engeljenta30 sa for siden:
er det umulig å ned 10 kg til 10 desember nr man veier 75,2 kg? vil virkelig klare det
er det umulig å ned 10 kg til 10 desember nr man veier 75,2 kg? vil virkelig klare det
glitter80 sa for siden:
Tja.. Det er 11 uker til 10 desember. Det vil si at funnet må gå ned litt under en kilo hver uke. Første ukene går du kansje ned flere kilo og da blir fortsettelsen en halv kilo i uken. Det går helt fint.
Det jeg stusser på er at du kun er 72 kilo. Aner ikke hva din bmi er. Dersom du har lav fettprosent i utgangspunktet tror jeg du vil slite. Hadde du vært 150 kg med mye vannvekt hadde muligens 10 kilo forsvunnet i løpet av 3 uker.
Men for all del. Folk har klart det før. Det skader ikke å prøve.
Kan jeg spørre hvorfor det er viktig til 10 desember?
glitter80 sa for siden:
Ser nå at du veger 75 og ikke 72. Men mener det samme.
har ganske høy fettprosent, skal på første kjæresteturen i desember. har bmi på 27,4
glitter80 sa for siden:
Ok. Jeg tror du kan klare det dersom du kombinerer lavkarbo og tung trening.
Lykke til:)
trener spinning jeg:)
glitter80 sa for siden:
Gjør et forsøk og gå helhjertet inn for det. Ingen sprekk og utsettelsen. Tiden går fort og vips så er vi i desember.
Det er mulig å gå ned 10 kilo på 11 uker. Men det er bare du som kan bevise at du kan klare det;-)
nellie sa for siden:
10 kg på 11 uker er ikke noe lett plett når man er så lite overvektig.. Har ikke du også PCOS? Jeg syns og tror det målet er litt overkill.. Men det er ikke noe verre enn å prøve? Når du det, så når du det.. Gjør du det ikke så har du uansett kommet et stykke på vei.
ja vil så gjerne klare det og, men er det ille når prosenten på diett.no blir 67% fett, 27% proteiner og 6% karbo? leste her inne at ei lå på 9% i karbo og at det da var 12 karbo eller noe
er denne fordelingen ille? 85 gram fett, 19 gram karbo og 68 gram protein
Spinnerette sa for siden:
Tror Glitter mente fettprosent på kroppen i tidligere innlegg, ikke i forhold til mat.
glitter80 sa for siden:
Du har rett spinnerette :)
Dersom fettprosenten i kroppen din er lav kan det bli vanskelig å gå ned 10 kg på 11 uker.
tjeldberg sa for siden:
9% karbo kommer helt ann på hva du ellers har spist. Det er derfor umulig å si at du har spist 12g karbo, selv du har fått samme prosentandel en dag. Prosentfordeling vil ikke kunne gi deg nøyaktig antall karbo. Bare forholdet mellom fett, proteiner og karbohydrater som du har spist den dagen.
Dersom karbohydratene dine hovedsaklig kommer fra grønnsaker, og en mindre del fra meieriprodukter så syns jeg ikke du skal bekymre deg. Regner med at du vet hva som er lavkarbovennlige grønnsaker. :)
Vil du gå ned mye på kort tid, så ville jeg ha tenkt litt på mengden kalorier også. Ikke lavkaloridiett, men heller ikke langt over det som er normalt. Altså litt fokus på grønnsaker og ren mat. Kanskje begrense fløten og lavkarbosnop/atkinsbarer.
ja var det jeg mente og, har 35% fett på kroppen
tjeldberg sa for siden:
det er ikke ille. Men de fleste anbefaler litt mer fett og litt mindre proteiner. Men apsolutt ikke ille :)
å ja, jeg vil bare så gjerne klare 10 kg til 10 des, da jeg og kjæresten reiser på vår første tur sammen da til london og har en mistanke om at han kommer til å fri da
Yonah sa for siden:
Dersom kjæresten din vil gifte seg med deg og vil fri på den turen, så kan jeg love deg at han ikke bryr seg om du har gått ned 1 eller 10kg til den turen. At det hadde vært fint for deg å klare det er en annen sak. Han er jo sammen med deg nå og liker deg nå;)
Gjør ditt beste, spis strikt og ingen utskeielser og gjør det beste ut av det. Ikke se ned på deg selv om du ikke klarer det. Som flere her sier, det er heftig å gå ned så mye på så kort tid når man er så lite overvektig.
