Jeg har vært flinkere denne uken enn forrige uke, så det er bra. Men jeg er enda ikke helt der jeg ønsker å være når det kommer til mat. Det kommer seg litt etter litt og tankene på hva jeg skal spise snur gradvis riktig vei. Har fått trent litt denne uken også og har gått ned 1 kg.
Ned 400 gr til etter en tur på vekten i dag. Men ser at 17 mai-målet mitt nok ryker. Det er 2.5 kg igjen, og å håpe på at de har forsvunnet til 17 mai er jo i overkant. Men det går jo rette veien uansett :)
Er det ikke litt bra at en ikke tar av for fort? Tenker på at det kan være lettere å gå opp igjen hvis kiloa raser av i en fart? 700g synes jeg var bra.:)
Hei igjen :o Jeg har nå gått ned ca 5 kg på en mnd. Cm har jeg ikke målt, men kjenner klærne er blitt større:D Syns kanskje det går litt tregt, men er nok ikke heelt flink nok hele tida. Typisk at jeg med så lavt stoffskifte skal være gift med en som kan spise alt mulig i stoore mengder uten å legge på seg :mad: Men sånn ere bare.
Tenker at det er kanskje like greit å skeie ut littegrann innimellom, en å få en kjempesprekk og gi opp helt.....been there, done that....:p
Nå er det noen dager siden sist jeg var innom her. Jeg skeiet ut litt på 17. mai og har fått betale litt for det i ettertid. Hoppet opp 1,5kg som endelig er i ferd med å forsvinne igjen. Håper at resultatene på lørdag viser det samme som for 1,5 uker siden, eller mindre.
Hvordan går det med dere andre? Klarer dere å holde motivasjonen oppe?
Hey alle :) Suser avgårde i ketose, men føler at jeg står litt stille på vekten nå. Vekta må ha nytt batteri, så jeg vet ikke sikkert om det stemmer. Målte meg i dag og jeg er ca +-1 cm, like stor over alt. Har planer om en 5 kgs challange nå. Vil ned 5 kg før ferieturen vår, som er i begynnelsen av august. Også gjelder det å styre unna de verste sommerfristelsene... ;) Noen som er med? Kommer til å oppdattere på bloggen min.
Lenge siden jeg har vært inne her nå. Jeg hadde 4 uker pause fra ketolysekuren i forbindelse med sydenferie. For 2 uker siden begynte jeg på ny runde med ketolyse. Jeg hadde trodd at 4 ukers pause skulle ha ødelagt masse for meg. Synes jeg stappet i meg alt mulig usunt (selv om jeg var bevisst på mengder), og gruet meg til å gå på vekten etter pausen. Da jeg startet opp på nytt viste vekten at 4 uker med utskeielser hadde resultert i 2,7kg opp :D Jeg hadde trodd det skulle vært mye værre! De 2,7 kiloene var tydeligvis bare vann, for de var borte 1 uke etter at jeg hadde kommet igang igjen. Denne uken har jeg gått ned 1,1 kg til, så totalt har jeg nå gått ned 9,1kg med ketolysekuren.
Glad for å være i gang igjen.
Noen andre mars/april startere som fortsatt holder på?
Hurra for deg :) Holder koken jeg, nærmer meg -17 kg ned nå. Veldig godt at det fremdeles går den veien. Er ikke så flink til å skrive her inne, men hvis du vil lese litt mer om hvordan det har gått, så blogger jeg :) God sommer til deg :)
Så hyggelig :) Det går jo fint, blir bare litt oppgitt av og til. Også syns jeg det er kjipt at mine nærmeste ikke ser det! Hvor tynn må jeg bli før de ser at jeg går ned egentlig? Nå er det ca 9 kg igjen til der jeg var før jeg ble gravid i 2009, og da var jeg jo ikke så tjukk. Så rart at de ikke ser det, synes jeg. De holder jo ikke kjeft om noe, så hadde de sett det hadde de sagt det!
