< Tilbake til oversikten

Nutty Cheese Muffins

#1

Nille sa for siden:

.......eller nøtte oste muffins om du vil.........

12 muffins (store amerikanske muffinsformer)

113 gram malte mandler
113 gram malte valnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver

Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.

Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.

Gode med ost & smør.

Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde.

Man kan blande forskjellig smakstilsetninger i. Søtstoff, blåbær.......


#2

Fedonisten sa for siden:

Nam-nam-nam! Farlig gode syns jeg..... :spisesnak


#3

Iset sa for siden:

nå står de i ovnen:)
men jeg fikk bare 9 store muffins utav det...?? fylte dem halvveis opp. :confused:


#4

Nille sa for siden:

Heia Iset !

Har du vært henne da ? Har vært så stille fra deg ! Har du det bra ??

Det er sikkert like greitt med 9 stk. Så får du litt høyde på dem. De ble ikke så store med 12. Men de er veldig mektige - syns jeg !
Håper de smaker godt - at du ikke har lagd dem helt forgjeves mener jeg. Har en oppskrift til, med soyamel i, - men jeg tør ikke poste den før jeg har prøvd sjøl. Akkurat nå prøver jeg å kutte nøtter, - vekta har stått stille en stund !

Fredag skal jeg veie meg, - buksene mine i 42 begynner å bli løse. Skal prøve en av 40 bunken når jeg har veid meg.........(jeg er bare 1.62 høy og brukte 36 i gamle dager. Håper å komme ned i 38 !)

Klem fra meg ! :klem:


#5

Iset sa for siden:

heii:)

jo går fint med meg. vekta har stått litt stille pga jeg ikke har vært så flink forrige uke, men nå er det full fart igjen:)

ja de ble vanvittig gode!!

sendte deg en PM, fikk du den?

Jeg har holdt på i hele kveld å skrive inn nye data (norsk) i fitday. er ikke lett det der, hadde matvarer rundt hele pc-pulten som jeg skulle legge inn data på hahahaha.

skulle så gjerne ha fått til det der med fitday, men jeg tror ikke jeg får de rette mengdene osv. skulle vært på norsk:( har så lyst å se tallene for det jeg spiser en dag så jeg kan se om jeg spiser rett. men men. jeg begynner å forstå det litt mer og mer.

men har du tallene for disse muffinsene? kalorier, karbo osv?


#6

Nille sa for siden:

Legger inn data på muffins i morgen, har vært oppe siden 5.15 i morges og bare måtte ha med meg Friends for jeg la meg !! :o Trøøøøøøøttt


#7

Nille sa for siden:

Her var det !

Total: 2539 Fat:234 2102 82% Sat:70 627 24% Poly:73 654 26% Mono:78 698 27%Carbs:43 88 3% Fiber:21 0 0%Protein:93 373 15%Alcohol:0 0 0%

Det blir 22 net carber for hele oppskriften - har du lagd 9 stk blir det 2.44 karber pr stk. Total kalori 2539 hele oppskrift (202 kalorier pr stk)


#8

Iset sa for siden:

tuuuusen takk :D


#9

Albertine sa for siden:

slurp

Må lage!


#10

Vippa sa for siden:

Gleder meg til jeg er ute av induksjonen....oj så godt dette hørtes ut. :)


#11

guro sa for siden:

Bakte disse i dag. Ble veldig gode. Fine som suppebrød? Jeg fikk 12 vanlige muffins ut av dette. Jeg hadde ikke valnøtter så jeg brukte solsikkefrø i stedet. Det fungerte bra. Takk for oppskriften, Nille!


#12

aveline sa for siden:

Se her ja!!!
Her raser det inn gode forslag. Tror nesten jeg går for nøtte-muffins istedet for brødet. Ved nærmere ettersyn så blir det vanvittige mye kalorier og et temmelig dyrt brød. Det blir nok som "julebrød" på meg og.
Takk for oppskriftene, Nille!