joda vet han er glad i meg og liker meg for den jeg er, men om jeg ikke går ned 10 kg til 10 desember så avlyser vi turen, slik er det bare
nellie sa for siden:
Fordi?
milena sa for siden:
:eek::confused:
Hvorfor det? Må nyte livet selv om man har kanskje 10kg for mye!
Rin sa for siden:
:eek:
Er det du som har bestemt at sånn er det bare? Er noen kilo viktigere enn frieriet?
Pearl sa for siden:
??????????
jeg skal nå målet mitt før han frir, slik er det bare, derfor har jeg satt meg som mål om 10 kg til 10 des
TrillTrall sa for siden:
Unnskyld meg, men hvordan tror du at du vil føle deg dersom du "bare" klarer 7 kg og dere må avlyse turen? Det der var en særdeles dårlig ide synes jeg - og flere med meg tydeligvis...
Kan du ikke heller si at dere drar uansett, men om du klarer 10 kg så gjør dere noe ekstra mens dere er der?
nellie sa for siden:
Synd du begrenser livet ditt på den måten, men det er det såklart du som bestemmer helt selv.
index sa for siden:
Lykke til. Det kan jo gå, men husk at du ikke har gjort en dårlig jobb selv om du bare går ned 5 kg på denne tiden. Du er fortsatt på vei til målet, du trenger bare litt mer tid...
jeg bør uansett klare 10 kg til des når jeg er såpass overvektig og mye overflødig vann i kroppen
TrillTrall sa for siden:
Bare du ikke begynner å stresse veldig for å få det til så, stress er en real motarbeider når det gjelder å gå ned i vekt... Men lykke til! :)
milena sa for siden:
Bør og kan er to forskjellige ting. Du kan kanskje gå ned 10 kilo fordi du har en del overflødig vann i kroppen. Du kan ikke få kroppen din til å gjøre noe i en annen rytme eller takt enn det som er naturlig. Derfor bør du ikke kunne...
Det du kan og kanskje bør er å spise riktig og bra for deg selv. Være god mot deg selv!
nei stresser ikke, takk for det:)
nellie sa for siden:
Du er ikke akkurat sykelig overvektig, selvom det virker som at du har fått for deg det.
Yonah sa for siden:
Hva sier din kjære til at du vil avlyse turen om du ikke går ned disse kiloene til den datoen? Jeg vet med sikkerhet at min mann hadde blitt utrolig lei seg og veldig, veldig skuffet over et så rart valg.
Tenk om du går ned 9kg, også avlyser du turen. Har du ikke vært kjempeflink om du klarer 5 kg( noe som er kjempebra på så kort tid!!!!)?
Jeg hadde mye, mye vann i kroppen ved nystart i 2011, jeg sto bom stille i ukevis. Skulle jeg bare gitt opp da eller?
Uansett er vel gode råd om du skal lykkes:
Det er fult mulig å klare dette til 10.desember altså. Men det er like mulig at du med full innsats ikke går ned mere enn 5-6 kg. Noe som forøvrig regnes som et veldig bra vekttap på så kort tid og med så lite overvekt som du har.
20 kg er ikke lite overvekt,, har ikke hatt noen utskeielser, typen vet om målet mitt og avgjørelsen min
Yonah sa for siden:
Du er klar over at du har en NORMAL BMI om du går ned til 65?? Du er IKKE overvektig på 65kg. At du kan veie 55kg er noe annet, men du er fullstendig innenfor normal BMI om du går ned 10kg. 10kg er uansett hva du tror ikke så utfattelig mye.
Jeg håper du forstår at folk her svarer i beste mening og ikke for å tråkke deg på tærne. Men jeg får litt vondt i magen av at du er så hard mot deg selv. Mine svar her er skrevet i beste mening og jeg håper du ikke mistforstår meg.
