< Tilbake til oversikten

Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

#201

Zuma sa for siden:

Nå har jeg sittet å lest meg gjennom alle slankehistoriene og jeg er blitt overbevist; dette SKAL jeg også klare! Dere har vært superflinke alle sammen - helt fantastisk! :)

Jeg skal gå til innkjøp av Ketolyseboka og tilbehøret og starter forhåpentligvis opp med ny livsstil om en uke. Gleeeder meg, for nå er jeg motivert!


#202

arkine sa for siden:

hva med dere som gikk ned i vekt for tre fire år siden
har dere klart og beholde en vekta ,,

jeg selv gikk ned 22 kilo for tre år siden,,7..8 av de har sneket seg på igjen,og veldig vansklig og bli kvitt ,,( min motivasjon som er vansklig)


#203

Someday sa for siden:

Jeg blir ihvertfall inspirert!!


#204

ninapina8 sa for siden:

gode råd=)er helt ny her og gleder meg til å se resultater=)


#205

jordbær =) sa for siden:

Har prøvd å slanke meg i 10 år...
Gikk ned fra 68kg til 58 kg med hard trening og 1200kcal per uke.
Klarte å holde det i 3 år, men måtte telletelletelle og trene som en idiot. Har alltid vært sunn og obs på hva jeg putter i munnen.
Nå er jeg så lei av å slanke meg og prøve å overbevise mannen min at jeg skal..
Har tro på dette. Så mange som har gått ned i vekt :)

Begynte på lav karbo på tirsdag. Har ikke merket noenting. Vanskeligste er å kutte ut frukt. Har alltid spist masse frukt....melon er best jeg vet..
Brød,pasta,ris,potet, sukker er ikke noe problem, men...muffins og andre bakevarer elsker jeg..og eplejuice!!!!!!

Blir moro å begynne å se resultater. Skal ikke fortelle på jobb før jeg skal på ferie. Kanskje noen blir overrasket om 3 uker? ;)

1kg\uke er anbefalt vektreduksjon??


#206

Molly76 sa for siden:

Begynte fredag (idag er det tirsdag) på lavkarbo og vekten har beveget seg fra 86,8 til 83,5 på fire dager. 3,5 kilo!!! Regner med at det flater seg ut nå, men håper å gå ned ytterligere 12 kilo på like mange uker.


#207

jordbær =) sa for siden:

Det var mye =) Super bra start!!!!:D


#208

LilleM0r sa for siden:

Molly og Jordbær:)

Dersom dere legger innleggene deres på tråder som er mer egnet - får dere sikkert mere respons.

Denne tråden er for de som har slanket seg mange kilo - og som vil dele sine historier med oss:rolleyes:

Men ellers, lykke til og velkommen til et supert forum og kosthold:)


#209

annama sa for siden:

Her inne var det mye motivasjon å hente!!! :ja:

Hjelper så utrolig mye å lese hva dere alle har fått til, at dere trives med opplegget dere har valgt og ekstra morsomt å se før og etter bilder! :O)

Noen her som etterlyste de av dere som har gått ned mange kilo for en stund siden - hvordan går det med dere i dag?
Holdt vekten? Samme diett fortsatt, eller har dere klart å innføre andre matvarer?

Og hva med trådstarter, Iset? Ingen tilbakemelding på hennes fantastiske nedgang...? :confused:


#210

Cayamor sa for siden:

Klapp på skulderen til alle dere som har klart dette, det er utrolig å lese!
Ikke fatter jeg hvordan dere har klart det, jeg er inne i min første uke og har ikke mistet noen kg, men etter å ha lest her så holder jeg motet oppe!

Dere som skrev for noen år tilbake, klarer dere å holde vekten??


#211

Iset sa for siden:

Jeg har ikke sett vitsen med å skrive om det siden jeg jo er vektoperert. Jeg har jo såklart gjort mye av jobben selv, men er redd folk skal tenke "hvorfor skriver hun her, hun har jo "jukset" seg til en slank kropp. Sånn er det jo ikke, men det er jo endel uvitenhet ute og går, så.

Men jeg har hvertfall holdt vekten, det er 2,5 år siden operasjonen, og jeg har det bedre enn noensinne. Ingen komplikasjoner, ingen plager, jeg kan spise ganske mye mat, tåler all mat, er energisk og føler meg lett som en sky og lever livets glade dager. :D


#212

Photobscura sa for siden:

Veier stort sett det samme som vektnedgangen for to år siden. Pendler rundt vekta med et par kg opp og ned.
Meeen, jeg har fortsatt minst ti kg til som skal av (gjerne mer), men det ser ut til at kroppen trenger en laaang pause før den akter å kvitte seg med de resterende ser det ut som.


#213

annama sa for siden:

Jeg blåser i hvordan du klarte å kvitte deg med kiloene...;O)
Det viktigste er at du gjorde det og enda viktigere at du klarer å holde vekta!!
Flink er du! :O)


#214

annama sa for siden:

Så bra! :O)
Gikk du ned mange kilo også?
Helt "fresh" her jeg, men er det det samme her, at det kan hjelpe å kick-starte kroppen på en eller annen måte for å få den til å skjønne at det er noen flere kilo som skal av..? ;)


#215

Photobscura sa for siden:

Jeg gikk ned nesten tjue kg :)
Hva mener du med kick-starte?


#216

annama sa for siden:

La kroppen smake noe helt annet enn normalt, f.eks litt mere eller mindre mat enn den har vært vant til
for på en måte vekke den litt opp av en dvale?
Ikke ekspert jeg, men det har funka på meg ved en vektterskel...:ja:


#217

Photobscura sa for siden:

Det er nok veldig individuelt, for meg funker det i hvert fall ikke, jeg har prøvd en gang å karboloade i fire dager for å booste vektnedgangen, og det var skikkelig katastrofalt. Men så er jeg visst temmelig insulinresistent også, og skal i grunn være forsiktig med å eksperimentere med høykarbo, utenom det har jeg vel kun spist høykarbo ved to anledninger (en bit smørgårtårta i fylla, og en gang en boks Hägen Dazs fordi jeg syntes synd på meg selv) i løpet av de tre åra som har gått siden jeg la om, det var bare grusomt :p.
For min del er nok det eneste som fungerer et strikt men variert kosthold med maks 70 gr kh om dagen, nok fett, passe med mosjon -og minst mulig stress. Det løsner nok til slutt, dette er jo uansett for livet ;)


#218

annama sa for siden:

:confused: Er helt på blank-isen her, skjønner jeg...;)
Kunne du forklare begrepene "karbolade" og "booste"? :)


#219

Photobscura sa for siden:

Jeg spiste såkalt normalt i fire dager, typ brød, litt pasta, fullkornsblandinger med melk, juice, sånn som folk tror er sunt :p
Jeg la på meg tre fire kg, og endte opp med å fortsette å legge på meg i flere måneder etterpå selv om jeg gikk tilbake til ketogent kosthold. Booste vektnedgangen=å få fart på vektnedgangen.
Noen opplever at de med noen dagers vanlig høykarbokosthold sjokker kroppen, og begynner å gå ned i vekt igjen etter et platå, dette gjaldt så definitivt ikke meg. Jeg endte opp med å gå opp ca tolv kg, som nå er av igjen, forsåvidt.


