Elewyn sa for siden:
Andre som har startet med ketolysekur i mars eller april 2012? Det hadde vært moro å føge de som har startet omtrent samtidig som meg. Jeg startet 24.03.12.
Elewyn sa for siden:
Andre som har startet med ketolysekur i mars eller april 2012? Det hadde vært moro å føge de som har startet omtrent samtidig som meg. Jeg startet 24.03.12.
synsegulla sa for siden:
Startet 7 mars, har gått ned i overkant av 8 kg til nå
Elewyn sa for siden:
Oi, det er jo kjempebra synsegulla! Håper jeg fortsetter med gode resultater også, de første to ukene har ihvertfall gjort meg veldig motivert til å fortsette. Synes du det går like greit etter en måned, eller har det blitt værre å holde seg til kuren?
synsegulla sa for siden:
Mye lettere. Jeg tenker ikke over det, koker bare ris eller potet til resten av familien. Lager en lett salat med olivenolje over til lunsj. Lager kaker til spesielle annledninger, og serverer familien pizza og pasta når jeg har sene kveldsvakter på jobb og ikke spiser middag hjemme. Har overhodet ikke sukkersug, er mindre svimmel nå og har absolutt ingen plager. :) Dette kan jeg leve lenge på. Føler ikke at jeg drukner i fett heller, som mange sier at de gjør. En liten rømmeklatt i maten, litt fløte i omeletten, avocado, laks og mandler og god oljedressing til salat gjør at det går fint :) Masse lykke til til deg :)
lille-mor sa for siden:
Heihei.
Jeg startet igår,altså 8.april.
Jeg føler meg bedre allerede.Synes det hjelper å skrive blogg om hva jeg spiser og hva som skjer med kroppen min.
Gleder meg til å se endringer.
Lykke til videre.
Sinbad sa for siden:
Hallo
Jeg begynner for fullt i morgen tirsdag. Nå er jeg så lei av trange klær og slankekur hver mandag.:mad:
Jeg har hatt suksess med ketosekurer tidligere og satser på komme i matchvekt før sommeren. Jeg er egentlig kjempemotivert, men havner i uføre i løpet av uka nesten hver gang til min egen fortvilelse og forbannelse.
Men denne gangen skal det bli andre boller (eh, nei, ikke boller i det hele tatt), for nå får jeg kanskje dra-hjelp og inspirasjon fra dere?:)
Kiro sa for siden:
Får jeg lov å slenge meg på her? har akkurat begynt igjen etter et halvår med totallkostholds"fail", forvillet meg litt rundt i diettverden, og sitter igjen med mange kilo i pluss. Gleder meg til å få kommet igang igjen med et kosholdt jeg vet at kroppen min liker. :)
Elewyn sa for siden:
Så gøy å se at det er noen av oss som starter opp nå. Det virker som om det er så mange som har holdt på så lenge her. Glad for at jeg ikke er den eneste "nybegynneren" :)
karboen sa for siden:
Tenker å starte i dag men vet ikke om jeg er motivert nok. Gikk på det et år og det virket flott både på vekt og at jeg følte meg så opplagt. Men ble etterhvert så luta lei av lav karbo maten. Da jeg da sluttet har jeg gått opp igjen til over utgangspunktet... Men skal prøve igjen...
BigInJapan sa for siden:
Jeg begynner gradvis denne og neste uke. Har forsøkt LCHF en gang tidligere og kilomessig gikk det fint, men jeg erfarte at det var vanskelig å trene som jeg ville for jeg gikk rett fra veldig HC til LC. Tenkte å trappe ned over to uker før jeg satser på strengere diett + videre trening.
Målet er å gå ned 10 kg.
Gerrard sa for siden:
Starter i dag. Har gjort dette ett par ganger før med gode resultater.
Startvekt: 95,8
Mål: 85
1979 sa for siden:
Heia.
Greit at jeg slenger meg med?
Har gått på ketolyse for en stund siden, gikk ned mange kilo. Gikk desverre litt opp, og de sitter som støpt:mad:
Har vurdert lenge om jeg skal begynne her igjen eller bare telle kalorier (det virker så mye enklere å telle kalorier, mindre stress)
Men teller man kalorier så er liksom alt lov, popkorn til lunch er vel ikke helt greit:p
Så nå har jeg bestemt meg, begynner på på torsdagen. Har ca. 15 kg jeg skal ned og har et lite håp om at det skal skje inne sommerferien.
Lykke til til dere andre:D
synsegulla sa for siden:
Hvordan går det med dere? Hangin in there? Jeg holder koken og liker det godt, men har vært altfor sløv med vitaminene så der skal jeg skjerpe meg :) Hvilke vitaminer tar dere?
karboen sa for siden:
Gått bra en dag nå! Men er kjempesulten.:) Godtesyk også! hehe
Jeg er 69kg og bare 153cm. Hvordan regner jeg ut BMI eller hva det heter?
