< Tilbake til oversikten

Septemberstartere 2014?

#1

Karma85 sa for siden:

Ser det finnes Auguststartere, finnes lignende gruppe for meg som startet nå i september?


#2

Daartho sa for siden:

Startet med VLCD i august, men lavkarbo først nå i september. Så jeg har vel et ben i hver gruppe ;)
Hvordan går det?


#3

Karma85 sa for siden:

Synes det går fint egentlig, men savner sjokolade og pasta og pizza med ordentlig bunn. Har du funnet ut hvilken lavkarbofilosofi du vil følge framover?

Kanskje vi skal starte en gruppe som vi kaller "Høststartere 2014" ?


#4

Daartho sa for siden:

Ingen spesiell filosofi. Liker å gå mine egne veier og skal holde meg under 20 g karbo for å bli værende i ketose. Men jeg titter innom alle filosofier for å få gode råd og tips, samt mange gode råd på denne siden her.


#5

nellie sa for siden:

Moderatorer kan vel bare fjerne spørsmålstegnet i overskriften, så har du startet en septemberstartergruppe.:)


#6

Karma85 sa for siden:

Å! Lurt! :D (moderator hvem/hvordan?)


#7

MAR sa for siden:

Jeg startet på nytt igjen nå på mandag etter et par års opphold.. teller det? I så fall er jeg med! :D


#8

Daartho sa for siden:

I aller høyeste grad!!
...og lykke til i denne omgangen :)


#9

engeljenta30 sa for siden:

Hei på dere :) jeg vil gjerne bli med:)


#10

Daartho sa for siden:

Desto flere desto kjekkere :)
Hvordan går det så langt?


#11

engeljenta30 sa for siden:

Jeg har nettopp startet igjen, skal veie meg i morgen tidlig.
pt-en jeg hadde anbefalte meg vegansk kosthold og det er mye karbo og det fungerte virkelig ikke for meg


#12

Daartho sa for siden:

Ja det tipper jeg blir vanskelig. Vegetar skal gå, men vegan høres vanskelig...
Jeg har "offisiell" veiedag lørdager :rolleyes:


#13

MAR sa for siden:

Her går det i alle fall kjempefint så langt! Begynte mandag (egentlig søndags kveld, jeg gikk nattevakt så forskjøv døgnet litt) og var i ketose allerede mandags kveld. Følger ikke noen spesiell kostholdsfilosofi, men tenker å spise ketogent fordi jeg vet fra før at det er det som funker best for meg. Ikke vektnedgangsmessig, men fordi hvis jeg gir meg selv litt frihet så går jeg helt av hengslene. Ikke mye viljestyrke å spore her i gården, nei :o

Har ikke veid meg jeg da, for da jeg skulle finne startvekt viste det seg at batteriet til vekta er dødt og jeg har ikke fått somlet meg til å få tak i nytt enda. Tenker å ha mandag som veiedag, så det får vel bare være da - første uka er det vel gjerne mest vann som forsvinner uansett, så får jeg bare ha det i bakhodet når jeg ser at alle andre har fått en skikkelig knallstart og jeg blir misunnnelig ;)


#14

nile75 sa for siden:

er kommet meg inn på denne siden igjen etter nån års hvile ;) fresh start,vært i keto siden mandag, funker fint men har hadt nattevaktsuke så føler litt at det meste er skjevt:eek: har 17 kg som jeg skal ned men du verden det er slitsomt å være så "alene" om det, derfor er denne sia veldig motiverende hvis man er flinke nok til å chatte å pushe hverandre litt :D så jeg er mer enn gjerne med i gruppa septemberstartere 2014;)


#15

Daartho sa for siden:

Stå på! :)


#16

jankph sa for siden:

Etter litt stillstand i juni, juli og august etter å ha holdt på siden nyttår kan vel egentlig jeg også regne meg for å være septemberstarter siden jeg nå har lagt inn sistegiret på vei mot målet.


#17

Paris sa for siden:

Henger meg på her jeg. Startet på etter å ha hatt altfor lang pause. Tillok meg alt mulig og var tilslutt høykarbo så det holdt!

Håper å finne motivasjon nå. Med jul og kjoler i tankene + bedre helse og motivasjon.


#18

Daartho sa for siden:

Noen andre som har kortsiktig mål? Jeg har nettopp erklært at jeg vil ned under 110 kg til jeg skal til Spania om 4 uker. Har noen klær jeg ikke har brukt på veeeeeldig lenge som hadde vært gøy å bruke :D


#19

Røsslyng sa for siden:

Slenger meg på her! 😊

Nå har jeg startet på nytt sikkert 10 ganger siden nyttår, men hver gang sklir det aldeles ut etter ca 4 dager.. Tydelig at det er dag 3-5 som er "hardest" i oppstartsfasen min, så da gjelder der å holde fokus!