#220

annama sa for siden:

Uffda...det hørtes jo skremmende ut. Håper ikke det gjelder for meg...
Har funka å spise noe annet for meg, men enn så lenge håper jeg kroppen er villig til å gi slipp på noen kilo...;O)


#221

Photobscura sa for siden:

Det skal sies at jeg prøvde dette etter å ha spist lavkarbo i halvannet år, og stått stille i nesten ett år, da.
Jeg tåler nok sukker og ting som omdannes til sukker meget dårlig.


#222

arkine sa for siden:

kjempeflott,,hvordan går det med deg nå ,, har du klart og holde vekta?
jeg har desverre ikke det ,,10 kilo har sneket seg på det sisste året,,nå skal de vekk koste hva det koste vil


#223

tonlilno sa for siden:

Mange flinke folk her, supert for meg som trenger litt motivasjon nå, hatten av for dere:)


#224

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jeg satt på ræva og åt flæsk..

LAVKARBO ROCKER!!

lol :p


#225

stinasol sa for siden:

Jeg er tilbake nå for å ta av 10 kg,Jeg har holdt vekten i over 2 år men hadde en skikkelig 4 ukers ferie nå
Vi åt ute alle måltidene og spiste mye digg osv.. så da gikk jeg opp 10 kg,begynte på lavkarbo igjen i dag(har ikke spist lavkarbo siden jeg slanket meg ferdig) så får vi se om disse kg forsvinner raskt ;)
[size=3][/size]
" Stinasol"


#226

Rangelet sa for siden:

Jeg har akuratt begynnt med lavkarbo. Har rast mye ned i vekt bare de siste 3 mnd, med å kutte ut ting som inneholder søtstøffer, gluten og meieri produkter. Jeg har næmlig gluten og melkeprotein intoleranse. I tillegg til å legge om kosten, begynnte jeg å trene. Treningen består av styrke og utholdenhetstrening.

På 3 mnd, har jeg altså gått ned fra 93 kg til 80 kg. Og det daler jevnt nedover. :) Forøvrig er jeg ca 180 cm høy. Topp vekt noensinne ca 97kg. :O


#227

Viclin sa for siden:

Jeg blir så imponert av dere alle sammen, jeg altså!


#228

Photobscura sa for siden:

Vakkert og sant! :)


#229

malleleo sa for siden:

så fine historier:D dere er flinke!

vil høre meer;)


#230

LabbeLis sa for siden:

Vel, nå har jeg skrevet her tidligere, men nå har jeg kommet langt synes jeg, og er bare nødt til å skryte litt ekstra :)

På 9 måneder har jeg gått ned 20 kg! Jeg er superfornøyd! "Selvfølgelig" ser jeg det ikke selv, men det merkes på klærne og størrelsen på navelen :geip: hihi.. Men det som satte fart på min nåværende treningskarriere, var å begynne på skolen igjen etter sommeren. Fikk SÅ mange komplimenter og kommentarer, og det var bare herlig! Da tenkte jeg at "jammen, da må det jo vises da! Kanskje jeg må fortsette litt hardere?"

Hele slankinga startet opp med at det var tungt å gå opp trappen til 3. etasje på skolen - mens nå flyr jeg opp. Jeg så med gru på fysisk aktivitet fordi jeg selv synes jeg så "rar ut", det gikk sakte og jeg ble fort sliten. Pluss at det aldri hjalp - vel og merke kun fordi jeg trente 2 dager på rad og ble lei... Mens nå gleder jeg meg til å stå opp før sola og trene til svetten spruter, for så å gå på skolen etter en lang, deilig dusj! Det er så herlig! Pleier å spise omtrent 5 mandler før jeg drar hjemmefra for å få startet opp magen, også har jeg med meg et lite glass med 100-150 gram Cottage Cheese, kanel og Splenda som jeg spiser etter trening. :) Men, når skal det jo sies igjen at jeg bare trent aktivt den siste halvannen måneden. Det har rett og slett bare blitt så mye lettere nå. Iallefall sånn rent bortsett fra at jeg tror jeg holder på å pådra meg beinhinnebetennelse i leggene.... Det er en liten partypooper :(

Var forresten hos legen og tok noen prøver. Jeg er blodgiver, og de to siste gangene har det gått rimelig dårlig med gjennomstrømninga ned til posen - som helst vil ha 4,5 dl... Så jeg må innrømme at jeg tenkte litt på det som er noe av kritikken mot et lavkarbo-/høyfettkosthold; nemlig at blodårene blir "clogget" igjen. Så jeg tok som sagt prøver. Blant annet en kolesterolprøve. Men, Hey! Den var jo superduper! Kolesterolen min var bedre enn gjennomsnittet av den friske befolkninga...! :rolleyes: DET var kult å høre! :D

Men uansett! Jeg er glad og godt på vei mot et bedre og sunnere liv! Har gått ned to buksestørrelser, 20 kilo og fått en mye bedre selvtillit og humør! HURRA FOR LAVKARBO!!! Og :goodluck: til alle sammen!!


#231

Margrethe sa for siden:

Gratulerer!

Apporos på leggene dine - vær forsiktig! Jeg gikk ned ca 35 kilo for to år siden (og ca 15 er på igjen...) og trente stort sett 6 dager uken. Jeg har nå tilnærmet kroniske betennelser i legger, ankler, underarmer og skuldre. Når man er tung, så sliter det enda mer på kroppen enn når man er lett. Bruk gode sko og bytt oftere enn du tror - demping slites fort, varier treningen og gjør aldri det samme to dager på rad (særlig ikke step og løping!), ta deg tid til restitusjon og tøy. Kanskje slipper du bedre unna enn meg da.

:goodluck:


#232

Angel!! sa for siden:

Det er kjempe motiverende å lese sånne historier. Takk for god inspirasjon, og lykke til videre:)


#233

LabbeLis sa for siden:

Hmmm... tusen takk! Det har jeg ikke tenkt på. Har bare hatt beinhinnebetennelse en gang før, men ikke veldig ekstremt da heller. Nå var jeg og trente sist på torsdag, tror jeg det var, og etter at jeg fikk vondt har jeg ikke turt å trene. Jeg er jo da ikke like ekstrem som deg, med 6 ganger i uken, men jeg skal likevel ta det med ro. Skjønner godt at en tung person sliter mer enn en lett... Men... En veldig veltrent og "tynn" (om jeg kan bruke ordet) venninne av meg, sliter også med betennelse i leggene... Hmmmz..

Og oppropo utstrekking; gjør det etter hver trening, men er jo litt vanskelig å strekke på skinnleggen :p


#234

Margrethe sa for siden:

Beinhinnebetennelse kan alle få, det kommer av overbelastning. Men det er lettere å overbelaste når man er tung og ikke er gjennomtrent fra før av.

Å slutte og trene hjelper heller ikke, men du må variere underlag og belastningsform. Noe av grunnen til at jeg har gått opp i vekt igjen er at jeg flere ganger har sluttet å trene fullstendig - enten på grunn av betennelser eller eksamensperioder. Svømming, sykling, ellipsemaskiner, pilates, yoga - det er mye man kan gjøre uten å trigge betennelsene mer enn nødvendig.


