< Tilbake til oversikten

Tråden for de som bare har "siste rest igjen"

Bellabo sa for siden:

Hei og hå:D
Er det liv laga å lage en liten tråd for oss som har vært på slanking lenge tru ?

Det er lett å miste den siste lille gnisten for å ta seg skikkelig sammen og "stå løpet helt ut". Hvor mange ganger har jeg ikke nesten kommet i mål, også bare feira jul , påske eller sommerferie litt vel lenge.

Men nå er det nok.... nå skal jeg ta meg sammen, jeg har bare 6 kilo igjen før jeg er helt i mål. Og det skal jeg greie ! faktisk !
kanskje jeg trenger en ekstra puff i ny og ne... eller noen nye tips og gode råd ? kanskje vi er flere som trenger å gi hverandre en liten dytt :syklubb:

Jeg har holdt på med mine prosjekt siden 2009. Først ketolyse, så Fedon,Ketolyse igjen, og så rett og slett et kosthold uten mel og sukker. Jeg lager konsekvent alt fra grunnen av og har fått veldig sansen for mat rett fra bonden. Meeen som sagt har jeg nå bare disse siste 6 kiloene som SKAL av, og da har jeg valgt Ketolyse.

Flere som er i samme båt og skal vi hive oss rundt sammen :)

AntoniaM sa for siden:

Jeg er vel også litt der. Men jeg trives så godt med et relativt karbofattig kosthold at jeg ikke kommer til å endre på dette uansett vekt. Jeg skeier ut litt i ferie og høytider, men lengter nesten tilbake til "min mat" når hverdagen kommer.

Uansett har vekta stått stille de siste årene. Nå forsøker jeg en liten "krampetrekning" ved at jeg kombinerer lavkarbo med 5:2- dietten. Eller egentlig 3:1 dietten for min del (3 dager vanlig lavkarbo mat og så en dag med lavt kaloriinntak). Og det har fungert bra. Jeg kjennner meg mye lettere i kroppen og vekta er enig med meg i at jeg er på vei nedover igjen. Målsettingen er å se 69-tallet på vekta og det betyr fortsatt 3 kg ned.

Har bare holdt på i 3 uker pr nå og planen er å fortsette fram mot sommerferien. Jeg tåler fastedagene godt, så det er egentlig ganske lett å følge programmet. For å spise litt de dagene jeg skal holde meg under 500 kalorier, har jeg laget den såkalte sykehussuppa - en kraftig grønnsaksuppe. En "bivirkning" av å faste en dag er at "dagen derpå" smaker all mat fantastisk godt.

Photobscura sa for siden:

Ah. Dette tror jeg er tråden for meg!

Kort fortalt: Startet ut på 97 kilo høsten 2006. Har en del metabolske utfordringer, og går IKKE lett ned i vekt, men det ser ut til at kroppen begynner å bli stadig friskere, og nå veier jeg 66 kilo, og er én kilo unna den målvekta jeg har hatt hele tiden. Om kroppen vil lenger ned, sier jeg ikke nei, men på 65 kilo vil jeg være rimelig fornøyd. :) Jeg er for øvrig 167 cm.
Har levd stort sett ketogent hele tiden, men hadde en kortere periode med Fedon. Trives best i ketose, og det er nok blitt min livsstil, selv om ketosen ikke lenger er noe mål i seg selv. Har hatt to sprekker, den siste for over fem år siden, så er rimelig konsekvent. Men skeier nå og da ut med nøtter, sukkerfri sjokolade, lavkarbobakst og sånn.

Bellabo sa for siden:

Hmmm... har lukta litt på 5:2 dietten... Men har egentlig funnet ut at det ikke var noe for meg siden jeg tror på ketose... kanskje jeg må tenke litt om igjen hvis jeg ikke greier disse siste 6 kg i en fei ??
Kanskje litt genialt med lavkarbo 3:1 ? Jeg får se :)

Så flink du har vært photocura :) Åsså snart i mål også :)
2 sprekker ?? Da er du en meget standhaftig og flink dame må jeg si :) Tror du herved Du er blitt forbildet mitt altså :)
Men... nøtter spiser jeg hver dag... så det blir jeg ikke å slutte med. Trenger De fettsyrene der til leddene mine, av en eller annen grunn virker nøtter litt betennelsesdempende på meg.

Så koselig at dere slenger dere med :D

Åpner jeg en peanøttpose, kommer jeg ikke opp igjen for luft før den er tom. :cool: Men høykarbomat sliter jeg ikke med å styre unna. Har nok vært en lavkarber i blodet hele tida, og aldri vært overbegeistra for brødmat og sukkertøy, noe som har vært en stor plussfaktor ift. kostholdet. :) Og nå tåler jeg det rett og slett ikke. Men takk! Sier ikke nei takk til å være forbilde! :D

En eller annen form for faste tror jeg kan ha mye for seg, så lenge man ellers har et relativt sunt forhold til mat. 5:2 er dog ikke noe for meg, på grunn av diabetesgreier. Men jeg har kjørt IF - periodisk faste i over et år, og det er helt genialt, så lenge jeg sørger for å spise meg bra mett når jeg først spiser. Jeg er aldri sulten før på formiddagen uansett, og kan ikke spise rett før jeg legger meg, på grunn av reflux. Så da har jeg 13-15 timers faste hver dag.

