< Tilbake til oversikten

Augusttreningstråden 2012

smgj sa for siden:

Jeg tar ansvaret og starter en ny tråd.

I dag har jeg jogget/gått 7,82km (rolig tempo - 80%puls i snitt, ca 500kcal etter Polar), så dusja jeg og spiste middag før jeg ble med Husets Herre og lekte "hare" på sykkelen mens han jogga. Det ble nye 500kcal og 12,6km med 70% i snitt. Nå er jeg mo i knærne...

Lindemor sa for siden:

I dag 1. august har jeg trent følgende:

40 minutter løpetur
30 minutter yoga
40 minutter superrask gange
60 minutter zumba
40 minutter superrask gange

Totalt 210 minutter

Daurama sa for siden:

WOW! På en dag??? :heia::heia: sier jeg bare :)

jeg noterer meg 20 min på mølla og 20 min styrketrening totalt 40.
Jeg tenker jeg prøver meg på 650 min denne mnd. Tror det er nok med tanke på skolestart om noen uker.. :)

Daurama sa for siden:

I dag er jeg en stk stolt jente :D Begynte med trening for fult igjen på mandag med oppstartsmål: 2 km under 20 min. Mandag ble det 22.11, tirsdag ble det 21.01, onsdag ble det 19.41:heia: og i dag ble det 18.56 :D I tillegg ble 1 km løpt på 9.11. Kjempe fornøyd med egen innsats. Og siden jeg var så godt i gang ble det like så 3 km på 27.32 (ble litt rask gange innimellom). Så i dag noterer jeg med 27.32 på løping samt 15 min styrketrening. Totalt 43 min!

Tror nok det blir en fridag på meg i morgen. Etter all løping og styrketrening disse 4 dagene kjente jeg på slutten at bena var litt motvillige. Men vi får se hvordan motivasjonen er i morgen ;)

Lindemor sa for siden:

Jadda! På en dag. :)

Flott i gang du også! :heia:

Lindemor sa for siden:

2. august:

40 minutter rask gange
20 minutter yoga
60 minutter pulsstramopp

I dag: 120 minutter
Totalt: 330 minutter

VSB sa for siden:

Jeg er med! Mål blir 120min trening og 200000skritt.

1/8: 30min sykkel
-35min styrke
-10min tøying
2/8: 40min løpe
-10min tøying
-20min JM

nellie sa for siden:

Trener, men.. Blitt så dårlig på å huske å skrive inn her..

Lindemor sa for siden:

3. august:
[b][/b]
50 minutter superrask gange
60 minutter yoga

110 minutter
Totalt: 440 minutter

smgj sa for siden:

I går lufta jeg bare hoppetauet og rockeringen noen minutter. Men det var iallfall noen minutter som jeg IKKE satt i sofaen foran pc'en. :D

Daurama sa for siden:

Ukas 5 treningsøkt i boks. I dag ble det kun jogging. 3 km 27.19 :D

frøken sa for siden:

Jeg vil være med:)

Mål: 400 min

i dag:
30 min lett jogging
10 min med rockering

rest 360 min

Lindemor sa for siden:

4. august:

60 minutter puls stram opp
30 minutter yoga

90 minutter
Totalt: 530 minutter i august

Lich sa for siden:

I dag har jeg løpt en mil på 1 time og 4 min blank.
Sammen med min yndlings mann.
Må sies at han dro meste av veien.
Det var knall tøft, men kjenner at det går mye lettere nå,flinke kroppen som har lagt om til ny brensel.

Mål : Tror jeg setter et mål fram til snøen kommer: En mil under 60 min.
Det bør jeg greie, trenger både å løpe mye og løpe intervaller for å få det til.
Dessuten skal jeg begynne å løfte jern,har dere sett bildetråden? OMG !
Men det blir ikke før i september for nå er det snart tre uker ferie :D

VSB sa for siden:

Ut i finværet:) gåtur i gåt, sykkel til og fra skogen med løpetur i skogen i dag.

1/8: 30min sykkel
-35min styrke
-10min tøying
2/8: 40min løpe
-10min tøying
-20min JM
3/8: 15min sykkel
-40min løpe/gå
-15min sykkel
-10min tøying

225 av 1200min

ToreH sa for siden:

Konkurranseritt i sykkel, landevei.

82km på 2t18 minutter. Bra fornøyd med det ja.