#235

LabbeLis sa for siden:

Jauda Gauda :p Har ikke sluttet å trene, jeg bare tar det litt med ro når det gjør vondt. Skal dra i morgen da. Men så har jeg bare trent i 1,5 måned eller så, inkludert to uker sykdom innimellom - så.. hehe, jeg er ikke SÅ godt igang ;)


#236

Margrethe sa for siden:

Du er flink, stå på! Og det at du hører på kroppen din er viktig - jeg ødelagt mye ved å tenke at smeter bare er en midlertidig tilstand som går over. Til slutt var det ikke det, gitt :D


#237

Gobolla sa for siden:

Tøying av muskulatur på framsiden av legg, for å forebygge beinhinnebetennelse.

  • Gå på hælene, et par runder rundt i f.eks stua et par ganger etter hverandre og gjerne hver dag. Du kan også sette hælen i bakken foran et gjerde eller en vegg og press foten opp mot veggen, og press kroppen framover over leggen på en måte. Da tøyer du framsiden av leggen. Godt skotøy som passer akkurat deg er viktig. Ikke knyt skoene for trangt, og mykt underlag er bedre enn hardt.

#238

Serenio sa for siden:

Det er veldig motiverende å lese historiene deres. :) Flinke, er dere!

Jeg har nettopp begynt min lavkarbo-reise, men jeg er en erfaren slanker. Har alltid fått høre at jeg har vært stor, men ble veldig stor sånn mellom 15-18 års alderen en gang. I 2003 veide jeg 180 kg, og fikk dra til Spania for å bli operert. (Duodenalswitch). 18 mnd. senere veide jeg 90 kg og jeg holdt meg der ganske lenge, men plutselig en dag ville ikke kroppen min godta lenger at jeg spiste alt mulig, og jeg begynte å legge på meg. Gikk opp igjen 20 kg, til jeg veide 110. Jeg prøvde - igjen - "alt mulig". Har også ME, sånn at det å trene er utelukket. For ca 2 år siden eller noe sånt gikk jeg ned noen kilo bare ved å slutte å spise godteri, men heller ikke det hjalp denne gangen.

Men så oppdaget jeg lavkarbo (som jeg i alle år siden jeg hørte om det alltid har tenkt at det der blir for ensformig, sånn kan jeg jo ikke leve! ...) Men blir man desperat nok, så gjør man nesten hva som helst. Jeg kan i hvertfall si, etter litt over 1 mnd på lavkarbo: jeg tok feil! Det går visst helt fint an å leve på lavkarbo!

Nå har jeg gått ned 8 kg, og blitt 10 cm mindre over rompa. Så jeg ser ingen grunn til å forandre noe på det jeg spiser, vektnedgangen går fort nok! ;) Mitt aller første mål er under 100 igjen (101,9 i dag), neste mål er der jeg var etter operasjonen (dvs. 90 kg) og etter det kan jeg jo begynne å drømme om å se 80-tallet osv... vi får se.


#239

LabbeLis sa for siden:

Jeg pleier å strekke sånn, men jeg strekker bare baksiden av leggen.... :confused:


#240

Gobolla sa for siden:

Ja, det kjennes sånn ut, men det virker på framsiden også. Hvis du har beinhinnebetennelse så vil du kjenne det veldig godt på framsiden hvis du tøyer ut på denne måten. Det å gå på hælene er ihvertfall effektivt. Dette rådet fikk jeg av legen min som også er trenings"fanatiker".:)


#241

Chess79 sa for siden:

November

Startvekt: 09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg:D


#242

maje sa for siden:

Jeg har gått ned 20 kg. på 4 uker, dette er moro :-)


#243

Kitt sa for siden:

20KG PÅ 4 UKER!!!:eek:
WOW!:heia:

Oppskriften, takk!:D


#244

Indiekid sa for siden:

Hei!

Jeg skal begynne på atkins så fort jeg kommer hjem fra juleferie. Jeg har sittet og lest masse, både i boka og på nettet, og jeg lurer jo da på om det er mange her som har opplevd det med dårlig ånde? Det står skrevet mange steder at det er en vanlig bivirkning med lavkarbodietter. Jeg lurer også på - og da spesielt for dere som har gått ned veldig mye på kort tid, om dere har hatt mye problemer med mye løs hud? Og eventuelt hvor lang tid det har før det stabiliserte seg?


#245

Fumle sa for siden:

Min reise begynte Oktober i fjor når jeg stod på vekta og nålen stoppet på 145,7. Jeg brast i gråt og da var det nok! Har alltid vært normalvektig, men røykeslutt, et svangerskap, bekkenløsning og 17 måneder med amming gjorde noe med kroppen.. Veide 102 når jeg ble gravid og halvannet år etter hadde jeg da klart å gå opp 43 kilo!

Jeg begynte med lavkalori og gikk ned 5 kilo. Så kom jula og jeg gikk opp 3 av dem igjen... Begynte nyåret med et nyttårsforsett: Å skjerpe meg!

Vekten gikk stødig nedover og i en periode så lå jeg gjennomsnittlig på 1,2 kilo i uka, men så stoppet det opp. Jeg prøvde ALT og vekten rikket seg ikke!! Jeg kom over dette forumet og fant ut at, what the hell, er like greit å bare prøve!! Taper jo ikke noe på det sant??

Så etter start 23 November så har jeg gått ned 7 kilo og som resulterer i et vekttap på 38 kilo på 14 måneder, og jeg er rett rundt svingen for vekten jeg var når jeg ble gravid :)

Har fortsatt en lang reise igjen, men jeg tar en dag av gangen og er overbevist om at lavkarbo er veien for min del!! Er så deilig å kunne gå ned i vekt OG ikke sulte!!!! :D


#246

JanneKS sa for siden:

:eek: Wow, så flinke dere er :D
Blir nesten "religiøs" av å lese historiene deres!!!!!!! :o


#247

kiwo sa for siden:

Har aldri hørt om Thor Foseid. Hva slags diett følger du da? Prøvde å lete på nettet, men fant bare ei bok som ikke var til salgs lengre.
Noen som vet noe om dette?


#248

Rin sa for siden:

Thor Foseids spisdegslank-opplegg finner du på www.spisdegslank.no - jeg benyttet meg av ferdigrettene derfra i 3 uker i overgangen til ketogen kost. Det er hendig om man har begrenset matlagings-energi og sånt, men hjemmelaget mat ala atkins induksjon eller ketolyse smaker bedre. :)


#249

imosti sa for siden:

hei iset
jeg er ny i forumet. HVA HAR DU GJORT FOR Å GÅ NED 70 KG?! skjønner at du er på lavkarbo, men kan du beskrive og komme med råd? jeg skal nemlig ned like mye.
*imosti


#250

sma sa for siden:

Som det står i hennes kostholdsfilosofi så er hun vektoperert. :)

Velkommen forresten!


#251

imosti sa for siden:

Hei
Ok, det hadde jeg ikke fått med meg. Jeg har tenkt til å klare det uten operasjon. Noen som har noe å motivere meg med?


