nellie sa for siden:
Kom mars, du skjønne milde!
Sett deg et mål og tren i vei.
Endelig er det levbart å trene UTE igjen!:)
nellie sa for siden:
Kom mars, du skjønne milde!
Sett deg et mål og tren i vei.
Endelig er det levbart å trene UTE igjen!:)
nellie sa for siden:
Jeg må øke utholdenheten min, så mitt overordnede mål er å få inn 3 intervalløkter pr uke.
Bortsett fra det tar jeg det litt som det kommer. Håper på å få syklet ute og da blir det ei langkjøring i uka. Må bare se an været først!:)
gamlebyen sa for siden:
Kjører på med styrke i mars også, og satser på en progresjon på 2,5-5 kg i uka. Skal også øke kardio til to intervalløkter etter vektene
nellie sa for siden:
Mars første intervalltrening.
På tredemølle.. Stigning 1.5 hele veien.
Oppvarming
10 min - 5.0 km/t
10 min - 5.5 km/t
5 x 4
Intervall 1: 4 min 8.0 km/t 40 sekunder på/20 av de tre første minuttene og 60 sekunder på tilslutt.
3 min aktiv pause pulsen ikke under 70% av maks
Intervall 2: samme som 1, men 8.5 km/t
3 min aktiv pause
Intervall 3: samme som 1 og 2, men 9.0 km/t
3 min aktiv pause
Intervall 4: 30 sekunder på/30 av de tre første minuttene, 60 sekunder på tilslutt
3 min aktiv pause
Intervall 5: 30 sekunder på/30 av 10.0 km/t, 60 sekunder tilslutt hvor jeg bygde opp fra 10.0 km/t og endte på 11 km/t.
Nedtrapping
8 minutter med pulsen gradvis ned til 70%
60 minutter tilsammen. Makspuls 94% (så vidt det var på siste draget)
Også 30 minutter rolig ergometersykkel, for å bli helt kvitt melkesyre og slaggstoffer.
VSB sa for siden:
Jeg er med videre.setter et mål om 1200 minutter og 200000 skritt.
1/3: 45 min klatring
nellie sa for siden:
:heia:
Victory sa for siden:
Vakre mars - selve vårmåneden!
Jeg er med videre.
Mål: 1000 treningskalorier pr dag.
Det må vist til for og endre denne kroppen. Jeg regner da jobbgåing inn i dette tallet - og alt over er bonus. :D
nellie sa for siden:
Woah! Det er et sinnsykt mål.. Lykke til!:eek:
nellie sa for siden:
Tror jeg skal telle hvor mange kardiominutter jeg bedriver denne måneden, jeg. Uten å ha noe mål på det.
Så.. 90 minutter hittil
Victory sa for siden:
Takker! Det skal nok holde hardt... men jeg klarte 28324 i februar, så det er håp! Håper på litt mindre alenetid fremover enn hva det har vært da, så kanskje jeg får være glad om jeg ikke klarer. ;)
gamlebyen sa for siden:
Første trening i mars, og i dag fikk beina gjennomgå. Ny belastning på leggene, 210 kg 5x10, 60 i markløft 5x5, og som avslutning dro jeg tabataknebøy med 12 kg kettlebell.. sliten nå
Lindemor sa for siden:
Mitt mål for mars er det samme som jeg har hatt de siste månedene. Totalt 3000 varierte treningsminutter.
1. mars
[b][/b]
60 minutter puls stram opp
60 minutter yoga
2. mars
[b][/b]
60 minutter corebar
30 minutter yoga
60 minutter rask gange/lett jogg
270/3000
siljesfremgang sa for siden:
210 kg?? :eek:
Er det i beinpress eller?
Albatross sa for siden:
Rota i feil tråd jeg.