*vilja* sa for siden:
Startet på nytt i går.
Tok av 6 kg på samme tid i går, men de fleste har dessverre kommet tilbake i vinter :mad:
Nå vil jeg gjerne ned 6 kg før sydentur i juni.
Synes det har gått smertefritt hittil og har t.o.m klart å trene to dager også :)
Startvekt 62
Mål 56
karboen sa for siden:
Det er litt motiverende at vi er flere som starter samtidig. Skal vi veie oss om en uke da? Eller skal en ikke tenke på vekta enda?
synsegulla sa for siden:
Jeg veier meg hver tirsdag eller onsdag, alt etter hva som passer med jobbturnus og sånn.
smiley75 sa for siden:
Hei, jeg begynner i dag, har prøvd ketolyse en gang før for 3 år siden med veldig gode resultater, var nede i matchvekt og trivdes kjempegodt! Men så begynte jeg sakte men sikkert og skli litt ut og så var jeg tilbake til utgangspunktet....
Har som mål å gå ned 14 kg og håper at mesteparten skjer innen juli mnd, veldig optimistik, men er nå en optimist :-)
Jeg tenker å veie meg hver fredag, har best erfaring med det da dette motiverer meg til å passe ekstra godt på i helgene.
Synsegulla, så motiverende å høre om din vektnedgang! Jeg noterte ned fett-tipsene dine med en gang :-)
*vilja* sa for siden:
Jeg skal ha veiedag på fredager :)
Annala sa for siden:
Jeg slenger meg også med på denne :) Har såvidt begynt, men lurer fremdeles på hvilken kur jeg egentlig skal følge. Kanskje blir det ikke helt ketolyse, må lese mer mer mer ;p
karboen sa for siden:
Da tar jeg også fredag. Koster det noe å skaffe seg den vektlinjen du smiley 75 bruker? ((Ticker Factory)
Ish sa for siden:
Slenger meg på her, jeg begynte egentlig på ketolysekuren 1 januar. Gikk ned 8.5 kilo frem til 1. mars. Etter dette har jeg flyttet, vært syk, og så kom påsken. Jeg kom liksom ikke inn i gode rutiner igjen... Resultert i 1 kilo opp, så det er ikke så veldig galt med 7,5 kilo ned :p Nå starter jeg for fult igjen på mandag :D. Jeg kommer til å ha veiedager på fredager. Gleder meg til å komme i gode rutiner igjen, og det hjelper mye på at jeg fikk pakke fra Iherb med mye digg i dag!
Elewyn sa for siden:
Jeg har veiedag på lørdager. Det passer greit for da har jeg tid til veiing og måling samtidig på morgene. Jeg måler cm. også, for det er like motiverende å se at de forsvinner som kiloene. På hverdagene er jeg så trøtt og stressa før jobb at jeg ikke orker å legge inn tid til sånne ting :) Skikkelig B-menneske med andre ord.
Jeg er inne i den tredje uka og synes denne uka har vært litt mere utfordrene. Jeg holder meg helt unna "kjente" karbohydratkilder, men har eksperimentert litt med forskjellig mat og "snacks" fordi jeg blir litt lei av de samme rettene. Resultatet er at vekten har stått helt stille siden lørdag. Jeg har ikke veiedag før til lørdag igjen, men det ser ikke lovende ut så langt. Jeg får vel bare sette meg ned og se på hvilke partystoppere jeg har puttet i meg og prøve og styre unna. Skal ikke gi opp ihvertfall!
synsegulla sa for siden:
Men hvis du har lest ketolyseboka ser du at det er vanlig med stillstand 3-4 uka. Lei av de samme rettene? Hvorfor lager du ikke noe annet da? Jeg har laget forskjellig middag hver dag i 5 uker nå, det er jo ikke vanskelig å variere kosten, og veldig viktig. Anbefaler deg å lese på oppskriftsforumet, der er oppskrifter for enhver smak :) Ikke bry deg om vekta, kroppen jobber selv om du ikke ser det i tall :)
*vilja* sa for siden:
Veiedag i dag;
-1,1 kg siden tirsdag
Vet jo at det er mye vann som forsvinner i begynnelsen, men -3 cm rundt magen er deilig uansett :-)
Nå har jeg fått i meg frokost, ett stekt egg med ost og 4 skiver bacon, 4 cherrytomater og en halv liter vann. Da er jeg klar for trening :-)
I kveld skal jeg i bursdag og d blir spennende å se om jeg klarer å holde meg unna kaker og snop.. Vet d blir servert tapas og det er hvertfall midt i blinken :-)
Ha en flott helg dere!!!
