< Tilbake til oversikten

Juni 2012

KristinaS sa for siden:

Hei,
helgen gikk greit. Er veldig stolt av meg selv at jeg klarte å si "nei takk" til iskrem hos svigers i går ettersom jeg er et lite ismonster :D

Snart er det ferie i Italia og jeg både gleder og gruer meg. Det skal bli godt med sol og ferie, men jeg reiser jo til karbo-land med pizza og pasta. Psyker meg opp til å tenkte salat og fisk. Jeg kommer helt sikker til å skeie ut med litt god vin og en is, men har tenkt å begrense meg veldig.
Hvis noen har noen gode tips til ferie-planlegging så er jeg takknemlig for det.

...og Aragorn: gratulerer med et supert mål!

IKJ sa for siden:

Det forstår jeg:)
Så koselig at vi er tilbake sammen da! Etter jul skulle vi jo starte sammen, men jeg klarte ikke å starte da, så jeg skylder deg en ny start sammen;) Har faktisk tenkt på deg! Du er så flink, så dette klarer du kjempelett!!!;)
På onsdag er det 2 uker siden jeg startet, så jeg er "fersk" igjen!

Melodi sa for siden:

Ja, var jo litt av et sammentreff kan man si! Kjempe koselig! :)

Melodi sa for siden:

Jeg tror vi kommer til å klare dette sammen denne gang, for jeg merker at jeg ihvertfall har myyyyye mer motivasjon nå! :D

IKJ sa for siden:

Jeg å! Har sagt det før, men denne gangen skal jeg holde ut helt til mål! Jeg har begynt å trene litt også;) Har fått med meg gubben denne gangen, så det hjelper;)
Men jeg må si at jeg hadde aldri klart dette uten dette forumet, det er viktig for å holde fokuset på plass, også er det så mye støtte i alle dere ;)
Vi får bruke hverandre alt vi kan fremover!

Walle sa for siden:

Her har jeg ikke vært innom på en stund. Men jeg er så stolt. Til tross for at jeg har vært i betydelig mindre aktivitet, og trent bare tre ganger i motsetning til fem forrige uke (hvor jeg gikk opp 0.2 kg), så har jeg gått ned 1.8 kg denne uka. Det beviser bare hvor viktig kostholdet er. (spiste bra forrige uke også, var vel bare kroppen som reagerte litt).

Melodi sa for siden:

Jeg skal også begynne med litt lett trening, men vil gjerne ha kostholdet under kontroll først. Formen er ikke bra i det hele tatt så det må det gjøres noe med!
I nye jobben min så har vi noen trapper vi springer opp flere ganger til dagen så det er positivt da! :)

Første dagen idag, føler den har gått greit så langt, sett bort fra en go'morgen yoghurt til frokost idag (de selger ikke mye lavkarbo-frokost alternativer på statoil visst), hadde en salat til lunsj og middag ble gryterett av pølse, bacon, løk og sopp, blomkål mos ved siden av og bearnaisesaus.
Masse fett i allefall! :)
Og en liten skål med jordbær og fløte til dessert. Godt å være tilbake! :smile:

Har også vært og handlet alt jeg trenger til ett lavkarbokosthold igjen idag, ble 600 kr og litt over budsjettet men.

Melodi sa for siden:

Dagens middag forresten! :)

IKJ sa for siden:

Herlig!

Noen som bruker diett.no her? Jeg har lagt inn på ukedagene, men ikke i helgene for da farter vi så mye.. Veldig nyttig for å se hvordan man ligger an i løpet av dagen! Har ikke brukt den tidligere, men tenkte jeg skulle prøve for å se at jeg gjør det rett! Dessuten gjør det at jeg ikke pakker i meg unødvendig mye, for da blir det så mye å skrive inn;)

ElisaT sa for siden:

Jeg bruker diett.no nå, rett og slett for å sjekke hvor mye jeg får i meg i den første tiden. Har jo levd lavkarbisk lenge, men ikke ketogent. Veldig greit verktøy, det eneste er at det er endel matretter å legge inn i starten. Hvor mye karber pleier du å ligge på? Og hva er %-fordelingen din? Skal sjekke min, sitter bare på feil pc :)

IKJ sa for siden:

1,8 kg! Godt jobba! ;)

IKJ sa for siden:

Prøver å ligge på 5% karber, 20% proteiner og resten fett, men ser at jeg spiser mye proteiner til tider! Ca 1,5gr pr kg kroppsvekt.