Jeg veide meg forrige mandag, og var da oppe i 128,1 kg igjen.. Det jeg sliter mest med er rett og slett å finne tid til å tilberede frokost/lunsj. Med to småtroll og to jakthunder er det liksom full fres fra tidlig morra til sene kvelden. Trenger kanskje å variere litt mer også. Nøkkelen er planlegging og rutiner, noe jeg denne gangen går knallhardt inn for å få det til å fungere👍

Mandag skal jeg kjøpe inn ny kjøkkenvekt og ketostix😊


#20

Karma85 sa for siden:

Hei og velkommen i gruppa! :)

Jeg lurer på en ting- hva/hvordan er oppstartsfasen for deg? Hva er verst? Hva savner du mest og hva føler du at du mister ved å føre lavkarbokosthold?


#21

Karma85 sa for siden:

Hei og gratulerer med valget om å starte på nytt Paris! :)

Daartho lurte på hvilke mål vi andre har, kanskje vi skal skrive ned målene våre og oppdatere hverandre?

For eksempel:

  1. Hovedmål
  2. Første delmål
  3. Mål til jul

Hva tror dere?


#22

Røsslyng sa for siden:

Takk for det!😊

Det som er verst for meg er det enorme søtsuget jeg får på dag 3-5. Men kommer jeg meg over den kneika så går det lett som bare det:) Jeg startet jo i dag, og kjenner allerede hvor mye bedre jeg er i kroppen, ikke trøtt og dorsk selv om jeg har vært på jobb ;-)

Jeg for også skikkelig hodepine fra dag 2-3, men det hjelper med vann og frisk luft. Magen regulerer seg fint heldigvis, vet mange reagerer med hard eller s mage ved omlegging av kosten.

Alt-i-alt så gir lavkarbo meg så uendelig mye mer enn hva brød og godteri noen gang kan klare! 👍😊


#23

Røsslyng sa for siden:

Spent på vekta i morratidlig, selv om jeg bare har spist riktig en dag. Fikk TR på besøk på onsdag, og bruker å gå opp noen kg rett før ankomst, men det renner vekk etter 3-4 dager. Forventer ikke så mye, så alt i minus er positivt! :)

Nå skal jeg gå på kjøkkenet og lage niste til jobb i mårra ;-)


#24

Karma85 sa for siden:

Jeg bruker en ferdigpakke med Sjokoladekake fra Sunkost som jeg har i muffinsformer, tar opp en fra frysern når søtsuget kommer, og de er rett og slett uvurderlige!! Anbefales! Ca. 3 KH pr. muffins :p

Du får legge en slagplan for denne første uka, sikker på at du greier det, men du må bestemme deg! Ordentlig!:D


#25

Røsslyng sa for siden:

DEN skal jeg kjøpe i morra og prøve! Takk for tips!
Slagplanen er som følger:

  1. Lage matpakke kvelden før, så vet jeg at jeg har det klart, og slipper å måtte gå for nødløsninger når sulten melder seg.
  2. Ha litt nøtter tilgjengelig så jeg kan kaste innpå noen om jeg blir snopesjuk.
  3. Glede meg over energien som lavkarbo gir meg, og kjenne hvor tilfreds kroppen blir!

#26

GjenStarter sa for siden:

Hiver meg på her jeg også. :)


#27

Karma85 sa for siden:

Bare hyggelig! Jeg pleier foresten og ha litt valnøtter på toppen, namnam :p Et annet snavletips er ganske enkelt Nannahs supergode knekkebrød, med masse smør og greddost/smøreost ect.


#28

Karma85 sa for siden:

Heihei :)


#29

Lilibird sa for siden:

JEg har samme problem med frokoster som deg, når skal jeg rekke å lage de. Jeg har lagd meg lavkarboknekkebrød, som jeg pålegg, som balanserer opp at man egentlig spiser en frokost som ikke inneholder så mye fett og proteiner. Fet ost, smør, pateer er pålegg som brukes mye her i gården.


#30

Daartho sa for siden:

  1. Hovedmål - under 80 kg
  2. Første delmål - under 110 kg om 4 uker
  3. Mål til jul - under 100 kg

For optimistisk?


#31

Karma85 sa for siden:

Synes det virker som realistiske mål jeg, så lenge du trives med maten og livsstilen?