Bellabo sa for siden:

Ååååå.. du snakker om peanøtter :o Den posen må jeg også styre unna :o
Hehe...
Samme hvis jeg rister og salter paranøtter/hasselnøtter osv. selv ... det må jeg ligge laaangt unna. Det er som om jeg ikke har kontroll lengere hva som skjer mellom hånda og munnen mens det pågår.:o
men vanlige kjedelige nøtter.. går greit med bare å spise en liten neve på morran og en liten neve til ettermiddagskaffen :)

Jeg spiser bare 2 ganger for dag ( bortsett fra 2 never nøtter) og har det best sånn akkurat nå... kanskje jeg blir å fortsette med det..

I know! Ikke minst har det en tendens til å fortrenge den vanlige maten, og det er jo ikke akkurat optimalt. Igjen på grunn av reflux og annet drit med spiserør kan jeg ikke spise meg overmett uten å få trøbbel.

Spiser også stort sett bare to ganger om dagen. Pleier å bli sånn i 11-tida, og en gang mellom 18 og 20.

Bellabo sa for siden:

Jeg har faktisk heller aldri vært så glad i høykarbo... har alltid vært mest glad i feit mat. Suppe uten fløte hva er det liksom :rolleyes:
Bor nok et steinaldermenneske i meg også ser du.

overvekta kom nok av feitmatstrategien + den obligatoriske brødskiva som man er vokst opp med. Rart med det når man kutter ut melet, legger man ikke på seg.. Godt å være etterpåklok.

Sukker har jeg aldri vært fan av heldigvis, Brus har jeg heller aldri likt :D Så da er jo livet enkelt uten karbo :D

Jepp jepp! Suppa må ha fløte!

Jeg er nok en god kombinasjon av genetikk, mye somatisk sykdom og feil ernæring. Veggistilværelsen, som jeg brukte åtte år av mitt liv på, var vel nesten spikeren i kista for en skrott som meg. :p

En annen - og nesten viktigere - ting jeg må nevne. Det kom jeg nemlig på her om dagen. Centimeterne! Da jeg startet målte "midja" (den var vel mer konveks enn konkav :D) mi svimlende 111 cm. Nå er den på 78. Det er 32 cm, det! Og nesten prososjonalt med antall kilo også. Ikke nettopp noe timeglass, men godt innenfor det akseptable!

Bellabo sa for siden:

Wow....må være helt vilt for deg å se ei "gammelbukse" nå...
Er. Så imponert over deg som tar slikt ansvar for eget liv." spise for livet" og ikke minst holder deg der. :) mange som kan lære av det :)
Jeg har nok mest slanket meg i føttene.... Magen har jeg nok beholdt. Heller ikke noe timeglass figur på meg..hehe. To pipstilker av noen føtter og velholt ovenpå... Men her spiller jo arv og genetikk inn da. Det jeg håper på er at magen blir mindre på disse 6 kiloene. " håpe håpe *.....

Jeg har ikke gått med bukser siden nittitallet. :lol: (begynte nettopp på igjen, faktisk. Elastiske skinnyjeans med høyt liv FTW!) Men det er drøyt festlig å finne igjen klær som passa fint for både 10, 20 og 30 kilo siden!
Har også en sånn kroppsfasong, og nå som jeg er ganske slank innser jeg nok at det er en litt guttete fasong jeg skal ha. Men det hjelper så innmari på at proposjonene er på plass! Er helst magen, samt litt over ryggen, det sitter best her også. Men mye av det er nok også løshud. Alternativet er jo uansett dårligere, da. :) Det er nå dessverre en gang sånn at har man båret på mye overvekt nesten hele livet, så får kroppen preg av det i en eller annen grad. Sånn sett har det vært en fordel å gå ned så langtsomt.

Bellabo sa for siden:

Jeg syns ikke jeg har så mye løsskinn...har bare tenkt at det var fett rundt magen. Hmmm...kanskje det er det jeg har ? Vel noe er fett ihvertfall. Er veldig kraftig bygd.bruker.41 i sko og har digre hender...så sylfide blir jeg aldri. Kommer jeg under 80 kg forsvinner rumpa helt og jeg ser ut som et missfoster...lol.

Denne helga er jeg på helgebesøk til en venninne av meg. Har bestemt meg for å spise litt karbo. Har tenkt å spise litt poteter + div. Blir å Ramle ut av ketose. Mandag er det nazi regime igjen på meg. Her er det viktig at jeg ikke begynner å tulle og drar det noe lengre ut enn til mandag . Har tenkt å være beinhard i påska både med mat og skiturer...då da er det greit med ei karbo helg nå. Jeg satser på at vekta viser-2 kilo uka etter påske..greier jeg det blir jeg veldig fornøyd :)
Usj...skriver fra mobilen og plages veldig med bla.store bokstaver :@

Bellabo sa for siden:

Jepp..da var helga over. Har spist ganske mye rart. I går ble det 4 glass vin, og plutselig bar det i spyinga med meg. Har vært skikkelig dårlig i dag også. Begynner å komme meg litt men magen er bare helt krazy....hmmmm. Er det maten jeg har reagert på ? Er jeg blitt veldig ømtålig tro ? Noen andre som har opplevd lignende ?

