss så bra , når startet du for alvor å gå ned i vekt , etter en uke eller to?

Skal begynne å trene så vidt litt igjen i morgen , min 4 dag da på dietten!


#64

jeef-micro sa for siden:

Jeg har ikke startet for alvor å gå ned enda... Synd for jeg hadde masse forventninger. Får se på fredag hvordan det går da... Hadde vært gøy om jeg hadde gått ned 2 kg de 30 dagene i fase 1 da....


#65

ilgy sa for siden:

Hei :)
Ja jeg har gjennomført eurodietten, og det gikk bra...
Jeg startet opp igjen på mandag etter å ha hatt en pause på ca et år.
Jeg har gått opp 4 av de koloene jeg tok av for 1 år siden.
Jeg synes det er bra, og jeg starter nå opp igjen for å gå ned nye 15 kg før sommeren :)


#66

orginalt sa for siden:

Jeg er nybegynner i dette. Startet i dag og personlig vet jeg slettes ikke hvordan jeg skal klare dette.
Desverre er jeg ikke utrystet med verdens beste vilje styrke og jeg vet neimen ikke om dette er verdt det.
Gått med en sult følelse i hele dag. Det rumler i magen.... produktene er jo rett og slett fæle og med lite smak. Spist sjokoladebar og no kjeks. Prøvde meg på kakoen men den ble berre masse klumper så må ha gjort noe galt der.
Er jo flott å lese at så mange klarer dette her da. Da er det muligens håp for meg også.
Men jeg lurer fælt på hva spiser dere egentlig. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal leve på grønnsaksuppe og pannekaker i to uker. Og grønnsakene i fase 1 er jo berre grønne, og ikke mye jeg er vant med. Hadde jeg bare fått lov å ta noen gulerøtter kunne jeg jo knaska på de i evig tid. Hadde hjulpet. Alltid innbilt meg at frukt er så sunt så ble overrasket da det stod at man heller ikke skulle ha det. Funket bra med vann, appelsin og gulerøtter. Kunne klart meg en stund på det.

Nei kanke sitte å klage allerede dag en. Dette har jeg betalt for og dette skal gjennomføres sååå here goes.

Noen som forresten vet hvordan det er med lett brus i henhold til denne dietten. Mente jeg leste et sted at man kunne drikke det, men fant det ikke igjen når jeg skulle dobbelt sjekke sååå mye mulig at det var ønske drøm fra min side.;)


#67

Håp_80 sa for siden:

Velkommen orginalt!:)

Jeg som deg sliter med mange av produktene, så hos meg går det mest i sjokolade smak, sjoko cereal, hot choko, barer (en til dagen), kjeks, soya nøtter og muffins. Klarer rett og slett ikke å spise noen av de salte produktene. Jeg spiser alt kaldt da, synes produktene smaker mye bedre sånn, så kanskje du kunne prøvd det? Syns sjoko frokosten og sjoko shaken er grusomme varme. Men må innrømme at jeg begynner å bli ganske så lei av sjoko smak nå ja:p Har gått ned ca 3,5 kg på disse 2,5 ukene som jeg har holdt på og er fornøyd med det. Kjenner det på klærne allerede. Jeg er heller ikke den mest vilje sterke i dette landet så det holder hardt av og til, men til nå har det gått greit.

Jeg fikk beskjed av legen min om at det ikke gjorde noe å drikke lett brus sånn vektmessig, men at det kunne øke lysten på noe søtt og øke sult følelsen. Jeg drikker litt lett brus for det om, synes det hjelper mer en det gjør vondt. Men etter å ha lest en del her inne har jeg sett at mange er veldig forskjellige på dette område, og at noen får stopp i vektnedgangen når de drikker og spiser ting med søtningsmiddel i. Vi reagerer altså forskjellig på dette.

Og får å unngå klumper vil jeg anbefale deg å bruke shakeren som du fikk med produktene :)


#68

olindy sa for siden:

Hei.
Mitt første innlegg på forumet her!!
Starta på Eurodiet 17/1, og skal ned 22 kilo.
Noen som starta omtrent samtidig??? Kunne være gøy å følge hverandre litt i med- og motgang.
Åssen får dere de fine greiene med vektnedgang nederst??? Har klert å lage en, men åssen får jeg den over til signaturen min her???


#69

Håp_80 sa for siden:

Hei Olindy og velkommen!:)

Når du har laget den kopierer du koden for tickeren og limer den inn i signaturen din som ligger under kontroll panelet:)


#70

olindy sa for siden:

Takk for hjelpen!! Det var jo ikke så vanskelig.