#252

Cherry sa for siden:

Har aldri hatt noen problemer med min egen overvekt, sånn egentlig. For jeg har bestandig vært stor og det er liksom sånn jeg har vært vant til at det skal være. Jeg begynte å irritere meg over meg selv når jeg ble andpusten av å gå opp 3 trappetrinn, og jeg ble skikkelig lei meg når jeg ikke lengre fant klær og måtte bestille dem i størrelse 50 og over. Dråpen kom i desember 2008 når jeg tok passbilder og hadde den dobbelhaken. Dessuten fikk jeg ett svart hår på haken og ble overbevist om at jeg hadde PCOs - nå skal det sies at jeg er både kvart, fungerende hypokonder og bakteriefob så det skal ikke så mye til.

Så bestemte jeg meg, nok var nok. Jeg vet ikke hva jeg veide på det meste da jeg aldri har turt å veie meg, men jeg var nesten størrelse 54, og det er mange kg fordelt på mine 160 cm. I dag er jeg størrele 44 og får høre at jeg er ett halvt menneske av jeg var. Jeg ser ingen vesentlig forskjell bortsett fra at ræva mi er borte:p, så det er nok en selv som merker det sist.

Jeg turte å gå på vekta her for ett par uker siden og har prøvd å følge det jevnt opp etter det. Men jeg merker at det blir en mani som jeg har lyst til å sjekke hele tiden, så jeg tror jeg skal la det være. Nå tør jeg heller ikke spise rent ketolyseisk fordi jeg raser ned i vekt av det, og jeg har fått litt slapp hud. noe som er mitt mareritt.


#253

Yonah sa for siden:

Såklart du får det til, jeg skal klare det. Ikke snakk om at jeg skal ta noen slankeoperasjon. Jeg har gått ned 20kg nå, og skal ta de neste 40-50kg i løpet av 5 år tenkte jeg( må jo la kroppen få tid på seg, vil ikke ha noe tidspress;) ).

Jeg har prøvd egenkomponert, og det gikk rett i dass;) Kunnskap er makt, skaff deg i det minste noen bøker, les og lær og ikke bland vidt forskjellige teorier sammen.


#254

Gopia79 sa for siden:

Hei=) jeg har ingen før og etter historie, da jeg nylig startet. Jeg er 160 høy og veier 78 kilo!! Det sier seg selv at jeg må ned.....Har alltid vært lubben, men jo-jo slanket meg i så mange år...Noe som alle vet ikke fører til noe varig...Nå er målet mitt 18-20 kilo, og jeg skal bli der!

Jeg klarte å slutte med røyken, da klarer jeg også å komme i form=)

Alle innlegg og før/etter bilder/ historier motiverer meg, så denne siden blir brukt fremover! Stå på alle nybegynnere=)


#255

Vettel sa for siden:

Da er vi like høye, og min startvekt var 79 kg. :)
Vil ned gjerne like mye som deg, men det blir for langt å tenke, skal under 70 kg i første omgang.


#256

kanin70 sa for siden:

Hei..tenker å begynne å Atkins diette nå, men trenger MYE hjelp for jeg lurer på utrolig mye ettersom jeg skal gå ned cirka 5-8 kg som sitter som limt fast...hvor finner jeg siden der hvor det står hva jeg kan spise i oppstartsfasen og hvor mye..hvor lenger varer den forresten??


#257

Kitt sa for siden:

Denne mener du?

Og her er Atkins trådene!

Lykke til!:heia:


#258

tangoto sa for siden:

Hei så inspirerende tråd! Er det flere historier der ute for oss som trenger motivasjon i startfasen? Ser det er stoore forskjeller på tempoet! Hvordan er statusen deres i dag? Godt vedlikehold og videre nedgang:-)


#259

bjloe2 sa for siden:

Hei. Jeg er ny her, men.... Jeg har gått ned 26 kg siden starten av desember.
Har egentlig bare gått over til å spise så tilnærmet 0 karbo pr dag som jeg klarer. Vi er heldigvis to siden jeg har sønnen min på 18 med meg. Mitt mål er 25 kg til frem til sommeren.


#260

annama sa for siden:

Det er jo fantastisk bra!!! :)

Hadde vært interessant å se hva du spiser i løpet av en normal dag?
Gidder du legge ut...?;)


#261

StegforSteg sa for siden:

Wow - gratulerer med flott vektnedgang :heia:


#262

bjloe2 sa for siden:

Normaldag...
Frokost: Havregrynsgrøt, 2-3 skiver med makrell eller lignende, egg og bacon eller omelett (2-3 egg)
Lunsj: Skiver, omelett eller atkinsen sjokolade.
Middag: Stekt laks med stekte grønnsaker og en blandet salat.
Lasagne av lavkarbo pasta og masse salat.
Wok med kylling eller svinefilet eller biff og salat.
Ettermiddag: Blandet salat med bacon og kylling
Kvelds: Omelett med skinke eller annet (bacon)

Drikker vann, mye te med neutrena og ett glass eller to rødvin.

Dette er generelt for meg, men er ganske representativt for meg og sønnen min. Han er som mange ungdommer vanskelig i kosten, men har valgt å bo fast med meg for å få hjelp med kosten.

Vi trener på helsestudio 2 ganger i uka. Jeg sliter med en del bevegelser siden jeg ødela ryggen i ett fall for noen år siden. ( derfor jeg la på meg så mye også.)
Målet mitt er å komme ned 25 kg til frem til sommeren.....


#263

Fungirl sa for siden:

Regner med det er Ketolyse du går på, selv om det står Katalyse i filosofien din ;)
Vil bare tipse deg om at havregrøt overhodet ikke er ketolysevennlig, det er ganske masse karbs i og bare på en porsjon er du godt over minimumsinntaket på 15 g for dag.
Atkinsbar bør høre med til sjeldenhetene og ikke hver dag.

Lykke til :)


#264

Kitt sa for siden:

Jeg tenkte at det umulig kunne bety ketolyse nettopp på grunn av havregrøten!;)

Dersom h*n har gått ned 26kg siden starten av desember:heia:, burde vi kanskje spise havregryn, vi også, Fungirl


#265

Yonah sa for siden:

Det der er vel alt annet en tilnærmet 0 karbo, det der er svære mengder. Men du har gått ned flott! Og det er det viktigste:blomster:

#266

Fungirl sa for siden:

Ja kanskje det, men nå går jeg på ED så alt er ulovlig :)

Men som i innlegget over så skrives det at man har levd på 0 karbs om dagen omtrent og det er ikke mulig med havregrøt i kroppen og da blir jo også skaldeman og ikke ketolyse heller :)


#267

bjloe2 sa for siden:

Dere har sikkert rett, men havregrøt på vann er ikke så mye karbo. Ellers er det ikke så mye totalt med karbo som dere legger frem. Jeg klare å gå ca 1 km 2 ganger i uka så noe må være grunnen til vekttapet.


#268

Veggpryd sa for siden:

Vi er alle tydeligvis forskjellige! 26 kilo siden desember - med brødskiver, pasta og havregryn på menyen. :eek: Det er veldig bra! :) Det er mer enn 8 kilo i måneden.

Er det lavkarbobrød som du baker selv, eller er det brød du kjøper i butikken?