1 time Step/styrke med planking
1 time kondis med styrke
Anarko sa for siden:
Jeg joiner her. Jeg trener styrke og kondisjon. Mye stepmaskin og ellipse på kondisjon siden jeg er litt lei av tredemøllen for tiden, og så er det så varmt på treningssenteret mitt! Jeg tar 30 minutt kondisjon 3-4 ganger i uka, og 30-40 minutt styrke 3-4 ganger i uka. Prøver å fokusere på kjernemuskulaturen, men deler det stortsett opp i forskjellige dager med bein en dag, armer, skuldre og bryst en annen, og rygg, rumpe og mage en dag. Magen får forsåvidt kjørt seg litt hver gang. Hehe.
gamlebyen sa for siden:
Ikke benpress, men tåhev som går på leggene, men bruker det samme i benpress
(og dagens måling viser en økning på 1 cm på leggene og 1 cm på lårene, samt 0,5 cm rundt overarm og underarm)
Anarko sa for siden:
Det er jo utrolig bra da! Har ikke sjekket hvor mye jeg klarer i tåhev, har trent med 60 kg der :P. Men klarer 150 kg i benpress. 210 er jo ufattelig bra!
Dette er jo fantastisk bra...:-D
gamlebyen sa for siden:
Takk takk dere to.
Har alltid vært relativt sterk i beina (mye gåing, pluss idrett som am fotball og rugby).
Skal videre opp på belastninga her!
Qlio sa for siden:
1 time intervallspinning i går.
Målet er fire økter a' MINST 1 time?
gamlebyen sa for siden:
i uka?
Yrla sa for siden:
droppet planen om styrke på treningssenter fordi yoga har blitt lystbetont igjen, og ikke noe er bedre enn det, og det er gratis å gjøre hjemme ettersom jeg har tatt kurs nok på det fra før. så 2-3 ganger i uka med yoga i tillegg til mine 80 min gange dgl er bedre enn ikke noe. Jeg sitter ikke stille på jobb unntatt i lunsjpausen så beina mine får nok i løpet av dagen.
langaard sa for siden:
Trener styrke hver dag utenom lørdag, da er det treningsfri:)
Tiny<3 sa for siden:
Lurte på å sette med et mål om antall treningsminutter jeg også, kanskje det er til inspirasjon?
Så målet for mars er 1000 treningsminutter... (starter rolig på grunn av eksamensmas og fordi det er realistisk å klare med 2 barn, jobb og studier)
Dagens trening:
22 min på tredemølle
50 min pilates
72/1000
ToreH sa for siden:
Når det gjelder Qlio så antar jeg det menes pr uke ja.Hun er som Duracellkanin på Nanobatterier....haha
ToreH sa for siden:
Fredag 2.mars:
Antall minutter logger jeg ikke, men antall km og prosentandel i ulike intensitetssoner, det logges.
Min treningsfilosofi er som før, tren kort og hardt, tren lenge og rolig.
Kvalitet i hver en økt.
Denne måned er målet å holde seg skadefri og frisk til å få mengdetrening i beina.
[LEFT]Intervall. Innledningsvis 1 drag langintervall 15min i sone i3 (80-87%) direkte etterfulgt av 8x1min intervaller i sone i4 (87-92%) 1 min pause mellom hvert drag. Denne økten er bare jævlig vond, men karakterbyggende? Lette bein, gikk stårlende. Begynner få tilbake godfølelsen under løping nå, etter en periode med kun sykkelrulle. Hastighet på mølla under dragene var 17,5 km/t med 2 % stigning. Så det er fremgang fra tidligere.[/LEFT]
VSB sa for siden:
Hjemmetrening med Jillian i dag. Gårdsarbeid i går føltes som nok.
nellie sa for siden:
1 time og 50 minutter spinning + 10 minutter på tredemølla. Skal det være 2 timer, så skal det være to timer! Gjennomsnittspulsen lå rundt 76%.
210 minutter kardio hittil i mars.
Lindemor sa for siden:
3. mars
60 minutter zumba
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
480/3000
ToreH sa for siden:
Lørdag 3. mars:
55 min rolig løpetur. Restitusjon etter gårsdagens hardøkt. Ble kanskje rundt 8 km?
