< Tilbake til oversikten

Høst-/vinterutfordringen 2012

milena sa for siden:

Ok folkens, sommeren er snart slutt (her på vestlandet kom den aldri...:mad:). Da er det kanskje på tide å sette nye mål for seg selv.

Jeg venter til i morgen for da har jeg veiedag. Men kan jo generelt si at målet til nyttår er å se smashing ut;).

Kroll sa for siden:

Haha, målet er definitivt å se smashing ut! Og det håper jeg å gjøre ved å gå ned 20 kg :rodme:
Jeg vet det er mye og kanskje litt urealistisk, men jeg skal jobbe for det og det er jo faktisk lov å håpe på det beste? :)

Kiro sa for siden:

Jeg kunne også tenkt meg å bli smashing denne høsten! hehe, så slenger meg på med dere jeg:) Det første målet mitt er å veie rundt 80 kg innen høstferien(5. oktober). Så seks kilo på to månder er forhåpentligvis et oppnåelig mål.

Kan starte løpet fra gårsdagens morgenveiieng: 05.08.12 - 86.1 kg
...og da var jeg igang. :)

stinei sa for siden:

Mitt mål er å være under 100 innen nyttår. Det vil si -9,6 kg fra i dag. Kroppen min har til nå ikke vist seg villig til å gå så raskt ned i vekt, så jeg har en lang vei å gå før jeg blir smashing :-)

milena sa for siden:

Okidoki, vekta i dag viste 96,8. Da setter jeg målet til Nyttår på 85. Skal nok gå, så jeg forandrer nok det målet etterhvert, tenkte bare å ikke forvente for mye.

bærrgen sa for siden:

Jeg skal ned 15 kg før jul :)

Pipje sa for siden:

Jeg er med! Sommerutfordringen gikk ikke så bra. Men høsten er en fin tid for meg å gå ned i vekt, ikke så mye som skjer og da er det lett å holde seg til rutiner. Vekta idag viste 86,1. Målet mitt er å være under 80 kg til julaften! Det skal jeg klare. I tillegg skal jeg slutte og røyke, og få tilbake den gode kondisjonen og styrken jeg hadde før sommer.

Det beste av alt er at jeg er så klar og GLEDER meg!

Kroll sa for siden:

Det at du gleder deg sier mye, så dette skal ikke bli noe problem!:)
Jeg er i supert humør om dagen, og gleder meg over alt ved lavkarbo. Det er en deilig innstilling å ha, da er det så mye lettere å holde seg til det man skal holde seg til!

Veiedag i morgen; da er me igang!

MyJuly sa for siden:

Her vil jeg og gjerne være med. Startet med lavkarbo igjen for 1,5 uke siden. Vil gjerne klare 16 kilo fra nåværene vekt før jul. Men første delmål er 6,9 kilo til før 1. oktober. I'm in :D

Walle sa for siden:

Hoi, jeg har som mål å være 80-85 kg til jul. Ca. 15 kg, men jeg tror det kan la seg gjøre om jeg er like streng med meg selv som jeg var sist jeg gikk ned. Har hatt en lang pause, vært ganske usunn den siste uka (men har ikke gått opp særlig) og har styrket kondis og litt muskler med dans i sommer. Kjempeartig. Er endelig litt motivert igjen, og skal stå på utover høsten.

Makat sa for siden:

Jepp Milena, jeg er med! Har absolutt ikke hatt mye vektnedgang i sommer...innser at sommeren ikke er min tid for vektreduksjon! Så nå fortsetter jeg ned mot "under 70", som er første mål, etter det er det bare bonus:D Mål til 22.september er å passere 70-tallet og være 6..-og noe:p
Ønsker å nå 67, eller lavere, og å bli der, så da kan vel det være mål til nyttårsaften:goodluck:

Målselv sa for siden:

Har mål om 12 kg før jul. Det skulle bli et snitt på rundt 0,6 i uka. Tenker det må være et oppnåelig mål? Det vil si 80,7 til jul. Da kan jeg like så godt sette meg mål om 80 kg rundt! Herved bestemt!

mrs kishty sa for siden:

Jeg er med :) vil se om jeg klarer å gå ned 7 kilo til jul :) om jeg bare klarer 5 så er jeg fornøyd med det og :)

Elewyn sa for siden:

Jeg er veldig usikker på hvilke mål jeg skal sette meg fremover. Målet innen utgangen av august er å komme under 90kg. Det går veeeeldig sakte, men kan fortsatt være oppnåelig hvis jeg får et par bra uker fremover. Vekten i dag er 92,9kg.