#13

dingpot sa for siden:

åååh! NAMME!!! :sikle:

Milde himmel! disse er jo supre både som suppebrød, lunch på jobb/skole og som kveldssnack! YUMMY! Nok en gjenganger hos meg, dette her! :spisesnak


#14

mofe sa for siden:

Nå har jeg disse i ovnen :)

200 kalorier? hoho.. da blir det toppen to om dagen! spise de til en meget mager suppe, f.eks? :p spent på smaken! :)


#15

Aline sa for siden:

gleder meg til å høre hvordan de smaker!! :) skal prøve meg på de når jeg er tilbake i Bergen, tror jeg! altfor mye annet som skjer her.... dvs at jeg ikke burde sitte her nå , men jeg klarer liksom ikke å rive meg løs, da!!! :)


#16

mofe sa for siden:

Noen som har forslag til pålegg?


#17

Musti sa for siden:

Ny variant av disse står nå i ovnen.
Varianten oppstod helt ufrivillig ... jeg har nemmelig en mann som er veldig glad i nøtter og mandler :rolleyes: og var det noe valnøtter igjen når jeg skulle bake muffins .. nope (pokker ta :D )
[color=darkgreen][/color]
Ok, er ikke noen store forandringer men ... brukte bare mandler og linfrø som jeg malte. (I.flg. sjefen min er oljene som er i linefrøene fantastisk sundt. MEN de må knuses for at kroppen skal kunne gjøre nytte av oljene.)
Røra ble litt tørr så jeg helte oppi noen gode dasjer med olivenolje. (Bruker alle tenkelige måter for å få i meg den oljen jeg skal!)
Tenkte litt for seint på om olja tåler 180 grader :rolleyes:
(Lise,- vet du noe om dette .. jeg vet jeg har lest om det et sted her men husker ikke hvor det var :o )
Brukte 5 egg også.
Lukter megagodt her nå :D
[color=#006400][/color]
Rapport kommer litt senere ;)


#18

Musti sa for siden:

Kort innpå: Det ble veldig vellykket ... ble veldig saftige av oljen ... så nå håper jeg bare olja tåler varmen og er like sund etter stekinga :D


#19

snoopygirl sa for siden:

ojjjjjjjjjjjjjjj detta hørtes ut som skikkelig snadder altså,detta mååååå jeg prøve....blir jo ikke såå mye karbo i en da...jam-jam


#20

elian sa for siden:

Jeg bakte de her om dagen og fulgte oppskriften. De ble knallgode. Men i dag hadde jeg ikke walnøtter og brukte usalta RÅ peanøtter i steden, og det ble siiiinnsyyykt godt det også!!

Men muffinsa mine blir heller ikke store... Bare sånne vanlige, små papirformer.... Like greit det... de er mektige, så jeg spiser som regel bare 1.....


#21

Aline sa for siden:

nå har jeg også prøvd dem :)

sitter og spiser en nå med pestokremost på mmmmmmmm:)
neste gang skal jeg lage med litt mørk sjokolade og kanskje kakaopulver...? :D

:klem:


#22

elian sa for siden:

Jeg har blåbær i fryseren.... Kanskje jeg skal prøve det? Hmm.....

Kan lage mye godt ut av denne grunnoppskrifta, tror jeg!


#23

Aline sa for siden:

tror jeg også!! :D


#24

Nille sa for siden:

Har lagd med blåbær, - det var en skuffelse.... sukk Det var ettellerannet
som ikke stemte med smaken. Kanskje det var komboen blåbær / valnøtter ? Ikke vet jeg. Eller kanskje jeg bomma med noe annet. Jeg slomser litt når jeg lager mat :p


#25

guro sa for siden:

Blåbær og ost høres jo litt spesielt ut, det samme med sjokolade og ost. Har noen prøvd å lage ute ost? Peanøtter hørtes digg ut. Jeg har laget med malte solsikkefrø og mandler og det var veldig godt.Kjempeflott oppskrift, Nille!


#26

Aline sa for siden:

sjokolade og ost er godt ellers også :) har hat sære snopevaner som mindre... når jeg var alene hjemme, kunne jeg smekte ost i pannen og strø sjokoladebiter over :rodme:


#27

guro sa for siden:

humre


#28

elian sa for siden:

Jeg lagde med blåbær i går! Fytterakker'n !!!!! Æsj, æsj og atter æsj!!! Jeg skulle hørt på DEG, Nille! Det var GRUSOMT!!!!!! :eek:

Men jeg prøvde også med biter av Freia 70% sjokolade og litt Natreen (kutta ut osten da!)