Lykke til så mye med målet!
nei forstår at dere mener det godt, men når typen og mener jeg klarer 10 kg til 10 des så kan jeg ikke skuffe han
Yonah sa for siden:
Blir han seriøst skuffet om du gjør ditt beste og ikke klarer å gå ned 10kg på så kort tid? Det er du som skal gå ned og ikke kjæresten din. Gjør ditt beste, om han blir skuffet ville jeg snakket ut med ham om dette.
streber sa for siden:
Oi, dette var spesielt.... Må få signere de andre her, med at det er supert at du lever lavkarbo og på den måten er god med kroppen din, men å sette et slikt mål for en kjærestetur og avlyse om det ikke blir som du vil, vel det synes jeg er en heller dårlig ide. Så skuffet både han og du bli, om du ikke når målet. Kroppen din vil kunne gå inn i en stresset modus også, når du MÅ ned et nøyaktig antall kilo til en bestemt dato. Man kan ikke bestemme at kroppen skal gjøre slik eller slik, men å gjøre en skikkelig innsats, det er klart du kan:) Kanskje når du det helt, kanskje nesten, men å satse turen din på dette her, det håper jeg du ikke gjør. :oOg veldig overvektig, det er du ikke!
føler meg stygg og fæl og den eneste utenom her inne som støtter meg i lavkarbo er typen, alle andre bare sier: har du ikke lest det som står i media osv osv hvor du kan bli syk
Yonah sa for siden:
Da har du rare venner som sluker rått VG`s svada. Hev deg over de.
vet man ikke skal telle kalorier når man går på lavkarbo men har en mistanke om at jeg ligger på for lite kalorier
og derfor er jeg redd det skal stoppe opp
nellie sa for siden:
Hva har du spist i dag da?
TrillTrall sa for siden:
Spør dem hva som er galt med å spise masse grønnsaker, egg, ren fisk og rent kjøtt, noe meieriprodukter, nøtter og frø. Jeg tipper de fleste blir deg svar skyldig. :)
Veldig fint at kjæresten din støtter deg da, men jeg håper han gjør det fordi du vil gå ned i vekt, ikke fordi han synes du må gjøre det. Ikke alle som er så heldige at de har en støttende partner med på laget. :)
rekesalat med salat, ost og dressing og 100 gram kyllingvinger og dressing og grønnsaker og skal ha det samme til middag, men føler meg mett liksom
jeg har vært i ketose siden onsdag nå, vil det da si at jeg forbrenner fett?
Yonah sa for siden:
Det vil du merke etterhvert. En kan være i ketose og ikke gå ned i vekt eller en kan være i ketose og gå ned i vekt. Ketose betyr at kroppen bruker fett som energikilde, enten fra maten du spiser eller fra kroppen. Det er ikke så lenge siden du startet? Litt tidlig å lure på om du går ned eller ikke. Kroppen må jo få tid på seg å komme i gang med en helt ny måte å forbrenne mat og energi på.
saken er den at jeg er livredd for å spise for lite, vil ikke miste muskler
Yonah sa for siden:
Hva med litt sunn fornuft? Spis deg behagelig mett. Ser du at du kalorimessig havner helt på kjøret, så spis litt mere.
En ting er i allefall lurt: Velg en lavkarboretning og les deg godt opp på den. I allefall når du har satt deg et slik hefitg tidsmål. Det er ikke noe som heter kun lavkarbo, lavkarbo er en paraplybetegnelse.
Jo, det går helt fint å spise egenkomponert, men ikke alle lykkes med det, ikke uten noen kunnskap på forhånd.
jeg kan ikek drive å telle kalorier , da risikerer jeg å virkelig komme på kjøret og ødelegge hele psyken min
det jeg vet funket for meg er å spise mye protein og lite karbo
milena sa for siden:
Hvem har sagt at du skal telle kalorier?! Vi sier jo hele veien at du ikke skal gjøre det... Jeg tror at du må sette deg ned og lese litt. Og også lese det vi faktisk skriver. Blir litt sånn: jeg spør et spørsmål men vil egentlig ikke høre svaret. Det er såå mye kunnskap og motivasjon å hente her men du må ville høre det folk sier til deg.
