< Tilbake til oversikten

Septembertråden - 2012

wahaj sa for siden:

Hei, er det noen som skal hive seg på i september? :)

misslinda sa for siden:

Hei.. Jeg begynte i dag ;) So far so good ;)
Har spist:
til frokost: halv omelett av 3 egg med ost (hadde ikke noe annet da vi kom hjem fra ferie i går)
LUnsj: resten av omeletten.
Middag kyllingfilet med rapidsalat og en ss majones med bittelitt pesto i(ca 5 gram det er 8 kh pr 100) og
noen skiver med kyllingskinke og ost til kvelds ;) Så vann og Pepsi Max..

Vekten viste seg å være tom for batteri, så eg må kjøpe det i morra og veie meg. men tipper rundt 85 kg.. Skal ned i 58-60 kg ;) er 162 cm høy ;)

Camilla82 sa for siden:

Hei
Jeg startet i går, veide meg i dag :( Har en jobb å gjøre for å si det sånn!
Er det noe veietråd for oss som starter nå i september, kunne vært gøy å følge utviklingen til alle :)
Maten min i går:
Frokost: eggerøre av 2 egg med fløte i, 2 skiver bacon og 2 skiver laks
Lunsj: Bifftomat i skiver med hvit geitost og hvitløk... det var ikke suksess, men jeg er litt sånn at jeg må jo prøve :)
Middag: Torsk med masse grønsaker og smør innpakket i folie :) det var nam!
Kvelds: Fetaost og spekeskinke

wahaj sa for siden:

Var i mine egne tanker da jeg skrev overskriften, kremt. :)

Startet i går, sammen med kjæresten.

Mat var: Strimlet svinekjøtt med litt wok
kyllingklubber i olje og grillkrydder
skinkesalat
proteinshake, kasein

I dag blir det: skinkesalat
kalkunbryst, jukseris, brunsaus og salat/grønnsaker
proteinshake

Gikk veldig lett i går, faktisk. Hittil i dag har det gått greit. Spiser første måltidet nå. Så blir det middag i 17 tiden, så blir nok kun 2 måltider + shaken.

Skal snart få hevet i gang med treninga og. Bare bli litt mindre sliten først :)

Veier i dag 90.6 (-1kg siden i går), og er 173 cm. Vil gjerne ned til 75kg i første omgang. Se hvordan kroppen er da. Med styrketrening/muskler osv.

Camilla82 sa for siden:

Godt å være i gang kjenner jeg, tenk så mye bedre vi føler oss om noen uker ;)

Maten min i dag:
Frokost:
1 kokt egg, 4 skiver seranoskinke og fetaost
Lunsj:
Salat med kokt skinke, spekeskinke, 1 egg, fetaost, salatblader og vårløk
Middag:
Hjemmelaget tomatsuppe med egg, har aldri laget den før, så det blir spennende!

Har ikke kommet i gang med trening enda, men må jo få til det snart:o

Morsomt at vi deler mat, så kan vi plukke opp ideer av hverandre ;)

misslinda sa for siden:

Så kjekt å dele menyer.. Hadde knapp tid i dag tidlig, men rakk å lage en omelett med smårettsbacon og ost..

Har ikke helt bestemt meg for middagen, men kjøpte inn masse ketolyse snadder i går ;) Skal hvertfall marinere laks i kveld, så det blir middag i morra.. (har vi lov å spise laks forresten?? Tenker som så at alt rent fisk og kjøtt er lov.. glemte å sjekke)

Hvilken proteinshake drikker du wahaj? er ikke det så mye karbo i sånt?
Tar dere vitaminene fra ketolyse? det bestemte jeg meg for.. Når jeg først skal gjøre dette så skal jeg gjøre det skikkelig ;)

Camilla82 sa for siden:

misslinda: Laks går helt fint :)

Nettopp spist kveldskos: cottage cheese, tyrkisk youghurt, bær, mandelflak og kanel, det var veldig godt og kan anbefales!

Var på helsekosten å kjøpte udos choice olje i sta, den skal brukes i smoothien i morgen til frokost, noen som har prøvd det? Er litt skeptisk....

misslinda sa for siden:

Udos falt ikke i smak her :o prøvde det en gang :P
Men nå er det kommet batteri i vekta, så i morra får eg dommen :(:confused:

I dag ble det kjøttdeig og spaghetti på gjengen.. jeg tilsatte litt finhakka brokkoli og sopp i i tillegg til litt krydder og fløte ;) spiste det med avokado i strimler med og litt revet ost på toppen.. Veldig lite karbo ;) så hadde eg meg rapid salat med rekesalat inni til kvelds ;) nam nam ;)

Camilla82 sa for siden:

Blææ, får håpe smaken dekkes over av smoothien da:cool:

Middagen din hørtes god ut:sikle:

Uff, er sulten igjen jeg :( Man skal jo spise hvis man er sulten, så får vel ta meg noe da.

wahaj sa for siden:

Laks og fisk er lov :)

Bruker Whey 80, med 1,8g karb per shake, og litt div andre. Den med mest karbo er 5 g per shake. (litt i meste laget på den siste, men når jeg skal begynne med styrke igjen, så skal jeg unne meg det) :)

Går på multivitaminer + mineraler, så får i meg alt det jeg trenger fra de, så på én måte tar jeg de tabl, men samtidig bare et annet merke. :)

Ble kun 2 måltider i går, skinkesalat og middagen med kalkunbryst. Og middagen smakte himmelsk. Ble så mett. Sausen var nesten det beste :P

I dag vet jeg ikke helt hva som står på planen, tror kanskje det blir torskekoteletter, men vi får se :)

Udo's choice, ja. Huff, makan til fæl smak :P Bruker heller selolje, det klarer jeg å svelge :)

synsegulla sa for siden:

Hei. Jeg begynte på ketolyse i mars og har gått ned nesten 22 kg nå. Etter tre ukers ferie jobber jeg nå for å komme i ketose igjen, så jeg starter på en måte litt på nytt nå. Kan jeg få være her med dere? Det er ikke mange igjen i mars starter tråden nemlig ;)

misslinda sa for siden:

kalknubryst hørtes godt ut ;) ka saus brukte du??

