gamlebyen sa for siden:
Siste vakre dagen i mai, på tide å starte treningstråden for juni!
You know the drill: Legg ut målene dine for måneden (om du vil), legg ut hva du har trent, hvor lenge, belastning, etc etc.
gamlebyen sa for siden:
Siste vakre dagen i mai, på tide å starte treningstråden for juni!
You know the drill: Legg ut målene dine for måneden (om du vil), legg ut hva du har trent, hvor lenge, belastning, etc etc.
Dolly sa for siden:
Jeg kommer til å stå opp 04:30 å gå 6-7,5 km turløype med rask gange.. (6kmt) mye oppoverbakker hver morgen i ukedagene...
Og om varmen kommer tilbake skal jeg sykle til og fra jobb 16 km hver vei
nellie sa for siden:
Hurra for Juni. Den fantastiske måneden verden ble beriket med meg!:D
Målet er å fortsette med Built like a badass. Er på uke 5 nå. Reiser til Korfu 15.-22. juni, så vet ikke helt gvordan det blir i den åttende uka.. Kanskje ny deloaduke.
Nordmørsloppa sa for siden:
01:30min
Sykkeltur med litjbikkja:p
Grusvei/offroad
461kcal
107bpm snitt
154bpm max
En rolig og behagelig tur:) men i pissregn, så d var litt demotiverende på slutten. Godt å komme inn i varmen da
VSB sa for siden:
Jeg er med. Fortsetter med målet om 1200min og 200 000 skritt. Forsøke å systematisere løpingen litt... Noe sånt som en intervall økt, en langkjøring og en hurtig? Tja, snuser litt inne på løplabbet og. Ellers blir det styrke med JM og en og annen styrkeøkt i studio. Ellers litt forefallende av sykling, riding svømming el.l. Etter dagsform, vær og muligheter.
nellie sa for siden:
Fortsatt mai;)
Kikkin sa for siden:
Mine mål for juni er 8 styrkeøkter og å fullføre Spar Jentebølgen (5km... og jeg skal gå, ikke løpe...)
jaja:p
stinei sa for siden:
Jeg har treningsopplegg fra fysio som jeg gjør hvert dag (trener opp en kneskade), og nå begynner det å gå bedre så tror jeg skal satse på flere og lengre turer i juni! Så skal latte ned en skritteller på mobilen, og så blir målet 200.000 skritt i juni. Tør ikke sette større krav siden jeg akkurat har sluppet krykkene omtrent.
Lindemor sa for siden:
Jeg trente meg igjennom mai, men noterte ikke i tråden. Det savnet jeg så nå i juni vil jeg gjøre det igjen.
Jeg trener variert og har motivasjon av å notere minutter, så jeg bruker den metoden. Fra å ligge på omlag 3300 minutter/md har jeg redusert mengden noe og skriver et mål som lyder 2800 minutter i juni.
:heia: alle sammen!
Lich sa for siden:
Hei på dere ,helt ny her og vet lite om lavkarbo,men går på .Målet for juni er å løpe tilsammen 10 mil.Løper to tre ganger i uka.Tør ikke ha noe mål på tid,det går så sakte,bly i bena etter jeg la om til lavkarbo for en uke siden.Har lest litt rundt og forstår det ikke er uvanlig....Men kan leve med dårlige løpe tider hvis jeg kan kvitte meg med 10 kg som har klengett seg på.10 kg ned vil også gi bedre tider så.:)
VSB sa for siden:
Da er jeg i gang. Gårdsarbeid og sykling til og fra. Hjemturen er sammenhengende motbakke så det er en grei økt. Går kanskje i kategorien restitusjon? Greit å kombinere transport og trening i hvert fall, særlig når man sparer tid om morgenen.