#71

moma sa for siden:

Jeg har holdt på siden tidlig i november, med en liten pause i jula, og skal over på fase 3 om 2 uker. Jeg har gått ned 11kg så langt (på 9 uker) og er strålende fornøyd med det. Jeg spiser konsekvent ingen av sjokoladeproduktene eller de søte produktene, fordi jeg ønsker å fokusere på at jeg skal spise "vanlig" mat og ikke søtt. Det funker framifrå synes jeg, men så skal det sies at jeg liker de produktene jeg spiser da. Har alle suppene, paella, omelett, muslibar som jeg spiser til frokost og evt. hvis jeg trenger å ta med meg noe noe sted, noen ganske få cappucinoposer, og masse salat og grønnsaker. Nå kan jeg jo også spise kjøtt, så da går det mye i ovnsbakt kjøtt med hvitløk og ovnsbakte grønnsaker - namnam!
Også har jeg forresten et tips til muffinsene, hvis noen har dem: lag røre av etpar-tre esker på en gang, stek opp alle og putt i fryseren. (istedet for en for en). Muffinsen er det eneste sjokoladete jeg unner meg, og det er godt å ha i bakhånd, og veldig enkelt, når de ligger i frysa på den måten:)

Nå leser jeg meg opp på Fedon, gleder meg til å komme over i fase 3, som jeg skal følge i 9 uker, også etterhvert stabilisere på et Fedon-kosthold.


#72

Siren sa for siden:

Hei du! Jeg er ny i dette gamet jeg også...... vel, er to uker inne i fase 1, ca.to uker igjen på denne fasen...! Synes det har gått opp og ned når det gjelder motivasjon. Synes maten for det meste smaker skrekkelig....noe av det skyller jeg bare ned med vann! Nå går det for det meste i sjokodrikk, sjoko-frokostblanding og kyllingsuppe. Ikke akkurat gourmet- mat, og det er lite" kos" å se frem til.
Tror du kan drikke light-brus ifølge brosjyrene, av og til!
Skal du ned mange kilo? Det skal jeg, så jeg luer på hvordan dette kommer til å gå..............!


#73

Siren sa for siden:

Hei! Ser at du startet noen dager før meg på denne dietten! Hvordan synes du det går? Jeg skal ned det dobbelte av deg...............er planen, så får vi se! Har vært litt umotivert de siste dagene, synes det e lite å se frem til når det gjelder maten. Smaker lite og ingenting....får ikke helt til dette med krydder og sånt. Dagens " kos" er som regel cherrytomater og sukkererter, men kjenner at idag på en lørdag hadde vært godt med noe annet...........vet ikke hva! Noen forslag?


#74

Nynne&#9829; sa for siden:

Har du forsøkt blomkål ris? eller blomkålmos? Namsi godt ....;)..


#75

arkine sa for siden:

jeg gikk på eurodiett for 2 år siden gikk ned 22 kilo ,holdt på et halvt år ,men kom aldri i ketose
første mnd gikk jeg ned 9 kilo og det var uten utskjeielse,men drakk pepsimax ,,mye

lagt på meg noen kilo så prøvde meg på eurodiett igjen ,, men klarte klarer ikke bare posemat nå ,,så jeg konverterte til lavkarbo/ketolyse,, etter to dager var jeg i ketose,,gått ned 1,8 kilo på en uke ,,(en liten utskjeise på en stor vaffel med gjetost) fikk tatt meg inn igjen
drikker også nå masse pepsimax ,,tror nok at jeg hadde gått fortere ned med euro,men skal bli spennende og se når det har gått en mnd ,,men nå har jeg jo ikke så mange kilo som skal vekk , så vil nok gå litt tregere

og i morgen er planen og slutte og røyke ,, har kjøpt røykeplaster,,håper jeg er godt motivert

men stå på dere som bruker euro ,den virker ,men må være konsekvent


#76

Nynne&#9829; sa for siden:

Lykke til med røyke slutt! Og ja ED virker! Hurra.
[font=Comic Sans MS][/font]
Moma: hvor lenge har du vært i fase 2??


#77

arkine sa for siden:

vel var vel i fase to en tre mnd tenker jeg , vekslet litt frem og tilbake med fase en og to ,, så når jeg kom til fase tre ,,var det 17 mai , så ble det sommer ,og vel det ble nok dårlig med fase tre ,,ble nok heller litt for mye karbo ,,

så la på meg ca 3 fire kilo den sommeren og høsten,,men har holdt vekten sånn noegnelunde fram til i september i fjor,,så skulle de forhatte kiloene som jeg hadde dratt på meg vekk ,, vel så fram til i dag slanket jeg på meg ca 6 kilo,,klarte ikke og finne motivasjon ,, gikk ned et parr kilo ,, parr kilo opp osv ,,,
men nå er jeg motivert ,,, går veldig bra med lavkarbomat

VEKTEN PÅ VEI NED


#78

moma sa for siden:

Nyne - jeg var i fase 2 i 3 uker før jul, så hadde jeg noen uker pause i jula, og startet på igjen på nyåret, så det blir ca. 8 uker totalt på fase 2 før videre i fase 3.