lavkarbon sa for siden:
Hei :) Dette er perfekt for meg, starta 9. april. Jeg prøvde også dette før jul med dårlig restultat....men jeg har "lest meg opp", og prøver på nytt. Før jul holdt jeg på i 3 uker uten restultat, vet ikke hva jeg gjorde galt, eller tror jeg spiste for mye hvitost i mangel på alternativer. Nå har jeg forberedt meg skikkelig, med innkjøp og oppsrifter. Men jeg sliter med bivirkninger, merker det allerede, har lest at det går over etterhvert. Føler meg slapp (tar mulivitaminer og Vitomega) og har hodeine, og jeg er "litt" ustabil i humøret. Er obs på det så jeg stålsetter meg og satser på at bivikningene går over etterhvert:) Jeg er skikkelig motevert aillefall!! Har mandager som veiedag.
Elewyn sa for siden:
Jeg har lest ketolyseboken, men det med stillstand i uke 3-4 har gått meg hus forbi, så det var bra at du sa. Kanskje det ikke betyr at jeg gjør noe galt alikevel da. Jeg testet ihvertfall med ketostix igjen i går og får positivt utslag, så jeg er fortsatt i ketose. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet litt til, så vil jeg sikkert begynne å gå nedover igjen :)
Jeg prøver å utvide matreportoaret litt hver uke, men jeg blir fort litt overveldet hvis jeg skal prøve for mye nytt på en gang. Det er ikke alle basisvarene jeg har fått skaffet meg enda heller. Tenkte å ta en tur til en helsekostbutikk til helgen så jeg kanskje fåt tak i mandelmel og kokosmel. Hverdagene er fryktelig hektiske med full jobb, to barnehagebarn med fritidsaktiviteter og kveldsskole, så det blir lite tid til eksperimentering i ukedagene desverre.
Selvom vekten står stille nå, så synes jeg absolutt det er verdt det. Huden har blitt penere, jeg sover bedre om nettene og jeg føler meg i fin form. Vekten kommer helt sikkert etterhvert.
synsegulla sa for siden:
Gratulerer med flott vekttap. Cm er enda bedre, det er jo de vi ser og kjenner på kroppen. Det er deilig. Vær flink i kveld, du må bare tenke på at akkurat NÅ skal du ikke spise den kaka, ikke nå, men en annen gang :) Så flink som trener. Hva trener du ?
synsegulla sa for siden:
Så flott. Jeg synes du er kjempeflink. Jeg lager av og til mat for 2 dager av gangen, sånn at vi har en middag mandag og onsdag, og en tirsdag og torsdag, feks. Sånn at de dagene det er spesielt travelt hos oss varmer vi bare middag i mikroen. Ellers kutter jeg opp grønnsaker og sånt kvelden før, og storhandler 1 dag i uka. Vi har tilsammen 5 barn fra 1-16 år, så det er mye logistikk å få på plass siden vi begge er i full jobb her også, så jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Akkurat nå ser jeg på husarbeid som trening fordi jeg ikke finner tid og overskudd til annet. Har også ofte kokte egg i kjøleskap og har bakt en ladning med nannahs knekkebrød som du finner oppskrift på her inne, som jeg har i en tett boks som nødløsning de dagene jeg må spise sammen med andre (på jobb og sånn) og til hvis sulten krever noe NÅ. Du vil nok finne gode rutiner på dette etter hvert :) Du er kjempeflink synes jeg :)
synsegulla sa for siden:
Forresten tilbake til vekt før mens i dag, håper på litt ned til neste tirsdag/onsdag :) God helg folkens :) Stå på!
karboen sa for siden:
Så flink du har vært Vilja! Jeg var et halvt kilo lettere enn på tirsdag. Jeg har ikke tellet karboer men spist mat med lite karboer i. Gradvis nedtrapping, hehe..Så det ble en brødskive i går og i dag. Blir spennende neste fredag for da har det gått litt lenger tid siden oppstart. Ha en fin helg!
*vilja* sa for siden:
Takk takk :)
Jeg trener kondisjon og styrke på treningssenter. Har personlig trener 1 gang i uken, og det synes jeg fungerer veldig bra. Klarer som regel å trene 3 dager i uken og har holdt på siden nyttår. Merker at jeg begynner å få litt muskler, men det er et lag med fett på utsiden som jeg gjerne vil redusere.. :p
Bursdagen gikk superbra forresten. Var så mye nydelig mat uten karbo at jeg hadde null behov for kaker eller snacks!
Fortsatt god helg!
*vilja* sa for siden:
Et halvt kilo er bra det også da :)
Gradvis nedtrapping kan nok være greit ja!
Spent på neste veiing, synes ofte uke 2 er værre enn uke 1..men det er bare å bite tennene sammen!
Fortsatt god helg :)
StaarPanter sa for siden:
Startet 9. april og kunne godt trengt litt motivasjon og inspirasjon til å holde dette gående.