1/5: 15+20min sykling, (snittpuls 117 og 126)
Lich sa for siden:
Ja da var det 9,82 km ,med min nye venn Nike+ GPS i lomma.Tid 7,54 min/km . Fin tur i sol og vind,men det går ikke fort ,sliten og tørst ,men løpt er løpt .:)
gamlebyen sa for siden:
Om det er noen trøst, ville ikke jeg klart den første kilometeren.
Og velkommen hit!
nellie sa for siden:
Jeg restituerer som en helt her! Gro muskelfiber, GRO!
Lich sa for siden:
Takk for det Gamlebyen,klart du kan løpe! Event løpe,gå,løpe.;)
langaard sa for siden:
Mine har også fått beskjed om og gro i dag:p
smgj sa for siden:
Gikk/jogget 10 km i dag på 1t20 min. Er storfornøyd med det som den periodetreneren jeg er.
ftdmia sa for siden:
Jeg hadde litt lyst til å begynne å gå turer på kvelden. Men det blåser så jævlig mye i denne byen.
Juni blir den store styrke måneden for min del...nå skal det virkelig strammes opp! og selv om jeg har minst en workout om dagen, så vil 4 av 7 dager i uka benyttes til styrke. Disse dagene vil jeg ha lettere kondisjonstrening. 2 av dagene intervaller/langturer og 1 hviledag.
I dag fikk jeg tatt ei god styrkeøkt..:p
STYRKE
knebøy 45kg( kan sikkert øke til 50kg)
markløft 50kg10x1, 55kg 10x2 ( første gangen 55kg)
pushpress 20kg 10repx2sett, 25kgx10reps (økt med 7kg)
skråbenk manualer 10kg, 10x3 ( begynner å bli lett)
nedtrekk front 36,2kg 8x2, 10x1
27,4kg clean hang( økt med 2,4kg)
bicepscurl 10kg x10
(Droppet kettlebell swing siden jeg tar det på kettlebellsen)
Planken 60/60/60min
liggende beinhev 25rep/3sett
36,2kg smal roing 10x3
stinei sa for siden:
1.juni: 7250 skritt, mange av dem i skog og oppoverbakke
VSB sa for siden:
Synes det er bra fart å holde i 10km, jeg var vel nede i det på et par av mine, men et langt høyere snitt! Stå på!
ftdmia sa for siden:
Ser bra ut! Stå på!
"first you do squats and then you do deadlifts, and that's the only way to get jacked!"
mofe sa for siden:
Oi, så spennende med treningstråder! Jeg slenger meg på, gøy å motivere hverandre! :D
Tror målet mitt for juni må bli 10 styrkeøkter og.. 15 mil på sykkel! Har nettopp kjøpt meg sykkel og er helfrelst!!
Gårsdagen ble brukt til en gruppetreningstime med corebar, og i dag har jeg syklet 8/150 km, og skal få til 1/10 styrkeøkt på overkropp senere i dag. :)
VSB sa for siden:
Intervall, tabata, løping. Påfølgende rolig gange og rolig løp (nedover igjen). Styrke får vente til i morgen, armene fikk kjørt seg på jobb i går og høyre er nok fortsatt bare 90%.
2/5: 20min løp / tabata (199kcal, snittpuls 159, maks 210??? Tvilsom)
Skritt 1/6: 7525
Lilleslem sa for siden:
Lang sykkeltur med påfølgende styrketrening. Fornøyd. Skal begynne på 8. og siste treningsuke av programmet mitt på mandag. Det har gjort susen å trene strukturert:)
nellie sa for siden:
7.2 mil sykkel.
Offroad sykling med krokkus:
40min
168kcal
100snitt
144max
Tennis
40min
272kcal
121snitt
162max
stinei sa for siden:
1.juni: 7250 skritt
2.juni: 9922 skritt
VSB sa for siden:
Styrke med JM. Ja, det er nok "rosa vekter" opplegg, men funker som hjemmetrening og planen er å kombinere med studio og tunge vekter.
Sykkeltur med guttungen. Rolig tempo, men syklet i forveien opp et par skikkelige bakker som fikk opp pulsen.
