Høres ut som en variant av oopsie/lapper. Og det høres selvsagt veldig godt ut. Kanskje jeg skulle laget en porsjon, jeg har en del småbiter av ost som trenger å brukes opp.
Hei. Har bakt disse rundstykkene i dag, de ble nydelige!!! Har spist lavkarbo i 2 1/2 år, og disse er de beste rundstykkene jeg har smakt. Anbefales på det varmeste :D
Løper inn for å rapportere at dette var godt! Blandet og stekte i ca 10 min, tok den ut sv ovnen og lot den bli kald. Hadde på pizzafyll og mer ost og steikte ca 10 min til, og jeg må si at dette bare smakte bunn! Dette er den beste lavkarbopizzaen jeg har smakt.
Mhm, mannen min som også spiser lavkarbo mener vi må lage pizza til kvelds også. Selv har jeg veldig lyst til å lage rundstykker av den deigen nå. Hvordan oppbevarer du de og hvordan er det med holdbarheten?
Lagde de for første gang i går, og la de i en plastpose på benken. Smakte veldig godt i dag også. Minner meg faktisk litt om de rundstykkene du kan kjøpe på butikken som har litt ost på toppen.
Jeg brukte slikkepott og vanlig bakepapir. Det gikk helt fint. Bunnen min ble da ca så stor som en vanlig Grandiosa i omkrets. Den hevet i ovnen og falt sammen og ble sprø da jeg lot den kjøle seg ned. Jeg hadde fyll med lite væske i og det tror jeg var lurt.
Hm, dvs at den blir litt liten til familiepizza( 2 voksne+3små barn)? Spekulerer på å prøve denne en dag på ungene, bare for å se om de liker den, jeg begynner å bli drittlei av å lage 2 middager( mest bare når det gjelder fredagspizza mm, har klart å få den med spiseproblemer til å spise mye rart i det siste:D). Et fult brett med mettende pizza er nok, men da må det bli et helt brett.
Jeg og min mann delte denne, ville prøve selv før jeg gav den til ungene. Det var akkurat nok til oss, ville doblet oppskriften om jeg skulle laget til ungene samt hatt mer mettende fyll da.
:heia:
Tell me about it! Har TO som ikke vil bevege seg ut av høykarboverdenen og lever for mye på pasta og dets like...
Gjerne i annen tråd, f.eks. under "avdelingen for barn" eller pm. Please! :D
Vet ikke hva som har skjedd, men jeg har i allefall fåt ham til å smake på hjemmelagede karbonader og sa ikke noe om at seibiffen var med mandelmel:lol: Men det er bare sånne glimt innimellom, kan gå et år til neste gang han tør å smake eller smaker på noe nytt. De som sier at det er bare å prøve og prøve har ikke møtt mine( jeg har en med knapp på magen og en til som er hysterisk redd ny mat og som faktisk kaster opp av å prøve feks blandet mat og vi har holdt på med tilvenning i 10 år..)
Jeg tolker svarene deres slik at jeg skal doble oppskriften og kline utover et helt stekebrett i stekovnen, til pizza Det var noe slikt jeg tenkte.
I dag har vi spist kalde osterundstykker, og det var heller ingenting å si på dem. Alt i alt en super oppskrift.
De blir ganske flate. Jeg deler de ikke i to, men legger pålegget på toppen. De er ganske mektige med pålegg på og 1-2 rundstykker er mer enn nok til lunsj.
Kan dog være greit å huske på at denne metter mye, som pizza blir det sykt MYE ost og energi. Jeg spiste en halv bunn med ost og skinke på, og det var hefitg mye:lol:
Jeg laget to porsjoner deig og laget 2 mindre pizzaer. Kjevlet ut under et oljet bakepapir. Forstekte i ca 12min på 200grader. Det ble igjen ca 1/2pizza når alle var mette.
Kjempegode :p
Har bakt opp en ladning til reisemat. Vet ikke helt hvordan flymat man får servert på langdistanse - er iallfall greit å ha med noe lavkarbovennlig og mettende :)
Herlighet! De er virkelig gode! Jeg fikk bare fem passelig store rundstykker, men de var imponerende! Skal definitivt bake flere slike :D takk for oppskrifta!
Har også laget disse i dag, men fordelte røra i 4 store muffinsformer og stekte litt ekstra. Har spist ett, og delte det da i fire tynne skiver (bunn, topp og to i midten) så jeg fikk mest mulig pålegg og minst mulig rundstykke.
Bakte også disse nå nettopp og de er skikkelig gode, ja. :D Mulig det er fordi jeg spiser dem rett ute av ovnen, men de er litt fuktige inni, så skal se om jeg setter ned varmen litt neste gang og heller steker dem litt lengre. :)
Og jeg glemte et på benken en kveld, hadde ikke hjerte til å hive det
så jeg spiste det.
Og overraskelsen ble stor når det nesten smakte bede enn nystekt:eek:
Da burde du bli mett ja, om du åt alle på en gang;) Bare rundstykkene uten pålegg inneholder jo over 1200kalorier:lol:
Hva slags billig revet ost var det brukte? De fleste inneholder jo mass karber og er ikke en gang ekte ost, men et produkt av melk og vegetabilsk olje og bestrødd med potetmel..
Vi bruker vanlig ost fra for eksempel first price, Coop x-tra osv, disse er produsert av enten tine eller synnøve.
Jeg kjøper ost i stort på StorCash, nå kjøper jeg ikke den billigste de har
men den beste:D
Den heter Amerikan Style, og er en ferdig revet blanding av norvegia, cheddar og
mosarella.
