< Tilbake til oversikten

Juni 2012

aragorn sa for siden:

Hei alle

Jeg er litt før tiden og starter juni-tråden nå.
Jeg begynte så smått på mandag, men er vel da ikke i ketose før til helgen.
Vil heller da ha en juni-gruppe da det ser bedre ut på papiret.

Jeg var i ketose forrige gang for et år siden. Da gikk jeg ned 23kg og en masse centimeter på 4 måneder. Nå har jeg gått opp igjen elleve og har som mål å kvitte meg med både de 11 og de resterende 8 som jeg ikke tok forrige gang.

Jeg ble plutselig motivert til å starte igjen, og de er det bare å hive seg rundt. Jeg er noe usikker på timingen da jeg skal gå 7-fjellsturen til helgen, men jeg satser på at det går bra. Gikk den i fjor og under ketolyse, men da hadde jeg vært i sammenhengende ketose i 3.5 måneder (uten sprekk). Nå er jeg fortsatt i omstillingen, så jeg er noe spent på hvordan det går.

Denne gangen skal jeg prøve å ikke si det til så mange at jeg har begynt på igjen. Ikke for at jeg ikke vil at de skal vite det, men for at jeg skal prøve å spise så normal mat som mulig. Det jeg synes var dumt sist var at jeg ofte spiste annen mat en familien. Er det ingen som oppdager at jeg har endret kostholdet, så føler jeg da at jeg har gjort det riktig i følge med menyvalg. Konen vet selvsagt at jeg har begynt på igjen.

Jeg er så heldig at vi har en stor kantine på jobb med salatbar, laks, eggerøre, ovnsbakt ørret og variert kjøttutvalg hver dag. Lunsj er ikke et problem. Frokost går mye i egg og bacon, men liker best egg og Jacobs chilipølser (pølser helt uten karbohydrater). Da står det igjen med å være kreativ til middag. Her må jeg bli flinkere enn jeg var forrige gang.

Håper flere er med sammen med meg.

Aragorn

synsegulla sa for siden:

Lykke til. Har selv holdt på siden 7 mars og stortrives med dette kostholdet. I dag skal jeg prøve å få solgt det inn hos min mann, han vet ikke at jeg går på ketolyse. Håper du får eg god start :)

Rav81 sa for siden:

Supert at vi er flere som starter (igjen) samtidig.

Har gått vel 2 år siden sist jeg prøvde meg. Da raste jeg ned i vekt, men så ble det som det ble....

Her er jeg hvertfall igjen, klar som bare det. Sluttet å røyke for en mnd siden og etter det har vekten kun gått en vei. Faktisk stod det error når jeg gikk på vekten i dag :eek: Var heldigvis bare en feil på den da, men den viste til slutt 87,7!
Det er hvertfall 10 kg mer enn hva jeg trenger.

Nå jabber jeg igjen som vanlig ;)

Jeg setter i gang i morgen jeg. Samboer skal og slenge seg med - blir spennende.

Lykke til folkens :)

stinei sa for siden:

Hei!!
Jeg startet opp i midten av mai, knapt to uker siden, men siden jeg ikke finner noen maigruppe og føler meg helt fersk enda kan jeg kanskje få lov til å følge dere?
Er min aller første gang på ketolyse.

ElisaT sa for siden:

Det var akkurat dette jeg trengte, takk for at du startet dette, Aragorn :-)!

Jeg har levd i "lavkarbo"-land i flere år, og har egentlig vært normalvektig, men i fjor ble jeg student, og det var ikke bra for vekten min... Fra å jobbe i en aktiv jobb hvor jeg beveget meg masse og i tillegg trente mye, ble livet mitt stort sett bare stillesitting og lesing med litt trening :-( Og selv om jeg har levd på lavkarbo har jeg nok slækket av litt. Så buksene mine er litt stramme, for å si det pent! Jeg har også en revmatisme-sykdom så jeg bør være endel tynnere enn jeg er nå for å være snillere mot leddene mine.

Jeg startet ketolyselivet for snart 2 uker siden, har ikke opplevd noen bivirkninger, takk og pris! Jeg har aldri vært på ketolyse, i alle fall bevisst. Eneste som gnager meg litt er at jeg ikke får trent, har vonde ledd og leser til eksamen. Men det ordner seg!

Lykke til, dette klarer vi!

aragorn sa for siden:

Hei

Takk for at flere er med. Greit å ha noen som er noenlunde på samme sted i løypen som en selv.

I dag har det vært tungt. Har en vanvittig oksehunger/ulvehunger. Spiser, så er jeg sulten igjen med en gang. Jeg spiser når kroppen sier det slik at jeg ikke skal være i fare for sprekk. Det tar nok litt tid før kroppen innfinner seg med mangelen på karbohydrater.

Jeg begynner også å huske nå hvordan det var å lære seg kroppens signaler. Det kan fort være at man egentlig er tørst når man føler seg litt sulten. Jeg får passe på å drikke mye.

I morgen er det 7-fjellsturen, en 35km lang fjelltur. Jeg er spent på hvordan en kropp i forandring reagerer på det. Jeg er god i troen. Gikk den og i fjor på ketose, men da hadde jeg gått på "kuren" sammenhengende i 3.5måneder.

I dag blir det en rolig kveld med mør som lørdagskos.

God helg
Aragorn

stinei sa for siden:

Ha en flott tur i morgen, Aragorn!!

LittForTung sa for siden:

Lykke til alle sammen!!! Håper du fikk en fin fjelltur, Aragorn:)

Lich sa for siden:

Hei på dere "ferskinger" hiver meg på da jeg startet for en uke siden,skeiet ut med stor fest i går og starter igjen i dag.hyggelig med en gruppe å følge,mye gode råd her på forumet,men ikke alltid enkelt å finne fram.Har gått mye ned i vekt for 15 år siden,men 10 kg har sneket seg tilbake,nå skal de til pers.Har stor tro på å få det til,hvis jeg bare begrenser fest utskeielser.Desuten liker jeg å løpe:o

mastra sa for siden:

Heia allesammen! Så gla jeg ble for å se denne tråden!! Jeg vil gjerne være med her! :) Bynnte på lavkarbo for en drøy mnd siden, og det har funket som bare fy!!! Meldte meg inn her først i går, så jeg henger meg på her med dere da jeg har tenkt å fortsette denne livsstilen framover. Jeg har prøvd å følge ketolyse-kuren, men har ikke hatt stixene som viser om jeg er i ketose, så vet egentlig ikke helt om jeg har klart det... Men jeg har nå bestillt både boka og stixene, så nå ska det bli ordnings! :))

ElisaT sa for siden:

Så bra vi har blitt enda flere!