2/5: 20min løp / tabata (199kcal, snittpuls 159, maks 210??? Tvilsom)
Skritt 1/6: 7525
2/6: 13098
STYRKE (avstumpet, pga ømme muskler)
Knebøy 45kg, 10x3
Markløft 55kg, 10x3 (vondt i korsrygg siste sett. men første gang fullfører 55kg på 3 sett :)
Skråbenk manualer, 10kg, 10x3
Nedtrekk forran, 36,2kg- 10reps
Smal roing, 36,2kg, 10reps
Militærpress ,20kg 10 reps.
_____________________________________________________--
45min sykling i moderat tempo
_______________________________________________________-
FJELLTUR til kongelhjellan (se bilde ;)
75min
hadde ikke med pulsbelte..Men regner med jeg låg i snitt på 75%max oppover.
Ulendt terreng, og variert helling.
ftdmia sa for siden:
Fornøyd med meg selv i dag! la bak meg 10km på mølla i dag, og jeg trener stort sett ALDRI cardio. Det ble ikke kun løping, men blanding av løping + gåing. Dessuten tok jeg meg en pause i midten for å ta armhevninger og litt chin-ups.. (mølla er jo drepende kjedelig!)
hehe.. dette er altså et veddemål da, og resten av veddemålet går ut på å fullføre 200 armhevninger i løpet av dagen. Så langt har jeg tatt 80 og nå er det jo ikke så mye dag igjen, så jeg må få ræven i gir .. :P
langaard sa for siden:
Proppa av innfluensa her, så det blir dårlig med trening:(
gamlebyen sa for siden:
Har ikke fått trent på altfor lang tid. Ja, masser av unnskyldninger, som ferie, et familieanliggende, etc. Men nu er det nok. Tilbake i gymmet i dag. Planlegegr en intervallsesjon. Yihaa!
Pal sa for siden:
Jeg blir med her jeg :-)
Trener ca 3 ganger i uken på helsestudio.
Elipse maskin 7 minutter 8ca (ca 100cal)
12 min på mølla går og løper i oppoverbakke (ca 100 cal)
Benkpress 3 x 8 90 kg
Skråbenk m hantler 3 x 60 kg
sittende biceps curl 3 x 8 32 kg
liggende triceps 3 x 8 25 kg
nedpress m tau 3 x 8 15 kg
benpress 3 x 9 150 kg
lårpress 3 x 9 ?kg
rygghev 3 x 12
Jeg er på lavkarbo, for tiden på shake fra Campkilo så jeg får bare i meg ca 800 cal om dagen. De dagene jeg trener spiser jeg en boks tunfisk i vann for å få i meg nok proteiner.
Kjører ikke tunge vekter lenger da jeg ikke vil være så klumpete, men heller bli slankere.
Hyggelig om med innspill og råd på hvordan jeg kan gjøre dette bedre :-)
VSB sa for siden:
Studio i dag og sykkel, transportetapper.
4/6: Sykkel: 10+5+15min
gamlebyen sa for siden:
10 min lett oppvarming på ellipsen
Så tabatarunder:
2x plankeprogram
2x stepkasse
2x knebøy m skulderpress 4 kg hantler
2x knebøy m 12 kg kettlebell
Lich sa for siden:
Hei alle oppmuntrende,flinke trenings folk,er i kr.sand for tia og fant en runde nær flyplassen med bare oppover bakker ,forstår ikke hvordan de greier det disse sørlendingene....
anyway løp 11 km 7,32 min pr. Km.Heldigvis regna det litt midt i løpet ellers hadde jeg vel selvantent ! Dette er helt uten havregrøt,trodde det ikke før jeg fikk erfart det.Ha en bra trenings kveld alle,nå er det supert å trene ute:)
Dagens trening var 100% ren morro..hehe.