Gjennomsnittsfart ca 9,4 km/t
Anarko sa for siden:
Fredag: 15 minutt tredemølle 9 km/t. 25 minutt ellipse på 10/10. Styrke trening: armer, skuldre og bryst ca 20 minutt.
I dag var jeg for trøtt etter jobb til å trene, men visste om at jeg var nødt til å ta meg en middagslur mens jeg var på jobb, så jeg brukte dagen på å løpe opp og ned trappene (5 etasjer) på jobb da. Og man blir jo ringt opp og ned i etasjene hele tiden, så fikk meg en god trim likevel :)
Fikk meg en herlig treningsøkt i går, føler treningen går "lettere og lettere" for hver gang.
Der jeg er mest fornøyd med økkningen på strakmark.
Pulsklokkverdier:
Tid: 01:12:32
Kcal: 579
Gj puls: 132
Max puls: 170
Så en liten klipp av meg når jeg tar strakmark (desverre så skjønte ikke helt han som filmet at han burde hatt med beina mine og) men de som har peiling på slikt kan jo se om ryggen holdes noe lunde rett.. :D
youtu.be/C0ngHSYDfQ0
Også om dere vil se øvelsene og økningene jeg har hatt så sjekkk det ut her:
siljesfremgang.blogg.no/1330854554_lrdags_trening_pluss_.html
Jeg får fremdeles ikke til å lage tabeller her inne, og da litt vanskelig å vise det systematisk.. :S
VSB sa for siden:
Jillian igjen. Ser av pulsklokka at jeg ikke klarer å gi så mye, men gjennomfører i hvert fall.
timich sa for siden:
Du er knallflink - og sterk!:D Gøy å følge med på utviklingen i bloggen din.
Styrketrening er digg altså, jeg har blitt helt hekta:)
ToreH sa for siden:
Søndag 4 mars:
En rolig langtur løping på 2t10min. Lå i sone 1 til lav sone 2 hele turen. Skikkelig flott vær løp med Oakley Pro M-frame solbriller for første gang i år. God følelse.
Ble litt kaldt mot slutte da sola gikk ned. Ned mot 6-7 minus. Måtte øke tempoet siste 30min for å få produsert nok Komfortvarme.
nellie sa for siden:
I går: 45 minutter gå/joggetur
I dag:
German volumetraining:
[ATTACH]10006[/ATTACH]
inkludert 25 minutter ellipse.
290 minutter kardio hittil.
Lindemor sa for siden:
4. mars
30 minutter yoga
5. mars
[b][/b]
60 minutter zumba
30 minutter yoga
60 minutter zumba
45 minutter Sh`bam
775/3000
gamlebyen sa for siden:
litt sånn meh i dag. Skuldre og rygg i dag. Litt småuggen og slapp i kroppen, så følte jeg ikke fikk dratt til skikkelig, men ser jo i loggen at på en del øvelser økte jeg relativtivt bra, bl a 28 kg hantler på shrugs og 18 kg på arnold press
Exercise Name 1 RM Lifting Logs
Cable Seated Row 58.33 45.0x5,45.0x5,45.0x5,50.0x5,50.0x5 [url="http://www.jefit.com/my-jefit/my-logs/log/?dd=2012-03-05&action=editlog&type=t&id=79&mylog=45.0x5,45.0x5,45.0x5,50.0x5,50.0x5&eid=21&bs=1"][/url]
Wide-Grip Lat Pulldown 68 50.0x5,55.0x5,55.0x5,60.0x4,60.0x4 [url="http://www.jefit.com/my-jefit/my-logs/log/?dd=2012-03-05&action=editlog&type=t&id=80&mylog=50.0x5,55.0x5,55.0x5,60.0x4,60.0x4&eid=86&bs=1"][/url]
Pullups assisted
58.33 50.0x5,50.0x5,50.0x5,50.0x5,50.0x5 [url="http://www.jefit.com/my-jefit/my-logs/log/?dd=2012-03-05&action=editlog&type=t&id=81&mylog=50.0x5,50.0x5,50.0x5,50.0x5,50.0x5&eid=83&bs=1"][/url]
Dumbbell Shoulder Shrug 34.53 22.0x5,22.0x5,28.0x5,28.0x6,28.0x7 [url="http://www.jefit.com/my-jefit/my-logs/log/?dd=2012-03-05&action=editlog&type=t&id=82&mylog=22.0x5,22.0x5,28.0x5,28.0x6,28.0x7&eid=42&bs=1"][/url]
Dumbbell Arnold Press 21 16.0x5,16.0x5,18.0x4,18.0x5,18.0x2 [url="http://www.jefit.com/my-jefit/my-logs/log/?dd=2012-03-05&action=editlog&type=t&id=83&mylog=16.0x5,16.0x5,18.0x4,18.0x5,18.0x2&eid=25&bs=1"][/url]
Dumbbell Lateral Raise 9.33 8.0x5,8.0x5,6.0x5,6.0x5,8.0x5
Tiny<3 sa for siden:
Testet ut saltime med styrke/kondisjon og ble rimelig sliten.