IKJ sa for siden:

Ja, karbene ja! Ligger på mellom 10-20g gjennomsnittlig;)

ElisaT sa for siden:

Jeg ligger mellom 11 og 16 karber i snitt, men jeg sliter med å få i meg nok proteiner, i motsetning til deg :) Jeg ligger stort sett i underkant av 1 g pr kg kroppsvekt.

IKJ sa for siden:

Forutenom varierte middager med kjøtt, fisk, kylling og diverse grønnsaker, har jeg et ganske ensidig kosthold.... Standardfrokost er 3 kokte egg som jeg moser i en skål med majones og krydder, og kaffe med fløte. Spiser det på formiddagen, så holder meg mett til middag. På kvelden spiser jeg fiberrik med makrell i tomat, majones og agurk. Om jeg ligger høyt på karbene på kvelden lager jeg ostechips. Ev bacongull med rømmedip;)

Melodi sa for siden:

Første fristelse unngått!
Hadde en treliters boks med krokanis i frysen som jeg har tenkt på i hele dag..
Jeg er den eneste som spiser slik is, og den har ropt på meg i hele dag.
MEN! Jeg tok mot til meg å ble kvitt den på min måte!
Sprøyte den med zalo og hive den i søpla. Veldig stolt! Første virkelige fristelse jeg har nekta meg siden oktober!!! :D

DIE!

Melodi sa for siden:

Hvordan går det med dere andre da? :)

Lich sa for siden:

Jo takk jeg synes jeg har falt inn i en rytme og at alt med mat er enklere,enklere å si nei og enklere å vite hva som er lurt å spise .Synes ikke det er så vanskelig å holde meg unna fristelser denne uka.Kan det være sant at det blir enklere etter 3-4 uker? Synes jeg spiser mye god mat,spiser ikke lavkarbo brød,godteri og kaker.Litt bær og krem av og til.

Tror ikke jeg har gått ned veldig mye,men kjenner klærne sitter penere,holder vekta litt unna .
Ha en strålende kveld.

IKJ sa for siden:

Bra jobba melodi! Du er flink;) Hvordan har dag 2 gått ellers?

Melodi sa for siden:

Takk ikj! Joda disse dagene har faktisk gått ganske greit! Holdt meg til lavkarbo, ikje helt ketolyse ennda, men ketostix og hele ny vekt er kjøpt inn!
Gleder meg til den kommer på fredag!! Er en til 800 kr som visstnok kan måle fettprosent osv. Så lenge den viser rett tall er jeg fornøyd! :)
Hvordan går det med deg da? :)

IKJ sa for siden:

Her går det kjempebra! Jeg spiser eksemplarisk, og jeg trener litt og;) Gått ned nesten 4 kg og mistet 10 cm rundt midjen på 2 uker, så jeg er superfornøyd;)

Vi har også kjøpt oss sånn vekt, og det er en av grunnene til at jeg startet opp igjen! Den viste meg at jeg aldri har vært så tung før, og når jeg ventet spent på fettprosenten viste den error! Jeg hadde over 50%, så den kunne ikke måle det!!! Jeg tenkte at NÅ må jeg gjøre noe! PRONTO! Fy f.... Så her er jeg nå;)

Melodi sa for siden:

Oi, det setter en liten støkk i en ja!
Så bra vi er her da og kan ta vare på kroppen vår igjen! :)
Må forresten bare fortelle om frokosten min idag! Har begynt i ny jobb og har derfor ikke så god tid på morgenen, så da var jeg jo litt spent på hva jeg skulle gjøre med frokosten. Men, jeg har funnet ut at smoothie er jo perfekt! Kan spises på vei til jobb, supersunt og tar ikke lang tid å lage!
Dagensvariant ble med frosne jordbær, 3 frosne brokkolitopper, litt rapsolje og eggehvite til 2 egg. Pluss søtning da :)
Det må da være en grei start?