(Om du kjører for hardt kan vinninga lett gå opp i spinninga, fordi om kostholdet ikke er tilfredsstillende nok for deg så er det mye enklere å gå på en smell, i motsetning til om du øker på karbene, har flere matvalgmuligheter, og føler det mer som et kosthold i stedet for diett)


#32

Karma85 sa for siden:

Mine mål:
(mål er skummelt!!! det innebærer muligheten for å mislykkes.. but, here we go..)

  1. Hovedmål: Under 70, trene 3 ganger i uken, trives med kosthold.
  2. Delmål 1: Under 80 før advent, trene minst en gang i uka.
  3. Til julaften: 77 kg, trene 1-2 ganger i uka + komme inn i kjole str. 40 :D

#33

MAR sa for siden:

Mandag er veiedag!
Selv om jeg har spist ketogent en uke blir dette første veiing (vekta hadde tatt kveld) og jeg legger den inn som startvekt - 85.3 kilo.

Når det gjelder mål og delmål har jeg ikke satt noen enda. Jeg ser for meg å komme under 70 kilo på et eller annet punkt, men tør absolutt ikke si noe om når det skal være gjort - inntil videre trives jeg med kostholdet, og så får jeg sette meg noen delmål litt senere når jeg ser hvordan ting går. Jeg er typen som blir så inderlig skuffet hvis jeg ikke når de målene jeg har satt meg, så det føles nesten best å la være :o Treningsmål er kanskje tingen? :rolleyes:


#34

Røsslyng sa for siden:

Knekkebrød eller oopsie bruker jeg mye som frokost, kjempegodt med pålegg! Er så glad i tunfiskrøre, så det skal jeg lage meg etterpå, så den får stå i kjøleskapet og godgjøre seg til i morra:)

Veiedag her også, men glemte rett og slett å gå på vekta i morges! Var oppe 04.45, så var vel for trøtt til å huske på det;) Får veie i morra.

Ellers er formen super, kjenner energien kommer sigende og drage-ånden er på plass! DA er vi igang!! :D


#35

Daartho sa for siden:

Jeg setter frem stekepanna kvelden før, så bruker jeg bare 5 minutter å steke opp 2 egg og 2 skiver bacon


#36

Karma85 sa for siden:

Åh...skjønner så godt hva du mener. Og jeg tror kanskje at det ikke passer for alle å sette seg mål. Jeg prøver, men det skjærer seg "alltid"- så når jeg starta med den omlegginga av kostholdet så tok jeg det bare gradvis og uten noe særlig fokus, bortsett fra at jeg var mer bevisst på hva jeg putta i munnen. Etterhvert når jeg kjente at det gikk helt fint og at jeg omtrent ubevisst holdt meg unna karbo, så har jeg lest mer og satset mer på å gjøre det ordentlig. Nesten overrasket over hvor bra det går. Tror kanskje at forskjellen er at jeg ikke ser på det som en diett, men mer et kosthold som gagner meg mer enn hva høykarb/lavkalori gjør.

Men, nå var jeg så tøff i trynet at jeg oppfordret oss i septembergruppa til å sette mål, så da måtte jeg jo gjøre det selv også. Problemet er at jeg er flink til å motivere andre, og eksepsjonelt god på å sabotere for meg selv. Ypperlig egenskap.


#37

Daartho sa for siden:

Jeg finner at å veie og loggføre alt jeg stapper i meg hjelper veldig å holde fokus. Det er mange gode måter å gjøre det på. Jeg har valgt app'en "Lifesum", da den har en god database samt strekkode skanner for all mat. Viktig spesielt om man har tenkt å holde seg i ketose.


#38

Røsslyng sa for siden:

Vekta viste 127,3 i dag. 0,8 kg, bedre enn i ingenting. Er nå på tredje dagen, og kjenner søtsuget kommer for fullt! Samboeren min satt og spiste sjokolade rett ved siden av meg i gårkveld, og det gjorde meg ingen verdens ting. I kveld derimot, får han ta seg en banan i stedet;-)

Lagde blomkålsuppe med sprøstekt bacon til middag i går, en av mine desiderte største favoritter!:) Nettopp spist resten til frokost/lunsj.