Oppvarming 10 min mølle
Saltime 45 min
Mølle 35 min
162/1000
ToreH sa for siden:
Mandag 5.mars:
Styrketrening. Hangups 3x6 overtak, 3x4 undertak, pushups 3x15, planke og sideplanke samt ryggøvelser 3x60sek pr side.
Kan ikke løpe, vondt i vristen...
Anarko sa for siden:
I dag: det eneste jeg hadde tid til før jobb; 35 minutt ellipse. 444 kcal :D
Victory sa for siden:
Endelig i gang med marstrening:
5 mars:
Level 1 og 2 kettlebell
Level 1 og 2 extreme shed and shred
Totalt 2 timer og 1400 kalorier.
nellie sa for siden:
50 minutter intervallspinning.
340 minutter kardioso hittil.
Anarko sa for siden:
I dag: 30 minutt ellipse. Styrke: 3 x 10 med diverse øvelser for arm. 3 x 15 på hver side med twister. 3 x 10 diverse øvelser for skuldre og bryst.
gamlebyen sa for siden:
Kjørte kardio på ellipsen i dag, 3 runder med tabata, 4 min hvile i mellom. Kake nåjaa. Lå på over 210 w i hver jobbesekvens
VSB sa for siden:
Ridetur og en runde Jillian.
Victory sa for siden:
40 min jobbgå
85 min Jilli; Cardio 50 min + mage/core..
Totalt på klokke: 1400.
krokodillen sa for siden:
Jeg tar ikke tida eller noterer nøye.
Skal sørge over skisesongens avslutning med noen hytteturer i mer snørike strøk, det blir tildels trening og tildels rolig skigåing med barna.
Ellers er planen 3-4 styrkeøkter per uke.
Lindemor sa for siden:
6. mars
Planlagt kveldstrening utgikk med høye kneløft pga kvalme som kom kastende på om ettermiddagen.
30 minutter yoga
7. mars
30 minutter yoga
60 minutter rask gange
8. mars
60 minutter yoga
1015/3000
gamlebyen sa for siden:
Armer og bryst i dag, fikk tatt litt skikkelig i. Oppvarming var tabata på ellipse og planke, avslutta med to tabatarunder på ellipsen. Kake igjen. Digg!
nellie sa for siden:
60 minutter trimtur. 400 minutter kardio hittil
VSB sa for siden:
God gåtur og en runde Jillian.
