< Tilbake til oversikten

8 kg til jul!

Carisma sa for siden:

Jeg tror neppe det kan kalles platå når det varer i årevis. Kroppen min er totalt fucked og jeg ser ikke noe poeng i noe lenger. Får vel begynne å akseptere at jeg er an av dem som skal være på jorden for at dere andre skal se bedre ut (aka the ugly friend :rolleyes:)

scnuppa80 sa for siden:

Huff da Carisma , ikke si sånn ! For mange kg er ikke ensbetydende med ugly ! :-0
Jeg har ikke vært medlem i årevis og kjenner ikke din historie men utfra der jeg leser så skjønner jeg at vekt har vært ett problem i mange år. Har du sjekket hele kroppen , fra hue til ræva om det kan være ubalanse noen steder som stopper vektnedgang ? Hilsen ei som ikke stoler på at leger alltid gjør jobben sin ! :-)

Carisma sa for siden:

Nei, endel er heldigere enn andre. Jeg er ikke en av dem :) Men like mye som det kommer alt det andre, at man automatisk er lat og dum i andres øyne, og at man må jobbe dobbelt så hardt som andre for å få halvparten så mye anerkjennelse. Og ikke minst det at folk tror man ljuger hele tida, siden "alle" veit at det jo bare er å slutte å stuffe trynet med dritt så raser kiloene av :rolleyes: Å alltid tenke på hva man har i handlevogna for å slippe de fordømmende blikkene, bortkastede jobbintervjuer fordi man er forkastet i det man åpner døra og blir sett, å vite at barnehagen sannsynligvis sjekker hva junior har med i matpakka, fordi det ikke akkurat ser ut som han får sunn mat hjemme.... Så freak er vel kanskje mer passende enn ugly

Jada, selv Fedonklinikken har gitt meg opp. :cool: Det er vel lite annet ENN ubalanser :o

scnuppa80 sa for siden:

Å så frustrerende med en kropp som ikke vil da ! :-( og det er dessverre som du sier mye forhåndsdømming av overvektige mennesker .. kjenner igjen det faste utrykket spis mindre tren mer hvertfall. Alle er ikke støpt i samma forma ! Fastlegen min er helt høy karb/lav fett så har ikke fortalt han hvordan jeg spiser. Eller jeg nevnte det og da fikk jeg beskjed om at jeg ville få hjerteinfarkt og høyt kolesterol. Utrulig hvor uvitende mange leger er !
Huff jeg føler med deg :-(

Yodette sa for siden:

2,7 kilo igjen av de 8 før jul.

Har 21 igjen til mål, da så bare å fortsette.

Butterfly83 sa for siden:

Da var Halloween-utfordringen over, og der gikk jeg på snørra gitt. Så melder meg inn her jeg da, er jo fortsatt noen uker til jul :)

Målet mitt må ble endel lavere da. Så tror jeg setter målet mitt til 68.5 kg. Det blir ned 3.2 kg, og er ny minstenotering.

Startvekt julemål: 71.7 kg

aslaug sa for siden:

Hei! Ja da hiver jeg meg på her! Siden det er ca 8 uker til jul, så satser jeg på 4 kg!
01.11.15 73,7 kg

Yodette sa for siden:

Jeg tror jeg skal fortsette på induksjonsliknende kosthold (som nå) til disse 8 kiloene er borte. Etter det skal jeg øke litt på karbohydrat-nivået, så jeg kan variere mer. Må nok lete litt etter inspirasjon og ideer til ulike retter også. Og veie maten igjen, slik jeg gjorde de første 4-5 dagene av induksjonen.

Fint utslag på ketostixen fortsatt, selv med veldig fortynnet urin.

Yodette sa for siden:

Ja og Hei Aslaug! :)
Velkommen!