Middagen ble god og i dag ble resten av kjøttblandingen oppå en omelett med litt ost på.. God frokost og lunsj ;)

misslinda sa for siden:

Hei.. ja. selvfølgelig.. Kjempeflott med tips fra en erfaren ;)

wahaj sa for siden:

Penslet kalkunbrystet med smeltet smør med salt og pepper, så tok jeg ekstra vann på sidene.

Brukte krafta, ble ca 3 dl, en fløteputt, en ts jbkm og salt og pepper. Veldig god og mektig :P

Camilla82 sa for siden:

Så klart du skal være med oss!! Jo fler jo bedre:D

Camilla82 sa for siden:

Oi, nå fikk jeg lyst på fløtesaus :sikle: Og kalkun med masse saus er jo så godt!

Smoothien i dag var ikke værst, ikke kjente jeg olja heller, var jo bare 2 spiseskjeer.

Kan noen anbefale meg smaksnøytralt proteinpulver med lite karber som jeg kan bruke i smoothier i steden for rått egg:)

misslinda sa for siden:

Ketolyse har jo ett proteinpulver da.. kanskje det kan brukes??
Jeg bruker verken smoothie eller proteinpulver, holder meg til masse ren mat ;)

misslinda sa for siden:

Da har jeg prøvd meg på en ketosestix og fikk positivt utslag. Ikke den lyseste rosa, men midt mellom rosa og lilla egentlig.. sånn midt på fargeskalaen..

Bruker dere andre stix?? Kjenner jeg er veldig fysen og har vondt i hodet i dag, så derfor bestemte jeg meg for å prøve om jeg var kommet i ketose :D Og det er jeg ;) Veldig fornøyd med det :D

Camilla82 sa for siden:

Jeg bruker ikke stix, men lurer på å kjøpe det. Jeg er også fysen i dag, men det er vel bedre når det har gått noen dager til tenker jeg.

Nå skal jeg straks lage med ostechips og dyppe i litt rømme.

wahaj sa for siden:

Er også veldig fysen i dag, både kjæresten og jeg. Vi er på dag 3.

Ble kyllinglår marinert med smør og salt/pepper.

Så i dag har jeg spist:
4 kokte egg, med litt smør og salt
3 kyllinglår
litt bacongull, kanskje 30g
litt hjemmelaget is, ble ikke så mye (frosne bringebær, fløte/krem, egg, vaniljeessens)

misslinda sa for siden:

Maten i dag ja..
Frokost: halv omelett med ost og kjøtt og grønnsaker i går..
Lunsj: den andre halvparten av omeletten
Middag kyllingfilet stekt i smør med litt smør oppå og salat med pestomajones.
Kvelds: ost/skinkerull ;)

Synes det er greit å ha stix for å ha en indikator på hvordan dietten går.. om jeg drikker nok, spiser nok etc... Hvis du opplever ett platå, så er det greit å teste og se om du spiser for mye eller for lite av noe ;)

Jeg går 100% etter boka, så her blir det lite erstatninger.. Men litt pepsi max blir det ;)

Camilla82 sa for siden:

Maten min i dag:
Frokost: smoothie av blåbær,egg, udos og vann
Lunsj: lavkarbobriks med omelett til
Middag: Svinefile med saus av kraft fra stekingen og fløte, hjemmelaget brokkoligrateng til.
Kvelds: Ostechips med rømme til

wahaj sa for siden:

Dum uvane med å gå på vekta hver dag, dessverre!! I dag viser den 89.5 :D

Har en dårlig dag, igjen.... Lei av å være trist, ha det vondt og gråte. Venter bare på at ting skal bli bedre... (mistet mannen min (separert, men skulle ta han tilbake samme dag han døde) i selvmord for 3 mnd siden, og han lot meg bli igjen med to små barn på under 3 år...)
Får besøk av søster og mor i dag, så har ryddet, vasket og gnikket og gnukket i leiligheten. Har spist resten av bacongullet fra i går. Ikke orket mat enda.
Regner med det bare blir no kjapt og enkelt som ferdig grillet kylling.
Så spørs det hvor flink jeg er de påfølgende dagene med besøk og konfirmasjon, men jeg skal gjøre mitt beste. Kan ikke faile etter noen få dager!
:)

misslinda sa for siden:

Uffda Wahaj :( Kondolerer så masse...
Du kan hvertfall trøste deg med at humøret stiger betraktelig etter noen uker på lavkarbo.. Bare stå på :heia: Vet du klarer det :heia: Bare prøv å få i deg noe mat, så går det kjempefint skal du se :)

Jeg er slapp og sliten i dag og sitter her med en gutt som ikke vil gjøre lekser, så jeg kjenner det blir en sofadag på meg ja... Skulle på Zumba, men er jo så svimmel... Husker det fra forrige gang jeg gikk på ketolyse, så det går over :D

Camilla82 sa for siden:

Kondolerer wahaj :Frown:
Håper dagen i morgen blir lettere for deg.

