Fullfres sa for siden:
Kanskje det har med blodsirkulasjonen å gjøre? Jeg aner ikke jeg altså.
Fullfres sa for siden:
Kanskje det har med blodsirkulasjonen å gjøre? Jeg aner ikke jeg altså.
Mimou sa for siden:
Kanskje det? Jeg surfer etter svar, med et kritisk øye, sjølvsagt! :D
wirow_84 sa for siden:
Sånn har jeg det og! Blir egentlig ganske fornøyd når det skjer, for har regnet med at det har med forbrenninga å gjøre. Har aldri hatt no merkbar forbrening, og vekta har jo i hele mitt liv gått OPPOVER, så når jeg bli litt varm i kinna etter et måltid, tenker jeg at - nå responderer kroppen som den skal, og den har fått "riktig" næring til å jobbe slik den er ment til å gjøre. I tillegg til å fordele næringen rundt omkring etter et måltid, får den også energi til å ta seg av fettforbrenningen og kan bringe kroppen i balanse og nærmere idealvekt. Så jeg tar det ihvertfall som et godt tegn, og ja, en ny opplevelse for meg etter at kroppen har blitt overforet på dårlig mat i mange år:(
Mimou sa for siden:
Det høres jo veldig logisk ut! Da gjør jeg som deg og gleder meg over det :D
I dag har jeg spist den feteste frokosten jeg kan minnes, fulgte en oppskrift på eggerøre med fløte og bacon og la til litt ruccola (det er lov, sant?) Er mett ennå, men har veldig behov for noe friskt.... Må nok venne meg til den fete siden av maten. Noen som har hatt det sånn?
Fullfres sa for siden:
Å bruke så mye fett var unaturlig for meg til å begynne med også, og er det enda. Men det begynner å hjelpe på :P
Bare husk på at det er viktig å få med seg noen karber fra grønnsaker også :) Og massevis av proteiner så du ikke risikerer å tære på muskemasse :)
Mimou sa for siden:
JAAAA!!!! :D jeg er i ketose :heia:
Har lagt alt jeg har spist i dag inn i Diett.no og kommet til 16,7 karbs i dag, men da måtte jeg faktisk legge på endel mat..... Var jo ikke sulten etter frokost før klokka var nesten fem!
Dette er jo sikkert gammalt nytt for de fleste her inne, men ikke for meg :geip:
Nå er jeg såååå glad! Sitter og planlegger morgendagens mat og gleder meg :)
Synd det er så lenge til veiedag :D er spent på om det skjer noe der også. Har masse energi og en mage uten vondt, ikke så verst det heller!
Fullfres sa for siden:
Grattis, mimou! :) Helt enig: Det er så deilig å være mett og god og ikke ha magevondt! Jeg har slitt med det i så mange år at nå går jeg bare rundt og nyyyyyter å kunne slappe av i magen :)
Mimou sa for siden:
Fikk visst den rett i fleisen i dag, magen har ikke samarbeidet i det hele tatt..... Tror det må være yoghurten til frokost, så det gjør jeg ikke igjen. Men, det skal ikke nødvendigvis være lett dette her heller..... Boka er forresten på vei, så nå blir det skikkelig ketolyse! :)
Fullfres sa for siden:
Et veldig godt tips som jeg helt glemte å gi deg til å begynne med. Dumme meg!! Har liksom huet fullt av eksamen for tiden, så jeg bruker det som unnskyldning for alt jeg glemmer...
Ta en titt på denne siden her. Sørg for at det står norsk oppe i høyre hjørne før du begynner å søke etter matvarer. Den har nærmest blitt en bibel for meg....
[url="http://matvaretabellen.no/"][/url]
Mimou sa for siden:
Men kjære deg, du skal da ikke måtte tenke på alt mulig heller :snill:
Den så grei ut! Jeg har brukt diett.no sine lister så langt, men noe av det er mangelfullt syns jeg :)
Nå lurer jeg på hvor lenge magen skal krølle seg.....er jo redd det er mengden fett jeg reagerer på, og håper jo det går over. God uke og god eksamenslesing til deg!
wirow_84 sa for siden:
Vet ikke om fettmengden i seg selv er problemet, men lavkarbomat kan jo sikkert være tungt for magen sånn i begynnelsen... Ville passet på å få i meg nok gode grønnsaker til daglig, for å få litt hjelp på veien. Min omlegging til lavkarbo gikk igjennom mye frukt og grønnsaker, og nå er grønnsaker en viktig del av dagen. Får jo noe karbs igjennom grønnsakene, men det begrenser seg jo litt hvor mye løk, sjampinjong, brokkoli og paprika det er plass til i en eggeomelett til en person:) det har ihvertfall vært bra for min mage. (Og gane) :D Generellt fungerer jeg best på ren mat, tilsetningsstoffer og bearbeidet mat kan fort føre ting i ulage...
Mimou sa for siden:
Det hørtes logisk ut Wirow :ja:
Jeg passer godt på å spise nok grønnsaker og salat, men det er klart det er en omveltning for kroppen dette her. Må bare holde ut til det blir bedre :heia:
Fullfres sa for siden:
Veiedag i dag, og ned nye 600 gram. Ikke 100% fornøyd, men sånn blir det jo gjerne når man har både sjuke unger i hus, og lesing til eksamen tar opp mye tid. Må sørge for å få mer mosjon inn i hverdagen, og passe på å drikke mer. Jeg er som vanlig ikke flink nok til å drikke...