Prenille sa for siden:

Hei hei, jenter! Jeg flytter inn her hvis det er greit, for halloween er nå bak oss.
Håper på -5 til jul så jeg når målet jeg satte meg i juni. Er nok et noe hårete mål, men det passer vel i movember. ;)

scnuppa80 sa for siden:

Velkommen Prenille :-) passer så absolutt i movember :-D

scnuppa80 sa for siden:

Ned 0,4 kg og 2,5 kg til jul :-)

Velkommen Prenille :) Du var jo så flink i Halloweentråden :)

Jeg spiste dessverre litt pizza på lørdag, så i dag viste vekta opp 300 gram. 72.0.

Miranda13 sa for siden:

I dag morges veide jeg 74,8 kg = 2,8 kg igjen til jul.

Det går sakte, sakte nedover. Fortsatt 100 cm rundt der navlen er.

Jeg prøver meg på mer hverdagsaktivitet. Trur jeg har noe å vinne der.

scnuppa80 sa for siden:

Det går saktere nå enn til å begynne med hos meg også. Ser vi har det samme magemålet hehe. Jeg går synlig ned i vekt rundt lår og hofter, for ikke å snakke om puppene , men magen som har mest går det sent med..

Hvor mange karber spiser du om dagen ? Jeg prøver å holde meg rundt 20 , men ser at jeg fortsatt er i ketose og går ned med opptil 45 g.

Miranda13 sa for siden:

Jeg har mista oversikt den siste uka, men målet mitt er 15. Noen ganger blir det nok mindre. Hvis jeg skal gå ned i vekt kan jeg nok ikke spise over 20 g. Jeg trur allikevel balanseringen med protein og fett er viktigst for meg. At alt skal balanseres, mener jeg. Gjerne 80% energi fra fett, noen få fra karbo og omtrent 15% fra protein. Jeg ser dette på kakediagrammet på diett.no.

De kiloene jeg har gått ned gjør at jeg får på meg et par bukser og skjørt som jeg hadde vokst ut av. Puppene får gjerne bli mindre. Da får jeg en god unnskyldning til å kjøpe ny bh. :D

scnuppa80 sa for siden:

Balansen er nok viktig ja ! Jeg spiser 70% fett , 25 % protein og 5 % karb , hvertfall optimalt :-) den siste uka har jeg vært høyere på karbo av en eller annen grunn , mellom 30 og 40 men går fortsatt nedover. Men får snøre inn igjen for rundt 20-25 er best for meg.

Har nok pupper å ta av jeg å så ingen fare ;-) kanskje jeg kan komme meg inn i normalstr i bh etterhvert ;-)

Har ei bukse som mål mot jul..Den får jeg igjen såvidt, hadde ikke sjans i august ! Så går rett vei om ikke sakte, innimellom :-)

Miranda13 sa for siden:

Det er jo så deilig når fravokste klær passer igjen! Jeg må finne fram en bukse som bare er bittelitt trang og henge den opp, så jeg ser den og lengter etter å bruke den hver dag :cool:

Fast veiedag på tirsdager så da får jeg føre opp i dag. Samme vekt som på lørdag da. 71.7 kg.

Startvekt julemål: 71.7 kg

03.11: 71.7 (0)

Julemål: 68.5 kg

Yodette sa for siden:

Jeg har hatt en liten setback der vekta først hoppet veldig lavt ned og deretter tok seg en runde opp igjen. Nå i morges er vekta igjen nede på det laveste, så jeg antar det vil fortsette videre nedover de neste dagene. Fortsatt to dager igjen til veiedagen for uke 3.

aslaug sa for siden:

01.11.15 73,7 kg
05.11.15. 73.1 kg

Spinnerette sa for siden:

Stått stille i lang tid nå, men i morges viste vekta ned 200g, hvilket er ny minstenortering. Hurra! :D

Lemen sa for siden:

Jeg har ikke kommet meg i gjenge som planlagt etter sist helgs utskeielser (fering av min fars 70 års dag)... Så jeg er absolutt ikke i rute for tiden, men snart. Tror jeg. ;)

Grattis Spinnerette :)