Lindemor sa for siden:

WOW det er kjempebra!!! :heia:

VSB sa for siden:

Imponert over hvor langt du (dere) sykler, både i konkurranse og trening! Stå på:)

ToreH sa for siden:

Tja, både tiden og km renner fort unna når man sykler da. Dessuten får man jo sett så mye fin natur på kort tid :)

ToreH sa for siden:

Og her er Hypah i fint driv opp en "lten" bakke under Malangen Trippel :-)

VSB sa for siden:

Vel, selv er jeg fornøyd med å gå ca17km i dag. To lange pauser, men forsøker ellers å få opp tempoet litt:)

Med løpingen, så er det vel der jeg bør sette inn støtet nå også, gåpausene blir litt vel rolige...

frøken sa for siden:

det samme i dag, rest 320 min

Lindemor sa for siden:

5. august:

30 minutter rask gange
30 minutter yoga

Totalt: 590 minutter i august

ToreH sa for siden:

Du skal være fornøyd med 17km gange. Man gjør det man kan med det man har, må være det viktigste.

Jeg er stum av beundring på de som fullfører Norseman Extreme Triathlon på under 11 timer (3,8km svømming, 18mil sykling, 42km løping opp til Gaustadtoppen) og kommer aldri til å gjennomføre noe slikt selv. Jeg gjør det jeg kan med det jeg har, og pr nå så er det jeg har lite ift en Extreme Norseman ;) Men gjennomført, jau, det klarer jo enhver som er litt målbevisst og viljesterk, men ikke under 11 timer nei :)

ToreH sa for siden:

Huh? Hva skjer? Har du slutta å trene eller? Bare 590 minutter...pfft...barneskirenn ;)

ToreH sa for siden:

Døøh, slutt å juks da- Du kan ikke regne med tøyning som trening???? hahaha, gi deg da. Tøyning er avslapning det. Dvs du kan jo like gjerne ta med tiden du sover jo :eek:

(sa Hypah med en litt spøkefull tone)

Lindemor sa for siden:

....jeg tenkte jeg skulle starte litt rolig serru! ;) :fnise:

ToreH sa for siden:

:D
Ingen over, ingen ved siden av. Heier på deg jeg.

Lindemor sa for siden:

Tusen takk, men det er du som er råååååå!!!! :D

Jeg bare pusler med mitt jeg med en kropp som ikke skal trenes med tunge vekter og som må strekkes og styres med og sånn... hehe. ;)

ToreH sa for siden:

Nei, jeg er ikke så råååå. Men jeg er flink til å skryte. Og min mor har alltid sagt at de som er flinke til å skryte, de er egentlig temmelig råtne innvendig ;)

Hmm, så der fikk jeg den gitt.

ToreH sa for siden:

Btw, kan du lære meg yoga?

Lindemor sa for siden:

Ja, det kan jeg! Om du venter til desember så er jeg faktisk sertifisert instruktør! ;) Da får du komme på kurs! :D

Lindemor sa for siden:

Du har all grunn til å fortelle om dine bragder!

VSB sa for siden:

Jeg vil vel heller anse tøying som gørr kjedelig... Men det gjør underverker for kroppen og gir det ekstra motivasjon å regne med, ja så gjør jeg dt, så det så!

(tar det ikke vondt opp da)

VSB sa for siden:

Og jeg kjenner de 17km bedre i beina enn de siste løpeturene, så kanskje jeg tross alt er i ferd med å bli en "løper". Ut fra eget nivå da...

ToreH sa for siden:

Alt man gjør ifm aktivitet bør vel regnes med, så du gjør det rekti du. Jeg som bare tulla litt. Jeg regner også bevegelighetstrening med som trening ;)

ToreH sa for siden:

De beste ultraløperne (det er de som synes en maraton er som sprint å regne), de løper utrolig lite egentlig. Veldig mange av de går kanskje opp mot 40-50% av tiden de bruker på løpetrening. Men så snakker vi de som løper 10-12 mil i en konkurranse da. Gjerne typisk 24timersløp osv....

men poenget er at gåtrening er svært effektiv trening og er av mange undervurdert. I tillegg er det skånsomt for bein og kropp.

VSB sa for siden:

Og så liker jeg å gå i skog og mark da. Og er du noe kjent i Oslo, erfarer du fort at flatmark nærmest er fraværende... Ble noen gode drag i bakkene!

gamlebyen sa for siden:

Allez, allez, allez!

gamlebyen sa for siden:

tilbake fra ferie. Har trent en del i løpet av de siste to ukene, men ikke loggført. Skulle nok ha trent litt mer, men kjørte et tabatabasert program med planke, squats, armhevinger og diverse andre øvelser. Har i det minste ikke gått opp i vekt...