Bildet taler vel for seg selv..men det var ca 45min intensiv workout på trampoline med SVÆRT aktiv unge.
hvem som hadde det morsomst er enda ikke godt å si...:) hehe
Men her var i allefall elementer av både intervall/pulstrening, kordinasjon og balanse :D
Elsker når trening er gøy!
VSB sa for siden:
Flott innsats! Trening og barn kan være en god kombinasjon.
Kikkin sa for siden:
Gårsdagens trening:
Avsluttet det hele med å sykle 5km så fort jeg klarte... det tok 11min og 55sek
Absolutt...lek er en glemt aktivitet hos mange i disse dager... :) dette er noe annet en Wii forran tv-skjermen, selv om det er arti det også :p
guuud hvor jeg storkoste meg!
smgj sa for siden:
Var fremdeles støl i dag jeg. Og for ikke å gjøre samme blemma som i mars (trene for mye, for hardt, for fort) så ble det en lang, rolig gåtur for å myke opp og heller styrke muskler og senefester i dag. 2 timer brutto (havannen time netto - da fratrukket den tiden jeg sto med rumpa i været og plukket både bittekonvall og liljekonvall...).
mofe sa for siden:
Mål juni:
Styrketrening: 10 økter
Gruppetrening: 8 økter
Sykling: 150 km
Til nå:
Styrketrening: 1/10 økter
Gruppetrening: 1/8 økter
Sykling: 24,8/150 km
Anarko sa for siden:
65 minutter løpe-trapper-maskin. 825 kcal! Ganske fornøyd med den.
nellie sa for siden:
Uke 6, dag 1 av BLAB
[ATTACH]10497[/ATTACH]
Treningslykke for både 2 og 4beinte :)
Mageliggende ben- og armhev x 15
1xpullup( ikke fra hengende, men nesten) hver gang jeg går forbi dørstokken..haha ;)
Jogg/gåtur med Krokkus
01:20min
611kcal
126bpm snitt
161bpm max
For det meste kupert/skogssti, noe asfalt
Går på asfalt, jogger ellers
God form, beina og lungene funker..kjenner at jeg ligger
i godt driv med en puls på 125-140 bpm
I starten( første 20-30min) er ikke maskineriet heeeelt
i gang enda..men deretter så går det " av seg selv" :)
Men det er jo ikke uvanlig når drivstoffet er ketoner og ikke
glukose . det er raskere for kroppen å hente energi fra glukose,
men når den først" får tak på ketonene", så føler jeg meg som en
evighetsmaskin :D
Herlig friskt vær med vekslende sol og småregn!
Offroad/asfaltsykling med krokkus
Jevn moderat fart, med noen intervaller på slutten
30min
hadde ikke pulsklokke, men tipper jeg låg mellom
110bpm på de rolige dragene, og opp mot 145 på
intervallene.
Bikkja var i allefall temmelig kjørt etter på :) hehe
gamlebyen sa for siden:
Jefit er nede, så får ikke lasta opp resultatene fra i går. Men okke som, rygg- og skuldertrening. Første styrkeøkt på tre uker. Litt tyngere å gjennlmføre enn før pausa, men klarte meg oevrraskende godt. Lå på samme belastning og rep som siste trening, og må si meg fornøyd med det.
mofe sa for siden:
Styrkeøkt gjennomført på overkropp. Regner med å være latterlig støl imorra, har et nytt program med baseløft :cool:
Til nå:
Styrketrening: 2/10 økter
VSB sa for siden:
I går ble det kun et par transportetapper på sykkel og en lang gåtur i marka (oslomarka=mye oppoverbakker). Kjenner løpingen i knærne og roer det ned til fordel for annet en periode.
I dag, 2000m svømming. Fokus på pusteteknikk. Har alltid svømt med hodet over vann og de begrensninger det gir... Skrekk for å få hodet under vann, men har tatt et kjempeskritt!