Håper fjellturen gikk bra, Aragorn, leste om den i avisa. Tøff tur!

Bare et spørsmål, får du i deg nok fett? Jeg merker med en gang jeg ikke får i meg nok fett blir jeg sulten med en gang. Og det er jo en kjensgjerning at mange av oss, særlig damer, har fettangst! Jeg slet i hvert fall lenge med å "tørre" å spise nok fett.

For min del består livet fortsatt av eksamensforberedelser, gleder meg til neste uke, da er det ferie!!! Har så langt ingen problemer med ketolysekuren. Har ikke kjøpt stixs, har dere? Jeg merker på kroppen min at den er der den skal være, merker det på buksene mine, og :D Jeg lurer på en ting, jeg ser at mange skriver de blir så varme på ketolysekuren, men jeg blir ikke det. Er ikke særlig varm fra før av, fryser lett, kanskje er det derfor?

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen!

Lich sa for siden:

Hei dere
Så hyggelig å gå inn her å finne "min gruppe"følte meg mer hjemme med en gang.Jeg bestiller boka og stix i dag ,det er nok best ser jeg blir litt lost på egen komponert vei. Nei jeg fryser ikke men er veldig tørst.våkner om natta å må drikke.Fant en tråd som forklarte om spalting av fett som krevde vann,så egentlig er det vel positivt...Jeg tror også det er lett å få litt lite fett,men startet dagen i dag med egg,bacon og noen små tomater så da må vel fett være i boks.Ha en strålende dag alle flinke folk:)

ElisaT sa for siden:

Jeg er også tørst, Lich, men må heldigvis ikke opp om natten! Her hvor jeg bor har vi noe tull med vannet, så nå går det bare i flaskevann. Og jeg drikker i hvert fall 2 stk 1 1/2 litere om dagen. Pluss et par kopper med kaffe/te.

Jeg er ikke noe egg og bacon-menneske, dessverre, tåler ikke lukta av bacon! Leste en artikkel for litt siden om svinekjøtt, endel folk har et gen som gjør at de synes det lukter skikkelig ille av stekt svinekjøtt, og jeg er tydeligvis en med det genet! Men koteletter går :)

Jeg spiser endel avocado, feite oster, osv, får mye av fettet der. Og så tar jeg 2 ss med Udo's choice, det hjelper både på ledd, hud og å få opp fettrasjonen. Litt kinderegg-effekt, rett og slett :D

Walle sa for siden:

Slenger meg på. Er vel kanskje av den yngre generasjon på forumet, men det er vel ikke noe problem med det. Begynte for akkurat to uker siden, og har gått ned hele 7.1 kg hittil. Noe jeg synes er helt sykt. Jeg har nok gått ned mye, og på helt feil måte de siste to dagene da, siden jeg gikk på en sprekk (ikke karbosprekk) med alkohol i helga, og endte opp med en skikkelig hangover. Klarte ikke å spise skikkelig. Nå er jeg endelig noenlunde frisk og fin igjen, og klar til å komme skikkelig i gang igjen. :) Målet er selvsagt å komme under 100 kg i løpet av juni. Føler jeg burde klare det!

Rav81 sa for siden:

7.1 kg på to uker er jo helt supert :)

Heldigen! Jeg har ikke stix, så vet ikke om jeg er i ketose. Men kjenner igjen visse ting fra sist gang, spesielt varmen og energien.

Det er fint på ketolyse :)

stinei sa for siden:

Signerer denne! :-)

Lich sa for siden:

Hei
Ja Elisa T har også hørt at Udos Choice skal være bra,husker jeg har tatt det før mot tørr hud,slags innvendig hud krem ble det presentert som og det virka bra

Walle så fort du går ned,heldig og flink .Hvem har ikke gått på en smell,cocktail party i helgen og jeg kan fortelle at cocktail er ikke så lavkarbo vennlige .
Men veldig morsomt da .
Ellers var jeg lei meg i begynnelsen fordi jeg hadde lite energi og synes jeg løp så sakte,men i dag har jeg hatt en super løpetur.Håper det fortsetter.

Det rareste av alt er kanskje å komme hjem fra løpe tur å ikke være halv død av sult og kaste meg inn i kjøleskapet,slik jeg alltid gjør etter løping,merkelig...

Ha en super kveld :D

aragorn sa for siden:

Hei alle

Fjellsturen gikk utrolig bra. Tungt i beina i dag, men ellers helt greit.
Hadde med min 10-år gamle sønn, så vi holdt hans tempo. Nå er han i god form (svømming og fotball flere ganger i uken) så det var greit tempo det.

Hadde med koteletter og en del stekte grønnsaker. Kald mat, men det gikk greit.
Er jo redd jeg har brukt muskler som brensel, istedenfor fett. Er jo akkurat kommet i gang så jeg er usikker på om kroppen slipper fettet. Det får jeg jo aldri vite, så det er vel ikke stort poeng å tenke på det noe mer.

Jeg tror jeg hadde hunger fordi jeg akkurat var i gang. Jeg har ikke brukt diett.no for å måle fordelingen, men tatt det på øyemål og husk fra forrige runde. Lørdagen var tøff, søtsuget var stort. Spesielt da jeg laget til lørdagsgodteri til ungene.

Jeg testet meg i går og da var det utslag på Stix. Så da er det bare å spise (og trene) seg i vei til et lettere liv.

Har og investert i Cocosa, men ennå ikke tatt den i bruk. Husket jeg brukte den noen ganger forrige gang før trening om jeg ikke rakk å spise.

Utover det så har jeg handlet middager for hele uken. Det blir samme meny for hele familien, hvor jeg bare velger vekk tilbehøret jeg ikke skal ha. Det føles veldig godt å få det till

Ok, det var litt om alt. :-)

Aragorn

Rav81 sa for siden:

Jeg har svettet som en gris hele dagen :o

Synes å huske at det var et bra tegn..??

Nelly sa for siden:

Svette er et bra tegn. Jeg har ikke gjort det denne gangen noe særlig selv om jeg vet jeg er i ketose(har stix). MEN til syvende og sist er det vektnedgangen som teller, og ikke utslag på stixen....

Forresten, jeg har vært i ketose to uker nå. Har gjort det før, hatt pause, men det er mer som må av. Så er i gang igjen...