Yonah sa for siden:
Er det noe bedre å mislykkes med kosten da? Spis deg mett og prøv deg frem. Det er du som skal stresse ned i vekt på kort tid, da må du velge å prøve deg frem eller å sjekke nå og da ved å veie eller telle. Det hjelper jo med litt sunn fornuft, om fornuften sier deg at du spiser for lite, så spis litt mere. Du skal IKKE sulte deg ned i vekt på lavkarbo.
nellie sa for siden:
Det her fører jo ingen sted. Lykke til med å finne ut av dette. Tror ingen her kan hjelpe deg, dette må du finne ut av selv.
jeg har hatt anorexia, derfor blir jeg ikke kvitt tankene om kalorier, slik er d
glitter80 sa for siden:
Den falt jeg også på. Lykke til Engeljenta . Les deg opp på lavkarbo og gjør ditt beste. Case closed
jeg vet hva lavkarbo er ikke det som er poenget her
milena sa for siden:
Ok, ser ut til at vi snakker forskjellige språk her. Vil du fortelle oss nøyaktig hva det er du lurer på? Så skal jeg gjøre mitt beste til å svare deg.
altså jeg kan starte fra begynnelsen, jeg opplevde noe i 16 årsalderen som gjorde at jeg sluttet spise og veide 45 kg tilslutt, men fikk aldri hjelp da moren min mente jeg bare hadde høy forbrenning selv om onkelen min mente jeg så ut som et skjelett.
så etter det gikk jeg opp og ned i vekt i mange år. men i 2006 ble jeg satt på antidepressiver som gjorde at jeg raste opp 20 kg bare vann så jeg veide tilslutt 98 kg.
jeg begynte så å skulle gå ned i vekt høsten 2007 men så flyttet faren min fra moren min og samboeren min kastet meg ut, jeg flyttet til vestfold i 2008, var lei av å bli kalt feit og stygg osv av foreldra mine i mange år.
jeg gikk så ned til 67 for et år siden, men har gått opp igjen.
Men derfor henger det igjen det med kaloritenking osv om dere skjønner, jeg skriver ikke her bare for å være vrang. har prøvd å spise 5-6 måltid osv, men da blir jeg sprø.
milena sa for siden:
Utrolig trist å høre at du ikke fikk hjelp med problemene dine! Men, nå er du voksen og kan ta ansvar! Du ønsker deg selv det beste og da må du kjempe for deg selv. Du trenger å være sterk i forhold til både deg selv og omgivelsene og sette deg selv først.
Og så spør jeg deg hva spørsmålet ditt er? Hva kan vi hjelpe deg med?
glitter80 sa for siden:
Ok. Jeg skal gjøre ett forsøk. Du har ikke hatt det lett alle disse årene. Ser du har gått opp og ned i vekt lenge. Jeg foreslår du satser på ren sunn mat som du kan spise resten av livet. Grønnsaker, mye vann , kjøtt , fisk og litt melkeprodukter. Da vil du sakte men sikkert gå ned i vekt og du vil kunne holde vekten . Lavkarbo er ikke en slankekur men det er vektregulerende . Du må tro på deg selv og gå inn for å være grei med kroppen din. Ikke stress deg selv og kroppen din med å sette beinhard mål i starten. Kast vekten ut vinduet og ikke stress med tallene. Du vil på sikt få resultater dersom du forer kroppen din med sunne ting. Jeg måtte fjerne batteriene fra vekten fordi jeg ble så opphengt i tallet.