Lava sa for siden:

Mange reagerer jo sterkere på alkohol i ketose, har ikke lest nok til å vite hvor du er i prosessen. :)

Noe mat får min mage til å koke, særlig retter med kjøttdeig kan ha den reaksjonen. (posemat altså som gryteretter fra Toro..)

4 glass vin burde jo gå fint, men hvis det var sur vin, (ikke som i dårlig) så kan det også gi reaksjoner...

Mye hjelp i meg ja :p

Pearl sa for siden:

Jeg vil gjerne følge denne tråden. Jeg går på eurodiett, andre forsøk. Første forsøk var vellykket det, men jeg gikk kjapt opp i vekt igjen når jeg var ferdig slanket. Nå har jeg et par kilo igjen til første målet. Da skal jeg forsøke å stabilisere en stund før jeg prøver meg på et par kilo til. Det har gått ganske greit å gå ned på eurodietten. Men det blir nok stabilisering som blir utfordringen for meg. Jeg vet hvor lett det er å gå opp igjen og hvor kjapt det kan gå.

Hoi! Ned 300 gram fra forrige minstenotering, så nå altså 65,7 og endelig er jeg innenfor det evige drømmetallet! :w00t: Det er jo nærmest uvirkelig, detta!
La forresten ut før- og etterbilder i denne tråden for et par dager siden, om det kan være til inspirasjon til dere andre som er så nære. Innlegget er vel på nest siste side. :)

Bellabo sa for siden:

Ja Pearl... stabilisering... ta seg i sammen... fortsette å være flink... osv, osv... ny runde osv. ikke helt enkelt bestandig.
flott å ha flere å snakke med om det :)

så bra Photobcura :) må være morsomt å se måltallet på vekta :D Inspirerende bilder :)

Pearl sa for siden:

Utrolig gøy å se sånne før-og-etter bilder. Godt jobbet. :)

Takk! :D Jeg prøver fortsatt å få hodet mitt litt rundt det. :p

Ziltoidia sa for siden:

Jeg er forresten sånn uoffisielt (nå offisielt) med på denne tråden. :p
Litt fordi det er gøy å runde rundtall, og litt fordi jeg ikke vil være så nærme 80-centimetersmidja som jeg foreløpig er. Ikke minst fordi jeg trenger liiitt skjerpings i matveien, særlig nå som eksamenspuggeperioden starter.

:heia: Ziltoida!

Haha, jeg har begynt å rydde i alle "klær jeg kanskje skal sy om eller noe"- posene som jeg har trykt under senga, og der fant jeg en turndrakt i nylon, av alle ting! :w00t: Mener jeg kjøpte den på en bruktbutikk for mange år siden, for å sy den om til en badedrakt - med bein på. Men det skjedde jo aldri ettersom jeg ikke for mitt bare liv klarte å få den på meg, og jeg vet ikke om den egner seg heller.
Nå passer den, gitt, og i så måte en skikkelig realitetssjekk. Først nå ser jeg hvor liten jeg har blitt!
En merkelig, men fin ting! (Ikke turndrakta, altså, men opplevelsen av å se fremgangen så tydelig. :D)

Måtte posere i speilet og sende mms til kjæresten som er i Berlin atm. :p

Ziltoidia sa for siden:

^Haha, jeg hadde en noe lignende opplevelse forleden. Da jeg var 14-årig gotherentusiast kjøpte jeg en herlig svart fløyelskjole med svæææære ermer, veldig åpen i halsen, temmelig stram om magen og noe kort skjørt. Nevnte jeg svære ermer? :D La på meg og fikk så og si aldri brukt den.

Fant den frem nylig. Nå faller hele kjolen av skuldrene mine, særlig fordi ermene er så tunge. (Jaggu, der fant jeg den gitt)

Realitetssjekken her er vel at den rakk å bli for stor før jeg fikk ha noen glede av den.

Ja... også er den kanskje litt upraktisk og ikke helt min stil mer. :p

TrillTrall sa for siden:

hehe Den var litt kul da - hva med å klippe av ermene og lage den om til en kortermet, lang topp / kort kjole?

Ziltoidia sa for siden:

Men, ermene! <3 :eek:

Kjolens velsignelse og forbannelse...

Gud ...! Jeg har en bluse i litt lignende stil, som jeg kjøpte en gang midt på nittitallet, da jeg også hadde hang til litt sånne greier. Den er svart og går mitt til rumpa, med knyting under bysten, og vååååldsomme trompetermer i chiffon! :p Gud, jeg elsket den blusa. :lol: Lurer på hvor den er nå?!

