< Tilbake til oversikten

Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

ToreH sa for siden:

Dette er bare et morsomt stunt og ikke ment til stooor diskusjon.

Utfordringen fra Qlio og meg er like enkel som den er hard.

Er du med på sideplanken i kveld, torsdag eller fredag på din treningsøkt?

Svar: Ja eller Nei
Hvis ja: Etter gjennomført utfordring, post her antall sekunder og repitisjoner. OG en kort beskrivelse av litt vondt, vondt eller j...vondt ;)

Hvis nei: HVA???? Er du ei pyse? :D ;)

nellie sa for siden:

Nei. Fordi at jeg er en stooooor pyse, med skada skulder.:p

kamp sa for siden:

Ja.

3*45 sek på trening i kveld vet jeg at det blir ;)

nellie sa for siden:

Velanvendte par minutter!:)

Momse sa for siden:

Ja :eek:
[size=3][/size]
Har aldri gjort planken før, ikke trener jeg heller...:o
(Bortsett fra trilleturer med ungene, og løpe etter de :D )

3*60sek er unnagjort, og de sekundene gikk saaaaakte!!!
[size=3][/size]
Fikk litt vondt i korsryggen, kanskje jeg gjorde det feil!?
Og jeg begynte å skjelve litt, haha!
Gjøre dette hver dag, kanskje :cool:

Røsslyng sa for siden:

Jeg er med dønn!! :D

Qlio sa for siden:

Gjett en gang!!! Jeg er på SATS nå - ler mens jeg varmer opp!

nellie sa for siden:

Haha, Qlio direkte inne fra SATS!

ToreH sa for siden:

Antakelig for mye svai i ryggen og rumpa hengende for mye ned. Strak rygg. ;)
3x60sek første gangen du tar planken er sææærdeles bra! Men mulig sideplanken er bedre inntil du blir sterkere i ryggen.

Et godt tegn! Musklene jobber hardt!

Jepp, da får du ikke vondt i korsryggen mer heller.

Grattis med din første økt i en av de beste øvelser for sixpackmage og ryggtrening.

gamlebyen sa for siden:

Kjører ulike varianter av planke sammen med tabata-formelen, fire variasjoner 2x20 sek hver, ti sek hvile mellom. Halveis har jeg alltid mest lyst til å spy. :)

Qlio sa for siden:

50x50
45x45
25x25

Vanlig planke: i slynger 60 sekunder x 2

Jeg er sikker på at jeg hadde fått til mer, men har jobbet i slynger 20 min FØR planking. Dette er føkkings tøft, bolegutten skygger banen for jeg har et blikk som dreper sier han? En korrekt planke er aldri god før noen sier: dæven, for en flott mage du har! Hehe!

Nå over til været!

smgj sa for siden:

3x30 hver side
3x30 vanlig
2x60 vanlig
1x60 hver side (daua)
Og så 2x60 motsattplanke (beina på skammel, ligge på ryggen og så opp i "planke" med skuldrene som støtte)

VSB sa for siden:

Var på trening før i dag og tok 3x60sek vanlig planke. EN stor fordel etter flere måneder med Jillian. Planken er spikra inn. På albuer, strake armer, siden og i alle verdens utgaver av øvelser...

Og forresten, gjorde kanskje ikke nok vondt, men armer og bein skalv så jeg skled sammen til slutt.

MrSil sa for siden:

Jeg er med, etter jeg har fått en beskrivelse på hva denne sideplanka er :confused:

Lindemor sa for siden:

Jeg gjorde unna både sideplanke og planke på treningen i kveld, men hvor lenge jeg holdt vet jeg ikke. Jeg holdt så lenge vi skulle holde og de siste fem sekundene var helt for j......!!!!!!!!!!!!! ;)

3 rep begge sider og vanlig.

svingstangdeluxe sa for siden:

Blir med i morgon etter svømminga.. Såg denne tråden no, men sit med kulemage!! Har spist rømmegrøt etter oppskrift frå Gerd.
Kunne sikkert planka på kun magen :)

ToreH sa for siden:

Ja, sideplanke: checked.
Antall: 3x60 sek, checked.
Smerte: Litt vondt, mest i viljen fordi det er tungt, men når jeg leste tråden her så sa jeg til meg sjøl: Ikke pokker heller om du skal gi deg, hold ut din slakapung.
Det hjalp.....