Ville også vært spennende å høre om fremgangen til dere andre der ute :ja:
synsegulla sa for siden:
Ehm. God morgen. Vet ikke helt hvordan jeg kan inspirere deg. Men jeg kan fortelle litt om hvordan jeg har det. Jeg spiser lavkarbo og er i ketose. Kjenner sjelden-aldri sult. Har etter 5 uker på ketolyse lite allergiplager, mye mindre eksem, mye bedre hud generelt. Har mindre smerter i ledd, men har lite overskudd. Tror det kommer av at jeg ikke har vært flink til å ta de anbefalte kosttilskuddene, så jeg gjør en innsats på den fronten nå. Har tatt av over 8 kg på de ukene, og det i seg selv opplever jeg som motiverende.
Jeg varierer maten og spiser mye godt, så jeg forstår ikke de som blir lei. Jeg spiser alt fra typisk "junk", dvs hjemmelagede hamburgere osv til elg, hjort, torsk, laks, skalldyr, egg i mange varianter, hjemmelagde kaker og knekkebrød med div pålegg. Jeg nyter hvert måltid :)
karboen sa for siden:
Jeg synes det er litt vanskelig med frokost valg. Blir fort lei av egg og bacon. Har laga frøbriks i kveld. Men lurte på: Spiser dere kjøtt flere ganger på dagen? Kan jeg spise kyllilng både til lunsj og middag??
karboen sa for siden:
Takk for det. Og lykke til videre. Vi høres vel på fredag.... Jeg er nok ikke i ketose så det går vel saktere med meg. Men håper endringen av kostholdet skal gjøre susen likevel. Går turer. Vil bli sprek til sommerens fjellturer. :) Så kan man jo håpe det også hjelper på vekta...
Maijka sa for siden:
Hei, kan jeg henge med dere? Var superflink lenge og så mistet jeg motivasjonen og har levd et liv på galeien i 6 måneder... Ikke lurt. For en uke siden hentet jeg meg inn og begynte på ny frisk. Hadde håpet å få på meg bunaden 17. mai, men det tviler jeg på om går...... Jeg vil uansett prøve!!!
Kiro sa for siden:
Første ukens oppdatering. :)
Uke 1: - 1, 8 kg
karboen sa for siden:
JEg er helt imponert. Bruker du noe diett du kjøper eller lager du maten selv? Veier du maten din? Jeg tror ikke jeg er så flink som dere andre.... Men skal veie meg på fredag igjen..
Kiro sa for siden:
Jeg veier ikke maten, men har begrenset meg selv på matveien. Siden jeg alltid er sulten, uansett hvor mye jeg spiser. Så lager meg derfor passe posjoner, og spiser bare det jeg serverer til meg selv. :)
Har f.eks tre måltider om dagen, og en typisk dagsmeny for meg kan se noenlunde sånn ut.
Frokost: Kyllingvinger m/tilbehør eller en omelett m ost/skinke
Middag: 200-250g kjøtt m/tilbehør (grønnt m/rømme etc)
Kvelds: 100-150g kjøtt m/tilbehør
og hvis jeg er sulten mellom måltidene så lager jeg megf.eks bær m/krem eller eter en Atkingsbar.
karboen sa for siden:
Tusen takk for tipset. Det hørtes jo godt ut også. Med kyllingvinger til frokost..nam. :)
silje21 sa for siden:
Hei! Jeg begynte ommat igjen den 26mars. har gått ned 1.2kg siden da. Vekten sitter hardt på meg kjenner jeg, men etter å ha havnet i godteriskålen for et par dager siden er jeg igjen på rett spor :) Har problem med å spise riktig. blir ofte allt for mye, eller alt for lite. og sultfølelsen min er på bærtur mesteparten av tiden. Er mye å ta tak i for min del, men må bare begynne en plass, og ta meg litt sammen :)
Ble kyllingmiddag idag. stekt kyllingfilet, litt fløtesaus og brokkoli Nam!
synsegulla sa for siden:
OholyGOD! Har en så vannvittig lyst til å bare bade i all bursdagsfeiring-i-helga-innkjøpte-sjokolade-chips-snacks-provianten som ligger på kjøkkenet mitt!!!! MOTSTÅ! Det er rett før det rabler for meg. Tror jeg må spise noe annet. Det er første gangen på 6 uker jeg har en urge!.Gi meg styrke!
*vilja* sa for siden:
Aiaiai :D Det er ikke lett med så mye fristelser i hus!! Men jeg er sikker på at du klarer å motstå. Du har vært så flink hittil, og vil ikke ødelegge det for noen timer med "kos". Du kommer til å føle deg fæl etterpå :eek:
Ta deg en gåtur og en kaffe med fløte, det fungerer alltid på mitt sug.