Jeg tror jeg skal sette meg som mål å komme under 85kg innen 2013. Det burde kunne gå. Egentlig så går vi og tenker på et barn nummer 3, og blir jeg gravid så kommer jeg til å legge ketolyse på hylla for en stund, men inntil den dagen kommer så synes jeg det er greit å ha et mål å jobbe mot :)

MyJuly sa for siden:

Yohooo :D Har veiedag på søndag, så i dag var dagen! Strålende fornøyd var jeg etter å ha gått opp på vekta! -3,1
Så totalt siden oppstart 29.7 har jeg gått ned 7,4 kg. :cool:
Vet det ikke kommer til å fortsette og at det er mest vann, men uansett deilig med en god start :)

Sunniva37 sa for siden:

Jeg vil gjerne henge meg på dere! For, ja...da er det bare å krype til korset igjen.. :hjelp: De siste 15 mnd har vært en berg og dalbane med store belastninger, mange bekymringer, men også store gleder, fulgt av tungsinn, stress og uro. Jeg forsøkte meg på lavkarbo første gang fra slutten av april 2011, gikk ned 7kg, opp 6kg, neste forsøk rant ut i sanden, og jeg økte ytterligere 3-4kg. Var motivert og ville prøve på nyåret 2012. Da gikk jeg nesten ikke ned på 2 måneder, mistet motet og har spist meg opp 3-4kg til. Men nå bare MÅ jeg gjøre noe. Nesten ingen klær passer, humøret og psyken sliter, fordøyelsen er ute av lage, magesmerter og diare. Hormonene mine er fucked up. JEG VIL IKKE HA DET SÅNN!!! :hylgrine: Jeg prøver på nytt fra i dag av. Men jeg er REDD! Redd for å mislykkes, redd for å miste stress-og bekymringsmedisinen min, redd for at jeg ikke skal greie det. Men jeg MÅ bare gjøre et nytt forsøk, for dette er mitt liv...

Målselv sa for siden:

Velkommen inn Sunniva! Godt at du tar til mot og prøver igjen. Jeg har selv ikke vært her lengre enn fra medio juli, og finner mye inspirasjon, og mange gode råd og tips til hvordan en skal komme seg over kneikene. Her inne er det også lov til å "tømme gorrsekken" når man er frustrert eller forbanna. Husk! Denne gangen skal vi klare det ;)!

Piripi sa for siden:

Jeg er med! Etter en meeget slapp sommer er jeg motivert og klar for å gå nyttår i møte minus 10 kg! Jeg SKAL under 90 før jul!!

Lykke til alle sammen, gleder meg til å følge med dere ila høsten:)

Sunniva37 sa for siden:

Tusen takk! :klem: Ja, det er godt å kunne dele inspirasjon, motivasjon og litt "gørr" her inne. Og JA...HÅPER det går bra denne gangen! :goodluck:

Kroll sa for siden:

Ut i fra min dårlige vektnedgang i sommer har insett at jeg ikke kommer til å nå mitt mål med -20 kilo til jul, men jeg håper virkelig på -15 kg, det hadde bare vært så innmari gøy!:)
Men først vil jeg under 110 kg, noe jeg er usikker på om jeg har klart allerede eller ikke. Jeg gikk på vekten min i dag og den viste 109,9, altså minus 1,7 kilo. Det syntes jeg var litt mye og da jeg vet baderumsvekta er litt upålitelig klarer jeg ikke helt å stole på dette tallet! Jeg venter med å juble til neste uke, da må jeg ha kommet under!:)

Makat sa for siden:

Ja men da krysser vi fingrene, Kroll:D Jeg har veiedag i morgen. XXX!!
Har ikke hatt vektnedgang siden 1.juli, og har vært farlig nær sprekk i ferien...totalsprekk altså!
Nå har det gått bra en dag...Idag er en ny dag, og jeg jobber hardt med å være like sta! :p

Stå på!!! :visemuskl

Målselv sa for siden:

Veiedag! Har gått ned 800 g, og har da 11,9 kg igjen til jul:).

Makat sa for siden:

:heia::heia:

Kroll sa for siden:

Ja, jeg krysses alt som krysses kan.Det hadde jo vært veldig deilig:rolleyes:
Haha, det er bra. Fortsett å være sta!!:)
Hvordan gikk veiingen i dag? :)

Makat sa for siden:

Juhuu:D Ned et halvkilo, så da går det rettveien igjen:_punk: (skulle hatt en sånn som gjorde arm-rulle foran seg:p)

Kroll sa for siden:

Grattis! Det går alltid den rette veien tilslutt!!:)

Målselv sa for siden:

Godt jobba Makat! Hurra for deg :visemuskltøffa!