Ang målsetning, så er hovedmålet mitt rett og slett å få en ny livsstil. Jeg vil være mye mer aktiv sammen med sønnene mine, få det lettere når vi er i skogen og på jakt, slippe og være oppblåst og uvel pga blodsukkersvingninger. Jeg vil kle meg slik jeg vil, uten å bekymre meg om bilringen vises eller ikke. Og mest av alt vil jeg være et syn på bryllupsdagen min i 2016💕


#39

Røsslyng sa for siden:

Dagen i dag har gått over all forventning!😊 Nesten ikke noe søtsug, og jeg fant lavkarboknekkebrød i hylla på Rema!👍 gleder meg til å smake et par til kvelds, med masse smør, Gilde baconpostei (4,5/100), majones og agurk. Sammen med en kopp te, pledd, og Luksusfellen på tv, tror jeg nok det blir knall👍

Drage-ånden har virkelig slått inn, og jeg kjenner at kroppen trives💕


#40

Daartho sa for siden:

Gratulerer! :D
Spent på å høre hva de knekkebrødene smaker av?


#41

Alvepia sa for siden:

Slenger meg på her jeg også! :) Vært noen år siden sist, og har gått opp ca 8,5 kilo. Gjekk på lavkarbo sist, og tenkte begynne med det igjen :) Har også sluttet røyke , så må si det hjalp ikke på ! :P men hjelper for helsa! ;) Her er det 20 karb om dagen! :) Håper vi kan motivere hverandre ! :D


#42

Røsslyng sa for siden:

De smakte som hjemmelagde Nannahs knekkebrød, kjempegode!👍

I dag har jeg ikke vært i form, hatt litt feber og vært skikkelig slapp. Kom meg heldigvis gjennom arbeidsdagen. Nå har jeg spist burger med masse cheddar på til middag/kvelds. Syns det går overraskende lett denne gangen altså, er på dag 5 allerede.. Skal sjekke med ketostix før jeg legger meg tenkte jeg. Merker godt at ansiktet er blitt smalere, merker det med en gang vannet forsvinner:) så nå har jeg faktisk kjevebein jeg og, hihi ;-)


#43

Daartho sa for siden:

kjekt at vi ble så pass mange her i Septemberstartere!
Veiedag i morgen, men det ser dårlig ut i denne omgangen...


#44

Alvepia sa for siden:

Lykke til :)


#45

Karma85 sa for siden:

[/COLOR][/SIZE]

Høh? Er Nannah hjemmelaget? [/COLOR][/SIZE]:høh:
Hihi:p Klarte bare ikke å la være :engel_ikk


#46

GjenStarter sa for siden:

I dag viste vekta 1.4kg mindre enn for tre dager siden :eek:! Og jeg feiret med en kjempestor salat som jeg nettop ble ferdig med å spise... nammenam! Det er godt å kjenne søtsmaken i grønnsakene, nå som smaksløkene ikke er helt bedøvd av sukker noe lenger!


#47

Røsslyng sa for siden:

kniiiis ;-)

Håper vi klarer å holde samme fremover nå da, kjekt med likesinnede å dele opp og nedturer med :-) Lykke til i morgen!

Hurra, flott med nedgang! Jeg syns paprika er så søtt og godt, og salat er nammenam ja!

Dagen i dag har vært bra, men merker porsjonene blir mindre nå ;-) Fikk faktisk mitt første kompliment etter start i dag, en dame som er innom jobben et par ga ger i uken sa at jeg måtte da ha gått inn endel i det siste ;-) Sist hun så meg var mandag... Tar det til meg jeg assa, alltid godt å gå høre slik av andre! :-)


#48

Røsslyng sa for siden:

Dagens snikveiing viste - 2,6 kg siden tirsdag :D Da går det rett vei hvertfall!


#49

GjenStarter sa for siden:

Så bra! Håper det fortsettet slik. :D


#50

Karma85 sa for siden:

Så bra! Grattis!! :stortsmil


#51

Daartho sa for siden:

Flott alle sammen, og stå på :)
Det siste mest til meg selv da jeg ennå står på stedet hvil. Det vil si jeg gjorde det på lørdagens veiedag, men en snik titt i går og i dag viser en svak nedgang, så kanskje nedgangen er i gang igjen? Tror det kan ha vært noe med overgangen fra VLCD til Lavkarbo for 2 uker siden, og har en misstanke at osten jeg kuttet ut for noen dager siden også hadde litt innvirkning.