Lykke til!! :)
*vilja* sa for siden:
Endringer i kosten pluss gåturer vil nok gjøre utslag på vekta ja :)
Lykke til denne uken, så blir det spennende å se hva vekten viser til fredag!!
*vilja* sa for siden:
Så utrolig bra!! :)
Addict sa for siden:
Hei! :) Jeg begynte 9 april om jeg ikke tar helt feil, har altså holdt på i en drøy uke :) Har mistet 2 kg siden da. Trener 3-4 dager i uka på treningssenter og spiser egenkomponert, men ketogent. Tester med stix :) Ingen utskeielser. Har jeg lyst på noe godt på lager jeg meg fløteis med bringebær.. Sikle.. Eller sorbet! Herlige saker :)
Får jeg være med dere? :)
Elewyn sa for siden:
Nå trenger jeg litt motivasjon fra dere andre flinke jentene. Vekten gikk ned de to første ukene med ketolyse, men de siste 10 dagene har det gått sakte oppover... DET ER JO FEIL VEI! :eek: Jeg sjekker jevnlig med ketostix, så jeg vet at jeg fortsatt er i ketose. Jeg har ikke hatt noen utskeielser annet enn et par biter med 70% sjokolade et par ganger.
Det er frustrerende å føle at man er "flink", uten at resultatene viser det. Jeg skulle ønske jeg hadde kommet litt lenger før jeg støtte på det første platået, for nå blir jeg usikker på om det har noe for seg, og det blir vanskeligere å motstå fristelser :(
Jeg VET at jeg ikke er flink nok til å trene, men i helgen har jeg egentlig vært ganske aktiv uten at det har gjort noen forskjell.
Må ikke gi opp, må ikke gi opp, må ikke gi opp!
Addict sa for siden:
Stå pååå :) Kroppen må sikkert bare venne seg på det, tror du ikke? Til slutt så går du jo ned så lenge du gjør alt rikitig :D Tålmooodighet :)
Elewyn sa for siden:
Jeg har lest masse på forumet i dag, og fått litt ro i sjelen. Som synsegulla har fortalt så er det ikke uvanlig med stillstand i uke 3 og 4, som er akkurat dit jeg har kommet. Jeg har lest litt forklaringer på hvorfor det kan være sånn, og det høres logisk ut at kroppen trenger dette som en omstillingsfase.
Det at vekten har gått litt opp (mindre enn 1 kg), selvom målebåndet viser at det har forsvunnet noen cm her og der, kan skyldes at man på ketogent kosthold faktisk ofte øker muskelmassen selvom man ikke trener.
Jeg har ikke vært veldig flink til å telle karbohydrater og veie maten osv., men jeg skal prøve å bli litt flinkere en periode, til jeg får litt kontroll over mengder ol. Jeg bruker diett.no for å følge med på inntaket.
Dette skal gå greit, må bare komme over kneika :)
synsegulla sa for siden:
Tålmodighet! Du vinner til slutt!
Elewyn sa for siden:
Ja, det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg burde være litt flinkere til å tenke på at det er best at dette tar litt tid. Vil så gjerne at det skal gå fort ;)
Forøvrig er jeg litt mer positiv nå, vekten er på vei i riktig retning igjen ser det ut som. Kanskje det betyr at det har løsnet litt. Er tilbake der jeg var for to uker siden, på tross av at det er den uka.
Dagen i morgen blir en utfordring. Da er det teambuilding med masse god mat og ikke minst alkohol... Jeg har aldri vært noen rødvinsdrikker, alltid foretrukket øl. Jeg satser på å holde meg til rødvin, men kanskje jeg er heldig og de har lavkarbo øl :) Jeg kommer til å spise av maten som blir servert osv, men hopper over poteter, ris og dessert. Håper jeg kommer meg gjennom dagen i morgen uten at det blir alt for mange karbohydrater av det, men dersom dette skal bli en varig livsstilsendring som er planen, så er det kanskje viktig å tillate seg å kose seg litt innimellom. Hvis ikke blir det vanskelig å gjennomføre. Jeg tenker som så at det er bedre å dra dit med en holdning om at jeg styrer unna alle karbokilder som jeg kan motså uten at det går ut over moroa. Da tror jeg det er lettere å begrense seg og unngå en kjempesprekk, enn om jeg drar dit med den holdningen at jeg ikke tør å røre sausen fordi jeg ikke vet hva som er i den, og ikke tør å røre alkohol osv.
smiley75 sa for siden:
karboen,bare trykk på vektlinjen (TickerFactory) så kommer du inn på en side hvor du kan lage din egen, gratis :)
smiley75 sa for siden:
I morgen er det første veiedag, har da gått akkurat 8 dager på lavkarbo og er spent på resultatet. Har en vekt som er litt følsom, den må stå akkurat på samme plass på gulvet og jeg må stå i samme stilling for at den skal vise likt :) tror nok jeg skal investere i en ny.... Uka har gått overraskende bra, har vært i to bursdager og styrt unna masse fristelser på jobb og holdt meg til eget kosthold, håper jeg får belønning for det i morgen tidlig :) Veldig kjekt å lese om andres erfaringer og kosthold, noterer ned flittig hva dere andre gjør.