Sunniva37 sa for siden:

Jeg skulle ikke veie meg ennå, men vekta ropte så høyt...:o Men johoo: Ned 1,7kg de første 4 døgnene!:D Jeg vet at det mest er vann, men likevel motiverende. Første gang jeg startet med lavkarbo, så gikk jeg ikke ned de første 10 dagene, faktisk en halv kg opp. Men da var cm-målet godt å ha, for det viste nedgang. Så målbåndet skal jeg bruke med jevne mellomrom. :) Flott at mange av dere andre også opplever nedgang. Stå på! :visemuskl

Sunniva37 sa for siden:

Jeg tok i litt vel hardt..heh..1,3kg ned var det...men likevel storfornøyd!:D

mrs kishty sa for siden:

Da har jeg gått ned 1,2 kilo siden jeg hev meg på her.
5,8 to go :)

Engelen sa for siden:

Hei

Jeg vil også gjerne være med i høst/vinterutfordringen 2012. Jeg er ei jente på 43 år og har til nå gått ned 18,6 kg med lavkarbo. Mitt mål er å gå ned samlet 25 kg til jul. Dvs at jeg må gå ned 6,4 kg. Jeg har da ca 10 kg til å gå ned før jeg kommer på en akseptabel vekt, men disse satser jeg på å klare etter jul og frem mot sommeren.

Jeg har veiedag hver onsdag. Er spent på om jeg klarer disse 6,4 kiloene innen jul. Vekta går ikke så fort nedover, men det har nok litt sammenheng med mitt lave stoffskifte (bruker levaxin).

Lykke til alle sammen. Skal bli koselig å bli kjent med dere.

Makat sa for siden:

Takk Kroll og Målselv, jobber hardt for å være sta :D
Gikk fjelltur idag. Nok et mål nådd!:smile:

Sunniva37 sa for siden:

Vært ute på tur med veslejenta i dag. Men du verden så tung i kroppen...I dag føles det som om musklene ikke har nok energi til å gå opp trappa en gang. Hvordan er dette med energi på lavkarbo hos dere andre? Er det i innkjøringsfasen det er tungt, eller strever dere med energinivået ellers også? Nå skal ikke jeg påstå at jeg har vært en energibombe de siste årene før lavkarbo, men så tom som i dag, er det lenge siden jeg har følt meg. Erfaringer folkens?

Elewyn sa for siden:

Da var 2 av de 8kg jeg hadde som mål å bli kvitt innen 2013 borte, så da er det 6 igjen :)

Heia alle oss, dette klarer vi :)

index sa for siden:

Det er ikke så uvanlig at man er litt slapp den første uken. Men så slapp som du høres ut til å være, så kan det være lurt å sjekke om du får i deg nok energi (dvs fett) og nok vann. Et sted skal du jo ta energien fra, og hvis du bare fjerner karbohydratene uten å tilføre alternativ energi går det fort galt...

Sunniva37 sa for siden:

Ja, håper det bare er kroppen som er litt forvirra når den ikke får alle de raske karbohydratene den har vært foret med i noen år...:rolleyes: Føler at "noe skjer" i hvert fall. Føler meg veeeldig varm og svetter mye mer enn jeg vanligvis gjør. Mener jeg har forsøkt å fylle godt på med vann, og er ikke fettredd. Muligens at det har gått litt for lenge mellom måltidene, for "ulvehungeren" er i ferd med å gi seg. Og det er jo så deilig og ikke være fanget i den. :)

Satser på "bedre og bedre dag for dag!" :)

Engelen sa for siden:

Hei

Da var det veiedag, og vekta viste 0,9 kg ned, jippi! 5,5 kg igjen til "julemålet". Hadde vært gøy visst jeg må utvide målet mitt.

Startvekt 118,4
18,6 kg ned fra 17.08.11 til 17.08.12

15.08.12 vekt 99,8 kg
22.08.12 vekt 98,9 kg - 0,9 kg, samlet ned 19,5 kg

Jammo sa for siden:

Målet mitt er å komme inn i en flott lilla fin kjole til jul iallefall :)

Sunniva37 sa for siden:

Målet mitt er 10kg ned til jul. :) Håper!

