< Tilbake til oversikten

Tråden for de som bare har "siste rest igjen"

Vibeke-67 sa for siden:

Kjempeflott, du er flink! :heia:

Pearl sa for siden:

Takk Vibeke :klem:

Licota sa for siden:

Korsn det går? :D

Photobscura sa for siden:

Tja. Vannvekt.com, får'n si! Er akkurat idag på pluss tre kilo fra minstenotering: 68,7 kilo as we speak. Skylder på rødvinsmarinering på lørdag og sånt. :cool:

Wowo sa for siden:

Litt opp denne uka, ca 300 g. Jeg er litt slurvete med å telle de 15 nøttene jeg kan spise om dagen og....noen ganger teller jeg dem flere ganger......og en gang til..... Her må det skjerpes eventuelt droppes! Nøttene er ikke verd at jeg skal gå på trynet. Jeg må nok finne meg en strategi på hvordan jeg skal mestre dette, nøtter har vært en snublestein tidligere også :(. Er det noen som har noen gode forslag? :o

Pearl sa for siden:

Var på Forusakutten idag og vi ble enige om stillstand/vedlikehold frem til neste møte i september. For så å ta på de neste kiloene til høsten. :)

Wowo: Jeg er imponert over at du klarer å ha nøtter i hus og bare spise femten, så ingen gode tips herfra. Jeg spiser stort sett nøtter når jeg har lyst på det - men da går det gjerne en hel pose om gangen. :p Heldigvis er jeg flink til å spørre meg selv om jeg viiiirkelig har lyst, sånn sett blir det ikke så ofte! ;)

Pearl: Lykke til med stabilisering! I motsetning til hva de fleste opplever, finner jeg stabilisering lett som lek, vektnedgangen er utfordringa. :o

Wowo sa for siden:

Det høres veldig lurt ut, men skal du forsatt gå mer ned? Mener å huske at fettprosenten din var helt fin og du ikke trengte å gå mer ned? At det var lettere å holde vekten da?

Uansett er du KJEMPEFLINK!

Vibeke-67 sa for siden:

Stillstand på vekt, dvs fire av ti kg, og ingen bevegelse ned på to uker. Men heller ikke opp, og jeg har krympet i cm. Så noe skjer:D

Yrla sa for siden:

Spis noe annet fettholdig og proteinholdig som litt røkelaks/avokado eller egg+/fet ost.

Pearl sa for siden:

Du husker godt du ;)

Det stemmer det at fettprosenten er fin. Jeg har bare lyst til å kvitte meg med litt mer på magen. Det er ikke sikkert det er kilo det står på. Det kan vel også tenkes det er trening. Kanskje det er å stramme opp litt mer som skal til?

Pearl sa for siden:

Hold ut. Det løsner nok snart skal du se. :)

Wowo sa for siden:

Nå har jeg vært flink å telle nøtter. :) Ned 1 kg og bare 3,2 kg igjen til målet. Kanskje jeg når det i løpet av juni? Det hadde vært gøy. Da er jeg i teorien ferdig med fase 3c. :)

Wowo sa for siden:

Har alle i denne tråden nådd målet sitt og glemt å fortelle meg det?????? ;)

Her svinger det litt. 300 gram opp denne uka uten at det er noen spesiell grunn til det. Kanskje litt mye nøtter? Tror jeg skal ha nøttestopp fram til helgen. Ellers ligger vel menstruasjonen å venter på meg rundt neste sving et sted. 3 kg igjen til det endelige målet mitt. Det skal jeg klare. :)

Come on, folkens, hvordan går det med dere?

Eksamensstress og mye nøtter og sukkerfri sjokolade = nesten tre kilo opp. Denne kroppen, altså. :o Skal ingenting til. Men strammer inn as we speak!

Wowo sa for siden:

Håper snart eksamen er vel overstått! Stress er ikke noe bra for kroppene våre. Heier på deg! :heia:

Eksamen overstått sist uke, og nå står en lang og deilig sommerferie foran meg!
Nei, dette stresset ... Det tåler jeg dårlig! Håret ramler av og alltingen. :p Kroppen er breddfull av vann, så det er vel mest det. :)

Vibeke-67 sa for siden:

Stress er en uting!
Hos meg går det egentlig greit, har gått ned 5 kg ca og føler jeg er i en god flyt. Jeg stresser ikke så mye med vekta merker jeg, for jeg føler meg veldig bra og ser tydelig forskjell på bare disse 5 kiloene. Lurer på å gå og kontrollveie meg på Tanitavekt, for å se om jeg har vokst litt i muskler, siden jeg er ganske så aktiv og sykler og trener og yoga. Jeg er tilbake der jeg var før jeg begynte å legge på meg igjen da jeg satte inn sluttspurten for doktorgraden for over ett år siden. Det er veldig deilig, og det jeg går videre ned anser jeg som en bonus. Jeg vil gjerne gå ned noen kilo til, og disse kiloene kunne godt ha vært på magen. Men magefettet holder tritt merker jeg. Krymper alle andre steder, 4 cm rundt hoftene blant annet. Magen krympet raskt 3-4 cm, men den holder stand! Samtidig kan jeg jo se at det er mye fett over og under midjen som forsvinner, så jeg fortsetter i dette sporet.
Jeg er usikker på hvorvidt jeg skal fortsette med ED-produkter til 3 måltider framover, eller om jeg skal legge om til vanlig mat men innenfor ED. Blir dyrt med disse produktene, så jeg tenker jeg kan kjøpe barer på helsekost til mellommåltider, og erstatte de andre måltider med skyr, salat etc. Vi får se, er jo også latterlig enkelt med ED, man skeier ikke ut da, tar bare et enkelt måltid når man er suten.