Og de ble nyyyydelige!!!!!! :D


#29

Nille sa for siden:

:p :ja:;)


#30

LilNoor sa for siden:

Disse høres kjempegode ut, spesielt da jeg ikke kan få tak i soya protein og har veldig lyst på noe "brødaktigt". Men! Kan de fryses? :)

En ide! Kanskje man kan ta halvparten mandler halvparten gulerøtter og kutte ut osten? Da blir det jo litt "gulrot kake"-aktigt, og eventuelt ha philadelphia ost blandet med strøsukker oppå?


#31

dingpot sa for siden:

Ja de kan helt fint fryses! :ja: Må som regel alltid slenge dem i frysen, siden jeg er alene her, og jeg ikke rekker å spise dem opp. Dere som vil ha sjokolademuffinaktig versjon av denne oppskriften kan sjekke ut "saftig sjokoladekake" oppskriften min som ligger på vedlkehold. Denne oppskriften kan utmerket godt også brukes til å lage muffins. Man bare bruker muffinsformer isteden for stor kakeform (for de som lurte :p ) Hihi!!!


#32

Nille sa for siden:

Tror ikke det vil funke med gulerøtter, osten er en viktig ingrediens. Og er du på ketolysekuren inneholder vel gulerøtter litt vel mye karber om du kun skal ha 15 gram til dagen ? De har 6.7 karber pt 100 gram..... og er en ganske "tung" grønnsak.

Men for all del, prøv deg frem. Det er alltid spennende med nye versjoner av ting !:D

Det er greitt med Philadelphia ost oppå, men IKKE med strøsukker ! Du skal ikke bruke sukker på ketolysekuren !! Osten smaker jo så godt i seg selv, hvorfor vil du blande den med søtt ??


#33

LilNoor sa for siden:

Hehe, da jeg skrev strøsukker tenkte jeg jo på Canderell. :o Jeg hadde en versjon i hodet som lignet noe på en gulrot kake som en venninne lager, bare der brukte hun melis, philadelphia og smør til å lage en slages "glasur" som var knall god. Men dessverre, Canderell gjør ikke samme susen som melis. Jeg prøvde i går kveld. :(

Men Nille, Elian prøvde med sjokolade og natreen og det funket. Ingen ost! ;) Jeg brukte Graddost, men syntes de ble litt for salte, så skal prøve med Norvegia neste gang.


#34

Muskat sa for siden:

Dette høres inmari godt ut! Må testes!

skrive skrive skrive huskeliste og oppskrift

Muskat


#35

Aline sa for siden:

en god krem er avrent kesam vanilje :sikle: eller vanlig kesam :)


#36

Muskat sa for siden:

Har ikke smakt dem selv enda - lagde dem rett etter middag, med samme innhold som oppskriften. Men den eldste tenåringen sto og logret ved siden av ovnen mens de stekte, og måtte straks teste. Hun melder at de var absolutt spiselige! Så da er de testet på en ikke-diett bruker, og de tålte testen :)

Muskat


#37

Aline sa for siden:

de er superknall!! :) :) :) jeg måtte kutte ned, for jeg ble avhengig :o


#38

LilNoor sa for siden:

Jeg laget en søt variant i dag, da vi skal ha kake på skolen i morgen, og jeg ville ikke føle meg "rar" eller at de andre skulle syntes det.

Jeg halverte oppskriften:

2 egg
ca. 50 gram mandler
ca. 50 gram hasselnøtter
1 ts bakepulver
ca. 50 gram philadelphia ost
ca. 50 gram mørk sjokolade
40 gram smør (romtemperatur)
Litt søtningsstoff, ca 2-3 ss.

Jeg blandet alt sammen, og fulgte ellers oppskriften.