Jeg er uggen,kvalm og fryser, så senga på meg straks.

misslinda sa for siden:

Hehe.. virker som om dere og er i ketose. Det er nøyaktig som han beskriver det i boka ;) I kveld skal jeg prøve meg på konsert ;) Blir spennende å se hva jeg tåler av alkohol ;) Men blir lite uansett.. ;) Tviler på at de har lett brus ute, så jeg drikker ett glass eller to før jeg går ut ;)

I går spiste jeg:
Frokost: Egg og Bacon
Lunsj: Karbonade og kyllingspyd
Middag Svinestek med salat
Kvelds: Bacon og oste rull + resten av salaten fra middagen.

wahaj sa for siden:

Nå er jeg ikke alene, så da går det mye bedre. Er når jeg er alene at alt blir mye verre. :)

I går ble det:
resten av posen med bacongull
2 hamburgere (isbergsalatblad som brød, 2 hamburgere per burger, tomat, agurk og bittelitt dressing)
Litt gelé og vaniljesaus, var kjempegodt! (funsaft og gelatinplater + fløte, vann, eggeplommer, vaniljestang og sukrin)

Har nesten ikke sovet noe for andre natta på rad, og nå er barna levert. Mamma sover, søster skal sove, så da får jeg sove litt jeg og :)

misslinda sa for siden:

Så bra at det går bedre med deg ;) Godt å høre ;)

Vaniljesaus til geleen var jo ikke så dumt.. Eg skal lage gele i dag.. Blir lørdagskosen i morra ;)
Det blir burgere på oss og i dag ;) Gleder meg ;)

Sov godt.. Jeg er på jobb som alltid :P

Pingvin sa for siden:

Slenger meg med, jeg!
Begynte i midten av august så jeg har kanskje tjuvstartet bittelitt..:rodme:
Tror jeg er i ketose, for fy, for en ånde jeg har fått!
Har også begynt på Jillian Michaels, 30 day shred, er så stiv og støl at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!! :D

Camilla82 sa for siden:

wahaj: Så bra det er bedre i dag:)

I går ble en stressendes dag.
Frokost: lavkarbo briks
Lunsj: Salat med laks og bringebær
Middag: Spekeskinke og fetaost
Kvelds: Krem med litt bringebær, hadde søtning oppi, men jeg ble kvalm, så det tror jeg ikke jeg skal gjøre igjen.

Jeg er også på jobb som vanlig, etterpå er det rett på fotballkamp, eldste sønnen min skal spille, så det blir gøy :)

Ellers gruer jeg meg til helga, må jobbe med en presentasjon jeg skal ha på tirsdag, begynner med å kladde i dag, ikke så veldig glad i slikt jeg.

Håper dere alle får en super dag :klem:

Camilla82 sa for siden:

Velkommen hit, gøy når vi blir flere!

Så flink du er, ja det der blir man støl av!

synsegulla sa for siden:

Åh, så irriterende. Kommer ikke i ketose etter ferien enda jeg spiser som jeg skal. Jeg er så utålmodig nå, har holdt på i 5 dager og det er ikke utslag enda. Det vil si at over helga nå må jeg kjøre superstrengt om jeg ikke entrer deilige ketoseland i løpet av helga.

Karrbis sa for siden:

Hei, hei:-)
Tror jeg henger meg på denne gruppa - så forplikter jeg meg litt mer.
Jeg startet for en uke siden og er i ketose. Men, siden jeg lider av vektskrekk så har jeg ikke veid meg...
Så den søte mannen har kjøpt meg en gave som er en vekt som kun registrerer vektendringer:-) Så på mandag kommer jeg til å veie 0 kilo.. Så satser jeg på ukentlige oppdateringer her inne.
Ha ei fortreffelig helg :)

wahaj sa for siden:

Ble en flaske hvitvin i går.

I dag:
Speilegg, bacon, tomat, agurk
grillet kylling
brødskive (1,7g karbs), smør, ost, skinke, agurk

Brødet ble greit.

litt bacongull og vgelé med vaniljesaus

Gikk på en koselig, rolig trilletur på 1,5-2 timer i dag. Deilig :)

Pingvin sa for siden:

Ble kokosvafler og tjukk, kremete chilikakao på meg. Kanskje litt mye karber, men tror jeg egentlig har lagt meg på en moderat LCHF-tilværelse. Var på vekten i går, minus 1 kilo :D
Og jeg syns nesten at 30 day shred blir tyngre og tyngre.. I går var dag 4 på programmet og jeg måtte ha pausen nesten hele tiden :eek:

Camilla82 sa for siden:

Hei :)
Jeg er veldig spent på vekta i morgen :)

misslinda sa for siden:

Hei hei ;)

Håper dere har hatt en fin helg ;) Jeg har hatt en super helg.. Ble konsert på meg på fredag.. Fant sommersby apple lite cider med kun 0.9 gr karber pr dl.. siden jeg ikke hadde spist mer enn 3 gr på fredag så unnet jeg meg 2 stk..
Ellers har jeg spist litt bacongull, men ellers holdt meg helt slavisk til kuren ;) Ingen søtsaker eller erstatninger what so ever ;)

Er spent på vekta i morra jeg nå altså ;) Jeg har hatt utslag på stix siden onsdag, så jeg er i ketose ;)

wahaj sa for siden:

Veiedag i dag, gått ned 2,7kg, og er veldig fornøyd :)

Var jo i konf i går, gikk veldig bra. Spiste kun ting jeg visste var lite/null karbo i. Ikke no kake. Drakk masse vann, og unnet meg ett glass cola zero :)

Camilla82 sa for siden:

Så bra wahaj!!!!! :)

Jeg var spent på vekta i dag, fikk sambo til gjemme den, ellers veier jeg meg hele tiden! Resultatet er ned 2,8 kg på en uke, men det er nå det blir spennende, mya av det som går i begynnelsen er vel vann osv.

Sitter på jobb som vanlig!

wahaj sa for siden:

Endret litt på tallet, veide meg igjen nå :P

Blitt lite søvn i helgen, så har sovet siden barna ble levert i bhg. Og har på vibb, når de er i bhg tilfelle det er noe. Og tlf har ringt i ett sett. Så ble ikke så mye søvn likevel.