Qlio: Jeg kjøper meg Redcord Mini slynger på xxl. Monteres opp i takbjelken i &trimrommet" Qliomannen kjøper sikkert noe sånt til deg også nå etterhvert som poleringsflaten for skaftet blir mer ruglete og markert....;)

Røsslyng sa for siden:

3x30sek planke fullført. Skal ikke flire på flere dager, for da tror jeg musklene i magen revner! Fyttigrisen! :D

langaard sa for siden:

Blir planke alle veier på mandag, om innfluensan har dratt sin vei:mad:

ToreH sa for siden:

Hahaha, bare vent til i morra du! Det du kjenner nå er ikke fornavnet engang....;)

Du kommer antakelig til å redefinere ordet "smerte" og ordet "treningsstølhet" :D

ToreH sa for siden:

Love you! :D

Røsslyng sa for siden:

OMG!!:eek::eek:;)

Photobscura sa for siden:

Har gjort planken i yogaøkten min nesten daglig lenge, gikk så fint etterhvert atte. Og så begynte jeg med sideplanken. OMG! Om jeg ikke får midje av det så dør jeg.

Hvilket minner meg på at jeg ikke har trent på noen uker ... :flau:

StegforSteg sa for siden:

Jeg er med. Skal ta den etter 60 min på mølla i dag å :D

timich sa for siden:

Har aldri gjort sideplanke... Jeg gjør vanlig planke hver styrketreningsøkt da, men sideplanken ser bare så uendelig mye verre ut...?:confused: Men kanskje jeg skal tørre å prøve i morgen. Er det lettere om man har beina oppå en krakk (slik om på bildet til hypah)?

smgj sa for siden:

Nei, det er verre. Begynn på bakken du...

I dag er jeg skikkelig støl i siden under ribbeina. Kjennes ut som jeg gikk med godt snørt korsett i går, jo. :D Nesten like ille som første gang jeg brukte tung rokkering...

Albatross sa for siden:

Blir planking på bokstreninga imorgen! :lol:

ToreH sa for siden:

JA! Da bi det kjæmpe lætt! :D :D ;) hehehe

Qlio sa for siden:

Kjenner igjen spyfølelsen, tabata er litt konge! :D

Jeg kjenner jeg dør litt inni meg! Jeg gjør det ikke i dag, men jeg skal grisebanke tidene dine en gang! :cool:

Trimrommet mitt er på 2 kvadrat og deles med servere og sånt din slakapung der du sitter i ditt palass... det er plass til en sykkel. That's it! Men du, kjøp med den derre "huska" også, da. Den vil dere... ehh.... du nok like. ;) Misunnelig på det rommet ditt, ja!

Hvordan er formen? Kjente mammagenet mitt slo inn for fult her! Men det er virkelig noe som tar, altså! :eek:

I love you too! ;)

Smekreste forumet dette her tenker jeg? Tør du noen gang å ikke trene igjen? Neida, dårlig samvittighet får vi presset på oss overalt, men kult med ting som funker!

Nei, det blir enda tyngre. Men du kan ha som mål å ta beina opp. Det skal jeg. I løpet av mars. hysj

timich sa for siden:

Hehe, OK, da blir det nok med beina på gulvet i første omgang:D

Qlio sa for siden:

Dette klarer du så fint, atte! Husk, du klarer å holde lenger enn du tror!

timich sa for siden:

Skal begge beina være helt strake? Og så ligger man på albuen?

Qlio sa for siden:

Jeg ligger sånn:

Hypah har beina på en planke. Man kan strekke opp armene og rotere, hvem vet.... kanskje man til slutt ender opp i en håndstående tilslutt? :eek:

timich sa for siden:

OK, skal testes! (Damn, jeg vil også se sånn ut:D)

Qlio sa for siden:

Me too! :D

Jeg har ikke tatt planken på en stund, så jeg tror jeg tester den vanlige først, før jeg prøver sideplanken :) Skal få referat etterpå - off i go to treningssenteret nå :D

Qlio sa for siden:

Heia - Heia - Heia! :spent:

VSB sa for siden:

To Jillian program i dag, så både planke (strake armer), abhold (som vi kaller planken, forvirrende ja), og sideplanke/teastand er gjennomført.

VSB sa for siden:

Og den kan modereres med et kne i gulvet i begynnelsen.