#52

lirumlei sa for siden:

Da slenger jeg meg på her, på slutten av måneden. :)
Har hatt en pause fra lavkarbo siden slutten av juli, to måneder og 3 kg opp, så total vektnedgang fra min start i /april/mai er nå 7 kg. Greit det.
Jeg har hatt kjempegod effekt av å legge om kosten og kjenner at kroppen trenger et langt avbrekk fra sukker og mel igjen. Jeg har mange kilo som bør av, så det er ingen tvil om at jeg har godt av dette og jeg vet jo at om en ukes tid, så er jeg i en god fase igjen.
Starter i dag, skal lage litt knekkebrød for å ha i boksen på kjøkkenbenken og så blir det bolognessaus med blomkålmos til middag.


#53

Røsslyng sa for siden:

Velkommen tilbake:)

Vekta viste 124,6 i dag, 2,7 kg ned siden tirsdag. Fornøyd med det!
Totalt ned 3,5 kg.


#54

Daartho sa for siden:

Velkommen i september varmen lirumlei
Du verden Røsslyng, det raser nedover!:w00t:


#55

Røsslyng sa for siden:

Jau, rette veien hvertfall ;-) Har skrevet belønningsliste til meg selv, og den gjelder for hver 5 kg jeg går ned. Om 1,5 kg, står nye høstboots på menyen sikle ;) i tillegg så skal jeg bestemme meg for noe når hvert delmål nåes også, i tillegg til det andre :-) motivasjon til de grader!


#56

Karma85 sa for siden:

Noen andre her som har prøvd oil-pulling? Altså bruke olje som "munnskylling". Jeg har gjort dette er par dager, og munnen føles innmari fin ut, for jeg er så plaget med å være konstant tørr i munnen, pga medisiner, men det har forværret seg betraktelig etter jeg la om kostholdet. (Drikker så mye vann at det kan umulig være bra for kroppen! Og alt annet som skal hjelpe mot munntørrhet varer bare i noen minutter.)

Kan lese om oil-pulling her: www.globalhealingcenter.com/natural-health/oil-pulling/

og her: www.globalhealingcenter.com/natural-health/oil-pulling/


#57

Daartho sa for siden:

Nei, har ikke hørt om det. men da har jeg ikke problemer i munnen :)
Ser ut som du lykkes med en 12-13 september medlemmer! Hvordan går det allesammen? Jeg har begynt å bevege med nedover igjen etter en stund med ingen bevegelse.


#58

Røsslyng sa for siden:

Still going! Grattis med nedgang Daartho! :)
Dagene går i ett her, med jobb, barn, hunder og å komme i orden i nyhuset, så blir lite tid til surfing.. Føler meg bedre enn på lenge, og det er herlig:) Spent på vekta over helga, da jeg ser tendensen til at kroppen holder litt på vannet, men får bare smøre seg med tålmodighet:)


#59

Ethereal sa for siden:

Oil pulling øker jo vel ikke spyttproduksjonen, men jeg er veldig interessert selv i tips til slikt som kan gjøre det- sugetabeletter fra apotek har jo en veldig kortvarig effekt (og smaker for godt :P), og jeg har ekstrem munntørrhet pga medisinbruk og ender opp med å tygge på tennene mine.

Om noen har tips utover oil pulling (sesamolje i munnen i 10-15 min høres forresten ikke nam ut, siden den har markant smak, for å si det mildt), si ifra!

[url="http://www.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#60

Carisma sa for siden:

Du kan bruke hvilken som helst olje til oilpulling. jeg ha forsøkt med kokkosolje, den anbefales ikke... Men en nøytral som raps f.eks går greit.


#61

Karma85 sa for siden:

Nei det gjør det bare litt mindre vondt og tørt, tunga sitter ikke fast i ganen lenger liksom :D


#62

GjenStarter sa for siden:

Hva med sukkerfri tyggegummi?


#63

Karma85 sa for siden:

Joda det går med noen pakker i uka, men får jo så himla vondt i kjevene av all tygginga etterhvert :D Da har jeg ikke bare vondt i munnen lengre, men i hele trynet..nesten.. både på innsiden og utsiden:_prikk::wacko:
:geip:

Grattis med en utrolig god start på andre (og siste:ja:) runde med vektnedgang foresten GjenStarter! Hvordan går det med deg?


#64

GjenStarter sa for siden:

Jo takk! Det går bra her! Det så ut for at det skulle stagnere denne uken, da snikmålingen på torsdag lå på 115.4 (-0.2kg fra søndagen før), men når jeg veide meg i dag, som er offisiell veiedag, viste vekta 114.8kg. Så da ble det en nedgang på 0.8kg denne uken. Jeg må bare si meg fornøyd jeg, spesielt siden jeg har mistet 10.2kg på litt over to uker. :D

Ellers har jeg hatt veldig mye energi, og har fått gjort mye mer både hjemme og på jobb enn vanlig. Det kjennes utrolig godt å få gjort det jeg har bestemt meg for, og litt til!