Har ikke spist ennå. Blir en 45g pose baconsvor, så blir det enten tur eller butikken først. :)

Camilla82 sa for siden:

Sove hørtes godt ut! Jeg sovnet ikke før 2.30 i natt og klokka ringer 6, men jeg døsa til litt over syv.
Masse å gjøre på jobb...skal ha min første presentasjon i morgen, gruuuer meg så fælt:( Merker det stresser meg en del. Har ikke gjort slikt siden skoletiden, og det er en stund siden. He he.

misslinda sa for siden:

Så flinke vi er :D Jeg har skrevet det i veietråden, men skriver det igjen her. veide meg ikke før onsdag, men ned 1,7 kg siden onsdag ;) Kjempefornøyd ;)
Det er mye vann i begynnelsen ja, det er sant, men så lenge vi går ned, så gjør vi det riktig ;)

Lykke til med presentasjon, det går nok kjempefint :D Ikke noe jobb på meg i dag.. syk gutt i hus..

Jeg har regnet ut at jeg tar 16 uker totalt med ketolyse, så er det jul, da skal jeg slappe litt av og holde meg til lavkarbo. Lage meg noe lavkarbo julegodter.. så får vi se om det blir ny runde med ketolyse etter det ;)

Kommer jeg under 70 kg før jul, er jeg veldig fornøyd ;)

Har dere satt dere noen mål?

wahaj sa for siden:

Håper på mål til januar, men ser vel at det kanskje er litt "over the top", så klarer jeg rundt 75 til juletider er jeg veldig fornøyd.
Men, skal iallfall være under 80kg (8,9kg) innen 1.januar, det er nok det mest konkrete målet mitt. Alt under er en bonus. :)

Camilla82: Presentasjonen når nok kjempebra! :)

misslinda sa for siden:

Under 80 før jul klarer du nok ;) Bare stå på å holde deg til kuren :D

Pingvin sa for siden:

Må bare slippe ut et lite hjertesukk og frustrasjon..
Nå har jeg sovet den lille nette sum av ca. 16 timer og jeg tenker bare, er det mulig? Dessverre så har jeg vært sånn siden jeg var liten, B-menneske av dimensjoner, men nå som jeg begynner å nærme meg 30.. og helst vil ha noe ut av dagen.. Grr, blir så forbanna på meg selv!
Aner ikke hva jeg skal gjøre med det heller, den ene dagen kan jeg godt stå opp klokken sju eller åtte, uten problemer. Men så går det en stund, og så sover jeg bort en hel helg!
Og når jeg er sur eller sint på meg selv.. Da får jeg lyst på smågodt.
Ikke bra for kuren min heller :p

misslinda sa for siden:

Uff.. ikke noe kjekt :( Har du sjekket jern og D vitamin du?? Jeg hadde det sånn i vår ser du, så var jeg til legen og fant ut at eg hadde veeeeldig lave D vitamin verdier.. så etter 3 mnd med ekstra D vitamin kom det seg og nå er 8 timer mer enn nok ;) Fortsetter å ta tilskudd, men bare anbefalt dagsdose ;)

Skjønner du er sugen på noe godt da ja.. det er faktisk jeg og, men lurte på å lage litt gele og hive det oppi en krem/osteblanding så det ligner på ostekake ;)

Gerrard sa for siden:

Hei folkens!

Slenger meg med på Septembertråden. Tok av 18 kg høsten 2010, men er nå oppe igjen på ett alt for "tungt" nivå... haff. Starter i dag...

misslinda sa for siden:

Velkommen med ;) Kjekt med erfaringer fra andre som har prøvd før..

Nå har jeg nettopp laga meg jell-o med ostekrem, ble litt ostekake smak ;) Nam nam ;) Må bare vente til den stivner ;) hehe..

synsegulla sa for siden:

Hei :) Så flinke dere er som suser ned i vekt. Jeg har ikke kommet i ketose igjen enda, tror jeg har funnet ut hvorfor. Det har muligens blitt for lite fett og for mye proteiner, for jeg spiser bra lavkarbo, skjeier ikke ut med noe.

Akkurat nå har jeg deilige salte kjeks i ovnen og fotballfrues musli står på disken og venter på tur. Den er ikke til meg, men til snuppa mi. Men kanskje jeg smaker?

Spent på veiedag på onsdag, jeg som har gått tur nesten hver dag denne uka .

Pingvin sa for siden:

Nei, jeg har ikke sjekket det, men spiser altfor lite fisk, så litt tilskudd hadde nok ikke vært så dumt! Skal jammen teste det ut, er lei av å være et forbaska dovendyr til tider! :D

Ah jeg lagde meg en slags sjokoladepudding av restene av kakao som jeg lagde på søndag. Nam, det ble svinaktig godt, og hjalp på humøret ;)

misslinda sa for siden:

Høres bra ut.. er bare en liten blodprøve, og det er såååå godt å slippe å være så trøtt hele tiden ;)

Camilla82 sa for siden:

Hei :)
Velkommen til dere som er nye :)

Presentasjonen gikk supert, fikk masse skryt, takk for alle lykkeønskninger!

Jeg lagde fotballfrues musli, den er så god, godt å ha litt opp i gresk yougurt, anbefales!

misslinda sa for siden:

Så braa Camilla 82 :D

Hmm.. er det ketolyse vennlig?? Oppskrift?? Prøver å holde meg slavisk til Boka, så vet ikke om det er noe for meg :P

synsegulla sa for siden:

Jeg lagde også den i går, og har fersket meg selv i å småspise på den i dag. MMMMMMMMMMMM! Veldig god. Noe jeg absolutt skal ty til når det månedlige hormonelle godtesuget kommer.