:heia: Vibeke!
Jeg har utelukkende lagt på meg over ryggen og magen, og det kjennes og synes. Men som sagt - det er over så kort tid, at det nok mest bare er vann. Har jo ikke spist noe høykarbo, eller direkte "ulovlig" annet enn ting jeg ellers unner meg en sjelden gang, så krysser fingra for at det renner av kjapt! Det er liksom noe med det å ha vært mindre enn en kilo fra det ultimate målet - en hver kilo opp fra det føles som et tonn. :rolleyes:

Vibeke-67 sa for siden:

Det går nok raskt av igjen Photo :heia:
Men at dette stresset skal ødelegge så mye, og da bare lime fett rundt midjen....men som du sier, denne gangen er det nok bare vann, men merkelig at et par kilo stressvann skal havne på mage/rygg :lol:

Jah. Det er vel bare noe man må leve med! Jeg prøver hele tiden å fordele tingene, og eliminere de mest stressende elementene, men det slår aldri feil. Nuvel. Sommerferie! :heia:

Pearl sa for siden:

Jeg har svingt opp med 1,5 kg. Det er rart hvor mye lettere det svinger opp enn ned :(

Så sant!

Men nå er det ikke mye av stresskiloene igjen. Det var ikke knapt, men drøyt tre kilo da jeg regna på det. Men nå har nesten to kilo forsvunnet, og jeg har bare 1,2 kilo igjen før jeg er på minstenoteringa (som jeg uansett strengt tatt bare har sett to ganger). Men etter å så vidt ha hilst på 69-tallet igjen, var det hyggelig se 66-tallet først på vekta i dag!

Tiger sa for siden:

Henger meg på her.
Vektmessig har jeg nådd målet mitt, ikke figurmessig. Jeg har noen valker her og der jeg vil redusere (er vel ikke lett å bli kvitt de helt...)
Ferien starter om en uke, så jeg tar pause med dette til over ferien. ;)

Tiger sa for siden:

Takk! :)

Wowo sa for siden:

Tirsdag og veiedag. -100 gram og fortsatt 2,9 kg igjen til det "hårete" mitt. Jeg var glad det var minus og ikke pluss selv om jeg følger kuren til punkt og prikke. Tickeren min har av en eller annen grunn bestemt seg for at vekten min er 77,0 istedet for 77,9 og vil ikke la seg korrigere. Men sannheten er at det 2,9 kg to go!

Når du skriver tallene dine inn i tickeren, må du bruke punktum, ikke komma, ellers forholder den seg ikke til desimalene. ;)
Men hurra! Når man er nærme målet, er hvert hundregram grunn til å juble! Her virrer vekten litt mellom 66- og 67-tallet. Håper det tusler litt nedover igjen. Det har vært varmt, og det har vært en del nøttespising og proseccoskåling i det siste. Men det er sommer, så det gjøkke no!

Wowo sa for siden:

Se der, det funket! Takk skal du ha. :)

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg går også ned, ikke så mye, men litt for hver uke.
Jeg har gått ned 6 kg, og er en kg unna der jeg var før jeg la på meg igjen i en voldsom stressperiode. Poenget er at jeg egentlig er ganske fornøyd nå, så jeg kommer ikke til å kjøpe flere ED-produkter. ED virket utrolig bra for å restarte kroppens forbrenning, og nå lever jeg egentlig videre sånn som er normalt for meg. Jeg tenker ikke diett eller slanking, spiser lavkarbo uten veldig mye fett, ikke noe gluten og trener som jeg har gjort nå i mange år. Samtidig som jeg jo går litt ned. Men nå tenker jeg at kroppen stopper av seg selv når min idelaekt er nådd. Jeg er vel 3 kg unna normal BMI.
Disse kiloene var det utrolig godt å bli kvitt igjen. Jeg har fortsatt endel fett igjen på magen, men mye mindre enn for 6 kg siden. så jeg er kjempefornøyd. Mitt mål var å klare dette før jeg begynner på overgangsalderen, og jeg er 46 så det nærmer seg vel!
Deilig å føle seg fin og ikke gremme seg over fettvalken over magen.

Så deilig, Vibeke!
Jeg står og stamper på de samme hundregrammene, i enden av sekstisekstallet, eller så vidt over sekstisju. Det er ingen krise, men jeg kjenner på kroppen at jeg fint kan gå ned mer, det er fortsatt nok å ta av på mage- og ryggregionen. Men samtidig prøver jeg å nyte det faktum at jeg er slank. :) Kjenner at jeg enda ikke er vant til disse fremmede, normale tallene, for jeg snur det stadig i forbifarten fra "sekstisju" til "søttiseks" i hodet mitt. :p

Jeg har uansett latt meg overtale av ei venninne til å bli med på hotyoga fra høsten av. Kanskje det bare er noe sånt som skal til?! Jeg er jo i bunn og grunn en lat sofagris. :p (Som dog imponerte alle i går med å kunne legge hele håndflatene på gulvet med strake bein. :D)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.