I morgen begynner jeg for alvor med lavkarbo igjen, nærmere bestemt ketolysekuren. Jeg har er 22 år og har 30 kg å ta av. Målet mitt er å være 30 kg mindre til neste august. Noen som hiver seg med så kan vi motivere og støtte hverandre?:)
25 år - jeg kan ikke skylde på baby kilo desverre ;) jeg har insulinresistens og har ikke vært særlig flink med medisinene mine.. resultatet er opp og ned i vekt i lang tid.. har også PCO som følger av insulinresistens så nå er det på tide å ta noen grep her :D gikk ned MYE med ketose diett for noen år siden men kiloene har kommet tilbake med renter... Men jeg er veldig motivert og vet jo at dette funker :D
Akkurat tråden jeg lette etter!
Har gått på lavkarbo i litt over to år, med skiftende filosofier. Gått ned ca 15 kilo. I sommer har jeg vært kjempesløv og gått opp noen av disse igjen.
Veier nå 92 (Er 1.80 ) og vil ned til minst 75 til neste sommer. Da skal jeg på en lang reise og ønsker virkelig ikke å måtte tenke så alt for mye på hvordan jeg ser ut til enhver tid - tenk for det liv det hadde vært! :D
Nå starter trening og kosthold på alvor (Forhåpentligvis mest vekt på trening, ønsker først og fremst å være sunn!)
Så bra at vi blir et par stykker her da;) imorgen skal jeg dra å handle boken, så er jeg good to go;) men først litt søvn. Natta dere, snakkes kanskje i morgen :)
Startet for to uker siden, men har over 30 kg å ta av, så jeg har en bit igjen og det er hyggelig med selskap på veien.
Tok av over 60kg for mange år siden,holdt meg slank og fin noen år,men så ble jeg lei av å stadig tenke diett og slanking og begynte med "normalt" kosthold igjen. Så kom kiloene tilbake. Dette er noe jeg slettes ikke trives med, så da er det bare å hive seg rundt å gjøre noe med det.
Velkommen alle sammen, syns det er helt greit å bruke en gammel tråd om den ikke har utviklet seg mye. Eller så kan dere lage en egen August 2013 tråd (greit med året i overskriften).
Jeg vil også invitere dere til å joine oss i 30+ tråden dere som skal ned mer enn 30kg. Vi er en god gjeng der, selv om noen av oss (les meg) ikke har vært så voldsomt aktive i det siste...
Jeg tenkte også å prøve denne etter å ha lest litt inne på ketolyse.no, tenkte jeg skulle bestille startpakken vertfall, må bare vente til neste fredag til lønna kommer :)
Denne tråden startet jeg idag, mente du at det var en gammel?:p første dag på ketolyse føles bra, handlet boken idag, så det blir kveldens lesestoff ;)
Hei :) Jeg startet igjen forrige mandag, og vil gjerne henge meg med i denne gruppen:D Lettere å dra lasset sammen tror jeg..
Gikk ned 24 kg på lavkarbo for 3 år siden, men de er vel kommet på igjen så og si alle sammen, så nå må jeg bare ta meg i nakken her :p Håper vi kan bli en god gjeng som hjelper hverandre :goodluck:
Ønsker veldig gjerne å være med her :) Motivasjon og støtte er gull verdt :) Her er målet 35 kg, og jeg begynte forrige mandag, den 24.07.
Har prøvd lavkarbo/ketolyse tidligere, og var veldig fornøyd med dette kostholdet, men datt dessverre av lasset :( Nå har jeg gravidkilo+++ og ta av :p
Dette skal vi klare sammen :D
Hatt sommerferie så føler dette blir rette gruppen for meg fremover. Kjempefornøyd med hvordan kroppen reagerer positivt på lavkarbo så det var aldri tvil om at jeg skulle stå på videre så fort jeg kom hjem til mitt eget kjøkken :)
Hei flokken!
Jeg og vil være med. :D
Begynte idag, 5 August, med en ny runde Dukan.
Er en fin overgang inn i lavkarbo livsstilen.
Jeg er egentlig lavkarbo-jomfru.
gikk ned 17 kg i første omgang med bare trening og kcal telling, men nå er det siste innspurt, ønsker en ytterlig 15-20 kg bort så nå blir det lavkarbo!
Hvordan har det gått så langt med dere som har holdt på siden 1 August? :)
Så utrolig bra!
Jeg skal ikke veie meg før denne uken er over.