#269

Kitt sa for siden:

Vel, en porsjon havregryn veier ca 50g og inneholder da 30g karbohydrater. Det er dobbelt så mye karbohydrater som man skal ha i løpet av et døgn på ketolysekuren!:eek:

Du kan si hva du vil, men dette er ikke akkurat mat man kommer i ketose av! Ketose eller ikke, det ser jo ut som om det virker veldig bra for deg, uansett hva du kaller det!;):heia::D


#270

bjloe2 sa for siden:

Baker selv med oppskrifter herfra med min tvist. Proteinbrød feks. bruker mye gryn og frø i deigen. Bruker mindre kli og heller litt proteinpulver. Har gjerne litt malte mandler i for smak. Ellers prøver jeg litt forskjellig. Har heldigvis litt grunnlag siden jeg har vert kokk og stuert i mange år tidligere. Bruker mindre kli for da synst jeg brødene ikke smaker så mye av " sagmugg ".

Ellers kan dere kalle kuren hva dere vill. Jeg spiser grøt en gang i uka eller kanskje mindre. Tester med stikk av og til og da ligger jeg på mellom 5 og 10.

Går ellers mye på salat ( isberg, tomat, paprika, avocado, rødløk, bacon, sprøstekt løk. Balsamico og olivenolje )
Dette følger nesten alle måltid, eller som egne måltid. Dette er også fast skolemat for jr.


#271

SiljeMerete sa for siden:

Så flink du er :)
Jeg har enda ikke funnet ett lavkarbo brød som jeg liker :rolleyes:


#272

Veggpryd sa for siden:

Det er veldig bra! Gratulerer så mye med fantastisk vektnedgang! :klem:


#273

VB62 sa for siden:

hold ut og husk du har klart mange kg. det er verdt det. ellers går en raskt opp igjen. så på


#274

hernon sa for siden:

For ca 30 år siden, etter flere svangerskap og et generellt svært bedagelig og bortskjemt liv veide jeg 88 kg. Det var en ganske så stor fettmasse som hang på min utpregete spinkle beinbygging:eek:
Lavkarbo var ennå ikke noe særlig kjent som "slankemetode". Men sykehuset jeg arbeidet på dengangen brukte minimal-karbo diett til å kontrollere epilepsi hos barn der medisiner ikke funket. En av bivirkningene var jo vektnedgang som den øvrige dietten måtte kopensere for. Så jeg tenkte at jeg skulle benytte samme opplegg på meg selv.
Jeg kuttet ut alt som het karbo i en periode - husker ikke nå hvor lenge - og kiloene raste av. Jeg gjeninnførte karbo langsomt - og da jeg under et år senere veide 53kg gikk jeg tilbake til normalt kosthold.
Riktignok var jeg blitt mer bevisst på hva vi som famile spiste, men å kalle det lavkarbo ville være helt feil.

Uansett, noe må ha skjedd med metabolismen min for jeg har holdt denne vekten stabilt i nærmere 30 år.
Riktignok, etter lange ferie-utskjeielser ol hendte det at jeg hadde lagt på meg litt, men ikke mer enn at en uke eller to uten carbs rettet det opp.

Nå er jeg her fordi jeg i 1 1/2 har vært helt inaktiv. den bevegelsen musklene mine har fått har stort sett kommet fra fysioterapeuter som har strukket og dratt i meg. Og jeg har utviklet en sann kjærlighet for ferskt, hvitt brød, kaker og sjokolade.
Mine 53 kg har fått selskap av 17 til:eek:
Nå er jeg istand til å gå for egen maskin selv om det er langt igjen til man egentlig kan snakke om trim. Men om noen uker kan jeg begynne på vannbasert trening ( noen sår må gro helt først)

Og jeg er altså tilbake på lavkarbo - startet for 10 dager siden og har gått ned 4,5 kg.:)

jeg er så glad for at jeg har funnet denne siden som er så utrolig positiv!
Selv om jeg ikke tviler et øyeblikk på at dette skal gå greit - har jo egenerfaring - så er det både oppmuntrende og lærerikt å lese her. Ikke minst er alle oppskriftene en sann velsignelse i en familie der takeaway liksom har vært redningen når vi har ønsket et godt måltid til hverdags.


#275

Smilla sa for siden:

Min historie i korte trekk:

Opp 25 kg i første graviditet. Ned igjen...
Opp 35 kg i andre graviditet. Ned igjen...
Opp 44 kg ved tredje graviditet...(da veide jeg tilslutt 104 kg. 4 kg baby og en gooood del vann, men akk, sikkert 20-30 kg fett og vel så det, "Takk til Freia Melkesjokolade") og såååå varig ned igjen ved hjelp av Atkins/slutt på barneproduksjon.

Har de siste 4 årene veid mellom 60-65, men trives definitivt aller best på 60 og det tallet jakter jeg på nå.

Synes alle historier og bilder er FORMIDABELT IMPONERENDE! Flinke folk da gitt! :D


#276

ling sa for siden:

Utrolig bra at du har gått ned så mange kilo og ikke minst at du klarte å holde vekten i 2 år. Men jeg må bare spørre....la du på deg alle 10 kg på de 4 ukene du var på ferie? Jeg skal snart på ferie i 3 uker og da vil det bli mye spising ute. Jeg ser jo ikke særlig lyst på det å slite i uker/mnd med å ta av de kiloene jeg har for mye for så å legge på meg alt i løpet av 3 uker. Jeg har tenkt å spise lavkarbo på ferien på den måten at jeg kutter ut alt som heter brød, poteter, ris og pasta osv men jeg vet jo at det vil bli mer karbohydrater likevel. Er det noen som har noen råd for hvordan man "takler" en ferie? :)


#277

plastbox sa for siden:

Nå kommer dette svaret helt sikkert for sent med tanke på ferien, men det får så være. Jeg må si jeg er voldsomt imponert over hva folk her inne har oppnådd, dere er en inspirasjon i en stadig fetere, sykere verden!

Ang. de 10kg Stinasol gikk opp på 4 uker.. Mye av det var nok oppfylling av karbohydratlager* og dette bør forsvinne i løpet av ei ukes tid når man går tilbake til lavkarbo. I tillegg kan det jo tenkes at utesteder bruker en god del mer salt i maten enn en helsebevisst lavkarber, og salt kan glatt dra på noen kg vann over natta det også.

*1g karbohydrat binder ca. 3g vann og vi har på det meste omtrentlig 500g karbohydrater i lever og muskler, så man kan glatt dra på seg 2kg når man "carb-loader".


#278

sistegang sa for siden:

Første gangen jeg slanka meg var sommeren 82, 19 år og skulle gifte meg. Gikk ned 12 kg til 67 kg. Vinteren 86-87 slanka jeg meg 25 kg og endte på 75 kg. Vinteren 89-90 gikk jeg ned 30 kg og endte på 75 kg. Vinteren 95-96 gikk jeg ned 35 kg og endte på 75 kg. Spiste meg raskt opp til 100 kg igjen. Har ligget mellom 100 - 110 fram til 2005. Slutta å røyke og gikk opp til 122 kg i jula 2008. I April 2009 112 kg.før oprasjonen i foten min. Siden den gang gikk alt til h... April 2010 stoppa vekta på 135 kg.
Så tilsammen har jeg gått ned over 100 kg. Så jeg kan gå ned, men har jo hver gang gått opp mye mer enn det jeg har tatt av.
Nå ser jeg lyset i tunellen, mener jeg har funnet en måte å leve / spise på som passer meg. Bare synd at jeg ikke har oppdaget lavkarbo for mange år / kg siden. Har ikke følt meg så vel på mange år. Og jeg som hvert år pleier å få vårdepresjoner har ikke sett snurten av den i år.