Pingvin sa for siden:

Det er jo en god del nøtter i den, så antar at man ikke burde spise den frokost, lunsj og kvelds, men et par ganger i uka burde gå ganske så bra. Lager noe av det samme selv og det er superkjekt å ha med seg på skolen osv!
Basically,
mandler, hasselnøtter, paranøtter, valnøtter, macadamia, hva slags nøtter du selv liker egentlig, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, quinoa osv..
Hakk opp nøtter, ha i en ca. 100-200 g kokosmasse, 0,5 dl olje og 1 dl vann. Rør rundt, spre ut på et stekebrett eller to.
Stek i 15 minutter på 175 grader. Rør rundt halvveis i steketiden så det ikke svir seg.

Jeg er litt moderat av meg og er så crazy at jeg har en rosin eller to i skåla når jeg skal spise, men det avhenger jo av hvor streng man er ;)

Camilla82 sa for siden:

Hei, jeg tok ikke fullt så mye nøtter, men er nøden stor er dette bedre å spise enn melkesjokolade :)
Her er link til fotballfruens oppskrift: fotballfrue.no/?p=19262

misslinda sa for siden:

Hmmm.. har lagret den til senere når jeg er nede i vekt.. fint å ha til vedlikeholdsfasen ;) Så godt ut ;)

I dag har jeg spist:
Frokost: halv omelett med skinke, bacon og ost.
Lunsj: resten av omeletten
Middag: Svine wok med brokkoli og litt løk, med fløte istedenfor kokosmelk..
Kvelds: Baconrull med ost inni og litt sitron fromasj ;)

Ånden min er bare helt gruuuusom :eek::eek: Men men.. det går vel over ;)

Camilla82 sa for siden:

Ånde ja... den merkes her også for å si det sånn... he he :)

Fikk en boks med bolter av ei på jobben i dag, tok av litt som jeg skal blande med krem, resten gikk i fryseren.
Maten min i dag
Frokost: Svinekotelett med soppstuing
Lunsj: Gresk youghurt med litt bær og hjemmelagd musli
Middag: Svibefilet med brokkoligrateng
Kvelds: Bacongull

wahaj sa for siden:

Har vært ekstremt fnysen de siste dagene...

I går spiste jeg:
ca 3/4 grillet kylling
3x45g baconsvor

I dag har jeg planer om å være flink. Og fortsette å være flink, ikke no baconsvor. Og prøve å holde meg til 1, maks 2 i helgen.

I dag blir det besøk x 2 ganger, så i går ryddet og vasket jeg rimelig godt. Er bare litt igjen nå, men det rekker jeg før jeg henter barna i bhg. :)
Og søster reiser hjem i dag, kommer til å savne henne...

Mat i dag:
4x brødskiver med smør, kaviar og 2 egg

misslinda sa for siden:

Brødskiver :eek::eek::eek: Hvilket type brød spiser du??
Skal lage meg en porsjon oopsi i dag.. Merker jeg savner det enkle på morgenen ;)

Pingvin sa for siden:

Angående den syyykt dårlige ånden, så har jeg funnet at det hjelper å bruke tanntråd hver dag. Jeg lover!
Kjenner enda at jeg har dårlig ånde, men det er heldigvis ikke sånn at folk må stå 2 meter unna meg for å kunne snakke meg rett i ansiktet :D
Så tanntråd, tanntråd, tanntråd!

wahaj sa for siden:

4 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
ca 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen

Fant den her inne. Ble 1,7g karbs per skive :)

Gerrard sa for siden:

Da er ny ticker lagt inn... de første dagen er ikke gøy med lavkarbo... haff

misslinda sa for siden:

Hehe.. ja. jeg har tanntråd i veska, på jobben, i lommeboka;) Bruker det etter hvert måltid :P Kjøpte meg munnskyllevann og, så jeg kan skylle litt etter alle måltid ;)

misslinda sa for siden:

AAAhh.. så jo godt ut, men uff, gidder ikke lage det :P Laga meg oopsi i dag og brukte det til hamburger brød ;) Nam nam ;) Knallgodt !! Laga hamburger dressing av majones, litt ketchup og litt krydder.. ble nesten som ekte hamburgerdressing ;)

Samboeren min påpekte isted at han ser forskjell ;) Herlig altså ;) Ikke f*** om jeg skal sprekke altså :D TynneLinda på vei ;)

Lulupus sa for siden:

Heihei jenter.

Slenger meg med jeg også :-)
Jeg skulle faktisk ikke inn i ketolyse.. Men har lagt radikalt om i kosten for å komme under lavkarbo sammen med samboeren. (Jeg har pcos)

Ånden hans har vært ille i det siste, og i to dager har min også det, så jeg har mistenkt at vi kanskje var i ketose. Idag prøvde jeg ketostix, og jammen!! :-D Begge er i ketose. Moro.

wahaj sa for siden:

Hadde en dårlig dag i går, så ble 3,5 (kremt!!) poser á 45g baconsvor...

Spiste totalt
4 brødskiver med smør, kaviar og 2 egg,
3/4 dels grillet kylling
3,5x 45g baconsvor

Men, har likevel gått ned :P

I dag våknet jeg kvalm, så får se når jeg får trøkt i meg no mat.