Makat sa for siden:

Jajajajaja....;) Det går rette veien:p

Piripi sa for siden:

På 1 uke har det forsvunnet 1 kg! Merker også at jeg har mer energi og at ulvehungeren gir seg :)

Godt jobba alle sammen!

Colt-pixy sa for siden:

Jeg blir med jeg også. Jeg sitter og vurderer om jeg skal forskyve det ene delmålet mitt frem til nyttår i stedet for bursdagen min. Målet var å gå ned 15kg før 5.februar, men jeg lurer på om jeg kanskje kan klare det før nyttår. Vi kan prøve hvertfall og går det ikke så faller målet tilbake til 5. februar, det vet jeg at jeg skal klare og da blir det ny tattoovering!

Elewyn sa for siden:

Siste veiedag i august i dag, og jeg bomma med 1 kg på sommerutfordringsmålet mitt. Jeg får ta med meg den kiloen og satse på at jeg blir kvitt den som en del av høst/vinter utfordringsmålet mitt. Vekten i dag er 90,9, målet innen 1. januar 2013 er 84,9kg, altså 6 kg ned. Det høres overkommelig ut, men kiloene min slipper ikke taket uten en skikkelig kamp, så jeg gidder ikke sette alt for høye mål :)

Blåbærpiken sa for siden:

Mitt mål er -15 til jul, og -30 til neste sommer

Engelen sa for siden:

Ja da var det onsdag og veiedag igjen. Ikke mye å skryte av denne uka, ned 0,1 kg.

Ble litt vårrull på lørdag, litt vin fredag og lørdag, men ellers bra med maten. Ok det er iallefall ikke opp.
Startvekt 118,4

15.08.12 vekt 99,8 kg
22.08.12 vekt 98,9 kg - 0,9 kg
29.08.12 vekt 98,8 kg - 0,1 kg, samlet ned 19,6 kg

5,4 kg igjen til julemålet mitt.

Ha ei fin uke folkens!!!:)

Kroll sa for siden:

Jeg har hatt uoppnåelige mål, så nå bestemmer jeg meg, en gang for alle, at jeg skal komme meg ned til 99 kg til jul. Det skal bli morsomt!:D

Delmål: komme under 110 kg Nådd i dag, 29.08.12!!
Mål: 99 kg

18.07.12 Vekt: 113,2 kg

25.07.12 Vekt: 111,3 Vekttap: - 1,9 kg
01.08.12 Vekt: 111,8 Vekttap: +0,5 kg
08.08.12 Vekt: 111,6 Vekttap: - 0,2 kg
15.08.12 Vekt: 109,9 Vekttap: - 1,7 kg
22.08.12 Vekt: Etter skolestart-uke-utskeielser turte jeg ikke gå på vekten :rolleyes:
29.08.12 Vekt: 109,4 Vekttap: -0,5 kg! Delmål 1 nådd, under 110 kg!

10,4 kg igjen til julemålet! :)

Sunniva37 sa for siden:

Sikkert flere enn jeg som blir "ganske opphengt i vekta"... Tenkte å veie meg en gang i uka, men i praksis så har jeg kun klart annenhver dag.:rolleyes: Vektnedgangen har avtatt ganske mye de siste dagene, kun ned 300g siste 5 døgn. Men det går da rett vei i det minste! :)

StineH sa for siden:

Jajaja!

Jeg er med!!! :D

Målet er under 125 til jul, veiedag på fredag, så tar utgangspunkt i den vekten.. :)

Målselv sa for siden:

Har vært på vekta igjen i dag. Etter en oppgang på 0,3 kg sist uke, gikk jeg ned 1.5 :eek: kg denne uka. Veier nå 90.3, og har 10,3 igjen til jul. Tror det skal gå :).

Jammo sa for siden:

Gratulerer med nedgangen ;)

StineH sa for siden:

Gratulerer så masse med nedgang!
Kjempebra jobba :D

milena sa for siden:

Signerer Stine, godt gjort!

Yonah sa for siden:

Jeg melder meg inn her. Men først skal jeg nå målet jeg har til 8.oktober. Det var 5kg+ ned til da, dvs 115kg. Vekta viste 118.3 i dag, så jeg har igjen 3.3kg til det målet. Etter det er målet 110kg til jul/nyttår. Og lengere tør jeg ikke sette meg mål for. Jeg setter meg nytt mål til jul.

Målselv sa for siden:

Høres ut som realistiske målsettinger. Du er jo på god vei :_punk:

Målselv sa for siden:

Tusen takk jenter! Har gått rundt og smilt i hele dag, og var kjempemotivert til 8 km på tredemølla like etter jobb i dag - Ved Gud! Måtte det fortsette!