Opp 100 her, men det gjør ikke så mye. Kjenner forskjell på kroppen, fikk trent i går for første gang på flere mnd, og tanteuka melder seg snart. Så det er nok bare naturlige variasjoner, og det går jo nedover til slutt :p

Yodette sa for siden:

Jeg trenger visst litt mer fiber enn jeg får... :hest:

scnuppa80 sa for siden:

Snik veide meg idag for hadde følelsen av at vekta hadde gått opp, da det ble litt pizza for ett par dager siden når jeg var på farten og ikke fant noen god erstatning. Men vekta viste 200 ned , da har jeg 2,3 kg igjen til jul.
Og jeg trenger det , da vi skal ha endel kursing via jobben framover der de selvfølgelig serverer ferdige retter og man ikke har noen ting man skulle ha sagt ! :-/ ender vel opp med å spise pålegg og kjøtt ;-) jeg SKAL nå målet og vekta skal vise 77 kg når jula ringer inn :-)

Yodette sa for siden:

Bra innstilling!

Må innrømme at jeg gleder meg veldig veldig til jeg veier 77. For meg er det fortsatt 8 kilo unna.

Men de 8 før jul, ser ut til å gå bra. På tre uker har jeg gått ned fem kilo. 2,8 igjen til til den milepælen.

scnuppa80 sa for siden:

Ja det er ikje mindre enn deilig å se 7 tallet på vekta. Har vært gjevnt mellom 86 og 87 i flere år .. Men aldri mer ! :-) kaster eller gir bort klær som nå har blitt for stort for jeg skal ikke ha en vei tilbake igjen ;-) da har du omtrent samme utgangspunkt som jeg hadde når jeg startet i august og det har gått mer smertefritt enn jeg hadde trodd !
Stå på !! Dette greier vi ! :-D
Når delmålet til jul er nådd , så har jeg igjen 7 kg til mål og iom at de siste kg går saktere så hadde jeg tenkt å satse på 17 mai for de neste 7 kg :-)

Ned 200 gram i dag. Ingen skal påstå at det det går for fort :D :p

Yodette sa for siden:

AMEN! Samme gjør jeg. Første buksa detter ned uten belte, så den tenkte jeg å klippe opp og bruke som stoff til diverse hobbyprosjekt.

Linuz sa for siden:

Jeg hiver meg på! Klarer kanskje ikke 8 kg til jul, men prøver på 5.

:)

Miranda13 sa for siden:

I dag skulka jeg offisiell veiedag. Utsatt til i morra eller deromkring..

Denne helga ble det mye spising og regelrett sukkerinntak (!), og vin. Uff. Jeg kjenner at magen er større og vil ikke se hva vekta sier.

Hilsen ho med skylapper og hodet i sanden og alt det der. :_plystre:

nellie sa for siden:

:meditere: Her skjer det altså ikke en dritt.

Får ikke veid meg i morgen så får ta dagens vekt. Ikke all verdens men.

Startvekt julemål 31/10: 71.7 kg

09.11: 71.5 (-200 g)

Julemål: 68.5kg

scnuppa80 sa for siden:

Skal bort i morgen så tar veiedag idag. 79 kg , ned 0,3 og 2 kg igjen til jul :-)

scnuppa80 sa for siden:

Miranda13 , jeg spiste også litt sukker og ting jeg ikke skal i helga. Magen kjentes stor og oppblåst men vekta var faktisk gått ned. Så ikke fortvil , det trenger ikke å være så ille :-)

Miranda13 sa for siden:

Takk for trøst :)

Jeg skal kvinne meg opp og veie meg i morra tidlig, håper jeg.

Yodette sa for siden:

Har liksom stoppet litt opp her, selv om jeg ikke har sprukket eller spist spesielt feil. Men får for lite fiber, så jeg har spist mer av det de siste dagene. Forstoppelse hjelper ikke akkurat på vekta sånn i det korte løp...