Bedazzeled sa for siden:

Slenger meg på denne tråden jeg. Begynte lavkarbo/ketolyse 11/6 og gikk ned 4 kg første uken. Denne uken har jeg vært på vekten, men ikke gått ned noe særlig. Skal ikke gå på vekten igjen før mandag morgen nå tenkte jeg. Frustrerende å gå på vekten hver dag, men er jo så spent hele tiden. Har satt meg et mål om å gå ned 10 kg i tillegg til de 4 til jeg skal i bryllup 25/8. Så her blir det en streng sommer :/ Ser at meg og deg Melodi har samme vektutgansgspunkt (jeg hadde 109) og shelt samme mål 65kg. Blir spennende å se om vi kan klare det sammen :)

Melodi sa for siden:

Første mann! Haha :)

Kjøpte meg ketostix her om dagen, og skulle prøve idag bare litt for morro for jeg regnet jo ikke med å være i ketose nå, men gjett hvem sin stick som ble lysrosa? Jo min sin! :D Weee :D

IKJ sa for siden:

Oj! Så bra!!!! Da er det bare å kjøre på!

Jeg har akkurat laget gerds ostekake til et selskap i kveld, og den står i kjøleskapet å stivner;) blir så deilig lukt i huset av å lage geleen;)

Vi holder på å skal pusse opp 1 etg, og har revet av nesten all den gamle fæle glassfiberstria. Det ser ikke ut her! Har fått ryddet å støvsuget her da... Vi må nok skrape en god del etterpå, mye løse papirrester igjen på veggen... Tenkte jeg skulle prøve å male med grunning før jeg begynner å sparkle og pusse. For et griseriet dette kommer til å bli fremover! Vi er nettop ferdig å pusse opp badet, så det skal bli godt når vi blir ferdig;)

Melodi sa for siden:

åååååå. får vann i munnen bare av å tenke på den kaka! :sikle:

Er selv midt inni ett oppussingsprosjekt. ikke noe kjøkken, ikke noe stue, ikke gang, ikke hage... Jeg blir GAL! Heldigvis har mannen endelig fattet at sånn her kan vi ikke holde på, å leid inn snekkere, så nå blir det nok snart ferdig! : D
Slik går det når man har en mann som elsker å leke snekker, elektriker, rørlegger og skal gjøre alt selv. sukk

Melodi sa for siden:

Idag skal jeg forresten hente ny-vekta mi! Er veldig spent, for på onsdag fant jeg ut at den vekta jeg har mest sannsynlig viser veldig feil siden ei veninne av meg veide 76 hos oss, og på vekta hjemme veier hun 72, så er bare å krysse fingrene her ja!
Er og litt nysgjerrig på om det funker med den måleren for fettprosent, hadde jo vært morro å sett hvertfall :P

Lich sa for siden:

Ønsker alle juni startere en god helg.

Jeg har planen klar,denne helgen skal jeg ganske enkelt si "nei takk"med et smil og late som jeg er blitt akutt døv når folk spør om hvorfor ol.

:D

IKJ sa for siden:

Hjemme fra selskap, ongene ser på film på rommet, gubben sover på sofaen, og jeg sitter ute på altan med knallblå himmel, musikk på ørene og et glass rødt! Sooool "smilefjæs"!!!

Kiro sa for siden:

Da var det på tide å komme i gang IGJEN. Herregud jeg håper virkelig dette er siste gangen jeg sier det. Har i løpet av det siste halvåret slurvet så utrolig mye med kosten at det er skummelt. Det ble plutselig helt vanlig å bestille mat fra pzzabakeren flere ganger i uken. Hvor dum går det an å bli? blir helt oppgitt over meg selv.

Startet opp forrige mandag med en vekt på 92 kg. Det vil si at mitt forsøk på å gå ned julekiloene feilet stort, og jeg har nå enda mer å gå ned enn jeg startet med. Har faktisk gått opp 14 kg siden oktober. Og den vekten har jeg nå tenkt å gå ned igjen!!!

Er faktisk veldig fornøyd med resultatet etter den første uken. Er allerede nede i 89 kg. Så det er jo en fin start yay ^_^. Håper det går (nesten) like fort fremover også. Målet mitt er vertfall å komme ned til 85 innen 15. juli, og 80 kg før skolestart, slik at jeg kan gå med yndlingsjakken min igjen, hehe. Håper ivertfall å kunne klare å komme inn i bunaden innen min kusine skal konfirmere seg i mai, og da må jeg ned i ca 72 kg...