Dukan prøver å få oss til å veie oss hver dag under Pure proteins/Attack phase'en. Men jeg har kvinneuka, og det i seg selv øker vekten min med 0.8kg. Så jeg unngår vekten som pesten i noen dager til! :D
Sånn var det hos meg også.
Var i ketose i 3 uker for 3 år siden, da mistet jeg over 8 kg..
Merker at det går tregere for hver gang jeg starter på nytt!!
Jeg startet også nå (31/7, men lell...) og har foreløpig mistet 4 kg og 10 cm rundt magen :D Er veldig fornøyd med starten så langt. Gjør regning med at det ikke går like fort etterhvert, men likevel en super motivasjon til å fortsette;)
Har aldri prøvd lavkarbo før, skal innrømme at jeg har vært veldig skeptisk, men etter å ha vært her inne og lest i noen uker, så er jeg overbevist om at dette er veien å gå for meg :)
Har satt meg et del-mål på 10 kg, ønsker 20 kg og DRØMMEN er 30kg.. vi får se hvordan det går. En uke av gangen, tenker jeg.
Har allerede merket stoooor forskjell på meg selv. Ikke bare har jeg måttet finne frem buksebeltet, men energien min er helt annerledes enn før. Ikke at jeg får lyst til å løpe maraton, men de dagligdagse tingene er mindre ork, og humøret er mye bedre :D Noen andre som også kjenner på det?
Ser at jeg muligens er på feil side her... Er denne bare for ketolyse?
Et spørsmål i den sammenheng: Jeg er litt usikker om det er ketolyse eller lavkarbo jeg driver med.. :o Ligger veeeldig lavt på karbo (ca 10-15 om dagen).
Venter på boka, men måtte bare starte opp siden jeg var så motivert :p
Hei og hå :)) Så bra innsats da taximamma.. :) Det gir en god motivasjon til å fortsette :) Her er jeg på 3 uka, begynte 24/7, og syns dette går kjempegreit :) Enda jeg har ikke vært superstreng , har spist en atkinsbar om dagen, siden jeg har ferie :p Var på vekta på mandag, og har tatt 5 kg etter to uker, så dette gir mersmak :) Hvordan går det med dere andre?
Slenger meg med jeg også, har vært dårlig å holde på kostholdet, så jeg har gått opp fra 95 (elns) til 114. Sukk, og jeg som var såå flink og gikk ned fra 128 til 95.. Og så var jeg så stolt av megselv at jeg feiret med sukker og karbohydrater i to år.. :P
Nå er det nok, og tilbake på superstreng lavkarbo!
Helt til praksisen i Ghana til høsten, men men.. alle monner drar!
Hehehe, det går så fint så ;) Stress å finne et nick som ikke var brukt, så det ble det teiteste jeg kom på i farten. Disney channel har ødelagt meg :p
Jeg har kuttet alt som har med potet, pasta, ris og søtsaker å gjøre. Brød også, bortsett fra at jeg har 1-2 fiberrik av og til. Så ikke helt i null der.
Da var det mandag og veiedag igjen... Tilsammen på disse 13 dagene har jeg gått ned 3,2 kg, og det er jeg da veldig fornøyd med... Spesielt fordi jeg var på kielfergen i helgen, med alle de fristelsene som er der.. Men, men... Klarte å være flink jente. Hadde som mål å klare å holde vekten mens jeg var på tur, men jeg hadde tilogmed gått ned litt, så "klapp på skulderen" til meg selv der.. Håper alt går greit med dere andre i gjengen og ;)
Hipp og hopp og hei og hå :)
slenger meg med her tenker jeg..
Er en lavkarbo-veteran som kan ALLE unnskyldninger for å ta en liten "slankepause" . Så nå er det bare en utvei og det er en Ketolyserunde... så vet jeg at jeg ikke kan jukse. Ketostixen avslører meg tvert hvis jeg slurver. Holdt på i 14 dager nå og gått ned 5 kg, så nå er det bare å finne motivasjon nok til å holde ut etpar -tre måneder til i ketose.
blir morro å følge med dere andre hvordan det går ! lykke til alle sammen :)
Går litt tregere her i gården. Kommet ned fra 92 til 90 kg, gleder meg til å ligge under 90 igjen. Har trent en del styrke, så får satse på at det er musklene som har begynt å ta seg til rette :)
Hei. Henger meg gjerne på her om det er greit. Jeg har gått ned ca 25 kg med ketolyse. I sommer har jeg gått opp ca 3 kg, så jeg har rundt 20 kg til jeg vil ned. Jeg spiser stort sett ketogent nå, men sliter med motivasjon uten at jeg helt klarer å finne ut av hvorfor ;)
Det jobber jeg med.