Makat sa for siden:

XXX alle fingre for Målselv, ja;) Du har jo gått ned masse alt! Du er suuuper:klem: Æ har dansa zumba i kveld, og moillkose mæ kvær gang!! :lol:

Colt-pixy sa for siden:

Er zumba gøy? Har aldri prøvd det nemlig, men vurderer å kjøpe de dvdene når jeg får penger. Har i grunn alltid likt å danse, men det er blitt lite med det de siste årene.

StineH sa for siden:

Da var veiedagen unnagjort, ikke noe kjemperesultat men 100 gram ned og 139,8 blir utgangspunktet mitt for denne utfordringen.

Jeg vil ned til 124,9 kg før vi reiser på juleferie 17. Desember. Det vil si - 14,9 kg innen den tid.. Det burde jo være overkommelig, HVIS kroppen min bare bestemmer seg for at det er greit å faktisk gå ned i vekt...

Sunniva37 sa for siden:

Ser at flere av dere er flinke til å trene/danse. Der har jeg en vei å gå..:_plystre: Har egentlig lyst til å komme igang med yoga, for det har jeg prøvd litt før, og det var herlig både for kropp og psyke. Men så er det styr med barnevakt, og unnskyldninger av div, for sliten , for tjukk, ikke tid...bla, bla bla... Men kan jo ha det som mål å komme igang i løpet av høsten, ikke minst med øvelser hjemme...trur eg.:p Kanskje starte der...Ellers så har jeg såvidt prøvd zumba, og det var også gøy, men litt vanskelig når man ikke har særlig koordinasjon. :o Uansett fokusere på det som går bra om dagen: Ned 3,6 kg på 18 dager. Herrrlig! Og magen er mye bedre. Og jeg føler at humøret øker og at jeg psykisk er litt lettere. Jaaaa! La det bare fortsette!:D

mrs kishty sa for siden:

Min kropp har bestemt seg for å ta en ørliten pause den ser det ut som, står og varierer +/- 1 kilo.

Men jeg har bare 5,5 kilo igjen til målet så jeg tar det hele med stor ro. Jeg er jo fantastisk flott nå hehe :)

Festina lente sa for siden:

På andre runde med ketolysekuren viser det seg at alt går myyyye saktere. Jeg tør derfor ikke sette meg så høye mål..... Men hvis man ikke setter seg mål i det hele tatt så skjer det i alle fall ingen ting! Så derfor flesker jeg til:

Jeg skal veie 95 kg til jul!

Det vil si 6,4 kg ned. Målet er ganske hårete så her er det bare å stå på! :p

Makat sa for siden:

Vel, jeg kan bare tale for egen erfaring: Zumba er kjempedeilig trening!! Det gjør godt for musklene, spesielt i hofter/rygg!!! Jeg ble fort sterkere! Humøret er på topp; trening som gjør en glad gir jo dobbel effekt! :D
Det tar noen runder før koreografiene begynner å sitte, og noen trenger nok mye trening på koordinering...men når det sitter, blir ihvertfall JEG søkksvett og kjempesliten og GLAAA! :stortsmil

Målselv sa for siden:

Zumba er kjempegøy. Nå som ferien er over øker tilbudet på slike timer på treningsstudioet jeg bruker. Så sant det lar seg gjøre med klokkeslett og logistikk i heimen, prøver jeg å få med meg disse timene. Når trinnene først sitter er det kjempemorsomt, og du får trent muskler du ikke ante at du hadde, samtidig som det gir godt humør:heia:.

Kroll sa for siden:

Jeg har Zumba dvd'ene, men må innrømme at jeg bruker de svært sjeldent, er ikke motivert nok til å gjøre det alene i stua. Men da jeg danset det på treningssenter syntes jeg det var utrolig festlig. Man blir sliten og svett, men har det bare gøy! Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke klarer å gjøre det hjemme! :rolleyes:

Colt-pixy sa for siden:

Kanskje det er det at du trenger det sosial med det også?

Kroll sa for siden:

Ja jeg antar det! Det er lettere å fortsette hele økten ut om hele salen er full av veivende armer og ben som prøver å bevege seg riktig i forhold til takten! :D
Skulle ønske det var pittelitt billigere å melde seg inn på Elexia! :rolleyes:

milena sa for siden:

Og så var det bare 1,7kg igjen til det første delmålet om 90kg innen 1. oktober. Og 6,7 kg fram til målet om 85kg innen året er omme. Tror nok det skal gå greit, men tar forbehold om at kroppen plutselig kan si at nå er det nok...:)

Colt-pixy sa for siden:

Jeg tror dette kommer til å gå kjempe bra jeg, Milena. Heier på deg:heia:

Makat sa for siden:

WUHUU vi e bra døkti!! :p
Juble for 200 gram ned - så da kan ticker'n endres:D

Målselv sa for siden:

Gratulerer med nedgang :heia:!