Pingvin sa for siden:

Var på grilltur med klassen igår og spiste litt potetgull og en kjeks.. Haha, så rart å få dårlig samvittighet for 10 små flak, når jeg vanligvis klarer å gafle i meg en hel pose!
Ikke så rart man har en del kilo å bli kvitt? ;)

misslinda sa for siden:

Hehe... jeg får dårlig samvittighet bare ved å tenke på at jeg har kjempelyst på sjokolade :P Det er rart med det ;)
Gleder meg virkelig til å ikke være så fysen lenger og ikke være så sulten lenger.. ;)

Pingvin sa for siden:

Er dessverre viljestyrken som mangler her i gården.. Dårlig dag med ekstremsavn etter kjæresten + vondt i piriformisen= 7 sjokolademuffins på venninnekveld :P
Mål for neste uke: Lære meg ordene 'nei takk' :D

Wonder woman sa for siden:

Jeg har sneket litt på dere;) Jeg har prøvd og feilet med lavkarbo noen ganger. Jeg er ikke helt sikker på om ketolyse er noe for meg, men akkurat nå er jeg i ketose ihvertfall. Jeg har fått diagnosen fettlever og må ned i vekt. Siden jeg la om kostholdet på mandag har jeg gått ned utrolige 3 kg i vekt - ja det er nok bare vann, men det er godt med en litt flying start.

misslinda sa for siden:

Uffda.. Jaja.. det er som en sier, det er ikke det du spiser på lørdag som gjør deg tjukk, det er det du spiser de andre dagene... Bare stå på videre ;)
Jeg er mektig stolt over meg selv som klarte å sitte å se på at samboeren min og besøk satt å spiste en nyyydelig suksesskake i går og jeg rørte den ikke.. fikk litt på fingeren når jeg skulle sette den på fat, men det tørket jeg av med papir.. Så det går an Pingvin ;) Jeg er egentlig søtmoms deluxe ;)

misslinda sa for siden:

Hei.. Velkommen skal du være ;) 3 kg ned er jo kjempebra ;) Det er det som holder meg gående, jeg vet at jeg går ned i vekt når jeg spiser ketolyse :D Stå på :D

synsegulla sa for siden:

Stillstand her denne uka. Har forresten 6 mnd jubileum på lavkarbo i dag- hurra!!!!

Lulupus sa for siden:

Gratulerer så masse! :heia:

Lulupus sa for siden:

Jeg lurer litt jeg. Er det slik at hvis jeg skeier ut en dag, så gir det umiddelbart reaksjon på stixene? Jeg skeia ut idag (tror jeg) men stixen mener jeg er innenfor... :-O

Bluwari sa for siden:

Blir med jeg også, lenge siden sist :)
gikk ned 25 kilo i 09
gikk opp 10 kilo i 12...
skal ned 25 kilo til

startet dagen med 3 kokte egg med litt kaviar for smak på.

-er det noen med erfaring på å bruke proteinpuler sammen med ketose diett?

Heisan :vinke:

Akkurat det lurer jeg også på!

Jeg har vært på lang sykkeltur i dag. Det var vannvittig tungt for å si det mildt. Kjente at det var noe annerledes i kroppen ja.
Jeg skeiet ut skikkelig også:o kalorimessig går jeg i null hvis jeg måler maten mot syklingen, men det er vel ikke helt sånn det fungerer med ketolyse da...
Jeg fører inn alt jeg spiser på Diett.no for å ha kontroll med karbene.
Idag har jeg fått kjøpt kokosnøtt olje men de hadde ikke kokosnøtt mel, så intill videre må jeg bruke mandler.

Bluwari sa for siden:

Trening vil vel bare hjelpe på ketosen, og brenne bort både karber og kalorier da :) er det tungt, er glykoselagrene lave.

Har gått tur i dag, men er nok ikke i målbar ketose før etter helga, bruker noen dager på å gå inn i den.

Bluwari sa for siden:

Utslag kan komme dagen etterpå også :) er du fremdeles i målbar ketose, har kroppen klart å behandle utskeielsen din :) -bør ikke gjøres ofte! da tar det bare lengre tid mellom hver gang man kommer inn i ketosen igjen... :)

Pingvin sa for siden:

Jeg vet ikke helt med proteinpuler (hihi, kunne ikke motstå!), men enkelte typer proteinpulver burde nok gå greit. Jeg bruker det i smoothies for både å få opp proteinnivået og gi smak.
Iherb er et ganske greit sted å kjøpe det fra, da slipper man å betale i dyre dommer!

Pingvin: Den så jeg ikke før nå :p Har du noen tips til proteinpulver som smaker godt? Jeg har ett nå som jeg ikke synes smaker noe godt i det hele tatt.

Bluwari: Strålende fornøyd med svaret ditt om at glukoselagrene er lave:D

Er det vanlig å svette mye om natten når man begynner/ går på ketolyse?
Siste nettene har jeg vært helt våt av svette om morgningen. Kan ikke huske å ha lest om det noe sted. Kramper om natten har jeg også. Sover egentlig ikke så godt som det jeg har lest at mange gjør.

Utover det er det utrolig hvor greit det går å legge om kosten når noen truer med at hvis ikke du slanker deg så må du ha ny lever...

misslinda sa for siden:

Wonderwoman: Kramper kan forekomme, men reduseres kjapt ved inntak av magnesium på kvelden. Jeg tar vitaminpakken fra ketolyse.no og har ikke merka noe til det, utenom den ene kvelden jeg glemte å ta magnesium tabletten, så jeg regner med det gjør susen ;)

I helga har jeg vært på tur med samboeren min. han hadde bursdag på torsdag og ønsket seg ikke noe, så jeg spanderte hotell, show med Dagfinn Lyngbø og middag på han. Det var en liten utfordring matmessig, men jeg klarte det uten å skeie ut :D :D Såååå stolt av meg selv ;)
I pakken var det inkludert middag på hotellet med hovedrett og dessert.. Jeg ba om mel og sukkerfri saus til middagen og droppe dessert.. Likevel fikk jeg servert desserten, men rørte den ikke ;) Det er mer enn hva jeg trodde jeg skulle klare selv :D Gleder meg til å veie meg i morra, for jeg merker at både buksa og kåpen min ikke er like stramme lenger !!

wahaj sa for siden:

Gått ned 4,8kg :D
I morgen er det to uker siden vi startet, og har hittil gått veldig bra.