Flott blogg du har synsegulla!!
Jeg lurte på hvor mye karbs det blir i 15 minutters brødet ditt?? Jeg er elendig på å rekne ut slik selv!! Så jo kjempe godt ut!! Har prøvd å bake flere typer brød men synes de ikke smaker godt! Har funnet et på Rimi, med ca 6 gram per 100 gram, unner meg et par skiver i uka når de har dem!!
Tusen takk for hyggelige ord om bloggen. Jeg har vært litt av og på i forhold til den, litt usikker på hva jeg ville, og hvem jeg egentlig blogger for.
Nå tenker jeg at jeg blogger for å hovedsaklig dele oppskrifter på mat. Det blir ett og annet innlegg om andre ting, også poster jeg oftere på instagram og facebook.
Om brødet: Det er jeg ikke helt sikker på, da må man veie hvor mye det er av de ulike ingrediensene, telle karbene og dele på antall skiver tenker jeg. Jeg spiser uansett ikke skiver til tre måltider pr dag, det blir gjerne en eller to skiver en til to ganger i uka, og når jeg spiser det er jeg litt mer nøye på å passe på at det andre jeg spiser den dagen er lavt på karbohydrater.
Jeg finner det gjerne ut neste gang jeg baker brød ;) Det viktigste for meg er at det er glutenfritt, jeg responderer svært dårlig på gluten nemlig.
Jeg hørte med gjengen som hadde den tråden fra 2011 som er nevnt litt tidligere her. Mistet lavkarbo-ånden etter et sykehusopphold (og på sykehus får man nesten bare karbohydrater!), og det har tatt meg halvannet år å komme tilbake hit.
Har spist 5% karbo siden søndag, men har trappet ned i et par uker før det.
Er i skytteltrafikk mellom kontoret og toalettet, så krysser fingrene for en hyggelig nedgang på neste veiedag med tanke på hvor mye vann kroppen kvitter seg med.
Har noen av dere noen lunsjtips? Sliter skikkelig med å finne på ting å ta med til lunsjen. Klarer ikke ta med meg en kotelett på jobb...
På bloggen min finnes oppskrift både på mikroknekkebrød og 15 minutters brød i forskjellige varianter. Det bruker jeg innimellom. Elles er salat med dressing noe jeg spiser en del. Gjerne med egg, kylling, laks eller noe sånt til. Da synes jeg det metter mere.
Hei, Vi har nesten samme utgangspunkt Stinger. jeg er en jente på 22 år, og er 165 cm høy, og veier per dags dato 88 kg. Har både prøvd og feilet før. Gikk ned fra 106 til 72 i 2010/2011, men har lagt på meg igjen en god del. Nå starter jeg på 89, og håper å være nede i 75 til jul :)
Endelig har jeg fått kjøpt meg slike ketostix!! Og som jeg trodde så har jeg bikket vekk fra lavkarbo-opplegget (som egentlig var meningen da jeg begynte dette), og havnet i/på ketolyse. Jaja, da kjører vi den linja istedet da, siden vi likevel er her liksom :D
Men da lurer jeg... Er "reglene" like? Jeg har jo lest masse om både LCHF og Ketolyse og finner egentlig ikke helt forskjellen bortsett fra at på ketolyse så er antall gram karber lavere? Er jeg helt på bærtur? Er det noe man absolutt ikke skal få i seg på ketolyse som er greit på LCHF liksom??:confused:
:hjelp:
Har bestilt startpakken med boka til Torkild i dag, men fint om noen har svar på dette mens jeg venter... :blomster:
Trådstarter her :) har ikke fått begynt enda, pga dødsfall i familien. Da ble liksom ikke kosthold det som sto øverst på lista. Men dere har vært flinke! Jeg slenger meg med plutselig når føtterne lander på jorda igjen. :)
Kondolerer så mye.
Si ifra hvis du trenger noen å prate med.
Mistet nylig ett nært familiemedlem selv. (3 uker nå..)
Så hvis du trenger noen å skrike til, så har jeg ett veldig bra utgangspunkt for forståelse.
klem
Hvordan går det?
Ingen som har gått på en smell?