Jeg føler først og fremst at energinivået er på bunn!!!! Kan være stress og at det går mot sommerferie også da...

KristinaS sa for siden:

Hei,
slenger meg på tråden. Har gått på lavkarbo før (for noen år siden) og krøpet siden den gangen noen få kilo opp i vekt igjen. Startet opp igjen i forrige uke og har gått ned ca 2 kg :) Dette går så det suser og jeg føler ikke at jeg må nekte meg ting. Forrige helg lagde jeg en brownie/krem kake jeg fant på forumet her og spiste opp nesten hele greia alene og fortsatt gikk jeg ned i vekt :) Jiiipppiiii. Ikke det at jeg foreslår at det er lurt å spise kake hver dag, men det er deilig å kunne skeie ut litt uten å angre dypt på det i ukene etter.

Aragorn: Når det gjelder forbrenning, så er det såvidt jeg husker riktig, ikke noe fare for at du har brukt muskler som brensel. Kroppen vil bruke fettet før det tærer på musklene. Lykke til videre!

Lich sa for siden:

Hei KristinaS Så bra at vi blir flere ,jeg for min del synes det er veldig fint å lese andres erfaringer ,familien er vel ikke så veldig inntresert i karbo her og fett der,så bra og ha noen andre å snakke med.

Jeg ser når jeg leser rundt at mange er på sin andre Eller tredje runde med lav karbo,jeg tror det inspirerer meg til å tenke litt over hva det er i hodet mitt som gjør at jeg går opp.Her må det nok ryddes litt i mat som kos og fordi jeg fortjenner det osv.skjønner dere hva jeg mener selv om tankene er litt halvferdige ? :rolleyes:

mailen sa for siden:

Jeg er med på nok et forsøk. Startet i går, og følte jeg småspiste hele dagen. Vet fra tidligere at den ulvehungeren går over. Denne gangen skal jeg være i ketose til vi drar på ferie 9. juli og håper å miste 5 kilo før da. De 5 kiloene ligger rundt magen, så det er de som irriterer meg mest. Ellers har jeg 20 kilo jeg vil ha bort. Om jeg klarer det er jeg passe rund og ikke i fedmekategorien lengre.

mailen sa for siden:

I fjor på denne tiden gikk jeg ned 10,6 kilo. Etter den tid har jeg gått opp igjen 2,8 kilo og det er jo ikke sååå ille. :)

aragorn sa for siden:

Hei, den er jeg med på. Jeg har jo også lest at det tar litt tid før kroppen har lært seg å brenne fett godt, men det kan jo være den er litt flink alikevel!! :)

Moro å se så mange som slenger seg med.

Aragorn

synsegulla sa for siden:

Nå har jeg ikke sjekket om du er kvinne eller mann, så ikke bli fornærmet. Jeg ville bare si at jeg også får "oksehunger" etpar dager før mens. Da spiser jeg utrolig mye. Før var det snop, nå mat, men altfor mye. Jeg tenker at alle uansett kjønn har en syklus, så kanskje din hunger også er hormonell?

Walle sa for siden:

Er fortsatt i ketose, i følge stixa mine. :)

Pepsi Max og riktig alkohol påvirker ikke ketosen, så det er jo flott. Men helga har arret meg litt, så nå skal jeg kjøre det rolig og fint til jeg finner ut at jeg vil bevege meg mot mer lavkarbo enn ketolyse. :) Denne uka har startet bra. Det tuter og går fint. I går var jeg og fattern' ute og gikk tur i en times tid. Herlig. Tenker jeg går meg en tur om ikke alt for lenge, bare for å holde ting gående.

mailen sa for siden:

I dag holdt jeg på å kjøpe meg en softis. Klarte å holde meg til å smake en liten skje hos guttungen. Gådd så misunnelig jeg var på den isen!

Lich sa for siden:

I dag har jeg funnet en gammel tråd som rørte meg til tårer og fikk meg til å le den heter "mat!kos, nødvendighet,eller begge deler? " Den handler om mat og følelser.Hvorfor legger man på seg Den fikk i hvertfall meg til å starte en tanke prosess i hode mitt og det har jeg godt av .

En ting er å gå ned ,men vil jo gjerne forstå mest mulig av hva som skjer slik at jeg ikke går opp igjen.

Tråden anbefales herved :)

aragorn sa for siden:

Jeg er mann, så mens har jeg ikke. Var det ikke snakk om noe de kalte mans en gang for mange mange år siden?! Jeg tror nok at den hungeren var mest savn etter noe søtt, noe å bite i. Rett og slett kroppen som var litt fornærmet. Synes å huske det var slik forrige gang og.
Det er borte nå iallfall.

Livet er digg. Perset big-time opp Stoltzekleiven i dag. Nesten 2 minutt bedre enn forrige rekord og da var jeg på høy-karbo. Det føles godt.

Aragorn

synsegulla sa for siden:

IMPONERT! 2 minutter er fantastisk! Gratulerer så mye. Måtte det gi haugevis med inspirasjon til videre trening :)

IKJ sa for siden:

Hei!
Slenger meg på her, da det ikke var så mye liv igjen på gamletråden min "back in style";)

Kjapp update:
30 år med mann og 3 barn.
Startet her inne for 1,5 år siden og gikk ned 12 kg på 3 mnd.
Pause i 6 mnd med vektoppgang!
Startet på igjen til høsten og gikk ned ca 7 kg før jul.
Skulle starte på igjen etter jul, men har bare vært et par halvhjerta forsøk, og resultatet er nå at jeg har aldri vært så stor som nå! (forutenom da jeg var gravid...men ikke langt unna...)

Nå er det på tide å gjøre noe! Kan ikke vente en dag lengre!
Denne gangen har jeg fått med meg gubben:) Han trenger ikke å gå ned i vekt, men han vil bygge muskler og få ned fettprosenten litt, så han kommer ikke til å ligge like lavt på karb som meg, men det tar han igjen på jobb eller i et glass melk el. På den måten spiser vi det samme når vi er hjemme;) Ungene vil av og til få egen middag, og av og til det samme som oss men med ris, pasta el. Det har gått veldig bra før:)

IKJ sa for siden:

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å gi et par gode råd!