Tiny<3 sa for siden:
18 min intervall på mølle
45 min styrketrening
225/1000
gamlebyen sa for siden:
Loggen fra gårsdagens trening:
Machine Decline Chest Press 55.0x5,55.0x5,55.0x5,57.5x5,57.5x5
Bench Press Machine 55.0x5,55.0x5,55.0x5,55.0x5,57.5x5
Dumbbell Standing Triceps Extension 32.66 26.0x5,26.0x5,28.0x5,28.0x5,28.0x5
Hammer Curls 14.0x5,14.0x5,14.0x5,16.0x4,16.0x4
EZ-Bar Curl 37.5x5,37.5x5,37.5x5,37.5x5,37.5x5
Dumbbell Bench Press 22.0x5,22.0x6,22.0x6,24.0x5,24.0x5
Reverse Cable Curl 27.5x5,27.5x5,27.5x5,30.0x5,30.0x5
Cable Triceps Pushdown 37.5x5,37.5x5,37.5x5,37.5x5
nellie sa for siden:
Styrke på overkropp og 30 minutter kardio
[ATTACH]10017[/ATTACH]
Både skråbenk og markløft utførte jeg for første gang siden skulderbruddet! Wohooo. Her går det fremover!
430 minutter kardio hittil i mars.
gamlebyen sa for siden:
Bruker du Jefit, Nellie?
nellie sa for siden:
Yeah! Ingen over, ingen på siden!:p
gamlebyen sa for siden:
Helt enig! Fantastisk på øvelser, program og logg, både trening og kropp
nellie sa for siden:
Ja, jeg husker ikke hva trening var uten! Jeg glemte alltid hvor mye jeg tok sist og sånt.
Også er det jo så morsomt å sette opp treningsprogram og greier og greier. Og greit å ha noen som kan telle ned mellom settene.
akas sa for siden:
Unnskyld en uvitende, men nysgjerrig, utrent stakkar. Hva er Jefit? :confused:
gamlebyen sa for siden:
Det er en treningsapp for smarttelefoner med masse øvelser, mulighet for å sette opp program, logge hva du gjør, samt logg for vekt og kroppsmål. Dette kan synkes mot nett og der får en finfine grafer etc.
akas sa for siden:
Takk for svaret! Hørtes veldig bra ut.
gamlebyen sa for siden:
Igjen, helt enig. Loggen er genial, programmene er fleksible og utrolig deilig med nedtellinga ja
nellie sa for siden:
Lager nytt program til hver økt, jeg.:o
gamlebyen sa for siden:
Anbefales på det varmeste. Kan lastes ned fra android market. Finnes sikkert for iPhone også
gamlebyen sa for siden:
Veldig fornøyd med programmet jeg kjører for tiden og skal nok fortsette med det frem til Malta i mai
nellie sa for siden:
Jeg har så mange baller i lufta nå og hovedballen er sykkelrittet, så da bare trener jeg styrke på måfå for å få forbrent kalorier og fordi at jeg synes det er moro. Så da tar jeg liksom de øvelsene jeg føler for fra dag til dag. Jeg er av typen som kjeder meg alt for lett.:o Tror aldri jeg kommer til å holde ut noe fastsatt styrkeprogram.
gamlebyen sa for siden:
og her er dagens treningslogg:
Leg Extensions 65.0x5,67.5x5,67.5x5,70.0x5,70.0x5
Seated Calf Raise 220.0x5,240.0x5,240.0x8,240.0x9,240.0x7
Leg Press 200.0x5,220.0x5,220.0x5,220.0x5,220.0x5
Clean Deadlift 67.5x5,67.5x5,67.5x5,67.5x5,67.5x5
Dumbbell Squat 44.0x5,52.0x5,52.0x5,52.0x5,52.0x5
Avslutta med tabata knebøy med 12 kg kettlebell
gamlebyen sa for siden:
Når det funker, så er det ingen grunn til å endre for mye
smgj sa for siden:
Da har jeg fått trent igjen - etter tre uker ferie (med segling, svømming og dykking) og en uke latskap etter hjemkomst. Kun 35 minutter på mølla, men i snitt i sone 5 med makspuls på 193 uten at jeg følte trang til å dø. Er fremdeles fasinert av denne pulsen min. Etter 220-alder må jeg være 10 år yngre enn jeg er - minst. :D
nellie sa for siden:
Dagens beintrening:
[ATTACH]10023[/ATTACH]
455 minutter kardio hittil i mars.
