Runegutt sa for siden:
I går morres, ble det nok en omvendt pyramide.
Enhånds roing.
Denne gangen uten forstrekning i biceps :)
Runegutt sa for siden:
I går morres, ble det nok en omvendt pyramide.
Enhånds roing.
Denne gangen uten forstrekning i biceps :)
timich sa for siden:
Ja, en Trek:) Bra økt på deg også da!
ToreH sa for siden:
Tøft, hvilken Trek da? Logger du økten på GPS du også? If not, start doing it. Utrolig morsomt og motiverende...dog ikke så mye å logge på rulle da haha.
timich sa for siden:
Ja, men jeg har ikke noe eget GPS-utstyr, jeg bruker bare Endomondo på mobilen. Jeg har ikke GPS på klokka (har en Polar FT40), men sykler både med pulsklokke, Endomondo og sykkelcomputer. Utrolig gøy og motiverende å følge med på og gjør at jeg klarer å pushe litt ekstra. Jeg liker tekniske gadgets:D
Og sykkelen er en Trek Lexa SLX, damemodell:).
ToreH sa for siden:
Steike bra timich! Du er jammen ei rå dame, det er IKKE mange damer, ei heller menn, som sykler 10-11 mil på en tur skal jeg love deg. Du er nok myyye bedre trent enn du tror selv.
Den 10km din kommer til å gå kjempebra!
timich sa for siden:
Tusen takk:) Målet langt der framme til neste år på sykkel, er colorlinetour.no. 210 km, 1615 høydemeter. Men først jobbe mot å løpe 10 km i år:)
VSB sa for siden:
Det blir mye turer med ungene i helgen, men innlagt fotballspilling og gåtur i bra tempo opp slalåmbakken er ikke galt.
13/5: 40min fotball med barn
Nordmørsloppa sa for siden:
Fjelltur
8km
kupert terreng, delvis klatring
10-40% stigning
2 1/2 time
70% snittpuls
94% på det meste
965kcal( i følge klokka )
hjemme igjen...3x20reps med liggende beinhev
langaard sa for siden:
Fjelltur og hagearbeid:)
(chins i kveld)
ja..også må jeg ikke glemme 30 min med sykling med bikkja i full gallopp ved siden av.
dæven hvor den litj tassen trekker meg! wohoo
Så fikk litt drahjelp der da, av 5kg stykk kinesisk nakenhund med turbomotor :D
langaard sa for siden:
Kan ikke skryte av at min 5kg dvergpuddel trekker meg:p
Han er helt vill!!! og etter at jeg fikk skreddersydd en ordentlig trekksele(nomesele) til han så legger han seg i selen med hele seg og drar som f*en..så artig å se på :D
Og folk gliser og humrer:p hehe
langaard sa for siden:
Syns jrg ser det for meg:D
Runegutt sa for siden:
Dagens økt er over.
06:00 er ukristelig tidlig å starte med styrke. Det burde stå et sted at "Du skal ikke trene før 12" :)
Rettvendt pyramide til 75 kg
så rangvegen pyramide til bare stanga.
Grusomt å kjenne at man ikke greier å rikke bare stanga til slutt.
Merkelig å løfte benkpress uten beinstøtte. Det blir langt unna noen maksløft.
Kikkin sa for siden:
Gårsdagens trening:
Blodsmak i munnen på andre halvdel av kardioen... Dæven den er tung!!
VSB sa for siden:
I dag testet jeg ut en tur i svømmehallen, men den ble kort, ingen suksess med armen som fortsatt krangler... Over 4 uker... Så da ble det gåtur, men da kom regnet...
14/5: 20min svømming
Skritt:
9/5: 10498
10/5: 8437
11/5: 12572
12/5: 13212
13/5: 7293
Anarko sa for siden:
65 minutt crosstrainer. I helgen; alt i alt 3 timer jogging med hund fordelt på 2 dager.
1t 15 min skogstur....i sulletempo:p
men fikk alikavel forbrent omlag 372kcal
snitt 105 bpm
og max 150bpm
nellie sa for siden:
Økt 1 i uke 3 av Built like a badass.
[ATTACH]10424[/ATTACH]
Det var ikke mye badass over denne økta, men. For lette vekter på roinga og fikk ikke gjort alle de øvelsene jeg egentlig skulle, for det var jo smellfullt på SATS i kveld.. Byttet de ut med tilsvarende øvelser da..