Så har med andre ord mye jobb foran meg, og håper derfor at det er greit at jeg joiner dere, slik at jeg ikke trenger å gjøre det helt alene. :)

ElisaT sa for siden:

God mandag morgen! Her er en liten oppdatering fra innlandet:

Helgen gikk sånn passe greit, med et par, små utfordringer. Hadde en episode med jordbær på fredag, min kjære hadde kjøpt en kurv og jeg spiste noen bær, og fikk en gigantisk hodepine. Note to self: ikke spis jordbær!

Lørdag var vi på sankthansfeiring hos venner, og ble tilbudt et glass kjempesøt musserende. Klarte sånn halveis å styre unna, helte alt i vasken i små porsjoner :_plystre:. Fikk et glass knusktørr vin etter hvert, men kjenner at ketose og alkohol ikke er en god kombinasjon, så det ble bare smånipping på meg.

Ellers merker jeg at jeg er utålmodig, skulle så gjerne ikke vært så gira på å få av disse hersens kiloene. Det er derfor jeg ikke veier meg, for å si det slik! Målebånd er jammen kjekt å ha ;)

Maten går greit, stort sett. Har en mann som ikke er så strikt lavkarbo som meg, og det kan jo by på utfordringer, men stort sett går det greit. Og jeg dør ikke hvis han bruker en halv gulrot i en saus...

Ha en fin uke videre!

mailen sa for siden:

Jeg har hatt en kontrollert sprekk i helgen, først med vin/øl/tyrker på lørdagskvelden - deretter med vanlig pizza, cola og litt potetgull i går. Nå er pizzaen i fryseboksen og resten av potetgullet ligger øverst i skapet i påvente av å bli lørdagsgodt til ungene. Jeg har kommet inn i tre nye bukser og er fast bestemt på at en sprekk skal være en sprekk, og ikke begynnelsen på karbofråtsing igjen. Føler meg ganske flink, som klarer å snu tankegangen sånn. Tidligere har en sprekk vart fra flere dager til flere uker.

Ha en flotters uke alle sammen. :)

mailen sa for siden:

Hva slags saus bruker han gulrot i?

Walle sa for siden:

Jeg bare lurer. Hvordan reagerer kroppen deres på en såkalt karbodag? Altså, en planlagt dag, hvor dere unner dere kanskje litt potetgull, cola og whatnot. Jeg har i løpet av mine fem uker ikke hatt en eneste utskeielse, og har heller ikke følt noe særlig sug etter karbohydratene. Men jeg har planer om å omstille kostholdet mitt litt, til lavkarbo, eller en litt vanlig kost, bare betydelig sunnere enn den var før. I juli skal jeg danse og sykle rundt MYE, og jeg føler ikke at fett er en like ideell energikilde som den burde være for meg i en sånn prosess. Trening blir det jo likevel, og jeg kommer kanskje til å gå tilbake til ketolyse så fort vi er ferdig med forestillingene. :)

Jeg bare føler det hadde vært koselig å kunne å unne seg litt godt igjen sammen med kompisene. Men er fryktelig redd for å skli tilbake. Jeg har jobbet hardt for mine 10 kg! Jeg veier nå 100.0 kg blank etter dagens måling. Skulle ønske det var 100 gram ekstra, men sånn er det. Kommer til å veie meg hver morgen til jeg ser det tosifrete tallet! :P Og etter det kanskje begynne opptrappingen min. Unne meg litt melk i første omgang, kanskje? Det har jeg savnet. Har ikke boka, men har lest en del i den på biblioteket. Kanskje jeg skal sykle meg ned å låne den i dag!

Melodi sa for siden:

åååå... ALT gikk skeis i helga! Stavmikseren ble ødelagt så da kunne jeg ikke lage middagene jeg planla, og deretter gikk alt helt vest.. Har spist endel fyfy, men søndag og igår var værst. Igår var jeg på tur til sykehuset ( to timer unna), og med storshopping til oppussingen av huset og alt så ble det ikke tid til annet enn drittmat. Et måltid på mc. donalds og et måltid på subway. Er så skuffet over meg selv! Det skal ikke være så lett å ty til feil mat! :(

Melodi sa for siden:

Jeg reagerer faktisk så godt som ingenting.. Veldig dumt! Misunner dem som blir veldig uvel av karbodager, da man da kanskje ikke har like lett for å falle tilbake! Ja, stikk ned å lån boka! :)

Lich sa for siden:

Hei walle

Så fint å høre at det går så bra med deg.
Jeg synes det er et veldig inntresant spørsmål du stiller.Går det ann å Skeie ut av og til?Jeg vet ikke hva svaret er.Personlig føler jeg at jeg har et vilt "sukker dyr "bastet og bundet i kjelleren og hvis jeg vekker det så er helvete løs,så jeg tør ikke.Jeg tror ikke nok på meg selv og mine nye spise vaner ennå.Det tar flere måneder å endre en vane ,det er veldig lett å falle tilbake.