De ble kjempe god. Jeg hev resten i fryser'n, bortsett fra en, slik at jeg ikke gumler de opp! :rodme:


#39

mofe sa for siden:

Jeg lagde jo disse 6. januar.. :o Og flesteparten av dem er enda i fryseren.. Noen som har en formening om hvor lenge de holder seg der? Er vanlig fryser, ikke kjøleskapsfryser.. det blir vel dypfryser det, kanskje? :o


#40

Nille sa for siden:

Vet ikke jeg Mofe. De rekker aldri å ligge så lenge hos meg... :p


#41

Tidligere bruker sa for siden:

Går det ann å f.eks lage denne oppskriften i en liten kakeform av aluminium eller?
Orker ikke vente til de har blitt kalde i sånne papir-former, for vi skal spise dem med èn gang :)


#42

Nille sa for siden:

Du kan godt lage de i små alu former eller store alu former eller i hvilke former du vil, men de har litt lett for å falle fra hverandre om du spiser dem for varme ! :o


#43

mofe sa for siden:

Jeg har fått helt dilla på disse! Veldig gode å skjære i to, og med masssse hvitost oppå! Fint mellommåltid :) Men spiser jeg mere enn en, prøver jeg å være mere sparsom på fett i annet mat resten av dagen, siden de er fryktelig mektige (200 kalorier pr. stk).

Anbefales virkelig! :ja:


#44

tope2 sa for siden:

jeg smeltet 70% sjokolade på toppen det ble godt, litt kontraster :) :D


#45

nøtta sa for siden:

oj kanskje jeg skal bytte ut osten med hakka 70 prosent ? eller er ikke det saa bra for konsistensen ??


#46

Aline sa for siden:

ikke bytt ut, men legg til :sikle: :D


#47

nøtta sa for siden:

men blir ikke det rart med osten ? nei det blir kanskje ikke det .....


#48

Aline sa for siden:

ånei :D Når jeg var yngre så smeltet jeg ost i stekepanna og la litt sjokolade oppå :p

gulost og mørk sjokolade er knallgodt sammen :ja: :)


#49

nøtta sa for siden:

saa bra ! da prover man det :cool:


#50

berit sa for siden:

Har laget muffins to ganger i helgen, rågode. Erfarte at hvis jeg brukte de store muffinsformene til First Price så slipper jeg å smørre dem. Supert, jeg har savnet så noe å tygge på ala brød.


#51

mima sa for siden:

Hei

Bare lurer, maler dere nøttene helt, eller er de litt grovhakket(sånn som de blir i smothiemakeren min)?
Lagde disse for noen dager siden, og ble litt skuffet. Går helt greit å spise de, men forventet at de var sååå gode for alle skrøt sånn av dem her inne. Men kanskje det er fordi jeg ikke finmalte nøttene/mandlene og linfrøene(som jeg brukte fordi jeg ikke hadde valnøtter)? Eller kanskje rett og slett fordi jeg ikke brukte valnøtter? Får prøve det igjen snart da:)


#52

halvsoster sa for siden:

disse var UTROLIG gode! minnet meg om grovbrød... deili! brukte blenderen for og hakke mandlene jeg også... jeg tror "feilen" du gjorde var og bruke linfrø.... solsikkefrø var kanskje en bedre løsning i stede for valnøtter. selv om kanskje valnøtter var best...?

takk for en flott oppskrift! må prøves i gjenn.

klem


#53

halvsoster sa for siden:

menne... fikk litt sure oppstøt og hals-brand... kanskje jeg spiste for mange? ikke vet jeg. men veldig iriterende........ klem


#54

Huldr sa for siden:

Oki ... her er resultatet av min eksperimentering med denne oppskriften ... De ble KNALLGODE! Hadde med på besøk i stad også, de falt virkelig i smak!

Ca 120 g hver av valnøtter og mandler (finmalte dem i elektrisk kaffekvern)
100 g smør - jeg smeltet det
4 egg
50 g rårørsukker (kan selvsagt erstattes med valgfritt søtstoff med mengde etter smak)
Litt hakket mørk sjokolade (jeg tok fire ruter Freia Premium)
1 ts bakepulver

Blandet alt sammen, det ble nok til ni store muffinsformer. Deigen ble flytende. Stekte den litt lenger enn de opprinnelige, ca 20 min på 180 grader.

Jeg brukte litt rårørsukker fordi jeg mener det er bedre enn fruktose og søtningsstoffer, men jeg tok veldig lite, så muffinsene ble bare svakt søte. De smakte bare helt nydelig! Kan nesten ikke tro det ikke er mel i dem, tror det er de beste muffinsene jeg har smakt :)


#55

Enid sa for siden:

Mmm det hørtes helt fabulous ut! Skal jeg lage når jeg er i fase 4 iaffal!! Jeg har nemlig prøvd å lage en søt versjon av disse og jeg mislyktes fullstendig... :o Kult at du fikk det til!