Mimou sa for siden:
:heia: Flinke deg!
Tenk at du faktisk går ned med eksamen rundt hjørnet, syke unger og diverse :) Er vel gjerne da man enten stagnerer eller skeive ut..... Stå på!
(Jeg måtte snikende meg i går, og det har jo gått av endel vann ja, men det er da mindre på vekta enn før :D)
Julie- sa for siden:
Uff nei, jeg syns også det er vanskelig å huske på å drikke nok vann. 600 gr er kjempebra, Fullfres, høres ut som at du har hatt ei stressende uke! :)
Veiedag her også i dag, og endelig er jeg under det grusomme hundretallet. Jippi! :D
Startvekt: 104 kg
18.11.: 101,9 kg
25.11.: 100,9 kg
02.12.: 99,8 kg
Fullfres sa for siden:
Tusen takk :)
Nå drikker jeg som bare det, og er på full fart mot en liter væske før middagstid! Nå kommer det snart en ung dame hjem fra skolen her, så da skal Bella-bølla og jeg ut og gå tur. Jeg må få meg litt frisk luft snart før jeg dauer! :P
Mimou sa for siden:
WOW!!!! Her går det unna :ja: Flinke Julie!
wirow_84 sa for siden:
Gratulerer med nedgang, Julie- og Fullfres! Nå som vi er kommet inn i adventstida krever det kanskje enda litt for å holde matfokus fremover...! Har ei svigerinne som sier at ho e full av beundring for de som klarer å være sååå målbevist,- så sier jeg- å, det går så greit atte... men tar det virkelig til meg, for det krever endel valg og planlegging i løpet av en dag for å lykkes. Synes det er litt jobb:o Ho synes ihvertfall at vi skal være stolte over det vi får til:D
Mimou sa for siden:
Så sant, så sant :ja:
Selv om det faktisk går greit, så krever det en del. Tenk når vi blir så drevne at vi nesten slipper å tenke da :D
Julie- sa for siden:
Takk dere! :D
Veldig sant Wirow, det skal litt viljestyrke til, selv på en diett som ikke innebærer å gå rundt sulten. Klapp på skuldra til oss, vi bør være stolte av oss selv ;)
Fullfres sa for siden:
Jeg er helt enig, jenter! Vi skal være stolte av oss selv, prøve å glemme alt vi "forsaker" og bare nyte å se lavere og lavere tall på vekta! Og for all el: TA TIL OSS SKRYTET! Janteloven står alt for sterkt, og jenter har en alt for stor tendens til å bagatellisere skryt! Jeg gjør det selv bestandig, så det vet jeg mye om ;)
Og da passer det vel bra med dagens skryt fra meg: 40 min rask gange med bikkjepelsen! Det gjør godt å vite at jeg faktisk klarte det uten å snike bort noen snarveier ;)
Mimou sa for siden:
Bra jobba Fullfres!
I dag har jeg hatt en fin dag, sånn matmessig i det minste, ikke så verst ellers heller altså :D Magen tålte det jeg spiste og nå gjenstår det å se om morgendagen blir like fin.
Ser at alle har faste dager å veie seg på, men så lurer jeg på:
Hvor ofte veier dere dere, sånn helt ærlig? :meditere:
Kiro sa for siden:
Jeg veier meg altfor ofte. Sånn tilnærmet hver dag, eller ihvertfall annenhver. Har en litt merkelig fasinasjon for å se endringene over natten :p
Mimou sa for siden:
Den skjønner jeg godt!! Jeg har ikke veiedag før torsdag, da har det gått en uke. Men det er jo nærmest umulig å unngå den vekta :rolleyes:
Så lenge den viser nedgang er det jo greit, eller? Til og med den første vannmistinga er en ren glede her i mitt hode, det går nedover :D
God klem til de Kiro!
*pippi m gutt og jente* sa for siden:
Jeg har veiedag på mandager :)
Startvekt: 81,0 kg
1 uke : 77,8 kg
2 uke : 76,9 kg
3 uke : 75,8 kg
4 uke : 74,8 kg
Totalt - 6,2 :D
Gratulerer så mye med nedgang til dere andre også - herlig å se at pilen går nedover :D :D :D
Mimou sa for siden:
Skal si det går nedover :D Hatten av for deg! Jeg ble så ivrig at jeg måtte endre på stickeren og trekke fra fem til på målvekta;)
Fullfres sa for siden:
Jeg klarer ikke la være å gå på vekta daglig jeg heller. Himla irriterende for det gir meg jo ingenting egentlig. Jeg har"offisiell" veiedag på mandager nå, og burde derfor klare å holde meg unna vekta ellers i uka, men neeeeeida!! Helt umulig!
I går klarte jeg å bomme totalt! Jeg har jo ikke kunnet spise gluten fra før, så jeg har spist riskaker når jeg har vært sulten, men ikke har mitt hjemmebakte brød i hus. Jeg kikket på pakka, og misforsto tabellen. Jeg syntes det så ut som det sto >0.1 gr karber pr skive, så jeg spiste gladelig 3 stykker. Hurra! Senere så jeg at jeg hadde blingsa. Det var 5 (!) gr pr skive! 3 sånne skiver var jo hele dagsrasjonen min!! Så i går ble ingen god dag karbemessig :( Håper bare ikke jeg har ødelagt alt bare med den ene dagen altså! Det står jo i boka at man ødelegger dietten for 2-4 dger hvis man bommer en dag.