Prøver å tenke langsiktig, drikke mye vann, spise fiberrike grønnsaker og ikke miste motet. Dette går egentlig veien.

I dag hentet jeg ned tre jeans som er for små. Skal måle med dem for å se fremgangen. Gleder meg til jeg kan ta dem i bruk igjen.

scnuppa80 sa for siden:

Æsj da , trøst til deg ! :-(

scnuppa80 sa for siden:

Her går vekta nedover selv om jeg absolutt ikke har vært på mitt flinkeste den siste uka. Men mistenker at det har med at jeg nylig har sluttet på en medisin som er kjent for å samle vann i kroppen ..så er nok vannvekt. Plutselig er ringene mine for store så alt tyder på det.
Men uansett , idag fikk jeg på meg en jeans som ikke passet for 3 uker siden ! :-D Yeah !

Yodette sa for siden:

Jeans er en bra målestokk! :)

Jeg hadde faktisk gått litt ned i dag. 200g lavere enn laveste vekt.
To dager til veiing uke 3.

Lemen sa for siden:

Her har det vært mye opp, og endelig litt ned igjen. Bursdagsfeiring for far i stor stil, og så stress med far på sykehus tre dager etterpå... Nå har jeg endelig greid å snu trenden igjen, var oppe i 96,4 på mandag, men i dag var jeg heldigvis 93,4, så håper jeg klarer å fortsette denne veien.

scnuppa80 sa for siden:

Dette blir forøvrig min første jul som lavkarbo'er. Har spekulert litt på hvordan man skal gå igjennom juleselskap mtp matinntak. Middager går jo greit da mye god julemat er lavkarbo . Desserter og kaker bør man vel styre unna eller bare spise litt .. Hvordan gjør dere drevne det i høytiden ? :-) julelunsjen kan jo ordnes lett med å ha med lavkarbobrød i veska, tenker jeg ;-)

nellie sa for siden:

Gjør det som deg og baker og lager lavkarbosnop.:)

Har hatt uka mi her , og i går gikk jeg opp til 72.3 kg :eek: Men i dag var det ned ett kg, så da ble det 200 g ned fra ticker :)

Men i dag skal vi ut å spise lutefisk med alt av tilbehør og desserter,så spørs om jeg klarer å holde meg heeelt lavkarbo :p Spiser det bare en gang i året. Hehe.

scnuppa80 sa for siden:

Det man spiser en gang i året skal man nyte med god samvittighet , mener jeg. :-) Lavkarbo eller ei , på julaften blir det en juleøl og en aquavit for min del , ofrer heller poteten hehe ;-) . Det er jo som i livet ellers , man vil naturligvis komme i situasjoner der man trenger å "skjeie" ut innimellom. :-)

Yodette sa for siden:

Yes! Ned 1,4 kilo denne uka.
Totalt 5,7kg ned på 3 uker. Klager ikke. :)

scnuppa80 sa for siden:

Huff jeg sitter med litt dårlig samvittighet her. En god venninne jeg ikke har sett på veldig lenge kommer på besøk neste helg og hun vil gjerne at vi skal ha en god gammeldags jentekveld med vin og kos. Og jeg har ikke drukket på veldig lenge da jeg vil holde meg unna sukker pga ketose... og jeg hørte skuffelsen hennes når jeg antydet at joda, jeg kan vel kanskje ta 'en øl.. :( Har det gått for langt, lurer jeg på noen ganger, når jeg nesten avstår sosiale og hyggelige sammenkomster fordi jeg vil være så "flink" ? Er det flere her som forstår meg eller er jeg helt borte vekke? :(

nellie sa for siden:

Er vel bare til å kjøpe noe vin med lavt sukkerinnhold?