Den ble ihvertfall utført. Bedre lykke neste gang. :p
timich sa for siden:
Gårsdagens økt ble styrketrening på 80 min. Endelig er jeg oppe i 60 kg i markløft den følelsen:D!! Etterpå ble det halvannen times tur i skogen med hunden.
I dag vil jeg prøve å få meg 5-6 mil på sykkelen før det begynner å regne her...
VSB sa for siden:
Treningssenter i dag. Tabata-intervall på mølle, fikk nok ikke pushet nok, ikke helt teknikk på tempo, så skulle økt stigning i steden, men første forsøk, så man må bare lære. Prøve en gåtur senere.
15/5: 60min mølle, 510kcal, snittpuls 129, maks 159.
ToreH sa for siden:
Dro på trening. Styrkeøkt i "tarzan rommet" på jobben.
Helkroppsprogram
Benkpress 3x10 (50kg)
Markløft 3x15 (50kg)
Militærpress 3x12 (30kg)
Nedtrekk, bredt overtak 3x10 (50kg hurra ny rekord!)
Utfall m/hantler 3x10 (12kgx2)
Tåhev 3x15
Sideplanke i slynger 3x80sec
Planke med sammentrekning av bein 3x30reps
Morsomt å trene styrke med vekter også. Men jiiz, jeg er svak i alle øvelser med unntak av i nedtrekk mht antall kg, men svært sterk i kjernemuskulaturen kjenner jeg.
Anarko sa for siden:
60 minutt crosstrainer, 10 minutt roing.
Kikkin sa for siden:
Dagens trening:
Avsluttet med 15 min på tredemølla... orket ikke mer..oghoppet over beinpressen... knærne er DRIT-vonde idag...
langaard sa for siden:
Her går det i hageabeid flere timer om dagen, går inn av og til og tar meg noen chins:)
smgj sa for siden:
En times fartslek. Vekslet mellom rask gange, luntejogg og "litt ubehagelig" jogg.
ToreH sa for siden:
Det er jo også morsomt! Fartslek er det morsomste jeg gjør (når jeg en gang får lov til å løpe igjen da...)
Runegutt sa for siden:
06:00 Dobbelt pyramide militærpress.
Fy f. armene er helt knust.
nellie sa for siden:
Uke 3 - dag 2 av BLAB
[ATTACH]10435[/ATTACH]
Slo tiden på 1.7 km med 46 sekunder fra sist uke!:D
Løp på 13.40 den første uka
13.06 forrige uke og
12.20 i dag.
WOHOOOOO!
VSB sa for siden:
Da har jeg unnet meg litt "luksus" i dag. Vel, fornuftig sådan. Tur tl løplabbet og kjøpte sko. Testet og sjekket. Heldig og ikke har noen spesielle utfordringer med bena, men dyre var de like vel. Halv pris grunnet gode avtaler med jobben til mannen hjelper, ellers ville det ikke vært mulig. Asics gel nimbus 13, knall lilla og gule!
Så, da måtte det jo bli en testtur!
16/5: 35min løping (187kcal, snittpuls 125, maks 141)
Skritt:
-14/5: 14154
15/5: 13154
langaard sa for siden:
Jobba i hagen i 12 timer i dag, tok noen chins innimellom:D
hagearbeid på meg også...livet---<3---
vaska bil utvendig og innvendig...i aller høyeste grad en treningsøkt om man spørr kroppen nå her den ligg å slækken på soffan :)
timich sa for siden:
VSB: Gratulerer med nye sko:D Jeg skal dit på fredag, skal bli godt å få noen ordentlige sko.
I dag hadde jeg ikke tenkt å trene (sitter i 17.mai-komiteen her og regnet i grunnen med at hele dagen og kvelden ville gå til det), men jeg rakk en times styrkeøkt i kveld. Ha en fin nasjonaldag alle sammen:)
Yrla sa for siden:
Trente idag men det hadde vært kuult å se om jeg hadde blitt alene på senteret i morgen 17 mai.
ToreH sa for siden:
Man trener da ikke på 17 mai Yrla, hehehe. Ikke så mye ihvertfall! Kos deg nå og nyt den ene dagen hvor det er lov å ta seg en "day off" fra slit, svette,blod og tårer.