Mimou sa for siden:
Så dumt, Fullfres! Men i dag er en ny dag :)
Riktig god tirsdag folkens!
wirow_84 sa for siden:
Haha... sånn er jeg og. Leste en vei at om det å sjekke vekta jevnlig ikke stresser deg, er det bare å fortsette. Tar det heller ikke så tung om vekta står på det samme eller går litt opp noen dager. Det har som oftest sin naturlige forklaring. Så lenge jeg vet at jeg holder meg innafor i matveien, er det uproblematisk å forholde seg til tallene. Og stort sett er det jo greie tall. Liker å ha litt oversikt, fører nøye logg :P men sånn er jeg da. Trives bedre med oversikt enn "å ikke vite".
wirow_84 sa for siden:
Tirsdag og veiedag (ja, den offisielle:D)
08.10: 98,5 (da jeg innså at det virkelig gikk mot tresifret...!)
16.10: 97,5
21.10: 96,5 (-1.0 kg)
03.11: 95,9 (oppstart lavkarbo) (- 0.6 kg)
08.11: 94,9 (-1,0 kg)
12.11: 94,1 (-0,8 kg)
19.11: 92,6 (-1,5 kg)
26.11: 92,4 (-0,2 kg)
03.12: 90,8 (-1,6 kg)
Totalt - 7,7 kg
Veldig happy happy med dagens veiing! Men kjenner jeg er skikkelig slapp på å få gått no særlig turer for tiden, har litt med at vi en nybyggere der min mann kommer ifra, og det tar litt tid å fine nye favorittstier når man har hatt det så innarbeidet der vi bodde før... har ikke satt ned noe spesiellt mål for det heller, har fokusert på mat i første omgang, så ikke alt skulle føles uoverkommelig. Men begynner jo å komme inn i det nå, så sikkert lurt å legge til litt faste turer!?!? Ellers går det i styrketrening, da... det funker fint:D
Fullfres sa for siden:
Hvis du driver mye med styrketrening, så er det kanskje lurt å måle seg også? Muskler veier jo som kjent mer enn fett, så selv om du ikke ser det så godt på vekta, så syntes det sikkert godt på metermålet :)
Og gratulerer så mye med flott nedgang :)
Mimou sa for siden:
Så bra Wirow! Håper jeg matcher den nedgangen, da blir jeg glad :D
sivmaria sa for siden:
Hadde veiedag på mandag jeg også, men har ikke fått somla meg inn her før nå.
02.12.13: 98,2 kg, ned 600 gram på en uke.
25.11.13; 98,8 kg
18.11.13: 100,2 kg.
Start: 105 kg.
Totalt 6.8 kg.
Ikke allverden på en uke, men det går nå hvertfall nedover. :)
Julie: deilig å se et tosifra tall! :D :D Hadde den forrige mandag, så den vet jeg alt om. ;)
BTW, masse innlegg her som jeg ikke visste om. Får plutselig ikke mail fra forumet når det kommer nye innlegg. Pussig...
Mimou sa for siden:
Veiedag, den offisielle :D
28.11: 93,4
05.12: 90,4
Jippi!!! Selv om det er vannet, så er jeg overfornøyd :ja:
Bonusen er at mannen har bestemt seg for å følge mye av min kost.
Fullfres sa for siden:
Hurra for deg, Mimou!! :heia:
Jeg har hatt siste undervisningsdag før eksamen i dag. Repetisjon av generator og høyspenningskretser og detektor og digitale bilder og og og.... Jeg blir smårar! Gud bedre som jeg gleder meg til eksamen er over, og jeg har JULEFERIE!!!
Kiro sa for siden:
Heldig du! Eg har nylig bestemt meg for å begynne å studere igjen, og starter opp igjen i slutten av januar. Men, senest i går, så fant jeg ut at den ene eksamenen, som etter planen egentlig skulle være i juni, den blir eg nødt til å ta 3. januar. Dette blir en gøy jul! :p
Mimou sa for siden:
Hold ut! Snart ferdig :)
Hva skal du studere da? Lag en god studieplanen, så går det bra :)
Kiro sa for siden:
Førskolelærer. Har allerede gått to år, så har i teorien bare et år igjen. Men på grunn av denne endringen i utdanningen (barnehagelærer), så ble det hele veldig vanskelig. Så hopper på deltidsstudiet nå, og så får vi se hvordan resten løser seg til høsten. Har blitt lovet en individuell plan for fullføring :)
Skal prøve å få lest så mye som mulig! det bare kom litt uforberedt :p
Mimou sa for siden:
Masse lykke til!!
Send meg gjerne en melding om du vil diskutere noe av det, har lest en del ped, så kaaaaanskje jeg kan hjelpe.
Kiro sa for siden:
Takk for det, Mimou :) Det trenger jeg!
Det er faktisk ped jeg skal ha muntlig eksamen i.
Mimou sa for siden:
God fredag!!!!!
Fullfres sa for siden:
Heeeelg!! Joda. Det skal bli godt det altså! Lillegutt fyller 2 år i morgen, men festen utsettes til neste søndag :)
Mimou sa for siden:
Hipp hurra for lillegutt!!
Her er det snøøøøøøø, så det blir nok endel utetid i helga. Deilig! :D
Fullfres sa for siden:
Veiedag i dag og ned hele 100 gram... Woohooo....? Nåja. Jeg har ikke vært FOR aktiv denne uka som har gått. Man blir tross alt ikke slank og lekker av å lese til eksamen.