5/6: 10+5min sykkel
6/6: 70min brystsvømming
smgj sa for siden:
Du må få noen til å klokke et par lengder for deg sånn at du kan sammenlikne "med hodet over vannet" og "opp og ned"... Jeg kan love du vil bli overrasket. :)
Jeg liker å svømme "opp og ned", eller med tre tak under, men bare i varmt og relativt lyst vann... Kjenner jo at det gjør undre for oksygenøkonomiseringen. Men det er tungt i starten.
Anarko sa for siden:
Jogger og løper et par runder rundt vannet her med en venninne :) tar ca en time.
timich sa for siden:
Første styrketime med PT i dag. Driiiitgøy:D
gamlebyen sa for siden:
Intervall i dag. Meget meget sur i beina etter mandagens trening, så fasit ble:
10 min oppvarming på ellipsen
2x plankeprogram
2x stepkasse (ga mye ekstra i dag)
1x knebøy m skulderpress 4 kg hantler
1x knebøy m 12 kg kettlebell.
Trente med rashguard og hentegenser, skal si jeg ble svett!
Lich sa for siden:
Har hatt en helt for j.løpetur ,brøt etter 9 km med gjennomsnittsfart på rett over 8 min pr. Km. Da var det ikke mer energi å hente,helt flatt batteri.
Dro hjem helt fly forbanna og dømte lav karbo nord og ned .Nå har jeg spist og plutselig er alt greit og ikke noe problem med en dårlig tur i ny og ne......
Hm tror jeg spiser litt for lite ,er jo aldri sulten.Tester et eple el. Før neste løpe tur,kanskje.Hva spiser dere erfarne folk før trening mon tro ?
Ønsker dere alle en super kveld.
Lindemor sa for siden:
juni:
50 minutter jogging
juni:
60 minutter puls stram opp
60 minutter zumba
juni:
50 minutter løping
juni:
20 minutter yoga
60 minutter zumba
juni:
20 minutter yoga
50 minutter jogging
juni:
30 min x 2 løping
nellie sa for siden:
Å spise nok mat er et greit sted å starte.
gamlebyen sa for siden:
Endelig er Jefit oppe og her er tirsdagens logg:
Cable Seated Row 55.0x5,55.0x5,55.0x5,60.0x5,65.0x5
Wide-Grip Lat Pulldown 60.0x5,60.0x5,60.0x5,60.0x5,60.0x5
Dumbbell Arnold Press 16.0x5,16.0x5,16.0x5,16.0x5,16.0x5
Dumbbell Shoulder Shrug 32.0x6,32.0x7,32.0x9,32.0x7,32.0x6
Dumbbell Lateral Raise 6.0x5,6.0x5,6.0x8,6.0x9,6.0x8
Assisted Pullups 45.0x5,45.0x5,45.0x5,45.0x5,45.0x5
smgj sa for siden:
På passe medisin og energiøkonomisering (sier det, fordi det var det jeg hadde sist, i dag hadde det ikke gått fordi nå har jeg "brukt opp" meg selv noen dager) så spiser jeg middag/lunch noen timer før og trenger ikke noe mer på omtrent samme lengde/snittid som deg, uten større ubehag. Og jeg er dårlig trent fordi jeg ikke klarer å holde på noen treningsrutine.
Men... om du spiser for lite/eventuelt er for dårlig på å brenne ketoner (ennå) så kan det hende du forlanger for mye av deg selv? Kroppen må ha noe å gå på, det er klart.
Lich sa for siden:
Takk Nellie og SMGJ ,skal prøve å være tålmodig,ikke min sterke side.....:rolleyes:
øm i muskelfestet fra fremside lår og kneskåla...derfor ingen beintrening på meg i dag:)
Men overkroppen ska få kjøre seg med div styrkeøvelser ! :D
Runegutt sa for siden:
Nu har jeg nyoverhalt venstrekne.
Treningsmengden for tiden = 0
Kommer sterkere tilbake.
Gleder meg som en guttunge til å kunne gjøre knebøy og markløft, samt benkpress med ordentlig støtte fra beina.