Ta tiden til hjelp. Sunn mat og bevegelse tror jeg er nøkkelen til en sunn kropp:)
jeg vet lavkarbo er veldig bra for meg da jeg har pcos, eneste jeg trenger på en måte hjelp til er , hvordan slutte tenke på kalorier, hvordan vet jeg om jeg spiser lite
Gerd sa for siden:
Velg deg EN retning og følg den; f.eks. en ketosebasert diett. Anbefaler da av egen erfaring ketolysekuren (les mer på: [url]www.ketolyse.no[/url])
Viss du spiser for lite, så blir du sulten. Da spiser du mer. Spis til du er passe mett, og spis når du er sulten.
glitter80 sa for siden:
Det aner jeg faktisk ikke. Jeg spiser sakte til jeg er behagelig mett. Teller ikke kalorier. Sjekker bare at ikke måten inneholder mye karbo . Neste måltid er det sulten som bestemmer . Drikker mye vann og spiser når jeg er sulten.
det som er bra for meg er å spise mye proteiner så spise røkt laks og eggerøre til frokost og lunsj hver dag og ofte løvbiff til middag
glitter80 sa for siden:
Enkelt og greit!:)
holder meg til mye proteiner og litt fett jeg tror jeg for det har funket før, mistet mye hår da jeg prøvde meg på ketolysekuren
milena sa for siden:
Da vet du hva du skal gjøre. Bare ha i tankene at det kan være lett å få i seg lite næring hvis du skal spise lite karbohydrater og lite fett.
spiser fett i form av laks, egg, bernaise så blir 67% fett så er en del d
milena sa for siden:
Kanonbra, da har du oppskriften! Heier på deg!
vurderer å be typen ta med vekta mi onsdag som står hos han men kanskje drøye å veie meg til jeg skal til han søndag om litt over en uke
Spinnerette sa for siden:
Kanskje det hadde passet bra for deg å starte journal/blogg her inne? Du starter veldig mange tråder, og "skravler" en del uten å stille konkrete spørsmål, tenker kanskje det kan passe deg. :)
Yonah sa for siden:
Dersom du har svarene, hvorfor spør du? Litt vanskelig å hjelpe deg da.
Enten spiser du veldig lite saus, ellers så bruker du kjøpt saus, jeg har store problemer med at tro at laks + skikkelig bearnaise( som består av eggeplommer og smør) gir 67% fett, ville nok tro det lå på godt og vel 75% med 1/2dl saus til.
Det er du som har satt deg i en situasjon som gjør det veldig vanskelig å hjelpe deg. Det generelle rådet er å først sette seg inn i den nye kosten, bli trygg på den og la vekttapet komme som det kommer. Du har satt et vektmål der du skal gå ned dobbelt så fort som de anbefalte 500g/uke. Du kan være heldig fyke ned i vekt, men det er også mulig at du da vil føle du spiser for lite( noe du tydeligvis er veldig bekymret over). Hvordan du skal takle dette uten at kroppen stresser(om du vil eller ei), vet ikke jeg. Du har etter det du sier ganske mange stressmomenter: Du har har hatt spiseforstyrrelser og er redd for både å telle kalorier, redd for å spise for ofte, redd for å spise for lite og i tillegg skal du gå kjempefort ned.
Vær snill mot deg selv, les denne tråden, den er full av mange gode råd. Vil du kjøre egenkomponert og ikke følge rådet om å velge en retning, så kjør egenkomponert, men da kan vi ikke hjelpe deg.
mye fett i laks i laks, og jeg bruker nesten halve fjordland boksen med bernaise.
jeg kan ikke gå på ketolyse, ble skikkelig syk da.
ikke alle som spiser 75% fett da.
forresten så har jeg journal her inne, men jeg skal følge det jeg spiser, det funker jo hittil da jeg har gått ned så da gjør jeg jo noe riktig
i dag ble det 68% fett, 26% protein og 6% karbo, det kan vel ikke være så ille?
tjeldberg sa for siden:
Som svart tidligere, nei det er ikke ille!! Det er bra. Dette har blitt gjentatt mange ganger nå, hvordan kan du fremdeles spørre om det????
Det er heller ikke så langt unna ketolyse ;)
Tror du det beste tipset til deg er at du må begynne å stole på deg selv. Det virker jo som at du vet hva lavkarbo er. Så da må du bare begynne å stole på det selv.