VSB sa for siden:
Jeg holder meg til Jillian, testet ny DVD i dag, fy f... Men irriterer meg grønn over å ikke få opp pulsen som andre her, men kan være en del utenfor liggende forhold som spiller inn her. Får bare fortsette å pushe...
7/3: 35 min Jillian
9/3: 55 min Jillian cardio (332kcal, snitt puls 116, maks 144)
smgj sa for siden:
Om det er meg du inkluderer her... ;) så tror jeg at det der "220-alder" bare stemmer for ca 40% (eller noe sånt :p ). Det virker som det er gigantiske variasjoner i hva som er naturlig maks ... Om 220 er feil for store deler av befolkningen blir ikke tallet bedre av å trekke fra alderen. Vi synker nok sikkert alle sammen, men ikke nødvendigvis fra 220.
Og etter det jeg har lest så sier ikke makspulsen noe særlig om formen i det hele tatt...
Les mer her:
www.runnersworld.co.uk/general/qa-im-40-is-a-maximum-heart-rate-of-202-safe/723.html
runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=3705
www.slowtwitch.com/mainheadings/coachcorn/max.html
Og wiki om "220-alder":
en.wikipedia.org/wiki/Heart_ratenellie sa for siden:
Hvor høy makspulsen er sier ikke noe om formen i seg selv!:) Den er mest genetisk betinget.. Det den forteller ang. formen er at jo fortere den normaliserer seg igjen etter en anstregelse, jo bedre form er man i. På den måten kan den si alt om hvor god form man er i.
220-alder er et greit pekepinn når man er mellom 15 og 30 år. :)
smgj sa for siden:
Stemte ikke da heller for min del.
VSB sa for siden:
Det var ikke noen spesiell egentli, men heller at jeg synes det ser ut til at de fleste har høyere puls enn den regelen. Selv går jeg i så fall ned. Føler jeg sliter ekstremt rundt 160, men er jo ikkec60 år... Regner med formen sier noe om hvor lett det er å presse seg opp i puls, litt sånn psykisk trening? Men som sagt, jeg har medisiner som kan senke pulse( hvilpuls ). Men ikke morsomt når jeg kjører samme program med jillian som andre og ligger langt under på kaloriforbruk... Selv de gangene jeg føler jeg virkelig har klart Å ta meg ut... Men det er vel bare en skikkelig test som kan gi svar, og der er jeg livredd...
nellie sa for siden:
Ikke bare psykisk.:) Av og til klarer jeg overhodet ikke ta i nok til å nå maks. Dagsform og ja, orken til å ta i spiller inn. Medisinene gjør nok sitt, for deg..
nellie sa for siden:
Nei, men nå snakker vi generelt da.. Stemmer ikke for meg heller, men formelen har størst gjennomsnitlig treffsikkerhet da.
VSB sa for siden:
Leste de artiklene nå og det var interessant. Bl. Ble det brukt en formel på209 minus alder. Det høres litt mer logisk ut for min del. Betyr176 og i forhold til å ha klart å presse pulsen så vidt over 160, = ca90% og problemer med å snakke, flelse av astma... Høres ut som de beskrivelsene jeg har hørt... Uansett godt å se at andre kan ha lav makspuls...
Sorry for å spore helt av her, men takk for svar.
smgj sa for siden:
Jeg vil vel tro at Hyphas beskrivelse av pulsområdene er vel så verdifull:
Jeg bruker olympiatoppens soner, noe som stort sett alle benytter seg av mer eller mindre. Den har egentlig 7-8 soner, men for oss vanlige dødelige så er det sonene 1-5 som er de aktuelle.
Sone 1 (i1): 60-72% av makspuls
Sone 2 (i2): 72-80% av makspuls (omtales ofte som lapskaussone....)
Sone 3 (i3): 80-87% av maks (terskelsone for de aller fleste)
Sone 4 (i4): 87-92% av makspuls (høy terskelsone)
Sone 5 (i5): 92-97% av makspuls (anaerob sone)Avslutningsvis:
Mange lurer jo også på hva de ulike sonene betyr i praksis. Kan jo oversettes til noe som følgende:
Sone i1: Du skal kunne føre en normal samtale, synge julesanger etc.