Det var nære på for meg i går, var helt gåen, hadde vært ' barnehagetante " for 4 av mine venniners barn + mine egene og lunta var litt kort utpå kvelden... Gubben og barna satt på terassen med is og koste seg... Da var jeg bare et hårstrå unna!! Søt behovet har gitt seg men grunnen til at jeg er blitt tjukk er trøste/overspising.
Blir så lei av meg selv innimellom!!
Så langt har det gått bra her. Skal ut å spise med indisk med noen venninner i dag. Krysser fingrene for at jeg klarer meg. Litt usikker på hvilken matrett som er best, men jeg skal uansett holde meg unna ris og naan.
Men jeg sliter med å få i meg nok vann. Er tørst hele tiden, og føler jeg drikker masse. Men når jeg ser på ketostixen, så er den mørkmørk lilla... :(:(
Må se om jeg klarer å finne en måte hvor jeg klarer å få i meg mer vann..
Hadde et lite hopp i en smågodtpose jeg kom over i veska i går, men det ble ikke for ille. Klarte ikke å styre meg, selv om både hode og hjertet ropte nei, sa magen ja
Så bra du ikke tok helt av i smågodt posen da:) å kos deg på indisk restaurant med venninnene!! Jeg er håpløs når det gjelder drikke. Går mest i fun light her:( prøver og tvinge i meg 3 glass vann (9 dl) hver dag. Pepsi Max når barna sover ...
Jeg har funnet et triks..
Utrolig hva man kan finne i skapene på jobb. Jeg fant sitronsaft på flaske. Tok en liten sprut oppi glasset og fylte opp med vann. Plutselig gikk vannet ned på høykant. Har drukket nesten dobbelt opp av hva jeg pleier på en hel dag - på bare to og en halv time!
Antar mengden sitronsaft jeg har i glasset (sånn standard stort ikea-glass) er i underkant av en ts.
1 ts sitronsaft = 0,08kh :)
Da har du nok misforstått.
Hvis stixen er veldig mørk så betyr det at konsentrasjonen av ketoner i urinen er veldig høy - som ofte er et signal om at man er dehydrert. Forsøk å drikke mer, så vil det gå seg til :)
Så lenge du har utslag på stixen, så spiller det ikke noen rolle hvor mørk den er. Man forbrenner ikke noe mer fordi den er mørk.
Får du utslag, uansett lyst eller mørkt, er du i ketose (du kan være i ketosen uten utslag også visstnok), men om utslaget er veldig mørkt kan det bety at urinen er for konsentrert og at du bør drikke mer. Målet er altså ikke så mørkt utslag som mulig.
Et problem jeg har er at det er vanskelig å holde seg unna alkohol. Er student, og i starten av året blir det litt hverdagsvin med jevne mellomrom. Prøver å ta meg en kopp te, kaffe, vann eller pepsi max istedet.(Spesielt på hverdagene), men blir liksom ikke helt det samme. Hvis jeg drikker blir jeg bare dehydrert, mister ofte en hel treningsdag dagen derpå og det føles som hele uken blir et skritt frem og tre skritt tilbake. Håper det blir lettere senere i semesteret :p Drikker dere alkohol innimellom?
Ellers går det bare fint. Trent mer enn jeg har gjort på mange år og det er absolutt fremgang! Handler vel bare om prioriteringer :)
Tusen takk for oppklaringen ang stixene :) det er mye å passe på.
Jeg tenkte egentlig å veie meg hver onsdag, men har vært så spent på vekten så jeg veide meg i går kveld. Vekten viste - 2 kg så nå har jeg enda mer motivasjon til å holde ut. Den siste dagen har vært litt vanskelig. Jeg har hatt så mye søtsug.
Ååå hadde mareritt om at jeg var på kiosken og kjøpte meg en svæær pose smågodt, og tilogmed i drømmen fikk jeg dårlig samvittighet!
Har fått veid meg nå, og har gått ned fra 112-113 til 109,4 :D
Hurra! Skikkelig god motivasjon! I går gikk jeg meg en lang tur på 8 kilometer opp på fjellet i finværet, og i dag blir det nok innetrening på treningssenteret.
God helg alle sammen!
Er det noen som vet hvor lenge etter man evt går ut av ketose man kan merke det på stixen? Har lest at flere har gått ut av ketose om de har drukket light brus. Jeg har drukket litt av det nå og tenkte å sjekke på stixen om det "funker" for meg eller ikke. Hvor lenge burde jeg vente?