Albatross sa for siden:

Jeg synes sideplanken er mye lettere enn vanlig planke... men det er sikkert fordi magemusklene mine foran /nede er helt ødelagte .... :)

Victory sa for siden:

Running man, twisting plank.. opp og ned på albuenplanken.. jumping jack-planken.. her er det bare og velge fra øverste hylle! ;)

Jeg har blitt kjent med mange nye muskler i dag etter slyngetrening.. men det er vel ingen grunn til og ikke henge seg på her. :visemuskl

VSB sa for siden:

Er på level 1 av ripped in 30, så foreløpig er hun ganske enkel av seg. Yogaen derimot....

Victory sa for siden:

Yogaen ja... sliter litt med dolphin plank.. usikker om jeg får pressa meg høyt nok opp lissom.

smgj sa for siden:

Iiiingen planke i noen form i dag... det kan jeg love. ;)

gamlebyen sa for siden:

Opp og ned på albueplanke, høres ut som suicide plank:)

Ingen planke på meg heller, helt kake i arma etter gårsdagens styrkeprogram..

Shit, dette var en vekker... 2 x 30 sek vanlig planke og en på hver side x 30 sek. trodde jeg var sterkere enn det :(

Vel, hele leiligheta mi er på 30 m2, og jeg får fint plass til å trene, jeg, i all min statiskhet tar jo knapt opp 2 m2. ;)

Dårlig samvittighet er for losers. Jeg trener igjen når jeg er klar for det! :)
Jeg pleier å ta, tillegg til et 15 minutters yogaprogram (8 ganger 8 sekunders øvelse konsentrert om rygg- og magemuskler) vanlig planke i 60 sekunder, og sideplanken 30 sekunder på hver side. Det er for meg mer enn nok. Gjør det akkurat som på det bildet du posta. :) Ingen knær i berøring med bakken! Hele poenget er vel å være rett som en planke gjennom hele øvelsen.

MrSil sa for siden:

planke: Check. 4xnoe bortimot rundt 30sek
sideplanke: halvveis check, prøvde, men var mye vekt for stakkars albuen min gitt!

Victory sa for siden:

Jillian extreme shed and shred utført. Inneholder følgende plankeversjoner.

• Side planke på strak arm med crunch ned mot siden. 2x 30 sek
  • Sidegående planke: strake armer, tre skritt ut til siden. 2x30 sek
  • Stå med strake armer - legge seg ned på albuene (begge på en gang) og opp igjen. 2x30 sek
  • Stå på et bein, bøye seg ned i knebøystilling og krabbe seg ut til planke på det ene beinet. 2x30 sek
  • Running man: Strake armer, og et og et kne bøyes inn mot bryst. Tungversjonen er jogge ut og inn, men mine knær/ankler tilater ikke det. 2x30 sek
  • Plankeroing med beinløft. Strake armer på vektene. Ro en og en arm opp samtidig som motsatt bein løftes. 2x30 sek
    Takk for det... :)

Albatross sa for siden:

Også planka jeg litt....magemusklene er helt på bærtur etter snittinga :(

Vanlig planke 1x30+1x20,sideplank: ene siden 1x20, andre 1x15, klarte kun 1 rep. helt pudding.

langaard sa for siden:

Skal ta den planken etter neste fyllafest:lol:

Dietta sa for siden:

:lol: Ikke glem å sende inn bilde,
Her i huset blir det mest: Å gå planken...............;)

TigerTove sa for siden:

Tar planken som en del av pilates-økta, skal slenge på sideplanken i morgen og komme med rapport. :)

Røsslyng sa for siden:

Planke gjennomført. 3x30 :)

Jeg skal ha en lett liten runde på treningssenteret i dag å, til tross for at fredager egentlig er treningsfri, så da skal jeg planke på nytt.

ToreH sa for siden:

Husk at det er ikke noe i veien for at du annenhver økt tar sideplanke, vanlig planke for å få flere seirer i en og samme øvelse.
Inntil man er vant til planke så vil jeg anbefale å kjøre èn full serie pr øvelse. Hvis dette innebærer at man da kun klarer sideplanke eller kun planke, så gjør det. Treningseffekten for magemusklene er nesten like bra uansett øvelse...
En annen øvelse som er meget bra for magemuskler er faktisk militærpress og knebøy. Skulle ikke tro det, men begge de øvelsene trener kjernestyrke så det holder :)

gamlebyen sa for siden:

Jeg vil også legge til stående hammercurls og bicepscurls med ez-bar. Dog forutsatt at belastningen er slik at du kan opprettholde teknikken uten å bevege overkroppen mye (og her syndes det mye, spesielt av gutta som vil runke egoet sitt fordi de bruker tunge vekter). Merker at jeg 'låser' mage og rygg veldig med disse øvelsene.