Bellabo sa for siden:

Haha,,, morsom er dere :D :D
Vel.. har noe fint på loftet jeg også :D hehe.. har ikke tenkt at man kan ta en titt på di klærne :rolleyes: hehe... har bestemt meg for at det ant. blir veldig morsomt:p
Meeen.. jeg har da alltids sleng i stilongsen da :)

Ziltoidia sa for siden:

Jeg erklærer herved med dette innlegget at jeg ikke skal kjøpe kulturmelk, kefir, filmjölk, drikkeyogurt eller noe lignende igjen før jeg har nådd målet. Makan til avhengighet skal man leter lenge etter. :p

Å, I know! Ligger langt unna! :D

Ettersom ... dameuka, har jeg spist en halv liten black sunday siden mandag (verdens beste lavkarbo sjokoladekake!). Er litt overrasket, for om jeg først begynner, har jeg vanskelig for å stoppe, egentlig, men noe rart har skjedd i kroppen, for jeg har spist et stykke og vært helt tilfreds med det, i stedet for å spise typ fire på et par timer eller noe. Hey hey. :D

Ziltoidia sa for siden:

Det er bare noe med den bakteriekulturen altså... :D Der forsvant det en hel kartong på en dag, igjen. Det var den siste altså.

Åh, nå fikk jeg lyst til å bake kokosmelsjokoladekaka mi. Men jeg er nok dessverre fortsatt av det slaget som hiver i meg flere stykker på liiitt for kort tid, så bør kanskje vente litt med den.

I den tid jeg var fantasiløs veggis, levde jeg på solfrokost og kefir. :p Ble faktisk aldri lei. Men underernært, dog. :cool: (Ja! Det går helt fint å være tjukk og underernært. :D)

Bellabo sa for siden:

Usj.. dette snakket om kaker :rolleyes: blablabla ( fingrene i ørene) Hehe ;) Jeg skal bake noe til påske.. tror jeg må lete etter oppskrifta på denne Black ladyen :D har lyst på noe annet enn Bounty :D

Underænert og feit ? kanskje heller feilernært ?

Vel, magen min er enda bananas etter helgens tull.. skal bli deilig og slippe de rumlingene som er på besøk i den for tia.

Nei, underernært. ;) Men sikkert også feilernært. Ernæring handler om mer enn kalorier. Mange med dårlig kosthold (og gjerne overvekt) sulter seg på cellenivå.

Black sunday heter kaka, og den er absolutt fabelaktig! Jeg er forresten i sjokk og vantro. Har spist denne nesten-halven av nevnte kake, pluss fire atkinsbarer, litt ost og et par hundre gram nøtter de siste fire dagene, jeg har liksom min slippe opp strikken-uke når mensen ankommer. Og jeg har faktisk bare gått opp hundre gram. :p Det er rekord! Vet jo at det jeg legger på meg denne uka som regel bare er vann og vomfyll, men tror nok at det hjelper på for ødemer, som jeg har hatt lett for før, å være slank. :) Yay!

Bellabo sa for siden:

var og så på oppskrifta.. lol.. det var noen av dere som strevde litt i begynnelsen :p

ser at det ble litt forskjellige varianter etter hvert..
Hvilken oppskrift og hvilken sjokolade og søtningsmiddel bruker du på kaka ?

Ziltoidia sa for siden:

Herregud, den kaka altså. :eek: Denne tråden virker jo helt mot sin hensikt. :p

Bellabo sa for siden:

Hahaha.. Ziltoidia.. du har helt rett !!!:SPAM:
fnis

Lava sa for siden:

Jeg følger nok første oppskriften, men den var best med kun en plate sjokolade..

Jeg har brukt litt diverse, som regel en blanding av 70% og 86% freia, men sist gang kun 85% fra TGR, og det ble helt konge! Søter med en blanding av sukrin og stevia. :)

Hahahah. Sååårii ...! :o Kaka er spist, og alt er glemt. :cool:

Bellabo sa for siden:

Fra i dag av har jeg påskeferie.... nydelige regnværsdager i vente. Kjenner jeg er supermotivert for at vekta viser nedgang på tirsdag.. er superflink og pakker ikke i meg noe dumt. Har ikke lyst på noe i det hele tatt :D Deilig.

Har foresten fått motivert/inspirert 2, kanskje tre stk rundt meg til å prøve ketolyse :D De som er begynt spør og spør og jeg må innrømme det er mye jeg har glemt av. Veldig bra for meg og få frisket opp litt kunnskaper. Men tror nyboka inneholder litt nytt fra den gamle ? ellers så er jeg kansje på et tidlig demensstadium :rolleyes: Kjenner også at jeg blir litt mere motivert også av å hjelpe dem... suuupert tenker jeg :D

Pearl sa for siden:

Nå har jeg hatt en særdeles travel uke, med mye reising og jobbing til sene kvelder. Det er litt vanskeligere å holde fast ved kostholdet når det er så travelt. Jeg tror jeg har klart det rimelig greit, men er spent på veiingen i morgen tidlig. :veitikke:
Jeg tror jeg må begynne å planlegge slike "helvetesuker bedre".

Pearl sa for siden:

Vekten er gått opp 0,6 kg. Der er muligens innenfor det jeg må forvente av naturlige svigninger, men nå bør det snu igjen :)

Ziltoidia sa for siden:

Uh... etter å ha følt at vekta ikke helt har gått veien, og spist opp hele dagsrasjonen med mat-før-middag før klokken 12 følte jeg meg passe go'rund der jeg ruslet fra universitetet i går. Møtte på to fra studiet på veien som bare "wow så tynn du har blitt (WHAT?!). Tynn er ikke akkurat en betegnelse jeg trakter etter, men jeg trengte den der og da.