Jeg trenger matinspirasjon. Leser matblogger til øyet blir stort og vått, men klarer ikke å la meg inspirere. Det blir knekkebrød, grillmat og salat eller ost eller egg det går i. Noen som har lyst til å annbefale EN god oppskrift? Jeg må ha det konkret :)
Hmmm. Noen flere igjen av oss? Eller er alle bare på ferie? Jeg skal bare gjennom en marathonhelg på jobb nå, også: 1 uke til kos før 3 uker i Tyrkia! Mmmmmmmm.
Takk det samme. Klar for høsten snart kjenner jeg, skal bare på ferie i noen uker først. Da vil tiden vise om det blir tid til trening på mor også i år. Håper på det.
Hei :) Kom hjem fra ferie i dag jeg. Klarte meg bra. Spiste så godt som lavkarbo, med unntak av en baklava (deilig ekstremt søt kake) som jeg fikk i gave da ramadan var over og diverse sauser. Jeg har spist mye god mat og har nytt livet i lange drag. Skal hive litt bilder ut på bloggen etterhvert.
I morgen må jeg selvfølgelig på vekta og se hva den viser. Hvordan går det med deg da?
Det humper og går :) Jeg spiser fortsatt ganske streng ketolyse kost, men kroppen tviholder på kiloene. Går ned mye mindre enn jeg skulle ønske hver uke, men sånn er livet. Jeg holder ut og vekten blir sakte men sikkert mindre!
Så flink du har vært som har klart å spise så fornuftig i ferien. Tenker det var deilig med 3 uker i varmen, men kanskje litt deilig å komme hjem til "høst-norge" også?
IKKE deilig å komme hjem til storm og sprutregn. Kunne ønske jeg fremdeles var i varmen jeg. Men nå er jeg hvertfall skikkelig motivert for å nå julemålet mitt. Skal til og med begynne å trene! :)
Du må holde ut, så finner du nok ut av hvorfor kroppen holder på kgene. En liten forandring kan være nok til å sette i gang prosessen igjen. Tenk at vi snart har holdt på i et halvt år. Vi har vært kjempeflinke. Jeg ser for meg at jeg kommer til å leve sånn som dette, men med litt frukt, når jeg er ferdig slanket. Jeg vil absolutt ikke tilbake til livet før ketolyse.
Hei :)
Jeg er her ennå jeg også :) Har bare vært lite flink til å poste her inne. Lever med lavkarbo og trives veldig godt med det. Har gått ned 12 kg siden jeg var på høyeste vekt, men tror 8 av de siden jeg ble bestemt på lavkarbo. Er litt flink til å skeie ut, men tar det med ganske stor ro siden jeg ikke går opp ihvertfall. Skal bli flinkere nå som det går mot vinteren, hjelper når det blir mer hjemme-helger. Har vært endel farting rundt omkring i helgene hele sommeren, og da gidder jeg ikke stresse med kostholdet....siden jeg altså ikke har gått opp :) Jeg har også begynt å svømme, skal prøve å gjøre det to ganger i uka. Svømming er en type trening jeg ikke blir lei av, jeg elsker å svømme/bade. I tillegg går jeg lange turer med hunden når jeg har fri på dagtid (jobber turnus), blir minst 2-3 ganger i uka. Skryte, skryte....hehe
Syns vi er flinke som holder ut jeg, og at jeg går ned er det også få som kommenterer :( Så vi får skryte av oss selv når ingen andre gjør det ;)
Wohooo! Så flink du har vært da. Kjempegøy at du også fremdeles er med. Her har det vært stillstand på vekten i flere uker, noe som er fortvilende, men det får bare være. Før eller seinere setter det vel i gang igjen dersom jeg gjør alt riktig? Stå på videre og gi gjerne et livstegn i ny og ne :)
Stolt her nå, endelig under 70. Var såvidt under tidligere en gang, men skeiet litt mye ut en periode. Gikk heldigvis ikke mye opp, men heller ikke ned ;) Nå er jeg flink pike igang igjen. Målet på 65 er forhåpentligvis i boks før nyttår. Vil gjerne ned litt mer, på sikt ned mot 60 :) Regner med de siste går av seg selv når jeg fortsetter med karboredusert kosthold.