Takk for tips :)

Hva regner du som full serie da? 3 x reps?

Victory sa for siden:

40 min styrke og mage med Jillian før jobb i dag. Følgende planker inkludert:

• 30 sek planke på strake armer
  • 30 sek x 2 side planke, strak arm med crunch
  • 30 sek x 2 plankjacks. Strake armer et og et ben ut til siden
  • 30 sek x 2 running man
  • 30 sek x 2 plank rows

Albatross sa for siden:

Militærpress, hva er det`? Aldri hørt om det i min tid i forcen.... :lol:

timich sa for siden:

Shit altså... Skulle teste dette under dagens morgenøkt. Vanlig planke går ganske fint (fordi det har jeg gjort en stund), jeg holder vel ca 1 min eller noe. Men sideplanke var jo så og si umulig! Klarte bare ikke å få løfta opp ræva mi når jeg lå på siden altså, hehe. Så jeg fikk vel ikke noe særlig effekt ut av økta i dag - men det er vel bare å fortsette og prøve til jeg får det til...

VSB sa for siden:

Tror det er når du har armene opp med vekter og presser mot taket, albuene inn mot siden og opp i strake armer, Ok, klønete forklart. I Jillian så gjøres dette kombinert med knebøy, vet ikke om det var den kombinasjonen Hypah tenkte på. Kanskje lettest å google?

VSB sa for siden:

Jeg har gjennomført Jillian med planke på strake armer og sideplanke.

Albatross sa for siden:

kanskje noe alla AG-gym da? .... :lol:

Victory sa for siden:

Og denne militarypress med leg extensions er også skikkelig bra for magen.

Press vektene over hodet, stå på et ben. Løft det andre opp og strekk ut fra kneet samtidig som du presser vektene opp.

Lille Virre sa for siden:

Har tatt utfordringa, bikinisesongen kommer før man rekker å si kake....så planken alle veier: 1 min x 3 = 9 min planke... au au tenker jeg!!!!

ToreH sa for siden:

Helt riktig det, akkurat slik som da du presset opp 4,7kg (fullt ladet) opp over hodet mange mange mange ganger. :D

Victory sa for siden:

Og disse:

Side planke på strak arm med crunch ned mot siden. 2x 30 sek
Sidegående planke: strake armer, tre skritt ut til siden. 2x30 sek
Stå med strake armer - legge seg ned på albuene (begge på en gang) og opp igjen. 2x30 sek
Stå på et bein, bøye seg ned i knebøystilling og krabbe seg ut til planke på det ene beinet. 2x30 sek
Running man: Strake armer, og et og et kne bøyes inn mot bryst. Tungversjonen er jogge ut og inn, men mine knær/ankler tilater ikke det. 2x30 sek
Plankeroing med beinløft. Strake armer på vektene. Ro en og en arm opp samtidig som motsatt bein løftes. 2x30 sek

Nå har jeg fått rødvin... :)

ToreH sa for siden:

Well earned, bitch ;) (godt ment altså)

Victory sa for siden:

Heeeelt enig!!!! :D Støl som F! Men kjennes bra!

ToreH sa for siden:

Fredag, endelig!

Jajaja, da var freddan over og i dagens økt fikk jeg kjørt std løpet med 3x60sek sideplanke og deretter 3x60sek vanlig planke.

Har kjøpt meg chinsapparat, så nå skal Hypah begynne bli sterk i overkroppen også.

Hmmm, bør vi opprette en egen tråd for chins og pullups også Qliqèn min? :)

Qlio sa for siden:

Lille vennen min, har du glemt at jeg er en sliten, gammel tobarnsmor som hadde vært pølse for lengst om jeg hadde vært hest? Eller lim.... jeg kan sikkert ikke brukes som mat.

Og disse øvelsene du henviser til tror jeg at jeg kun halvveis fikset når jeg var på mitt mest aktive som turner, da veide jeg 44 kg på samme høyde og trente 8-10 timer per uke. :D

Jeg bare henger der og ser litt rar ut?