#65

Karma85 sa for siden:

Så herlig da!:D
Ingenting er bedre enn å føle at kroppen lystrer, og spiller på samme lag som en selv! Gi deg selv en stor klapp på skuldra og nyt søndagen!


#66

Daartho sa for siden:

Ser ut som jeg heldigvis er over min stillstand de 2 foregående ukene, men det spøker litt med mitt første delmål på 110 kg til jeg skal til Spania om 2 uker. Mangle 3,5 kg der, og det skal bli tøft å klare det...


#67

Karma85 sa for siden:

Såvidt jeg har forstått så er du jo en tøffing Daartho:boxing: Kom igjen! Det der greier du om du bestemmer deg- det vet du nok selv også!:ja:

Skulle egentlig finne et motiverende og slående sitat fra min favorittmann mr. Fleksnes, fant egentlig ingen i den kategorien, men slenger med noen for morro skyld likevel jeg:

  • Han kom, ble mett, og dett var dett!
    (Fra Villmarkens sønn, da han måtte slanke seg)
    '***
    Legen: "Se på Dem - en ruin!"
    Fleksnes: "skal du ikke ta en ruin-prøve da?

- Ikke host i øst og vest, lommertørkle beskytter mest.


:D


#68

Alvepia sa for siden:

Mandag! Fri dag! Jeei! :)

Så langt en nedgang på 2 kilo siden jeg begynte igjen! siden 26 september.
En greit start, eller ikke?
Skeiet litt ut på lørdag da det var bursdag, så ble litt dadler med bacon, focatia og tapas ruller. Ikke mye men litt. Så det har vel noe og si.

Hvordan går det med dere andre?


#69

MAR sa for siden:

Veiedag igjen - 82.3 kg.
Veide meg ikke forrige uke pga mens og ekstra vannansamling, men det utgjør 3 kg ned på to uker og jeg er kjempefornøyd :D

Høres ut som en kjempegrei start spør du meg, Alvepia! Ser jo ikke ut til at utskeiingen har hatt noen veldig negativ effekt i alle fall, og jeg ville vært knallfornøyd om jeg var deg! :D


#70

lirumlei sa for siden:

En kilo ned første uka her. Har sett at det var to, men så ble det en planlagt utskeielse her og en lunsj i dag som ikke var planlagt nok, så da er det forståelig og greit med den ene kiloen. Jeg kjenner at kroppen responderer godt, mindre leddvondt og litt mer energi.

Da er det bare å kjøre på her og være standhaftig en uke av gangen her.
Det er forresten inspirerende å lese om hvor flott det går med dere. :) Gratulerer!


#71

Karma85 sa for siden:

Det er absolutt en grei start! :D

Dyktige damer!:heia:


#72

Alvepia sa for siden:

Ok, måtte ta en liten sånn snik titt mitt i uka veie ting! men nå opp 1,3 og spist vanlig! Hva skjer?


#73

Daartho sa for siden:

Det er vel vanlig at det går litt opp og ned. Slik har det iallefall vært for meg. Viktigst er at nettoen blir nedover :)


#74

Alvepia sa for siden:

Takk! :D for om ned to kilo på en måne så synes jeg det er litt lite! :P jeg er så kresen! og sta! :P heheheh


#75

Karma85 sa for siden:

For dere som er helt nye og enda ikke har smakt chia-grøt, så må jeg bare anbefale dette på det STERKESTE!! :D Det er så innmari yum-yum!!! Jeg lager en porsjon hver kveld som jeg har stående over natta til dagen etter. Når jeg er fysen og har crawings etter noe godt, så spiser jeg et par skjeer med blåbær og litt kanel. Dekker søtbehovet straks!:D Men favoritten er å varme den litt i microen, ha på kanel og "sukker" og smør- it's awsome!!! Lavkarbo ble 99% bedre etter denne oppdagelsen!:heia::hearts:

Jeg pleier å lage en ganske stor porsjon som jeg spiser av igjennom hele dagen/to dager- med 1 boks Rema kokosmelk, 1 - 2 dl fløte, 1/2 ts vaniljepulver, ca 5 steviadråper med vaniljesmak, og 4 ss chiafrø. Grøten blir ganske tykk, men lager den slik med vilje fordi den blir mer flytende når jeg varmer den opp. Spiser jeg den kald så har jeg i en liten fløteskvett så den blir mer flytende. Den er utrolig mettende! Og smaker innmari godt!