Lindemor sa for siden:

6. august:

60 minutter høy puls uten hopp
30 minutter yoga
60 minutter zumba
20 minutter yoga

Totalt: 760 minutter i august

Lich sa for siden:

Herlighet som du trener da .....

Vel jeg har bare vært ute å løpt en tur jeg da ,9,5 km ca.Fikk lagt inn masse intervaller type løp som f. så langt du kan ,jogge til det slutter og flimmre for øynene,løp som f. igjen,var egentlig morsomt .:D

teleslynga sa for siden:

Så mye spreke folk! Jeg er ikke så god på trening for tida, men går eller sykler alltid til jobb, butikk osv. Har store planer om å bytte ut noe av sofatida med bevegelsestid...

1. aug. : -
  2. aug.: 1 times trening + sykle til og fra
  3. aug.: -
  4. aug.: rask tur ca 15 km
  5. aug.: hagearbeid hele dagen

VSB sa for siden:

I dag ble det 2 timer i klattrehallen med mann og sønn, men kanskje 15min effektiv klattring på meg. Kjente at det har vært lang sommerferie...

Hittil 62932 av 200000 skritt.

Lindemor sa for siden:

Jadda det blir jo litt ut av den puslingen min! ;)

Litt av en god løpeøkt du forteller om her! :heia:

ToreH sa for siden:

Bare ikke la det bli med planen da ;) Er litt å hente på den uka her ser jeg ;)

teleslynga sa for siden:

Hallo, du ser vel selv at det ikke har blitt med planen her!! Makan. Jeg har ingen planer om å bli supertrener, men slutte å sitte i sofaen hele tiden etter middag klokka sju og fram til leggetid.

Dessuten:
6. aug.: 1 t trening, sykle frem og tilbake.

Såh.

ToreH sa for siden:

Haha, joda, så da det, ville bare tulle litt ;)

Lindemor sa for siden:

7. august:

Morgentrening:
60 minutter zumba
30 minutter yoga:

Ettermiddag/kveldstrening:
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
20 minutter yoga

Totalt: 990 minutter i august

nellie sa for siden:

Trena rygg og biceps i går. Ble ei kort økt, for jeg måtte hjem og lese.

Oppvarming: romaskin, lett nedtrekk, chins med motstand og pec dec.

Styrke:
Markløft 8 x 3 45 kg
Enarms hantelroing 8 x 2 12.5 kg
Stang curl 8 x 2 25 kg i supersett med Hammercurl 8 x 2 6 kg
Også face pulls i kabel 8 x 2 35 kg

milena sa for siden:

Kommet meg hjem fra trening. Opplegget er forandret i forhold til de nye maks styrke verdiene... (Mer øvelser, flere serier og tyngre vekter på apparatene + ekstra øvelser med hantler lagt til for rygg, skuldre og bryst). Tok nesten 2 timer å komme seg gjennom og jeg løftet mer en 17 tonn:eek:... Nå er jeg hjemme og klarer såvidt å holde kaffekoppen... Lurer på om jeg kommer til å kjenne det i morgen:rolleyes:.

VSB sa for siden:

45min sykkel i dag, transportetapper, men også noen høydemeter. Og litt rivningsarbeid med hammer og kubein (trenger ikke mannfolk til det...)

frøken sa for siden:

30 min joggetur i dag tidlig.

rest 290

Babyfett75 sa for siden:

Tilbake fra ferie!!
6 aug: Spinning 60 min med Activio
7 aug: Spinning 50 min
Kjøpt seg flunkende ny sykkel, og skal starte oppkjøring til Kroatia tur den 1 september. Håper på godvær om mange mil på sykkelen.

smgj sa for siden:

I går ble det en lang gåtur i brukbart tempo. (7-8km (runtastic streika da batteriet til mobilen gikk tomt) i sol og regn - siden Husets Herre liker regn omtrent like mye som kattene så ble det småjogg til nærmeste gran, som var et godt stykke unna, da det begynte å pøse. )

milena sa for siden:

Og så det nye programmet... Det var hardt gitt! Men, ingenting vondt i dag, bare littegranne støl og stram i ryggen!