Ikke se for mye på vekta, men finn fram målebandet!
Av og til vil vektnedgangen gå tregt, og til og med stoppe opp en periode, og da er det kritisk for motivasjon! Men hvis man måler regelmessig vil man likevel se at man krymper i cm! Det er totalt avgjørende når motivasjon skranter!!!
Jeg målte meg i dag overalt! (Hals, overarmen, bryst, under brystet, midjen, traktorbilringen, hofte, rumpe, lår oppe, midt på og nede, legg og ankel) Jeg legger sammen alle tallene og fikk totalt over 900 cm. Da har jeg et godt utgangspunkt for neste gang. Det er faktisk sånn at totalen her kommer til å minske for hver gang, med flere cm, og til slutt kan man regne i meter;)

På tidligere tråder har vi hatt egne måle/veie-tråder der vi kun legger inn resultater. Det er også en stor motivasjonsfaktor:) Jeg kan gjerne starte en for denne gruppa, så er det bare å hive seg med de som vil:)

Rav81 sa for siden:

Bra initiativ :)

Skal rett på butikken for å kjøpe målebånd.

Rav81 sa for siden:

Jeg gjør tydeligvis noe galt.

Gått opp 800 g siden torsdag :(

ElisaT sa for siden:

Helt enig i at vekten er noe vi kan droppe! Skal finne fram målebåndet mitt i morgen tidlig. Men jeg lurer fælt på hvor traktorbilringen er :D!

Lich sa for siden:

Hva gjør du da Rav 81 ? Ikke at jeg er noen ekspert men.....

Velkommen IKJ denne gangen blir det vei i vellinga skal du se ,så hyggelig å ha med gubben ,det høres så koselig ut.Sikkert lurt med det målebåndet,tar det etter hvert jeg,er så mye å ordne/sette seg inn i ...:)

IKJ sa for siden:

Hehe, her er det bare å bruke fantasien!;) Den skal uansett bort, så da må den måles for å nyte å se at den smelter bort;)

Har lagt inn en veie/måle-tråd med mine skamfulle mål, så der skal dere bare legge inn deres vekt og mål! (da blir ikke mine stående alene å skjemmes;) )

Rav81 sa for siden:

Jeg gjør det jeg skal, tror jeg :o

Får i meg rundt 15 kh fra grønt, 1 g protein per kg kroppsvekt og masse fett.

IKJ sa for siden:

Da gjør du det helt rett! Fortsett med det, så vil det slippe etterhvert;)
Vær tålmodig, og ikke stress... Stress fører til vektøkning!
Når begynte du da?

Lich sa for siden:

Jeg er jo like grønn som deg vet du,men har lagt inn det jeg spiste i dag på Diet.no (hm var det det den het?) og der kan man finne ut om mann ligger veldig høyt i kalorier.Aner ikke om det gjelder deg men.
Jeg ble også forbauset over at jeg lå for høyt i protein,trodde jeg hadde det i boks,det er ikke helt enkelt dette her.

Håper noen andre har gode råd til deg.IKJ er jo feks.klar på at vekt ikke er alt

Stå på :)

Eli 1972 sa for siden:

jeg blir også med. Startet for2 uker siden og har gått ned over 4 kilo. slanket meg 10 kilo på Grethe roede i fjor (har lagt på meg alt igjen)men tror dette blir mye lettere. nå trenger jeg jo ikke gå å være sulten. i går bakte jeg mitt første lavkarbobrød. Nå ser jeg mye lysere på dette fremover for da er det mye enklere på jobben også. Synes ikke det er så gøy å sitte å spise kyllingfileer med kniv og gaffel når alle sitter med skiver. håper bare at det ikke bremser vektnedgangen og spise lavkarbobrød til frokost og lunsj?

ElisaT sa for siden:

Hei Eli1972, hyggelig vi blir flere! Du må passe på at det ikke er for mye karbohydrater i brødene dine. Jeg synes òg brød er greit å spise, men lagde noen flate smørbrød her om dagen som hadde 1,5 kbh pr skive viste det seg. Og da er mye av dagens kvote brukt opp hvis jeg spiser tre-fire av de ;)

ElisaT sa for siden:

Liten oppdatering på meg :)

Jeg har, som nevnt før, droppet å veie meg, planen er å måle meg jevnlig. Det eneste jeg har fått målt hittil er midjen, og den er 84 cm. Mer kommer!

Jeg har forferdelig late dager, sitter og leser til eksamen og løfter knapt rumpa av stolen, men etter helgen kan jeg legge bøkene til side! For et par måneder i hvert fall, før jeg starter på ny giv i august.

Jeg er mye hjemme alene for tiden, mannen reiser i forbindelse med jobb og barna har fri og er sjelden hjemme. Men jeg er veldig stolt av meg selv, jeg lager ordentlig middag hver dag! Høres ut som en fjortis, men jeg har ofte tydd til lettvinne løsninger/"brødmat" når jeg er alene, synes det er kjedelig å lage mat til en.

Jeg har funnet ut at to måltider om dagen fungerer best for meg. Jeg spiser en god frokost ved 9-10 tiden og så spiser jeg en god middag ved 17-tiden. Er jeg sulten før spiser jeg før, selvfølgelig. Dette ser ut til å fungere bra på meg, og selv dager hvor jeg er veldig aktiv blir jeg ikke sulten før tidligst tretiden. Men jeg har mistanke om at jeg har en forbrenning som er litt lav...

Da skal jeg dykke ned i bøkene igjen, ha en fin dag :)

IKJ sa for siden:

Oj! Jeg har gått ned 2,5 kg på 2 dager! Jeg må ha hatt myyyye vann i kroppen! Godt at vannkiloene blir borte så kroppen kan begynne å ta av det den skal ta av;)

Kjente allerede i går at ketoseånden var på plass, så det har gått raskere enn jeg forventet.
Deilig at kroppen reagerer så raskt;)
Men vet av erfaring at vekta kommer til å stoppe opp de neste ukene, men da er det godt å ha måleband:) skal måle i neste uke.

Rav81 sa for siden:

Jippi!

Var på vekten i dag (klarte ikke la vær) og nå viste den 85.5 :D

Vet ikke hva som skjedde i går :confused:

Var på jakt etter målebånd i mange butikker i går, men uten resultat. Får dra innom en hobbybutikk på vei hjem fra jobb i dag.