Men sideplanke og vanlig planke er gjennomført, samme som i går og det er jeg rasende fornøyd med!

senorita sa for siden:

Er det magen den hjelper på denne plankegreia di Hypah? Såfall må jeg teste.. Vil ha flatere mage .. :D

ToreH sa for siden:

Ja, den er primært for mageregionen. Men vil si den tar helhetlig, ikke en typisk isolasjonsøvelse, men du vil kjenne den styrker hele kroppen. Aller best er den hvis du benytter den i slynger fordi du da må bruke krefter på å holde balansen i tillegg. Dog så er det greit å starte på gulvet for en del.
Men slik jeg husker deg kan du fint begynne i slynge og på albuen ;)
Tror du vil finne ut at du nok hadde noen muskler der nede som du ikke visste om, hehe. Øvelsen er meget bra.

Jeg synes i alle fall for eget vedkommende at planken i kombinasjon med yoga er veldig positivt for ryggen! Magemusklene er jo i det hele tatt veldig avgjørende for ryggen, og for lang absens gir vond rygg for min del ... :o

Momse sa for siden:

Hmmm...vent nå litt; støttet meg på albuene, ikke strake armer :o
Ikke så bra for første gangs likavel, kanskje..? ;)
Er det fjusk? :eek:
Har ikke tenkt at jeg skulle hatt strake armer, jeg.
[size=3][/size]
Prøver forresten å være heeelt strak, uten "hengerumpe" :D
[size=3][/size]
Vet ikke helt om det blir noen sixpack her, akkurat, men litt oppstramning etter graviditeter hadde vært fint :cool:
[size=3][/size]
Startet dagen med 3*60 - fremdeles på albuene. Tungt, men det går!
[size=3][/size]
Mange flinke plankekjørere her :heia:
[size=3][/size]
[size=3][/size]

Lille Virre sa for siden:

Tror jeg prøver planken i slynger neste gang. Må nok ha den utfordringa det gir, siden jeg tror jeg har en velutviklet balanse som lettet øvelsen, særlig lateralt. Er det tyngere å ta planken i bukleie på strak arm enn på albuene?

ToreH sa for siden:

Det vil nok være tyngre å støtte seg på albuene, så klarer du det så fortsett med det. Er du veldig sterk i ryggen og svakere i mage evt har lite fleksjon i hofteleddsbøyere kan du også ha tendens til slik svai rygg. Ifølge min fysioterapeut som er treningsveileder også. Men herregud, la oss ikke analysere dette opp og ned... Det blir nok bedre etterhvert uansett. Bare fortsett så går dette riktige veien så lenge øvelsen gjøres riktig.:)

ToreH sa for siden:

Bare prøv deg frem. Å bevege seg frem og tilbake mens beina er i slyngen vil også øke belastningen. Så bare å prøve det.

Er det tyngre å ta planken på albuene enn på strak arm, altså? Jeg trodde vel at planke uansett var på albuene, så det er hva jeg har gjort hele tiden ...

ToreH sa for siden:

Du har rett, men ikke alle er like sterke så for å få det til er det greit å gjøre det med strake armer inntil man er sterk nok til å gå ned på albuene. Når det er for lett så kan man sette fotene opp i slynger eller på en krakk.:)

Aha. Jeg er ikke sterk i det hele tatt (virkelig ikke, klarer knapt å åpne en cavaflaske eller et hermetikkglass uten hjelp ...), men jeg vet jeg har helt greit med magemuskler. Jeg takker mange års kronisk bronkitt og mye latter for det. :cool:

Men plutselig følte jeg meg litt barsk og muskuløs her, så takk for det! :visemuskl

smgj sa for siden:

3x30 hver side og 3x30 på magen (+ 3x60 rygg til "designspirene" & papirkjoler)

Victory sa for siden:

Yoga inkl:

2 x 1 min planke med vridning til hver side. (Vanlig planke rundt til sideplanke - siste 15 sekunder statisk på siden)

2 x 1 min dolphin plank
Stå i planke på albuene, dytt deg opp og bakover med strake bein så du får ørene ved siden av biceps og rompa litt opp mot taket, og frem igjen. 15 sek statisk med hodet mellom armer.