Anarko sa for siden:
Har så lyst til å trene i dag, men har noe som minner om omgangssyke så får vente et par dager, siden jeg har blodttrykksfall neste hver gang jeg reiser meg. VIL TRENE!
Yrla sa for siden:
å trene er nytelse det da, mellom settene ihvertfall:)Nordmørsloppa sa for siden:
STYRKEØKT
(push press og knebøy erstattet thrusters og overhead knebøy i denne økta)
Knebøy 45kg, 10x3
Markløft 55kg, 10x3
Skråbenk manualer 9kg, 10x3
Nedtrekk forran, 32,5kg, 10x3
Push Press 18kg, 10x3
Hang Clean 25kg, 10x3
Kettle bell swing 12kg, 30reps
Kettlebell roing 16kgx10, 8kg 10x2
Beinhev 15x3
Planken 60x60x60min
jeg HATER clean...den er så fysisk utmattende, og teknisk vanskelig. Men regner med det bedrer seg, da det er en helt ny øvelse.
Ellers har PT satt opp 25kg på roing med kettlebells...noe jeg tror må være en feil(?) fordi jeg klarer ikke utføre øvelsen tekntisk riktig mer en 6ganger. Så brukte mye lettere vekter.
Ellers filma jeg markløft, knebøy, nedtrekk, push press og skråbenk manualer---for å sjekke form og teknikk:)
Nå redigere filmen...:D
Lindemor sa for siden:
Jeg har helt glemt å notere i denne tråden denne måneden. Kan rapportere om, for meg, normal trening igjennom dagen så langt. Tok helt fri i går, men utover det har det blitt fast rutine de andre dagene.
I morges våknet jeg til strålende solskinn og det fristet med en uteøkt. Tok på meg løpeklær og sko og lagde meg en deilig opplevelse med til sammen 60 minutter løping. Jeg løp ca 20 minutter til et fantastisk sted med utsikt over vannet. Der ble jeg en liten stund for å nyte bare det å være til, før jeg løp videre. Bena var så lette og ga meg en opplevelse av å sveve innimellom. Utrolig deilig!
I morgen blir det tur til treningssenteret igjen for en time puls stram opp og en times danseøkt. Beach party visstnok. Det må jo bli moro! :D
Runegutt sa for siden:
Dobbel pyramide enhånds roing+droppsett.
langaard sa for siden:
Tungt hagearbeid i dag, måking og bæring av masse sand og jord:)
sykkel tur med bikkja, 1mil
langaard sa for siden:
Stakkars bikkje:p
stakkars meg!:p fordi den ene pedalen datt av. og jeg måtte veksle mellom å sykle med 1 pedal og å gå....haha:D
Nei, litjguten på 5kg DRAR jo sykkelen alt han orker hele veien, og viser ingen tegn til å bli sliten:cool: han har også en meget god form fortiden:)
Kikkin sa for siden:
Dagens økt:
Økt vektene litt igjen nå...og økt farta litt på kardioen...det føles godt! :)
Runegutt sa for siden:
Hvilken sykkel har bikja?
KETTLEBELLS- ØKT , hjemmetrening
pull squat 12kg x20
swing 12kgx30
halo 12kgx10
squat press 12kg x10/10
high pull 12kgx10/10
squeeze press 12kg x5/5'
x3
Øvelsene ble utført kontuniuerlig. men med 1 min pause mellom de 3 settene
fjelltur 5km
sykkeltur med bikkja...1 mil
nellie sa for siden:
Hadde ei overkroppsøkt i går..
Den så ut sånn ca slik:
Oppvarming: 5 minutter roing og litt lett nedtrekk
Styrke:
ohhhh! nå har jeg forresten fått chinup/pullup stang!!:D
og jeg klarte neeeeesten èn pullup... stolt:cool:
her blir det hardtrening fremover med å få inn teknikk og styrke i øvelsen!:)
Målet er 3 pullups innen fellesferien er over :)
Anarko sa for siden:
65 minutter crosstrainer. ufattelig deilig å trene igjen.
timich sa for siden:
60 minutter styrketrening. 30 minutter løping, har begynt å følge programmet til Löplabbet. Prosjekt løpeform er i gang:D
1 times spinning
VSB sa for siden:
Jeg har ramlet litt av lasset her grunnet sykdom, men kommer sterkere tilbake etter hvert!