Som regel kan man se det på kvelden etter. Noen ganger tar det to dager. Forøvrig ikke noe poeng i å sjekke stixen på dagtid. Sjekk alltid på kvelden et par timer etter siste måltid :).
Da var min veiedag her, og jeg har summert opp totalen siden start 1/8.
-6,1 kg
-5 cm rundt bysten
-2 cm rundt magen (??) denne er veeeldig opp og ned, ser jeg. Mulig jeg ikke måler helt på samme sted.. Hadde 10 cm ned på den forrige dagen...
-8 cm rundt rumpa
-4 cm rundt låret
Er suuuperfornøyd så langt :D Dette går rette veien (selv om jeg er veldig utålmodig på å se litt mer resultater på vekt og cm rund magen :P) I know, I know.. Patience...
Merker det på buksene at de "henger og slenger" litt. Må seriøst snart finne frem beltet :D Og puppene stikker for første gang på lenge lenger frem enn magen :P
Tjo og hei! :D
Må bare klage litt til dere! Jeg har hatt et helt forferdelig søthunger de to siste kveldene. Igår stappet jeg i meg en svær porsjon eggesalat og så et fat tyrkisk yoghurt med honning og bringebær bare så jeg ikke skulle springe på butikken for å kjøpe et halvt kilo smågodt.
Aner ikke hva jeg skal gjøre med den søthungeren når den er så ille. Har vært lavkarber av og på i flere år, men fikser enda ikke søthungeren når den virkelig kommer!
Så flinke dere er! Jeg har fullført dag 2 nå, og venter spent på å komme i ketose. Hvor lang tid brukte dere? Vurderte om jeg skulle skjekke nå ikveld, eller om jeg bare skulle vente enda noen dager. :)
Et til spørsmål, drikker dere alkohol nå når dere går på ketolyse, evt hva? :)
Det er litt forskjellig fra person til person, noen bruker bare en dag eller to, jeg bruker ofte en uke! Men jeg er ikke en kjempestreng lavkarber heller :)
Så jeg drikker gjerne et glass vin eller to med kjæresten i helgene, men ikke hver helg. Øl har vel mye karbohydrater, og drinker også.
Jeg brukte to uker..så dette er forskjellig.
Jeg leste at alkohol som tørr vin og lavkarboøl og sprit kan drikkes men man tåler ingenting...jeg prøvde ...jeg ble full av to glass hvitvin sååeh:rolleyes::p
Jeg kjøpte stix etter en ukes tid (var egentlig lavkarbo jeg tenkte jeg skulle begynne med, men siden jeg kuttet ut "alt", så tenkte jeg å sjekke om jeg var i ketose), og da var det fullt utslag. Vet jo ikke helt når dette inntraff, men innen en uke for min del i hvert fall :)
Jeg har drukket alkohol (ble pære, så vær forsiktig til du ser hva du tåler), og datt ikke ut av ketosen for det. Drakk da rødvin og vodka med 7up zero (eller heter det light..?)
Jeg har kjøpt meg motivasjonsvekt på enklereliv, og siden jeg startet med ketolysekuren for to dager siden viser den nå -2,4 kg!! Mistenker at jeg har ekstremt mye vann i kroppen som jeg har kvittet meg med. :)
Tror jeg skal prøve å logge litt hva jeg spiser fremover. Kanskje jeg til og med kan få litt feedback
Gårsdagens matinntak:
Frokost: Eggerøre av 2 egg og 4 ss fløte + 1 ss finhakket spisspaprika. 2 TYNNE brødskiver av Norgesbakerens lavkarbobrød med Kavli Spicy Burgerost. (Kommer antakelig ikke til å spise brød mer da jeg ble veldig oppblåst i magen av det).
Lunsj: Salat med paprika, fetaost og olje. Et lite stykke kaldrøkt laks. 4 Jarlsberg osteblingser (ferdig oppskåret). 1 egg. Og en ts majones.
Middag: Taco. Jeg bruker blad av kinakål som "lefser", og jeg spiste hele 3 stk (skal være den første til å innrømme at det var litt vel mye). Fylte disse med kjøttdeig, løk, agurk, ost, salsa og seterømme.
Kveldsmat: 1 bittelite stykke av Creme Cherie (min absolutte favorittost).
Har gått ned 3 kg siden jeg startet for nøyaktig en uke siden.