#76

Daartho sa for siden:

Hva er Chiafrø?



#78

Daartho sa for siden:

huff, ser at det er 38g karbo pr 100g....


#79

nellie sa for siden:

Det er for det meste fiber.:) Som skal trekkes ifra.


#80

BenteR sa for siden:

Jeg lager min chiagrøt helt enkelt ved å ta 1 box kokosmelk, 2 ss chiafrø og 1 ss sukrin, blander godt og lar stå i kjøleskapet natten over med lokk.
Jeg spiser 1/3 av denne boksen sammen med ca 50-100 gram bær og mitt blodsukker tåler det helt utmerket. Hvilket betyr for meg at det fungerer bra i forhold til blodsukkeret, det smaker godt og holder meg mett lenge.


#81

Karma85 sa for siden:

Klageadvarsel for de som ikke vil lese ehm..klager! :uskyldig:

I dag har jeg lekt bakemester Harepus, og alt jeg lagde ble sånn ca sinnsykt mislykket! :hylgrine:

Knekkebrød med gojibær- anbefales IKKE, om du ikke vil ha forkullede klumper som smaker "¤#%#%¤ i knekkebrødene :nei:

Hjemmelaget sjokolade- never again! Heller smelte 70%- jepp!

Hjemmelaget mintdeig-greier for å ha i hjemmelaget sjokolade? Tror ikke det :_ohmy:

Nei takke meg til chiagrøt! :D


#82

Daartho sa for siden:

hehe, prøver selv å bake brød med solsikke og gresskarkjerner. Kjøpte pakken på rema, og er spent på hva det smaker når den kommer ut av ovnen....

Ellers var det veiedag i dag, og (trommer) ned 1 kilo siste uken


#83

Karma85 sa for siden:

Grattis!! :)

Håper du får et bedre resultat med bakingen enn hva jeg gjorde i går! Det er ikke så vanskelig dog.....


#84

GjenStarter sa for siden:

Gikk ned 1.5kg denne uken! Jeg skjønner ikke helt hvordan, men jeg er bare glad til jeg. :D Hadde jo forventet en halvkilo eller noe.


#85

Daartho sa for siden:

Applaus til GjenStarter!!

Forresten, så smakte det brødet helt supert :)


#86

Alvepia sa for siden:

Hadde en snik veiing på lørdag da viste vekta 74,8, tog en i dag også (siden egentlig veiedag) da viste vekten 76,6 ;( Skjønner ikke noe, på 3 uker har jeg gått ned 0,4 kilo skjønner ikke åssen dette er mulig :(


#87

TrillTrall sa for siden:

Sånn har jeg holdt på også, ned en halvkilo, opp 600 gram - opp og ned og opp og ned. Men nå ser det ut til å sluppet litt og jeg har gått ned en kilo og satser på at nedgangen vedvarer et par kilo til. :)


#88

Alvepia sa for siden:

Godt og høre ikke bare meg.
Det er vell bare og prøve og holde mote oppe! Synd jeg er rastløs :P :) Men det går seg vell til regner jeg med.


#89

Daartho sa for siden:

Det er menneskelig for oss å være rastløs, og jeg er det hele tiden. Men som mange sier til meg: Det er ikke bare badevekten som viser nedgang, men vel så mye målebåndet :)


#90

lirumlei sa for siden:

To kilo ned denne uken! OG det er i tillegg "den" uken i måneden, så jeg er storfornøyd!
Da feirer jeg 10 kg ned siden slutten av april. :)


#91

Karma85 sa for siden:

Det er jo kjempebra!!:heia:


#92

MAR sa for siden:

Er helt enig med de andre som har svart i at dette ikke er noe du trenger å bekymre deg for, du skal se det løsner etter en stund! MEN siden du tydeligvis tenker på det likevel:

Når veier du deg egentlig, evt. hva spiser du? Spør overhodet ikke for å være kritisk eller noe sånt og alle spiser jo forskjellig, men kroppen din greier rett og slett ikke lagre to kilo fett på to dager så enten tipper jeg noe av problemet ligger i når du veier deg (etter trening eller inntak av mat/vann er for eksempel en vanlig ting som mange ikke tenker på kan påvirke hva vekten viser) eller at du spiser noe som får kroppen din til å holde på vann. Dette er ment som en trøst - regner med jeg ikke er den eneste som foretrekker vannvekt som bokstavelig talt kan renne av, over lagret fett ;)

Det kan selvfølgelig også være så enkelt som at kroppen din trenger tid til å venne seg til kostholdet, eller så er det jo mange mulige årsaker til at ting går opp og ned i perioder - stress, trening og menstruasjon er jo ganske vanlig feks.