#279

Popp sa for siden:

Min slankehistorie startet egentlig da jeg var 18 år og veide 65kg. Nå i ettertid skjønner jeg ikke helt hvordan jeg fikk den tanken. Etter 3 fødsler har jeg gått OPP og NED, OPP og NED etc. fra 72 til 95kg. Jeg har prøvd Grete Roede mange nok ganger, og ønsket å prøve noe annet.

Januar 2010 startet jeg derfor opp med Eurodiet på Fedonklinikken i Oslo. Jeg har raskt gått nedover på vekten, men min dårlige samvittighet har hele tiden vært at jeg ikke har fått trent på treningsstudio. Jeg har prøvd å bruke bena mer og la bilen stå stille i større grad. Resultatet hittil har vært NED 22,5kg. Jeg tror jeg satser på 5kg til.


#280

theo88 sa for siden:

Jeg har vært i militæret i 2 år nå.
Når jeg kom inn var jeg ganske nært 90 kg tung...og jeg er 164 cm høy :P
Så jeg var noe rund ja :)
Jeg gikk ned sakte men sikkert i 1.gangstjenesten, grunnet mye trim.
Så skal det sies at jeg har lidet av bulimi i over 7 år.
Håper jeg ved hjelp av lavkarbo- dietten kan bli frisk fra sykdommen og fornøyd med meg selv ;)

Men etter januar i år startet jeg på lavkarbo- diett (kom bare på det selv, å prøve.).
Jeg kuttet ut brødmat, pasta, ris, potet og godter og drakk pepsi max om jeg ble litt sugen på brus.
Jeg gikk ned rundt 10 kg på ca 2 1/2 år! :P
Så nå er vekta mi på 68 kg ^^

Skal fra i morgen av starte på lavkarbo igjen! :D


#281

Photobscura sa for siden:

Wow! Du ser jo fantastisk flott ut! Og søt stil :).


#282

theo88 sa for siden:

Takk takk ^^
Fint å høre slikt fra folk :)

Elsker å bruke Nike+ til treningen ;)


#283

Gitte66 sa for siden:

Hei
Jeg startet i januar 2010 på 85 kg, startet med to uker med mat fra " spis deg slank " for å få en viss peiling, så etter dette gått inn for lavkarbo via å lese herinne og få råd her. vekta svinger nå mellom 67 og 68 kg så det har blitt 18 kg. men nå står det stille så må nok gå gjennom litt hva jeg har i meg nå siste uke har jeg faktisk lagt på meg 900 gram. men skal se i neste uken. har lagt meg til vane å veie meg hver fredag.
har ingen bilder ennå men kommer hvi jeg finner de igjen


#284

Kitt sa for siden:

Det er fantastisk motiverende å lese at det faktisk går an......:D

Hender motivasjon og pågangsmot blir litt mangelvare her i gården, liksom!:o

Tusen takk til alle dere som holder motet opp hos oss som sliter litt!:love:


#285

92modell sa for siden:

såå mange bra historier, stå på alle sammen :)

jeg er 18år, høyde 158 og veide 69 kg :O

jeg begynte på atkinsdietten i begynnelsen av august. jeg gikk ned fra 69kg til 63 så sprakk jeg og gikk opp til 66kg fort!! jeg blir så fort fristet! og det værste er at jeg gir opp så fort, det er typisk meg!

men så tok jeg meg sammen å begynte igjen , begynte den 12 sept 10 og gikk ned til 60.9 kg ble kjempe fornøøyd. men nå har det nesten gått 2 uker og jeg veier 61kg!

så jeg har en laaang vei å gå. målet er å gå ned til 55kg...

jeg er ikke så flink til å skrive historier men prøver..:P hihi


#286

Opheliia sa for siden:

Neida, du har ikke lange biten igjen å gå! Det kommer til å gå superbra. Dessuten er det relativt greit å ikke gå ned for fort, det er bedre for kroppen:)
Du har 5-6 kg, kos deg med å spise lavkarbo (tren?) og så er du plutselig på 55 kg.

Pass på så du ikke går overhånd og går ned alt for mye da. Det hadde jeg en tendens til å gjøre før nemlig (det utviklet seg jo til spiseforstyrrelser for min del...men det kan være greit å i bakhånd, at du passer på at du ikke vil gå bare litt til ned..og enda litt til. Det tror jeg er veldig fort gjort, spesielt når man er litt ung og litt påvirkelig av samfunnet rundt oss..):)

Lykke lykke til! Hiv ut bilder når du har nådd målet ditt :D


#287

vimsen85 sa for siden:

Wow. Det høres jo veldig bra ut. Så artig å høre om noen som har prøvd ut lavkarbokonseptet i 30 år. Lykke til med de kiloene som har sneket seg på og med treningen i vann. :heia:


#288

92modell sa for siden:

tusen takk, kanskje jeg ikke har så lang vei men det føles sånn... jeg har alltid vært lubben, så jg gleder meg til å se min nye kropp når jeg når målet mitt :) veide meg nå for litt siden står på 61.0 kg :) jeg får bare spise lavkarbo til vekten begynner å røre seg nedover...jeg trener veeeldig lite, men jeg jobber på et sykehjem så jeg er alltid på farta der, føler at jeg får beveget meg nok..


#289

wollafruen sa for siden:

Har ikke gått ned 30, men det begynner å nærme seg 20. Sist gang jeg var fornøyd med kroppen var jeg 17 år og veide 60 kg. Som "utvokst"/voksen med to graviditeter bak meg vet jeg at 60 kg er noe smått, og målet mitt er derfor 63-65 kg. Dårlig vaner, godtesug uten like, inaktivitet og mat brukt som kos, førte til at jeg etter første svangerskap veide 84.5 kg.

DA ville jeg ikke bli større. Fikk høre om ketolyse av bekjente/familie og tenkte å prøve. Begynte også å trene igjen. Gikk ned 12 kg på 12 uker. Ble plutselig gravid :o og hoppet ketogen kost. Tenkte ikke lavkarbo under svangerskapet, men trente fram til jeg var 8 mnd på vei, og begynte å trene igjen 3-4 uker etter fødselen (veldig rolig).

Tilbake på ketolyse i 10 uker igjen, deretter var det litt dårlig med motivasjon, for da hadde jeg på en måte nådd et platå, eller en slags trivselsvekt. Jeg var ganske fornøyd med hva jeg hadde klart. Veide da 73-75 kg. Slapp da opp lavkarboregimet litt, og endte opp på 78 kg. Da begynte varsellampene å blinke igjen, og jeg tenkte at lavkarbo får bli min vei, all den tid jeg ikke klarer å begrense mengder om jeg tillater meg over 60 g karb.