Synsegulla, jeg følger deg på bloggen din, leser på innlegg og oppskrifter, er til veldig god hjelp!!
Lykke til alle, melder meg igjen i morgen når vekta er lest av :)
Annala sa for siden:
Lurer jammen på om jeg er tjukk i huggu også....:p Laget meg en sånn på ticket factory, men skjønner ikke hvordan jeg får den inn her.....føler meg dum....skamme seg ;)
Addict sa for siden:
Hei jenter! Motiverende å lese at dere er så flinke :) Her har jeg heller ikke hatt noen utskeielser, og skal holde det sånn fram til neste helg. Da skal jeg til Bergen til min far og de, og feire konfirmasjonen til søstro mi. Orker ikke begynne å styre med egen mat osv der, da de ikke har helt forståelsen for lavkarbo osv. Dessuten vil jeg gjerne kose meg i konfirmasjonen uten å stresse stemor med at "jeg ikke kan, ikke vil, ikke skal". De rister litt på hodet av meg der nede.. :p
Jaja. Fikk trent i går og på mandag :) Jogging og styrke på mandag og PulsSpin og Mage i går. I morgen blir det PulsStep og lørdag blir det PulsSpin og mage igjen. Puh :) Prøver å få til 4 dager i uka, også skal jeg bort på søndag, så da blir det litt dobbelt opp :)
Addict sa for siden:
HEHE dropper spinning og smørjer på med styrke :)
Les denne artikkelen :)
fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/
karboen sa for siden:
Takk for hjelpen. Fikk laget meg en men skjønner ikke hvordan jeg skal få den på hit...
karboen sa for siden:
He he da er vi to.....
Addict sa for siden:
Veiedag jenter! :)
Midje: 90 cm -> 88 cm -> i dag 87,5 cm
Mage: 105 cm -> 103 cm -> i dag 101 cm
Lår: 68,5 cm -> 68 cm -> i dag 67,2 cm
Vekt: 86 kg -> 84,4 kg -> 83,4 kg -> i dag 82,7 kg
Så det går nedover!! :)
De første tallene er fra i vinter da jeg var på mitt aller tyngste.. Bare så det er sagt :)
Hvordan går det med dere? :) Spent :)
synsegulla sa for siden:
Så kjempeflinke dere er jenter. :) Selv har jeg gått ned 10 cm i midjen nå på 6 uker og er megafornøyd med det. Det var etpar 100 gr ned denne uka, men 9 cm inn, så det er jo noe som skjer. Det beste av alt er at jeg kjenner at jeg minger når jeg tar på meg klær. Det er litt sånn: stram bukse en uke, passelig bukse neste uke og god og vid bukse den tredje uka. Hvertfall føles det som om det går så fort. Så tallet på vekta har egentlig blitt mindre viktig. Men jeg er ikke flink nok til å ta vitaminer, og jeg MÅ bare skjerpå meg der altså. Skal det være så vanskelig å huske på det egentlig?
Her i huset er det storinnrykk med overnattingsgjester til bursdagsfeiring i helga. Jeg har planen klar: lavkarbo ostekake "innimellom" alle sukkerkakene, så er det ingen som reagerer på at jeg ikke spiser noe. For som sagt, jeg skyr de kostholdsdiskusjonene som pesten.
Elewyn sa for siden:
Så mange flinke jenter her :)
Jeg har egentlig ikke veiedag før i morgen, men siden jeg skal på fest i dag og er usikker på hvordan det slår ut på vekta i morgen, så veide jeg meg i dag og bruker det tallet på ukens måling hvis tallet i morgen er helt på tur.
Etter å gått litt opp de siste 10 dagene, så virker det som om vekta endelig har løsnet litt på onsdag. Ned 0,9 kg siden målingen forrige lørdag :)
Hurra! Håper bare ikke festen i dag ødelegger alt for mye
smiley75 sa for siden:
Hei, følg denne linken:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4269&highlight=ticker
smiley75 sa for siden:
Da var det veiedag, og vekta viste -2,2 kg etter 8 dager på ketolysen :) Veldig fornøyd med det, håper på minst 1 kilo i uka fremover. Må få meg et målebånd i tillegg, kan være oppmuntrende å se cm forsvinne og :)
Tenkte å prøve litt nye oppskrifter i helga, kan anbefale dere å gå inn på synsegulla sin blogg, hun har mye gode oppskrifter der :)
karboen sa for siden:
Jeg har også veid meg i dag. Hadde gått ned mlm 2-2,5kg siden sist fredag. Så jeg er kjempefornøyd. Har ikke målt noe midjemål og vil ikke gjøre det nå rett etter middagen...hehe. Men jeg merker det på magen at den har blitt mindre.
karboen sa for siden:
Takk for hjelpen med Tickeren,Smiley 75!