Nå har vi forstått hvordan vi går ned i vekt,men hvordan bli der?Det vet vi vel ikke helt ennå?Ser så mange her som er tilbake andre og tredje gang,like tunge.Hvordan unngå det?

Løper å henter boka ,mulig det står noe klokt der!Lykke til Walle.

Helgen min gikk bra,noe alkohol men ...

Ha en god dag alle flotte juni startere.

Melodi sa for siden:

Sjekk denne herligheten som ligger hjemme og venter på meg idag!!! Endelig en blender som er SKAPT for å knuse is! Muntra meg opp dette på en ellers kjedelig dag ja :D Hvilke kjøkkenmaskiner har dere i hjemmet? :)

aragorn sa for siden:

Hei

Jeg vet at man ikke skal bry seg veldig mye om kaloriinntaket til å begynne med, men jeg har i to dager nå registrert alt jeg har spist på diett.no.
Jeg havner begge dager mellom 1600-1650 kcal. I følge diett.no så bør jeg ha 2250kcal for å opprettholde vekten.

Jeg er alltid god og mett, og føler ikke for å spise mer. Fordelingen mellom fett, protein og karbo er nesten "spot-on" på energifordeling.

Vekten går jo ned, men er litt bekymret for om jeg spiser for lite.

Hvor mye bruker dere å ligge på i dagsinntak?

ElisaT sa for siden:

Jeg ligger på det samme, sånn cirka, men noen dager er jeg ned mot 1100 og noen dager opp mot 2000. Jeg tror det beste er å kjenne på metthetsfølelsen, er du tilfreds og går ned hadde jeg ikke økt matmengden. Det som er viktig å huske på at vi er så innmari forskjellige, 1600 kalorier kan være altfor lite for en person, mens en annen trenger endel mindre. Høyde, vekt, forbrenning, osv spiller inn. Og jo nærmere målvekten du kommer jo mindre mat trenger du, har i hvert fall jeg erfart.

aragorn sa for siden:

Hei og takk for svar!

Jeg er jo godt fornøyd med det som skjer. Vekten går ned, mindre omfang rundt mage og andre steder. Så det er jo ingen grunn til å gjøre endringer.

Jeg tenker ganske mye på hva som skjer etter at jeg har nådd målet. Det var derfor jeg i utgangspunktet ønsket å se hvor mye jeg egentlig spiser i forhold til det jeg trenger. Hvor mye kan jeg f.eks. spise før vekten øker.
Når man minsker i vekt så vil jo også basalforbrenningen minke, slik at man i utgangspunktet da trenger mindre energi inn. Trening vil jo også virke inn på dette selvsagt.

Man får jo seg en overraskelse når man ser hvor lite det skal til for å komme i energioverskudd. Jeg må nok venne meg til å spise mindre og trene mer i framtiden. De 4 M'er: Mindre mat, mer mosjon.

Det er jo godt å høre at du ligger i samme området som meg.

Kunne godt ha tenkt meg å bygge opp litt mer musker også for å hjelpe litt på forbrenningen når målet er nådd. Det er jo ikke store tall vi snakker om i ekstra forbrenning pr. dag, men i året utgjør det jo litt om man økte muskelvekten med f.eks. 3-4kg.

Aragorn

Melodi sa for siden:

Idag har vekta mi ankommet, så nå skal jeg hjem å veie meg, haha :P
Vet man skal veie seg på morgenen osv osv, men jeg er så nysgjerrig på hva jeg egentlig veier! Om den gamle vekta vår viser rett eller ikke! Håper på at jeg veier mye mindre, det er kjapp vektnedgang det :)!

Walle sa for siden:

Vekta traff 99.5 kg i dag, TRODDE jeg. Faktisk var det 99.2 kg! Overlykkelig. Spent på hvordan det blir med litt opptrapping nå!