Har tilsammen levd lavkarbo i 3 år, men som dere ser av historien, litt av og på. Nå har jeg vært på snart ett år sammenhengende, og tror at jeg nå har landa den nye livsstilen. Jeg trener godt, har gjennomført et halvmaraton og trives aller best med denne typen mat. Jeg har et par kilo igjen å ta av, men de går det treeeeegt med. Men det er i grunnen helt ok! Vekta svinger nå mellom 65.5 og 67 kg. Men jeg har god tid på de siste kiloene. Resten av livet faktisk ;)

Er veldig takknemlig for at noen introduserte meg for denne typen kostholdsoverbevisning.


#290

StineH sa for siden:

Jeg føler vel kanskje jeg kan skrive ett lite innlegg her inne nå...
Jeg er 20 år, og har vært overvektig så lenge jeg kan huske.. Overvekten har plaget meg, men ikke så voldsomt.. Har alltid vært aktiv, drevet med hest, spilt fotball og håndball, gått i kor og hatt masse venner...
Såklart noen mørke tanker i ungdomstiden men hvem har vel ikke det?..

Så begynte jeg på videregående og flyttet for meg selv.. Jeg kunne jo kjøpe min EGEN mat! Hva jeg enn ville ha!
Og vekten som hadde ligget stabilt på rundt 110-115 i flere år krøp oppover..
Etter UTTALIGE forsøk på å slanke meg, noen mislykkede, andre litt mer suksessfulle (men gikk jo alltid opp igjen)
Sa det STOPP i Mai i år da jeg veide godt over 150 kg...

Jeg begynte da på en lavkaloridiett og vekten sneeglet seg sakte nedover.. Reiste 11. juli til Spania, til min far og han åpnet øynene mine for lavkarbo og sten sture skaldeman...
Jeg begynte på mitt lavkarbokosthold 21. Juli 2010 og har i dag, tre mnd senere gått ned 20 kg...
Jeg skal ned 55 kg til før jeg er i mål, men ingenting kan stoppe meg, og jeg GLEDER meg til fortsettelsen...

Helt utrolig å lese historien til alle sammen her! En dag er jeg en av de som er i mål og har gått ned nesten 80 kg tilsammen...


#291

Photobscura sa for siden:

Gratulerer så mye! Og så bra at du har funnet lavkarbo så tidlig i livet :). Masse masse lykke til videre :blomster:


#292

nybraa sa for siden:

Kult å lese alt det her altså :) Hjelper MASSE på moralen....


#293

Rosy sa for siden:

Heisann
Jeg begynte med lavkarbo i april 2010. Bestilte brød fra spisdegslank.no.
Min vekt før jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe var 82 kg. Da hadde jeg fått høyt blodtrykk og måtte begynne på medisiner for det ( ligger i arv).
Dette ønsket jeg ikke, så bestemte meg for å gjøre noe med det, før jeg fikk andre plager (diabetes).
Min vekt i dag er 65 kg og har fått et nytt liv og savner ikke en "skitt" av den tidligere maten jeg "puttet i munn" ;O)


#294

hvl sa for siden:

4/10-2010 Var en fin mandag - kona hadde funnet ut at hun ville prøve noe lavkarbogreier som noen kolleger på jobben hennes var så fornøyd med, og jeg bestemte meg for å "bli med".
Hadde egentlig ikke noe tro på hele greiene, men ettersom det er lettere å være to enn alene på sånne diettgreier så ble jeg da med...
Har ikke angret et sekund på det!
4/10 veide jeg 115,6 kg
Hadde kommet meg fra 128 (høst 2008) og ned til 103 (sommer 2009) med Vektklubben og "høykarbokosthold" i kombinasjon med ganske bra med trening.
Men så mistet jeg nattesøvn på grunn av datter og så døde mamma, og da orket jeg bare liksom ikke å få til den treningen... og sakte men sikkert seg kiloene på...
Høsten 2010 hadde 11 fine uker før jul, trente kun 1 gang per uke, og det var egentlig litt mindre enn før jeg startet med lavkarbodiett, men gikk likevel ned 14,4 kg på de 11 ukene før jul.
I jula hadde jeg diettpause, men brød var liksom ikke så stas lenger, og potet hadde jeg ikke lyst på, ikke ris eller pasta heller... Så delfiakake, pepperkake, desserter og godteri ble største utskeielser - gikk opp 1,1kg og tror aldri jeg har gått opp så lite i løpet av en jul uten trening!
Nå er det nytt år, og kiloene renner av igjen... så har totalt gått ned 15,5 kg og regner med å veie under 100 for første gang på omtrentlig 17 år nå på mandag. (jepps, under 100 nå :) yess!)

Hva har jeg spist?
Kjøtt, fisk, egg, kylling, salater og grønnsaker
Paranøtter, avocado, Norvegia, Krem med noen få bringebær
Rett og slett mye god mat, som krever bare litt ekstra tid å tilberede i forhold til den superkjappe brødskiva.

Pepsi Max har det blitt en del av, får se når jeg får trappet ned på bruken av det :p

Hva har jeg droppet?
Alt med mer enn 5% karbo har vært så godt som utelukket før jul.
Har også sett etter høy GI for å unngå det - vil jo ikke trigge insulinet, men ikke alltid like lett å finne ut av den.
Så null brød, poteter, pasta, ris, pizza, kornblandinger/frokostblandinger, juice, frukt, kaker, godteri, snacks, sukret drikke - og sikkert en god del ting til jeg ikke kommer på i farten :)

Sprukket?
Nei, kun planlagt (ett bryllup før jul, jula, bursdag til kona)
Og store deler av dagen har jeg lavkarbo, dermed tar det ikke lang tid å komme tilbake i ketose.

I mål?
Har vel omlag 10 kg til å ta bort, og ser at flere her sliter med motivasjonen når det er lite igjen som skal bort - litt spent på det der selv :rolleyes:


#295

diamanten sa for siden:

Hei dere!

Jeg har dessverre ingen flott slankehistorie å fortelle, men kanskje jeg har det før høsten kommer? :-)

Men jeg skriver her for å takke alle sammen for å dele sine historier og erfaringer. Det er utrolig motiverende å lese. Har selv bestemt meg for å prøve lavkarbo, og har bestilt meg boka til Hexeberg, gleder meg til den kommer!


#296

sinquah sa for siden:

jeg er kanskje bare 17 år men har da en historie jeg tenkte jeg kunne dele som
kanskje gi noe motivasjon til og klare seg gjennom dietten eller treningsprogrammet sitt :)

hele livet mitt har jeg vert en rask og ung gutt, aldrig mobbet, aldrig hadt vekt
problem eller noe, men jeg begynte og legge på meg drastiskt da jeg ble 14 og
fikk meg en egen pc, å løpe og leke med venner og brødre ble kjapt ikke like
interesangt som det uendelig store internettet, alle spillene, alle filmene, og all kunnskapen!

jeg lærte meg selv opp, og hjalp min muskel hemmede søskenebarn med og
reparere/fikse datamaskiner, noe jeg synes var veldig intersangt.

mens mine brødre var ute og skrudde på sykler og mekket alt mulig du kunne
tenke deg, sykkel vogn, ola bil og hele pakka satt jeg, (den elste broren innendørs
og rotnet foran datamaskinen og det herfra ting begynte og bli ille

jeg mistet kontakter med venner, satt inne hele dagen og stappet i meg alt mulig
av snop og koste meg foran dataspillene mine og ante fred og ingen fare...