Dessuten tror jeg at jeg får i meg alt for lite karber til daglig. Jeg må bli flinkere til å spise grønt til småmåltidene også, ikke bare til middag. Man går kanskje ikke så effektivt ned i vekt når man får i seg for lite karbohydrater heller? Jeg vet ikke hvordan det egentlig er, for det finnes lite info om akkurat det. Neste tirsdag er eksamen, og etter det er jeg FRI!!!! Ihvertfall til 6. januar. Da starter nytt semester ;)
sivmaria sa for siden:
Veiedag idag:
09.12.13: 98,0 kg
02.12.13: 98,2 kg
Såeh..... 200 gram denne uka. Enda mindre enn forrige uke. Får håpe det ikke fortsetter sånn. :eek:
Mimou; grattis med pangstart! :D Og Fullfres, lykke til med siste innspurt! :heia:
Mimou sa for siden:
Veien går nedover, ett gram av gangen! :heia:
Fullfres sa for siden:
En sånn bitteliten uke hadde jeg også nå sist. Vi kommer sterkere tilbake neste uke, Sivmaria! :)
Og tusen takk. Jeg føler at jeg har god kontroll, men skal inn å diskutere med medstudenter i gruppe i morgen. Håper ikke jeg får meg noen stygge opplevelser da!
Det er helt sant, Mimou! Jeg bør jo være glad så lenge det går riktig vei!
wirow_84 sa for siden:
Tirsdag og veiedag! Ned enda ett kilo og lander på under 90! Såå super happy, for det betyr så mye å ha kommet hit. 90 var den desidert, absolutte øvre grensa for noen år tilbake, så å komme hit er en stor seier!
08.10: 98,5 (da jeg innså at det virkelig gikk mot tresifret...!)
16.10: 97,5
21.10: 96,5 (-1.0 kg)
03.11: 95,9 (oppstart lavkarbo) (- 0.6 kg)
08.11: 94,9 (-1,0 kg)
12.11: 94,1 (-0,8 kg)
19.11: 92,6 (-1,5 kg)
26.11: 92,4 (-0,2 kg)
03.12: 90,8 (-1,6 kg)
10.12: 89,8 (-1,0 kg)
(Totalt - 8,7 kg)
Så da er det bare å gå i gang med frokosten her, har noen skiver laks liggende, så det får bli en ekstra deilig omelett med skivet laks og ruccola on the side:D
Mimou sa for siden:
Heia deg Wirow:heia:
Fant nettopp ut at disse smileyene trenger en :indianerdans: smiley, for det kjenner jeg for i dag!! Jeg snikveide meg, fordi jeg hadde "tråkket i salaten" med noe mat....., og jammen så jeg 80-tallet :D Så dere får se det for dere:
:Indanerdan[color="Yellow"][/color]s :
Mimou sa for siden:
Ja, det mangler en Imen, det var litt av en jobb p skrive altså, så jeg sier det igjen: de mangler en smiley!!
wirow_84 sa for siden:
Jeg får ta meg en PIRUETT, jeg da:D
gratulerer med snikveiingen!! :rolleyes:
Mimou sa for siden:
Hahaha!!
Fullfres sa for siden:
Hipp hurra for damer med både offisiell og uoffisiell nedgang! :D
Jeg så også veldig hyggelige tall på vekta i dag morges, men jeg stoler IKKE på de tallene jeg ser utenom veiedag altså! Selv om det er riktig å koselig å innbille seg at man har gått med 800 gr på et døgn hihihi
sivmaria sa for siden:
Ja, av og til er den snikveiinga litt dum. Snikveide meg på lørdag og da stoppa nåla på 97,6. Men jammen meg var den offisielle vekta på mandag 98 blank.
Men jeg drikker altfor lite vann! :eek: Glemmer det bort. Var lite flink de to første ukene, men så skjerpa jeg meg i et par uker. Men i det siste har jeg vært skikkelig dårlig på det igjen. Ikke bra... :( Lurer på om det er derfor det har vært lite vektnedgang de siste to ukene, og da spesielt den siste uka.
Også er jeg egentlig altfor dårlig til å lage meg mat. Er IKKE glad i å lage mat, så jeg går heller lenge sulten før jeg får somla meg til det. Laga omsider Lena Beatrice sine frokostbrød, etter å ha gått i 3-4 uker og manna meg opp. Men.... :_prikk: De faller liksom ikke helt i smak. Det er FOR mye smak i de, sånn at de kveler smaken av pålegget.
Er det noen av dere som har prøvd noen andre brødalternativer?
Fullfres sa for siden:
Jeg anbefaler Nanna's knekkebrød! De er superenkle å lage, smaker godt og dreper ikke smaken av pålegget! Jeg langer innpå med dem altså! Og en fin sidevirkning av dem er at de er stappfulle av fiber sånn at magen får litt å jobbe med :)
Her er oppskriften:
200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk
1/2 ts salt
litt søtt (jeg har droppa det uten problemer. Smaker kjempegodt uten også!)
5dl vann
Bland alt det tørre sammen først, tilsett vannet og la det svelle i 10 min. Ikke la det stå lenger, for da trekker alt vannet seg inn og det blir dritvanskelig å fordele røra utover stekeplaten (jeg dumma meg ut med det nå sist, serru, og måtte tilsette ganske mye mer vann for å få det brukbart). Fordeles tynt utover 2 stekeplater med bakepapir på, og stekes i varmluft på 160 grader i 2x 20 min. Etter de første 20 min, tar du ut platene og ruter opp med pizzahjul. Så lar du platene bytte plass og steker dem i 20 min til. De er bare SÅÅÅÅÅÅÅ gode!! :D
Her er linken.