Har mistet matlysten helt. Spiste litt taco i dag, fikk en stor tallerken med blanding, men spiste ikke 1/3 engang, før jeg ble kvalm. Håper det tar seg opp igjen. Spiste ikke noe mat i går, kun baconsvor.

misslinda sa for siden:

Matlysten har dabba godt av her og.. skulle spise masse frokost på hotellet i dag, men det holdt meg ett speilegg, litt bacon og litt eggerøre.. da var jeg stappmett.. og jeg har enda ikke begynt å tenke på noe middag :P

Misslinda: Det var veldig bra bursdagspresang! Og så utrolig flink du var som klarte å holde deg fra å spise noe, bra jobba :heia: Jeg skal være litt nøyere på å ta kosttilskudd, så slipper jeg kanskje unna krampene.

Pingvin: Da har jeg ført den på lista over ting jeg skal bestille fra Iherb, tusen takk!

Wahaj: 4.8 kg på 2 uker er kjempebra! Så gøy å merke resultater.

Trener dere mye? Jeg har edle ønsker om å trene men akkurat nå har jeg fokus på å få hverdagen til å gå rundt.
Er dere ofte på vekten? Jeg klarer ikke å styre meg og tester hver eneste dag:o

misslinda sa for siden:

Ikke noe mer enn rolige turer her, men skal begynne å løfte litt vekter i morra, så begynner jeg opp igjen med Zumba på onsdag og torsdag ;)

Skulle ut på tur med søs opp ett bratt fjell no, men fikk så vondt i magen.. så etter tre turer på do, avlyste jeg den turen... :(

Jeg har ikke helt klart å vente heller, men veide meg på torsdag og ikke mer enn det siden mandag og ikke igjen no før i morra, så relativt fornøyd eg ;)

Camilla82 sa for siden:

Wahaj: Grattis med bra resultat:)

Veide meg i dag, ned 300 gram... he he, ikke mye! Men jeg vet hva jeg bør bli flinkere til... Drikke vann og ikke stresse, men det er ikke så lett når man går gjennom et samlivsbrudd.
Så har jeg vært så sulten de siste dagene! Vet ikke hvorfor, spiser jo nå jeg er sulten.
Tar dere alle vitamintilskudd? Tenkte jeg skulle se om jeg fant det etterpå!

I kveld er planen å få bakt diverse, pizzasnurrer og lapper og knekkebrød, jeg må ha variasjoner, og helst ikke altfor mye eggesmak, da kan det fort skjære seg for meg, så da er det greit å ha diverse mat tilgjengelig :)

Camilla82: Det er ganske så bra med -300 gr når du har stresset såpass mye. Er det ikke sånn at kroppen holder på fettet når man stresser?
Har du noen godt oppskrifter på lapper og pizzasnurrer du vil dele? Det hørtes veldig godt ut.

Jeg har gått ned 3.5 kg siden jeg begynte for en uke siden og jeg så fornøyd med det:D Jeg må bare passe på at jeg ikke begynner å slurve nå for det pleier jeg å gjøre når jeg har gått ned noen kg og så bare stopper det helt opp. Det blir vel ikke hver uke at jeg kommer til å gå ned 3.5 kg så jeg må jobbe litt med psyken på det fremover.

Vi har ikke bil så vi sykler når vi skal noe. Nå har jeg vært på sykkeltur med minstemann i sykkelvognen og handlet litt. Ufattelig tungt å dra med seg alle varene hjem. Får litt fysisk aktivitet av det, det er bra:) Jeg planlegger å starte med yoga denne uken, 15-30 minutter om dagen.

Markussss sa for siden:

Jeg bestemte meg for å begynne med keto for en uke siden i dag. Er student på det tredje året, og vil tvinge meg selv til å både spise ekstra god mat og prøve å gå ned noen buksestørrelser. Jeg har ikke baderomsvekt, og har ingen plan om å skaffe en heller, så jeg aner ikke hva jeg veier eller hva som er vektmålet mitt.

Uansett, jeg håper at dette skal gå bra. Jeg må bare bli flinkere til å passe på at jeg får i meg nok fett, og ikke for mye proteiner. Karbohydrater er det lett å styre unna, synes jeg, men å balansere fett og proteiner riktig er ikke så lett synes jeg (særlig ikke når man skal lage søndagsmiddag og det eneste man har som kan ligne på middag er et halvt kilo seifilet).

Jeg bruker My Fitness Pal for å loggføre maten jeg spiser, og prøver så godt jeg kan å følge kalorimålene den siden har lagt opp (dog, ikke slavisk). Og i tillegg faster jeg ca 20 timer om dagen, og spiser i mellom en og fire timer. Fastingen er hovedsaklig fordi det mat er dyrt, og jeg klarer fint å gå i 20-25 timer uten å spise (har gjort det tidligere i studenttilværelsen min).

Ble inspirert av en r/keto på reddit.com, og er allerede der og leser og diskuterer litt med andre. Tenkte bare å introdusere meg selv litt. Takk for meg. :)

wahaj sa for siden:

Etter 3 dager uten matlyst, har den endelig kommet. Lagde pizza i dag, med den oppskriften på bakemixen til Ketolyse. Jeg syns ikke den var så veldig god, men kjæresten likte den.

I dag har jeg vært utrolig trøtt og sliten. Sånn innmari sliten. Håper bare jeg får mer energi etterhvert.
Og i tillegg har vi bestemt oss for å ikke drikke alkohol før jul/nyttår. Pga kuren, og at vi ikke er helt på mentalt plan til at det er lurt.