oppvarming +

leg press element+: press
10 Reps x 130 Kg, 10 Reps x 130 Kg, 10 Reps x 130 Kg

leg extension element+: extension
10 Reps x 50 Kg, 10 Reps x 45 Kg, 10 Reps x 45 Kg

leg curl element+: curl
10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg

adductor element+: leg adduction
10 Reps x 55 Kg, 10 Reps x 55 Kg, 10 Reps x 55 Kg

abductor element+: leg abduction
10 Reps x 65 Kg, 10 Reps x 70 Kg, 10 Reps x 70 Kg

glute element+: extension
10 Reps x 45 Kg, 10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 35 Kg

low row element+: pull
10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg

chest press element+: press
10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 25 Kg

vertical traction element+: pull 10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 30 Kg

abdominal crunch element+: curl
10 Reps x 20 Kg, 10 Reps x 25 Kg, 10 Reps x 25 Kg

lower back element+: extension
10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg

dumbells incline bench flyes
10 Reps x 4 Kg, 10 Reps x 4 Kg, 10 Reps x 4 Kg

dumbells - Shoulder press
10 Reps x 6 Kg, 10 Reps x 6 Kg, 10 Reps x 6 Kg

incline bench: French press with dumbbells

dumbells reverse flies

dumbbells wide row

dumbbells row

curls-hands behind head
10 reps x 3

Bicycle crunch
20 reps x3

reverse crunch semiflexed legs up
20 reps x3

Daurama sa for siden:

Gåtur på fjellet i dag, 60 min! :)

Daurama sa for siden:

Det ble en liten sykkeltur med pappa også, 35 min :)

Lindemor sa for siden:

8. august:

60 minutter zumba
30 minutter yoga

Totalt: 1080 minutter i august

VSB sa for siden:

En time spinning og 30min styrke, gikk tom for krefter der gitt... Litt KH avhengighet etter ferien eller bare god innsats på spinningen? Snittpuls på 139 og maks 160.

Lindemor sa for siden:

9. august:

30 minutter jogg
30 minutter yoga

20 minutter lett styrke (armer, skuldre, mage, rygg)
20 minutter yoga

Totalt: 1180 minutter i august

nellie sa for siden:

Bein og rumpetrening i dag. Og eh. Litt rygg og skuldre.

10 minutter ellipseoppvarming

Skulderoppvarming med 10 kg's skulderpress i maskin
så 8 x 3 15/20/25 kg

Sumo markløft 12 x 2 30 kg
Zercher squats 5 x 5 20/25/25/25/28 kg
Hyper extentions med rumpefokus 12 x 2 10 kg's vektskive
Strakmark 12 x 2 35 kg
Bulgarske splitthopp i supersett med utfall med hevet frembein 4 x 4 kroppsvekt

Dø i beina.

frøken sa for siden:

Det samme i dag. Rest 260.

smgj sa for siden:

35 minutter spurt/gange i går. Prøvde nye joggesko på mølla. De går dessverre i retur.

Daurama sa for siden:

60 min gange i ulent terreng i dag.. Merkes på balansen og det :)

VSB sa for siden:

Sykkel ti/fra jobb, samlet 35min. I dag var bakkene TUNGE!

Kanutten sa for siden:

Hvorfor får jeg vondt i beina samt at det føles mye tyngere å gå på tredemølla enn på asfalt??? Farta og sko er de samme? Mølla har demping??

ToreH sa for siden:

Fordi tredemølle har konstant hastighet og er mer belastende enn asfalt ift musklenes intensitet. Hvorfor lurte jeg ogsÅ på en gang. Svaret jeg fikk var så enkelt at på mølle hvor hastigheten er konstant tvinges du til samme hastighet hele tiden, mens du ute faktisk regulerer denne ubevisst selv når kroppen sier fra. Mikroskopiske endringer, men de merkes i kroppen din.Dette kan være en årsak.

ToreH sa for siden:

Anbefaer deg løpelabbet eller en spesialforretning for sko om du skal kjøpe nye. Kan spare deg for mange returer og evt kommende skader. Litt dyrere sko enn i vanlige butikker, men trener du med joggesko uansett nivå så er det å anbefale. Må du ha sko med god støtte og dempning så regn med 1500-2000,- for et par gode løpssko.

smgj sa for siden:

Gammelt nytt. Kjøpte vibramsene mine der. Denne gangen ville jeg prøve andre sko - som løplabbet ikke har.

Løper forøvrig med minimal støtte og såle og trives best med det.