Tenker jeg fortsetter slik som jeg gjør, også kutter jeg meieriprod dersom det stopper opp :)
Ser at du har gått ned 24 kg.....WOW!! Jeg blir så imponert over hvor fantastisk flinke mange her er :)
Sitter på jobb og dupper av :eek:
Er helt tom for energi i dag.
I går trente jeg halvannen time styrke på Elixia, hovedsaklig fri vekter, og energien va på TOPP. Men i dag klarer jeg såvidt å holde øynene åpne. Er vel bare en av DE dagene. Tross alt fredag :p
I dag skal jeg gjemme bort badevekta mi i boden. Jeg har blitt altfor opphengt i den, går på både morgen og kveld, er ikke bra for meg merker jeg. Vet jo at vekten svinger opp og ned, jeg har trent en del og jeg er midt i eggløsning, likevel blir jeg lei meg når den ikke går den veien jeg vil.
Gikk fra 100 til 97 på bare noen dager, nå er den 98,5 igjen.
Er i ketose, mulig jeg kanskje spiser litt mye ost, fløte og smør, men føler det er litt tidlig å begynne å tenke på å eliminere ting fra kostholdet.
Ikke sant? :confused:
Imorgen har jeg veiedag, spent å se hva vekten viser etter en uke på ketolysekuren. I helgen reiste jeg til ei venninne, vært siden torsdag. Har ikke sprukket en eneste gang, stolt!!
Så flinke alle er!
Selv hadde jeg veiedag fredag og har totalt sett siden starten gått ned 5,7 kg (inkl. vannvekt. Har ikke tatt med disse i den ordentlige beregningen - blir ikke helt riktig :p) Uten den regner jeg ca 2,7 kg! Fått trent endel og syns jeg stort sett har vært flink på disse 20 dagene. (Kom litt senere i gang enn 1. :rolleyes:)
Av en eller en annen grunn syns jeg det er så mye lettere å spise "rent" når man er flink til å holde seg i aktivitet. Vil ikke ødelegge ved å bruke masse erstatningsvarer og slikt.
Har også bestemt meg for å ikke drikke noe alkohol før jeg har gått ned totalt 7 kg. Har funnet ut at det er så forferdelig unødvendig. Kan ha det gøy likevel :)
Idag er det en uke siden jeg startet, og vekten viser nå -5,6 kg!! Vet mye av det sikkert er vann, men er utrolig fornøyd!:) tror dere jeg er ferdig med å miste vann nå, eller hvor lenge mister mann vann før man begynner å miste fettet? :)
Hvordan går det med dere? Har dere sprukket noen ganger siden dere begynte og hvor mye har dere gått ned? Startet dere første august? Jeg har holdt på i ei og ei halv uke, uten en eneste sprekk. Synes første uken var verst, men nå går det helt fint og alt av søtsug er borte:)
hei! Hiver meg med her, selv om jeg startet for snart to uker siden. Gikk på lavkarbo fra mai til desember i fjor, var i ketose det meste av tiden, bare med et par ferieunntak.
Testet for ketose nå, og testen ble lilla og fin, så virker som jeg er på rett kurs igjen.
Veiedag på fredager for meg, blir spennende å se om det er noe utslag på vekta enda:-)
Jeg skal på tur med jobben i morgen. Skal være på en øy frem til lørdag. Pizza og reker er det som har blitt nevnt av mat så langt.
Aner ikke om det finnes butikker rundt, har fått svært lite info til tross for mye mas :(
Forslag til hvordan jeg kan løse dette? Ta med mat hjemmefra kanskje?
Jeg hadde en veldig fin "ny" start, men de siste dagene har det vært veldig vanskelig å holde seg vekk fra alt snopet. Når jeg sier snop mener jeg nøtter, sukkerfri sjokolade og slikt. Problemet mitt er at det liksom er lov, men bare i små mengder. Klarer ikke å begrense meg. Noen forslag til løsning? Kanskje jeg må bli strengere på kostholdsfilosofien. Mistenker at jeg er ut og inn av ketose. Vil helst ikke kjøpe sticks, blir så lett opphengt i dem.
D har jeg kommet til min første utfordring. Skal på fest på lørdag (årets høydepunkt-fest). Jeg har bestemt neg for å drikke, så det jeg lurer på er om dere anbefaler meg å spise som normalt den dagen (altså karbohydrater) eller bare fortsette som før. Jeg vil ikke bli sørpings på 2 glass vin liksom. Hjelp??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.