Go'følelsen varte ikke lenge akkurat. Rett etter dro jeg til et marked i nærheten og en fyr presterte å lire av seg noe ala "Yeeeah looking good" på en så sleazy, ubehagelig måte at det kunne ha vært en parodi. Herregud. Folk.

Pearl sa for siden:

Når jeg ser på tickeren din og ser hva du har oppnådd Ziltoidia, så blir jeg nesten helt målløs. Så ung og så mye viljestyrke. Jeg er en fan. :)

Ziltoidia sa for siden:

Næ, å, takk!! :o
Så hyggelig å høre :3

Bellabo sa for siden:

Vi skal være stolte av hva vi har oppnådd :D
Problemet til mange ( veldig inkludert meg selv) er at hjernen ikke har oppfattet helt at vi begynner å bli normalvektig.
Mange av oss har gått veldig mye ned i vekt, og i hvert fall jeg som har noen kilo igjen, tenker... om 6 kilo... helst 10 kilo kan jeg begynne å tenke på meg selv som normal .. ikke før det tenker jeg. Men det er jo egentlig litt tull. Jeg vet egentlig at jeg ikke skiller meg ut lengre ved å være diger, men er helt normal størrelse... men hjernen min sier noe helt annet.
Dette er vel noe av det mange av oss som har gått ned så mye må jobbe med....? eller mulig jeg er litt rar nå :rolleyes:

Veiedag i morgen... og jeg er spent :rolleyes:

Tror det er ganske vanlig. Jeg har hørt så mange si det, både i IRL og her inne, at det var noe jeg gjorde meg bevisst på og begynte å jobbe med så fort jeg skjønte at jeg kom til å gå ned i vekt på dette kostholdet.
Stort sett føler jeg meg merkelig normal for tida; jeg er slank, og sklir liksom mer inn i mengden. Det er en litt sånn wow-følelse, men likevel kommer tjukkas-vibbene over meg i blant. Skal nok en del til før den skyggen slipper når man har vært tjukk hele livet, dessverre ... :o Men dette er nok bare noe man må fortsette å jobbe med. Ting jeg har gjort er i hvert fall å unngå å snakke ned meg selv, og stoppe meg selv i det jeg gjør det. Ikke fokusere på det jeg fortsatt er misfornøyd med ved kroppen min, men dreie oppmerksomheten over på det fine og positive med den. I blant ser jeg på gamle bilder, og sammenligner for å minne meg selv på hvor mye som har skjedd siden da, for det hender at jeg fortsatt ser for meg meg selv som den jeg var som overvektig. Det krever litt jobb, men uttellingen er totalt verdt det!
På dårlige dager, dager jeg refererer til som "tjukkas-dager", hender det jeg skvetter til når jeg ser meg selv i refleksen i et vindu og ser denne slanke silhuetten som jeg brått ikke kjenner igjen, og da innser jeg jo at det fortsatt er en liten vei å gå mentalt. Men stort sett føler jeg meg som sagt veldig normal. Det er både fint og rart, men kanskje også en av de fordelene som følger av å ha brukt så lang tid på å bli slank, og venne seg til endringene etterhvert som de skjer?!

Ziltoidia sa for siden:

SPOT ON vil jeg si.

En ting er at man glemmer at man ikke er rundt 100 kilo og må sjekke to ganger når man tilfeldigvis passerer sitt eget speilbilde... Men selv når det begynner å gå opp for en at man ikke er faretruende overvektig, så sitter det mye igjen i hodet fortsatt.

For min egen del må jeg jobbe mye med min sosiale rolle. Enten prøver jeg å ta så liten plass som mulig, eller så tar jeg på meg klovnerollen - for det var liksom de eneste alternativene da jeg var stor.
Og at noen av det motsatte kjønn skulle kunne finne meg attraktiv er det kul umulig å få banket inn.

Bellabo sa for siden:

Tror nok du er kommet en del lengre enn meg ja...

Og der tok du ordene i munnen til mange tror jeg .

Jeg rydda på loftet i går.. skulle bla. kaste to esker med klær.. Gubben spurte om jeg skulle kaste alle disse klærne ? ja.. svarte jeg de er for små.
Det endte med at jeg prøvde dem.. og kun en bukse og to kjoler var for små :D så de havna opp igjen på loftet :rolleyes:
Da har jeg ikke gått mange kilo ned i hodet tenker jeg... og hipp hurra.. jeg har masse "nye" klær ! noe er helt umoderne da.. men tenker at med litt sying og fixing blir det bra. Noen klær vær i skikkelige knallfarger.. men er ikke det in i år da ?

Og hipp hurra for meg.. veiedag i dag og jeg har gått ned ett kilo !!!! :D

Yay for nedgang! Og klær som passer! :heia:

Jeg har jo aldri vært mindre enn jeg er nå, men jeg har hatt denne merkelige tendensen til å kjøpe klær, og da særlig loppis- eller second hand-funn som er for små "til senere" ... :o Har hatt i bakhodet at det bare er illusjon og selvbedrag, men jammen har jeg fått bruk for en del av disse klærne! Og mye av det jeg har sydd ut, har jeg måttet sy inn igjen. For halleluja for symaskin og litt syskills, sier jeg bare! :D Jeg har i hovedsak nesten alltid kledd meg i svart, og svart går jo aldri av moten. ;)

Bellabo sa for siden:

Det siste halvåret har jeg gjort akkurat det samme... tenker at det har fungert som motivasjon for meg. Følelsen når de endelig er passelige er jo bare helmax :D min form for klapp på skuldra tenker jeg.