Sone i2: Nå klarer du å snakke hele setninger, men må ta pause etter hver setning for å trekke pusten. Å synge sammenhengende er anstrengende
Sone i3: Du klarer ikke snakke sammenhengende, du må puste godt imellom hvert 2-3 ord. Du har egentlig ikke veldig lyst til å svare på spørsmål i det hele tatt.
Sone i4: Enstavelsesord som ja-nei-vet ikke, fungerer, en det koster.
Sone i5: Klarer du å snakke nå, ja så trener du ikke hardt nok
Jeg har satt opp en tabell for meg basert på maxpuls 194, men ser nå at den nok er for lav på en god dag. Uansett kan ikke jeg forstå annet enn at enn at tallet på pulsklokka ikke er egnet til å sammenlikne med andre - bare til å finne ut hvor du er i forhold til din 100%.... (Og hvor få slag hjertet ditt bruker for å frakte blod under hvilepuls. Der ligger jeg ikke spes bra an - 70 slag er stort sett min.)
Lindemor sa for siden:
8. mars
30 minutter yoga
9. mars
30 minutter yoga
60 minutter zumba
90 minutter kondisjon/styrke med mye intervall underveis hvis man skal tro reklamen fra treningssenteret. Mini convention denne dagen og ukjente timer kjøres. Spennende! Det ble bruk av corebar, styrkestang og boksehansker igjennom timen. Moro!
...hjelp så treningsfornøyd jeg ble når disse 2,5 timene var over i ettermiddag! Jeg tror jeg svettet en bøtte. Høy puls flere ganger igjennom timen og er svært fornøyd med egen innsats.
1225/3000
Lindemor sa for siden:
Jeg tenker ikke på noe annet som har med puls å gjøre enn å kjenne at jeg kan presse den og holde den oppe i tillegg til å registrere at den normaliserer seg hurtig etter en tung økt. Dette er alt jeg tenker på. Det forteller meg hvor formen er og det holder for meg.
Tiny<3 sa for siden:
Mølle i 65 minutter. 1 mil på 63,56 min og kjente at det var hardt å komme i mål..
290/1000
nellie sa for siden:
Om man klarer å presse den opp eller ei avhenger av dagsformen og om man ikke klarer det en dag, så sier jo ikke det at man er i generelt dårlig form. Det er ofte bare snakk om et par prosenter da.. Eks: min syreterskel er på 94% av maks. På en dag med dårlig dagsform, lite søvn, lite karbohydrater osv får jeg den opp i 91%.
Når man trener mye så er det kjekt å tenke på at pulsen innimellom faktisk skal holde seg nede. Man må ikke ha den der oppe hele tiden. Faktisk så får man et mye bedre treningsutbytte totalt sett om man holder den sånn mellom ca 65 og 75-78 på en økt eller to i uka. Helst i kombinasjon med et par økter med f.eks 4 x 4 intervalltrening.
Mosjonerer man er det jo egentlig bare til å blåse i den pulsen, men trener man mye kan det være kjekt å bruke den litt mer bevisst.
ToreH sa for siden:
Hæh? Har du en syreterskel når du jobber på 94% av makspuls??? Det er jo veldig høyt og bra selvsagt. Har du målt denne med laktat testlab?
ToreH sa for siden:
Wow! Imponert. Det har du all grunn til å være fornøyd med ja! Gratulerer.
VSB sa for siden:
Jeg må bare takke for mange interessentte tanker her. Prøver vel i første omgang å reflektere og lære her. For meg er, som jeg har sagt før, mosjon og aktivitet viktigst (ergo valg av minutter), men ser jo også at det er bra å få opp pulsen iblant, og at disse Jillian programmene er ment for nettopp det. Likevel sliter jeg og derfor disse funderingene. Stresser vel ikke så mye, men prøver å følge med og reflektere over det for tiden. Hvem ønsker vel ikke bedre form, mer kaloriforbrenning og bedre utbytte?