#56

Huldr sa for siden:

Hmmm, det var rart. Vet jo at det ikke er kokken det er noe galt med ;)

I den opprinnelige oppskriften ser det ikke ut til at smøret er smeltet, gjorde du det? Jeg tok jo i litt mer smør også.

Det er vel ikke nok sukker i denne til at det skal ha noe å si for konsistensen ihvertfall ...? Hvilket søtstoff brukte du?


#57

torun sa for siden:

Lagde disse igår, ble kjempegode så jeg lager ny porsjon idag - må ha litt i frysen.. Hadde ikke søtningstoff i de så jeg bruker de som brød.. Var knallgode med fårepølse, skinke mm og majones.. Synes nesten de var bedre som brød enn de "brød oppskriftene" jeg har prøvd.
Skal prøve de med sjokolade senere..

Jeg smeltet ikke smøret..


#58

KrissiFontaine sa for siden:

Jeg lagde disse i dag, men skjønner ikke hvordan dere fikk 12 store muffins (av original oppskriften??).
Jeg fikk 8, og da fikk jeg ikke fylt opp helt i muffinsformene på alle..??

Men så laget jeg denne varianten:

113 gr valnøtter
113 gr mandler
50 g philadelfia ost (naturell)
1 Atkins Andvantage Bar (Decadence)
100 gr smør
4 ts Splenda
1 ts bakepulver

Jeg smelta smør, atkins bar og osten før jeg blandet det med resten av det tørre... Ble 8 stk (store muffinsformer)....
Sssslurp!! Disse ble saftige og skikkelig knallgode!!! Skikkelig snop!! :)


#59

Nille sa for siden:

Det er sikkert like greitt med 8-9 stk. Så får du litt høyde på dem. De ble ikke så store med 12. Deler man dem i to når man lager 12 så blir det som 2 middels tjukke skiver. De skal ikke være for høye heller, da blir de ikke gode inni. De er veldig mektige - syns jeg !


#60

KrissiFontaine sa for siden:

Jepp, det kan jeg skrive under på. Jeg doblet forresten smør fra 50 til 100 gram i originaloppskriften (kan gjøre det sålenge jeg er på ketolyse), og da ble det utrolig saftige og gode OG mektige! Klarte en ostemuffins og hadde en sjokomuffins til dessert... Og det ble middagen i dag! :D


#61

Fedonisten sa for siden:

Jeg bakte disse nå i helgen, men med en 'tvungen' variasjon. Som ble vellykket;

Hadde visst ikke muffinsformer - og hadde visst ikke bakepulver. Brukte macadamianøtter, mandler og walnøtter. Stekte i brødform - og det ble PERFEKT! Skar i skiver og pakket de separat i folie. Lett å ta med - og lett å fryse.

:)


#62

Nannah sa for siden:

Ny variant av denne i dag...hadde ikke alt jeg trengte,men de ble så gode att jeg må skrive ned oppskrifta:)

100 g malte mandler
100g malte solsikkekjerner
25g malte peanøtter
1ts bakepulver
4egg
80g smeltet smør
1/2 boks baconost

Bland alt godt...ha i muffinsformer (små)
stek 175 20 min...nyt:)


#63

Selma sa for siden:

Må bare bøye meg i støvet og takke sååååå mye for denne oppskriften:D Har forsøkt ulike bakverk (ulike lapper og brød), men ingen har falt i smak. Men denne!!!! Nam :sikle: Hadde du vært her Nille, så skulle du fått en real klem, men sender deg denne i stede:klem:



#65

Iset sa for siden:

Disse er såå gode. Nå har jeg nettopp laget et nytt brett, står til avkjøling på kjøkkenet. Neste gang skal jeg lage dobbel porsjon, for jeg får bare 6-7 muffins utav røra. Men EN muffins er jo et måltid, for jeg deler den i 3 "bunner" som jeg har pålegg på.


#66

upsidaysi sa for siden:

jeg kan spise disse på ketolyse?