Vel.. nå reiser jeg på hytta og kommer ikke hjem før på mandag ! God påske !

Pearl sa for siden:

Jeg har også noen klær som venter på meg. Tar de ut og prøver med jevne mellomrom. Det er et par kjoler som nærmer seg, men foreløpig presser de puppene litt flate, så det ser rart ut og er ubehagelig. Det kommer bare ikke på tale å kaste dem. Jeg kan kjøpe finere, mer moderne kjoler som passer godt, men det fører ikke med seg samme gleden. :)

I dag bestilte jeg faktisk to nye kjoler fra H&M. Er veldig spent, fordi den ene er en type kjole jeg har drømt om å gå med så lenge jeg kan huske. Den klassiske mini-trikotkjolen - som har kommet og gått siden åttitallet. Dere vet sikkert hva jeg mener - langermet, kort kjole som er trang hele veien. En klassiker, og det skal litt til før den ser bra ut ... Jeg har alltid valgt kjoler som har hatt markert midje og løst skjørt, så jeg krysser fingra for at jeg ikke kommer til å se ut som en mann i den! (Ellers finnes det jo så mye fint av hold-in, da. :D)

Bellabo sa for siden:

Hei og hå :)
Da var en regnfyllt påske over. Desverre har jeg ikke fått trimmet en meter og vært særdeles slapp..men tror jeg trengte litt av det også...
Jeg har vært flink med maten. Litt ekstra baconcrisp og rødvin..men det er også det eneste.
Blir spennende å se hva vekta mener om det i morgen, tror ikke på nedgang siden jeg ikke har trimmet noe, men håper jeg ikke har gått noe opp.
Hvordan har påsken vært for dere da ?

Bellabo sa for siden:

Yesss !
Ned ett halvt kilo i påska :D:D:D

Pearl sa for siden:

Så flott. Godt jobbet. :klem:

Hehe, nåja. Jeg har hatt en mor surrende rundt meg som tror jeg spiser for lite, så mulig jeg har overkompensert litt. :cool: Har spist et ukjent antall atkinsbarer, hauger på hauger med nøtter, ost og lk-vafler og what not. Har gått opp halvannen kilo. :p Men sånn er det når det er ferie! Er jo mest bare vann, og tipper jeg snart er fint i gjenge igjen! :) Påsken har uansett vært deilig og slack!

Licota sa for siden:

Tja, siste rest er vel kanskje de siste 5 kg jeg ønsket å gå ned da jeg var rett under 70kg, pluss til 6-7 som har sneket seg på siste året. Er jeg kvalifisert? :D

Seff! :D Velkommen tilbake!

helenemor25 sa for siden:

Hei dere :) Jeg vil gjerne være med her,har igjen ca 4 kg .Men de sitter godt på gitt :D Har levd på lavkarbo/skaldeman siden septemer 2012 og vekta viser nå -40 kg :stortsmil .

Bellabo sa for siden:

Velkommen inn i tråden alle :)

Utrolig hvor flinke vi er og har vært alle sammen :) stolt
Nå er det bare å brette opp armene og slosst mot "siste rest " :)

Licota sa for siden:

Takketakk! Knusekos :D

Attende!
Forresten - skjørtet som du ga meg som var for stort for deg, som jeg ventet på at skulle bli passe, har blitt for stort for meg. :p Måtte bare nevne det. Venta litt for lenge på den der, gitt. ;)

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg kan jo også melde meg på her. Har tatt tak i de siste kiloene nå, som er ca 10 kg (men var 5kg for et par år siden).
Begynte med ED nå for tre uker siden for å få litt fart på forbrenningen som hadde kjørt seg fast etter en lang og heftig stressperiode i forbindelse med ferdigstillelse av doktorgrad. Ca 3 kg har gått av så langt.

:heia: Vibeke!
Og stas med flere deltagere i tråden! :)

Bellabo sa for siden:

:heia::heia::heia: jepp, jepp artig med mange flere her :D

Jeg må visst ta en skikkelig opprydning i klesskapet mitt. Jeg tok som vanlig klær på meg i søvne i morges, dermed kom jeg på jobb med en t-skjorte som var på størrelse med ett telt + med en kjempefin strikkejakke i størrelse elefant. kunne tulle den to ganger rundt midjen. Armene hadde plutselig blitt så lange at jeg måtte brette de kraftig opp. Antar jeg så litt morsom ut der jeg satt :eek: hehe.. vel morsomt syns jeg....