Lemen sa for siden:

Samme tenker jeg. Jeg har ikke hatt problemer med å gå ned i vekt og samtidig ha en vinkveld, med rikelige mengder rødvin... 😉 Men dette er selvsagt individuelt da. Jeg synes det vanskeligste en slik kveld er å holde seg unna potetgull og snacks. Gode erstattere for min del er manchego og oliven, som passer glimrende til rødvin. 😊

Hvis det er hvitvin du drikker så er det tips for en med lavt sukkerinnhold et sted på sidene her som er veldig god :) Sikkert bare å søke lavt sukkerinnhold. Finnes jo mange røde også.

For min del i kveld gikk det ikke superbra. Spiste en potet, ertestuing, saus og en lefse, i tillegg til masse fisk og bacon. Ble også karamellpudding og multekrem, men ikke mye :)

Yodette sa for siden:

Scnuppa - du kan fikse tapas og rødvin. Det er ikke så LCHF-uvennlig. Oliven, paprikastenger, sterke små kjøttboller, salat av cherrytomater, spinatblader og rødløk, brie, manchego osv. Og så kan du ha kjeks og potetgull til henne og bakongull til deg. ;)

Yodette sa for siden:

Jeg har målt kroppen for første gang siden i sommer. I juni veide jeg bare litt mindre enn jeg gjorde for tre uker siden, da jeg tok meg i nakken og endret kosthold. Da jeg sammenliknet målene i dag med målene fra i sommer, oppdaget jeg at 15,8 cm har blitt borte. 10 av de er rundt livet (jeg merker godt at jeg er mindre oppblåst nå, så det kan nok ha mye å si for de målene).

Nesten 16 cm. Wow lissom!

scnuppa80 sa for siden:

Takk for gode råd :) Jeg drikker som regel hvitvin og er glad i de søte, selvfølgelig, men kan høre med vinmonopolet om de kan anbefale en med lite sukker som ikke er for tørr/sur :) Rødvin=halsbrann dessverre.. Er enig i at god tapas kan brukes som kos, er veldig glad i manchego og beste snacks jeg vet om er strandaskinke fylt med fetaost og pinjekjerner, nam! :D

scnuppa80 sa for siden:

Så deilig Yodette !! Bra jobba, 16 cm !! :D

Jeg søkte opp nå, og det var Tammellini Soave 2012 eller 2013. Jeg syns den var veldig god :)

Etter lutefisklaget i går ble opp 900 g på meg. Til 72.2 kg.

Yodette sa for siden:

Jeg brant meg skikkelig på å drikke rødvin mens jeg var i ketose (fikk tidenes fyllesjuke etter 3,5 glass), så nå tør jeg bare drikke ett glass. Da er det ikke så nøye hvor mye karber det er i rødvinen (er vel kanskje ikke så mange søte rødviner heller). Hvitvin er jo annerledes. Fint med tips om det.

Jeg fortsetter å gå ned. Bare 1,8 igjen til julemålet.

scnuppa80 sa for siden:

Da skal jeg se etter den vinen på polet :D

scnuppa80 sa for siden:

Knallbra Yodette ! :D

Tenker på at det er sannelig ikke lenge til jul..og til mål :)
Har julaften som "mål" jeg da :) har pr idag igjen 1,8 kg jeg også.

scnuppa80 sa for siden:

Røyk på en heftig tacomiddag i går kveld med skjell og det hele (!) og var så dum at jeg veide meg i mårrest !!! Note to self, ikke veie dagen etter en utskjeielse , grr !
Men , satser på at vekta er annerledes på onsdag (veiedag) :)
Spesielt på arbeidshelger er det vanskeligere å spise gjevnt og riktig og innimellom er jeg helt ødelagt på søndagskvelden og da blir terskelen for feilspising plutselig mye lavere kjenner jeg ..