Må jo plotte inn tallene i veietråden :)

IKJ sa for siden:

Ja! Se der slapp det taket! Supert:)

IKJ sa for siden:

Hvis du oppdaterer siden, vil du se at den oppdaterer seg:) Står -3,2 nå:)

Rav81 sa for siden:

Det var herlig :)

IKJ sa for siden:

Oj! Kom visst med litt mer enn det skulle på svaret mitt! Vet ikke hva som skjedde der, jaja...:)

IKJ sa for siden:

Var inne å leste på veietråden til juli 2011!
Den er virkelig verd å lese! For en fantastisk inspirasjon!!!! Sånn liste vil jeg å ha om et år!!!! :):):)

Lich sa for siden:

Så mange dyktige folk.
Er et sted det ikke er vekt denne uka,imorgen reiser jeg hjem og gruer/ gleder meg til å gå på vekta.Men egentlig tror jeg det er bra for meg å være uten vekt en stund,så blir jeg ikke så fiksert.

Her har det også stort sett blitt to måltider om dagen,to speilegg ,fire skiver bacon,noen små tomater og kaffe når jeg står opp.middag : brekkbønner eller salat og kjøtt eller fisk.Også masse vann.

Til helgen begynner jeg å jobbe igjen ,er skiftarbeider,da blir det ikke så lett å følge sulten, vet ikke helt hva jeg skal gjøre,lage opp omeletter og kyllinglår ol. Og ta med kanskje?

Ønsker alle dere dyktige folk en god dag, ekstra god dag til Elisa T ettersom du leser til eksamen ,det er så tungt,lykke til,heier på deg :)

ElisaT sa for siden:

Takk. Lich! Er i innspurten nå, begynner å bli ganske full i hodet av all informasjonen... Skal bli så godt å bli ferdig :D!

Lich sa for siden:

Egg ,bacon og tomater...synes det er utrolig godt så ikke noe problem. Men noen morgener får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg spiser bra,burde liksom være litt salat og rugsprø slik det har vært før når jeg skal gå ned i vekt.

Noen som kjenner seg igjen?

Sjokoladebananen sa for siden:

Hei dere! Får jeg slenge meg på denne tråden?
Startet på ketolyse for 2 uker siden, med en sprekk på lørdag pga litt for dårlig planlagt meny når vi dro på tur...og sprekken varte til i går... :( Nå er jeg i allefall igang igjen og nå, og vet til neste gang jeg skal på utflukt at all mat skal lages ferdig på forhånd og planlegges nøye! ;)

Rav81 sa for siden:

Velkommen og lykke til videre :)

ElisaT sa for siden:

Jeg kjenner meg igjen. Selv spiser jeg også en stor frokost, og er vanligvis ikke sulten igjen før ved 16-17 tiden. Og jeg sliter så med at folk skal ha meg til å spise på "riktige" tider. Men det gjelder å tenke på hva som er godt for en selv, det tror jeg er det viktigste. Da kan de andre bare sitte der med knekkebrødene sine kl 11 :D

Drømmepie sa for siden:

Hei :)

Vil gjerne slenge meg på her fra idag 9. juni :ja:

ElisaT sa for siden:

Da har jeg lagt inn mine skamfulle mål i måletråden...

mailen sa for siden:

Om du ikke har kjøpt målbånd vil jeg anbefale Grete Roede sitt. Det er genialt til å måle kroppen med, siden man kan lage den til en "runding". Du finner den i nettbutikken deres. :)

Lich sa for siden:

Hei sjokoladebananen og drømmepie og velkommen hit.

Nok en mandag,jeg har holdt på i ca tre uker nå,det er ikke tvil om at helgene er vanskeligst . Alt selskapeligwhet inneholder mat og gjerne alkohol .jeg synes ikke jeg har greid å finne noen gode metoder for å takle dette her .

hva gjør jeg når maten er snitter og kun det? Kan jeg spise bare pålegget .nei det blir jo veldig uhøflig .kan jeg spise ingen ting? Men vertskapet river seg jo i håret da ,en god vert/vertinne ser jo alle gjester å ønsker at de skal ha det bra.

Å si nei takk til alkohol er mer akseptert,men det er så vanskelig for jeg liker vin så godt.Sukk.....som dere forstår har jeg falt i noen hull i løpet av helgen og slik har hver helg vært siden oppstart.

Så helgen har vært uten ketose og hver mandag er det på an igjen ,også i dag .
Håper det går bedre med noen av dere.
Noen tips til hvordan takle selskapelighet?

ElisaT sa for siden:

Jeg sier at kroppen min blir dårlig av mel og liknende, og at jeg holder meg unna slike ting. Sier også av og til at jeg tester ut hvordan kroppen har det uten gluten. Det er vel ingen som vil at gjestene skal bli syke av maten de serverer :)? Det er også viktig å få verten/vertinnen til at det ikke er noe stress for dem, ta gjerne en telefon på forhånd. Det har jeg gjort, med stor suksess, alle har vært så forståelsesfulle. Bare ikke nevn ordet "lavkarbo"...

Lich sa for siden:

Kanskje det kunne fungert bedre hvis det var en middag,velge bort poteter og spise resten er jo greit,men snitter ? Også har vertinnen laget en ny spennende dessert og "du må smake litt" .Denne helgen har det vært selskapelighet fredag,lørdag og søndag.Dette går dårlig ,må bli ene boer ....

Eksamen da ElisaT hvordan går det med den?

IKJ sa for siden:

Ta med deg noe lovlig i selskaper:) mange gode oppskrifter i forumet! Anbefaler gerds ostekake, lett og lage og veldig god! Jeg har fått i oppdrag å lage en sånn til en 70-årsdag neste helg! Hun smakte den i et selskap jeg hadde for en stund siden, og syntes den var kjempegod;)

Du kan ta med oster, grønnsaker, dip el på fest.

Vin er da lov! Bare spør på polet hvor mye sukker det er i. De har oversikt over det. Her gikk det en hel dunk ken creek på lørdag......;)

Lich sa for siden:

Vin er da lov! Bare spør på polet hvor mye sukker det er i. De har oversikt over det. Her gikk det en hel dunk ken creek på lørdag.

Ja IKJ ,vin er lov ,men det er noe med helheten som blir litt for mye for min badevekt.....:)

Men ta med seg noe ,hm...tester den .