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd dette tidligere, kroppen liker jo dette så godt:confused:
Grattis :) Det går heeelt sikkert i boks veldig snart. Jeg er litt matlei om dagen, og er litt lite flink her :( Men vekta viste 69,3 så går da litt nedover nå også. Så lenge den ikke går oppover er det greit, men har ikke gitt opp å nå 65 innen nyttår ennå :D
Veldig bra, all grunn til å være stolt. Jeg kryper sakte nedover jeg og, men er blitt veeldig flink til å baare taaa eeeen....med påfølgende skamme-seg-følelse :( Rart med det gitt, nærmer meg skal-vaffal-ned-til målet og slipper opp vel mye... Men vekta nå er 68,3 da. Så skal se 65 innen jul...fremdeles :p
Hmmm, var dette julemålet da....står på 66,5 nå :( Ser ikke ut som jeg vil ned mer....litt for slapp med maten og har jo funnet cavalier osv....ikke braaaa.... 11 dager på 600 gram, så er jo ikke umulig. Hadde vel håpet 65 blank, men 65,9 er jo no med 65 vaffal :D (flink til å lure meg selv ja:p)
Rart med det da, når jeg nærmer meg målet blir jeg slappere og matlei. Ingenting frister bortsett fra det jeg egentlig ikke skal spise, og finner 1000 unnskyldninger for å stappe innpå....
Hur går det med dere da, stille på tråden gitt :) Sitter på nattevakt og venter på at kl skal bli 6 så jeg kan reise hjem, da passer det bra å surfe litt rundt innpå her. Ingen flere tog før jeg går hjem så da ere bare å smøre seg med tålmodighet litt til.
Wow. Litt ekstra fokus nå så er du i mål jo :) selv har jeg blitt alvorlig syk og er ofte sengeliggende hele dagen. Får med andre ord ikke trent. Spiste feil en periode for å provosere frem symptomene mine, men er tilbake på lavkarbo nå. Vekten er ca lik, mulig det er en kg eller to opp, de kommer vel av igjen. Nå satser jeg alt på å finne ut hva det er som feiler meg sånn at jeg kommer meg på beina igjen.
Masse lykke til med de siste grammene, dette klarer du :)
Idag er det nøyaktig 1 år siden jeg begynte på ketolyse. Nesten 25 kg er borte, jeg har forandret livsstil for alltid og spiser vanlig norsk mat. For utfyllende synsing om dette kan du lese dagens innlegg på bloggen min. Til dere som lurer på å begynne vil jeg si: kjøp boka, bruk den og sett i gang. Det er lett, noe startvansker de første ukene til tross. Effektivt og varig.
Flotte resultater Synsegulla :) Jeg driver fremdeles og vaker rundt på 65-66 kg, og er igrunn fornøyd. Tenkte meg ned på 62-63 men har ikke heelt funnet pågangsmotet for de siste kg ;) Lavkarbo har blitt en livsstil, og kroppen min er veeeldig mye mer fornøyd uten ryggsekken på 15 kg. I tillegg til å ha gått ned har jeg også klart å komme inn i en god rutine med trening. Fortsatt lange gå-turer med voff, men trener på studio også. Har tom gått på ski i vinter, mange år siden sist jeg gadd :p Ellers er livet herlig dere :D
Så gøy å lese. Jeg har møtt mye motstand på grunn av min diett, men det ser ut til å blåse over nå. Jeg skulle gjerne sett at de siste kiloene ble borte jeg også, men siden jeg har vært syk og sofaliggende mer eller mindre siden oktober så har vekta gått litt opp, ca 3 kg tenker jeg. Og de ser ikke ut til å forsvinne. Mulig jeg må begynne med streng porsjonskontroll for å få vekta ned, men akkurat nå har jeg nok med å holde hodet over vannet. Det kommer vel bedre dager.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.