Lemen sa for siden:

I dag viste vekten 92,1 kg, så over 2 kg ned fra forrige mandag. Fornøyd! :D

scnuppa80 sa for siden:

Superbra nedgang Lemen !! :D

Her står det stille! Og fra torsdag til mandag er jeg på ferie sammen med gamle venner, og tøylene kommer til å være svært løse... Så neste uke er jeg nok noen kilo opp.. :(

Linuz sa for siden:

Jeg stoler ikke på vekta mi, den er helt psyko. Avhengig av hvilket gulv den står på og hvor på gulvet (!!) viser den mellom 104,5 og 112,5 kg... Tror jeg får kjøpe meg en ny. I mellomtiden bruker jeg målebåndet rundt livet. 11 cm ned siden start for 3,5 uker siden.

Yodette sa for siden:

Det er mye! Grattis!

Jeg har kjøpt meg tredemølle! Brukt sak fra Finn som ble levert i dag. Den har elektrisk incline og kan slås sammen. Så digg det skal bli å kunne trene en halvtime hjemme hver dag. Å gå raskt i oppoverbakke er min beste treningsform. Det greier jeg gjøre hver dag.

Er det mulig? Denne helga gikk skeis. Eller lørdag gikk fint, men søndag og mandag gikk ikke bra :(

Opp et kg siden forrige ukes veiing.

17.11: 72.5 (+1000 g)

scnuppa80 sa for siden:

Åå oppgitt , veiedag og opp 400g ! Men er min egen feil, er i nattevakt perioden min og da ryker jeg ofte, får cravings og blir urasjonell. :-O

Miranda13 sa for siden:

Har all forståelse for at kosthold blir vrient på nattevakt. Hold ut og rett det opp igjen når dagene normaliserer seg. Sjøl har jeg hatt omtrent to nattevakter i mitt liv. Aldri mer!

scnuppa80 sa for siden:

Snur opp ned på det meste ja :/ Er en del av jobben, men har heldigvis ikke flere enn 7 netter på 6 uker-men har alltid 2 på rad så er en omstillingsprosess hver gang.

Yodette sa for siden:

Egentlig ikke veiedag før i morgen (men veier hver dag kan jeg innrømme).
Og i morges viste vekta at jeg har gått ned enda en kilo denne uka.
Bare 1,2 kilo igjen til julemålet og BMI vil snart forsvinne under tallet 30.

Bra jobba, Yodette! :)

Ned 200g! :)

Yodette sa for siden:

O.M.G. Du har snart gått ned 40 kilo, Spinerette!
Respekt!

Takk! :) Men det er rart med det, jeg føler meg ofte tjukkere nå enn da jeg veide 120 kilo...

scnuppa80 sa for siden:

Oioi imponerende !! :D
Hodet følger ikke alltid like fort med som kroppen mtp vektnedgang vet jeg..men det kommer etter :)

Linuz sa for siden:

Ok, har nå både manuell og digital vekt slik at jeg får dobbeltsjekket. Dommen er som følger:

Startvekt julemål 6/11: 113,5 kg

21.11: 111,4 (-2100 g)

Julemål: 108 kg

Så flott Linuz :)

Jeg er litt ute å kjøre når det gjelder kosten :( Går fint helt til ettermiddag/kveld så skeier jeg ut. Vi er midt i oppussing osv så når det nærmer seg middagstid utpå tidlig kveld så har det blitt lettvint høykarbomat. Ferdigpizza osv. Ikke mye jobb å lage blomkålmos og steke litt bacon for eksempel, men har liksom ikke hatt ork til det.

Linuz sa for siden:

Å, jeg vet hvordan du har det... Har vært småkvalm og uggen et par dager. Har klart å unngå karbo, men spiser lite og feil. Og i dag har jeg vært skikkelig dårlig. Håper det "bare" er omgangssjuken som flere på jobb har/har hatt og ikke lavkarboen. Jeg har fjernet galleblæren, så det er mulig det kan bli for mye fett for kroppen å takle.
Hva spiser man egentlig når man har omgangssjuke og går på lavkarbo? Cola og salte kjeks er jo fy-fy...

Håper du klarer å få energien tilbake og kosten på rett spor!