Anarko sa for siden:
Fotball. Vet ikke helt hvor lenge. Men ble svett i allefall :)
nellie sa for siden:
Økt 1 i uke 4 av BLAB i dag.
[ATTACH]10463[/ATTACH]
Victory sa for siden:
Holder koken med Body revolution. :D
I gang med uke tre nå; fortsatt Cardio 1 den skal vare ut første måneden. Og driver med styrke 3 og 4, fase 1.
Dette er gøy!
Dagens:
Fase 1: Cardio og styrke 3
30 min Kettlebell
i dag har jeg gjordt så mye at jeg ikke veit helt hvor jeg skal begynne...hehe:p
Ingen planlagt eller oppsatt treningsøkt, men har vert ute hele dagen, siden 08:00 og frem til NÅ ...hagearbeid: male hus, henge opp skilt, plante trær, fjærne røtter, luke grass, drenere rundt platten, lesse på /av singel fra trillebår..osv osv
Ellers gått lang tur med bikkjene, gått ca 1 mil...til/fra fotballkamp.
Og generellt kost rævva tå me ute i hagen og i fiiiin fint vær
Livet <3
nellie sa for siden:
Testa formen litt i dag. Skal jo være med på sykkelritt om under 2 uker, men har ikke trena noe som helst sykkel på måneder..
Tok han helt ut på 50 minutters beinstyrketrening og var med på 4 x 4 spinn, 50 minutter. Gikk så bra så. Mye bedre sykkelform nå enn for noen måneder siden, selv om jeg ikke har sykla en dritt. Klarte ikke helt å presse meg over 90 % i makspuls, men det kan man heller ikke regne med, når man har trena hard styrke først.. Pluss at jeg er første dag i ketose i dag.
Skal nok overleve, bare jeg er flink til å porsjonere kreftene mine.
[ATTACH]10464[/ATTACH]
timich sa for siden:
Lykke til, Nellie:heia:. Dette går så fint at:)
nellie sa for siden:
Takk for det!:D
Er mest bekymret for klikkpedalene.:p Tror jeg skal bytte dem ut.. Spesielt nå som mer av rittet er lagt til terreng..
timich sa for siden:
Tenker du fordi du er redd for å "henge fast"? Jeg kan skjønne det hvis en del av rittet er terreng, men samtidig så har du en enorm drahjelp av å bruke klikkpedaler... Men du kan stille på hvor stramme de skal være, jeg har løsnet mine ganske mye slik at skoene løsner med en gang jeg vrir litt på dem.
nellie sa for siden:
Hjelper ikke med drahjelp når man tryner og brekker bein og armer..:p
timich sa for siden:
Hehe, nei sant det. Øve litt mer på balansen i terrenget da:D
nellie sa for siden:
Jeg er sikkert litt ekstra pingle.. Har jo nettopp blitt friskemeldt etter å ha vært sykemeldt i 7 måneder, etter at jeg tryna på sykkel:p
Fjelltur, motbakke. (se bilde)
Rask/moderat gange opp, småjogg ned.
32min tid opp
15min tid ned
156bpm i snitt oppover
177max oppover
125bpm i snitt nedturen
140bpm max nedturen
Anarko sa for siden:
55 minutter med crosstrainer, 40 minutter med styrke. Blant annet knebøy og markløft.
smgj sa for siden:
Hvilken app? nysgjerrig
nellie sa for siden:
Det høres vel enkelt og greit ut som en pulsklokke?
BPM er vel beats per minute?
smgj sa for siden:
Oki? (Men jeg kan koble puls til mobilen, jeg altså... enten via overgang eller via blåtannpulsbelte.)
Det var miniatyrbildet som fikk meg til å tenke app, og det var det jeg tenkte på, ikke treningsloggen... men sitatfunksjonen kastet jo ut bildet...
Nordmørsloppa? Du sitter på fasiten. ;)
nellie sa for siden:
Hehe, så ikke det jeg serru!
"appen" heter paint .. haha :D
smgj sa for siden:
Humpfr... Jaja - noen burde programmere noe sånt ;)
Helt enig! Hadde vert lettvindt.