Kroll sa for siden:

Jeg bare elsker nedgang!! HURRA for deg! :D

mrs kishty sa for siden:

alt som er nedover må jo dokumenteres :) Her går det relativt tregt, går ned til ny minstenotering, så opp igjen noen gram og blir stående der.. Litt demotiverende er det..

Sunniva37 sa for siden:

Litt tregt her også de siste dagene. :( Og gårdagen var veldig vanskelig. Nær ved å sprekke. Men redda meg inn med en neve peanutter og noen "ostechips". Savner å kunne hive en ferdigpizza i ovnen.. Jaja..Men jeg er stolt av at jeg ikke sprakk. :)

Engelen sa for siden:

Bedre resultat denne uka med ned 1 kg. Nå begynner det å ligne noe.

Startvekt 118,4

15.08.12 vekt 99,8 kg
05.09.12 vekt 97,8 kg - 1,0 kg, samlet ned 20,6 kg

4,4 kg igjen til julemålet mitt.

Ha ei fin uke folkens!!!:)

Målselv sa for siden:

Jippi! Jippi! Jippi! Har gått ned 1,4 kg denne uka, og veier nå 88,9. Da har jeg 8,9 kg igjen å ta av før jul. I god rute for å næ målet mitt

Sunniva37 sa for siden:

Gratulerer Engelen og Målselv! :) Inspirerende å lese om at ting går bra! Noen gr ned her i dag også. Krummer nakken og går på videre. :liste:

mrs kishty sa for siden:

Målet jeg satt 8 august var 7 kilo
nå har jeg bare 4,4 kilo igjen til målet. :) 2,6 ned siden da. Jeg er fornøyd :)

bærrgen sa for siden:

:klovn:

Jeg har vært på høykarbotur i laaaang tid nå. Men har endelig klart å ta megselv i nakken igjen og styrt inn på lavkarbokurs igjen... Forhåpentligvis begynner resultatene å vise seg snart :)

bikechic sa for siden:

jippi,dette er lovende jenter,dere er superflinke..veide 91 ved start...har holdt på i 4 uker..ikke turt og sjekke vekta men trur ting har skjedd,tar mot til meg og sjekker status plutselig...snart ser vi ut som drømmedamene på stranda..hilsen fra gran canaria

Makat sa for siden:

Strålende fornøyd med minus 300 gram siden sist:p ...men "craver" 70%sjokolade med salt... huff:o

Det er herlig å ha denne bloggen å lese på - bli gla av - tenke over ting andre kommenterer eller spør om - og hente ny motivasjon hver eneste dag! TAKK!! :)

Kroll sa for siden:

Jeg hadde veiedag i dag og da jeg ikke gikk ned noe sist uke pga. hyggelig visitt fra tante rød håpet jeg på giganttall denne gangen! GIGANTTALL ble det ikke, men det var jo en del så jeg er fornøyd! Men lurer pittelitt på om dette tallet er litt lurete, jeg har nemlig ikke spist så mye de siste dagene. Ikke bra, og jeg har en liten anelse om at det kan ha påvirket denne egentlig store nedgangen. En nedgang jeg sikkert bare går opp igjen nå som jeg har fått penger og kan spise litt mer:p Får håpe ikke!

Delmål 1: Komme under 110 kg. Nådd 29.08.12
Delmål 2: Komme under 100 kg til jul.
Delmål 3: Komme under 90 kg.

Tyngste jeg har veid 118 kg
18.07.12 Vekt: 113,2 kg
25.07.12 Vekt: 111,3 Vekttap: -1,9 kg
01.08.12 Vekt: 111,8 Vekttap: +0,5 kg
08.08.12 Vekt: 111,6 Vekttap: -0,2 kg
15.08.12 Vekt: 109,9 Vekttap: -1,7 kg
22.08.12 Vekt: Etter skolestart-uke-utskeielser turte jeg ikke gå på vekten
29.08.12 Vekt: 109,4 Vekttap: -0,5 kg! Delmål 1 nådd!
05.09.12 Vekt: 109,4 Vekttap: 0 TanteRød!
12.09.12 Vekt: 107,6 Vekttap: -1,8 kg

ALTSÅ: 8,6 kg igjen til målet!