ElisaT sa for siden:

Eksamen gikk sånn passe bra, hadde fått beskjed om at vi skulle få et tema, og så fikk vi et helt annet?! Skjønner ingenting :confused:

Jeg var på ostekveld for litt siden, og tok med eget lavkarbobrød da jeg vet at det kom til å bare være høykarbokjeks osv der. Ikke noe problem, bortsett fra alt alle ville smake på brødet mitt :)

Tror mange av oss må bli flinkere til å tenke på kroppene våre, hva de har godt av og ikke. Jeg har brukt lang tid på det selv, men tenker som så at det straffer seg så innmari for meg at gidder ikke mer. De verste å forholde seg til er faktisk familien for min del, særlig den eldre garden: "Hva?! Skal du ikke ha kake? Men bare ett lite, da! Det kan da ikke være så farlig?! Hva slags motekur er det du går på nå da? For noe tull, ikke noe poteter?! Ikke brød? Har du blitt gal?!!!!!"

IKJ sa for siden:

Hehe, skjønner hva du mener:) Men jeg har forklart det, og sagt at det fungerer veldig bra for meg, så svigermor er nå vant til at jeg skraper av brunsausen og spiser kun kjøttkaken;)

milja sa for siden:

Hiver meg på her, startet i juni med dette. Hva gjør dere når dere bare MÅ ha noe å spise. Jeg har gått på en smell he he flere ganger føler jeg. Det er ikke søtsug jeg har, mer salt sug. Så jeg har gått til innkjøp av peanøtter og andre nøtter. Spist så jeg får vondt, for jeg har blitt vant til små posjoner nå. Allikevel så kikker jeg på mer. Da går jeg vel heller ikke ned i vekt? Hva spiser dere på en sånn dag? Det er jo mest om kvelden dette skjer. Er dere beinharde å ikke spiser noe?

IKJ sa for siden:

Velkommen!
Jeg er også snoken på kveldene... Men det hjelper å spise jevnt ila dagen, og spise en god middag, helst litt sent på ettermiddagen. Jeg ville holdt meg unna peanøtter, men heller kjøpt baconcrisp. Godt med rømme eller kremost med krydder. Du kan lage deg ostekjeks i mikro eller i varmluftsovn. Skivet ost med jalapenos er perfekt til å ha pålegg på. Jeg bruker majones, ost, skinke og agurk. Nydelig;) bare pass på at de blir sprø nok!

KristinaS sa for siden:

Nå har jeg ikke vært innom på en stund, men ved å lese alle trådene så kjenner jeg meg så sinnsykt igjen i så mye av det dere sier.

Å være i selskap; alltid vanskelig. Hvis man vet at det blir snitter så er det en mulighet å spise før man kommer. Og det viktigste er kanskje å forberede seg selv og ha svarene klare. Bestem deg på forhond for at du enten skal skeie ut eller ikke. Jeg var ute med jobben i forrige uke og bestemte meg på forhånd at jeg skulle ta et glass hvitvit, men ikke skeie ut med maten. Så når alle andre satt og spiste pizza satt jeg med salaten. Det var fryktelig tungt de første 5 minuttene men så gikk det greit. Var FRYKTELIG stolt av meg selv etterpå :D

Er det fler som har hengt seg opp i tallet på vekten? Jeg har en formening om hvilken vekt jeg skal ende opp med og når den ikke går dit fort nok blir jeg oppgitt. Jeg har også målt meg og gått ned totalt over hele kroppen 10-12 cm, så jeg burde egentlig være fryktelig fornøyd. Vekttreningen har ført til større muskler (og jeg vet at muskler veier mer enn fett) men allikevel har jeg hengt meg opp i et vekt-tall som virker så uoppåelig.

Jeg opplevde forresten noe ubehagelig her i går. Dro på en skikkelig lang gå/joggetur (ca 16 km) og kjente at jeg ble skikkelig sliten. Men når jeg kom hjem så "brøt" bare kroppen sammen. Ble skikkelig kvalm og begynnte å kaldsvette. Mannen min sa at det var fordi jeg hadde spist for lite før jeg startet og at jeg trengte energi...fort. Og hva er vel kjappere en karbiser? Så jeg tok en brødskive og et glass smoothie. Det hjalp! Det tok nesten to timer før jeg var helt OK igjen. Er det noen andre som har opplevd maken?
Veide meg i dag og har gått ned 100g så karbisene fra i går kan ikke ha gjort all verdens skade :D

Lich sa for siden:

:)

Hei og velkommen . For meg stemmer det at har jeg spist bra hele dagen så går det bra om kvelden også.Ellers har jeg prøvd å ta en skje med fett,det hjalp meg veldig godt.Høres helt vilt ut ,men prøv.

Så glad for gode råd om hva som er lurt i selskaps livet,det er det som virkelig er vanskelig synes jeg.:D

I det hele tatt så er jeg så glad for å ha dere her,tror dette hadde blitt mye vanskeligere alene.

Ønsker dere alle en super dag.

Lich sa for siden:

Hei KristinaS
Vet ikke hvor lenge du har holdt på ,men jeg sleit også tungt med løping i begynnelsen,nå har det bedret seg,men i begynnelsen av ketolysen sleit jeg med elendige tider og hadde også et løp jeg måtte bryte fordi jeg var helt skjelven og tom for energi.

Fikk mange gode råd her inne,bla viktig å spise nok et par timer før,drikke mye og gjerne litt ekstra fett før du drar avsted.Det hjalp.

Jeg har også forstått det slik at det tar tid før kroppen blir vandt til å brenne ketoner som energi i steden for karbohydrater.En lang tur kan jo lett kreve 800-900 kalorier så det er jo mye for kroppen å mobilisere.

Men ikke gi deg ,det blir bedre , må akseptere at det går sakte i begynnelsen
PS,har du sett treningstråden for juni ?
Lykke til.:D

KristinaS sa for siden:

Tusen takk for supre råd. Har ikke sett treningstråd for juni, skal sjekke den ut nå :)
Jeg har ikke holdt på med lavkarbo så veldig lenge, kanskje 2 uker. Jeg har tatt den joggerunden før (altså før lavkarbo) og det gikk helt fint. Men jeg skjønner at jeg burde ha spist mer. Hadde bare hivd i meg 2 knekkebrød og en liten cookie før jeg satt i gang. Så det er kanskje ikke så rart.

Takk for oppmuntrende ord. Jeg skal ikke gi opp :D

Lich sa for siden:

:)Hei folkens skal jeg fortelle dere noe rart?
Søndag hadde vi fest for svigermor med bløtkake og full pakke,det gikk greit og ikke spise det ene og det andre når jeg var hjemme hos meg selv.