Jillian igjen i dag, men kun kortprogram. Høyere puls og bedre forbrenning i dag i hvert fall. Greit å sammenligne med seg selv i hver fall :)
9/3: 55 min Jillian cardio (332kcal, snitt puls 116, maks 144)
Tiny<3 sa for siden:
Bladde meg bakover i februartråden og har visst perset med 3 minutter!
Takk for skryt!
Qlio sa for siden:
Skal vi se, denne uken.....
Tirsdag: NTC Get Strong med stedatter, 1 time styrke i sal
Torsdag: Spinning intervall med MrSil, 1 time
Lørdag: Running med stedatter 30 min + 50 min styrke i studio
Anarko sa for siden:
Lørdag: løpetur med hund. Første utetreningen i år faktisk. Ca 40 minutter i høyt tempo, og MYE oppoverbakker.
Søndag: samme runden, med hund, ga om mulig enda mer gass i dag. Kjenner godt i beina at jeg har løpt i oppoverbakke i allefall :D
VSB sa for siden:
Lang tur og beskjæring av trær med tilhørende klattring i går. Løpetut ( mange gå pauser) i dag.
gamlebyen sa for siden:
Ble ikke noe trening som sådan i helga, men holdt på med motorsaga et par timer. Kjenner det faktisk i armene fortsatt.
Lindemor sa for siden:
11. mars
50 minutter yoga
12. mars
30 minutter yoga
13455/3000
gamlebyen sa for siden:
Dagens skulder- og ryggtrening:
Cable Seated Row 50.0x5,50.0x5,50.0x5,55.0x5,55.0x5
Wide-Grip Lat Pulldown 60.0x5,55.0x5,55.0x5,60.0x5,60.0x5
Pullups asssisted 50.0x5,50.0x5,50.0x5,50.0x5,50.0x5
Dumbbell Shoulder Shrug 28.0x5,28.0x5,28.0x5,30.0x5,30.0x5
Dumbbell Arnold Press 16.0x5,16.0x5,16.0x5,16.0x5,16.0x5
Dumbbell Lateral Raise 7.0x5,8.0x5,6.0x5,8.0x5,8.0x5
Varmet opp med en runde tabata på ellipsen, pluss plankeprogram.
Avslutta med to runder tabata på ellipsen
Anarko sa for siden:
1,5 timer trening i dag, der en halv time var ellipse og resten styrke. Trente overkropp med blant annet twister, manualer og diverse annet.
Lindemor sa for siden:
13. mars
30 minutter yoga
60 minutter rask gåtur
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qigong
1635/3000
VSB sa for siden:
Mye som har skjedd i dag: Gåtur i butikken, trillet barnesykkel hjem. Beskåret det siste treet (med tilhørende klattring). Guttungen testet sykkel, en del løping ved siden av... (Litt overgang med størrelse). I tillegg en runde Jillian nå på kvelden, så overall fornøyd med dagens aktivitet.
12/3: 30 min løpe/gå (244 kcal, snittpuls 125, maks 146)
Victory sa for siden:
Elendig uke så langt... ikke noe annet enn gå til jobb. Men jeg avsluttet forrige uke med første joggetur på lenge.
50 min jogging er jeg meeget fornøyd med kjenner jeg - og jeg fryktet det skulle gå verre. I tilegg ble det 1 time yoga.
Jeg gikk den verste bakken, men utenom det holdt jeg stort sett farten. Herlig.
På'n igjen med jogging i morgen! Blir det nå til de får sopet veiene så jeg kan ut og sykle. :)
langaard sa for siden:
Trente overkropp i dag: Oppvarming på romaskin, chinups(med litt hjelp av sambo) stående ro med 14kg, hip trust til slutt,med 24kg, 10x3 rep på alle øvelser:)
gamlebyen sa for siden:
Bra jobba!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.