Engelen sa for siden:

Fantastisk resultat Kroll, gratulerer!:):):)

Kroll sa for siden:

Ha troa og vær flink så kommer resultatene fortere enn du aner! Masse lykke til!!:D

Takk! Jeg er ganske fornøyd ja! :D Håper bare nedgangen ikke er grunnet litt lite matinntak de siste dagene. hehe. Bare å vente til neste uke å se det! :)

Engelen sa for siden:

Ny veiedag med resultat som ikke noe å rope hurra for, men erfaring viser at når jeg har en litt dårlig nedgang en uke, så blir det mer nedgang neste uke. Får håpe det stemmer denne gangen også.

Startvekt 118,4

15.08.12 vekt 99,8 kg
12.09.12 vekt 97,6 kg - 0,2 kg, samlet ned 20,8 kg
[color=#000000][/color]
4,2 kg igjen til julemålet
[color=#2e8b57][/color]
Ei god uke ønskes til dere alle!!!

bærrgen sa for siden:

Tusen takk :D Jeg har troen på at akkurat NÅ skal jeg få det til :D Helt sant :D

Målselv sa for siden:

Atter en veiedag. Er fornøyd med innsatsen denne uka også! Da har jeg bare 7,8 kg igjen til jule - målet mitt!
12.07.12 97,2
17.07.12 94,0 - 3,2
27.07.12 93,4 - 0,6
02.08.12 92,7 - 0,7
09.08.12 92,3 - 0,4
16.08.12 91,5 - 0,8
23.08.12 91,8 +0,3
30.08.12 90,3 - 1,5!!!
06.09.12 88.9 - 1,4!!!
13.09.12 87,8 - 1,1

Kroll sa for siden:

I den farten der skal nok det gå feiende flott! :D

Engelen sa for siden:

Du raser jo ned i vekt Målselv, herlig!!!:)

Makat sa for siden:

Juhuu:D Vi liker at vekta går rett veien, Målselv! :stuart:

milena sa for siden:

Og i dag var vekta 89,1 så tror nok målet til Nyttår skal gå helt greit. Lurer på om jeg skal flytte det ned til 80? Drøyer litt med den, men tror nok at det blir en god plan!

Sunniva37 sa for siden:

Etter akkurat en måned og ca 5,5kg ned, kom nedturen: Les: Sprekken :( Sprakk i helga, på loff og reker, så ble det kjeks og sjokolade, is og frukt også over tre dager... Uff! Men det var godt da... Men det som absolutt ikke var godt var at dagen derpå fikk jeg verre "tømmermenn" enn etter alskens selskap med alkohol. :eek:

"Tømmermennene" utviklet seg til det kraftigste migreneanfallet jeg noen gang har hatt i løpet av de 10-12årene jeg har hatt migrene. Kroppen reagerte eller protesterte? noe voldsomt på å ikke få særlig med kabohydrater igjen etter 3 dager med nesten "vanlig helgeinntak". Dette er i hvert fall absolutt en god grunn for meg til ikke å sjonglere særlig ofte mellom karbo/lavkarbo...!!! :nei:

Uansett: Gjort er gjort og spist er spist. Bare å begynne påan igjen. Spent på hva vekta vil vise på fredag. Kan ikke si at jeg gleder meg. En rask titt i går var i hvert fall ikke oppløftende: Opp over 2kg. Men trolig er vel en del av dette vann, forhåpentligvis! :rolleyes:

Målselv sa for siden:

Ja, ja, Sunniva! Du kan i det minste si at du er en stor erfaring rikere. Hørtes ut som det ikke fristet særlig til gjentakelse. Har enda ikke hatt min første, store sprekk, men; tro meg: Den kommer nok! Håper jeg er like reflektert som deg da...... :klem:

Atilla sa for siden:

Hei alle sammen:) Jeg er helt ny i gamet, og lurer jo veldig fælt..Litt usikker på hvordan dette forumet fungerer også. Begynte på LCHF i dag, og skjønt at man skal ligge på under 15 karb om dagen. Litt usikker på dette enda, men benytter LCHF bloggen for oppskrifter. Bakt brød derfra, vafler, og middag. Kylling med kantareller i fløtesaus. Lurer på om det er litt for god mat? uavnt å spise fett. Er det noe begrensning på fett mengde? er det noen bommerter man ofe gjør i starten? og hvor lang tid har dere brukt på å komme i Ketose? jeg har desverre blitt en stor madam, og ønsker ikke å være det. Lagt på meg 15kg siste halve året grunnet livsendring med samboer og flytting...Trøstespist litt ja.:(
Noen som har noen tips? veier ca 122 i dag..Vil gjerne ned myyye..men skal i ny jobb, og praksis nå, så er redd for ketosebivirkninger og.
Noen som kan holde meg litt i hånda her?
På forhånd tusen takk!!