Greia er vel at det skal være mat som er veldig lettfordøyelig og kjapp energi mellom tømmingene? Jeg fikk alltid raspede gulerøtter av mamma da jeg var liten med omgangssyken, aner ikke hvorfor, ettersom det gjerne hang fra nesa osv etter en omgang over bøtta.. :o Hadde vært greie med moste grønnsaker, vil jeg tro... Men det funker kanskje, lettsaltet grønnsaksmos? Uansett, god bedring! :)[url="http://forum.lavkarbo.no//www.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]

Yodette sa for siden:

Vel... på veterinærstudiet hadde man fjøsfest med rømmegrøt. Mange års smal kohortforskning på studentene viser at rømmegrøt visstnok smaker omtrent det samme når det kommer opp igjen. Silkemykt er det også...

Og man kan jo lage lavkarbo rømmegrøt. ;)

Festina lente sa for siden:

😂😂 lmao!! 😂😂

Yodette sa for siden:

Linuz - jeg lurer på hvordan du fikk begge tickerene i signaturen din. Mine har for lang URL, men du har fått trikset det til, ser jeg. Lyst til å dele?

scnuppa80 sa for siden:

Ja da hadde jeg første kveld med alkohol siden jeg begynte i august . Du verden så full det går an å bli av så små mengder ;-) 2 dager siden men sitter enda i , skjønner som jeg har lest at man tåler lite i ketose !

Yodette sa for siden:

May The Force be with you, Schuppa. Been there. Oh lord.... been there.

Lemen sa for siden:

Min status, har ikke hatt noen fast veiedag, men tenker jeg innfører mandag fra nå av.

28 okt: 94,2
2 nov: 96,4
12 nov: 93,4
16. nov: 92,1
23. nov 90,2

Så mine 4 kg som skulle av før jul er nå borte, men det er nok bare vannkilo. Har absolutt tenkt å fortsette, har egentlig ikke noe konkret mål, men jeg legger inn et håp om å veie under 87 kg på julaften. Tipper det blir mindre action på vekta nå når vannkiloene er borte, så ikke sikkert jeg klarer tre kilo til før jul. :)

Ellers så hadde jeg på meg samme penbukse på fredag, som jeg hadde på 31. oktober, og buksa var langt mer passelig, og behagelig å ha på! Passelige bukser er hovedmotivasjonen, for nå er det helt umulig å finne noen som passer for tiden. :heia:

Gratulerer Lemen :) Så deilig å klare mer enn målet sitt :)

Jeg kan bare se langt etter målet mitt :( Hele forrige uke var bare dritt matmessig. Gruer meg til veiing i morgen :( Men ny start i dag igjen!

Nillemortil1 sa for siden:

Hei. Jeg vil gjerne slenge meg på her! Er ny:-) Eller ny og ny. Vært medlem før for 6 år siden. Nå er det på tide å ta seg sammen her og bli kvitt 10 kg. Vil gjerne ha et mål før jul, så jeg setter 4 kg siden det er ca 4 kg til jul. Starter med ketolysekuren:) Skal gifte meg neste sommer og målet er 10 kg. Håper egentlig på 14 kg, men tar 10 som delmål. Og selvfølgelig _ hovedmålet; endre livsstil. Etter ketolysekuren vil jeg gjerne fortsette med lavkarbo, men ikke så ekstremt.

Linuz sa for siden:

Hm, jeg bruker bare "oppskriften" jeg fant her på forumet og klister inn koden fra Lilyslim i boksen som kommer opp når jeg trykker på "sett inn bilde" inne i signaturfeltet. Så tar jeg et linjeskift og gjentar. Var det god nok forklaring?

Yodette sa for siden:

Kanskje Lilyslim har kortere URLer. Nå ser jeg jo at du ikke har lenket bildet til redigeringssiden. Kun bilde gjør det jo kanskje kort nok. Må gruble og teste litt.

Yodette sa for siden:

Funka når jeg tok bort lenkene. Greit å ha begge i signaturen, i grunnen.