#79

Nynne&#9829; sa for siden:

Ja 8 uker totalt.. hmm tenkte meg det, jeg har mener jeg har skrevet jeg skal gå i 25 dager, men det er nok for lite... 60 dager blir nok mer riktig.. eller 40. Får bestemme meg når jeg nærmer meg fase 2 akkurat nå får jeg holde fokus på fase 1.

Har du journal moma?


#80

Siren sa for siden:

Takk for tipset Nyne! Men, blomkål-ris, hva er det??Nå du lager mos, blander du blomkålen med melk,salt og pepper da?


#81

Nynne&#9829; sa for siden:

Så bra!.. vekten på vei ned! :heia::heia::heia:
[font=Comic Sans MS][/font]
Ja man går ikke noe særlig ned på eurodiett hvis man ikke følger den hi hi. Lykke til videre da.. har du journal arkine?


#82

Siren sa for siden:

Hei! Et tips når det gjelder pannekaken: Ha i litt kanel når du blander røren, er faktisk kjempegodt! Jeg bruker å steke den i en liten teflonpanne, da blir den tjukkere. Lurt å la den "hvile" litt før du spiser den!


#83

Nynne&#9829; sa for siden:

Les om blomkålris her , istedet for å ha den i micron kan du også steke den på stekepanna.
[font=Comic Sans MS][/font]
Ang mos bruker jeg ikke melk.. men du kan jo gjøre det.. + litt olje eller smør og krydder etter smak. og når jeg kan spise ost igjen tar jeg ost i også++ masse hvitløk selfølgelig.. namsi lag STOOOR porsjon og frys ned...:sikle:


#84

moma sa for siden:

jeg lagde blomkålmosen igår så også sønnen min som ikke tåler melkeprotein kunne spise den. Da lagde jeg med soyafløte og melkefritt smør, og istedet for fetaost (Isets variant) tok jeg i melkefri smøreost basert på soya. Jeg hadde også i litt sellerirot. Det var kjempegodt!


#85

kikja sa for siden:

Signerer denne :)

Jeg starta på ED 23. september, og gikk ganske raskt ned i vekt. Var konsekvent gjennom fase 1 og 2 (totalt 6 uker, 2+4). Legen dytta inn en ekstra "fase" mellom 2 og 3 for meg, som tilsvarer fase 3, men uten frukt, og så lenge jeg var i den var jeg også ganske konsekvent.
Når jeg da begynte på ordentlig i fase 3 24. november, gjorde jeg etterhvert noen tilpasninger ifht jobb og matutvalg i kantina, og jeg gikk fortsatt ned i vekt.
Nådde målet mitt før jul, som var 95 kg! Meen, så kom juleferien.... Julematen i seg sjøl er ikke så farlig når det gjelder lavkarbo, men jeg er AAALT for glad i julekaker, i tillegg til at jeg har bursdag i jula, så jeg bestemte meg for å ta diettpause, men å PRØVE å holde meg unna det verste... Dette lyktes ikke helt, og jeg klarte heller ikke å gå helt tilbake til dietten etter jul, så etter at vi var på ferie siste uka i januar har jeg nå begynt tilbake i fase 2 :) Heldigvis gikk jeg bare opp ca 2 kg ila denne perioden, så det var jo ikke all verden.. :)
Nå er jeg snart ferdig med denne perioden i fase 2 igjen, skal ut denne uka, og har -uten å være like konsekvent som jeg var sist gang i fase 2- gått ned drøyt 2 kg igjen nå, så er pr. idag på 0,3 lavere enn jeg var på det laveste før jul :)
Jeg har ikke igjen noe særlig produkter, bare en del kjeks og noen barer, så planen min er å begynne nå og gradvis over på mer generelt lavkarbo, men jeg vet ikke om jeg skal følge en spes diett ennå, eller om jeg skal prøve meg litt fram - det jeg har funnet ut hittil er at så lenge jeg holder meg mest mulig unna sukker og lyst mjøl, så kommer jeg langt :)

Setter også kortsiktige mål, for da er det jo større sjans for å klare det, så satser på rundt 0,5 ned i uka :)


#86

Nynne&#9829; sa for siden:

Gratulere Kikja!
[font=Comic Sans MS][/font]
BLOMKÅLMOS OPPSKRIFTEN MIN I DAG:
[font=Comic Sans MS][/font]
Nå har laget en litt ny variant av blomkålmos. Kok 3 blomkål skåret i biter sammen med 2 rødløk skåret i store biter. Hell ut vannet ha i ca 5 ss rapsolje, 1 hel hvitløk som er hakket opp, 3 ss gressløk, ca 1/2-1 ss med basilikun, sitronpepper, peppermix, ektragon, rosmarin og salt.. ganske mye salt må i! Mos med stav mixern og HERREGUD verdens beste mos! Nesten utrolig at vi kan spise den i fase 1,


#87

Siren sa for siden:

Hei igjen!
Takk for oppskriften på blomkålmos, skal prøve ut den!
Har nå holdt på i 3 uker( er i fase 1), synes det gå opp og ned! Er utrolig lei posematen. Har gått ned nesten 7 kilo( i følge min egen vekt), og bør vel være fornøyd med det, etter så få uker! Skal på første veiing, etter jeg begynte, neste onsdag! Blir spennende!
Dersom du eller andre har noen mattips, så mottas alt med takk!!!