Den bruker jeg til alt, å vis dere har mulighet så prøv denne:p
Tro meg, det er IKKE norvegia i hvert fall! Jeg har 3 ostespisere her i huset og de merker det med en gang om jeg prøver å gi dem noe annet enn norvegia!
Nå var vi på Storcach på lørdag, der kostet denne osten ca 470 kr for 5 kg.
De hadde på tilbud revet norvegia og mosarella til ca 70 kr pr kg, billig
(må kjøpes i 5 kg kartong).
Men de hadde sellerirot, hele uten plastikk til tror det var 11,50 eller noe sånt
pr kg :eek: Billigst å beste jeg har sett på lenge
Lagde matmuffins av de i går! :) Hadde oppi 1 SS krydderost ekstra i røra. Fordelte røra oppi muffinsform og tok pølsebiter på noen og pepperoni på resten, og tilslutt tok jeg pesto over:) Var skikkelig digg!
mmm...
Trodde jeg hadde den beste pizzaoppskriften, men etter å ha smakt rundstykkene dine tror jeg at jeg må revurdere det :)
Lagde to rundstykker og en liten pizza. Rundstykkene gikk ned på høykant (de ble forresten såpass høye at jeg kunne dele de) pizzaen blir lunch i morgen. Gleder meg!!
Og så latterlig enkel oppskrift da. Den jeg har er det ørten ingredienser i, og man må innom helsekost for å få tak i de.
WAO!! Disse var virkelig feite og gode altså!!! :D Tenkte siden alle andre skrøt så voldsomt, måtte jeg bare prøve disse jeg også, og det var visst lurt! :) Jummy!
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess! Doblet røra og bakte vell 8 med fyll og de gikk på høykant hos alle i familien. Perfekt lunsj å ha med seg:) skal bake mer i helga.
Et spørsmål: har noen prøvd å varme disse i microen? Lurer på om de blir gode...
Jeg laget små porsjonspiroger. Skal eksperimentere litt mer idag så kan jeg legge ut fremgangsmåten. Prøvde litt forskjellige.
Denne gangen hadde jeg rester fra middagen dagen før: russisk inspirert hodekålgryte - fintstrimlet hodekål med litt løk og gulrot kokt mørt i tomatsaus medkjøtdeig og krydder. Smaker utrolig godt aleine og supergodt som fyll i disse rundstykker/piroger. Blei en perfekt lunsj :)
Og med masse sesamfrø på toppen blir disse til perfekte hamburgerbrød :)
Beklager dårlig mobilbilde.
Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere.
Hvordan i all verden klarte du å få de så flotte:confused:
hver gang jeg har stekt så er de helt flate:eek:
Har tilogmed prøvd å ha de i muffins form, å like dårlig resultat
Men smaken er veldig goe då:p
Takk :) tja.... mine blir altids sånt :) Fine, og hever seg bra. Selv om jeg trykker de litt ned etter at jeg har formet de til små rundinger og lagt på platen.
Hvordan er deigen din? Blir den flytende? min er ganske så fast og lett å forme. Husker du å ha nok bakepulver? Kanskje du kan øke litt? Og nok fiberhusk?
Kan noen legge ut bilder av sine? Mine ble store og fine i ovnen, også tok jeg dem ut og de ble flate og fettete og smakte ikke så veldig godt. Lirer på hva jeg gjorde feil.
Er hekta, jeg nå. Har i halvparten av majonesen fra oppskrifta, og bruker veldig lite ost på toppen. Bruker jarlsberg/norvegia-blanding, har i litt oregano og basilikum, og venter til de er helt avkjølt før jeg spiser, gjerne med hardkokt egg på. Helt fantastisk digg. Har fått de såppas tykke at jeg fint kan skjære de i to, men ikke på langt nær så flotte som Moogie! Gleder meg til å prøve disse til burgere :)
Jeg strør ikke osten på toppen mere. Strør sosikker eller linfrø eller sesam som på bildet. Syns det blir best slikt :) Må ta bilder av pirogene mine neste gang. De spises så fort at jeg rekker ikke å ta bilder, hehe
Fantastisk gode rundstykker!
Jeg byttet litt av gulosten med taffelost, ble veldig godt med smør og skinke på.
Nesten enda bedre dagen etter, og tålte godt en tur i fryseren.
Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene.
Er det en lur ide å bruke stavmikser til røren tror du? Slik at osten og alt blir veldig godt blandet? Jeg bruker revet ost fra Tine... tenker å bake nå, blir glad om du svarer nå, om du tilfeldigvis er på nettet nå ;)
har ikke prøvd med stavmikser... det er jo mulig at det skal gå an å bruke den til osten, men tviler på at det skal fungere bra til hele røra. For den er veldig lett å blande/røre med skje også blir den fort tykk. Blir kanskje fort tungt for en stavmikser?
Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk :)
Bakte disse i dag. Fikk bare 5 rundstykker jeg da og de skal vi prøve oss på i kveld.
Hadde i bare halvparten av majonesen da jeg ikke vil ha majonessmak på dem.
Hvordan skal de oppbevares?
Min mening: svært enkle å lage, gikk raskt og lettvint. Doblet røren og fikk 14 stk. Toppet noen av de med linfrø, solsikkefrø og gresskarfrø - delikat! De hevet seg en del i ovnen, men falt litt sammen igjen da de var ferdig stekt. Godt å ha pålegg på noe, synes kanskje de var litt svampete, men skal teste et til nå som de er avkjølt.
jeg fikk 4 stykker, ganske flate... men de ble brune og fine oppå etter ca 13 min, men svampete inni.. så jeg satte dem inn igjen på ganske lav varme i ca 10 min og det ble bedre. jeg brukte mozarella, mulig vanlig gulost blir bedre
Jeg har ikkenfiberhusk, blir det helt feil å bruke pofiber?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.