Kast vekta en måneds tid, og se hvor bra du har fått til vekttapet. Å veie seg titt og ofte sier ingenting om kostholdet den aktuelle dagen. Du kan ha spist perfet, men hvis du samtidig har eggløsning så vil du ikke se ett gram ned, kanskje opp. Slike svingninger i kroppen unngår du ved å veie deg sjeldent!!!
bare mange som sa at det er lite fett bare, gikk på ketolyse før og for meg er det jeg spiser nå langt unna ketolyse, skal veie meg søndagen om litt over en uke, da er det 2 uker siden sist
Gerd sa for siden:
Det du spiser er veldig likt ketolyse i fordeling, ja
så alle som har over går på lavkarbo bare da?
så det du sier er at jeg følger ikke lavkarbo men ketolyse? jeg har lest den tråden du linket meg til, men ikke lett å forstå alt
Gerd sa for siden:
Du kan lese om de forskjellige retningene og hva de innebærer i den linken jeg har lagt ut til deg i flere tråder :)
Der står det godt forklart :ja:
Fedon f.eks. baserer seg på GI, ikke karber.
Ketolyse og Atkins f.eks baserer seg på lite karber og ketose.
Ordet Lavkarbo er en paraplybetegnelse på ulike retninger fra omtrent 0-150 karber dagen.
TrillTrall sa for siden:
Ketolyse er en variant innen lavkarbo, men lavkarbo er ikke nødvendigvis ketolyse. Lavkarbo er vel offisielt et kosthold hvor man spiser mindre enn 150 g/kh pr. døgn.
Gerd sa for siden:
Du skriver lavkarbo og sier du er i ketose.
Ketolyse er en ketose-basert diett. Samme er Atkins, og skaldeman..
Selv om de er ganske like, så er det forskjeller i "reglene".
ja må ikke gå på ketolyse for å komme i ketose da, og rart du mener jeg går på ketolyse fordi jeg spise rmye laks og egg
Gerd sa for siden:
jeg sier ikke at du følger ketolyse, jeg bare påpekte at fordelingen var ganske lik.
For du sa det var langt unna ketolyse slik du spiste.
det er jo mindre prosent i fett enn hva andre på lavkarbo spiser da
milena sa for siden:
NEI - fordi lavkarbo er så mye forskjellig. Noen spiser mer fett og mindre karbohydrater enn deg og noen spiser mindre fett og mer karbohydrater. Fedon er lavkarbo og ketolyse er lavkarbo og næringssammensettingen i de to er helt forskjellig.
Men, HVA har det med saken å gjøre hva man kaller det du gjør? Hvis du føler deg bra og det gjør kroppen din godt så er det vel det som er viktig. SLAPP AV, LES, VÆR GOD MOT DEG SELV! Det er jo velvære som er målet, ikke sant!
vaskeklut sa for siden:
"hva andre på lavkarbo spiser" - det er ganske forskjellig hvor mye fett man spiser...
Vibeke-67 sa for siden:
Unnskyld meg, men dere skjønner vel at det ikke nytter å forklare seg? Spørsmålene vil dukke opp igjen og igjen og igjen. Dette samme skjedde sist gang under nicket musikkjenta eller hva det var. I veldig mange tråder og i bloggen var det akkurat de samme spørsmålene og akkurat de samme diskusjonene. Av en eller annen grunn har englejenta behov for å spørre om dette og repetere og repetere på dette uten å absorbere noen av rådene kan det virke som. Det var mange som prøvde og engasjerte seg den gang, og mange som ble ganske frustrerte. Vi gir jo råd og hjelper hverandre og synes det er kjekt å hjelpe. Men det er veldig frustrerende når hjelpen ikke når fram, når rådene blir avvist. Bare sånn at dere som ikke var med på rundene forrige gang vet dette, mange har prøvd å hjelpe. Virkelig!
Englejenta, jeg ønsker deg virkelig lykke til. Du er fin, du er flink men du er litt på avveie med fokuset ditt. Jeg tror ikke du finner hjelpen du søker her inne, ikke denne gangen heller.
beths sa for siden:
Etter å ha lest hele denne tråden er det veldig tydelig at det ikke overvekt som er det største problemet her.