Sunniva37 sa for siden:

Takk for klem og støtte Målselv. :) Det er utrolig hvor reflektert man blir av et kraftig migeneanfall..:D Står på videre med dere andre nå!:)

Sunniva37 sa for siden:

Hei Atilla! Jeg kan prøve å svare på noen av spørsmålene dine, men det er nok andre her med mer kunnskap enn meg. De hiver seg vel på og svarer/korrigerer ;). Selv så teller jeg ikke karbohydrater, men gjorde det en periode tidligere, så jeg har en viss formening om hvor mange kh det er i div. Og det er jo litt lurt. Og så leser jeg innholdsdeklarasjoner da selvsagt. Kylling og kantareller i fløtesaus høres da perfekt ut det. :) Noen må telle kalorier i tillegg til kh, men de fleste må bare passe på karbohydratene. Jeg mener å ha hørt at det er en grenseverdi for ant karbohydrater man får i seg før man må redusere på fettet. Husker ikke dette tallet nøyaktig, men det var i hvert fall over 50. Selv så ligger jeg nok litt høyere i kh enn deg, anslagsvis ml 20 og 30 pr dag. (Når jeg ikke sprekker.. jmf det jeg skrev over..:p) Det er lurt å få en del av karbohydratene fra grønnsaker. Selv så kjenner jeg det litt på kroppen ifm oppstart i ketose. Slapp, tung. Men så går det seg til. Tror likevel at vi kan ha hele skalaen for div reaksjoner. Fra å føle seg topp, til å bli meget uvel, slapp og tung. Tror kanskje at mange får en litt neg reaksjon første dagene, hodepine er vanlig, før ting normaliserer seg, eller bedrer seg. Det siste her er bare det jeg har fått inntrykk av, av å lese her inne, ikke noe jeg har holdbare beviser for. Ønsker deg i hvert fall lykke til! :goodluck:

Engelen sa for siden:

Denne uka gikk det ikke bra. Hadde håpet på nedgang denne gangen da det var dårlig siste uke også. Denne uka var det enda verre, opp 0,3 kg. Har besøk av tante rød, så får bare håpe at det er det som gjør det.

Startvekt 118,4

15.08.12 vekt 99,8 kg
12.09.12 vekt 97,6 kg - 0,2 kg, samlet ned 20,8 kg
19.09.12 vekt 97,9 kg + 0,3 kg, samlet ned 20,5 kg

4,5 kg igjen til julemålet

Ei god uke ønskes til dere alle!!!

milena sa for siden:

Hei du! Velkommen, og selvfølgelig skal vi følge deg og støtte.

Mitt forslag er at du først leser disse to trådene:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=708&highlight=nybegynnertr%E5den
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Veldig mye informasjon der fra folk som er langt mer erfarne en meg. Og så kan du spørre mer detaljert etterhvert hvis du lurer på noe. Vi er her for å hjelpe hverandre og lære av hverandre!

Festina lente sa for siden:

Jeg får bare opp masse meldinger om at innlegget mitt er for kort(:confused:), men prøver igjen:

Etter 600 gram nedgang denne uken mangler jeg 5,4 kg på målet mitt! :)

Colt-pixy sa for siden:

Nå har jeg bare 7kg igjen til jule/nyttårs målet mitt på 85kg. Veide meg i dag og veier 93kg akkurat. 6,6kg lettere har jeg blitt siden jeg startet i slutten av juli.

Jeg er derimot forbedret på at jeg kanskje ikke går ned så mye neste uke, fordi jeg tror en del av nedgangen denne uken er fordi jeg har vært syk og ikke orket å spise noe særlig.

Ønsker samtidig alle en riktig god helg!

Makat sa for siden:

Da er jeg kommet til min ett-års-dag! Minus 26 kilo!!
Men det går ellers ikke så mye nedover for tiden. Det tar sin tid... Må nok knipe mye mer inn på inntaket skal det skje store ting, men det kommer nok...!!
Ser dere er skikkelig flinke å gå ned! Hurra!! Fortsett sånn:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.