Nannah skriver at de skal stekes i 1 time og 10 minutter. Det hørtes helt villt ut syntes jeg. Jeg prøvde det første gangen, og de svei seg som bare det etter litt over 30 min! Smør røra utover i et tynt lag, og stek i 20 min før du tar dem ut og ruter dem opp. Da får du en liten følelse med hvor mye mer de må steke før de er ferdige :)
Jeg er heller ikke noe flink til å lage mat, og er heller ikke noe glad i det! Takk og lov for den elskede mannen i mitt liv som er en ekte amatørkokk og dritflink til å lage alt mulig fra bunn :D
sivmaria sa for siden:
Ja, kanskje jeg må prøve disse. Har prøvd de før, men er usikker på om jeg også har prøvd et annet slag knekkebrød - som jeg seff ikke likte. Jeg elsker kneipp, det mest smaksløse brødet man kan finne. Så brødalternativet må nesten ikke ha smak. Men jeg lurer litt på om det muligens er sesamfrøene som ødelegger smaken for meg. Tror du det er krise om jeg dropper de? Sånn med tanke på konsistens og at de henger sammen og sånn...? Droppe litt av vannet, kanskje?
Fullfres sa for siden:
Det går helt sikkert an å droppe de altså. De har jo veldig sterk smak. Jeg tenkte å prøve det neste gang jeg lager dem for å se forskjellen. De suger jo ikke til seg noe særlig vann i løpet av 10 min uansett. Den svelletiden er jo for fiberhusken sin del. Det kan kanskje hende de trenger noen få min til i ovnen kanskje?
Butterfly83 sa for siden:
Hva med lavkarbobrødet fra Norgesbakeren? Nærmeste man kommer vanlig brød tror jeg. Kanskje ikke helt ketolyse men. Er 2.4 g karbo pr skive.
sivmaria sa for siden:
Tja, leste litt "reviews" om det nå, og det så absolutt ut som et godt alternativ, fikk mye skryt fra flere. Men så er det denne ketosen da... Med et slikt brød i hus er jeg redd jeg hadde skvetti rett ut av ketose. Men takk for tips, er absolutt verdt å merke seg når jeg ikke skal være i ketose lengere. :D
Fullfres: ja, skal prøve uten sesamfrø. Mulig det er det som ødelegger disse frokostbrødene fra Lena B. også.
Mimou sa for siden:
Jeg lager Nannahs, eller egentlig den originale oppskriften, men bytter ut mel og kli med fiberhusk og frø, bruker det jeg har i huset og altså det jeg liker og passer på at vekta på frø tilsammen stemmer. Funker alltid og glir litt variasjon :) Forøvrig passer det fint med 1t10 min fint i min ovn med to brett i.
Kan si at akupunktøren min bytter ut kli og fiberhusk med egg, ulike frø og to egg :)
Godt du nevnte vann forresten :D måtte hente meg ei mugge....
Fullfres sa for siden:
1 time og 10 min på varmluft? Det ble alt for mye for min ovn ihvertfall. Den svei nesten hele brettet :P Men ovner er forskjellige, så man må jo bare føle seg fram :)
Mimou sa for siden:
Funka fint :D på 160*?
Jeg har gjerne tatt opp døra de siste ti minuttene for p tørke det skikkelig.
Nesten så jeg må teste dagens bakstreversk, men er jo ikke sulten ennå..... :rolleyes:
sivmaria sa for siden:
Men hadde du inni to brett da?
Fullfres sa for siden:
Jepp. Ett litt over midt i og ett nederst. Det nederste ble ikke fullt så svidd selvsagt, men gaaaanske mørkt i kantene likevel. For meg ble det nok med 20 min først, så rute dem opp, og så 20 min til. Da byttet jeg plass på brettene.
Nå kan det jo hende at jeg legger røra/deigen ganske mye tynnere enn det dere gjør da? Jeg sprer det så tynt jeg kan få det, jeg :)
MajaKr sa for siden:
Hei folkens :)
Eg hiver meg på denne tråden siden eg har gått på ein kjempesprekk dei siste 4-6 vekene...
Starta i april og gjekk ned nesten 10 kg til oktober, men så kom smellen. No skal det seiest at eg har ikkje gått opp meir enn eit par kilo, men uansett... Det er kjedelig når ein ser målet i sikte, og så går på tryne...
Samtidig som sprekken kom, ramla eg ut av treningsrutinane mine. HJELP!!
Men no er eg klar for ny giv, og trenger litt støtte ;) Det håper eg å finne her :)
Målet mitt er å veie ein plass mellom 59 - 61 kg innen juni :)
Kva tenker dere om å takle utfordringane i jula?
Fullfres sa for siden:
Hei og velkommen til oss :)
Jula skal nok bli litt utfordring, men ikke så mye at jeg er bekymret. Det hjelper på at vi aldri har store mengder med godteri i hus, heller ikke i jula.
Det eneste jeg er litt bekymret for, er at vi får svigermor på besøk til helga, og hun skal bli i 2 uker. Hun er veldig glad i kokosboller, noe jeg selv eeeeeelsker, så jeg er litt bekymret for at det skal bli litt mange sånne fristelser i tida som kommer ;)
Mimou sa for siden:
Hei og velkommen Majakr! Så bra at du blir med her :) Enda flere med god erfaring å prate med :D
Jula skal nok gå helt fint, jeg skal lage delfiakake, bountysjokolade og brune pinner, alt sammen lavkarbostyle :ja: så da blir det en liten dose andre småkaker som ungene og besøk er vant til å få. Lurte litt på om jeg skal lage "ristopper" med quinoa-flakes :rolleyes:
Og Fullfres, sånne boller må da være mulig å lage med lavkarbo-sjokolade og -sukker? Må sjekkes ut.