Bellabo sa for siden:

I går var jeg skikkelig slurven med maten, DVs at jeg oppdaget i går kveld at jeg så og si ikke hadde spist :eek: Skjønte ikke helt hvorfor jeg var så svimmel.. Vel mixet ei kyllinggryte med fløte i og bare kasta innpå. 'Men i dag blir det litt bedre, middagen godt planlagt og til og med morgendagens meny er ferdigtenkt :)
Er spent på hvordan det egentlig har gått denne uka, tirsdag er veiedag og jeg ønsker meg i hvert fall at vekta sier en kilo i minus :) vente i spenning :)

timich sa for siden:

For 2 år siden hadde jeg vel aldri trodd at jeg skulle skrive i denne tråden... Men her er jeg:D Ferdig med det som var målet mitt (og har holdt meg her en god stund), men er fortsatt i kategorien "overvektig" iflg BMI. Jeg er selv fornøyd med den vekta jeg har nå, men skal ha bukplastikk i juni og vil gjerne ned litt til for å få et best mulig resultat. Jeg vil prøve å gå ned ca 3-4 kg før operasjonen:).

Edit: Ojsann, så nå at denne tråden var i forumet for ketolysekuren... For tiden lever jeg ganske langt fra ketolyse:o. Trener mye og føler jeg trenger et moderat inntak av karbohydrater (ca 100-150g daglig). Håper ikke jeg klusser til tråden da:p

Haha, jeg har faktisk ikke sett at den er i ketolyse-forumet før nå. Bad moderator! :cool: Sorry, altså. Jeg har jo aldri fulgt ketolysekuren, men spiser da ketogent.

Hei, Timich! Så bra at du har kommet så nære! Tipper det går noen kilo når de tar buplastikken også?! Er det ikke vanlig å også kombinere bukplastikk med litt fettsuging på sånne "umulige" områder samtidig?

timich sa for siden:

Jo, det går vel 1-2 kg vekk i hud ved bukplastikk. Jeg vet faktisk ikke om de tar noe fettsuging, må si jeg er rimelig spent på denne operasjonen:o Men jeg gleder meg til å få vekk hengende løshud, og jeg vet at jeg er i gode hender... (skal opereres av en kirurg som jeg har lest og hørt mye bra om iallfall:))

Licota sa for siden:

Snart 1 uke siden jeg begynte igjen, og allerede nå merker jeg at skjørtet mitt glei litt lettere på. Slapp å vrikke så mye på ræva... :D (jeg har ikke badevekt, jeg. Noen anbefalinger?)

Tja ... Jeg har en fra Ellos, som forsåvidt ikke er i salg lenger så vidt jeg vet, men til 250 kroner så er den helt på det jevne! Viser stort sett det samme som andres, og mye dyrere, vekter jeg har testa. :) Har prøvd den med katta (først bare meg selv, og så meg og ham sammen), og den viser akkurat samme vekt på ham som hos veterinæren. Så man trenger vel strengt tatt ikke å bruke så mye penger på en ålreit badevekt. Kan sjekke merket på den, om du vil.

Licota sa for siden:

Ja gjerne det. :) Og artig angående det skjørtet du fikk av meg! Haha! :)

Exido er merket. :)
Jah, det skjørtet må jeg jo bare sy inn. Jeg brukte jo tross alt tid på å gjøre det om til et, for meg, mer adekvat miniskjørt. :D

Vibeke-67 sa for siden:

Det er utrolig deilig å merke når klærne sitter lettere.
For tre uker siden var buksa trang og beltet stramt. Nå fire kilo lettere sitter buksa løsere og beltet er nesten for løst.
Jeg tror jeg er ganske heldig ved vektnedgang, for det går av ganske jevnt over hele kroppen. Så ikke så lett å se eller måle. Men på klærne merker jeg det jo godt.
Deilig, jeg er nesten tilbake til der jeg var før stressperioden i fjor og vektoppgangen (2,5 kg). Gleder meg til sommeren ;)

Licota sa for siden:

Curry-gryte og blomkålris - I am so nailing this. :D Har ikke glemt gamle kunster gitt! Måtte steke opp kyllinglårene jeg hadde i kjøleskapet også, så da blir det namnam til kvelds og/eller lunsj i morgen også. Jiha! :spisesnak

Licota sa for siden:

Det er den beste følelsen, når man merker det på klærne!

Om nom! Sikker vinner!
Eller for den saks skyld chili og blomkålris! Fikk jeg lyst på nå. :D

Licota sa for siden:

Mmmh, chili... :spisesnak Nå fikk jeg lyst på fyllte chili fra Ridderheims!

Vibeke-67 sa for siden:

:sikle: og rødvin.

Vi får jo tidlig helg denne uken:cool: :heia:

Licota sa for siden:

Blodprøver i dag for å sjekke alt som kan sjekkes. Woho... Vekt har jeg enda ikke skaffet meg. Men jeg gir det en måned før jeg merker noe endring på hvordan klærne passer, eller hur?

Vekt er jo egentlig sekundært, og du kommer langt med klær og målebånd. ;)

Hoi! I dag snudde vinden i Oslo, og jeg tok frem skinnjakka mi (fra søttitallet, i ca dressjakkesnitt, ekte skinn, funnet på byttefest - så kosta gratis, fantastisk kul!) som passa som hånd i hanske da jeg brukte den sist i høst, med t-skjorte-tynn genser under. Tenkte ikke over det, men hadde singlet, t-skjorte og litt tykk og stor hettegenser under, og den satt som et skudd, du! Måtte bare for gøy ta av hettegenseren, og da var den nærmest romslig! Hoho!