VSB sa for siden:
Trening eller ikke, å knuse en sandkasse med slegge er kanskje ikke enkleste løsning, men god terapi! Og så måtte det tømmes for sand da, ikke helt ferdig der...
7/6: 50 min jobb med sandkasse... Tungt for jenter:)
Runegutt sa for siden:
Slegge er et undervurdert treningsapparat.
Runegutt sa for siden:
Cocosa. Musklenes beste venn. Fungerer aldeles topp.
Bruker litt føør og etter styrketrening. Spesielt fint når du er forbi tom.
En teskje og man er straks restituert
timich sa for siden:
Syklet til jobb i dag (9 km hver vei). Joggetur på 6 km.
Lindemor sa for siden:
60 minutter puls stram opp
60 minutter yoga
20 minutter yoga
Da ble det overkropp:
Skråbenk manualer 10kg, 10x3
Bicepscurl manualer 10kg 10x3
Pushpress, 20kg 10x3
Clean/hang clean 22kg 10x3
Nedtrekk front 36,2kg 10x3
Roing smalt grep 36,2kg 10x3
Mage/korsrygg, hengende beinhev 10x3
VSB sa for siden:
En runde styrke på overkropp og core i kveld.
7/6: 50 min jobb med sandkasse... Tungt for jenter:)
Skritt:
3/6: 5384
4/6: 10538
5/6: 15786
6/6: 13877
gamlebyen sa for siden:
Gårsdagens trening:
10 min oppvarming på ellipsen
Machine Decline Chest Press 65.0x5,65.0x5,65.0x4,60.0x5,60.0x5
Bench Press Machine 60.0x5,55.0x5,55.0x5,55.0x5,55.0x5
Dumbbell Standing Triceps Extension 26.0x5,26.0x5,26.0x5,26.0x5,26.0x5
Hammer Curls 14.0x5,14.0x5,14.0x5,14.0x5,14.0x5
EZ-Bar Curl 32.0x5,32.0x5,32.0x5,32.0x5,32.0x5
Dumbbell Bench Press 18.0x5,18.0x5,18.0x5,18.0x5,18.0x5
Reverse Cable Curl 30.0x5,30.0x3,25.0x5,25.0x5,25.0x5
Cable Triceps Pushdown 35.0x5,32.5x5,32.5x5,32.5x5,32.5x5
Har redusert belastningen noe, for å opprettholde teknikken og passe på at jeg får gode muskelsammentrekninger.
Avslutta med en tabatarunde på stepkasse.
PS Notert ny bunnotering på vekta i dag, 81,9 kg! :-D
Runegutt sa for siden:
Litt tusling rundt i huset på krykker :)
Lilleslem sa for siden:
For høy puls! Sånn ca. skulle jeg hatt en maks puls på rundt 170. Under trening på middels fart på treningsmølla har jeg 110. Noen andre som har samme erfaring?
Lich sa for siden:
Back in town og utrolig glad for å legge monster bakkene ved Kjevik bak meg,respekt til sørlendingene som trener der jevnlig .
Etter råd om å spise mer har jeg prøvd det ,fikk uttelling med 10 km med gjennomsnittsfart på 7,08 min/km.Nå begynner det å ligne på noe ,også helt uten havregrøt.:D
timich sa for siden:
Tung styrketreningsøkt i dag, deilig å være i gang igjen etter forrige ukes sykdom. Gleder meg til løpetur i morra, jeg har fått skikkelig sansen for å løpe nå. Og det merkes at jeg har mange færre kilo å dra på:D
nellie sa for siden:
Ukas andre treningsøkt. Økt 2 i uke 6 av Built like a badass-programmet:
[ATTACH]10518[/ATTACH]
Det var pinelse å bære den sovende 3-åringen opp trappa etterpå..
nellie sa for siden:
Mulig jeg er heeeeeelt tett i huet, men hva er erfaringen? Du skulle hatt en makspuls på 170 og ved moderat trening ligger du rundt 110.. Det høres vel ganske normalt ut?:p
VSB sa for siden:
Prøver å avlaste knærne her, så det blir mye gå og sykle, samt styrke på overkropp. Gårdsdagen innebar gårdsarbeid og 2 lange turer.
