< Tilbake til oversikten

Tren som en mann og se ut som en gudinne

ToreH sa for siden:

fitnessbloggen.no/tren-som-en-mann-og-se-ut-som-en-gudinne/

I rest my case. Mye tullball inne på fitnessbloggen også, men Martin Berkhan har veldig mye for seg. Denne artikkelen med linker er verdt å lese, også for menn.

Selv trener jeg nå kun "verdens beste styrketreningsprogram" som heter Starting Strenght blant kjennere. Jeg er nybegynner og har behov for å opprettholde min kjernestyrke. Noen andre som har prøvd dette programmet over tid? Erfaringer? Aldri hørt om det?
Tips mottas med takk, men det flotteste med det er at jeg er ferdig trent på ca 40-45 minutter.
Fantastisk. Og etterpå er jeg dausliten også, omtrent som om jeg skulle sykla i 2-3 timer faktisk. Svetten renner allerede under 1 sett. Litt sånn disgusting med klissvåte benker osv der jeg er, men tørker opp da ;)

Dag A:
3x5 reps knebøy
3x5 reps benkpress
1x5 reps markløft

Dag B:
3x5 reps knebøy
3x5 reps skulderpress (militærpress)
3x5 reps pendlayrows

Trenes 3 ganger pr uke etter følgende mønster:
Uke 1: ABA
Uke 2: BAB
Uke 3: ABA
Uke 4: BAB
Uke 5: ABA osv osv osv.

Skal trene dette tilogmed desember måned, så skal jeg se på progresjonen og kroppsformen etterhvert.

VSB sa for siden:

Må bare si at det høres fristende ut med så få øvelser:)

ToreH sa for siden:

Jeg er ikke noen vektløfterekspert, men en ting går igjen hos de som er seriøs i sin trening: De trener få øvelser, svært intensivt og med tunge vekter. Kanskje maks 45-60 minutter. Gjerne mindre også eksklusiv oppvarming da. Det sies at det er dette som gir resultater i begynnelsen. Så når jeg i tillegg ser på de så tror jeg på det. Kikker du derimot på en god del andre som er mer opptatt av å logge antall minutter i vektrommet og antall øvelser, så blir du vel sjelden imponert VSB.... For nybegynnere er det få, harde, TUNGE basisøvelser som gjelder i flere måneder før man bør vurdere endre ting.