#88

Nynne&#9829; sa for siden:

I stedet for eggeomelett posen kan du bruke 2 vanlig egg.... lag enten omelett, stekt egg, eller kokt egg.... Jeg gjør det denne gangen, sparer penger og får mer varisasjon.. ikke sikkert eurodiett legen hadde vært helt enig, men det er jo ingen karbs i egg så jeg velger å gjøre det på denne måten.


#89

krystall sa for siden:

Jeg lurer på hvordan en får Eurodietten, hvor en får tak i maten og hvor mye det koster. Er det bedre å gå på Eurodietten enn Noka eller Nutrilett?


#90

scartz sa for siden:

Man må få legeærklæring av lege, mat bestilles via legen. Legetimene varierer fra 600-800 kr per enkelt time, hvor man får oppfølging hver måned. Et ED måltid koster 25 kr, og man skal ha opp til 5 måltider per dag.

Jeg tror at ED er mye mer sunnere enn Noka eller Nutrilett, da man får oppfølging av lege.


#91

krystall sa for siden:

Kommer det en stor pakke med Fedon Lindbergs logo på siden? ( Bor på et lite sted med mange nysjerrige sambygdinger...)


#92

Areola sa for siden:

Jeg har fått to pakker, den ene var helt nøytral og grå, den andre hadde eurodiets logo (fire små firkanter), men det sto ikke eurodiett på den (jeg kjente den igjen på posthylla i butikken fra logoen). Tror kun ed-folk hadde skjønt hva det var.


#93

skatcat sa for siden:

Nei, pakken kommer i en eske uten noen skrift på.
Jeg var kjempenervøs første gang jeg hentet pakken, men det har aldri stått noe avslørende på esken!


#94

sweet sa for siden:

Jeg betaler ikke så mye engang da jeg bruker fastlegen min. Det er vanlig konsultasjon på ca 270,- per gang. Første gangen med blodprøve og sånn så kostet det ca 100 kroner ekstra. Maten koster jo en del, og jeg følges opp av fastlegen min minst en gang i måneden. Kanskje jeg har en billigere deal? :D
Men jeg skal snakke med legen min ang., de nutrilettbarene. For jeg har en mistanke til at jeg ikke tåler de så godt - at jeg legger på meg av de? Noen som har vært borti det?


#95

indi sa for siden:

Nutrilettbarer har vel ganske masse karbohydrater? holder meg til atkinsbarer jeg...


#96

scartz sa for siden:

At man bruker fastlegen sin krever jo at fastlegen støtter/godkjenner ED, og faktisk vet hva det er da... Noe jeg tviler på at min fastlege gjør, så jeg må gå til Forusakutten, hvor de driver med ED... Og siden det er lege som spesialiserer seg i ED koster det mer. Drit, men men.. That's life :p


#97

indi sa for siden:

been there done that;)


#98

sweet sa for siden:

Vel nutrilettbarene holder jeg meg langt ifra nå :eek: var vel litt for mye karber der enn var godt for meg ja :rolleyes: Vel vel. You live and learn :)

Jeg er iallefall glad for at fastlegen min bare tar vanlig betalt for mine besøk. Fikk jo frikort ifjor pga hyppige besøk...

En godt ting i tillegg til bedre helse med dette er jo ved å få skrevet ut en legeærklæring til selvangivelsen og vedlegge kvitteringer på betalt mat så får vi trekt ifra dette - pga sykdom. kategori 3.5.4 - Særfradag for store sykdomskostnader - www.skatteetaten.no/Templates/Rettledning.aspx?id=92017&epslanguage=NO#Saerfradrag

Ta vare på alle kvitteringene for maten - og se om du går over grensen for fradrag iår...
Kjekt å tenke på til neste års selvangivelse:D Alle monner drar:rolleyes:


#99

arkine sa for siden:

er overvekt definert som sykdom?


#100

Kula sa for siden:

Det norske helsevesenet har - noe inkonsekvent - kalt BMI >40 for "sykelig fedme" eller "sykelig overvekt".

Om fedme dermed virkelig er definert som en sykdom vet jeg faktisk ikke. Hadde vært interessant å høre fra noen som vet!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.