9/6: 20min sykkel, transportetapper og x-antall kg handling ekstra på hjemvei, kunne fint hatt sykkelvogn i steden.
Skritt:
7/6: 9479
8/6: 22292
LØRDAGSLØPETJogge 5,3km
19:59
2,86km
8,6km/t snitt
6:58min/km gj tempo
219kcal
2.44km
17:41min
8,28km/t snitt
7:14min/km gj tempo
187kcal
OFFROAD
30 min
ulendt terreng, noe asfalt
ikke pulsklokke..
ja ..også ble det bikkja sin tur. da OFFROAD sykling i skauen :D
55min
395kcal
123bpm snitt
157bpm max
og enda litt øvelser...heheeh:cool:
Liggende beinhev 20x3
Mageliggende diagonal bein/armhev 20x3
Glute bridge 20x3
Pullups, smalt grep, (ikke helt hengende) x3
Chinups. smalt grep, (ikke helt hengende) x3
VSB sa for siden:
Svømt 2000m. Prøvde å time litt selv. Ca. 20 sec raskere med hodet under vann framfor banan-varianten... Hjelper på teknikken her, fra ingen for 5 økter siden, til at jeg jobber med 2-3 ta mellom hvert pust. Et tak under er nesten automatisertt og jeg oppdaget plutselig at den merkelige "tingen" jeg gjorde iblant, faktisk var den lukkemekanismen man utnytter på babysvømming, det som gjør at man ikke puster inn vann selv om man ikke puster ut. Ellers så har det jo boblet noe voldsomt rundt meg. Gøy er det i hvert fall å få til nye ting. Mannen har ikke sett dette, ikke har jeg sladret, så gleder meg til å få dratt ut han på svømming:)
10/6: 80min svømming
Langtur med sykkel, og litta jente+ hund i sykkelvogn
2mil sykling
5km skogstur
3timer totalt.
Beina mine er heeelt kjørt! men det kjennes bare greit ut:)
Hadde ikke på pulsklokke, men tipper jeg i snitt lå på 125bpm
Runegutt sa for siden:
Har vært en liten spasertur til Sykehjemmet og besøkt min gamle mor.
Gøy!
Jeg går fortere på krykkene enn jeg gjorde uten, før operasjonen.
Nu gleder jeg meg bare til å komme ordentlig igang. Føle de første knebøy og markløft.
Anarko sa for siden:
Fredag: 70 minutter ellipse. Søndag: liten joggetur.
mofe sa for siden:
Tar meg selv i nakken og skal tilbake på treningssenteret i dag! :p
Anarko sa for siden:
Joggetur, med litt spurting innimellom, litt i underkant av en mil. Deilig.
gamlebyen sa for siden:
intervall/kardiodag.
Lett oppvarming på ellipsen.
så tabatarunder:
2x plankeprogram
2x knebøy m skulderpress 4 kg hantler
2x knebøy m 12 kg kettlebell
2x stepkasse (løpe på stedet)
Anarko sa for siden:
10 minutt tredemølle, 60 minutt crosstrainer.
KristinaS sa for siden:
Hei alle sammn,
slenger meg på forumet. Trening går litt i rykk og napp men prøver å få inn 3 økter i uka. I går ble det 16km gå/jogge. Selve turen gikk OK (var fryktelig sliten i beina de siste 3 km). Men da jeg kom hjem så sa det bare stopp. Ble fryktelig kvalm og kaldsvettet. Mannen min mente det var fordi jeg ikke hadde fått i meg nok energi før treningen noe som sikkert stemmer (2 lavkarbo knekkebrød med gulost og en liten cookie er ikke akkurat så veldig mye). For å få i meg energi og det fort så spiste jeg en brødskive og drakk smoothie. Hadde litt dårlig samvittighet, men når jeg kjente at det hjalp så følte jeg meg bedre. + jeg gikk ned 100g til i dag så det kan ikke ha vært så ille.