Momse sa for siden:

Da fortsetter jeg på albuene, jeg :)

3*60 unnagjort før frokost!

Aner ikke om jeg har lite fleksjon i hofteleddsbøyerne, men har vel alltid hatt litt svai rygg...
Om det er magen eller ryggen som er svakes, vet jeg heller ikke - sikkert like svak, hehe :o
Nå jobber jeg som anleggsgartner/trepleier, så er til vanlig vant med til tider hardt fysisk arbeid samt en god del treklatring med sele. (Men har vært i mammaperm de sist 2,5 årene, da :rolleyes: Blir nok tøft og begynne å jobbe til høsten!!!)

ToreH sa for siden:

Herlig. Jeg har nå i dag kjørt jentene mine gjennom planken! Den minste som har trent turn (mest lek og moro) siden hun var 5 år, står som en planke på albuene i 3x60 sek!!!! Æ e imponert av den vesle spiltynne 9 årige kroppen. Dette blei unnagjort etter at hun hadde løpt/gått i 25 minutter på tredemølla med en fart av 5-6 km/t!!!!

Snart 13-åringen ikke det spøtt dårligere, løp/gikk på mølla i 25 minutter med hastighet 5-7 km/t og 1% stigning. (hun har drevet med turn i mange år, men er nå over på Tae Kwon Do).

Noen bedre??? Æ e stolt av jentene våre ja! De har begge lovt at til sommeren skal de holde følge med pappaen sin på langturene hans....hehe. Æ glær mæ! :)

Kanutten sa for siden:

Jeg er sterk og planker som bare det. Jeg er sterk i ting som ikke krever noe særlig pust. Jeg tar glatt en sånn stor vanndunk til vannautomat (vet ikke hvor mange liter) under hver arm, men jeg klarer ikke mer enn maks ett min på ellipsemaskina, og jogginga mi er i andres gangfart. :o

Woop! Første yogaøkten i år, og i tillegg 1x60 sek planke og 2x30 sideplanke. Yay! Kommer til å kjenne dette i morgen, etter å ha vært fiskepudding siden desember ...

smgj sa for siden:

Tikker inn med
1x60 (begge sider og vanlig på albuene)
2x45 (begge sider og vanlig på albuene)
3x60 (rygg - føttene på skammel)

Yesss! Andre dag på rad med 15 min yoga med 60 sek planke og 2x30 sek sideplanke. Kjenner det i skuldre og armer og midje, gitt!

ToreH sa for siden:

Sideplanke er tatt i dag underveis i en time på Sats. Husker ikke hvor mange serier og sekunder, men det var nok.

Kikket på en plakat over øvelser for yoga....var trening nok bare å se på. Greit, jeg har ikke behov for å videreføre flere av mine gener, men jeg er nok fremdeles for glad i selve øvelsen til å ofre denne genskapen.
De yogaøvelsene der er ikke skapt for menn, det er mye sikkert. Var en plakat over Ashihara, ashoru-yoga etellerannet. :eek:

Victory sa for siden:

1 time yoga + 12 min mage her. :D

Følgende planker:
1 min x 2 Side kick
2 x 1 min dolphin

30 sek strak arm vanlig planke
30 sek sideplanke på hver side (med hofteløfting)

smgj sa for siden:

P**e... Man blir ikke kastrert av å prøve. ;) Derimot kan man risikere å få tøyd og gjort musklene noe mer smidige slik at man unngår sånne pinlige flatmarksskader... :p

Planken vil jeg jo tro at er ganske beslektet med klassisk yoga, begge deler er jo isometrisk betinget. :)
Nå driver jeg ikke med noe hodestående eller beina over nakken, forsåvidt, (men en full lotus får jeg da til), men de øvelsene jeg tar, det kjennes godt, og man lærer seg å ta i litt ekstra etterhvert som man blir sterkere og smidigere, og ikke minst får man stålkontroll på pusten!
Jeg er ikke noe treningsmenneske, overhodet ikke, men gotta love that yoga!

PS: Han som lærte meg yoga var over søtti år og gikk fint i både hodestående og alle mulige stillinger som så mer eller mindre naturstridige ut. Det er vel bare snakk om trening, som med det meste annet.

TigerTove sa for siden:

Pilates inkludert 2 x 30 sek sideplanke på hver side og 2 x 60 sek planke på albuene unnagjort.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.