Fullfres sa for siden:
Jeg er helt amøbe på oppskrifter på lavkarbogodteri. Alle oppskrifter som folk gidder å legge ut tas i mot med ydmyk takknemlighet! Lavkarbo delfiakake høres jo bare helt himmelsk ut!!
Mimou sa for siden:
Jeg skal sjekke, og så legge ut, men har ikke skikkelig tid før si, nest uke? :rolleyes:
Fullfres sa for siden:
Det er heeeeelt i orden, Mimou! Jeg har jo ikke tid før da jeg heller. Har eksamen på tirsdag, og med den elendige formen min, tar det litt vel mye tid før det jeg leser faktisk fester seg i huet mitt :P
Mimou sa for siden:
Håper du får noen gode lesedager frem til tirsdag!
Fullfres sa for siden:
Jeg er bikkjesjuk! Skikkelig sår hals og tett som ei potte i nesa. Jeg får jo aldri feber, så det har jeg ikke nå heller. Men jeg er varm og kald om hverandre. Gudskjelov og takk for at jeg faktisk har ganske god kontroll på eksamen. Hadde jeg hatt eksamensangst oppi alt dette, hadde jeg vel gått helt i frø.
Jeg har prøvd å drikke mye vann, men nå som jeg har så sår hals, har jeg ikke noe annet valg enn å drikke fun light stevia. Jeg får ikke inn noe annet enn noe med smak. Jeg klarer å drikke vann, men hvis jeg bare skal drikke vann får jeg i meg alt for lite.
I dag syntes jeg direkte synd på meg selv!
Sånn. Ferdig med å klage (for denne gang ;) )
Mimou sa for siden:
Stakkars deg Fresern :klem:
Få mannen til å lage varm saft til deg, deg hjelper nok på sår hals, eller Fribol - smaker hæslig, men gjør godt :snill:
GOD BEDRING!
Fullfres sa for siden:
Tusen takk :) Formen er litt bedre nå i keld, men det sitter fremdeles igjen litt sårhet i halsen. Håper det er borte til i morgen.
Jeg drikker varm te, og har tatt et par sånne Råmelk-med-honning-tabletter i dag. Tenkte å reservere den siste til natten dersom jeg skulle trenge det. De hjelper virkelig altså! Men det står ingengting på boksen om næringsverdier, så jeg aner ikke om det er 1 eller 10 karber i hver tablett. Dermed er jeg ytterst forsiktig med å ta dem.
Mimou sa for siden:
Her er det travle dager for tiden, selv natten tas i bruk.... Kommer sterkere igjen! God mandag folkens! :heia:
Fullfres sa for siden:
Mandag og veiedag og HURRAAAAAAA!!!!!!! Jeg er ned 1.1 kilo denne uka! :D :heia: :heia: :D
Er så lettet nå at jeg får ikke sagt det altså! Jeg har vært så sikker på at jeg gjør et eller annet galt siden jeg nesten ikke gikk ned forrige uke, men nå er jeg direkte lykkelig :D
Oooohhh!! Oppdaterte tickeren også, og ser at jeg ENDELIG har en BMI under 30 :D Enda mer HURRAAAAAAAAA :D
MajaKr sa for siden:
Gratulerer så mye Fullfres :) :)
Her har eg hatt den verste høgkarbo-helga på leeeenge... Og eg som skulle skjerpe meg... Men i dag, i dag er dagen :)
Vond hals og lite energi i dag, men det skal det bli slutt på no. For no skal sukkeret vekk og hvetemelet skal ikkje få komma i nærheten av denna kroppen på lenge!!
Eg skal planlegga ein utskeielse når det kommer til julefrokosten på 1. juledag (må ha rundstykker til røykelaksen og rekesalaten) ;) men utenom det skal eg bli "frisk" igjen :)
Ha ei fin førjulsveke alle sammen! Også stikker eg innom for litt inspirasjon seinere ;)
Mimou sa for siden:
Ser man det ja!! FLott Fullfres, gratulerer med begge deler :heia:
sivmaria sa for siden:
Yey, grattis Fullfres!! :D :D Så moro med sånne veiinger da. :)
Jeg glemte faktisk å veie meg idag. Får gjøre det i morgen tidlig istedenfor. Men hadde en planlagt liten sprekk i helga. Hadde familien på førjulsgløgg. Laget hjemmelaget gløgg, med pepperkaker og andre julekaker, samt tørket frukt. Kostet på meg et krus (übersøt) gløgg, et par pekkerkaker, en brun pinne (hva nå det enn er) og tre-fire tørket frukt (fiken, dadler). Så var nå ikke den verste sprekken, men dog. Har gått helt greit idag. :)
God bedring MayaKr. Jeg planlegger også en liten sprekk, men det er på julaften, og den består nok helst av kjøpe-julepølser og kjøpe-medisterkaker. Snille mammaen min skal bake et par lavkarbovennlige kaker til meg. :D Teller det også med i sprekken, for selv med kunstig søtning, så trigger det muligens søtsug.
Mimou sa for siden:
Høres ut som en fin plan for jula SivMaria!