#67

Nille sa for siden:

Om du ser på næringsinnholdet jeg har postet tidligere, kommer det an på hvor mange du lager:

Det blir 22 net carber for hele oppskriften - har du lagd 9 stk blir det 2.44 karber pr stk. Total kalori 2539 hele oppskrift (202 kalorier pr stk)-

Innholdet er OK på ketolyse, men det spørs hvor mange karber du tillater deg :)


#68

upsidaysi sa for siden:

tenker jeg må ligge på 15 nikker


#69

MorStine sa for siden:

Abonnerer på denne. Skal lage dem bare jeg får kjøpt ingrediensene:)


#70

upsidaysi sa for siden:

åå neii :( jeg likte de ikke :(


#71

Blomsterpotta sa for siden:

Mmmm..disse var gode! Yummiiiiiiiii


#72

Tess sa for siden:

Rise and shine!
Bakte deilige muffins i går kveld. Herlig til frokost, med ost, tomat og litt salt..
jeg brukte paranøtter i stedet for mandler, da vil det vel si at det kanskje er bare ca 2 karber , istedet for 2,44? Er jo bare 3 kh i para og 8 i mandler..?


#73

Livsglede sa for siden:

Jeg laget med hasselnøtter og valnøtter, ble fantastisk gode. Har hatt meg en i dag med meierismør skåret med ostehøvel, nam,nam dette var snadder:) noe av det beste jeg har smakt av "brødmat"


#74

swimzy sa for siden:

åhhh, de muffinsene hørte utrolig digg ut!!! :)


#75

LorelaiLeigh sa for siden:

Lagde disse i går,kjempegode..kjøpte bogskinke i dag som jeg skal putte inni nestegang og kanskje pizzafyll? Kjøpte ferdig pizzafyll der det var bare 3g karbo i hele boksen så det skal gå bra tenker jeg?


#76

elian sa for siden:

Jeg skal også lage disse i dag :D Husker jeg bakte noen runder av disse i 2004 :p


#77

Anitra sa for siden:

Jeg må handle litt ser jeg, men i morgen!!


#78

Mellon sa for siden:

Disse har jeg laget nå i kveld. Supergode med smør og brie på :D


#79

elian sa for siden:

Jeg har bakt 24 stykk i dag :D:D:D:D


#80

Nille sa for siden:

Å det er lenge siden jeg har laget disse.....
kanskje på tide å bake litt ja......:D


#81

Mellon sa for siden:

Disse er så gode, så jeg ville bake dem en gang til, men med litt variasjon. Er geniale å ha med seg som frokost på jobb, men siden de er litt "tunge" med alle de nøttene tenkte jeg å variere ved å raspe og ha i en squash. Funket ypperlig. Tok også å pisket eggehviten slik at de skulle bli litt luftigere, men vet ikke om jeg fikk det helt til, kan godt hende det "punkterte" litt da jeg blandet inn squash/nøtte/plomme/smør blandingen. Uansett. Ble 12 fine store muffins som jeg nå har fryst og skal bruke til frokost på jobb. Den 5 januar begynner jeg for fullt på lavkarbo igjen, akkurat nå lever vi ikke så strengt, er tross alt jul bare en gang i året.

Jeg tok foresten også å hadde litt revet ost på toppen, helte på litt olje før steking og drysset over fersk timian- supergodt! Nybakt, delt i to med smør på- nam!


#82

Jabba sa for siden:

Disse muffinsene er kjempegode! Men som ern variasjon kunne jeg tenke med å lage en litt "saltere" versjon. Er det mandlene som gjør at de smaker litt søtt? Hva om jeg erstattet mandlene med paranøtter? For paranøtter er vel ikke like søte som mandler?
Andre forslag?


#83

Stellamor sa for siden:

Har bakt disse i dag og de smaker kjempegodt!!
Spiste med smør og brie på. Mmmm.....

Men; jeg reagerer på mandler da, så må nok byttemed noe annet neste gang jeg skal bake. Noen tips til hva bruke annet enn mandler som ikke har mer karber?


#84

Ella-A sa for siden:

Fra en muffins form til en annen - og helt utenom tema - er det noen her som har muffinsformer i silikon eller noe lignende? Dvs sånne som ikke er engangs? tenkte å kjøpe meg det, men ei som hadde slik i silikon hadde visst ikke hatt noen gode opplevelser med den? Har forresten disse i ovnen nå, gleder meg til å smake på dem :D


#85

Carisma sa for siden:

Jeg har silikomformer. Mer fornøyd med de enn med sånn teflonbrett-former hvertfall :ja:
Men det smakte såpe av oopsiene mine, men tror det var fordi det var første gangsbruk :D Vasket, men kanskje ikke godt nok.