I dag har jeg lekt meg med toppetauet. Skal ikke mye til før blåhvalen kommer fram... Men - da virker det vel også. ;)

ToreH sa for siden:

Aha, har du forsøkt Adidas Adios 2? Hvis du liker minimal demping, men noe mer enn vibrams da. Hvilke løp du med som du leverer tilbake da?

smgj sa for siden:

Har ikke forsøkt Adidasene, nei. Har en relativt vanskelig fot. .Er den lykkelige innehaver av ekstremt lav bue og får lett smerter om skoene har fotbuestøtte kombinert med tverrplattfot. Samtidig - føttene går stort sett inn i vanlige sko... merkelig nok

Men - det som er problemet med løpesko er at jeg altså ikke kan ha (høy) innvendig oppbygging under fotbuen og på grunn av teverrplattfoten så må utvidelsen av skoen starte nokså langt bak, selv om tærne ikke er videre enn normalt.
Skoen jeg prøvde var Ivo 8 Bare XF 210 - en fabelaktig no-rise-sko med akkurat passe såle for meg, men for smal i lesten til den høyre tverrplatfoten min..:( Liker heller ikke traktormønstrede såler som det er på så mange andre barfotsko.
Dette er disse jeg prøvde: www.barefootshoes.no/categories/bare-xf-210

Trenger egentlig ikke mer demping enn i vibramsene, bare litt mer mellom meg og steinene på grusveien... Og så sliter jeg litt med at vibramsene skulle vært 1/2nr større (får ikke plass til fingersokkene og får vannblemme av en søm uten).

Vel - heldigvis har jeg sterke ankler, knær og legger så jeg trenger ikke så mye støtteapparat. :D

ToreH sa for siden:

Inov8 heter merket og ja, de lager egentlig primært terrengløpesko som er ekstremt lette. De har også noen fine landeveissko, men der finnes det større utvalg og variasjon hos andre merker.
Har selv et par Inov8 Oroc 280 piggsko som er meget gode. Så du har tydelig god kontroll på kvalitetssko for egnet formål ;-)

VSB sa for siden:

Løpetur i skogen 45min. Flott sol og varme. 8min X 4 med 30sek pause og gå før/etter.
Fortsatt løplabbet sitt program. Og så 10min tøying.

Lindemor sa for siden:

11. august:

60 minutter pulsstramopp (30 min kondisjon og 30 min styrke)
60 minutter zumba
30 minutter yoga

Totalt: 1330 minutter i august

smgj sa for siden:

35 km på sykkel. I følge polar ble det en stor middag i kalorier. ;) Greit å sykle, men siden jeg er relativt svak i lårene blir det mer lårtrening enn kondistrening. Og jeg er treg ... Kondismessig får jeg mer ut av løping. Fordelen med sykling er at jeg kommer lengre. I dag sykla jeg til et vann, vadet litt og slappet av før jeg syklet tilbake. :) Hygge og trening samtidig, det er ikke så verst.

VSB sa for siden:

Har litt av samme utfordringen+asfalt i nærområdet. Her en dag jeg var uten bil, løste jeg det ved kombinasjon. Syklet til skogen, løp i skogen og syklet hjem. God trening og kan anbefales!

Lich sa for siden:

Løp 6-7 km i Aust Agder,men det ble bare tull for det er jo kantareller overalt,endte opp med stopp,start,stopp osv.Løp en kilometer så fort jeg kunne til slutt så det skulle bli litt trening utav det .
Neste gang tar jeg på meg solbriller da ser jeg dem vel ikke ?:D

smgj sa for siden:

Eller spurte mellom hver gang du ser en... da får du iallfall intervalltrening? ;)

Daurama sa for siden:

I går ble det 30 min rask sykkel. I dag har vi vært på en 5 timer lang tur i Jotunheimen. Ca 1 time gikk med til grilling bading og div kos. så jeg registrerer 4 timer gange :)

Lich sa for siden:

Godt forslag ,kantarell intervall trening er høstens nye sport:D

Lindemor sa for siden:

13. august:

60 minutter zumba
60 minutter stram opp puls

Totalt: 1450 minutter i august

smgj sa for siden:

Kantervall. :p

gamlebyen sa for siden:

Første skikkelige styrketrening etter ferien. Ny uke og nytt gym også. Veldig glad jeg skifta. Men over til resultatene:
Dumbbell Fly 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x7
Dumbbell Standing Triceps Extension 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8
Dumbbell Zottman Curl 7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8
Dumbbell Bench Press 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x7,15.0x7
Barbell Drag Curl 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8

30 sek pause mellom settene

VSB sa for siden:

Våknet med en øm hel dagen etter forrige løptur, så det har blitt noen dager med rolige gåturer. La på en halv time styrke i dag.