Lurte på å ut og jogge meg en tur, men kjenner hodepina komme snikende, samt at jeg er veldig sliten, så tror jeg drøyer den. Gjør som regel alltid det, i grunn.

misslinda sa for siden:

Merker formen ikke er helt der her heller, men den skal komme etter 2-4 uker, så vi er snart der ;) Jeg har rydda litt i kjelleren i dag i tillegg til å bære masse byggevarer fra henger inn i garasje,. Prosjekt pusse opp kjøkken er snart i gang.. Lurer på hvordan jeg skal klare meg uten kjøkken i noen uker :confused:
Ble hvertfall en god del svetting i dag ;)

Har ikke kjøpt den bakemiksen selv, ikke så glad i smaken.. laga meg toast/panini med skinke og brie og brukte oopsi som brød.. var knallgodt ;) Må lage meg en ny porsjon oopsi snart.. var godt det ;) Ellers går det mye i omelett her.. det er jo knallgodt ;)

Er det flere her som merker at sulten liksom ikke er så mye der lenger?? Var ikke sulten når jeg sto opp i dag.. pleier å være skrubbsulten til vanlig.. Ny opplevelse for meg :p:p

misslinda sa for siden:

Velkommen til deg Markusss (fikk jeg med nok SS er ??) :D

Kikka litt på keto siden, men litt rotete for meg ;) hehe.. Holder meg her inne ;)

Camilla82 sa for siden:

Nei, da, det er nok litt slik at stress påvirker kroppen.

Jeg har lagd knekkebrød etter denne oppskriften i dag: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614 Nannahs samling av oppskrifter, disse knekkebrødene er gode og uten egg:D

Så hadde jeg en pakke med ferdigmix for pizzadeig fra lavkarbohuset, denne kjøpte jeg på tilbud hos helsekosten da jeg gikk på lavkarbo sist, den var goooood den! Anbefales virkelig, sprø og god og ikke eggesmak;)
lavkarbohuset.no/produkt/pizza-pasta-og-ris/pizza-a-la-adamo

Skulle jo bake snurrer, men fant ikke igjen akkurat den oppskriften jeg satt å kikka på da jeg satt på jobb i dag, så da droppa jeg det, det var nemlig en som ikke skulle smake så mye egg. Irriterende, så hvis noen har tips til oppskrift på dette som ikke er omelettaktig så skrik ut;)

Nå er det natta på meg, sov godt!

Gerrard sa for siden:

Vært ei tung uke dette. Ikke noe gøy og komme i ketogen fase.. brr... tung i hue og lite energi. Men erfaringsvis så retter det på seg utover i denne uka. Sliter med variasjon i kosten, havner på egg, meierismør, fiberrik, ost, entrecotè,reker og majones. I tillegg så mye brocolli og blomkål jeg orker...Utfordring å få i seg nok FETT. Noen som har gode tips? Fløte føler jeg er en stopper for meg..

Har veiedag på tirsdager så idag var det veiedag.
Start 03.09.2012 104 kg
11.09.2012 100,3 kg - 3,7 kg

Gerrard: En håndfull bær med en stor klatt krem er det beste jeg vet om dagen. Selv liker jeg ikke å drikke ren fløte... Fett kaffe da? Kaffe med en skje cocosa har jeg hørt skal være bra, men jeg har ikke prøvd det selv altså. Drikker ikke kaffe.

Camilla82: De knekkebrødene har jeg prøvd, de er veldig gode:) Kunne godt tenkt meg å prøve den bakemiksen. Jeg er en katastrofe på kjøkkenet når jeg ikke har en bakemix å støtte meg på:o I skrivende stund står det oopsie i ovnen, håper jeg har klart å få det til.

wahaj sa for siden:

Gerrard: Én ting som har fungert for meg de gangene jeg har fått i meg for lite fett, er 1-2ss rapsolje før hvert måltid. (Syns ikke rapsolja smaker noe, så den er grei å få ned).
Eventuelt ta olje på salaten (med salt og hvitløk), godt og nok fett :)

Går også an å lage eggemelk (forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548 )
Lagde den da jeg gikk på ketolyse for et par år siden, om morgenen, og holdt meg mett lenge.

wahaj sa for siden:

Jeg MÅ finne motivasjon til å starte med bevegelser.
P.d.d ligger jeg bare i senga, frem til jeg skal hente barna i bhg. For jeg orker ikke å gjøre noe annet. (Står opp 1-2 timer før barna hentes, så jeg shiner leiligheten, men)

Jeg er trøtt, sliten, svimmel ect. Og jeg er i så ræva form at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å bli i bedre form engang. Jeg blir utrolig sliten og anpusten, med melkesyre i beina bare jeg går en liten tur. Trenger ikke være bakke engang.
Og jeg som en gang var så godt trent :( Nå har depresjonene tatt det meste av godene mine. Så jeg skylder litt på det, at det er derfor jeg har havnet her jeg er nå.

Jeg har fortsatt vært flink på ketolyse (drukket litt vin, men ellers holdt meg helt til kuren), ikke sprukket enda, kun hatt lyst å sprekke én gang, men gikk da på vekta og ombestemte meg. :P

Jeg vet at det bare er å begynne, men dørstokkmila er utrolig lang til tider...
Elsker egentlig styrketrening, samt spinning. Jogging har jeg og fattet litt interessen for. Men når det gjelder styrken så får jeg ikke trent ordentlig nå, pga for lite karbs, da blir det lite fremgang. Og jeg er ikke der at jeg løfter 5kg xxx antall ganger. :P Men jogging og spinning er jo overkommelig, samt lett styrke? Men så var det det å starte da. Jeg har jo rundt 6 timer til rådighet 5 dager i uken. Og det skulle tilsi å kunne trent hvertfall 1 time 3 ganger i uken. Hm. Må nok bare ta meg kraftig sammen, og bare gjøre det.
Selv med hodepine som er til stedet (hodepine stort sett hver dag).

Det var mye lufting av tanker det gitt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.