Jeg har jo mange store planer, men rekker dem ikke...så da får jeg nøye meg med å lage en delfiakake, bountysjokolade og nyte de småkakene som mamma sendte meg :) Litt er bedre enn de mengdene jeg fortærte før ja :D
Vi skal ha pinnekjøtt, men kjører kålrabistappe med 50% blomkål i, à la Torkil, og så tenkte jeg å lage noen små Torkil-brød til å ha ved siden av om det trengs. Det må jo bli lekkert!
Noen som har funnet en lur måte å fikse riskrem på?
sivmaria sa for siden:
Åhåhå!! Du burde sjekke ut fløtegratinert sellerirot!!! Fantastisk godt, myyye bedre enn all slags potet, inkl fløtegratinert potet! :D Og jeg er glad i poteter!
Fullfres sa for siden:
Tusen takk, jenter! :D Ja jeg er strålende fornøyd jeg nå altså!
I dag er Den Store Dagen. Siste eksamen før juleferien senker seg for alvor! Jeg gleder meg faktisk til å få det gjort så jeg kan ta skikkelig ferie.
Jul ja. Jeg er glad vi ikke har tradisjon for å ha en haug med julekaker i hus. Jeg har prøvd noen ganger å lage sammen med storesøster, men de blir jo aldri spist opp, og jeg gidder ikke kaste hauger og lass.
Jeg lager medisterkaker selv, men sossisser kjøper jeg jo. Dermed blir den eneste sprekken at jeg spiser surkål til ribba, og det skal jeg overleve.
wirow_84 sa for siden:
Åh, masse lykke til i dag Fullfres! Du er vel godt i gang alerede nå da... :)
Blir bra å få det overstått!
wirow_84 sa for siden:
Ned 0,0 kg denne uka:mad: Hehe. Prøver å ikke ta det så tungt, ettersom det ble mye krøll i helga. Sene kvelder og bittebittelitt julepakkekaos i hodet hjelper nok heller ikke på saken;)
Litt av helgas "utskeielser": en frozen yoghurt fra sånn frozen yoghurt sjappe(det hadde jeg aldri prøvd før, og jeg eeeelsker alt som er nytt :D)
en 1/2 klementin
en kick lakris (nøtteknekkeren - 2 timers forestilling bare jeg og eldstejenta)
ett surt drops fra min datters godtepose
en cappucino som stort sett bestod av melkepulver. Haha... kleint utvalg...
I går hadde vi store lima bønner til middagen, var usikker på karbeinnholdet der...
Jo, å så en 1/2 grovskive inntil en kyllingsuppe vi fikk hos noen venner...
Og en sjakkrutejulekake ble det visst og der. Ikke noe å skrive hjem om den heller :p
I tillegg var det julebord lørdags kveld med min manns jobb! Middagen var grei. Men ble en liten dessertskål. Prøvde meg på å snike til meg litt ekstra fløte, men den var selfølgelig søtet, så ikke så mye hjelp der. + en nøttetwist. Fant ut at den ikke var savnet, greit å vite inn mot jula.
Alt i alt en koselig helg, og 0,0 kg hverken opp eller ned, er igrunnen helt ok:)
Mimou sa for siden:
Krysser fingrene for deg i dag Fullfres!!!
Jula blir nok bra uansett :snill:
Mimou sa for siden:
Så bra at det ikke viste + kg da Wirow! Jeg må innrømme at jeg egentlig forventer -kg når jeg veier meg.....selv om det er snikveiing..... Og så tenker jeg at selv om jeg skulle spise noe mer enn jeg burde, så går nok vekta ned for det :D Jada, greit å være i fornektelse....
Selv viste vekta en opp i går, men det er vel vanlig på denne tiden av måneden, blir verst å holde ut magevondten, søtsuget er ikke der egentlig. I går måtte jeg derimot spise en mandarin, den ropte på meg :rolleyes:
God tirsdag jenter!
Fullfres sa for siden:
Vanskelig det der... Frukt som rooooper på en! Slemt er det :P
Joda. Det gikk tålelig greit. Tror jeg skal få en grei karakter på denne prøven :) Et spørsmål som fikk meg til å stoppe opp litt, men jeg håper jeg klarte å bla-bla'e meg ut av den :P
Mimou sa for siden:
Så bra Fullfres :klem: Litt blabla går nok greit! Så lenge det ikke er slem frukt som Blablaer til du spiser dem :snurt:
wirow_84 sa for siden:
Har jo hele tiden hatt et mål om å være lettere til jul, å kunne få på meg noen fine klær uten å se klumpete ut. Til nå er det jo mest min bakre del som har minsket, ikke så mye av den fæle smultringmagen som jeg liker aller minst. Men, totalen er jo absolutt blitt bedre!
Så, fortsatt noen dager å gjøre det på. Dvs. dager med NOK vann, gode måltider, leggetid Senest 23:00 ukedagene +søndag, og, sist men ikke minst: gjenerobre ketosen asap.
Noen gode råd for å kickstarte ketosen? Hjelper jo også at tanta endelig har reist, satse på at hun tar med seg litt oppsamlet vann på veien:D
......... :boat:........
Mimou sa for siden:
Ja, der sa du noe! Tante kan godt reise herfra også, helst nå! Lenge siden det har vært så ille som denne gang, go figure....:confused:
Har ingen supertips til ketosekickstart, men å spise mye fett, nok proteiner og lite kh må jo være det som skal til? Kanskje sjekke forholdet mellom de tre på dagsinntak? Jeg gjorde det veldig flittig på diett.no, nå er det mer innimellom.... Fett ca 73%, proteiner ca 24%, og kh ca 4% eller noe sånt :D
sivmaria sa for siden:
Hadde veiing på tirsdag (tenk, glemte å veie meg på mandag! :confused:):
17.12.13: 97,8 kg.