Uansett om jeg legger på meg litt, og det blir vel hovedsaklig vannkilo, regner jeg med, så skal det veldig mye til for å gå opp 10.8 kg på én måned skulle jeg tro, om man trener jevnt og ofte, samt spiser SUNNE karbohydratmåltider? :S Jeg tror da jeg hopper tilbake på ketolysekuren igjen i slutten av juli, når forestillingene er over. Må se hvordan dette går først.

Kiro sa for siden:

Klarte å snuble i kakefatet på jobb i dag, og er så skuffet over meg selv. Jeg som har klart med så fint i det siste, og vært standhaftig gjennom hele to kakebesøk i heimen den siste uken. For å trøste meg selv har jeg googlet, og funnet ut at det ikke kan ha vært mer enn 30 kh i det oreokakestykket, men likevel. Det er 30 kh med sukker og annet dritt. SÅ syyykt skuffet over meg selv akkurat nå...

Bedazzeled sa for siden:

Kjedelig det der, men det er bare å legge det bak seg og fortsette der du slapp. Ikke la en liten sprekk ødelegge for deg. Det er det som er kunsten :)

index sa for siden:

Hvorfor vil du på død og liv over på høykarbo når du fungerer fint på lavkarbo? Du får ikke mer energi av karbohydrater, bare tarmgass og vektøkning! Og i mitt hode er ingen av disse noe særlig å trakte etter...

Walle sa for siden:

Vil ikke kalle det høykarbo, men ser hva du mener. Men det blir en slags prøvefase, hvis jeg merker at det ikke fungerer noe særlig, vil jeg hoppe tilbake. Det skjer bare utrolig mye i juli, som gjør det veldig vanskelig å spise ketogent. Spesielt fra 13.-15. når jeg er på LAN/spillturnering.

Spiser veldig lite av de verste raske karbohydratene uansett, boikotter potet, ris, det meste av pasta - og spiser bare grove knekkebrød til frokost. Brød er noe jeg kuttet ut for godt over et halvt år siden. Og jeg skal jobbe hardt med meg selv for å unngå mest mulig sukker. Planen er å gå tilbake til ketolysen i slutten av juli/julitider. Har hatt stålfokus helt til nå, og nekter å gi inn til unødvendige søtsaker og lignende. Liker å tro at jeg har såpass viljestyrke.

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg er våken nå, så er det fordi jeg sovnet tidlig i går kveld, og har en litt lei forkjølelse som sliter på nattesøvnen.

aragorn sa for siden:

Hei

I dag har jeg vært utfordret på karbofronten.
Vi har hatt barnebursdag med 15 små barn på besøk. For et støynivå.

Jeg har stått på i hele dag, og bakt boller med glasur og sjokoladekake. Ikke en gang har jeg tenkt på å bryte kuren. Ikke har jeg smakt på, og ikke har jeg slikket på fingrer heller.

Smågodt og potetgull overalt fikk meg heller ikke til å sprekke.

Jeg er litt bekymret for alle restene, men satser på at det og går greit.

Stolt Aragorn

ElisaT sa for siden:

Jeg har akkurat oppdatert måletråden, og da kan jeg oppdatere her og :)

Her har det ikke skjedd mye, jeg har knapt krympet en mm siden sist uke. Får se hva som skjer til neste uke, det er litt kjedelig! Jeg vet av erfaring at rompe/hofte er det som krymper aller sist på meg, av en eller annen grunn tror kroppen min det snart blir krig, og den sparer og sparer. Det er min teori :D! Jeg får ikke panikk, men jeg vet at jeg har levd som vanlig, og skjønner ikke helt dette her. Jeg spiser når jeg er sulten, og ligger på rundt 15 karbohydrater om dagen.

Ellers går jeg fortsatt og venter på sommeren, er det noen som har sett den ;)? Jeg tar på meg singlet og kortbukse hver morgen på trass, og sitter nå med terrassedøren på vidt gap og fryser på beina. Der er sommer, det sier i hvert fall kalenderen! Jeg bør kanskje nevne at jeg sitter og strikker et stort ullskjerf, og bruker det som varmekilde :_plystre:

Walle sa for siden:

Da har jeg hatt "sprekken" min. Det var helt greit egentlig. Er ganske oppblåst i magen nå. Slo meg ikke helt løs liksom, åt litt mye sjokolade kanskje, men har savnet det veldig. Merker jeg allerede savner den ketogene livsstilen litt, det har blitt så rutine. Godt som det er med noe annet enn egg og bacon til frokost, sitter her med skyr, grove knekkebrød med ost og et glass skummet melk, så tror jeg kanskje jeg går tilbake til ketolysekuren litt tidligere enn jeg tenkte. Vi får heller se hvordan det går når øvingene begynner. :) Blir litt ut og inn i de første 14 dagene av juli, men etter det er det hardkjør, skal til Sverige i morgen, så begynner vel på tirsdag igjen tenker jeg! :)

Lich sa for siden:

Hei alle sammen
Selv om det er juli nå så skal vel ikke vi juni startere slutte å oppmuntre hverandre?
Hvordan går det med dere?
Jeg er på ferie nå å merker at det blir litt mindre bevegelse ,litt mer mat ,litt jordbær og litt mer alkohol.Men ingen store utskeielser.
Regner med å stå stille i vekt disse to ferie ukene,håper jeg ikke går opp....
Men vekt er ikke fokus nå.
nå er det ferie, herlig,deilig å sove,lese og slappe av:)

aragorn sa for siden:

Hei

Det er ikke mye aktivitet her for tiden. Vi er kanskje ikke så mange igjen som holder på? Det var ganske mye høyere aktivitet i fjor på forumet.

Uansett, med meg går det iallefall veldig bra. Har lite fokus på kosthold. Tingene sitter godt i fingrene. Vet hva jeg ikke kan spise, og hva jeg kan spise og ca. hvor mye. Spiser masse salat, agurk, paprika og brokkoli, sammen med kjøtt av ymse slag. Har også ført opp hva jeg spiser på diett.no. Og jeg ser jo at jeg er i godt energiunderskudd. Jeg tror jeg spiser nok, rundt 16-1700kcal hver dag. Har vel omtrentlig regnet en basalforbrenning rund 2200kcal. I tillegg så trener jeg flere ganger i uken, og det er jo ikke vanskelig å se hvorfor man da går ned i vekt. For vekten går sakte, men sikkert, ned hele tiden.

Jeg har egentlig ikke måleuke denne uken, men siden jeg reiser på ferie på søndag tenker jeg å ta en offisiell måling i morgen. Så har jeg en referansemåling til jeg kommer hjem.

Jeg har tenkt litt på dette med ferien. Jeg har ikke tro på at jeg klarer å være i ketose, mest av praktiske årsaker. Likevel har jeg tenkt å bruke sunn fornuft. Jeg skal prøve meg på et slags vedlikeholdskosthold, hvor jeg skal prøve å spise slik jeg skal når kuren en gang er over. Det vil si at jeg skal prøve å ikke spise for mye karbohydrat, og jeg må passe meg veldig for porsjonene. Det mer matporsjoner tror jeg er mitt største problem. Jeg spiser store og flere porsjoner, og det tror jeg er massive mengder med energi. Merker det godt nå på ketose hvor enkelt det er å stoppe å spise når jeg er akkurat passe mett.

Så, da er det bare å ta ferien på strak arm. Følge med på både karbo og energi, og forhåpentligvis ligge rundt på samme vekten som før ferien når den er over. Noe vann kommer nok på om jeg øker litt karboinntaket.
Så fortsetter jeg etter sommeren med kostholdet som jeg har nå.

Hva med dere og ferie?

Aragorn

Lich sa for siden:

God ferie til deg Aragorn og til dere andre som er her ennå.
Ferie er herlig!

synsegulla sa for siden:

Nå fikk jeg dårlig samvittighet. Jeg er her enda, men jeg er jo ikke flink å legge igjen spor. Har fra mars til nå gått ned ca 15 kg. Litt usikker nå siden vekta viser +-7 kg når jeg veier meg. Må altså kjøpe ny vekt. Ellers trives jeg med min nye livsstil og lærer stadig mer. Er mer aktiv på bloggen min dersom noen vil inn og kikke :) God sommer til alle sammen.)

LittForTung sa for siden:

Heier på dere alle!!! :heia: :heia: :heia:

aragorn sa for siden:

Sukk!!!

Tror dere ikke at jeg klarte å vinne 2 KG!!! med melkesjokolade da jeg skulle spille på rulett sammen med barna i dag i dyreparken da.

Det skal ikke være lett med ferie nei. Bokstavlig talt.

Aragorn

Bedazzeled sa for siden:

Du MÅ jo ikke spise det da ;) Lykke til og fortsatt god ferie :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.