#86

deniz sa for siden:

lagde disse i dag, men brukte salte mandler og peanøtter, tilsatte sukkerfri karamell sirup , byttet smør med cocosa og hadde hakket sjokolade i...det var syyyyyykt godt!!!

hadde også noen uten det søte i og var kjempe godt det også...


#87

nomma sa for siden:

Fant frem til disse igjen i går. De er bare knall gode. En av mine topp ti av lavkarbo retter. Takk nok en gang til Nille :klem:

Hadde på brie i dag for første gang. mmmmmmmmm :sikle:


#88

trillian78 sa for siden:

Oi! Disse var gode! Jeg fikk skikkelig grovbrødfølelse. Med leverpostei og majones. Nam!


#89

Maimor sa for siden:

Jeg lagde dem i dag ettter originaloppskriften, og puttet en halv pakke sprøstekt bacon og et par feta-terninger i hver form. Det kunne godt vært mer av både bacon og feta for det var knallgodt.

Jeg har også lagd dem med litt søtning, litt kakopulver og en bringebær eller to i hver form også. Var kjempegodt.


#90

Hedda:) sa for siden:

Har laget disse nå, men med mandler, litt linfrø og fiberhusk. Håper de er gode!!


#91

Ana sa for siden:

Nå står min første porsjon i ovnen med halloumi ost, den salte smaken av det tror jeg blir skikkelig god. Har spist "bolle" med halloumi i på ferie og det var knallgodt. Litt spent nå.


#92

oven sa for siden:

Åh, nå blei jeg glad! Var jo innmari gode jo! :) Jeg brukte og smeltet smør, hele greia var jo spiseklart på 20 min! Genialt!! Brukte vanlige muffinsformer og det ble 14 stk med god størrelse. Tenkte nå om dette kunne vært brukt som pizzadeig... ost er jo i pizza alikevel :sikle: Ellers vil jeg nok kanskje ha i lit hvitløk neste gang, så kan eg bruke de og spaghettisaus :D Det er ikke mye som skal til for å glede en liten pike, hehe


#93

siljeand sa for siden:

Etter å ha vurdert å lage disse i sikkert et halvt år, fikk jeg endelig gjort det. Jeg hadde i ca. 50 gram tranebær, og det ble skikkelig godt :)


#94

Tunrida sa for siden:

Disse må jeg absolutt prøve! :D


#95

surflover sa for siden:

Jeg er helt ny her og lurer bare på hvor dere får tak i disse malte nøttene?!?

Synes jeg løper frem og tilbake til butikkene hele tiden og det er alltid noe jeg mangler...:confused:


#96

marjusen sa for siden:

Mulig man får kjøpt malte, men tror de aller aller fleste maler dem selv med en stavmikser feks.

Mandler får du jo kjøpt som mandelmel da. Men utenom det så maler nok de fleste dem selv som sagt:)


#97

SøtesteTrikken sa for siden:

Da står disse i ovnen hos meg... Håper ikke jeg blir skuffet! Har fulgt orginaloppskriften, men har tilsatt litt splenda og kanel i et par, og vil prøve å legge på en rute coletta sukkerfri melkesjokolade på et par mens de er helt varme og sjokoladen smelter og renner litt utover... Savner litt søte kaker...

håååååååååååååååååååååper dette blir yammi, for det trenger jeg i dag!


#98

SøtesteTrikken sa for siden:

Jeg er overbevist! Disse var toppers!

De med sukker og kanel smakte digg, som arme riddere
De med melkesjokolade kan helt fint erstatte brød med nugatti
De andre kan nytes med meirismør høvlet med ostehøvel og jarlsbergost eller leverpostei og majones, makrell i tomat osv...

Eneste ulempen er at jeg spiste 3 stk på en gang, må passe på karbene!!!


#99

Christine sa for siden:

So kult med ein tråd frå 2004 som forsatt er "aktiv" :D
Desse skal eg prøve en av dagane! :)


#100

Silversun sa for siden:

Mmm! Disse er SÅ gode! :D Lenge siden jeg har laget de nå, så gleder meg til de blir avkjølte og kan spises :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.