(Ellers så kan vel flytting og vasing av steinheller regnes med?)

gamlebyen sa for siden:

Cable Seated Row 36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8
Wide-Grip Lat Pulldown 45.0x8,45.0x8,45.0x8,45.0x7,45.0x7,45.0x6,45.0x8,45.0x6
Dumbbell Arnold Press 9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8
Dumbbell Lateral Raise 5.0x8,5.0x8,5.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8

Avslutta med 8x8 stomach vaccum

30 sek. mellom settene

VSB sa for siden:

I dag hadde jeg en positiv og en deprimerende erfaring. Løp på tredemølle 30min. 2km på 11:38 er pers og nesten halvannet minutt bedre enn forrige gang. Samtidig hadde jeg krefter igjen. Sist stod mannen klar for å redde meg og jeg ble sittende kaputt på mølla i etterkant. Mer å gå på ja...

Nedturen... Fikk hjelp til nytt styrkeprogram. Tok med meg en del råd her innefra om basisøvelser. En jeg ønsket var chins, men må ha motvekt... Det var bare det at motvekten nesten tilsvarer min egen kroppsvekt... Hadde liksom håpet på litt bedre utgangspunkt, men det er bare å stå på... Ellers er programmet lagt opp med tanke på løping, med tåhev, knebøy, benkpress og noen flere...

Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes nå det er mer sosialt i vektrommet med mannfolka jeg... Kanskje er det populært med en kvinne som tørr? Kommer aldri i prat med noen iblant maskinene ellers...

gamlebyen sa for siden:

Puull up-program: www.youtube.com/watch?v=mRznU6pzez0

VSB sa for siden:

Jeg har sett den, men har ikke pullup bar hjemme, starter slik og sÅ. Får jeg se. Men takk for tipset:)

Daurama sa for siden:

Det ble en litt av hvert økt i dag.
10 min på mølla, 25 min styrketrening og 10 min på ellipsemaskin. Totalt 45 min :)

Lindemor sa for siden:

14. august:
30 minutter løp
30 minutter yoga

15. august:
50 minutter løp på mølle

16. august:
20 minutter løp
30 minutter yoga
60 minutter stram opp puls
[b][/b]
Totalt: 1670 minutter i august

nellie sa for siden:

10 min oppvarming før 5 x 2 min intervaller, med 1 minutts pause imellom hver. Fart fra 8.5 - 11.0 km/t. Også 20 minutter moderat ellipse og litt mageøvelser tilsist.

LittForTung sa for siden:

Dere som har litt erfaring med lavkarbo og trening... Går det saktere å trene opp GOD kondisjon på lavkarbo enn på høykarbo? Har lagt i motbakketrening lenge nå - har et mål om Skåla opp om et år. Det skal gå fint! Men kjenner at kondisen stiger svæææææært sakte...

:)

Lich sa for siden:

Går fint å trene opp kondisjon på lavkarbo,ikke første ukene men etterhvert.
Vil du øke formen raskt så se etter et program fra løplabben feks.
Lurt å legge inn intervaller ,jeg synes det er rimelig kjedelig,men får intervall trening av å løpe opp en bakke så fort jeg kan og jogge ned igjen.

I dag har jeg løpt 8,5 km ,det gikk fort 6,29 min pr km ,ennå det var super bratt.Yes klapper meg selv på skulder.:D

Daurama sa for siden:

20 min på mølla :)

VSB sa for siden:

Fredag ble det 25min på sykkel, transportetapper, ellers har det vært roligere, Pga bursdagsforberedelser.

Lich sa for siden:

Løpt ca 10 km,det gikk ikke fort og bakkene var fæle.
Mulig litt lite vann før jeg løp?
Mulig ?? Aner ikke hvorfor men det var et j.... Løp.
Men jeg fullførte og blir bedre neste gang .

Ha en fortsatt herlig søndag :)

VSB sa for siden:

I dag: 45 min løpetur etter løplabbet sitt program. Uke 8 dag 3

LittForTung sa for siden:

Jeg har bare kjørt motbakke - det går fremover, men saaaaakte.

Skal prøve meg på joggetur + intervalltrening i morgen. I motbakke, så klart :)

Skåla opp neste år - det er målet :D

Lindemor sa for siden:

17. august:
30 minutter yoga

19. august:
30 minutter yoga
60 minutter rask gange

Totalt: 1790 minutter i august

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.