3 år senere var ting dårlig til stell men jeg brydde meg ikke, jeg tenkte at jeg klarer
ikke å gjøre noe med disse kiloene.

mora mi prøvde og få meg til å trene fordi hun så hvor mye jeg hadde lagt på meg
og hvor "ødelagt" jeg var blitt, jeg har aldrig slettet med selv-tillit, har aldrig trøstespist
men bare vert for passiv rett og slett...

etter mange dårlige forsøk på og gå ned og komme i form ga jeg opp, jeg var på tur til
og begynne på andre året på videregående og det betydde at jeg måtte
flytte hjemmefra, og til en sur liten plass som het "vardø" de 2 første mndene var jeg overfylt
med penger, ingen mor som kunne "passe" på meg og det meste som kom i magen var: brus,
chips, burger, fries, osv osv... ikke før jeg fikk første tur hjem så moren min hva som hadde skjedd med meg..

all den maten...
ingen fysisk aktivitet...
og mye penger og ingenting og gjøre
endte med at jeg hadde lagt på meg ca 16 kg og veide hele 116 kg, som vanelig så jeg
ikke problemet, og etter mye tårer fra min mor og krangling introduserte hun meg for "ketolyse"

det var jo for godt til og være sant...
pffft, jeg skulle spise kjøtt, ost og fett får og gå ned i vekt? jeg tenkte for meg selv
at nå hadde det klikka for hu, og jeg sa ja, bare for og få henne til og slutte og mase,
fordi om et par uker, skulle jeg hjem og da kunne jeg uansett spise hva faen jeg ville!

men på de ukene jeg levde lav karbo før jeg dro tilbake fra ferien, det var som mental
tortur, brødrene mine spiste hva enn de følte for mens jeg, jeg kunne ikke ha en skive med brød engang!

men så kom den dagen da jeg så jeg hva vekta sa... og det var for godt til og være sandt,
jeg hadde ikke skeiet ut og jeg hadde tatt av meg mere en jeg kunne drømme om på så kort tid.

muttern sa at jeg ville øke hastigheten på fettforbrenningen hvis jeg fortsatte siden
jeg bare var halveis i ketolyse (keto sticks)

så jeg dro hjem til hybeln med sekken pakka full av kost tilskudde man skulle ha, ferdigstekte
grønnsaker og kylling, og en nyhet til de som jeg bodde med, som da var veldig gode venner av meg...

de trodde jeg var gal, og hadde ingen tro på det, men etter 3 mnder på ketolyse så de en ganske stor
forskjell, jeg hadde tatt av meg 25 kg, og bare med og spise fet mat, og ikke mel/sukker de roste meg
godt og har gitt meg mere motivasjon til og fortsette
, jeg veier nå ca 90 kg og er 172 høy, og blir og fortsette med ketolyse til jeg er rundt 75 eller under, og
snart skal jeg begynne og trene!, da blir virkelig ting og gå raskt folkens :D

så jeg har ikke bare endret kost holdet mitt, men heller lifstilen min, jeg har ingen! inntensjoner og gå
tilbake til det samme gamle, fordi jeg vet at dette er min eneste skjanse og klarer jeg ikke dette kan jeg like godt bare gi opp :)

selv etter 25 kg ser jeg ingen forskjell fysiskt, men vekta lyver ikke... jeg skulle bare ønske at jeg hadde
et bilde før jeg startet fordi kanskje da kunne jeg ha sett forskjellen og blitt litt mere glad i meg selv,
fordi når jeg ser meg selv i speilet er jeg fortsatt bare den samme tunge nerden...

noe som motiverte meg MYE var da lillebror kom på helgebesøk (den helga som akkurat var) og han
så KJEMPE mye forskjell :), brorn min er som en god kompis, og håper på at han snakket sant da han
så det, fordi jeg sitter stadig med en følelse at det jeg har gjort er ikke godt nokk...

men har fådt et par komplemang av jenter her jeg bor som er bestandig bra :D
jeg håper bare at jeg kan bli gla i meg selv når jeg er ferdig :)

så hva som gjennstår? trening, som jeg tror jeg begynner med nå til neste uke, samt et kosthold
der jeg spiser mere siden jeg spiser ikke nokk..
nå er det 30 timer siden jeg har spist noe.. og det var kun en pakke med bacon, jeg ser problemet
mitt og hvordan jeg kanskje dømmer meg selv for mye osv, og er ikke sikker på om det er at jeg
ikke er sulten eller at det er det faktum at jeg ikke vil spise siden jeg ikke er fornøid, for jeg er 100%
klar over at det vil gå raskere om kroppen ikke er i "sparemodus"


jeg er klar over hvor rotete dette ble og hvor uleselig det er, jeg er ingen mester på og skrive texter, men
jeg likte at du faktisk leste helt til bunnen, om du er på diett selv, eller vil begynne må du vite at jeg støtter deg 100%

25 kg på 3 mnder :)


#297

Photobscura sa for siden:

Så fantastisk bra, Singuah! Det er en kjempefordel å begynne med en sunn livsstil i ung alder også, både med det at hodet og huden blir bedre med, og man går lettere ned i vekt, og har ikke rukket å få så mye senskader av et dårlig kosthold. Hurra for deg! :heia:!

Men, en ting, jeg lurer på om du har skrevet inn feil høyde når du laget tickeren din, for er du 172 cm og veier 90 kg så tviler jeg på at du har en BMI på 12 :p. Just saying ;).


#298

hvl sa for siden:

Det er så KANONbra det du har satt i gang!!
Mektig imponert at du klarer kostholdet så bra når du lever med jevnaldrende som tyller i seg høykarbo så det holder - sterkt og imponerende!
Trening er gull, det er min erfaring - start pent og rolig, og øk etterhvert - gir mange kule stoffer i kroppen som gjør tilværelsen mange hakk lysere :D

Håper du kan slutte å "straffe" deg selv for at du lever i en tid der det du har opplevd er så alt for enkelt å oppleve, det er faktisk ikke din skyld alene! Du er ingen dårlig person fordi om du valgte løsninger som er enkle å velge i vårt samfunn! Samtidig har du nå en vanvittig verdifull erfaring på hva som skjer om man velger de enkle kjappe løsninger, og har en gylden mulighet til å unngå det i fremtiden.
Stå på! :)
"There are no limits!"


#299

sinquah sa for siden:

Tusen takk for alle komentarene :-) og jeg så den bmi "ticketen" var feil:P


#300

Veggpryd sa for siden:

Nei, langt i fra! Dette var en skikkelig flott historie, sinquah! Så utrolig bra! Du har en klok mor, og du er en klok gutt. :) Du er utrolig heldig som har klart å komme på rett spor med gode matvaner i så ung alder, og du har et langt og lykkelig liv foran deg. :klem:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.