09.12.13: 98,0 kg
Så igjen, bare ned noen hundre gram... Men jeg ER ikke flink nok om dagen, så jeg får bare skylde meg sjøl. Holder meg totalt unna søtt og stivelse, (Hvis man ser bort fra en førjulsfest jeg hadde for familien på søndag. Da laget jeg gløgg fra bunnen av, så koste meg med et krus gløgg med rosiner og mandler i, samt tørket frukt og et par små pepperkaker), så det er ikke noe problem. Men vann! Glemmer helt å drikke, enda jeg sitter med en munn så tørr at tunga klistrer seg opp i ganen! Og jeg er heller ikke flink til å spise nok. Er dessverre ikke glad i å lage mat (og HATER å vaske opp, og det er jo MENGDER med oppvask på dette kostholdet!! :eek:), så når man på dette kostholdet må kokkelere mer for å få seg litt mat, så går jeg heller og sulter lenge før jeg orker å starte på maten. Tar meg gjerne en kaffe med fløte for å døyve sulten. Herregud så dum man er..... :mad: Sitter også og leser til eksamen, så føler at jeg ikke har tid til så mye matlaging. Men mat må vi jo ha, både jeg og snuppelura mi, så jeg har skjerpa meg den siste halve uka. Må ha i meg mer av både kalorier, fett og proteiner.
Så, idag ble det Ziggys tomatsuppe, med skinkebiter og egg. Fantastisk god suppe!! :w00t: Baker også brød fast til jentungen, og idag prøvde jeg meg frem til en ny oppskrift. Så da kosta jeg på meg en halv skive med smør på inntil suppa for å smake om oppskrifta var brukans. Og dæggær'n, brødet ble vanvittig godt!! Dessverre!! :_oy: Men holdt meg til den ene halve skiva.
Lagde også Lena Beatrice sine tebrød her om dagen. Var ikke helt fornøyd med smaken denne gangen, så lurer på om det må bli sesamfrøfrie knekkebrød neste gang.
Treninga på onsdag gikk kjempebra. Nå føler jeg at jeg er ferdig med den tunge perioden som mange møter i starten av lavkarbo-kosthold. Hadde faktisk mer energi enn jeg noen gang tidligere har hatt siden jeg startet på zumbaen. Det var deilig!! :D
Og er også røykfri på 2 eller tredje uka nå! :D:D Yey!!
Fullfres sa for siden:
En meget stor fordel med å ha fjernet livmor: Tanta er permanent bortreist! De tok jo ikke eggstokkene, så hormonell blir jeg stadig, men jeg slipper den hersens tanta.
Nå har jeg laget gele og marsipan til Delfiakake a'la Gerd, så selve kaka skal jeg gi meg i kast med i morgen. Er kjempespent på åssen dette kommer til å gå. Fudge har jeg også laget i dag, og den skal smakes på i morgen. Superspent på det også :)
sivmaria sa for siden:
Blæh... Kom ei tante hit også idag. Får håpe ho reiser før julaften. Og får håpe nåla på vekta detter ned litt ekstra ved neste veiing når tanta snart har reist igjen. Blir interessant å se hvordan denne runden foregår. Er visst flere som får endret karakter på tanta si på ketose.
Mimou sa for siden:
Kjenner meg igjen i det du sier om matlaging og oppvask SivMaria! Jeg orker ikke å lage noenting og nå har fryktelig liten matlyst også. Får kjempe meg gjennom det :)
Fullfres: Blir godt med snacks i huset ditt nå :D Jeg tror jeg lager delfiakaken med gelé og kjeks i stedet for marsipan.
God fredag jenter!
Jeg har veiedag på mandager :) Glømte helt å veie meg sist uke...hehe merkelig... :)
Startvekt: 81,0 kg
1 uke : 77,8 kg
2 uke : 76,9 kg
3 uke : 75,8 kg
4 uke : 74,8 kg
6 uke : 72,6 kg
Totalt - 8,4 :D
Fullfres sa for siden:
Gratulerer så masse med flott nedgang, pippi! :heia:
Tusen takk, jeg er sååå fornøyd!! hehe :) Spesielt stolt over meg selv i disse HØYKARBO tider... :) Veldig flinke dere andre også :D
GOD JUL til allemannalle :D :D
sivmaria sa for siden:
God jul til dere alle! :D Kos dere masse, uansett hva man putter i munnen. What happens in the Christmas, stays in the Christmas. ;) Det er mitt motto. :cool:
Fullfres sa for siden:
Rapport for denne uka: Ned 500 gram. Ikke så bra som jeg hadde håpet, men det er ikke annet å vente egentlig. Jeg har ikke vært så flink. Jeg er riktignok i ketose, men jeg kunne nok vært flinkere med saltet altså. Fleskesvorpose ble fortært på lørdag. Det er jo bare såååå mye salt. Jeg vet jo egentlig veldig godt at jeg blir straffet for det altså! Jeg må jo drikke litervis for å bli kvitt det saltet...
sivmaria sa for siden:
23.12.13: 97,2 kg
17.12.13: 97,8 kg (tirsdag)
Ned 600 gram. Endelig øker det litt. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.