Kanskje noen her vet om andre trenings apper til smarttelefon?
smgj sa for siden:
Runtastic liker jeg - for jogging&turgåing. Kan vel også brukes til sykkel om man ikke er så veldig seriøs. (Har ikke prøvd mange da, den var den første jeg prøvde seriøst og jeg gadd faktisk å betale for den...)
Runtastic viser deg løypa du har beveget deg, hastighet (maks over valgt avstand/gjennomsnitt), distanse, "kalorier" (tror den er raus - iallfall i forhold til polar sin og da stoler jeg mer på polar sin algoritme), høyde/dybde på ruta og så kan den kobles til et par typer pulsbelter (krever dupeditter).
Rapporten lastes opp online til en konto hos runtastic og kan deles om man vil.
Jeg synes den er gøy, jeg.
Anarko sa for siden:
Rulleskøyter. Hihi. Ca 60 minutt.
timich sa for siden:
Jeg digger Endomondo. Bruker den til all trening:)
Runegutt sa for siden:
I går: Militærpress omvendt pyramide to ganger + droppsett.
VSB sa for siden:
Nysgjerrig! Hva er den pyramiden din?
Anarko sa for siden:
Ble bading i dag. Egentlig tenkt til å trene på senteret, men rett og slett for hot. Mye gåing og bading istedet :)
Runegutt sa for siden:
Stang + 25Kg 12 reps
Stang + 22,5 til failure
osv 5 sett
30 sek mellom settene.
Så tre minutters pause og ny runde, men da forsetter jeg med å fjerne 2,5 kg helt til jeg bare har stanga, og fortsetter til jeg ikke kan løfte den :)
Det gjør vondt men det gir også vekst.
Så, neste onsdag er det 27,5 kg :)
STYRKE( crossfit-rettet økt), kl 08:00
Roing 1200m på 5min 40sek
Overhead knebøy, 18kg, 10x3
Skråbenk Manualer, 10kg, 10x3
Markløft 50kg, 10x3
Nedtrekk forran, 36,2kg, 8x3
Thrusters, 20kg, 10x3
Clean/ hang clean, 25kg, 10x3
Beinhev 25x3
Planken 60/60/60 min
Beinhev og planken gjøres annen hver gang....
får virkelig slitt ut kroppen, og brukt blodpumpa :D digg!
Må fremdeles jobbe litt teknikk på clean/hang clean..og
jeg syns øvelsen er veldig tung
. Mye pga sein utskyting av albuer i overgangen fra hang
til clean..men det vil bedre seg med mere øvelse :)
Ellers var Thrusters lett i dag! tjohei!
OFFROAD SYKLING
sykkeltur, terreng orrheimen/fagerhaugan...ca 60min, intervaller..hadde ikke pulsklokke o.l...
men føler på¨at snittpulsen var 82% av max ish... Mange steiner, smale stier, bekker og fosser
over/i stien..en god del steinrøyser, og flere opp/nedoverbakker.
Dette var en veldig morsom tur!! og jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har prøvd terrengsykling tidligere.
Mye adrenalin , fart, spenning og balanse trening.
FJELLTUR ( i går ettermiddag)
100min, kupert terreng, 200moh
Middels/sakte gange
Dette var en ordentlig "turist tur" :) bare nyyyyte den vakre naturen, og livet <3
VSB sa for siden:
Takk, hørtes effektivt, men slitsomt ut. Antar det er markløft?
Her kribler det i kroppen, mens hodet ikke er med på mer enn korte rusleturer...
På den positive siden, mulig jeg har fått en løpepartner... Sykt skummelt, løper ikke akkurat så bra, men verdt et forsøk.
Skritt:
16/5: 11291
17/5: 4076
18/5: 5644
19/5: 5190
20/5: 7326
21/5: 4619
22/5: 6775
23/5: 3866
24/5: 7076
Runegutt sa for siden:
Nei, militærpress er en helt annen øvelse.'
Her ser du den:
treningstips.org/militarpress/
Jeg gjør ikke mark og knebøy for tiden. Venter på en kneopperasjon.
Var ellers kapabel til betraktelig tyngre vekt på markløft.
VSB sa for siden:
Ikke meningen å fornærme med tyngde... Bare forbandt militærpress med dumbells... Men selve fremgangsmåten funker vel på flere øvelser?