Finnes det er forum for vektoppgang eller? For da tenkte jeg at jeg kunne melde meg inn der snart :o

17.11: 72.5 (+1000 g)
24.11: 73.1 (+600 g)

Yodette sa for siden:

Jeg raste over en kilo ned og så gikk jeg fort opp igjen og så har jeg spikket på den samme kiloen i ei hel uke og er nå nede på samme vekt som jeg datt i kjelleren med. Good grief. Sånn kan det visst også gjøres.

Men det som er litt kult, er at den buksa jeg hang opp som motivasjonsfaktor... den passer nå. Jeg brukte den i dag på jobb og den sitter jo helt fint. Så her skjer den endel ting med centimetrene tror jeg, selv om ikke alt gjenspeiles på vekta fra dag til dag.

Photobscura sa for siden:

Jeg har ikke lest gjennom innleggene her på en stund, så jeg slenger først inn et generelt :heia: til alle som står i med førjulskiloene!
For egen del tror jeg at jeg må må legge inn et litt høyere gir fremover, for nå har jeg kjørt meg litt i grøfta her ... Har vært litt stormfulle omstendigheter i det siste, og jeg har "trøstespist" peanøtter, peanøttsmør, sukkerfri sjokolade og is, og så videre, til det har tytt ut av ørene, omtrent. :o Resultatet er nesten tre kilo opp siden oktober en gang. Buuu!
Så, jeg klokka inn på 70,7 kilo i dag! Føles skikkelig u-bra, og særlig da jeg fant et bilde fra våren 2013, da jeg var på absolutt laveste vekt i min voksne historie, så vidt over 65. Jeg har verken før eller senere følt meg så komfortabel med meg selv som da! Jeg kjenner skikkelig på hvor lite kroppen min kler og trives med disse 5 kiloene ekstra. Det er rart med det, men det skal ikke mye til før jeg kjenner forskjell nede på normalvekt, mot hva jeg gjorde da jeg var skikkelig overvektig. Da hadde 3-5 kilo knapt noe å si.

Så, jeg tror ikke jeg klarer fem kilo før jul, i hvert fall. Men et par, tre hadde ikke vært så dumt. Får satse på at fort på - fort av fortsatt gjelder.

Nillemortil1 sa for siden:

Jaja. Gått på ketolyse noen dager, kom i ketose etter et døgn. Men har gått opp en halv kilo da. Men, det er nok litt tidlig å veie seg, så tror jeg skal vente til neste uke. Hehe :) så slipper jeg bli nedfor. Bare tullete.

Ha en strålende fredag.
Og dere! Vi skal greie det :-)

Har tatt et "før" bilde i dag også, som jeg skal ta vare på til målet er nådd. Men fysj hvor feit jeg ser ut på bildet. Enda større motivasjon!

scnuppa80 sa for siden:

Jaja etter 3 dager med konferanse og mat servert på fat så viser vekta 1 kg opp .. Men men da betyr det enda mer fokus mot jula, satser på at den ene kiloen går like fort bort som den kom. Pr dags dato har jeg da 2,5 kg igjen til jul så får håpe det holder. Hvis ikke, nytt år nye muligheter ! :)

Yodette sa for siden:

Veiedag. På 6 uker har jeg gått ned 7,2 kilo. Startet 16.10 og kurven ser så fin ut at jeg nesten må dele den. :p

Photobscura sa for siden:

Dæven, det er bra jobba, Yodette! :D

Vekta viste minus 800 gram siden i går, ergo 69,9. Men det ble noen sjeldne glass rødvin i går, så tipper det justerer seg litt oppover i en dag eller to.

Har ikke turt å veie meg denne uka før i dag, var ute hele forrige helg med gamle venner, bodde på hotell, spiste på restauranter, og det ble det mye pub... Venta også perioden denne uka, så begynte uka med å være helt stinn av vann :p I dag viste vekta opp halvannen kilo, regner med at det fortsatt er en del vann der. Satser på å være back on track om en uke eller så. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.