Er det noen andre som har opplevd noe lignende?
mofe sa for siden:
Gjennomførte en styrkeøkt i går (skal begynne på RYP!), og en 4x4 intervalløkt på mølle i dag. Var tungt!!
Ligger litt etter på syklinga og gruppeøkt ser jeg.. Men har planer om en laaang tur snart, sykle 4,5 mil :)
ninaheg sa for siden:
så fin plan du har laget!!!
Jeg holder på med et treningsprogram hjemme som heter tapout xt trening 6 dager i uka, nå har jeg ørebetennelse, så har mistet noen økter, men satser på trening i morgen!!
VSB sa for siden:
styrke på overkropp, testet dette programmet:
www.iform.no/pub/art.php?id=35
Avsluttet med tabata/strikk etter dette:
www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/six_new_tabata_workouts_for_fast_fat_loss
10/6: 80min svømming
12/6: 60min styrke
Lich sa for siden:
Fin løpetur i skog,fikk med gubben, det er så hyggelig. 9 km gjennomsnitts fart 7,30 min pr.km.
Tror jeg ligger bra ann med hensyn til å nå målet for juni som var 10 mil løpt.Tror faktisk jeg ligger foran meg selv.....dere forstår hva jeg mener;)
Runegutt sa for siden:
Når man springer forbi seg selv, da løper man fort :D
gamlebyen sa for siden:
det ser ut som veldig bra programmer du har funnet der. bruker så mye frivekter som mulig selv. Kjør hardt!
gamlebyen sa for siden:
Gårsdagens trening var rygg og skuldre. Har redusert vekta noe, for jeg merka at teknikken ikke satt helt.
Lett oppvarming på ellipsen. 10 min
Cable Seated Row 50.0x5,50.0x5,50.0x5,55.0x5,55.0x5
Wide-Grip Lat Pulldown 55.0x5,55.0x5,55.0x5,55.0x5,55.0x5
Dumbbell Arnold Press 16.0x5,16.0x5,16.0x5,16.0x5,16.0x5
Dumbbell Shoulder Shrug 26.0x5,26.0x5,26.0x5,26.0x5,26.0x5
Dumbbell Lateral Raise 6.0x5,6.0x5,6.0x5,6.0x5,6.0x5
Assisted Pullups 40.0x5,40.0x5,40.0x5,40.0x5,40.0x5
VSB sa for siden:
Takk for tilbakemelding:) trengte noe for overkropp nå med vonde knær, og kjekt med det utstyret jeg allerede har. Og en fornuftig bruk av strikk, vanlig styrke er jeg for sterk til å få noe utbytte... Prøver å finne vekter så jeg ligger litt under maks rep. Blir mye skruing av og på da, kanskje ikke så galt med naturlige pauser.
smgj sa for siden:
5.5 km gange/jogg/løping i går. Jeg er elendig på tempoendringer så her er det bare å øve. :)
Runegutt sa for siden:
Det hantle-programmet er ikke så ille gærnt. Du får veldig mye ut av enkle midler med det.
Har brukt det i travle perioder, eller for å gjøre noe annet en periode. Gjerne i kombinasjon med kondisjon.
mofe sa for siden:
Mål juni:
Styrketrening: 10 økter
Gruppetrening: 8 økter
Sykling: 150 km
Til nå:
Styrketrening: 3/10 økter
--
Gjennomførte en styrkeøkt i dag, testet ut kettlebelts.. men er jammen meg usikker på om jeg gjorde det riktig gitt, kjenner det greit nederst i ryggen, jaa.. :o
Og SKAL ut på sykkelen senere i dag, selv om jeg regnet henger faretruende blant skyene :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.