I mangel av treningsevne får jeg lese og lære... :) men er nok i gang igjen i løpet av et par dager. Ser endelig ut til at karusellen roer seg...
VSB sa for siden:
En rolig tur på trimsykkel inne. Krever ikke stort balanse. Føltes godt å svette litt, men kroppen sa også fra når det var nok.
26/5: 25 min sykkel (191kcal, makspuls 153, snitt 129)
"Ljøsåa opp". Motbakkeløp
1,8km (400m stigning).
på 28minutter
nellie sa for siden:
Lader opp til årets første langsykkeltur her.. Må vel bli i 17-18-tiden.. For varmt utover nå.. Hundre ruter å velge mellom.. Tenketenke.
VSB sa for siden:
Tester formen! Hoppetau etter tabatamodell. Noen minutters pause mellom hvert sett. Føles som ompulsen løper løpsk her, men med medisiner snart ute av kroppen, så er det egentlig spennende å se forandringen, eller skummelt hvor mye det har påvirket utholdenheten... Alt etter som man ser... Puls på 173 er i hvert fall høyere enn jeg har hatt tidligere. Planlegger et testløp på mølle til uka, 2 km fort som mulig, se hva jeg kan forbedre...
Styrke med Jillian på kvelden. Litt under halve programmet.
27/5: 35min hoppetau (makspuls 173, snitt 155, 385kcal)
STYRKE
Romaskin, 1250m på 5:42min
Markløft, 50kg, 10x3
Skråbenk manualer, 10kg, 10x3 (økning med 1 kg)
Knebøy 45kg, 10x3
Nedtrekk front, 36,2kg, 10x3 ( økning med 4,2kg)
Push press, 23kg, 10x3( økning med 3kg)
Clean/hang clean, 25kg, 10x3
Kettlebell swing, 12kg x30reps
Bøyd roing med Kettle bell, 16kg, 10x3
Planken 60/60/60sek
Liggende beinhev, 25x3 ( økning med 5 reps pr sett)
Oohhhhh, i dag kjente jeg at formen var god :D Godt når man får "kontakt" med musklene, og kjenner de virker som de skal:)
Anarko sa for siden:
Rulleskøyter og svømming :D
Yrla sa for siden:
trening i badstuevarmt treningssenter og 105 min gåtur i sola
VSB sa for siden:
Første løpetur og det føltes mye lettere enn vanlig!
Slalombakken opp, 143 høydemeter og 460 meter. Snaut 12min er 3 min bedre enn for 2 uker siden. Løp rundt og ned.
28/5: 11:10min. (129kcal, snittpuls 156, maks 170)
Anarko sa for siden:
Endelig tilbake på treningssenteret, 65 minutter på crosstrainer.
Lilleslem sa for siden:
Har kommet til uke 7 av 8 i treningsopplegget til Hallvard Lauvstad og Anne Marte Sneve.
Svetten siler og har konstant treningsverk i nye ukjente muskler i beina. Men jeg skal klare å gjennomføre det.. .. :)
timich sa for siden:
Det klarer du! Snart i mål jo:heia:
oh..såg ikke før nå
skal prøves ut:p
langaard sa for siden:
-Fjelltur
-dips 20x3
-chin ups 7x3
-stående enarmsroing 20kg 10x3:)
Runegutt sa for siden:
I går, trente litt seint. Var i gymmet 08:00 :)
Benkpresspyramide.
Først fem sett av 10+ reps med litt mindre vekt for hvert sett, og 30 sek.pauser
3 minutter pause, så hele greia på ny + droppsett til stanga er tom.
Dette er ikke arbeidsmetode for maks styrke, men er reint byggeprogram.
I og med at beina forhindrer meg fra å gå mot maks, så fungerer dette bra.
Er knall sliiiiten etterpå.
VSB sa for siden:
Mannens treningsrom på jobb....
Testløp 2km på 12:19, 40cek raskere enn for 5 uker siden (hvorav 2 uten trening).
Styrke, teste bla knebøy med vekter uten stativ. Godt å være top med backup. 5kg mindre enn jeg tar i stativ, men bygde gradvis opp fra kunstang (20kg) til 30.
29/5: 20min løping (243kcal, snittpuls 152, maks 186)
VSB sa for siden:
Sliter med å skjønne hva stemmen sier jeg... Synes den maste fælt...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.