..eller så kan det jo rett og slett hende at vekten din er unøyaktig. Det kan du feks teste med å veie deg, måle opp feks. 400g vann som du drikker, for så å veie deg igjen. Hvis du trener mye kan du jo måle? Jeg gjør det ikke selv, men har sett at mange blir kjempemotivert når de ser at cm går ned selv om vekten står stille :D

Til slutt ser jeg jo at du ikke veier så veldig mye i utgangspunktet, i alle fall i forhold til mange. De "siste" kiloene kan jo være ekstra vanskelig å gå ned på lavkarbo, med mindre man følger en spesielt streng diett etc. Jeg skriver "siste" fordi jeg ser at du vil ned til 60 kilo, men det er ikke sikkert kroppen din er enig i det (og dette gjelder vel spesielt hvis man har vært overvektig over lengre tid slik at ben og muskler og alt har tilpasset seg å bære høyere vekt. Ikke skyt meg om dette ikke er fullstendig korrekt, jeg har lest det og mener det skal stemme men kan vel ikke akkurat vise til dokumentasjon;)) Nå aner jo ikke jeg hvor høy du er og BMI er uansett en veldig unøyaktig indikator på optimalvekt, men hvis du f.eks er 160 cm høy og veier 60 kg vil du ha en BMI på omtrent 23.5. Det er slett ikke sikkert at kroppen din er enig i at det er så mye du bør veie, og i så fall kan det jo hende kroppen din synes den er nærmere målvekt (og dermed de siste kiloene) enn det du gjør :)


#93

lirumlei sa for siden:

1.5 kg ned denne uka. 4,3 kg borte på 3 uker. :)


#94

Fridaytoday sa for siden:

Heisann!
Ny her...og er her inne fordi jeg har stoppet litt opp i nedgangen og har lyst å gi opp!!
Vekta har nesten stått stille siden 30. september...og jeg starta 14. september.

Ikke er jeg i form heller, føles som hjernen ikke får nok næring! Veldig rart. I følge Lifesum spiser jeg nesten helt riktig, holder meg til 5% karb, 20% protein og 75% fett. Totalt ca 1500 kalorier daglig. Synes det er VELDIG rart at jeg ikke går ned i vekt på 14-1500 kalorier per dag?? Hadde jeg spist "vanlig mat" hadde dette betydd vektnedgang. Ah, litt oppgitt nå...

Hm, prøver meg på en ticker, usikker på om jeg får det til??



#96

Karma85 sa for siden:

Hei!

Jeg er ganske ny selv, men har av de mer erfarne fått med meg at vektstagnasjon kan komme av forskjellige ting, blant annet:

Om du skriver litt om høyde/vekt, om du trener, og maten du spiser i løpet av et par dager så er det litt lettere å svare, vil tro de erfarne her inne har mer å komme med.

Utrolig god tråd med masse gode tips, info og linker:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Andre linker:

Vektstagnasjon:

Checkpoints:

Om å føle seg dårlig:

Knowledge is power! :lesebok: :detektiv: :D


#97

TrillTrall sa for siden:

Hva spiser du da? Hvor kommer karbene fra? Og hva spiser du ellers - en kalori er ikke bare en kalori, det er vel bevist mange ganger. :)


#98

Fridaytoday sa for siden:

Hei, og takk for svar!!
Dette er en typisk dag:

Frokost:
Omelett av 3 små egg, blomkål, purre, salami, fløte, rapsolje til steking

Middag:
1 kotelett stekt i smør, med stekt purre, blomkål og brokkoli + fløte

Atkins peanut caramel til mellommåltid

Spiser også en del torsk til middag...og har tidligere bakt lavkarbobrød som jeg har variert til frokost/lunsj. Hender også jeg lager et fettkaffe til frokost.

Ser at jeg ofte ligger litt over på proteiner, men karbene ligger stort sett på 15 g til dagen. Fett klarer jeg å fylle på med.

Har muligens drikket for lite vann.....


#99

Daartho sa for siden:

Tror du muligens finner svaret her med for lite vann. Drikk minst 2 liter dagen!
Ellers er det vanlig å stoppe opp et par uker innimellom... Skjedde nettopp med meg, men så har jeg også vært i Spania og kost meg med masse vin :D (klarte likevel å holde meg i lavkarbo)


#100

TrillTrall sa for siden:

Mer vann og dropp barer til daglig. Spis heller noe ordentlig. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.