Ish sa for siden:
Da har jeg også veid meg. Jeg hadde egentlig veiedag i går, men morgenen var så hektisk at jeg glemte det rett å slett :p
Resultatet ble ned 2,7 kilo siden mandag, men siden jeg startet oppigjen etter en pause er jo ikke dette reelle tall, men en god del vann også. Uansett er jeg kjempe fornøyd, med ny "minstenoterineg" siden jeg startet på Lavkarbo :)
Totalt har jeg nå minket 11 cm rundt magen, og 1 cm siden sist jeg var på lavkarbo... og det kjenner jeg på klærne :D
karboen sa for siden:
Det var jo kjempebra! :)
BigInJapan sa for siden:
Jeg har ikke kommet i gang. Trappet fint ned, men så var jeg på en reise og da ramlet jeg rett utpå med en gang.
Leser til øyet blir stort og vått for å få motivasjonen til å starte skikkelig på mandag. Er veldig lei av meg selv og hvordan jeg ser ut så jeg trenger å gjøre noe. Det er kun meg selv om kan gjøre jobben så det er bare til å sette i gang ;)
Ish sa for siden:
For meg var det bare å hoppe i det, og etterhvert som resultatene kom, steg motivasjonen og ;)
Elewyn sa for siden:
Hvordan går det med dere?
Jeg synes vekten min går utrooolig sakte nedover, jeg hadde håpet på at det skulle gå mye fortere, men så lenge det går nedover så skal jeg ikke klage.
Jeg var som sagt på fest på fredag, og fikk i meg alt for mange karbohydrater. Jeg kontrollerte matinntaket greit og holdt meg helt unna snacks, men øl ble det mye av :o Dagen derpå var jeg antageligvis skikkelig dehydrert, for vekten lå flere kilo under der den gjorde dagen i forveien. De kiloene har kommet på igjen så fort jeg fikk fylt opp med væske. Nå har det gått pittelitt ned hver dag siden søndag, håper det fortsetter sånn.
Hvis jeg glemmer vekten et øyeblikk, så synes jeg ihvertfall at det begynner å fungere veldig greit med en lavkarbo livsstil. Jeg fyser sjelden på høykarbo saker, og føler meg i fin form. I starten spiste jeg slavisk 4 ganger om dagen, men jeg har funnet ut at frokost rett og slett ikke passer for meg, så det har jeg kuttet ut. Jeg spiser nå 2-3 måltider om dagen og trives bra med det. I tillegg har jeg kommet litt i gang med "trening", noe som føles bra :) Begynner i det små, men tenker å øke litt på etterhvert. Nå sykler jeg ca 30 min på treningssykkel hver dag med varierende motstand.
Bolla :O) sa for siden:
Hallo :)
Jeg begynner i morgen..får jeg bli med her :)?
Gikk på ketolyse for 1 år siden, mistet 9 kg, men alt og litt til er tilbake..sånn går det når man går tilbake til den "gamle livsstilen sin":mad:
synsegulla sa for siden:
Ned nye 900 gr i dag, og inn 4 cm til. Veldig fornøyd med det :)
karboen sa for siden:
Kjekt at du blir med Bolla. Vi er flere som veier oss på fredager men det er litt forskjellig, noen har andre dager. Jeg har også brukt lavkarbo i fjor. Tok av 10 kg og la på meg 11-12 etter jeg sluttet. Men nå altså er det på an igjen. Vil gjerne i bunaden neste helg men det spørs...hehe
karboen sa for siden:
Så bra da!
Elewyn sa for siden:
Du raser jo nedover du synsegulla, så flink du er :)
karboen sa for siden:
Det ble ingen vektreduksjon på meg denne uka:(
synsegulla sa for siden:
Hvilken uke er du i da? Det er vanlig at kroppen holder igjen i uke 3 og 4 hvertfall på ketolyse. Ellers påvirker min syklus min kropp.
Ish sa for siden:
Ned 900 gr denne uka, og minket 2 cm rundt magen :)
Spent på uke 3, siden jeg akkuratt leste at det er normalt med stillestans i uke 3 og 4 :o
Elewyn sa for siden:
Masse bra resultater og flinke folk her, stå på!
Jeg hadde veiedag i dag, ned 1kg siden forrige fredag, og -6 cm rundt midjen! Veldig fornøyd med det :) håper på noe tilsvarende neste uke.
synsegulla sa for siden:
Hurra for deg :)
synsegulla sa for siden:
Godt jobba :)
Vanillaicesky sa for siden:
Hei :)
Ny på forumet her og startet reisen til min gamle kropp :p i forrige uke.