Men det jeg skulle fortelle var at i går hadde jeg gjester og når jeg skulle smelle sammen noe dessert så fikk de resten av kaka drukna i jordbær,men hallo ....resten av kaka! Ja den sto der i kjøleskapet og jeg hadde ikke tenkt på den i det hele tatt.Så merkelig,dette hadde aldri hendt før lavkarbo,da hadde den kakeresten svevd i bevisstheten min hele tia.Bare et lite stykke og et til osv.

Løsningen før var ofte å hive kaka,kan ikke spise det som ikke finnes i huset.

Er det slik at ketosen setter meg fri fra dette stresset med å tenke mat hele tia? I så fall vil jeg spare masse energi som jeg kan bruke på noe gøy.....

Men nå avsted på jobb ha en herlig dag alle flotte folk.:)

IKJ sa for siden:

Ja, det er sant! Kostholdet gjør noe med helheten i livet;) Jeg merker at jeg er mindre stresset og rastløs, og jeg får mye mer tolmodighet! Spesielt når det gjelder ungene:) Dette er bare noen av godene når hormonene er i balanse! Deilig;)

Lich sa for siden:

Hei alle sammen ,sånn ca tre uker er gått og jeg føler meg veldig bra.
Hvordan går det med dere ? :)

KristinaS sa for siden:

Så bra at du føler deg bra Lich! Ingenting er bedre enn det.

Har selv hatt noen tunge dager og spist ting jeg ikke burde (quiche og is), så i dag var ikke en oppløftende dag på vekta. Så jeg har bitt tennene sammen og er på den igjen. Føler meg akkurat nå veldig sulten og har lyst på alt mulig rart. Heldigvis er det snart lunsj (har laget en god salat i dag).

...men jeg vet at kroppen min er litt småteit og at jeg bare ikke må gi opp.

synsegulla sa for siden:

Jeg har fra 7 mars til nå gått ned 15 kg på ketolyse :) Det er jjeg veldig glad for. Også spiser jeg utrolig mye god mat. :)

IKJ sa for siden:

Her går det veldig bra;) I går gikk jeg på fjellet i 2 timer, og jeg fører opp det jeg spiser på diett.no. Merker jeg har lite energi for tia, men vet at det går over. Matlysten er heller ikke på topp, men sånn er det når kroppen venner seg til dette, så jeg tar det med ro og tar dagene som de kommer;) Resultatene av min første uke er bedre enn forventet, så jeg er i strålende humør!

Jeg koser meg;)

IKJ sa for siden:

Så herlig! Bra innsats! ;)

synsegulla sa for siden:

Imponert over at du orker å gå i fjellet. Jeg merker at jeg har mindre energi til trening og kan bli veldig svimmel hvis jeg ikke tar det med ro, så jeg trener ikke noe særlig nå, selv om jeg faktisk har LYST av og til. ... Underlig

Lich sa for siden:

Når jeg føler meg sulten så går jeg å spiser,har lovet meg selv at jeg ikke skal sulte meg,det er så demoraliserende.
Sansynligvisvis går jeg da ned litt saktere,men det er ikke så viktig for meg,jeg vil også ha krefter til å løpe to til tre ganger I uka og da må jeg spise en del har jeg funnet ut.

I begynnelsen av ketosen var det et blodslit å løpe,nå går det bedre.

Så flinke dere er alle sammen ,blir helt imponert jeg.:D

ElisaT sa for siden:

Så greit med en oppsummering!

Har også holdt på i over tre uker nå, og kjenner at kroppen fungerer godt på ketose. Har fått trent litt, tok litt hardt i den ene dagen, gangsperre i to dager etterpå, men det er helt greit! Trenger å røske litt i skrotten :D

Vurderer å søke om bukplastikk, har akkurat lagt ut et innlegg om det hvor jeg ber om tips og råd, og kjenner det tar opp mye av tankene. Har gått og grublet over det i så mange år at nå må jeg gjøre noe!

Det jeg synes kan være vanskelig er å spise ute. Har ofte spist lunsj ute i det siste, og det går greit, men jeg synes det er litt tiltak. Dårlig utvalg, mye brødmat, osv. Og så er det helt feil tid for meg å spise på! Jeg spiser stort sett brunch ved 11-tiden og middag ved 17-tiden, og da er lunch helt feil. Men dette er det bare tull å klage på egentlig, det er bare et lite hjertesukk fra en med for mye fritid for tiden... 2 måneder til skolestart er lang tid!!!

Lich sa for siden:

[quote=ElisaT;1358660]

Vurderer å søke om bukplastikk, har akkurat lagt ut et innlegg om det hvor jeg ber om tips og råd, og kjenner det tar opp mye av tankene. Har gått og grublet over det i så mange år at nå må jeg gjøre noe!

Hei ElisaT har du prøvd å søke på bukplastikk her på forumet?Det gjorde jeg og kom opp mange tråder med mye erfaring .

Kirurgi er vel ikke noe man kaster seg utti hvis det ikke er strengt nødvendig,men virker som mange har svært gode erfaringer.:)

ElisaT sa for siden:

Jeg fant bare masse gamle tråder om det, ingen "up to date". Greit å høre med noen som har gjort det i det siste!

Enig at kirurgi ikke er noe å ta lett på, men dette har jeg tenkt på så lenge, og det preger så mye av min hverdag at nå må jeg få sjekket det :)

aragorn sa for siden:

Hei

Her går det så det suser. Prøver å ikke la kuren få så stor del av livet mitt. Jeg vet hva jeg kan spise, og jeg spiser kun det.

Vi griller en del, og da griller jeg mye grønnsaker sammen med kjøtt. Har ikke en eneste gang siden 1. juni spist annen middag en familien. Det er jeg som handler og som lager mat og jeg legger det opp slik at vi spiser det samme. Jeg velger bare bort potet, ris og annet jeg ikke kan spise.

Har målt med stick 2 ganger, og da var det utslag på begge.

Jeg har ennå ikke målt og veid ennå, så jeg har egentlig ikke peiling på hvordan det går. Føler ikke så mye endring i energi egentlig. Hadde mer energi forrige gang husker jeg.

Var på løpetur på 1 time og 10 minutt her om dagen hvor de første 19 minuttene var opp ett bratt fjell. (Stoltzekleiven ) Er veldig sur i beina når jeg begynner økten. Det går som regel over.
Å gå i trapper er ganske tøft. Lårene stritter i mot.

Tenkte å veie og måle i morgen.