TrillTrall sa for siden:
Det har jeg skjønt etterhvert i denne tråden, det ligger nok mer bak her, antagelig trenger hun ekstremt kontroll over kostholdet sitt ned til minste detalj. Jeg tror ikke dette er sunt og mener hun trenger annen hjelp for å få orden på dette. Å gå ned 10 kg til 10. desember (for ikke å avlyse en Londontur) er ikke løsningen.
nellie sa for siden:
Tror dette handler mer om behov for bekreftelse, enn kontroll.. Men det nytter ikke å be om bekreftelse også bare stikke fingrene i ørene og si la-la-la. Vi finner ikke på svarene våre utifra løse luften.. Vi svarer utifra erfaring, kunnskap og ønske om at folk skal lykkes. Men det er vel egentlig ikke fra folkene på lavkarbo.no det higes etter bekreftelse ifra her.
Jean1986 sa for siden:
Det du burde gjør er å få hjelp til å få bukt med dine problemer som du har hatt tidligere, snakk med en ernæringsfysiolog eller terapaut, ett eller anna!
Lykke til videre og håper at det løser seg for deg:)
for å si det slik, jeg har gått til ernæringsfysiolog men hun har ikke peiling på pcos og fortalte meg at jeg kom til å bli syk av lavkarbo, at det faktisk er folk som har dødd av det, det å begynne rippe opp i det jeg skrev for mange år siden her inne synes jeg er på grensen til trakassering fra en viss person her
TrillTrall sa for siden:
Den ernæringsfysiologen skulle nesten blitt fratatt lisensen sin (om de har det), det er da vitterlig mange her inne som har spist seg "friske" av pcos på lavkarbo?!
ja det er derfor jeg har startet på lavkarbo og, for å i det hele tatt få mulighet til å bli gravid, hun som diagnoserte pcos til meg sa jeg ikke burde veie over 60 kg for å bli gravid
Vibeke-67 sa for siden:
Oi, trakkasering? Skulle ikke mye til for å bli beskyldt for det nei. Jeg trakasserer ingen her, men jeg kan være ganske direkte. Det er to ganske så forskjellige ting. Jeg vil deg intet vondt, hvorfor skulle jeg ønske det?
I mye av det du skriver her viser du at du har ganske god greie på både lavkarbo og PCOS. Men du tar ikke imot noen av rådene og svarene du får av andre her. Det kan være ganske så frustrerende for de som forsøker å hjelpe deg. Jeg tror ganske så sikkert at din hjelp ligger et helt annet sted enn her inne.
Igjen, jeg ønsker deg lykke til. Men jeg gidder ikke å høre at jeg trakkaserer noen. Der går grensen for dumskapen for min del.
Yonah sa for siden:
Hva er det for noe tullball? Her har nok kosten mere å si enn din vekt nå, for å kunne bli gravid.
Men ja, det er tungt å være gravid og overvektig, men litt mere overvektig er du er da. Jeg har faktisk født 3 barn og vært sykelig overvektig i alle 3 svangerskap. Men jeg har ikke PCOS, så jeg hadde ikke trøbbel med å bli gravid.
Lykke til med kostomlegging for å fikse syklus og PCOS.
tusen takk, kjenner jeg nesten mister håpet om å bli gravid. men en ting, jeg startet på 77,2 for 4 uker siden og jeg er nede på 75,1 nå, om jeg er nede på 67-68 til londonturen så skal jeg være fornøyd til den tid ihvertfall. bare jeg er under 70
index sa for siden:
Så lenge du går nedover bør du være fornøyd! Tid er den eneste faktoren man ikke har full kontroll på her. Men spiser du sunt og rett hele tiden så vil du før eller siden ende opp der kroppen trives best med å være. Lykke til!
glitter80 sa for siden:
Dersom du spiser bra og du fortsetter å ta av i samme fart som du har gjort hittil så vil du ligge under 70 kilo 10 desember. Og det er jo kjempebra:)
Lykke til:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.