Licota sa for siden:

Wow, det er jo fantastisk! Har jo virkelig løsna for deg nå. :D

Ja, virkelig! Henger nok sammen med at kroppen har blitt frisk nok til å tørre å prioritere å kvitte seg med overflødig fett igjen, endelig! Hadde jo en "setvekt" på pluss/minus 75 kg i noe som føltes som en eeeevighet!

Bellabo sa for siden:

Deilig med store klær ja :)
Veiedag på meg i dag ned et halv kilo.... saaakte men sikkert nærmer jeg meg :)
med knappe en-halvanna kilo i mnd, blir jeg jo ikke ferdig før om hundre år :rolleyes: Jepp.. er utålmodig...:p

Jaa....Det var sprekken sin det ! :eek: Spist potetgull,skillingsboller,iskrem,lasagne,og ...sjokolade :eek: Tør ikke gå på vekta i morgen :_ohmy:

Hvordan har dere det med kroppen etter å ha gått ned mye ? Jeg føler meg ikke slank selv om jeg er det .. Ser fortsatt på klær str XL XXL.Som er 40 kg siden liksom! Er det bare jeg som er rar eller er det flere som har slik tankegang ?

timich sa for siden:

Jaddda, sånn er det her og... Føler meg stor ennå, særlig de dagene jeg ikke har fått trent. Når jeg handler klær så grabber jeg til meg store størrelser inn på prøverommet, bare for å måtte bytte alt i mindre størrelser... Deilig følelse egentlig:D

TrillTrall sa for siden:

Så herlig bikini!!! Jeg ville dog hatt trusa litt mindre og bh'en som vanlig bh-modell, da hadde jeg gått for den også! :) Kjempefiiiin!

Er litt spent hvordan den er på, redd for at jeg kanskje vil føle meg "større"så dette her blir spennende :) :p

Licota sa for siden:

Tror jeg skal lage fylt squash idag... Aldri gjort før! :eek:

Licota sa for siden:

Fylt squash ble bra! Men søtsugen a gitt. Litt kremfløte, litt frosne jordbær, blender. Vromvrooom! :D

Bellabo sa for siden:

I helga og i dag sliter jeg :( nå har jeg vært i ketose i over 4 mnd.. ja, jeg har gått ned 16 kilo denne runden, og ja nå er jeg lei :(
Kanskje jeg venter tante rød ( selv om det blir bare skjeldnere og skjeldnere.. og ja jeg er 46 år )
Kanskje jeg bare trenger en liten pause ? er det dumt bare 4 kilo unna målet ?

I dag har jeg spist et eple + et fy knekkebrød + ketshup til maten :eek: og nå ei stor gulrot og en rute 86 % sjokolade... jeg bare MÅTTE ! Uff.. kjenner meg litt som en taper her jeg sitter... nesten i mål og alt :(
var sikker på at jeg smalt ut av ketose og lurer på om jeg bare skal legge meg på rundt 50 karber om dagen, så jeg får dekt frukt og yoghurtbehovet mitt for ei stund ????

Bellabo sa for siden:

Og i dag skjønner jeg ingenting ?? var faktisk i ketose før jeg la meg i går ?? + vekta viser i dag - ett kilo ??
Juhu.. livet lysere igjen :)

Licota sa for siden:

Kan hende at et litt høyere karboinntak en ettermiddag bidrar til plutselig vektnedgang når du slepper vannet ut av kroppen igjen? Hm, litt usikker der, kanskje Photo kan si litt mer om det.

Pearl sa for siden:

Holder på å stabilisere en stund før jeg skal ta de siste kiloene, til høsten en gang. Det har vært vanskelig for meg å stabilisere før. Vekten har krøpet opp igjen så fort jeg er på vanlig mat. Men nå har vekten stått stille i flere måneder og jeg er veldig fornøyd. :)

Wowo sa for siden:

Jeg synes du har vært fantastisk flink, Pearl! Veldig bra jobba! :dulte:

Wowo sa for siden:

Jeg har lyst til å melde meg inn i denne tråden. Pr i dag har jeg ca fire kg igjen til det opprinnelige målet mitt. Jeg er i fase 3b nå og vil være ferdig med 3c i slutten av juni. Innen da håper jeg at de fire siste kiloene er borte. Deretter er planen å holde meg stabil og eventuelt ta en liten runde til høsten, hvis jeg synes det er nødvendig. Men jeg tror jeg vil være fornøyd med å veie 75 kg (Jeg er 1,74 m høy) så lenge jeg er veltrent. Jeg synes faktisk at jeg begynner å se bra ut ;). Siden jeg har gått ned 37 kg siden midten av juli i fjor legger folk også godt merke til forandringen og jeg får mange komplimenter om dagen og det er jo veldig hyggelig. :)

Er flere som opplever at om man en sjelden gang loader opp på karber, så får man et kicstart på forbrenninga igjen! Ikke noe man gjør for ofte, så klart, og ikke for alle heller. Jeg prøvde karbloading én gang - fullstendig katastrofe. :cool:
Hvorfor det er sånn, vet jeg ikke helt sikkert.

Pearl sa for siden:

37 kilo siden midten av juli i fjor er et imponerende resultat. Jeg skjønner at du er fornøyd. :ja:

Jeg har også prøvd det med katastrofevirkning. Kommer ikke til å prøve det igjen. :nei:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.