Helgen blir tøff. Jeg skal på fotballcup med laget jeg trener i helgen. Vi skal bo på skole med fellesmåltid. Kan ikke tenke meg at det er spesielt lavkarbo-vennlig. Må nok prøve å ha med forskjellig mat og spise det kaldt. Noe kjøtt, kan jo kjøpe nygrillet kylling på butikken på lørdag. Det går seg nok til. Har ikke så lyst til å ta en pause nå mens kroppen kanskje er i ferd med å få opp dampen.

Igjen; litt om alt. :-)

Aragorn

mailen sa for siden:

Jeg hadde en kakesprekk i går, etter nesten to uker i ketose. I kveld satt jeg å tenkte på båtisen ungene har i fryseboksen. Det var nesten jeg tok en, men så fant jeg ut at jeg skulle sjekke om jeg var i ketose igjen. Det var jeg heldigvis, for det ga meg motivasjon til å ikke ta den båtisen.

Når jeg blir fysen om kveldene drikker jeg Pepsi Max, spiser middagsrester eller mørk sjokolade. Jeg har planer om å lage is helgen, også har jeg funnet oppskrift på en kake som jeg kan bruke opp eggehvitene på (bruker bare eggeplommer til is).

Lich sa for siden:

Ang. Tøffe helger,jeg skal også bort og er veldig spent,tar med meg en del mat så jeg ikke risikerer å spise noe tull av ren sult.

Prøver også å ikke veie så mye og ikke måle,blir lett litt opphengt i det og regner med at jeg skal holde på med ketose/lavkarbo lenge siden jeg føler meg så bra og så deilig å slippe å tenke så mye på mat.:)

LittForTung sa for siden:

Heisann dere! Gratulerer med å ha kommet i gang alle sammen! :)

Jeg har levd på lavkarbo i snart ett år, hadde mYe å miste.. Har ikke hatt overskudd til å trene før inntil for tre måneder siden. Da kom plutselig lysten, og med den energien i musklene. Ikke bli frustrert om dere ikke orker ennå - det kommer, det kommer:) Ikke glem hvor mye dere kanskje forventer av kroppene som plutselig skal klare alt på en gang:)

Lykke til videre!! :klem:

IKJ sa for siden:

Jeg er svimmel ja! Men er vant til å være det fra før pga dårlig rygg og nakke.... Men det var deilig å komme meg ut, lenge siden sist, og god trening;) Vi skal faktisk pakke sekken og ta ungene med på lavvotur i fjellet på lørdag, også skal vi gå på toppen av fjellet søndagsmorgen og se på Bodø air-show! Vi ser hele luftrommet rundt byen, så det blir kjempespennende! ;)

synsegulla sa for siden:

Jeg synes det er best å ligge unna alt søtt nå som jeg er i ketose. Da forsvinner alt sug på det meste, det er lekende lett å stå i mot allverdens fristelser og blodsukkeret er mer stabilt. Bare et tips :)

KristinaS sa for siden:

Kjenner til den fristelsen ja :) Er fryketlig glad i søtsaker selv. Den første helgen i den første uka jeg begynnte så bakte jeg en lavkarbo-brownie kake med krem/philadelphia fyll som jeg fant oppskrift på her på forumet. Utrolig god kake! Spiste masse av den i løpet av helgen og jeg gikk fortsatt ned i vekt (selv om det gikk litt saktere). Så hvis man ikke gjør det hver dag så er det absolutt rom for å skeie ut litt :D

Det viktigste jeg har kommet frem til er å ikke gi opp! :heia:

God helg alle sammen

aragorn sa for siden:

Hei

Det gikk jo som det måtte gå. På fotballturnering så måtte jeg til slutt ta en kontrollert spising av karbo. Jeg holdt helt til søndags morgen, men da hadde jeg ikke mat igjen. Måtte ta et par skiver til frokost i dag. Slik ble det. Gjort er gjort, og livet går videre.

Stolt av at jeg klarte det helt til søndag morgen. Tenkte å ta en joggetur i kveld for å tømme karbolager, så satser jeg på ny nedgang om en to ukers tid.

Aragorn
Fortsatt ved godt mot

aragorn sa for siden:

Hei

Jeg glemte å si at jeg nå kun er overvektig, og ikke fedme lenger.
I følge bmi-skalaen. Det er jo og noe å ta med seg.

Aragorn

Lich sa for siden:

Å så bra,tenk så supert for helsa!

Jeg har vært i to dagers bryllup i helga,veldig morsomt,det gikk ikke så verst med maten,spiste verdens minste kake stykke !

Men drakk alt for mye og er sliten.

Jeg øver meg på å si nei takk til mat og smile pent og ikke forklare noe.Det er min kropp

Hadde med meg noen små porsjonspakkette oster jeg spredde på med.Men ble nok litt lite fett.

Ha en super ny uke folkens:)

synsegulla sa for siden:

Wohoo! Så herlig :) Gratulerer. Alle små mål teller, det er hvertfall de som gir meg motivasjon.

Melodi sa for siden:

Heihei!
Jeg starter igjen imorgen jeg..

Min historie begynte sommeren 2010, begynte med ketolyse og gikk ned 30 kg innen året var omme. Gikk fint i ett år, da begynte jeg å jobbe i tillegg til skolen og jeg fikk ikke tid til matlaging.
Fikk meg også en type som jeg flyttet sammen med og i flere måneder hadde vi bare mikro til rådighet, ikke spesielt bra for lavkarbere og da jeg i oktober endte opp med en kraftig depresjon gikk kostholdet rett vest for å si det på en fin måte.

Nå har jeg gått opp 40 kg og har en avskyelig kropp. Det gjør vondt at jeg har ødelagt den, jeg, helt alene har laget alle disse strekkmerkene. Så, nå skal jeg begynne igjen.
Jeg er ferdig med skolen og har begynt i en jobb jeg trivdes i så nå har jeg motivasjonen til å begynne igjen!
Så imorgen går startskuddet!

IKJ sa for siden:

Hei!
Var ikke du med i back in style gruppen;)
Kjente igjen historien din, men ikke navnet;)
Om det er deg, har du hvertfall "kjentfolk" her;)
Lykke til i morgen!

Melodi sa for siden:

Joda, er meg, men ville begynne helt på nytt så derfor nytt nick :)
Takk! :)

Lich sa for siden:

Hei Melodi

Velkommen ,jeg tror ikke noe på at du har en ufyselig kropp,som min kropp så tenker jeg at din er funksjonell og dyktig ,frakter deg hit og dit og kan gå ned i vekt samtidig som den spiser masse god mat,egg og bacon feks.
Lykke til!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.