Får jeg joine dere?
Begynte 19.04, veide meg 26.04, og har hatt en nedgang på 2,2 kg. (ble _nesten_litt skuffet,hehe :/) Målte meg ved start, og har planer om å ta første måling ved neste veiing (03.05. En torsdags-veier mao)
Kom i ketose etter ca to dager. Hvor mange kcal ligger dere sånn ca på pr.dag?
Forresten veldig inspirerende å lese om den fantastiske fremgangen dere har hatt! :)
-Vanilla
synsegulla sa for siden:
Klart du kan joine, velkommen skal du være. Aner ikke hvor mye kcal jeg spiser, teller ikke, og liker det :)
Vanillaicesky sa for siden:
Hurra!
Jeg kan jo med en gang si at jeg kommer til å "gå på en smell"/gå ut av ketosen om litt, for jeg skal til NYC den 19 mai! :p En uke,haha.
Litt kjipt når jeg er så godt i gang, men det er utopi å tro på en tur til NYC uten å kose seg pittelitt. Blir ikke mange pannekaker på meg, og skal definitivt være bevisst på maten sånn in general :) Smellen går vel mest på det å kunne kose seg med en øl eller to på kvelden (eller en Strawberry Daiq :p )
karboen sa for siden:
Jeg startet tirsdag etter påske. Blir vel tre uker førstkommende tirsdag. Men det var andre veiedag.... Men fortsetter. Jeg har ikke ketolysekur så da går det vel saktere.
Stixiepix sa for siden:
Hey yàll :cool:
Startet opp igjenn for en uke siden , tickeren min er gammel, og det tør nesten ikke tenke på hvor på den skalaen jeg står nå, for har ikke vegt meg på ett år. :confused: Tør ikke!
Men det spiller ingen rolle egentlig, nå er jeg i gang , og gidder ikke henge meg opp i gamle sorger. POsitivitet !!
Neste år ska jeg gifte meg også med min prins :hest:
så nå er motivasjonen på topp. Problemet er , jeg har rota vekk boka mi og husker ikke helt hva jeg spiste. Er her en tråd med kostråd for ketolysekuren, sånn generelle ?
Retta sa for siden:
Jeg begynte i dag, og vil gjerne være med :)
BigInJapan sa for siden:
Jeg var sånn passe flink forrige uke. Gikk en del på tur og fikk redusert karboinntaket en god del 1 kg ned.
Hadde meg en lang tur i går og en lang tur i dag + at i dag har jeg vært så godt som karbofri i hele dag og stått over en del fristelser som har vært like foran nesen min. En fornøyd med dagen i dag :)
Elewyn sa for siden:
Velkommen Retta, jo flere vi er jo bedre :)
Xenia sa for siden:
Heisan! :DVil også være med dere... Har holdt på med Ketolyse i noen få dager... :rolleyes:
Elewyn sa for siden:
Velkommen til deg også Xenia. Synes du oppstarten har vært grei?
Mari84 sa for siden:
Hei alle sammen! :)
Jeg vil også være med her! :) Tror det kan hjelpe på motivasjonen..
Jeg har gått opp 15 kg på et halvt år pga medisiner. Har tidligere hatt suksess med lavkarbo, da deltok jeg på et vektkurs i regi av et treningsstudio, da med en vesentlig mindre startvekt enn nå. Jeg starter med 81 kg på 165 cm. Startet opp 16.04.12, gikk først ned 300 gr første uka, så opp igjen 400 gr til uka etter. Neste veiedag er mandag 07.05.12. Kom i ketose dag 3, og tror jeg har holdt meg der siden.
Dette er mitt første innlegg på min tid her på Lavkarbo.no
Mari :)
Elewyn sa for siden:
Så hyggelig at du også har lyst til å være med oss :) Jeg synes det er kjempemotiverende å følge med på dere andre som har startet omtrent samtidig. Det hjelper mye å få oppmuntring når ting går tregt, og positive tilbakemeldinger når det går bra!
Xenia sa for siden:
Takk! Det har gått tålelig grei... Er ikke så flink til å beregne karbohydratene enda, men får tro det går seg til etterhvert... Er overrasket over at det finnes karbohydrater i det meste... :(
synsegulla sa for siden:
Ned 9.9 kg nå. Har blogget om det ;)
Ish sa for siden:
Ned 0,5 kilo denne uka :) Dette er min 3 uke, pluss at jeg har mensen, så selv om jeg håpet på mer, så sier jeg meg fornøyd med dette :rolleyes:
Elewyn sa for siden:
Woohoo, nesten 10 kilo på 8 uker er knallbra. Også så mange cm rundt omkring også! Gratulerer :)
Elewyn sa for siden:
Gratulerer med bra resultater :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.